Vanha foorumi

Takaisin

Hahmolle kuva osista -ohjelmia?

Yleinen keskustelu
Ugly Psycho 12. maaliskuuta 2003 kello 9.19
Kirjoittaja Viesti
Ugly Psycho linkki 12. maaliskuuta 2003 kello 9.19
Ugly Psycho 12. maaliskuuta 2003 kello 9.19 linkki Elikkäpäs niin. Suuressa taiteellisuudessani en itse saa piirrettyä tikku-ukkoakaan niin, että sen joku muu tunnistaisi, joten olisi tarvetta semmoisille ohjelmille, joilla paloista kootaan kuvaa, tyyliin [url]http://www.heromachine.com/[/url]. Mahtaako muita löytyä?
Guzmo linkki 12. maaliskuuta 2003 kello 21.11
Guzmo 12. maaliskuuta 2003 kello 21.11 linkki Ihan veikeä ohjelma, mutta kuvat saisi pystyä tallentamaan jotenkin muuten kuin screenshottien kautta. 2 versiossa homma on varmaan paremmin hanskassa.
Ugly Psycho linkki 12. maaliskuuta 2003 kello 21.35
Ugly Psycho 12. maaliskuuta 2003 kello 21.35 linkki [quote:ee647b8b40="Guzmo"]Ihan veikeä ohjelma, mutta kuvat saisi pystyä tallentamaan jotenkin muuten kuin screenshottien kautta. 2 versiossa homma on varmaan paremmin hanskassa.[/quote:ee647b8b40] Harmi vaan, kun tuo meluttu kakkosversio on ollut 'tulossa (lähiaikoina)' yli kaksi vuotta, ja alunperin senkin piti olla täysin ilmainen. Kilpailevia ohjelmia ei paljoa liene, ainakaan en ole törmännyt todellakaan yhteenkään.
ZamboNet linkki 17. huhtikuuta 2003 kello 22.43
ZamboNet 17. huhtikuuta 2003 kello 22.43 linkki Miten on? Onko täällä chatissa kenelläkään lahjakkuutta ohjelmoinnin alalla? Jos osaavat ohjelmoijat ja piirtäjät pistäisivät kortensa kekoon, niin voisimme hyvinkin saada koottua suomalaisen serkun tuolle HerMachinelle, joka olisi enemmän sellaista kun haluaisimme. Olen varma, että sille tulisi käyttöä =D Ainakin minusta kuvat hahmoista luovat aina lisätunnelmaa ja syvyyttää hahmojen persooniin. Itse voin ilmottautua vapaaehtoiseksi piirtäjäksi =D tai ainakin yhdeksi heistä. Jos siis ohjelmoija vain löytyy =) Älkää ajatelko hommaa mahdottomaksi, koska joku ihminen sen HeroMachinenkin on tehnyt =)
Vader linkki 18. huhtikuuta 2003 kello 14.21
Vader 18. huhtikuuta 2003 kello 14.21 linkki [quote:d9602a4535="ZamboNet"]Miten on? Onko täällä chatissa kenelläkään lahjakkuutta ohjelmoinnin alalla? Jos osaavat ohjelmoijat ja piirtäjät pistäisivät kortensa kekoon, niin voisimme hyvinkin saada koottua suomalaisen serkun tuolle HerMachinelle, joka olisi enemmän sellaista kun haluaisimme. Olen varma, että sille tulisi käyttöä =D Ainakin minusta kuvat hahmoista luovat aina lisätunnelmaa ja syvyyttää hahmojen persooniin. Itse voin ilmottautua vapaaehtoiseksi piirtäjäksi =D tai ainakin yhdeksi heistä. Jos siis ohjelmoija vain löytyy =) Älkää ajatelko hommaa mahdottomaksi, koska joku ihminen sen HeroMachinenkin on tehnyt =)[/quote:d9602a4535] Pakko kai tähän on sitten vastata. Työharjoittelua ja lopputyötä vaille tietojenkäsittelyn tradenomi, suuntautumisvaihtoehtona ohjelmistotuotanto, pääasiallisena kielenä Java, jonkun verran kokemusta myös HMTL:stä ja sen eri versioista, sekä C++:sta, Perlista, Visual Basicista sekä tietokantaohjelmoinnista. Jotenkin vaan tuntuu tuo työharjoittelupaikka olevan kirveen takana, kummasti laskee motivaatiota kun Nokia Networks irtisanoi 150 koodaajaa... :( Ohjelmoinnillisia valmiuksia siis löytyy. [i:d9602a4535]Oho... Mustahan on tullut riimulordikin jossain välissä...[/i:d9602a4535]
ZamboNet linkki 18. huhtikuuta 2003 kello 20.39
ZamboNet 18. huhtikuuta 2003 kello 20.39 linkki No olisiko sinulla kiinnostusta tällaiseen projektiin? Rahaa siitä tuskin kenellekään tulee, mutta iloa roolipelaajille sitäkin enemmän, jos se onnistuu =) Minulla näyttää kesästä tulevan hiljainen, kun ei kesätyöpaikkaa tunnu löytyvän. Siksipä minulla ei ole mitään estettä alkaa ahertamaan omalta osaltani tällaisen projektin parissa. Entä onko ketään muita vapaaehtoisia?
