Vanha foorumi

Takaisin

Jousella ampuminen...

RuneQuestin säännöt
Sepirotta 17. maaliskuuta 2003 kello 18.29
Kirjoittaja Viesti
Sepirotta linkki 17. maaliskuuta 2003 kello 18.29
Sepirotta 17. maaliskuuta 2003 kello 18.29 linkki En ole nyt varma mutta eikös Pelaajan sääntökirjassa sanottu että jos vihuja on monta joita ammutaan niin osumisprosentti pitää jakaa vihujen määrällä jos haluaa osua tiettyyn henkilöön? Eikös se nyt ole vähän tyhmää? Siis että silloin kun on vain yksi maali, on siihen helpompi osua kuin silloin kun on monta maalia... Älkää pliis hirttäkö mua jos olen väärässä :oops: ...
Larppa linkki 17. maaliskuuta 2003 kello 19.21
Larppa 17. maaliskuuta 2003 kello 19.21 linkki Sepirotta kirjoitti: [i:27ae107804]Eikös se nyt ole vähän tyhmää?[/i:27ae107804] No ei minusta. Jos monta taistelijaa on keskenään huitomassa samassa kasassa, niin kyllä siihen yhteen osuminen on vaikeampaa. Mutta jos tahtoo vain ampua jotain heistä, heitetään normaali ampuminen ja sitten annetaan taistelijoille numerot. Jos olisi kuusi taistelijaa, niin taistelija A saa numero 1, B taistelija numero 2 jne. Mutta kun ajattelet, että monta taistelijaa on kasassa ja vaihtelevat paikkoja, on yhteen osuminen tosiaan vaikeaa! Tuosta jakamisesta voi tietenkin tehdä sellaisen version, että miinustaa vain jonkun verran yhdestä ylimääräisestä hahmosta. Ei ole kyllä meille tullut tälläistä tilannetta vastaan ja tuota sääntöä ei ole tarvittu. :-? [i:27ae107804] Älkää pliis hirttäkö mua jos olen väärässä ...[/i:27ae107804] No ei me nyt ihan sellaisia olla. :wink:
Ugly Psycho linkki 17. maaliskuuta 2003 kello 20.13
Ugly Psycho 17. maaliskuuta 2003 kello 20.13 linkki En nyt muista tuota virallista versiota, mutta on se kyllä vähän liian raakaa suoraan jakaa se osumamahdollisuus niiden 'sielläpäin' olevien kesken... taitaa olla tuo sääntö lähinnä tilanteisiin, joissa roiskaistaan vihulaumaan sen enempiä välittämättä. Sen sijaan jos omia on seassa, kuullostaa vähän hullulta. Itse ehkä heittäisin tilanteen mukaan lonkalta miinuksia, vaikkapa 50% kyvyllä tai 75% kyvyllä pitäisi onnistua osuakseen, ja siitä sitten sumplisin tyyliin "jos olisi osunut normaalilla kyvyllä, mutta miinusten kanssa menee ohi, osuu johonkuhun muuhun".
Chividal linkki 17. maaliskuuta 2003 kello 22.11
Chividal 17. maaliskuuta 2003 kello 22.11 linkki Juu nuo viralliset säännöt ovat meilläkin aiheuttaneet hieman päänvaivaa. Joskus ollaan käytetty tuota tähtäystä siihen, että osuu siihen keneen haluaa. Eli puolella osumaprosentilla.
Runemaster linkki 18. maaliskuuta 2003 kello 5.58
Runemaster 18. maaliskuuta 2003 kello 5.58 linkki Meillä on silleen, että voi tähdätä siihen kohteeseen, mihin haluaa ja osumaan tulee pieniä haittoja sen mukaan, kuinka paljon häslinkiä siinä ympärillä on (-10%/ylimääräinen hlö.). Jos ammus ei osu sitten katsotaan, osuuko se johonkin toiseen henkilöön (10%/ylimääräinen hlö). Lopuksi heitetään, että keneen se osuu. Toimii ihan hyvin ja on jokseenkin järkeväkin. Toinen tapa on ampua "osoiteeton" nuoli summittaiseen joukkoon, jolloin osumaprosentti kasvaa sen mukaan, kuinka suuri joukko on kyseessä.
Delmar^ linkki 18. maaliskuuta 2003 kello 8.46
Delmar^ 18. maaliskuuta 2003 kello 8.46 linkki Tästä taisi muuten olla puhetta jossain muussa ketjussa vähän aika sitten... Mielestäni se kyllä jaetaan ja sitten jos menee yli sen siihen tyyppiin osumisen, niin sitten heitetään kehen se osuu. Ja jos ei välitä mihin niistä vihulaisista osuu niin sitten sai muistaakseni 5% lisää jokaisesta meleessä olijasta....... Näin ainakin muistelisin.
Wildor linkki 18. maaliskuuta 2003 kello 14.12
Wildor 18. maaliskuuta 2003 kello 14.12 linkki Mielestäni myös epäonnistuminen tuollaisessa tilanteessa tarkottaisi sitä, että ei saa kunnon tähtäystä ja jättää kokonaan ampumatta. Tällainen tilanne on realistinen tietenkin vain, jos ampuu meleeseen, jossa on omia pelleilemässä. En minä ainakaan ampuisi ihan tunteettomasti kaveriin osumisen uhalla ellei kyseessä olisi selkeä tilaisuus... Jakaminen on ihan käypä ajatus, koska lähitaistelussa liikutaan hyvin ennalta arvaamattomasti ja vaihdellaan paikkojakin aika äkkiseltään. Aloittaisin kylläkin jakamisen jokaisesta kohteesta, johon ei halua osua. Siis kaksi vihua vastaan yksi oma on helpompi kohde, kuin kaksi omaa ja yksi vihu. :) Tilanteissa, joissa täytyy ampua vaikeata kohdetta, esim. juoksevaa tai syöksyen etenevää tulisi antaa miinuksia osumiseen ennemminkin, koska tuo jakaminen vaikuttaa ihan käyvältä.
Vash the Stampede linkki 19. maaliskuuta 2003 kello 19.03
Vash the Stampede 19. maaliskuuta 2003 kello 19.03 linkki Varmaan sanon saman mitä muutkin, mutta kuitenkin. Jos haluaa ampua meleetaisteluun, niin osumaprosentti ei tipu, jos ei tähtää tiettyyn osumapaikkaan. Esim. 100%:n kyvyllä meleetaisteluun ampuminen, jossa on kaksi henkilöä, oletetaan että toinen on vastustaja johon halutaan osua. Tällöin on 50%:n (kyky/taistelijoiden lukumäärä) osua "suoraan" haluamaansa hahmoon, eli jos heitto on alle puolet kyvystä. Jos heitto on yli sen puolitetun mutta alle normaalin kyvyn, niin silloin heitetään d2:lla kumpaan osuu. Jos taistelijoita on enemmän, niin mahdollisuus osua "suoraan" on kyky/taistelijoiden lkm. Ja taas jos heitto ei ole riittävän pieni mutta alle normaalikyvyn, niin sitten taas arvotaan sopivalla nopalla keneen osuu. Voi tuntua tyhmältä, mutta näin se minun mielestä meni. Muuttaa sellaiseksi kuin tuntuu hyvältä.
Bagsie linkki 20. maaliskuuta 2003 kello 11.30
Bagsie 20. maaliskuuta 2003 kello 11.30 linkki Ugly psycho on minun kanssa samoilla linjoilla. Liian tarkka sääntöjen viilaus haittaa peliä...