Vanha foorumi

Takaisin

Kevätkokoustunnelmia 2003

Tapahtumat
Nysalor 2. maaliskuuta 2003 kello 13.14
Kirjoittaja Viesti
Nysalor linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 13.14
Nysalor 2. maaliskuuta 2003 kello 13.14 linkki Kalikoksen toinen vuosikokous on nyt takana ja nyt olisi varmaan hyvä hetki sitten hehkuttaa tapahtumia niille, jotka eivät mukaan päässeet. :) Väkeä taisi olla paikalla viime vuotta vähemmän, mutta se ei tunnelmaa haitannut. Itse virallinen kokous sujui aika tavanomaisissa merkeissä, kun vuosikertomuksia, raha-asioita ja muita selitettiin. Eetu eli humis valittiin yksimielisestä jatkamaan Kalikoksen puheenjohtajana. Hallitukseen sen sijaan valittiin uusia jäseniä ja uusia tehtäviäkin jaettiin. Tärkeänä uutena tehtävänä tuli tukien hakeminen ulkomaalaisiin Glorantha-tapahtumiin matkustamisen tukea varten. Virallisen kokouksen jälkeen oli sitten ruokailua ja jäsenmaksuja voitiin maksella käteisellä rahastonhoitajalle. The Zin Lettersin hyvin alustava taittoversio oli nähtävillä ja tuntuvat sitä monet vilkuilevankin. Mukavaa oli myös nähdä, että kokoukseen oli tullut mukaan myös uusia tuttavuuksia, jotka eivät olleet aikaisemmin olleet mukana Kalikoksen tapahtumissa. Muutama tavallista nuorempikin henkilö oli läsnä, mikä oli oikein positiivinen juttu minusta. Sitten oli roolipelaamisen aika. Itse peluutin Kreiville morsian -peliä, jossa oli mukana viisi pelaajaa. Etukäteen pelkäsin, saisinko pelistä mitään mielenkiintoista aikaan, kun seikkailun kehykset olivat aika löysät, mutta pelko osoittautui turhaksi ainakin sillä perusteella, että pelaajilla näytti olevan hauskaa. Hauskaa oli minullakin ja tietysti suuri kiitos siitä kuuluu pelaajille. Ikävä kyllä emme ehtineet pelata peliä loppuun, mutta mahdollisesti saatamme jatkaa peliä jossakin vaiheessa irkissä. Samaan aikaan Eetu peluutti Hero Wars -skenaariota, joka sekin kuulemma oli ollut viihdyttävä. Seuraavaksi ohjelmassa oli peikkopalloa, jo viime vuonna klassikoksi muodostunutta peliä. Tunnelma oli todella peikkomainen, kun peikkopelaajat karjuivat omia iskulauseitaan ja solvasivat vastustajiaan. Joku tulen voimat kukistanut peikko näytti virittelevän myös valaistusta lumisen peikkopallokentän vierelle. Itse peli oli peikkomaisen lumista touhua ja peikkolaista vietiin kuin viimeistä päivää. Rankkaakin peli taisi olla, sillä vaihtoja tehtiin ahkeraan. Välillä tuntui olevan epäselvyyttä säännöistäkin, mutta yleisesti ottaen homma tuntui sujuvan hyvän, eikä loukkaantumisia luullakseni tullut. Paikalla oli toki jättiläinen tuomaroimassa. Pelin tulos jäi hiukan epäselväksi, mutta peikkoviihdettä riitti. Peikkopallon jälkeen virisi hiukan keskustelua Hero Warsin väärinkäytetystä palvonnasta (misapplied worship) ja muistakin aiheista. Siinä jossakin vaiheessa myös Kasila porukkoineen ilmestyi paikalle ja oli mukavaa nähdä heidätkin kasvokkain. Ehkä pitäisi vielä mainita sekin, että tilaisuudessa oli mahdollisuus katsella joitakin kiinnostavia kirjasia, mm. A Rough Guide to Pavis Cityä. Maininnan ansaitsee myös Kasilan porukan tuoma komea kirjanen heidän hahmojensa kirjoituksia ja piirroksia. Jonkinlainen illan kokokohta oli se, kun Jyväskylän peikkomestarit ylpeinä esittelivät peikkojuomansa, johon oli reseptin mukaan käytetty vaikka mitä (peikoille) herkullista. Yksi peikkomestareista piti komean puheen ja sen jälkeen pääsivät halukkaat maistamaan tuota juomaa. Tässä vaiheessa tosin lähdin pois, joten en osaa kertoa myöhemmistä tapahtumista. Muiden kannattaa ihmeessä täydentää minun kuvaustani kokouksesta ja tuoda omia mielikuviaan esiin. Räpsin tuossa kokouksen aikana valokuvia, joten on hyvin mahdollista, että ne tulevat jossakin vaiheessa nettiin näkyviin. Toivon vain, että kuvat onnistuivat edes jotenkuten, sillä etenkin peikkopalloareenalla oli kovin hämärää, eikä kamerani salama ole kovin voimakas. Jos joku jo nyt tietää, ettei halua päästä nettiin valokuvissa, minulle voi laittaa tästä ilmoituksen, niin voin jättää henkilön ulos kuvista. Mutta kuvia ehkä sitten joskus tässä lähiaikoina. Kaikkiaan Jyväskylän tapahtuma vaikutti minusta onnistuneelta ja kiitokset siitä niin järjestäjille kuin osallistujillekin. Tunnelma oli hyvä ja arvelisin, että tapahtumasta jäi hyviä muistoja osanottajille. Toivottavasti jatkossakin kokoukset ovat yhtä kivoja ja viihteellisiä.