Guzmo linkki 20. huhtikuuta 2003 kello 20.55
Guzmo 20. huhtikuuta 2003 kello 20.55 linkki En ymmärrä mitä tuollaisella ohjelmalla oikeasti tekee, mutta siitä vaan jos liikaa aikaa löytyy kodaukselle. Mä voin tehdä siihen vaikka yhden ikonin :P
ZamboNet linkki 20. huhtikuuta 2003 kello 22.29
ZamboNet 20. huhtikuuta 2003 kello 22.29 linkki Omasta mielestäni sillä tekee hyvinkin paljon. Se helpottaa pelinjohtajan työtä, syventää pelin tunnelmaa, kun pelaajat tietävät millaisten hahmojen kanssa he oikeastaan juttelevat jne. Ainakin minusta seikkailuja varten tehdyt kuvat elävöittävät seikkailua todella paljon ja jos henkilökuvien tekeminen helpottuisi tällaisella ohjelmalla, olen valmis näkemään vaivaa sen eteen. Olenko tosiaan ainut joka ajattelee näin =D?
Guzmo linkki 21. huhtikuuta 2003 kello 7.56
Guzmo 21. huhtikuuta 2003 kello 7.56 linkki Persoonottomien paperinukeilta näyttävien kuvien sijasta hahmoja voi elävöittää kuvilla - jotka itse piirtää (sinähän osasit piirtää?) - jotka etsii netistä (runsas tarjonta esim. Elfwood) Kyllä sille ohjelmallekkin voi olla käyttönsä kunhan tosiaan teette paremman version kuin mitä se jo olemassa oleva on.
ZamboNet linkki 21. huhtikuuta 2003 kello 9.17
ZamboNet 21. huhtikuuta 2003 kello 9.17 linkki Tottahan toki parempi ohjelma on tavoitteena. Ja minä en osaa edes piirtää tuollaisia sarjakuvamaisia hahmoja joita tuossa HeroMachinessa on. Olen kiintynyt enemmän realistiseen piirtotapaan. [quote:23f0784845]- jotka itse piirtää (sinähän osasit piirtää?) [/quote:23f0784845] Osaan kyllä piirtää, mutta minä teen harvoin meidän peliporukassa seikkailuja. PJnä on yleensä joku toinen. [quote:23f0784845]- jotka etsii netistä (runsas tarjonta esim. Elfwood) [/quote:23f0784845] Tämä on kieltämättä hyvä keino ja se on myös käytössä =)
TypoDemon linkki 21. huhtikuuta 2003 kello 11.59
TypoDemon 21. huhtikuuta 2003 kello 11.59 linkki Kyseisenlaisen ohjelman koodaus tuskin olisi ongelma. Sen voisi tehdä vaikka Delphillä aika helposti. Miljoonat valikot voisivat vain olla aika infernaaliset. Ohjelma tosin olisi parempi jos vaatteita pystyisi laittamaan drag et drop tyylillä, koska silloin voisi tehdä hieman erillaisiakin niistä hahmoista. Kaikilla ei olisi ne arvet aina samassa kohtaa poskea jne. Sellaiseen tosin sitten pitäisi jotain osatakkin jo. Itsellä tässä on nyt puol vuotta lomaa inttiä odotellessa, niin voi olla että ainakin jotain pohjaa voisi vääntää delphin avulla. Pitäisi vaan jaksaa lainata kaverilta joku MB-CD mistä sen voisi asentaa. Ps: Tuskin tästä nyt mitään tulee (Ainakaan minun osaltani), mutta ei sitä koskaan tiedä. :)
Ugly Psycho linkki 21. huhtikuuta 2003 kello 13.59
Ugly Psycho 21. huhtikuuta 2003 kello 13.59 linkki Tjaa, kiinnostustahan kyllä löytyisi itseltäkin, mutta valitettavasti en kyllä osaa ohjelmoida pätkääkään ja olen vielä huonompi piirtämään. :( Mutta oikeasti, jos tuohon saisi porukkaa kasaan, niin sehän olisi helvetin hieno homma. Ja nimen omaan tekisi sitä realistisenpuoleista tavaraa, hero machine kun on painottunut vähän enemmän tuollaiseen high-kamaan ja supersankareihin. Ehkä minä voin kannustaa? Tai tulla maskotiksi?
