Vanha foorumi

Takaisin

Miten hahmot tapaavat?

Roolipelikeskustelu
Wlu 000 28. toukokuuta 2002 kello 11.40
Kirjoittaja Viesti
Wlu 000 linkki 29. toukokuuta 2001 kello 1.11
Wlu 000 29. toukokuuta 2001 kello 1.11 linkki Miten peleissänne hahmot tapaavat toisensa? yleisimmin käytetty valinta täällä päin on se että hahmot vain "eksyvät" samaan paikkaan. Joskus tosin hahmot ovat olleet lapsuudenystäviä tai samassa kylässä asuvia henkilöitä. Kaikken ikimuistoisin tapaaminen (negatiivisella tavalla) oli se kun tapasin erään pelaajan majatalossa... Olin majatalossa juomassa olutta kun joku kaapuun verhoutunut tyyppi (toinen pelaaja) huusi:"vähän toi tyyppi on ruma." (hahmollani oli ulkonäkö 6) Sitten se rupesi jotain muutakin vittuilemaan ja minä haastoin sen kaksintaisteluun. Se tietenkin otti haasteen vastaan mutta sen täytyi ensin ottaa kaavun huppu pois päästään että se pystyisi kunnolla taistelemaan. Sitten paljastui että itse haukkujakaan ei ollut kovin kaunis (ulkonäkö taisi olla 5)... Sitten se vielä meni voittamaan mut kaksintaistelussa ja niin me lähdettiin yhdessä seikkailemaan... (tästä on sitten jo jonkin verran aikaa!)
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 29. toukokuuta 2001 kello 19.20
Topi Hiski Viljami Salmi 29. toukokuuta 2001 kello 19.20 linkki HAHAH!! :D Aivan mieletön toi hahmojen tapaaminen!!! :smile: Ainahan kannattaa saattaa hahmot yhteen mahdollisimman loogisella tavalla.. Mut jos hahmot on kovin erinlaisia esim. kulttuureiltaan tai roduiltaan voi realistinen yhteensaattaminen olla vaikeeta.. Ja aina kannattaa muistaa et jos hahmoilla on liian erinlaiset motiivit jotka vetää niitä eri suuntiin, niin silloin peli voi vaikeutua, kun jotkut hahmot haluu tänne ja jotkut sinne.. Eli just tuo samasta kulttuurista tai ryhmästä tulo olis hyvä.. tai et hahmot tuntis toisensa jonkun menneissyyden tapahtuman kautta.. vaik ne olis tavannu sodassa tai missä tahansa.. ja meil on monesti uudet hahmot kampanjassa vanhoja hahmojen tuttuja .. esim.. Kun eräs pelaaja kyllästyi kun hänen hahmollaan oli vaimo ja lapsia ja hahmo ei halunnut seikkailla enää, niin hän kehitti uuden hahmon: Arkat Kaaoksensurmaajaa palvova sehnelalainen ritari joka oli pelaajan aiemman hahmon menneisyydessä tehnyt paljon yhteistyötä vanhan hahmon kanssa ja oli tullut dorastoriin tappamaan kaaosta.. (eli keksittiin itse tuo menneisyys juttu, kun aiempi hahmo oli opiskellut sogin yliopistossa nuoruudessaan..) Nyt tosin pelaaja aikoo taas vaihtaa vanhempaan hahmoonsa koska pelasimme soolona paljon tällä hahmolla ja hän haluaa taas sen mukaan.. eli Arkati ritari lähti sitten takaisin Shensnelaan.. Mut harvoin on ollut sitä että "terbsu! mikä sun nimi on? lähetääks seikkaileen.."
