Anonymous
linkki
29. huhtikuuta 2001 kello 13.55
|
Anonymous
29. huhtikuuta 2001 kello 13.55
linkki
|
Tänne voi tunkea itse keksimiänsä monstereita ja niiden tietoja.
|
Anonymous
linkki
30. huhtikuuta 2001 kello 12.18
|
Anonymous
30. huhtikuuta 2001 kello 12.18
linkki
|
Eipä ole hirveän monta tullut keksityksi, tähän mennessä vain kaksi: Razlkarc ja Stenodiz.
Pistän tiedot myöhemmin koska en niitä ulkoakaan muista.
|
Wlu 000
linkki
30. huhtikuuta 2001 kello 16.12
|
Wlu 000
30. huhtikuuta 2001 kello 16.12
linkki
|
No onhan niitä tullut kehitettyä, mutta ketä niitä nyt enää muistaisi. Saattaa niitä olla jossain arkistojen kätköissä.
|
Nysalor
linkki
1. toukokuuta 2001 kello 14.04
|
Nysalor
1. toukokuuta 2001 kello 14.04
linkki
|
Eipä ole juuri tarvinnut hirviöitä miettiä, koska lähdekirjoista niitä löytyy melkoinen määrä. Tosin joitakin luokittelemattomia kaoottisia hirmuja olen kylläkin väännellyt, sillä sellaisia sopii Gloranthaan lukematon määrä. Jotenkin vain minusta suurena Glorantha-fanina tuntuisi ärsyttävältä, jos maailmaan pomppisi suuri joukko Gloranthaan sopimattomia olentolajeja. Vaan kukin tunkekoon hirviöitä haluamallaan tavalla.
|
Anonymous
linkki
30. huhtikuuta 2001 kello 22.23
|
Anonymous
30. huhtikuuta 2001 kello 22.23
linkki
|
Kyllähän niitä kirjoissa piisaa, mutta jotkut ovat liian omituisia minun makuuni. On itse tullut väsättyä yksi hirviö, jossa näin vähän vaivaa: virnistäjä. Nimi viittaa vain hirviön kasvoihin. Tiedot laitan sitten kunhan löydän paperin.
Kaikki pelatkoon omalla tavallaan, mutta minun mielipiteeni on, että gloranhtassa on varmasti vielä tuhansia hirviöitä joita ei edes tunneta. Pelinjohtaja voi keksiä missä ja miten hirviö elää ja tunnetaanko se maailmanlaajuisesti vai paikallisesti. Tai sitten se on joku yksittäinen luonnonoikku.
|
Nysalor
linkki
1. toukokuuta 2001 kello 13.24
|
Nysalor
1. toukokuuta 2001 kello 13.24
linkki
|
[i:46547d5475] Kaikki pelatkoon omalla tavallaan, mutta minun mielipiteeni on, että gloranhtassa on varmasti vielä tuhansia hirviöitä joita ei edes tunneta.[/i:46547d5475]
Tuntemisessa täytyy tietysti huomioida se, että Gloranthan ihmisille tuttuja otuksia lienevät usein vain oman seudun olennot. Esimerkiksi tavallinen pelorialainen maanviljelijä ei ole varmaankaan koskaan kuullutkaan kuvotuksista, jelmreistä tai edes agimoreista. Ja vaikka kuulisikin, niin tuskin hän uskoisi sellaisten olentojen olemassaoloon. Pelinjohtajan sen sijaan pitäisi tuntea kaikki oman Gloranthansa otukset, vähintäänkin sellaiset, joita hän itse käyttää.
Gloranthassa on valtava määrä erilaisia olentoja. Tähän mennessäkin niiden kuvauksia voi löytää varmaan useita satoja, etenkin kun Hero Wars -kirjanen Anaxial’s Roster sisältää aiemmin tuntemattomia otuksia. Joten kyllähän Gloranthassa varmasti on olentoja, joita kukaan ihminen ei ole vielä nähnyt. Mutta minua vain ei oikein kiinnosta Glorantha, jossa elelee örkkejä ja muita Gloranthaan sopimattomia olentoja, varsinkaan kovin merkittävissä määrin. No, asiastahan voi olla kovin montaa eri mieltä.