Vader linkki 21. huhtikuuta 2003 kello 16.14
Vader 21. huhtikuuta 2003 kello 16.14 linkki [quote:b1f13eec0c="TypoDemon"]Ohjelma tosin olisi parempi jos vaatteita pystyisi laittamaan drag et drop tyylillä, koska silloin voisi tehdä hieman erillaisiakin niistä hahmoista. Kaikilla ei olisi ne arvet aina samassa kohtaa poskea jne. Sellaiseen tosin sitten pitäisi jotain osatakkin jo.[/quote:b1f13eec0c] Tuollaiseen tarvitsee tosissaan vääntää jo koodia, "paperinukke"-versiokin vaatii jo pieniä ihmeitä niin koodaajalta kuin piirtäjältäkin. Ja työläs homma on luvassa ainakin piirtäjälle/piirtäjille joka tapauksessa, varsinkin jos haluaa että hahmojen pituudessa/leveydessä/hauiksen paksuudessa on jotain eroja, siinä kun saa sitten melkein piirtää saman chainmailin useita kertoja vain vähän eripituisena/levyisenä. Sen verran vedän myös pilvilinnoja alaspäin, että tällä hetkellä ei ainakaan riitä aikaa/mielenkiintoa moiseen projektiin, kesä ja terassit vetävät kumminkin sen verran puoleensa, ettei niitä viitsi uhrata kuukausien vapaaehtoistyöhön.
ZamboNet linkki 21. huhtikuuta 2003 kello 21.50
ZamboNet 21. huhtikuuta 2003 kello 21.50 linkki TypoDemon, olisi todella hienoa, jos saisit sellaisen click-drag-drop ohjelman aikaiseksi. Yritä parhaasi, ylitä itsesi =D Sen pohjalta olisi aika helppo rakentaa loppu ohjelma ympärille. Ugly Psycho, rahoittajiahan tällaiset projektit aina kaipaavat :wink: Tai voithan alkaa etsiä myös muita rahoittajia itsesi lisäksi :lol: Vader, eihän tätä projektia tarvitse yötä-päivää tehdä =D, eikä muutenkaan ottaa liian vakavasti =) Jos taitoa piirtämisestä tai ohjelmoinnista löytyy, harkitse asiaa vielä.
Vader linkki 22. huhtikuuta 2003 kello 9.58
Vader 22. huhtikuuta 2003 kello 9.58 linkki [quote:8f7d2293a7="ZamboNet"]Vader, eihän tätä projektia tarvitse yötä-päivää tehdä =D, eikä muutenkaan ottaa liian vakavasti =) Jos taitoa piirtämisestä tai ohjelmoinnista löytyy, harkitse asiaa vielä.[/quote:8f7d2293a7] Olen taas asioita vähän pohdiskellut, hahmoille-kuva-osista-ohjelma olisi tietenkin varsin näppärä, mutta melkoisen työläs tehdä, ja ehkä myös käyttää - haluan hahmolleni jokapaikkaan saman tyylisen vaate/haarniskakappaleen jne jne... Fiksumpi ratkaisu olisi tehdä kunnollinen kuvatietokanta, josta voisi hakea tarpeita vastaavia kuvia. Tietokannassa olisi siis valmiita kokovartalo/rintakuvia, joita voisi selailla ja hakuehdoilla hakea. Tällainen tietenkin vaatii melko paljon kuvia, mutta koodaajalle homma olisi paljon helpompi. :) Ongelmaksi tulee tosin myös se, että tietokannasta ei kirveelläkään onnistu löytämään sellaista kuvaa, joka täysin vastaisi omaa käsitystä hahmosta, mutta siinä tapauksessahan voi piirtää oman (ja uploadata sen tietokantaan) ja käyttää vaikka valmiita kuvia malleina/inspiraatioina. Tällaiseen tietokantaan saisi helposti(?) sekaisin niin realistisia kuin heroistisia kuvia, hakuehdoilla vain rajaisi sopimattomat pois. Samaten lunaripelaaja voi blokata orlanthit pois ja DD pelaaja koko Gloranthan. Summa summarum, tietokanta on alkuunpotkaisun jälkeen ohjelmoijalle helppo, mutta piirtäjille rankka.
ZamboNet linkki 22. huhtikuuta 2003 kello 21.16
ZamboNet 22. huhtikuuta 2003 kello 21.16 linkki Tällainen systeemi olisi kieltämättä vähintäänkin helvetillisen työläs piirtäjälle =D Käytännössä ruumiin voisi jakaa oikeastaan vain kahteen osaan, tarkoittaen, että jokainen kuva joka ohjelmassa on, olisi lähestulkoon kokonaan käsin piirretty kuva, ilman mitään muokkausmahdollisuuksia =) Eikö tosiaan olisi mahdollista toteuttaa sellaista, että taustana olisi ruumis, jolle voi tietokannasta vierittää päälle drag-drop systeemillä vaatteita. (Lähinnä retorinen kysmys ;) Niin minäkin vähän luulin. Eihän se ole käsittääkseni edes vaikea toteuttaa. Vaatteisiin ääriviivojen sisäpuolella solid pinta ja transparent ulkopuolella. Näin ne eivät peittäisi toisiaan. Ja aina viimeisimpänä aktiivisena ollut olisi päällimmäisenä, eli näin takin solid-pinta olisi housujen solid-pinnan päällä. Helppo hierarkia. Tällä systeemillä piirtäjän tarvitsisi piirtää erikseen vaatteita, päitä, vartaloita yms, mutta näitä yhdistelemällä saataisiin paljon enemmän erilaisia yhdistelmiä. Piirtäjän työtä helpottaisi myös se, että jotkut erilaiset ruumistyypit voivat käyttää samoja vaatteita (joissain määrin) .
