Vanha foorumi

Takaisin

Feeniksin numerotiedot

RuneQuest hahmot, hirviöt ja olennot
Kymppimies 20. huhtikuuta 2003 kello 12.26
Kirjoittaja Viesti
Kymppimies linkki 20. huhtikuuta 2003 kello 6.16
Kymppimies 20. huhtikuuta 2003 kello 6.16 linkki Aattelinpa tässä kehitellä lemmikiksi feenixiä että joku sellaselle linnulle statseja. Ainakaan se ei tuu ihan heti kuolemaankaan...:)
ZamboNet linkki 20. huhtikuuta 2003 kello 11.27
ZamboNet 20. huhtikuuta 2003 kello 11.27 linkki Katsopas perus PJn kirjasta "Rock"in statit ja modifoi niitä vähän. Molemmat isoja lintuja, joten lienee helposti sovellettavissa. Vai olisiko jossain lisäosassa feenixin statit suoraan? Ne Rockin statit ovat siinä yhdessä esimerkkiseikkailussa ellen väärin muista, kirja on kaverilla, joten en voi tähän hätään tarkistaa, mutta luotan (huonoon) muistiini tässä asiassa =D
Nysalor linkki 20. huhtikuuta 2003 kello 12.55
Nysalor 20. huhtikuuta 2003 kello 12.55 linkki Kymppimies: [i:32fb130e8b]Aattelinpa tässä kehitellä lemmikiksi feenixiä että joku sellaselle linnulle statseja. Ainakaan se ei tuu ihan heti kuolemaankaan...[/i:32fb130e8b] En tiedä, onko feeniksin numerotietoja laadittu RuneQuestiin, mutta ainakin Glorantha-guru Sandy Petersen on kirjoittanut tekstiä Gloranthan feenikseistä. Kenties tekstistä voisi olla jotakin iloa numerotietojenkin laatimisessa? Joka tapauksessa Sandyn juttu löytyy [url=http://glorantha.temppeli.org/digest/gd1/1995.01/0503.html]täältä[/url]. ZamboNet: [i:32fb130e8b]Katsopas perus PJn kirjasta "Rock"in statit ja modifoi niitä vähän. Molemmat isoja lintuja, joten lienee helposti sovellettavissa.[/i:32fb130e8b] Erään rocin numerotiedot tosiaan löytyvät Pelinjohtajan kirjasta, mutta ne on annettu nopalla heiteltävinä Gloranthan olennoissa ja salaisuuksissa. Tavallisen rocin siipien kärkiväli on 40 metriä ja pituus 18-19 metriä. Rocille on annettu KOK-heitoksi 20d6+30 ja sama VMA:ksi. R-R on sen sijaan 4d6+20. Rocin numerotietojen pohjalta voisi tietysti miettiä feeniksin numerotietojakin.
Kymppimies linkki 21. huhtikuuta 2003 kello 12.26
Kymppimies 21. huhtikuuta 2003 kello 12.26 linkki Mä aattelin kuitenki tehdä siitä feenixistä vähän pienempää versiota, enemmän mua kiinnoistais sen äly ja mahti sekä mahdolliset taikavoimat...
Shireh linkki 9. toukokuuta 2003 kello 11.39
Shireh 9. toukokuuta 2003 kello 11.39 linkki Itse kuvittelen Feeniks-linnun Rock-lintua pienemmäksi. Feeniksiltä vois löytyä paljon voimakasta taikuutta. Älykäs vois lintunen olla. Pitääkin kotona harkita statseja...
Kymppimies linkki 9. toukokuuta 2003 kello 11.45
Kymppimies 9. toukokuuta 2003 kello 11.45 linkki Vastaisko jonkun kuvaa VMA 12+3d6 R-R 12+4d6 KOK 6+d6 ÄLY 8 MHT 18+3d6 NPP 12+3d6 R-R periaatteessa sen perusteella että lintu on koko ajan tulessa, ja tottakai niillä mahtia on... :) Tuo koko on varmaan se mikä eniten askarruttaa... tuli aiheuttaa tietty vahinkoa aseille eikä nuolet periaatteessa toimi (palavat pois ennen kuin osuvat)
Chividal linkki 9. toukokuuta 2003 kello 21.05
Chividal 9. toukokuuta 2003 kello 21.05 linkki Minun mielikuvieni Feeniks olisi kooltaan tuollainen ihmistä isompi, KOK ehkä jotakin 30 luokkaa. Nuo Sandyn Phoenixit taitavat olla kuitenkin isompia. Ehkä kok 50-100? Nuo Sandyn phoenixit ovat muuten minun mieleeni. Ei siis välttämättä ainaista tulta. Jos lintu olisi tavallisen maailman olento, kuten nuo Earth Phoenixit, niin liekit olisivatkin varsin epäkäytännölliset :) Ja kuitenkin tuo uudelleensyntymisen idea on saatu taas vähän omalaatuisestikin otettua mukaan.
Kymppimies linkki 10. toukokuuta 2003 kello 9.12
Kymppimies 10. toukokuuta 2003 kello 9.12 linkki En ole kuitenkaan erityisen perillä feenixeistä. Ensimmäisen kerran näin sellaisen muumeissa :lol: jossa se ei palanut mutta syntyi uudestaan tulessa ja oli suunnilleen samaa kokoa muumien kanssa. Ehkei se ole kuitenkaan mikään erityisen hyvä tapa tutustua gloranthan feenixiin. Seuraavana tapasin feenixin potterissa sekä heroes of the might&magicissä. Potterissa lintu oli mitättömän kokoinen, heroesissa valtava leimuava tulta syöksevä lintu. Oma kuvitelmani on varmaan syntynyt jostain noiden väliltä mutta jokainen kehitelköön omiaan...Lisäksi vielä feenixillä voisi olla hyvinkin joku korkea paikka Yelmin silmissä jolle lintu on pyhä eläin..
ZamboNet linkki 10. toukokuuta 2003 kello 20.30
ZamboNet 10. toukokuuta 2003 kello 20.30 linkki Feenixiin tutustumisesta puheen ollen minulle on jäänyt ehdotoman selvä kuva "minun" Feenix-kuvastani juuri Heroes of Might & Macig II pohjalta. Lintu on mielessäni ehdottoman iso =D Tuo on tosiaan hyvä idea... Tuntuisi hyvin luontevalta, että Yelm arvostaa feenixin kaltaista lintua hyvin paljon.
NanoFlare linkki 16. toukokuuta 2003 kello 10.54
NanoFlare 16. toukokuuta 2003 kello 10.54 linkki On se minustakin iso, ehkä 20-40 KOK? Final Fantasyissä se on ainakin ihan hervottoman kokonen mutta olen minä sen muumi-jaksonkin nähnyt =)
Leguriand linkki 22. joulukuuta 2003 kello 9.05
Leguriand 22. joulukuuta 2003 kello 9.05 linkki minä olen kuvitellut että feeniks on suuren kotkan kokoinen millä TSH:n Gandalf ratsasti. totta kai feeniksi olisi kuuma ja ehkä jopa tulinen eli pieniä lieskoja ympärikehoa, linnun mielentilasta riippuen. Saattaa se olla pienepikin kun semmoinen löydettin eräästä ahtaasta luolastosta. (meidän PJ on ''nero'' :rollin: 8o :rollin: )