En muuten ole vielä kohdannut itselleni liian erikoista otusta RuneQuestin kirjoja lueskellessa. Taidanpa pitää kaikista omituisuuksista. :wink:
[i:46547d5475] Tai sitten se on joku yksittäinen luonnonoikku.[/i:46547d5475]
Nämä sopeutuvat minusta kokonaista lajia paremmin Gloranthan maailmaan. Etenkin kaoottinen olento voi olla lähes millainen tahansa, kun kaoottiset ominaisuudet ovat otuksen turmelleet. Kaaoksen tahraamilta alueilta, kuten Dorastorista, voi löytää vaikka millaista vipeltäjää. Onpa Dorastorissa jopa sille ominaisia lajeja, jotka ovat syntyneet kaaoksen avustuksella.
|
Wlu 000
linkki
1. toukokuuta 2001 kello 5.30
|
Wlu 000
1. toukokuuta 2001 kello 5.30
linkki
|
Esimerkiksi tavallinen pelorialainen maanviljelijä ei ole varmaankaan koskaan kuullutkaan kuvotuksista, jelmreistä tai edes agimoreista. Ja vaikka kuulisikin, niin tuskin hän uskoisi sellaisten olentojen olemassaoloon.
jep. Tuskin näitä käy päivittäin maanviljeliöiden ovilla lainaamassa sokeria :smile:
|
Guzmo
linkki
1. toukokuuta 2001 kello 21.56
|
Guzmo
1. toukokuuta 2001 kello 21.56
linkki
|
Muutama oma hirviö on aikoinaan väsätty, mutta perinteisilläkin on pärjännyt enemmän kuin hyvin.
Agimorin ja Babeester Gorin kohtaaminen
Agimori: "Minä kostaa"
Babsi: "Antaa tulla vaan.."
*SPlät!*
Babsi: "Eihän noista ole mihinkään"
: and b
|
Chividal
linkki
10. kesäkuuta 2001 kello 20.10
|
Chividal
10. kesäkuuta 2001 kello 20.10
linkki
|
Varmasti Gloranthassa on lähes yhtä monia lajeja kuin maapallollamme, mutta olisi turhaa keksiä kaikille ominaisuuksia tms. koska niillä ei ole mitään merkitystä. Siksi kirjoissa esitelläänkin vain niinsanotut "hirviöt" joiden kanssa hahmot voivat joutua syvempään kanssakäymiseen.
Onkohan muuten olemassa tutkimuksia gloranthan hyönteisistä, matelijoista, kaloista ja linnuista?
|
Nysalor
linkki
10. kesäkuuta 2001 kello 20.28
|
Nysalor
10. kesäkuuta 2001 kello 20.28
linkki
|
[i:ce75ae7ab2] Varmasti Gloranthassa on lähes yhtä monia lajeja kuin maapallollamme, mutta olisi turhaa keksiä kaikille ominaisuuksia tms. koska niillä ei ole mitään merkitystä.[/i:ce75ae7ab2]
Jep, varmasti Gloranthassa on paljon kaikenlaisia pieniä ja melko merkityksettömiä hyönteisiä ja vastaavia. Varsinaisia suuria ja älykkäitä lajeja lienee paljon vähemmän, vaikka niidenkin kirjo on paljon suurempi kuin meidän maailmassamme.
[i:ce75ae7ab2] Onkohan muuten olemassa tutkimuksia gloranthan hyönteisistä, matelijoista, kaloista ja linnuista?[/i:ce75ae7ab2]
Jättiläishyönteisistä taitaa olla saatavilla enemmän tietoa kuin niiden pienemmistä lajitovereista. Yksi aika hyvä lista Gorakikin hyönteiskulteista löytyy [url=http://www.pensee.com/dunham/glorantha/gorakiki.html]täältä[/url]. Melko vähän muuten Gloranthan kaloista ja linnuista on tainnut olla tietoa, kun kirjoissa on keskitytty kuvaamaan suuria ja älykkäitä lajeja.
|
Guzmo
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 10.26
|
Guzmo
11. kesäkuuta 2001 kello 10.26
linkki
|
Uusia eläimiä on melko helppo keksiä. Kun lähdetään siitä, ettei elukka muuta ekosysteemiä liikaa ( esim. Hirviöiden äiti) ,niin miltei mikä vaan on mahdollista.