Vader linkki 22. huhtikuuta 2003 kello 22.23
Vader 22. huhtikuuta 2003 kello 22.23 linkki [quote:2f06907f25="ZamboNet"]Eikö tosiaan olisi mahdollista toteuttaa sellaista, että taustana olisi ruumis, jolle voi tietokannasta vierittää päälle drag-drop systeemillä vaatteita. (Lähinnä retorinen kysmys Niin minäkin vähän luulin. Eihän se ole käsittääkseni edes vaikea toteuttaa. Vaatteisiin ääriviivojen sisäpuolella solid pinta ja transparent ulkopuolella. Näin ne eivät peittäisi toisiaan. Ja aina viimeisimpänä aktiivisena ollut olisi päällimmäisenä, eli näin takin solid-pinta olisi housujen solid-pinnan päällä. Helppo hierarkia. [/quote:2f06907f25] HeroMachinehan toimii melko tarkkaan tuolla lailla (drag and dropin sijaan valikot). Ei kai siinä mitään vikaa ole, ei vain löydy kiinnostusta tehdä sellaista, minkä joku muu on jo tehnyt. :) Mutta mikä tuollaisessa paperinukkerakennelmassa on huonoa, on se, että jos oikeasti haluaa kuvasta kuvaavan, niin siinähän pitäisi pystyä muokkaamaan pituutta ja leveyttä, raajojen mittasuhteita ja kaikkea muuta sellaista - toisella on paksu niska, toisella korkea otsa jne jne... Tämä johtaisi siihen että a) yhtä takinkuvaa käytetään kaikille, jolloin se on selkeästi epäsopiva lähes kaikille tai b) piirtäjäraukka piirtää hillittömän määrän erikokoisia vaatteita. No ehkä jonkunlainen skaalaus voisi onnistua, en ole varma. Jos taas kaikki kuvat kuvaavat 175cm/75kg -miestä, niin hommahan helpottuu kummasti. Mutta tekevätkö vaatteet miehen? Ja tuli taas mieleen, naispuoliset ovat hieman "erimuotoisia" kuin miespuoliset, jolloin vaatettaminen hankaloituu entisestään. Käytännön vinkki ultimate-character-designeria odotellessa: HeroWarsin kirjojen kuvat kopiokoneen läpi ja sen jälkeen hillitön tosielämän leikkaa-liimaa -operaatio. 8-) Ei, en vieläkään teilaa mitään systeemiä mahdottomana, pirun työläitä ne vaan ovat kaikki.
Waylander linkki 23. huhtikuuta 2003 kello 8.03
Waylander 23. huhtikuuta 2003 kello 8.03 linkki Campaign Cartographer 2 (diorama) hanskaa jollain tavalla tuon hahmon kuvan luomisen. Netistä löytynee tsiljoonia lisäpalikoita jos ei originaalit riitä.
ZamboNet linkki 23. huhtikuuta 2003 kello 21.25
ZamboNet 23. huhtikuuta 2003 kello 21.25 linkki No siinä Hero Machinessa ei ole drag-drop juttua. Ja ajattelin kyllä, että niitä hahmon ruumiinmalleja voisi olla reippaasti enemmän kuin HMssä on. Tietokone helpottaa kummasti vaatteiden editointia erikokoisille =) Olen minä sen verran tuota PSPtä käyttänyt, että saan aika helposti muotuiltua yhdestä takin raakaversiosta erikokoisia versioita. Ja yksittäisi kasvoja on aika helppo piirtää, joten niitä voisi melko helposti piirtää isonkin kasan. Ja niitä on helppo liittää loppuruumiiseenkin. Se mikä ratkaisi nuo muokattavuusongelmat parhaiten olisi 3d-engine jonka sinä iloksesi rakennat =) Sellaiseen ohjelmoidaan modeli jonka raajojen pituuksia voi muuttaa kuten myös asentoa. Minun hommakseni jäisi tekstuurien väsääminen. Nykykoneista löytyy sen verran puhtia, että voit rakentaa aika raskaankin enginen, jolla voi pyörittää tarkkojakin kuvia ihmisistä. Tässä eteen tulisi varmaan suurimpana ongelmana, osaatko sinä väsätä sellaisen enginen? Vai löytäisitkö kenties jostain valmiin sellaisen? [quote:ddfd16e938]Campaign Cartographer 2 (diorama) hanskaa jollain tavalla tuon hahmon kuvan luomisen. Netistä löytynee tsiljoonia lisäpalikoita jos ei originaalit riitä.[/quote:ddfd16e938] Mistäs tällaisen saa? =)
humis linkki 24. huhtikuuta 2003 kello 8.30
