Vhassa
11. maaliskuuta 2003 kello 11.56
linkki
|
Ostin kavereiden kanssa tie tähtiin aloitus pakkauksen. Säännöt ovat hiukan monimutkaiset mutta kyllähän ne oppii ajan myötä. :-D
Olisi pari kysymystä säänöistä:
Kun ammun aseella niin ammunko kerran yhden luodin vai ammunko 10 luodin sarjan?
Vahigoittuminen on säännöissä melko outoa. Periaatteessa jos ammun vihollista 10 kertaa jalkaan niin vihuaiselle ei käy mitään. Kaatuu maahan ja kärsii lievän haavoittumisen ehkä mutta ei kuole.
|
Kasila
11. maaliskuuta 2003 kello 12.53
linkki
|
Lainasin kyseisen opuksen kirjastosta tossa taannoin...
Niin muistaakseni se on sillai että jos osuu minne vaan millä aseella vaan niin tuppuu ja jos naamaan tai rintaan niin kuolee... se ajuttomuus tarkoittaa sellaista tilannetta, että sitä damagee voi pitää niinko paineena tai "tainnuttavana"...
|
Garrik
12. maaliskuuta 2003 kello 23.19
linkki
|
Tie tähtiin -pelissä on aivan mahdottoman kankea taistelusysteemi. Suoraan sanoen sitä ei kannata käyttää, jos haluaa taistelun sujuvan nopeasti ja järkevästi. Systeemin pyörittämiseen kuluva energia ei kerta kaikkiaan vaan vastaa sillä saavutettuja tuloksia.
Niiden sarjojen tapauksessa sarjatuliaseille on annettu kivoja kertoimia (tulinopeus tms. aseiden kuvauksissa), joilla voidaan muistaakseni määritellä useammasta osuneesta ammuksesta tuleva vahinko.
Vahingoittumisessa oli lieviä, vakavia ja kuolettavia vammoja, jotka määräytyvät vain ja ainoastaan osumapaikan mukaan. Em. vahingolla ja kertoimilla määritellään sitten lukuja, joita vähennellään tainnutus- ja elämäpisteistä. Kyllä ne sarjatuliaseilla vähenevät aika hyvää vauhtia. Mutta hommassa taisi olla sellainen ongelma, että tarpeeksi heikot aseet eivät millään tahdo tappaa edes kuolettavasta osumasta.
Itse opin TT2300AD:n taistelusysteemin kahden vuoden harjoittelulla riittävän hyvin, että kykenin sitä pelauttamaan edes jotenkin sujuvasti :) Parempaa tarmoa teille!
|
Chividal
13. maaliskuuta 2003 kello 11.20
linkki
|
Me aloitimme 2300 pelin viime vuonna uudelleen sellaisen 5-10 vuoden tauon jälkeen. Kieltämättä säännöt ovat hieman monimutkaiset, mutta me aloitimme niin, että pänttäsimme sääntöjä niin kauan ennen itse pelin aloittamista, että osasimme ne.
Toisaalta pitää tunnustaa, että en enää parin kuukauden tauon jälkeen en enää muista sääntöjä kunnolla.
Taisteluihin ei meillä ainakaan kulu sen enempää aikaa kuin RQ:ssakaan. Niihin vahinkosääntöihin on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin se pää ja rinta kuolettavia, mutta systeemi on siis vain yksinkertaistettu niin. Kyllä meillä ainakin vakavat ja kuolettavat aina hirvittivät aseesta riippumatta. Yksi hahmo on ollut muutaman kuukauden jo parantolassa yhdestä ammuksesta.
Mitenköhän tuo lievien vammojen kertyminen menikään. Muistaakseni siinä oli kyllä jokin järkevähkö sääntö. Eli taisi kuolo korjata kymenestä lievästä vammasta. Niille oli muistaakseni jokin sääntö että kuinka monta mitäkin vammaa tietyllä hermojen hallinnalla (vai mikä olikaan) kestää.
Ja vielä loppuun. 2300 ad on ehdottomasti liian aliarvostettu peli. Sääntöjen vaikeus saa porukan jättämään todella mielenkiintoisen maailman. Sääli tosiaan.
|