Kun luulet keksineesi oudonkin uuden eläimen ajattele asia vielä uudestaan siltä kantilta, että miltä ötö näyttäisi kaoottisena...
Omasssa kampanjassa metsistä löytyy lintuja, sammakkoja, kettuja, hirviä ja jäniksiä. Kaikki vastaantulijat eivät ole kuusi kätisiä villisti kirmaavia
Broita ja muita omituisuuksia. Jos yllätyksiä heittää säästeliäämmin kehiin, ne tuntuvat paljon vaikuttavimmilta.
Luulen että pelaajat kyllästyisivät nopeasti tälläiseen peliin (olisi kyllä aika eeppistä):
Päivä I: tavattiin Ralzakak
Päivä II: nähtiin punainen lepakko syömässä pahantekijöitä.
Päivä III: hirviöiden äiti käveli ohi
Päivä IV: tosilohikäärme heräsi, aika rytinä
Päivä V: Harrek tuhosi jonkun kaupungin vierestä
Päivä VI: löydettiin Kragspiderin luola
jne..
------------------------------------
- Guzmo
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 20.28
|
Topi Hiski Viljami Salmi
11. kesäkuuta 2001 kello 20.28
linkki
|
Guzmo:[quote:cd7ad7cd61] Omasssa kampanjassa metsistä löytyy lintuja, sammakkoja, kettuja, hirviä ja jäniksiä. Kaikki vastaantulijat eivät ole kuusi kätisiä villisti kirmaavia
Broita ja muita omituisuuksia. Jos yllätyksiä heittää säästeliäämmin kehiin, ne tuntuvat paljon vaikuttavimmilta. [/quote:cd7ad7cd61]
heh.. niinpä. Ei siinä kauaa kukaan gloranthas eläis jos joka kerran kun metsään menee niin tulee kuusi kätisiä villisti kirmaavia broita sielt vastaanottamaan!!
oon miekin yrittänyt pitää huolta ihan tosissaan siit, että ympäröivässä maailmassa on nimenomaan elämää!
Eli monta kertaa sattunut, että pelaajat epäilee esim. väijytystä kun pupujussit nai pusikossa..
Ja juuri tällanen saa maailman tuntuun paljon realistisemmalta.
pj:n vaan pitäis muistaa kuvailla aina välillä kaikkee mitä tulee oikeesta maailmasta mieleen: kauniit maisemat, äänet ja hajut muunmuassa.. okei menee off topic, mutta tuli vaan mieleen.
Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 6/11/01 4:06:37 pm
|
Nysalor
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 13.50
|
Nysalor
11. kesäkuuta 2001 kello 13.50
linkki
|
[i:ec7ced7e0e] Omasssa kampanjassa metsistä löytyy lintuja, sammakkoja, kettuja, hirviä ja jäniksiä.[/i:ec7ced7e0e]
Jep, näitä varmaan Gloranthasta tulisikin löytyä, vaikka juuri mistään ei löydy kovin selkeää kuvaa tällaisten tavallisten eläinten levinneisyydestä. Täytyy kai mittapuuna käyttää oman maailmamme ilmastollisia ja maastollisia olosuhteita. Tosin myönnän kyllä auliisti, ettei Gloranthan tavanomainen biologia ole suurin kiinnostuksenkohteeni, vaan älykkäät kansat ovat pieniä lintuja ja kaloja kiinnostavampia. Tavallisia eläimiä heittelen siis vain sormituntumalta.