humis 24. huhtikuuta 2003 kello 8.30 linkki [quote:d128c65de8="ZamboNet"]No siinä Hero Machinessa ei ole drag-drop juttua. Ja ajattelin kyllä, että niitä hahmon ruumiinmalleja voisi olla reippaasti enemmän kuin HMssä on. Tietokone helpottaa kummasti vaatteiden editointia erikokoisille =) Olen minä sen verran tuota PSPtä käyttänyt, että saan aika helposti muotuiltua yhdestä takin raakaversiosta erikokoisia versioita. Ja yksittäisi kasvoja on aika helppo piirtää, joten niitä voisi melko helposti piirtää isonkin kasan. Ja niitä on helppo liittää loppuruumiiseenkin. Se mikä ratkaisi nuo muokattavuusongelmat parhaiten olisi 3d-engine jonka sinä iloksesi rakennat =) Sellaiseen ohjelmoidaan modeli jonka raajojen pituuksia voi muuttaa kuten myös asentoa. Minun hommakseni jäisi tekstuurien väsääminen. Nykykoneista löytyy sen verran puhtia, että voit rakentaa aika raskaankin enginen, jolla voi pyörittää tarkkojakin kuvia ihmisistä. Tässä eteen tulisi varmaan suurimpana ongelmana, osaatko sinä väsätä sellaisen enginen? Vai löytäisitkö kenties jostain valmiin sellaisen? [/quote:d128c65de8] 3d-engine ei ole hyvä ratkaisu. Ensinnäkin se monimutkaistaa järjestelmää heti joka osin suunnattomasti, alkaen käyttöliittymästä - mites drag&dropaat kaksiulotteisessa avaruudessa liikkuvallla hiirellä 3d-avaruuteen? Toiseksi vaatteiden ja ruumiinpiirteiden toteuttaminen tekstuurein antaa mahdollisuuden ainoastaan täysin ihonmyötäisiin vaatteisiin. Ja tekstuureja on yllättävän paljon vaikeampaa tehdä kuin pelkkiä kuvia. Niin ja ukon venyteltävyyskin tarkoittaa yksinkertaista riisuttua mallia ja silti siitä tulee tosi paljon monimutkaisempi ohjelmoida. Sama kuin koodaisi Poserin uusiksi, muttei Poserkaan vielä niin hyviä kuvia tuota että mä niistä tykkäisin (poser on mallinnussofta jossa on aseteltavien ukkojen lisäksi 'oikein' asettuvia vaatteita - Gloranthaposeria esim. osoitteessa [url]http://home.iprimus.com.au/pipnjim/questlines/poser.html[/url]). Sen sijaan pelkkä drag&drop komponentein toteutettava 2d-nukenvaatetusohjelma olisi tosi yksinkertainen koodata. Oikeastaan, vaikka tämä ei niin mua kiinnostakaan (siksi olen ollut tähän asti hiljaa), jos joku ensin tekee oikeasti järkevän määrän toisiinsa sopivia proppeja ja vartaloita ja vaatteita niin kyllä mä voin sellaisen parissa tunnissa väsätä. Toisaalta voi myös kelata sitäkin, että jos joku vaan tekee tarpeeksi vaatteita, ruumiita ja muita proppeja erillisiksi kuviksi joissa on oikeat läpinäkyvyysasetukset niin ei niiden yhdistelemiseen mitään erityistä rajoittunutta ohjelmaa tarvita, mikä tahansa yleinen piirto-ohjelma riittää copypasteen ja antaa mahdollisuuden vielä muokata kuvaa sitten muutenkin. Suurin työ ehdottomasti on piirtämisessä.
Ugly Psycho linkki 24. huhtikuuta 2003 kello 8.51
Ugly Psycho 24. huhtikuuta 2003 kello 8.51 linkki Yksi mikä helpottaisi tekijäiden työtä aika hel-vetisti olisi jättää ne vaatteet ja muut osat helposti muokattavaksi. Voisi itse piirrellä lisää tarvittaessa, muokata mieleisekseen, lisätä detaljeja jne, niin niitähän tulisi ikäänkuin itsestään, jos ohjelma vaan muuten olisi OK ja porukka käyttäisi sitä. Kunhan saisi edes peruspanssarit ja -vaatteet, joiden väriä voi vaihtaa suht' vapaasti, paljon muuta ei tarvittaisikaan. Niin ja karsisi heti alkuunsa kaiken ylimääräisen tilpehöörihömpän, kuten jotkin taustat ja ylihurjat loitsuefektit lähtemästä käsistä. Eikä se koneellä piirtely/editointi muuten todellakaan ole niin helppoa kaikille, nimimerkillä kokemusta on. Ja onhan tuossa silti työtä, en minä sitä väitä.