Guzmo linkki 30. toukokuuta 2001 kello 20.01
Guzmo 30. toukokuuta 2001 kello 20.01 linkki Niin meilläkin yritetty pitää tutustuminen loogisena. Yleensä uusi hahmo on jonkun tuttu tai sukulainen tai hänet ihan vaan palkataan seurueeseen esim. vartijaksi. Yksi Lhankor Mhy hahmo kulki muiden mukana mukamas tutkimassa gloranthaa. Todellisuudessa hän vain dokasi.. Kerran uusi hahmo liittyi seurueeseen seuraavalla tavalla: Muut hahmot pakenevat Lunareita pimeällä tiellä. Vastaan kävelee tämä uusi hahmo. Hänelle tyrkätään soihtu käteen kun muut hahmot juoksevat ohitse. Pelaaja ihmettelee soihtu kädessään "what the hell?" , kunnes edestäpäin alkaa kuulua lähestyvän väkijoukon ääniä ja huudahduksia "Tuolla se on!! Tappakaa se!" Ei siinä mitään sitten muuta kuin juoksuksi ja pelaajaporukan perään. Yhdesässähän noista raivostuneista lunareista on helpompi selvitä... :smile: Sitten oli Dracolisko hahmon ja muun porukan kohtaaminen. Pelaaja pelasi Dracoliskoa kai aika hyvin, sillä muu ryhmä jätti hyvin oudosti käyttäyvän Dracoliskon majapaikkaansa ja poistui yöllä liskon tietämättä asiasta mitään. Aamulla lisko heräsi ja ihmetteli missä kaikki ovat -> uusi hahmo :smile:
Anonymous linkki 30. toukokuuta 2001 kello 16.00
Anonymous 30. toukokuuta 2001 kello 16.00 linkki Guzmo:"Muut hahmot pakenevat Lunareita pimeällä tiellä. Vastaan kävelee tämä uusi hahmo. Hänelle tyrkätään soihtu käteen kun muut hahmot juoksevat ohitse. Pelaaja ihmettelee soihtu kädessään "what the hell?" , kunnes edestäpäin alkaa kuulua lähestyvän väkijoukon ääniä ja huudahduksia "Tuolla se on!! Tappakaa se!" Ei siinä mitään sitten muuta kuin juoksuksi ja pelaajaporukan perään. Yhdesässähän noista raivostuneista lunareista on helpompi selvitä..." TODELLA HYVÄ ! :D Juuri tuollaiset ovat kaikkein parhaimpia keinoja saattaa porukka yhteen, varsinkin jos ne kaikki eivät tunne toisiaan. Keep up the good work!
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 30. toukokuuta 2001 kello 14.10
Topi Hiski Viljami Salmi 30. toukokuuta 2001 kello 14.10 linkki [quote:bef16d3757] Sitten oli Dracolisko hahmon ja muun porukan kohtaaminen. Pelaaja pelasi Dracoliskoa kai aika hyvin, sillä muu ryhmä jätti hyvin oudosti käyttäyvän Dracoliskon majapaikkaansa ja poistui yöllä liskon tietämättä asiasta mitään. Aamulla lisko heräsi ja ihmetteli missä kaikki ovat -> uusi hahmo [/quote:bef16d3757] Tuo aloitteleva Drakolisko "seikkailia" jonka uudet kaverit sitten hylkää: "mihin ne nyt on kadonnu.. nehä lupas et mentäs tänään tappaan Luoliin lohikäärmeitä.." :o Siis onhan aina sellasta, että joku ajattelee että onpa hieno rotu.. tota vois pelata, mutta onneksi gloranthassa nämä rodut ei ole mitään "hahmoluokkia" vaan todellakin erinlaisia olioita, ei vain ihmisiä erinlaisissa ruumiissa. Eli ei voi (tai voihan sitä)vaan tehdä sillein että ihmisjoukkoon nyt vaan "liittyy" vaikka suurpeikko tai Drakolisko. Ja kun pelaajatkin tajuaa tämän niin ei kukaan enää edes halua tehdä mitään grotaroni hahmoja johonkin ihmisporukkaan, Kun ei kertakaikkiaan onnistu yleinen kanssakäyminen helposti. Mutta onhan sitä hauskaa joskus ouduoillakin hahmoilla pelata.. Ja tuosta hahmojen mukaantuonnin loogisuudesta vielä, että joskus kun on tullut kaverit mukaan pelikerralle vierailevina tähtinä ja useasti huumori hahmoilla kuten peikkolainen, ankka tai joku hullu shamaani niin ne on helppo laittaa mukaan vain höpöttää ja aina pelaajat hyväksyy.
Guzmo linkki 30. toukokuuta 2001 kello 13.30
Guzmo 30. toukokuuta 2001 kello 13.30 linkki [quote:13d7feef3a] Eli ei voi (tai voihan sitä)vaan tehdä sillein että ihmisjoukkoon nyt vaan "liittyy" vaikka suurpeikko tai Drakolisko. Ja kun pelaajatkin tajuaa tämän niin ei kukaan enää edes halua tehdä mitään grotaroni hahmoja johonkin ihmisporukkaan, Kun ei kertakaikkiaan onnistu yleinen kanssakäyminen helposti.[/quote:13d7feef3a] Suurpeikoista ja peikpoista pelaajahahmoina on huonoja kokemuksia. Suurpeikko ei ollut järin fiksu (oi yllätys..), joten hän sitten söi mitä eteen sattui. Välillä se oli ilmaa välillä se oli satunnainen maanviljelijä. Tästä seurasi ymmärrettävästi harmeja... Vetämäni peikko peli loppui siihen, että hahmot alkoivat tapella ruuasta ja nuijivat toisensa tajuttomiksi/hengiltä. Päätimme lopettaa peikoilla peluun siihen :smile: [quote:13d7feef3a] Ja tuosta hahmojen mukaantuonnin loogisuudesta vielä, että joskus kun on tullut kaverit mukaan pelikerralle vierailevina tähtinä ja useasti huumori hahmoilla kuten peikkolainen, ankka tai joku hullu shamaani niin ne on helppo laittaa mukaan vain höpöttää ja aina pelaajat hyväksyy.[/quote:13d7feef3a] Vierailevat tähdet voi tietysti heittää mukaan kaiken logiikan ja järjen vastaisesti. "Ai tekin olette eksyneet tänne kaaoksen luolien 20:lle tasolle..."