|
Anonymous
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 11.54
|
Anonymous
11. kesäkuuta 2001 kello 11.54
linkki
|
Tällä hetkellä vedän KERP-peliä mutta välillä jos heittelen tapaamisheittoja ja tulee joku miltein joku tapaaminen niin heitän Olennot kirjassa olevasta taulukosta mitä vastaan tulee... jos kirjan omistaa niin sitä on helppo muokata Runeen.. esim pienetkoirat ovat olleet yleisiä kun jotain on tullut vastaan metsissä... on myös tullut villisikakin... Eräs pelaja meinasi saada tapettua sen... ei kestopisteet olisi loppuneet mutta meinasi tulla aika paha kriittinen... muut eivät raaskineet auttaa häntä ja lähtivät pois... kyllä siinä vähän kiirekkin lopuski tuli kun se pääsi lähelle... (kaikki lähtivät karkuun)
mutta kuitenkin kannattaisi kehittää joku taulukko jota käyttäisi hyväksi... vosin ehkä kirjoittaa sen taulukon vaikka tänne jos jollain ei satu olemaan Keskimaan Olennot kirjaa... Haluaako joku että kirjoitan sen tänne... silloin kyllä rikon tekijän oikeuksia... heh... muokkaan niitä hiukan niin en sitten riko niitä oikeuksia... vaikka 1 prosentti enemmän että mettässä tulee pieniä koiria... :smile: kuitenkin joku voisi sanoa jos haluaa sen listan... en viittisi kirjoittaa ihan turhan takia sitä listaa...
|
Nysalor
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 18.53
|
Nysalor
11. kesäkuuta 2001 kello 18.53
linkki
|
[i:03863b4cde] jos kirjan omistaa niin sitä on helppo muokata Runeen.. esim pienetkoirat ovat olleet yleisiä kun jotain on tullut vastaan metsissä... on myös tullut villisikakin...[/i:03863b4cde]
Enpä nyt oikein tiedä. Jotenkin luottamukseni samalla yleispäteviin että yksityiskohtaisiin kohtaamistaulukoihin ei ole kovin suuri. Lienee aika epärealistista, jos kohtaakin yllättäen villisikoja seudulla, jossa niitä ei pitäisi olla lainkaan. Siksipä kohtaamistaulukot, jos niitä yleensä haluaa käyttää, täytynee joko suhteuttaa alueen eläimistöön ja asukkaisiin tai sitten antaa vain suuntaa-antavia viittauksia, kuten kookkaita lihansyöjiä, pieniä lintuja, tms.
|
Anonymous
linkki
12. kesäkuuta 2001 kello 14.25
|
Anonymous
12. kesäkuuta 2001 kello 14.25
linkki
|
Taulukko on laitettu läpövyöhyke ja alue lajitteluun... eli kuumalla aavikolla voi tulla kameleita mutta kylmissä alueissa ei niitä voi tulla... siellä voi tulla esim jääkarhuja... joten taulukko rajaa tiettyjä eläimiä pois tietyiltä alueilta... tietenkin talukkoa voi pikaisesti muokata vaikka että pieniä koiria ei voi tulla tietyllä alueella joten heitän uudestaan mitä tule jos heitän pienet koirat...
|
Nysalor
linkki
12. kesäkuuta 2001 kello 0.19
|
Nysalor
12. kesäkuuta 2001 kello 0.19
linkki
|
[i:2510bb5be0] Taulukko on laitettu läpövyöhyke ja alue lajitteluun...[/i:2510bb5be0]
No, saattaisihan siitä olla jollekin apua, mutta itse on ole kovin paljon käyttänyt valmiita taulukoita. On itse aika kivaa mielivaltaisesti päättää, mitä porukka matkatessaan kohtaa. Taulukoista voisi tietysti katsoa sopivat kohtaamiset, ettei maailman loogisuus kärsi, mutta silloin kohtaamisten täytyisi olla ominaisia Gloranthan tietyille alueille. Jonkin muun systeemin taulukko ei varmaankaan tuota tuloksena grotaroneja tai jelmrejä. :smile:
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
12. kesäkuuta 2001 kello 13.51
|
Topi Hiski Viljami Salmi
12. kesäkuuta 2001 kello 13.51
linkki
|
Timppa:
Laita ihmees taulukot jos on aikaa.. mullakin on se KERP:in taulukot kun oon kopsannut sen kirjan.. (hehheh .. kohta joku poliisi tulee lukee näille foorumeille.. *busted!* .. )
On ihan kätsyä jos ei ite jaksa miettiä ja haluaa "actionia" peliin... Sillon taulukot rulettaa.