Chividal linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 17.08
Chividal 2. maaliskuuta 2003 kello 17.08 linkki Ah, viimeisetkin peikot ovat poistuneet kokouspaikalta! Kiitoksia kaikille osallistujille ja muillekin hengessä olleille osallistumisesta järjestävän tahon puolesta. Tänä vuonna ei ainakaan vielä ole löytynyt mitään ylimääräistä tavaraa kokouspaikan ympäristöstä, joten ilmeisesti peikot ovat oppineet edellisestä vuodesta pitämään omat tavaransa mukanaan. Mikään tai kukaan ei myöskään tänä vuonna särkynyt tai loukkaantunut (epäilyttävästä puhelinvaroituksesta huolimatta, HAHA :)). Kaikkiaan oli todella mukava ja onninstunut tapaaminen ja samaa mieltä olivat kaikki muutkin kantansa esittäneet. Voi olla, että joillakin palautuminen tapahtumasta voi tosin kestää jonkin aikaa. Varsinkin Perttu ja Topi ovat olleet varsin elottoman tuntuisia koko päivän. Syy voi olla siinä, että peikkojuomasammiot olivat aika lailla tyhjät tänä aamuna. Varsin onnistuneeksikin kehuttu Padan Pohjimmainenkin meni lähes kaikki. Allekirjoittanut panijamestari voi myhäillä tyytyväisenä. Padan Pohjimmaisen ensi esiintymisen jälkeen oli vuorossa varsin vapaata jutustelua. Jossakin välissä ensimmäiset siirtyivät saunan puolelle ja saunomisoperaatio kesti sitten koko porukan osalta melko pitkään. Jokin aika saunan jälkeen jäljelle jäänyt porukka kerääntyi kuulemaan tarinoita. Kuultiin suuria tarinoita, kuten yksi Elämäntuojista, pari tarinaa Eurmalista, yksi Kajaborista ja itse asiassa ensimmäisenä kuultiin kuuma ja sensuelli eroottinen gloranthalainen novelli. Tarinoiden jälkeen alkoi cold mountain -peli. Tässä vaiheessa itse lähdin pois tapahtumapaikalta, mutta aamulla kuulin paljon huhuja suurista teoista yön aikana. Hieman hämmentävä tilanne oli, kun aamulla kellon ollessa 7.30 sain puhelun Topilta. Itse asiassa puhelimessa oli Perttu, mutta hänellä ei ollut mitään asiaa. Topi itse sanoi: "Me ollaan hajotettu täällä älyttömästi paikkoja". Onneksi tämä osoittautui myöhemmin paikalle saapuessani huonoksi pilaksi :) Omasta puolestani voin sanoa, että tapahtuma oli (taas) erittäin onnistunut ja ensi vuonna sitten uudestaan! Tai tietysti muualla muita tapahtumia, mutta siis Jyväskylässä päin.