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 30. toukokuuta 2001 kello 11.00
Topi Hiski Viljami Salmi 30. toukokuuta 2001 kello 11.00 linkki Joo... nuo "hienot ideat" pelaajahamoiks toimii yleensä vaan pari pelikertaa huumoriksi tai hienoudeksi ellei ole jotain yhteistä joka sitoo hahmot yhteen. Tosin kun pelattiin pienenä, niin ei ketään haitannut eri kultuurit ja rodut koska kaikki pelasi vain itseään eri maailmassa ja eri ruumiissa. [quote:efff1a8973] Vierailevat tähdet voi tietysti heittää mukaan kaiken logiikan ja järjen vastaisesti. "Ai tekin olette eksyneet tänne kaaoksen luolien 20:lle tasolle..." [/quote:efff1a8973] Joops koska ei oo aikaa säätää tosissaan vaan pitää keskitty pelaamiseen kun vierailevilla tähdet on vaan pari pelikertaa.. ja silloin huumori toimii helposti.. Mutta monta kertaa meilläkin on ollut pelaajia jotka haluaa tehdä uuden hahmon, koska vanhan hahmon "hyvä idea" ei enää toimikkaan parin pelikerran jälkeen..
Anonymous linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 19.15
Anonymous 11. kesäkuuta 2001 kello 19.15 linkki Näistä kohtaamisista... Minun hahmoni kuoleskelivat usen eräässä pelissä jota pelaamme... hahmoni kuoli suurin piirtein joka kerta... Ei siellä ollut oikeen mitään seikkailemista ja 2 muuta olivat halttuja ja saivat työpaikan kaupungista ja jäivät sinne... minun piti tällöin keksiä jotain tekemistä ja lähdin hurjiin karavaani varia tehtäviin... niissä henki meni ja monesti... viimekertainen hahmoni koki pientä syrjintää tai sitten kävi huono tuuri... taistelu viittä kääpiötä vastaan karavaania puolustaessa ei oikeen sujunut ( muut pääsi pakoon tai kuoli) alussa heti jalka paskaksi ja muut teki mitä teki... kun kääpiöt säälisivät minua kun olin menossa sotaan niin säästivät oikeen 5 kuntosen aseeni (great hammer) ja panssarit... ei ne ottanut vaan kun joku 2000 rahaa... pieni ketutus... mutta miten päästä kaupunkiin... noh aseeni vaihtaessa kyytiin kaupunkiin söi viimäsetkin tavarat... pääsin värväytymään armeejaan ja sotimaan... matkalla minua taisi pommittaa kivillä aarniokotkia... ei tosin osunut mutta läheltä meni... ei neainoastaan mua tulittanut vaan sitä kohtaa joukoista... noh kuitenkin perille päästyäni heti jouduin kamikaze hyökkiin ja kuolin siellä... tätä tapausta ennen pienempimuotoisessa taistossa taistelin ankkojen seassa peikkoja vastaan... oli siellä kääpiöitä ja ihmisiäkin mutta ei järin taitavia... (vapaaehtois sotureita) kimppuni tuli alussa VAIN 2 peikkoa ja sain tämmittyä toisen kuoliaaksi kunnes sain kunnon mojovan iskun jalkan... ( ei oikeen enää peräännytä) kun oli taistelussa tovi mennyt siihen tuli 2 lisää niitä peikkoja... sain yhden kaadettua ja tuli lisää hittiä itteeni... yksi peikko meni kolmesta tappamaan muita avuttomia ja sain tämmittyä ihmeenkaupalla ne kasi muuta peikkoa... pääsin tällöin ryömimällä pakoon ilkeitä vihollisia... tämä viesti on hieman ohi aiheen mutta tarkoitan että kun hahmot kuolevat usein tulee helposti jotain "tuletko seikkailemaan " juttuja... tapasin tosinkin 2 pelaaja hahmoa sodan tiimellyksessä mutta ei kauvan ehtinyt tuttavuus kestää kun hittarit loppusi... Peli ei sijoitu Gloranthaan ja pelissä ei ollut taikuutta muilla kun velhoilla ja semmosilla hattivateilla... Ja siitä peliporuukan erosta... 1 ankka 1 ihmo ja perjaatteessa 2 haltiaa... ei oikein helposti kaikki tapaa toisiaan...