ZamboNet linkki 24. huhtikuuta 2003 kello 21.26
ZamboNet 24. huhtikuuta 2003 kello 21.26 linkki Humis, Se olikin lähinnä heitto =) Tiedän kuinka vaikeaa on koodata hyvä 3d-mallinnus ohjelma. Ja en toki tarkoittanut, että 2d vaatteita dragattaisiin 3d mallien päälle *hekottaa* Sehän olisi naurettavaa. Enkä tarkoittanut myöskään sitä, että vaatteita tehtäisiin vain tekstuureilla vartalon myötäisiksi =D Tottakai myös vaatteille voi tehdä erilaisia modeleita, jotka voidaan liittää 3d-hahmon päälle. Mutta toistan vielä =D En oikeasti tarkoittanut, että 3d-mallinnus ohjelmaa pitäisi alkaa tekemään alkuunkaan =D Se oli vain villi heitto =) Mutta mitä tulee tuohon 2d-ohjelmaan, minulla ei ole tällä hetkellä tosiaankaan mitään erityistä kiirettä tiedossa. Ja vieläkään ei kesätöistä ole tietoa, joten minulla on roppakaupalla aikaa ja luulen, että sen kohtalaisen hyvää hyötykäyttöä voisi olla vaatteiden ja vartaloiden piirtäminen tässä tapauksessa =) [quote:c00f8fd5c9]Toisaalta voi myös kelata sitäkin, että jos joku vaan tekee tarpeeksi vaatteita, ruumiita ja muita proppeja erillisiksi kuviksi joissa on oikeat läpinäkyvyysasetukset niin ei niiden yhdistelemiseen mitään erityistä rajoittunutta ohjelmaa tarvita, mikä tahansa yleinen piirto-ohjelma riittää copypasteen ja antaa mahdollisuuden vielä muokata kuvaa sitten muutenkin. [/quote:c00f8fd5c9] Kuten Ugly Psychokin sanoi, kaikki eivät välttämättä osaa käyttää näitä ohjelmia niin hyvin, että onnistuisivat tekemään piirto-ohjelmalla drag-drop työn. Ja mielestäni perusohjelmissa ei yleensä ole läpinäkyvän taustan tukea ja siksi pitäisi hankkia joku laadukkaampi piirrustusohjelma. Mutta jos oikeasti lupaat tehdä koodin tuollaiseen ohjelmaan, niin minä lupaan alkaa hetimiten väsäilemään ruumiita ja niille vaatteita. En haluaisi vain alkaa turhaa työtä tekemään. Ja Ugly Psycholle vielä, tottakai vaate/ruumis tietokannasta olisi syytä tehdä avonainen, niin, että sinne voi lisätä omia vaatteita tarpeen mukaan ja voisihan toteuttaa vielä niinkin, että jollekin sivulle voidaan kerätä eri ihmisten tekemiä pienempiä vaate/ruumispaketteja, joita voi ladata ohjelmaan. Ja käsittääkseni koodaus mahdollistaa sen, että tietokannan kuvat ovat jpg-formaatissa, jolloin niitä voi täysin vapaasti muokata omia tarpeita vaativiksi. Näin ruumiiseen voisi tarvittaessa lisätä vaikka arven, jos sellainen hahmolla on =) Vaikka arvetkin ovat kyllä toteutettavissa drag-drop ratkaisulla =D [quote:c00f8fd5c9]Suurin työ ehdottomasti on piirtämisessä.[/quote:c00f8fd5c9] Olen samaa mieltä =D
Guzmo linkki 25. huhtikuuta 2003 kello 5.53
Guzmo 25. huhtikuuta 2003 kello 5.53 linkki [quote:337b415f36="ZamboNet"] Ja käsittääkseni koodaus mahdollistaa sen, että tietokannan kuvat ovat jpg-formaatissa, jolloin niitä voi täysin vapaasti muokata omia tarpeita vaativiksi. [/quote:337b415f36] JPG:llä voi olla vähän hankala tehd esim. arpea jonka voi lätkäistä nasun päälle. HeroMasinassa hyvää oli juuri se, että värejä pystyi täysin vapaasti vaihtelemaan esim. tietyn vaatteen tai ruuminosan kohdalla.
Vader linkki 25. huhtikuuta 2003 kello 10.45
Vader 25. huhtikuuta 2003 kello 10.45 linkki [quote:4dbc816ea7="Guzmo"][quote:4dbc816ea7="ZamboNet"] Ja käsittääkseni koodaus mahdollistaa sen, että tietokannan kuvat ovat jpg-formaatissa, jolloin niitä voi täysin vapaasti muokata omia tarpeita vaativiksi. [/quote:4dbc816ea7] JPG:llä voi olla vähän hankala tehd esim. arpea jonka voi lätkäistä nasun päälle. HeroMasinassa hyvää oli juuri se, että värejä pystyi täysin vapaasti vaihtelemaan esim. tietyn vaatteen tai ruuminosan kohdalla.[/quote:4dbc816ea7] GIFfillä saa muistaakseni transparentin vähän helpommin. Ei ole kuvien kanssa tullut niin paljoa kikkailtua, että kaiken muistaisi. Ja siitä 3d-enginestä, ei kukaan satu tuntemaan Remedyn porukkaa? Jos vaikka saatais Max Paynen engine lainaan.... :)
ZamboNet linkki 25. huhtikuuta 2003 kello 17.59
ZamboNet 25. huhtikuuta 2003 kello 17.59 linkki [quote:4d7ad50c59]JPG:llä voi olla vähän hankala tehd esim. arpea jonka voi lätkäistä nasun päälle. HeroMasinassa hyvää oli juuri se, että värejä pystyi täysin vapaasti vaihtelemaan esim. tietyn vaatteen tai ruuminosan kohdalla.[/quote:4d7ad50c59] Olet muuten oikeassa. Kokeilin juuri. Eikä se onnistunut GIFlläkään. Testasin juuri. Tai ainakaan Paint Shop Prolla ei pysty tallentamaan transparenttia taustaa muuta kuin PSPn omalla formaatilla. Olisiko jollain tietoa ohjelmasta, jolla voisi GIF-muotoon tallentaa läpinäkyvän taustan, koska tiedän sen olevan mahdollista?