Larppa linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 18.53
Larppa 2. maaliskuuta 2003 kello 18.53 linkki Hengissä ollaan! Siis kerrassaan mahtavaa. Hmm, mistä aloittaisin? Ensinnäkin koko tapahtuma oli mahtava. Pääsin itse pelaamaan HeroWarsia, kun Topi tuli ja iski hahmon käteeni ja sanoi "Mene vain pelaamaan." ja se kannatti, kiitos Topin. HeroWars on tosiaan hyvä peli. Alussa luulin, että se olisi monimutkainen tai vastaavaa, niin olin väärässä. Ihan yksinkertainen ja mahtava, kun pääsi jyvälle ja roolin pelaaminen oli helppoa, koska monet eri kyvyt auttoivat sitä pelaamista, vaikka itse olin hieman ulkona, koska englanti osin tuotti ongelmia ja sitten se, kun en ennen ollut pelannut, mutta mahtavaa oli. Mm. Braggin mahtavat juoma jutut ja muut temput muille osaan ottajille naimisiin meno kilpailussa. :wink: Suosittelen tosiaan HeroWarsin pelaamista, vaikka peli jäi pahasti kesken jäi kumminkin hyvä fiilis. Hauskaa oli tosiaan, naurua riitti! Kalikos on täynnä mahtavaa porukkaa. Tosiaan on sata prosenttia ainakin melkein eri asia tavata kasvotusten, kun taas täällä netissä. Itse yllätyin monien kohdalla. Loistavaa porukkaa. Tässä kerron muutamia henkilöitä, anteeksi jos unohdan jonkun nimen tai vastaavaa. Topi, tuo ovela vekkuli poika tai jotain sieltä Jyväskylästä. Oli sillä jotain hauskoja juttuja ja muutenkin ihan OK. Varokaa, jos joudutte häntä vastaan peikkopallossa. Perttu, ihan kiva mies. Hauskoja juttuja oli ja toinen hyvä pelaaja peikkopallossa. Chividal (sori, en muista nimeä.), ehkä hieman hiljainen, mutta kunnon tyyppi. Tuli puheltua jonkun verran, mitä nyt suustani sain ulos. Wildor, Eurmalin paskanaama :lol: tosi mukava tyyppi. Kertoi kivoja juttuja ja oli muutenkin hauskaa hänen seurassaan. Pääsin ohi peikkopallossa ja vielä tekemään maalin. Hyi sinua Wildor. :wink: Matti, hiljainen ja mukava. Vähän tuli puhuttua, mutta kiva mies tuo Matti. Tietää tosiaan paljon Gloranthasta. Olli, tietää tosiaan myös paljon Gloranthasta. Mukava ja puhelias mies. Tuli pitzat tilattu hänen kanssaan ja muutenkin puhuttua. Sankari Konkari tai toisin päin, illan jatkuessa taisi mies ottaa liikaa alkoholia ja oli hieman hilpeä. Muuten mukava tyyppi. Kasila ja poppoo, hei kaikki! Kasila on ihminen ja vielä asiallinen! En itse puhunut hänen kanssaan, mutta tosiaan eri mies täällä foorumilla. Kiva kirja oli mukana. Sampo, hyppi saakeli puheenjohtajan selässä ja olkapäillä jatkuvasti, meni ikkunasta pari kertaa ulos. Mukavia juttuja hänellä. "Pyydän, saisinko puheenvuoron?" "Hei, älä keskeytä!" ja muuta mukavaa. Eetu, puheenjohtaja ja aika hilpeä ja hyvä pelinjohtaja. Sampon kanssa oli kai kivaa, tai jotain... Tero, tämä mies oli muuten jotain. Kiva tyyppi tosiaan, hyvä pelaamaan ja muutenkin kova jätkä, vaikka hyytyi jo alussa peikkopallossa. :wink: Sivula, hieman mainosti ehkä liikaa niitä hänen "Tosi hyviä sivuja". Puhui pälpätti vaikka kuinka, asiaa välillä, mutta harvoin. Söi minun sipsiäkin! "Hei käykää kattoo www.eetu :lol: pläp pläp :lol: " Delmar^, en ehtinyt kauaa hänen kanssaan puhumaan ja en voi oikein sanoa mitään. Braggi (sori, nimi unohtui), mukava iso mies. Naurua ja seuraa riitti. Sitten oli kaksi poikaa, joita en tuntenut. Mikko, aika hiljainen ja muuten pirun hyvä roolipelaaja! Mukava tyyppi. Tietokone mies (nimi unohtui), mukava tosiaan. Aika hyvä mättäämään aseilla. Taidettiin rikkoa yksi kirves... Monta muutakin hyvää puolta löytyy, kunhan muistaisin. :) Sori oikeesti jos joku puuttuu, huutakaa, jos puuttuu! Peikkopallo oli tosiaan mahtava peli. Kenttä oli kerrassaan loistava, kiitos tästä Jyväskylän poppoolle! Peikkolainen taisi kärsiä, tai en muista ainakaan mistä se reikä perseeseen tuli... Hauskaa oli ja oli kiva, kun minä pystyin osallistumaan myös. Sain tehtyä myös maalin. Parhaat pelaajat taisi olla Sampo, Topi ja Perttu. Kaikki oli hyviä pelaajia ja meininki oli mahtavaa. Kannustus sekä valokuvaaja joukkokin oli kiitoksen ansainnut. Jotain piti vielä sanoa, mutta en muista... Mahtavaa oli! Ensikerralla uudestaan! Ps: Varmaan sata kirjoitusvirhettä, mutta toivottavasti ei haittaa.