Guzmo linkki 10. kesäkuuta 2001 kello 21.41
Guzmo 10. kesäkuuta 2001 kello 21.41 linkki [quote:389626ed3d] Peli ei sijoitu Gloranthaan ja pelissä ei ollut taikuutta muilla kun velhoilla ja semmosilla hattivateilla... [/quote:389626ed3d] Mihin pelinne sitten sijoittuu? Random fantasimaailmaan suoraan PJ:n päästä? Eikös hattivatteja ollut muumeissa? :smile: ------------------------------------ - Guzmo
Anonymous linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 11.44
Anonymous 11. kesäkuuta 2001 kello 11.44 linkki Se sijoittui random fantasia maailmaan... aika yleistä meidän peliporukassa... kuitenkin... Hattivatit olivat muumeissa... :smile: (olen Muumi-fani!) :smile:
Wlu 000 linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 14.33
Wlu 000 11. kesäkuuta 2001 kello 14.33 linkki Muumifani???????? -Hirteen tuo mies!!! :smile:
Anonymous linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 19.42
Anonymous 11. kesäkuuta 2001 kello 19.42 linkki Miksi minut hirteen? Muumit ovat niin mahakkaita ettei ne mitään pahaa voi tehdä...Ja lisäksi tiedän sinun piilevän puolesi! Älä pakota minua sanomaan sitä! :smile: ___________________________________________________ Tuosta hahmojen tapaamisesta... Pitäisikö PJ:n huolehtia siitä tapaavatko pelaajat vai eivät... siis PJ voi pistää heidät samaan "tehtävään" helposti jos haluaa... ja vaikka sellaisiin olosuhteisiin että Muumit ja Pokemonitkin tekisivät yhteistyötä... Vai pitäisikö PJ:n antaaheidän tavata toisensa jos haluaa... Tuo on erittäin harvinaista ilman PJ:iin apua... se että pelaajat menevät edes samaan kaupunkiin on epätodennäköistä...
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 14.58
Topi Hiski Viljami Salmi 12. kesäkuuta 2001 kello 14.58 linkki [quote:4617229aa3] Pitäisikö PJ:n huolehtia siitä tapaavatko pelaajat vai eivät... siis PJ voi pistää heidät samaan "tehtävään" helposti jos haluaa... ja vaikka sellaisiin olosuhteisiin että Muumit ja Pokemonitkin tekisivät yhteistyötä... Vai pitäisikö PJ:n antaa heidän tavata toisensa jos haluaa... Tuo on erittäin harvinaista ilman PJ:iin apua... se että pelaajat menevät edes samaan kaupunkiin on epätodennäköistä... [/quote:4617229aa3] Tietysti jos pelaajat haluaa pelata roolipelaamalla pelaajien kohtaamisen, ni se on mahtista! Mut ehkä pelinjohtajan kannattaa just keksiä joku syy vaan miks hahmot ois samassa paikassa ja keksiä joku tapahtuma johon kaikki hahmot haluaa osallistua tavalla tai toisella, ni eiköhän pelaajat tee lopun pelaamalla.... Eli jos tulee uus hahmo vanhaan porukkaan, ni uus hahmo vaan johonki seikkailun juonenkäänteeseen mukaan ja eiköhän pelaajat tee loput.. mut hyvä motiivi liittymiseen aina kannattas olla! öplööööhh.. olipa sekavaa, mut toivottavasti tajusitte mitä tarkotin..
Guzmo linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 19.10
Guzmo 12. kesäkuuta 2001 kello 19.10 linkki Joskus ollut suorastaan hyvin lähellä ettei uusi hahmo ole päässyt vanhaan joukkoon sisälle. Ollaan nimittäin välillä tehty niin, että PJ pelaa uuden pelaajan hahmoa kunnes hänet hyväksytään joukkoon. Tällöin pelaajat eivät voi tietää kuka mahdollisista vastaantulijoista on uusi hahmo. Tässähän on vaaransakin. Pelaajat saattavat olla huomioimatta muukalaista tai jopa hyökätä hänen kimppuun. Tällöin täytyy PJ:n vähän paljastaa asioita ettei hahmo mene täysin hukkaan. ************************ - Guzmo
Anonymous linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 21.33
Anonymous 11. kesäkuuta 2001 kello 21.33 linkki Mitäs se sitten tekee jonka se uusi hahmo on... istuu siinä peukku suussa ja toivoo parasta... on varmaan hieman tylsähköä.. tietenkin jos on keksitty jotain ajan kuluttamieksi kuten esim joku hieno peli tietokoneella vaikka ADOM! se on hyvä peli... kannattaa hakea osoitteesta www.adom.de kuitenkin menen takaisin asiaan... mitä se yksi henkilö siis tekee? ------------------------------------------------------------------------- Tuo adom on hieno roolipeli jossa voi tehdä vaikka mitä... kaverini pääsi sen läpi ja pääsi joksikin jumalaksi... mie oon menny sen sillai että oon sulkenut kaaiksen porin vaan... sekin oli ihan tarpeeksi mulle pikkuseksi ajaksi... jos haluaa kunnolla tallettaa siinä pelissä kun siinä on sillai että jos kuolet niin kuolet mentaliteetti niin tallentaa vaan saven toiseen hakemistoon ja jos kuole niin laittaa takaisin sinne missä vanha save oli... siis ymmärsittekö? hieman epäselvä?