ja Wow! Nysse oot jo SANKARI!!!:D
|
Anonymous
linkki
12. kesäkuuta 2001 kello 17.57
|
Anonymous
12. kesäkuuta 2001 kello 17.57
linkki
|
Lupaan ruveta kirjoittamaan sitä taulukkoa parin päivän sisällä... nytten pitää mennä suunnittelemaan omaa peliä... kello on kyllä paljon mutta pakko on suunnitella kun luultavasti huomenna pelataan... :smile: Olen jo piirtänyt pari kuvaa... :smile:
|
Nysalor
linkki
12. kesäkuuta 2001 kello 8.03
|
Nysalor
12. kesäkuuta 2001 kello 8.03
linkki
|
Topi Hiski Viljami Salmi:
[i:bf5e455c66] ja Wow! Nysse oot jo SANKARI!!![/i:bf5e455c66]
Heh. On näitä viestejä kertynyt aika lailla. Olenhan ollut alusta asti kirjoittelemassa, jopa vanhasta foorumipaikasta asti. Olen kuitenkin pyrkinyt sanomaan jokaisessa viestissä jotakin älykästä, enkä vain lähetellyt niitä arvon kohoamisen toivossa. Toivottavasti määrä ei ole korvannut laatua. :smile:
Timppa:
[i:bf5e455c66] Lupaan ruveta kirjoittamaan sitä taulukkoa parin päivän sisällä...[/i:bf5e455c66]
No, mikäpäs siinä. Vaikka suhtaudunkin taulukoihin aika kriittisesti, niistä saattaa saada jopa hyviäkin ideoita.
|
Nysalor
linkki
21. kesäkuuta 2001 kello 6.26
|
Nysalor
21. kesäkuuta 2001 kello 6.26
linkki
|
Minä ja Timppa tekaisimme yhdessä tuolla ircin RuneQuest-kanavalla RuneQuestiin sopivat tiedot merikilpikonnalle, sofalien kilpikonnakansan toteemieläimille. Kilpikonnat eivät tietenkään varsinaisia hirviöitä ole, mutta ajattelin laittaa nämä tiedot tänne, jotta kaikki halukkaat saavat niitä katsella. Kommentoida saa myös aivan vapaasti. Koon ja muun sellaisen lainasimme liemikilpikonnalta (Chelonia mydas), eräältä merikilpikonnalajilta. Minulla on parhaillaan työn alla Sofalin kulttikuvaus, joten saatan liittää nämä tiedot sitten myös sinne, kun se valmistuu.
ominaisuudet keskim. paikka melee heitto pist. kerroin
VMA 2d6+6 13 Liike: Häntä 01 01 2/5 (0,25)
R-R 2d6+13 20 1/3 (uinti) OT jalka 02-03 02 2/6 (0,28)
KOK 2d6+13 20 KP: 20 VT jalka 04-05 03 2/6 (0,28)
ÄLY 3 3 VP: 33 OE jalka 06-07 04 2/6 (0,28)
MHT 2d6+4 11 TP: 11 VE jalka 08-09 05 2/6 (0,28)
NPP d6+4 7-8 Ruumis 10-16 06-18 12/10 (0,50)
Pää 17-20 19-20 2/7 (0,33)
Ase IH Hyö Vahinko
Puraisu 7 20-7 d6+d6
Kyvyt: Havaitse 25-1, Piileskely 40-13.
Panssari: Ruumiissa kova kuori (12 pistettä), muualla oma nahka (2 pistettä).
Liemikilpikonna (Chelonia mydas)
Edited by: Nysalor at: 6/21/01 6:48:22 pm
|
GEAS
linkki
29. maaliskuuta 2002 kello 21.44
|
GEAS
29. maaliskuuta 2002 kello 21.44
linkki
|
Olkanit
Olkanit ovat pienen pieni Pamaltelan polttavan kuumassa etelä-osassa elävä rotu.Olkanit muistuttavat ihmisen kättä ranteesta alaspäin,mutta ovat isompia.Niillä on kolme silmää yksi on lämpökatseinen,toinen on tarkoitettu kauas katsomiseen ja kolmas on tarkoitettu lähietäisyydelle.Olkaneilla on myös outo kartta-aisti jolla voi luoda alueesta jonka on nähnyt,kartan.Olkaneilla on suuri suu keskella ruumista.Siinä missä ihmisillä alkaa käsivarsi Olkaneilla on sinertävää karvoitusta.Olkanit kävelevät kahdella "sormella" jos heillä ei ole kiire he pystyvät myös juoksemaan neljällä jalalla ja laukkaamaan kaikilla viidellä raajalla.Olkanit elävät suurissa,lähes kolmemetriä korkeissä, keoissa joissa voi asua lähes tuhat Olkania.Olkaneiden ainoassa kädessä,ihmisen peikalossa, on 13 sormea.He puhuvat sormipuheeksi kutsuttua kieltä.He palvovat pamaltin pantheonia.