humis linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 21.59
humis 2. maaliskuuta 2003 kello 21.59 linkki Oli mahtavaa! Kiitos taas kerran loistaville järjestäjille ja kaikille muille jotka teitte tapaamisesta jälleen ikimuistoisen! Oli todella mukavaa nähdä taas ympäri Suomea asuvia Kalikos-kavereita, vanhoista tapaamisista jo tuttuja ystäviä ja uusiakin tuttavuuksia. Olette hemmetin hienoa porukkaa kaikki! Koko viikonloppu oli uskomattoman hieno sankarimatka, ei minusta tuntunut ollenkaan että olisin ollut Suomessa - Ei, olin jossain puolimatkassa Gloranthaan. Huippukohtia: [list:9a4ce18fa8] [*:9a4ce18fa8]Peikkopalloeläytyminen (AERRRRRRRRRR! Miten niin meillä on enemmän kuin yksi ase?!!?! HALZAGURKKK! ParantajaAAAaA! Luunjyrsijät taitaa olla vieläkin jyrsimässä sitä viime vuonna pyydystämäänsä hiirtä, haAHAHAHHAAH!!!) [*:9a4ce18fa8]Laulaminen! [*:9a4ce18fa8]Padan Pohjimmaisen julkistus (Perttu, kirjoita se hiton upea pätkä nettiin!) [*:9a4ce18fa8]Vapaamuotoin tarinankerronta (Oli todella mukava kertoa taas tarinoita ja huomata että oikeasti yhdenkin kerran jälkeen on jo parantunut siinä huomattavasti. Ja se Topin eurmalitarinan esitys oli aika helmi) [*:9a4ce18fa8][url=http://pages.prodigy.net/idyoung/cold.htm]Cold Mountain[/url] -tarinankerrontakokeilu (Yksinäinen tulan rajojen kulkija Konkarisankari ja hänen suurmiekkansa, lentävä eurmali-kilpikonna, ..) [*:9a4ce18fa8]HeroWars-demo siinä mielessä, että ihmiset tuntuivat pääsevän tosi nopeasti sisään järjestelmään ja homman idikseen ja tuntuivat tykkäävän. Pirun hauskoja juttujakin keksivät. Minua ei niin haitannut vaikkemme ehtineetkään pelata skenaariosta kuin ehkä yhden neljäsosan, järjestelmä tuli kuitenkin esiteltyä ja ehdimme tehdä enemmän kaikkea muutakin kivaa. [*:9a4ce18fa8]Aamuyön peikkoviinahuuruiset sekoilut (Ragnaglar ja epäpyhä kolmikko, kaaoksen kompromissi, Heort käy katolla) [*:9a4ce18fa8]Yleisesti se uskomaton fiilis että on puolimatkassa Gloranthaan, kun upeassa melkein pitkätalonomaisessa kokoustilassamme kaikki tuntui sulautuvan niin helposti Gloranthaan päällikköön sidottuine ja vapaine Eurmaleineen kaikkineen. [*:9a4ce18fa8]Ihmiset - olette te vaan niin hulluja ja hienoja tyyppejä! [/list:u:9a4ce18fa8] - Puheenjohtajanne, Punaisen Tammen Sankari, Halzagurkin Suurpeikko ja Pääuhoaja, Padan Pohjimmaisen Kukistaja, Kylänvanhin sekä Ragnaglarin leikkikalu
Dovas linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 23.08
Dovas 2. maaliskuuta 2003 kello 23.08 linkki Jestas sentään... Upeata oli ja melkein harmitti että sekin kesti vain pari päivää ja rapiat päälle. Saavuttiin jo perjantai-iltana paikalle ja tuli huomattua se todella hyväksi ideaksi. Jyväskylän väki on kyllä todella mukavaa sakkia(!) ja ilta & yöhän siinä letkeästi meni heidän kanssa turistessa ja kerätessä fiiliksiä seuraavaan päivään milloin itse virallinen ohjelma alkoi. Kaupasta haettiin Salmanuolen kaaralla säkkikaupalla ropettajan peruselintarvikkeita (nopeaa & raswaista ruokaa tietty), muiden ostoksien ollen jo hankittu päivemmällä :wink: . Salmanuoli kertoi muuten hyvän jutun: Kokouspaikan ulkopuolelle kiinnitettyään "varattu - Kalikos, Suomen Gloranthaseura" -lapun, hänelle tuli kuulemma ohikulkeva vanha papparainen kysymään känisevällä äänellä: "mikää on Kalikos?"