Guzmo linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 18.11
Guzmo 12. kesäkuuta 2001 kello 18.11 linkki [quote:21a3879bf8] [b:21a3879bf8] Timppa[/b:21a3879bf8] Mitäs se sitten tekee jonka se uusi hahmo on... istuu siinä peukku suussa ja toivoo parasta... on varmaan hieman tylsähköä.. tietenkin jos on keksitty jotain ajan kuluttamieksi kuten esim joku hieno peli tietokoneella vaikka ADOM! se on hyvä peli... kannattaa hakea osoitteesta www.adom.de kuitenkin menen takaisin asiaan... mitä se yksi henkilö siis tekee? [/quote:21a3879bf8] No meillä on pelit muutenkin yhtä sooloilua, että se yks pelaaja tekee mitä lystää. Lukee kirjoja, piirtää, kaivaa korvaansa jne... Tuon kohtaamisen ei ole tarkoitus olla mikään pitkä etappi pelillisesti. Välillä vaan haluaa muitakin alotuksia hahmojen väliselle ystävyydelle kuin nämä: "moi mä oon Oleg-Da-Berserk-Killah, pääsenkö remmiin tappaan kaaosta?" "Joo..." [quote:21a3879bf8] [b:21a3879bf8] Timppa[/b:21a3879bf8] Tuo adom on hieno roolipeli jossa voi tehdä vaikka mitä... kaverini pääsi sen läpi ja pääsi joksikin jumalaksi... mie oon menny sen sillai että oon sulkenut kaaiksen porin vaan... sekin oli ihan tarpeeksi mulle pikkuseksi ajaksi... jos haluaa kunnolla tallettaa siinä pelissä kun siinä on sillai että jos kuolet niin kuolet mentaliteetti niin tallentaa vaan saven toiseen hakemistoon ja jos kuole niin laittaa takaisin sinne missä vanha save oli... [b:21a3879bf8] siis ymmärsittekö?[/b:21a3879bf8] hieman epäselvä? [/quote:21a3879bf8] Adomia testasin kerran, mutta olis vaatinut opettelua. Ei mikään helppo peli. Menin metsään ja sudet söi mut. Ideahan on pitkälti sama kuin legendaarisessa Nethackissä. Juu, kyllä ymmärrettiin :smile: --------------------------------------- - Guzmo
Anonymous linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 11.18
Anonymous 12. kesäkuuta 2001 kello 11.18 linkki Käsittääkseni oudoin tapaus olen minä meidän peliporukassa... tavoitteeni on laittaa kaikkia hienoja esineitä silmään... keten esim. kännykkä, nopat ja pyyhkäri... tämä on tarttumassa muihin... samlla voin todeta että tökkäsin vahingossa kerran koulussa näkkärin silmään... en tiedä miten noi liittyy tänne mutta laitin kuitenki... Sitten asiaan... Olisiko liian selvää että sanoo vaikka "tehtävän" alussa: "Tehtävän" antaja:"Te ette voi selvitä tästä ilman apuja. Teidän kannattaa ottaa mukaanne eräs henkilö (uusi hahmo) joka auttaa teitä mielellään... menkää 'Pomppiva Puska' -majataloon jossa hän yleensä on... sieltä tavoitatte hänet. Sanokaa hänelle että minä lähetin teidät... hän ymmärtää kyllä mistä on kyse." Sitten antaa pelaajien ite hoitaa loput... kun mystisesti uusi pelaaja on majatalossa juuri kun seikkailijat saapuvat sisään... Ehkä joku pieni kapakkatappelu saman läjään niin eikös se porukka siitä kasaannu... Olisiko tuo liian selvää... Olisiko helpompaa vain yksinkertaisesti sanoa:"Ottakaa tämä avuton rääpäle mukaanne! en jaksa katsoa sitä enää palveluksessani!" Ja onko liian raukkamaista laittaa vaikka aloitteleva soturi jonkun paremman soturin ase-pojaksi... eli kantaa kaikki kamat ja tekee kaikki likaset työt?