VMA:3d3 Liike:2 kävellen/4 juosten/8 laukaten
R-R:4d6
KOK:d2
ÄLY:3d6
MHT:3d3
NPP:8d8
ULK:d6+2
Kyvyt:kiipeily 90,hyppy 35,Väistö 25,aseeton tasitelu 20,sotatieto 25,laadi 35,piileskely 40,hiipinen 30,kartta-aisti 40,
Ase IH os/tor vahinko PP/ENC
puraisu 7 40/- d6-d4 -/-
nyrkki 7 35/- d2-d4 -/-
tikari 7 25/- d4+2-d4 4/1.0
shuriken 1 20/- d2 2/0.2
Ammati %
Työläinen 01-35
soturi 36-50
pappi 51-54
metsästäja 55-80
tiedustelija 81-85
shamaani 86-90
velho 91-95
aatelinen 96-00
Kuten barbaarit mutta tiedustelija kuin aseenkantaja lisäksi havainto kyvyt x5,velho kuin sivistynyt.työläinen kuin barbaari käsityöläinen.
[ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-03-30 00:00 ]
[ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-03-30 09:08 ]
|
Guzmo
linkki
30. maaliskuuta 2002 kello 12.01
|
Guzmo
30. maaliskuuta 2002 kello 12.01
linkki
|
Ei hitto mitä läppää :smile:
[quote:b75e45dcf2]
Olkanit ovat pienen pieni Pamaltelan polttavan kuumassa etelä-osassa elävä rotu.Olkanit muistuttavat ihmisen kättä ranteesta alaspäin,mutta ovat isompia.Niillä on kolme silmää yksi on lämpökatseinen,toinen on tarkoitettu kauas katsomiseen ja kolmas on tarkoitettu lähietäisyydelle.Olkaneilla on myös outo kartta-aisti jolla voi luoda alueesta jonka on nähnyt,kartan.Olkaneilla on suuri suu keskella ruumista.Siinä missä ihmisillä alkaa käsivarsi Olkaneilla on sinertävää karvoitusta.Olkanit kävelevät kahdella "sormella" jos heillä ei ole kiire he pystyvät myös juoksemaan neljällä jalalla ja laukkaamaan kaikilla viidellä raajalla.Olkanit elävät suurissa,lähes kolmemetriä korkeissä, keoissa joissa voi asua lähes tuhat Olkania.Olkaneiden ainoassa kädessä,ihmisen peikalossa, on 13 sormea.He puhuvat sormipuheeksi kutsuttua kieltä.He palvovat pamaltin pantheonia.
[/quote:b75e45dcf2]
Tässä kappaleessa oli MONIA ristiriitaisuuksia. Onko niillä nyt 5,13 vai kuinka monta raajaa/sormea/suuta vai mitä?
[quote:b75e45dcf2]
Liike:2 kävellen/4 juosten/8 laukaten
[/quote:b75e45dcf2]
Vikkeliä kaveria täytyy myöntää.
Missä ihmeessä nämä veijarit pitävät aseitaan (shuriken & tikari)? Sormien välissä?
[quote:b75e45dcf2]
Työläinen 01-35
soturi 36-50
pappi 51-54
metsästäja 55-80
tiedustelija 81-85
shamaani 86-90
velho 91-95
aatelinen 96-00
[/quote:b75e45dcf2]
Kolmimetrinen yhteiskuntajärjestelmä :grin:
|
GEAS
linkki
30. maaliskuuta 2002 kello 12.28
|
GEAS
30. maaliskuuta 2002 kello 12.28
linkki
|
[quote:ed39d9b796]
Tässä kappaleessa oli MONIA ristiriitaisuuksia. Onko niillä nyt 5,13 vai kuinka monta raajaa/sormea/suuta vai mitä?
[/quote:ed39d9b796]
Viisi raajaa:kaksi jalkaa,kaksi raajaa joilla voi kävellä mutta niissä on myös lyhyet sormet ja yksi käsi jossa on 13 sormea.Yksi suu ja kolme silmää.