... Salmanuoli vastasi että Suomen Gloranthaseura. Seuraava kysymys oli välittömästi "mikää on Glorantha?"... :) Mietittiin että siitähän se lähtee; juttua olisi voinut jatkaa vaikka kuinka pitkään, ikään kuin "mitä isäsi kertoi sinulle" tyylisenä esitelmänä Gloranthan maailmasta. Viiden tunnin kuluttua kysymykset voisivat olla "mitää ovat jumaltietäjät?", "kukaa oli Harmast?") Eetun vetämä, John Hughesin käsialaa oleva HW-skenu "Everything is Thunder" oli maanmainio. Janosin rooliin eläytymiseen pääsemistä jo todella innoissani ja päädyin meikäläiselle mieleiseen Taros Ox-backin, Barntarin syvällisen maanviljelijän pelaamiseen, joka topuutteli Braggia ja Karimia kaiken aikaa. Oikein kunnon toisten moraalin vartija ja hölöttäjä piru vie... Braggiahan pelasi siis todella osuva valinta, Make (ZL:n käsintaittoryhmän hurja piiskuri, jonka leiviin muuten foorumin väärinkäytöksistä tuomitut passitetaan :wink: ). Peikkopallossa hänen rooli oli taas osuvasti jättiläinen. IMHO Karimia pelanneelle Mikolle muuten propsit tosiaan erinomaisesta rooliin eläytymisestä. Kuten myös muillekin jotka innoissaan olivat pelissä mukana. Ennen kaikkea "Alakoring" Eetulle pitkäjänteisyydestä meidän neuvomisessa vieraan pelisysteemin kanssa ja tuntuihan hänelläkin olevan todella hauskaa. Wildorin aloittamaa keskustelua väkivallasta ja vihollisten tappamisen tarpeellisuudesta olisi ollut kyllä mielenkiintoista jatkaa... Kaikin puolin oli todella kivaa ja sakki erinomainen! Laukaan RQ-kiltakin näyttäytyi ja mukava kuvahan heistä jäi, kuten edellisetkin mainitsivat. Myös nuorempien paikalle päässeiden pelaajien saapuminen oli todella hieno juttu! Osaakin ottivat innokkaasti skenaarioihin. Larppa, Sivulan Poika ja Delmar^, upeata! ... . . . ... PS. Hmm... Kun vertaa Nysalorin ja Larpan kirjoituksia, paljastuu eräänlaisia (khröm) 'tapahtumia' joista huomaa Nysalorin jääneen tiedottomaksi lähdettyään niin aikaisin pois. :wink: [size=9:079af2f2ae]"Miksi tämä ovi on lukossa, vaikka siellä ei ole ketään?" "Minne se Heortti oikein katosi?" "Heort kurkistaa ikkunasta ja TAAS Alakoringin niskaan." "Varokaa, Ragnaglar ja Eurmal on IRTI!" "Monipäinen Epäpyhä Kolmikko möyrii lonkeroineen eteisessä." "Vogarth!!" "Ei voi olla! Ei Odaylalla ole kahden käden isoa miekkaa..." "Ja juokaahan lisää sitä [/size:079af2f2ae][size=12:079af2f2ae]kahvia,[/size:079af2f2ae] [size=18:079af2f2ae]kahvia,[/size:079af2f2ae] [size=24:079af2f2ae]KAHVIA![/size:079af2f2ae][size=9:079af2f2ae]"[/size:079af2f2ae] :lol:
Aztek the Merciful linkki 2. maaliskuuta 2003 kello 23.24