Guzmo linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 21.49
Guzmo 12. kesäkuuta 2001 kello 21.49 linkki [quote:051bdc3cbf] [b:051bdc3cbf] Timppa[/b:051bdc3cbf] Ja onko liian raukkamaista laittaa vaikka aloitteleva soturi jonkun paremman soturin ase-pojaksi... eli kantaa kaikki kamat ja tekee kaikki likaset työt? [/quote:051bdc3cbf] Ei yhtään raukkamaista, mutta saada syödä sen ase-poikaa pelaavan hermoja :smile: ---------------------------------- - Guzmo
Anonymous linkki 3. heinäkuuta 2001 kello 14.36
Anonymous 3. heinäkuuta 2001 kello 14.36 linkki Tää on kyl legendaarinen ja ehottomasti paras: Pojat oli menos metäs ja näkee haltian nukkumas muuta vasten (uusi pelaajahahmo, kun edellinen kuoli yhelt pelaajalta). No, tää Toni (mein porukan legendaarisin kämmäilijä) päättää ladata sitä haltiaa lingolla... kriittinen vatsaan... hieman naurettiin, ei oikeen sillä haltialla kerenny äijä pelata :smile:
Guzmo linkki 3. heinäkuuta 2001 kello 14.33
Guzmo 3. heinäkuuta 2001 kello 14.33 linkki [quote:cbbea080f7] Tää on kyl legendaarinen ja ehottomasti paras: Pojat oli menos metäs ja näkee haltian nukkumas muuta vasten (uusi pelaajahahmo, kun edellinen kuoli yhelt pelaajalta). No, tää Toni (mein porukan legendaarisin kämmäilijä) päättää ladata sitä haltiaa lingolla... kriittinen vatsaan... hieman naurettiin, ei oikeen sillä haltialla kerenny äijä pelata [/quote:cbbea080f7] :smile: Kai nyt metsän muu haltiayhteiskunta kosti moisen syyttömän veriteon? --------------- - Guzmo
Wlu 000 linkki 5. heinäkuuta 2001 kello 14.38
Wlu 000 5. heinäkuuta 2001 kello 14.38 linkki No tollasia pitäis välttää... itse en ainakaan pidä että hahmot tappavat toisiaan (kun sit pelinjohtajalle ei jää mitään tekemistä). Entä mikä oli motiivina ampua nukkuvaa haltiaa? tosin jos pelaajilla on jotain kaunaa haltioita vastaan tuollaisen voisi ymmärtää mutta itse käyttäisin mielummin jotain hellävaraisempaa herätyskonstia kuin lingonkiveä vatsaan. :smile:
Zorak Zoran linkki 15. heinäkuuta 2001 kello 9.07
Zorak Zoran 15. heinäkuuta 2001 kello 9.07 linkki Kaikkein paras tapa on että hahmot tuntevat entuudestaan, tai ovat saman klaanin jäseniä ja heidät vain käsketään porukalla lähteä jonnekin (yksi on nuori soturi, tarvitsee kokemusta. Toinen on metsästäjän poika, sinne van jäljittämään vihuja. jne). Muuten uusien hahmojen tapaamiset saattavat mennä aika tylsään suuntaan... ("Terve, lähetääks seikkaileen?") Paras oma kokemus uuden hahmon mukaantulosta on hedottomasti tämä : Oma hahmoni oli kuollut ja tekasin uuden Barbaarin (muistaakseni peli oli ad&d) joka piti saada porukan mukaan. Noh, barbaarini on tietenkin juomassa majatalossa kun pelaaja porukka tulee sisään. Puhuimme muiden pelaajien (ei hahmojen välityksellä) majoituksesta kun ei ollut oikeen varaa. Sitten porukan haltija tulee kysymään barbaariltani että lähenkö sen huoneesee... Kuvitelkaa haltija kävelemässä barbaarin luokse ja kysyy että tuleeko sen huoneeseen nukkumaan... noh, joka tapauksessa päätin että "perkele tollasia haltija hihhuleita, ties mitä sillä on mielessä"... Nyrkkihyökkäys ohitse, heitetty tuoppikaan ei haltijaan osunut... Mutta pienten sekoilujen jälkeen tuo barbaari sitten liittyi porukkaan ja lähettiin heilumaan... tosin Barbaari delas piakkoin... :smile:
Waylander linkki 26. heinäkuuta 2001 kello 20.37
Waylander 26. heinäkuuta 2001 kello 20.37 linkki Yks helpoimmista tavoista saattaa pelaajat yhteen (jos ovat saman pantheonin jäseniä) on antaa heille jokin yksinkertainen kultin tehtävä. Kaikilla kulttilaisillahan on ainakin se 20% ajasta käytettävä velvollisuuksien suorittamiseen... Tyyliin: "Viekää tämä matriisi temppeliin x hopi hopi, nopein tie menee erämaan kautta..."