[quote:ed39d9b796]
Vikkeliä kaveria täytyy myöntää.
Missä ihmeessä nämä veijarit pitävät aseitaan (shuriken & tikari)? Sormien välissä?
[/quote:ed39d9b796]
Kädessä tai "selässä" roikkuvassa kotelossa.
[ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-03-30 14:32 ]
|
Wlu 000
linkki
30. maaliskuuta 2002 kello 12.39
|
Wlu 000
30. maaliskuuta 2002 kello 12.39
linkki
|
Heh.... Mielenkiintoinen rotu. Tulee ihan mieleen itse kehittämäni rotu ”askot”, mutta niiden ominaisuuksia en ala paljastamaan :smile:
Voivathan nuo ihan vekkuleita olla, mutta pistäpä niiden älyä vähän pienemmäksi ja taikojat pois. Minusta tuo on vähän liian “hassu” rotu, mutta minäpä en ole varmaankaan paras henkilö tuomitsemaan uusia rotuja.
Sormista vielä sen verran, että siinä peukalossa taisi olla 13 sormea vai miten se nyt oli? Eli 5 sormea jossa yhdessä on 13 sormea vai?
|
GEAS
linkki
30. maaliskuuta 2002 kello 12.44
|
GEAS
30. maaliskuuta 2002 kello 12.44
linkki
|
[quote:d2313b8ea4]
30.03.2002 klo 14:39, Wlu 000 kirjoitti:
Heh.... Mielenkiintoinen rotu. Tulee ihan mieleen itse kehittämäni rotu ”askot”, mutta niiden ominaisuuksia en ala paljastamaan :smile:
Voivathan nuo ihan vekkuleita olla, mutta pistäpä niiden älyä vähän pienemmäksi ja taikojat pois. Minusta tuo on vähän liian “hassu” rotu, mutta minäpä en ole varmaankaan paras henkilö tuomitsemaan uusia rotuja.
Sormista vielä sen verran, että siinä peukalossa taisi olla 13 sormea vai miten se nyt oli? Eli 5 sormea jossa yhdessä on 13 sormea vai?
[/quote:d2313b8ea4]
Miksi älyä pitäisi pois ottaa??Tarkoituksena onkin että Olkanit ovat hassu rotu.Sormet menevät juuri noin.
[ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-03-30 17:50 ]
|
Tosinuija
linkki
22. toukokuuta 2002 kello 16.14
|
Tosinuija
22. toukokuuta 2002 kello 16.14
linkki
|
Jep.... Syöjäkorppi, syö sielun ja muuttaa kaaosolennoksi tai zombiksi! Muuten ihan harmiton korppi.
Gritti, muistuttaa slarkkia, tykkää kiduttaa muita elollisia. Seurallista porukkaa siis.... Vihaa kaikkea muuta elävää.
|
Vaakkujaakko
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 13.57
|
Vaakkujaakko
23. toukokuuta 2002 kello 13.57
linkki
|
Hyödynsitkö, Nysalor, jättiläiskilpikonnan tietoja Käärmepiipun Syvänteestä?
Vanha Kivikuori, Termain Osboropon pahin vihollinen...
(Kun ensimmäisen kerran loin käyttäjätunnusta silloiselle Tero Kaijan -sivujen foorumille, harkitsin pitkään Vaakkujaakon ja Termain Osboropon välillä :wink: )
--- Vaakkis
|
Nysalor
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 14.10
|
Nysalor
23. toukokuuta 2002 kello 14.10
linkki
|
Vaakkujaakko:
[i:30568912d8]Hyödynsitkö, Nysalor, jättiläiskilpikonnan tietoja Käärmepiipun Syvänteestä?[/i:30568912d8]
Kyllä vain ja sieltä muistaakseni ovat nuo kilpikonnan osumapaikat ja kestopistekertoimetkin. Ominaisuuksien suhteen taas otimme mallia meidän maailmamme merikilpikonnista ja etenkin liemikilpikonnasta. ÄLY tosin tuntuu yleensä matelijoilla ja sellaisilla otuksilla olemaan 3. On tosiaan ihan kannattavaa ottaa RuneQuestin sääntöjen suhteen mallia sellaisista otuksista, jotka ovat lähimpänä.