Ugly Psycho linkki 25. huhtikuuta 2003 kello 20.50
Ugly Psycho 25. huhtikuuta 2003 kello 20.50 linkki [quote:895cdb03df="ZamboNet"][quote:895cdb03df]JPG:llä voi olla vähän hankala tehd esim. arpea jonka voi lätkäistä nasun päälle. HeroMasinassa hyvää oli juuri se, että värejä pystyi täysin vapaasti vaihtelemaan esim. tietyn vaatteen tai ruuminosan kohdalla.[/quote:895cdb03df] Olet muuten oikeassa. Kokeilin juuri. Eikä se onnistunut GIFlläkään. Testasin juuri. Tai ainakaan Paint Shop Prolla ei pysty tallentamaan transparenttia taustaa muuta kuin PSPn omalla formaatilla. Olisiko jollain tietoa ohjelmasta, jolla voisi GIF-muotoon tallentaa läpinäkyvän taustan, koska tiedän sen olevan mahdollista?[/quote:895cdb03df] Ainakin tuo onnistuu Adoben Photoshopilla, tuolla jokaisen koneenkäyttäjän omistamalla halvalla pikkuohjelmalla... yritän tutkailla maanantaina, kun on koululla seuraavan kerran kuvankäsittelykurssia. Mutta onnistuuko giffien ja jpg:iden sekoittaminen tuossa ohjelmassa?
TypoDemon linkki 25. huhtikuuta 2003 kello 21.37
TypoDemon 25. huhtikuuta 2003 kello 21.37 linkki Pitänee nyt suu taas avata, kun nähtävästi ollaan käsitetty väärin asiat. Ensinnäkin EN OSAA KOODATA MITÄÄN, paitisi jotain aika kummallista qbasicilla, mutta se nyt ei liity tähän mitenkään. Lähinnä delphin käyttäminen on nappien painamista. Humis: "Sen sijaan pelkkä drag&drop komponentein toteutettava 2d-nukenvaatetusohjelma olisi tosi yksinkertainen koodata. Oikeastaan, vaikka tämä ei niin mua kiinnostakaan (siksi olen ollut tähän asti hiljaa), jos joku ensin tekee oikeasti järkevän määrän toisiinsa sopivia proppeja ja vartaloita ja vaatteita niin kyllä mä voin sellaisen parissa tunnissa väsätä. Toisaalta voi myös kelata sitäkin, että jos joku vaan tekee tarpeeksi vaatteita, ruumiita ja muita proppeja erillisiksi kuviksi joissa on oikeat läpinäkyvyysasetukset niin ei niiden yhdistelemiseen mitään erityistä rajoittunutta ohjelmaa tarvita, mikä tahansa yleinen piirto-ohjelma riittää copypasteen ja antaa mahdollisuuden vielä muokata kuvaa sitten muutenkin." Suuri määrä kuvia tosin on se kovin homma tuossa, siitä ei pääse mihinkään, mutta eri piirtoohjelmien käyttö on vähän niin j anäin. Kaikilla ei satu olemaan koneellaan uusinta Adope Photoshoppia tai painshop proota. Millään apintilla kuvien liittely ei ole hauskaa, vaikka sillä nyt on hauskaa ihan muutenvaan kikkailla. Ohjelma vain antaisi aika hyvän mahdollisuuden sellaisille, joilla ei ole ohjelmistoa koneellaan, taikka eivät jaksa ruveta vääntämään mitään suurta kovakompleksaatiota piirtoohjelmalla. Jos niitä kuvia tässä nyt jotkut alkavat piirtämään, niin koista ja tyylistä voisi vähän keskustella. Näyttää aika roisilta, jos miekonen on muuten suht normaali, mutta omaakin jonkun jättimäisen anime-pään. :-o Ei mitään, että minulla olisi jotain ruumiin kokoisia päitä vastaan... Olisi myös ihan hyvä päättää, että kuinka perusteellisesti kuvat väritetään? Onko tarkoitus tehdä sellaisia "alastomia" nukkeja, joiden päälle sitten kasataan kaikki ryjät? Näkisin itse sen aika hyvänä päätöksenä. Jottei ohjelma olisi mitenkään roisi, niin sukuelimiä varmaan vältetään jossainmäärin, mutta naispuolisilla nukeilla rintavarustusta? Tosin se nyt ei lopullisessa kuvassa välttämättä näkyisi, koska vaatteet (ainakin toivottavasti :oops: ) tulevat päälle? Ps: Voin varmaankin itse koettaa jonkunverran saada jotain piirrettyä, mutta laadusta ei ole mitään takuulappuja. Ps2: suuri käsi Humikselle, jos hän tosiaan voisi auttaa tässä. saa nyt nähdä tuleeko tästä edes mitään. Ps3: tästä voitaisiin joskus keskustella vaikka irkissä, niin ei tarvitsisi näitä saamarin viestejä krijoitella aina ja odotella vastauksia.