Guzmo linkki 26. heinäkuuta 2001 kello 2.55
Guzmo 26. heinäkuuta 2001 kello 2.55 linkki [quote:a47b790a26] Yks helpoimmista tavoista saattaa pelaajat yhteen (jos ovat saman pantheonin jäseniä) on antaa heille jokin yksinkertainen kultin tehtävä. Kaikilla kulttilaisillahan on ainakin se 20% ajasta käytettävä velvollisuuksien suorittamiseen... Tyyliin: "Viekää tämä matriisi temppeliin x hopi hopi, nopein tie menee erämaan kautta..." [/quote:a47b790a26] Tämähän on RuneQuestissa helppo tapa ohjata hahmot samalle tehtävälle, varsinkin jos pelaajilla on kaikilla esim. Lightbringers pantheonin hahmot. Sinä Issaries johdat seuruetta. Orlanthit suojaavat selustan. Hahmoille tulee heti yhteinen tekijä. Kaikki kiroilevat leirinuotiolla sille ylipapille, joka tämänkin v mäisen tehtävän keksi :smile: - Guzmo
late linkki 18. toukokuuta 2002 kello 13.35
late 18. toukokuuta 2002 kello 13.35 linkki [quote:7f8746376e] 26.07.2001 klo 23:37, Waylander kirjoitti: Yks helpoimmista tavoista saattaa pelaajat yhteen (jos ovat saman pantheonin jäseniä) on antaa heille jokin yksinkertainen kultin tehtävä. Kaikilla kulttilaisillahan on ainakin se 20% ajasta käytettävä velvollisuuksien suorittamiseen... Tyyliin: "Viekää tämä matriisi temppeliin x hopi hopi, nopein tie menee erämaan kautta..." [/quote:7f8746376e] Se vaadittava aika on muuten 10%. Tosiaan nuo "Te istutte sattumalta samassa tavernassa ja sellanen heppu tulee kysymään että pystyttekste tappamaan uhden hirviön?" ovat melko tylsiä. Tulihan niitäkin käytettyä joskus pelaamisen alkuaikoina kun roolipelit tarkoittivat vain hahmonluontia ja -tappamista. Kampanjassani pelaajat ovat lapsuudenkavereita jotka haluavat kaikki rikastua ja/tai päästä korkeaan asemaan yhteiskunnassaan. Motivaattoreina on hahmosta riippuen joko uskonnolliset syyt tai yksinkertaisesti toivo helpommasta elämästä.
Marcus Maximus linkki 28. toukokuuta 2002 kello 11.40
Marcus Maximus 28. toukokuuta 2002 kello 11.40 linkki Olen vuosia naureskellut tälle pelinjohtamisen ikuisuuskeskustelulle hahmojen tapaamisesta. Joistakin D&D:n ongelmista kun ei näköjään koskaan päästä yli. Minun peleissäni hahmoilla on heti luomisvaiheessa jo joku tarkoitus ja asema jossain sosiaalisessa kontekstissa, tavallaan lähtöpiste koko kampanjalle. Se voi olla esimerkiksi "Koodinvartijakokelaita Tarshissa", "YK-erikoisjoukkojen sotilaita 136. kadettikurssilta" tai "Hassuja seikkailijoita jotka viihtyvät Paviksessa Gimpyn baarissa". Siis, hahmojen tarkoitus pelin alussa tiedetään jo ennen kuin hahmot luodaan, ja hahmot luodaan sen mukaan mitä aiotaan pelata. Tämän oivalluksen jälkeen kaikki on selvää pässinlihaa; ei tarvitse enää miettiä miten kooderiryhmään saadaan integroitua arkatinpalvojapeikko -- koska kooderikokelaaksi tuskin moista edes harkittaisiin. Samalla ratkeaa myös tulevien hahmojen liittäminen porukkaan; kun koodinvartija eläköityy tai kuolee, hänen tilalleen tulee uusi kooderi, ja homma jatkuu. Orlanthipeleissä hahmojen todennäköisesti pitäisi tuntea toisensa jo ennen pelin alkua. Jos kyseessä on saman klaanin pojat, niin varmasti, ja kyllä naapuriklaanistakin ainakin nimeltä tiedetään naimaikäinen nuoriso. Tilanteet, joissa neljä tuntematonta tyyppiä istuu sattumoisin samassa pöydässä majatalossa, jonne mystinen muukalainen tulee tarjoamaan outoa tehtävää, ovat historiaa. Jos niitä haluaa Gloranthan kaltaiseen monipuoliseen ja kulttuurisesti uskottavaan maailmaan tunkea, niistä kannattaa tehdä tietoisia camp-elämyksiä.