[i:30568912d8]Kun ensimmäisen kerran loin käyttäjätunnusta silloiselle Tero Kaijan -sivujen foorumille, harkitsin pitkään Vaakkujaakon ja Termain Osboropon välillä[/i:30568912d8]
Heh, päädyitpä sentään vähän kiltimpään vaihtoehtoon. :smile: Muuten foorumin myrskyhärät (jos tällä sellaisia on) olisivat olleet heti kimpussasi. :wink:
|
Tosinuija
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 17.50
|
Tosinuija
23. toukokuuta 2002 kello 17.50
linkki
|
MUUKI!
VMA 3d6+3 R-R 3d6 KOK d6+6 ÄLY 2d6+2 MHT 3d6 NPP 3d6+3 ULK 2d6-3
Osumapaikat
01-05 06-10 11-13 14-16 17-20
O.jalka V.jalka O.käsi V.käsi Ruumis
Muukit on pienehköjä, sinisiä palloja. Ne on aika voimakkaita ja aggressiivisiä. Ne käyvät kylässä muilla roduilla ja ovat kaikkien muiden paitsi ankkojen kanssa hyvää pataa, mutta jos joku muu tulee niiden kylään ilman kirjallista anomusta, muukitodistajaa ja erityisesti on vielä ankka, tulee turpiin koko kylältä. Muukit pitää paljon vartijoita kylissään. Ne asuu Pamaltelan metsissä.
Muukeilla on luonnollinen 2PP nahka, mutta ne osaa käyttää muutakin. Ne käyttävät aseinaan nuijia, jalkajousia, linkoja ja keihäitä. Ne ei tykkää miekoista.
Muukit puhuu hyvin paikallisia ihmiskieliä. Niillä ei ole omaa kieltä.
_________________
Deathrune is what commands!
[ Tätä viestiä on muokannut: Tosinuija 2002-05-26 22:00 ]
|
Guzmo
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 20.29
|
Guzmo
23. toukokuuta 2002 kello 20.29
linkki
|
[i:6207634bd1]
MUUKI!
[/i:6207634bd1]
:rollin:
|
Tosinuija
linkki
26. toukokuuta 2002 kello 19.07
|
Tosinuija
26. toukokuuta 2002 kello 19.07
linkki
|
Banshee(Ei todellakaan kokonaan itse keksimäni!)
VMA 2d6 R-R 3d6+3 KOK 2d6+6 ÄLY 2d6+9 MHT 3d6+12 NPP 2d6+6 ULK d6
[Humanoidin osumapaikat]
Bansheet ovat harvinaisia kaaosolentoja. Ne tappavat kirkumalla pään hajalle. Ne muistuttavat jokseenkin harpyijaa. Ne osaavat lentää ja niillä on vampyyrin hampaat(joilla ne ei tee mitään). Bansheet ei syö mitään. Ne elävät 10-50 vuotta. Ne kaikki ovat naisia ja ne lisääntyvät uhriensa ruumiin kautta(aivan!!!). Ne siis suosivat miesuhreja. Niitä lentelee vain Pamaltelassa.
|
Guzmo
linkki
26. toukokuuta 2002 kello 21.00
|
Guzmo
26. toukokuuta 2002 kello 21.00
linkki
|
Kerro lisää bansheesi erikoishyökkäyksestä sekä muista villeistä kaoottisista ominaisuuksista.
"nekrofilia mua lämmittää, se sielun vie mutta rakkaus on kypsää"
Absoluuttinen nollapiste - Rarmos ybrehtar
|
Tosinuija
linkki
27. toukokuuta 2002 kello 7.18
|
Tosinuija
27. toukokuuta 2002 kello 7.18
linkki
|
Bansheella on d4 kaoottista ominaisuutta. Se voi kirkua 2d6+3 kertaa päivässä siten että se tappaa. Jos se kirkuu rajoituksen yli, se menettää äänensä päiväksi tai sitten sillä vain ei ole vaikutusta. Bansheen suutelemisesta saa 65% mahdollisuudella fyysisen sairauden. Jos joku (hullu) rakastuu Bansheehen, häneen iskee jokin kirous.
|