Aztek the Merciful 2. maaliskuuta 2003 kello 23.24 linkki Jees, morjes vaan kaikille. Harmillista, että emme pystyneet ottaa kunnolla osaa tapahtumaan. Pari ei-foorumilaista oli messissä ja kampanjan peluu -sessiomme oli sovittu jo niin perusteellisesti, että pystyimme vain piipahtamaan pikaisesti. Yksi uusi sielukin adoptoitui ja addiktoitui RQ/Glorantha-setteihin aika mukavasti viikonlopun aikana(se pitkätukkainen partamies), joten turhaan emme olleet poissa. Myöhään perjantai-iltana pari tuntia kulahti mukavasti, kun(ilman Kasilaa) kävimme väkijuomia nauttimassa ja foorumin väkeä tapaamassa. Ainakin Oulun miekkonen(nick olikaan...?), Salmanuoli, Dovas, sormi paketissa oleva miekkonen(nick..?) ja Topi kävivät hieman tutummiksi jo tuolloin, kokouksen aattoyön kupeessa. Mukavaa porukkaa olitte. Ja kiitoksia runsaasta tarjoilusta!(Omalta osaltani voin sanoa, että se teki tehtävänsä. Arki-versio peikkojuomasta oli kaiken kaikkiaan hyvinkin maittavaa) Lauantaina aikataulut antoivat periksi vasta iltasella. Jostain kumman syystä olin itse aika reilunlaisen puutunut tuossa vaiheessa(jotenkin stressaa varmaan pelata RQ:ta himassa(39 neliötä, 5 äijää) ja huomioida nais-ihmistä siinä samassa - väsymyspisteitä menee x2 jokaisesta pelivuorokaudesta :wink: ) ja päädyin lähinnä ihmettelemään hurmoshenkistä tunnelmaa. Foorumin henkilöistä hieman todellisemmaksi muuttui tuolloin ainakin Humis, Nysalor, Epaz, Sivulan Poika, ja muutama muu, jonka nickiä en millään muista. Läjä kasvoja on mielessä, mutta nimiä ei. Pari nuorempaakin kaveria oli paikalle foorumilta eksynyt. Salmanuolen juomapuhe oli hyvin vakuuttava, ja onneksi satuimme paikalle juuri sopivasti - saimme maistaa myös kuuluistaa peikkojuomaa. Tosijuomat nautitaan aina ykkösellä alas ja onneksi myös R-Rx1(n. 34) onnistui - kun oli kerran yleisöäkin paikalla. Perjantaina oli puhetta hieman omista dokumenteistamme, ja siksi kahmaisimme mukaamme yhden läpysköistämme lauantaiksi. Pari muuta kirjaa unohtui matkasta, mutta tosiaan ihan vain esimerkki Juhan aktiivisen dominoivasta piirustelusta ja Kasilan ehtymättömästä juoni-suonesta oli tarkoitus pikasesti vilauttaa(kampanjan juonesta Kasila ei meidän kuullemme voinut tietenkään paljoa tarinoida). Myös muut Glorantha- /sääntökeskustelut ynnä muut ovat niin grande-luokan jutustelua, että niistä kyseleminen ja molemmin puoleinen näkemysten vaihtaminen vaatisi erittäin paljon enemmän aikaa. Peikkopalloon en olisi itse pystynyt ottamaan osaa, vaikka olisin ehtinytkin saapumaan paikalle(samana aamuna telinevoikkasalissa nautin annoksen olkapääkipua). Mutta hyvä, että voitto saatiin kuitenkin Jyväskylään :wink: Tulevaisuudessa tapaamme varmasti taas jossain vaiheessa. RQ on tullut elämänrytmiimme tietenkin jäädäkseen, ja varmasti eksymme joskus myös Ropeconiin tai muuhun vastaavaan tapahtumaan. Ensi vuodesta Kasila lupaili jo, että osanotto vuosikokoukseen olisi osaltamme mittavampi. -O. Torro AKA Aztek Tuulispää
Nysalor linkki 3. maaliskuuta 2003 kello 20.30