ZamboNet linkki 26. huhtikuuta 2003 kello 1.35
ZamboNet 26. huhtikuuta 2003 kello 1.35 linkki Jos sovitaan sunnuntaiksi aika irkkiin? Vaikka kello 21.00 kaikki asiasta kiinnostuneet paikalle? #kalikos kanava voisi olla luonnollinen paikka tavata, kun kalikoksen forumi on tässäkin kyseessä. Siellä voisimme keskustella yleiseistä asioista projektiin liittyen ja siitä toteutetaanko projektia ensinnäkään =)
Guzmo linkki 26. huhtikuuta 2003 kello 9.00
Guzmo 26. huhtikuuta 2003 kello 9.00 linkki Tai sitten teette ne kuvat vektorigraffana kuten näyttäisi olevan heromasiinassakin. Esineiden ja vartaloiden venyttelykin olisi ehkä helpompaa kuin bittikarttakuvien kanssa. Ja kaikkihan on mahdollista jos on vaan aikaa ja taitoa koodata :)
humis linkki 26. huhtikuuta 2003 kello 10.58
humis 26. huhtikuuta 2003 kello 10.58 linkki [quote:82a9a5ca5b="ZamboNet"] Olet muuten oikeassa. Kokeilin juuri. Eikä se onnistunut GIFlläkään. Testasin juuri. Tai ainakaan Paint Shop Prolla ei pysty tallentamaan transparenttia taustaa muuta kuin PSPn omalla formaatilla. Olisiko jollain tietoa ohjelmasta, jolla voisi GIF-muotoon tallentaa läpinäkyvän taustan, koska tiedän sen olevan mahdollista?[/quote:82a9a5ca5b] Kyllä homman pitäisi onnistua millä tahansa kohtuullisen uudella PSP:lläkin. Yleensä se optio vaan on jossain tosi ihmeellisessä paikassa kuten "Gif 89a export" tms. Sanottakoon kuitenkin vielä kuvamuodoista: - Läpinäkyvyyden tukeminen ei ole sinänsä mitenkään välttämätöntä, ohjelmassa on helppo ottaa vaikka kaikki valkoinen väri läpinäkyväksi - Paitsi JPG-formaatissa. JPG käyttää hävittävää pakkausta ja sen kanssa on itse asiassa yllättävän vaikeaa määritellä minkä värinen mikäkin yksi pikseli on. - GIF-formaatti rajoittaa kuvat 256 väriin ja heikohkoon LZW-pakkaukseen. Tosin jos halutaan että vaatteiden värejä voi muuttaa haluamikseen tämä on pelkästään hyvä juttu. - Yleisesti paras läpinäkyvyyttä tukeva formaatti on PNG, joka tukee osittaista läpinäkyvyyttä, miljoonia värejä, tehokasta pakkausta ja kaikkea muutakin mitä voi toivoa. Ainoa ongelma on se, että PNG-tukea ei ole kauhean monissa vanhemmissa kuvankäsittelyohjelmissa. Saattanen olla sunnuntaina paikalla, vaikka en vieläkään ole ihan varma osallistumisestani.
TypoDemon linkki 28. huhtikuuta 2003 kello 0.05
TypoDemon 28. huhtikuuta 2003 kello 0.05 linkki ZamboNet: "Jos sovitaan sunnuntaiksi aika irkkiin? Vaikka kello 21.00 kaikki asiasta kiinnostuneet paikalle? #kalikos kanava voisi olla luonnollinen paikka tavata" Elikkä siis olisi ihan kiva jos sitten tulisi paikalle. En kyllä teidä onko sitten ketään kiinnostunut asiasta, mutta ei ainakaan tuolloin kukaan mitään vastaillut vaikka kyselin asiasta. :-? Elikkä onko tästä joku edes kiinnostunut? Jos irkkiin raahautuminen on liian työlästä, niin toki tännekkin voi asiast akeskustella.
Guzmo linkki 28. huhtikuuta 2003 kello 19.30
Guzmo 28. huhtikuuta 2003 kello 19.30 linkki Ehkä järkevämpää keskustella irkissä detaljeista hei.
ZamboNet linkki 28. huhtikuuta 2003 kello 20.54
ZamboNet 28. huhtikuuta 2003 kello 20.54 linkki [quote:cb8e805c23]Elikkä siis olisi ihan kiva jos sitten tulisi paikalle. [/quote:cb8e805c23] Olen pahoillani etten tullut ajoissa paikalle, mutta minulle siunattu DNAn GPRS yhteys teki lakon eikä päästänyt minua nettiin vasta kuin puoli yhdentoista aikoihin. Mutta olen lähes joka päivä irkissä siinä yhdeksän jälkeen. Etsi nimellä Zambonet. Helpompi varmaan niin kuin sovittu aika. Ja tokihan tuo icq:kin toimii. [quote:cb8e805c23]Ehkä järkevämpää keskustella irkissä detaljeista hei.[/quote:cb8e805c23] Niin olisikin, helpompaakin kaiken lisäksi. Yritämme kyllä sopia ajan tai tavan päästä puheisiin reaaliaikaisesti.