Thorinir linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 17.15
Thorinir 14. kesäkuuta 2002 kello 17.15 linkki joo... meidän ropeissa on melkee aina joku juoppo... yleensä aina vimppo joka tulee peliin! se tulee aina peliin krapulassa... yhes pelis mun äo oli noin 9 ei ihan friikki mut mellkee ja ku se juoppo ei halunu tulla mukaa juotin sen känniin ja viimeiseen tuoppiin laitoin nukutuslääkettä ja raahasin sen mukana :smokin:
Tupew linkki 17. kesäkuuta 2002 kello 7.36
Tupew 17. kesäkuuta 2002 kello 7.36 linkki Tapaamiset ovat joskus vaikeita keksiä .Meidän porukassa on normaaleja tapaamisia kuten toinen palkkaa toisen henkivartiaksi tai kerran minä ja toinen pelaaja tapasimme niin että minä olin taskuvaras ja yritin varastaa toiselta minä kompuroin ja hän otti minut kinni ja melkein repi pallini irti .
Keethrax linkki 23. kesäkuuta 2002 kello 16.10
Keethrax 23. kesäkuuta 2002 kello 16.10 linkki No alkutapaaminenhan on AINA ilman kummepia esittelyjä baarissa.
Larppa linkki 31. heinäkuuta 2002 kello 20.44
Larppa 31. heinäkuuta 2002 kello 20.44 linkki Meillä on yleensä ollu, että pelaajat ovat lapsuuden tuttuja, kerääntyvät kapakkaan ja sitten joku tehtävä on saattanut pelaajat yhteen. Niin ja on sitten se ääliö tapa, että joku kävelee tieltä ja huutaa"Hei, mä oon Jorma mä tuun teiän jengiin!" ja näin matka jatkuu yhden epämääräisen tyypin kanssa! :-o
Thorinir linkki 24. syyskuuta 2002 kello 7.28
Thorinir 24. syyskuuta 2002 kello 7.28 linkki Tavernassa melko aina tai sitte jossain torilla Plääh ei mitenkään omaperäistä
Tupew linkki 24. syyskuuta 2002 kello 16.04
Tupew 24. syyskuuta 2002 kello 16.04 linkki [quote:e51de92189="Thorinir"]Tavernassa melko aina tai sitte jossain torilla Plääh ei mitenkään omaperäistä[/quote:e51de92189] Meidän pj yleensä pistää tapaamisen "omaperäisesti".Vaikka yleensä se on ollut niin että aikaisemman porukan kimppuun käy joku paha porukka ja sitten uusi/uudet pelaajat tulevat ja pelastavat(kuulostaa vähän joltain elokuvalta,eikö) porukan muut hahmot.Ja pj keksii aina jonkun aika jänskän tavan miten hahmot tapaavat. Olen huomannut että yleensä ropeissa hillutaan kokoajan baarissa missä yleensä uusi pelaaja tulee tai tehtävä annetaan.Tai ylensä kaupungissa tavataan kaikki hahmot.Mielstäni olisi kannattavaa että hahmot tapaisvat matkalla johonkin.Eli jossain luonossa tai sellaisessa.Kuten jonkun yksinäisen pelaajan(joka olisi tulossa porukkaan) ruokavarat ovat lopussa ja hänen aseensa ovat hävinneet keskellä korpea mutta rahaa hänellä olisi.No jos muut pelaajat tapaavat tämän yksinäisen pelaajan ja yksinäinen pelaaja on valmis maksamaan jos saisi kulkea heidän mukanaan ja saisi ruokaa muilta.ja siinä sitten ystävystyttäisiin muihin ja heistä tulisi kavereita. En tiedä mitä mieltä muut ovat mutta luulisin että tämä olisi aika jouheva keino saada pelaajat yhteen.
Guzmo linkki 24. syyskuuta 2002 kello 18.13
Guzmo 24. syyskuuta 2002 kello 18.13 linkki Viimeisin hahmoni liittyi muuhun seurueeseen kun nämä ostivat tämän orjaksi. Kai sekin on tapa..... :)
Larppa linkki 27. syyskuuta 2002 kello 13.22
Larppa 27. syyskuuta 2002 kello 13.22 linkki heps Meidan aijat tapas silleesti viime kerran et ne oli samassa taistelukoulussa ja ystävystyivät siellä. Vanhuuden tuttuja 8-)