Nysalor 3. maaliskuuta 2003 kello 20.30 linkki Dovas: [i:2c4a06553e]Kun vertaa Nysalorin ja Larpan kirjoituksia, paljastuu eräänlaisia (khröm) 'tapahtumia' joista huomaa Nysalorin jääneen tiedottomaksi lähdettyään niin aikaisin pois.[/i:2c4a06553e] Jep, ja siksi juuri kehotinkin teitä muita täydentämään minun kuvaustani, sillä en tosiaan ollut kaikessa mukana. Ja kirjoitelkaa ihmeessä ihmiset vielä lisää tunnelmianne ja aatoksianne tapaamisesta! Nyt muuten olen laittanut Kalikoksen sivuille Jyväskylän kokouksesta kuvia, joita minun varmaan huomattiin räpsineen silloin tällöin. Valitettavasti peikkopallon kuvista tuli pimeyden ja kamerani heikon salaman vuoksi todella kehnoja ja hämäriä, joten nuokin parhaat kuvat, jotka olen nettiin laittanut, ovat kehnoja. Ehkä siitä kuitenkin näkee jotain peikkopallosta. Sisäkuvat ovat sitten paljon selvempiä ja värikkäämpiä. Kaikkia ihmisiä en kuvista tunnistanut, joten kuvatekstit ovat puutteellisia. Erityisesti Kasilan seurueen nimet eivät nopeassa esittelyssä jääneet mieleen. Lisäisin silti mielelläni heidänkin etunimiään kuvateksteihin ja niitä voi kertoilla minulle yksityisviestillä tai sähköpostitse. Samoin voi kertoilla muita mahdollisesti puuttuvia nimiä tai väärin tunnistettuja henkilöitä. Mikäli joku jostakin syystä ei halua olla julkisesti näkyvillä Kalikoksen foorumilla tai ei halua etunimeään siellä näkyviin, niin siitäkin kannattaa ilmoitella minulle. Vielä varoituksen sana: minä en ole hyvä valokuvaaja, eikä kameranikaan ole kaksinen, joten ne seikat näkyvät kuvien laadussa. Toivottavasti kuvista olisi silti iloa ja toki muidenkin ottamat kuvat ovat tervetulleita lisäämään kuvagallerian antia. Joka tapauksessa minun ottamani kuvia voi katsella [url=http://www.kalikos.org/tapahtumat/vuosikokous2003/kuvat.php]täältä[/url].
Wildor linkki 4. maaliskuuta 2003 kello 2.06
Wildor 4. maaliskuuta 2003 kello 2.06 linkki [quote:15fbbabdb9="Dovas"] Wildorin aloittamaa keskustelua väkivallasta ja vihollisten tappamisen tarpeellisuudesta olisi ollut kyllä mielenkiintoista jatkaa...[/quote:15fbbabdb9] Meikä ei ollut loppu illasta missään kunnossa sanomaan mitää järkevää. täytyy myöntää, että meni hieman se pirun peikko-juoman raaka-aine vähän yli. Jumalauta mitä myrkkyä. No onneksi se on kerran vuodessa. Ehkä ensi vuonna voisi vähän viisastua ja jättää sen peikkojuoman kittaus vähemmälle :oops: Mutta HIENOA OLI! Sen aikaa minkä paikalla olin. Palloa tuli pelattua ja fiilisteltyä oikein kunnolla peikko meiningeissä. Vois ensi kokouksen ottaa yelmaliolaisen katumusharjoituksen tunnelmissa ja puritaanisesti olla kännäilemättä..tai sit sillai iha "hillitysti" peikko fiilareissa. Kevväämmällähän sekin näkyy. Kaikki paikalla olleet tuntuivat, joihin ehdin tutustua olivat mukavaa porukkaa. Olisinpa ehtinyt aiemmin paikalle, niin olisi voinut pelatakin, mutta kyyditys ongelmien vuoksi saavuin vasta joskus kuuden kinkamilla. Jäin paitsi kaikista "virallisuuksista", mutta voitettiinpahan pallomestaruus, vaikka pari kertaa piti pistää peliin Orlantheilta varastettu liikeloitsu matriisi :evil: Vaikkakin kyllähän kaikilla sitä oli nähtävissä, mutta mitä väliä! Ainakin jälkipeli meni hiton hyvin. Larppakin ihan rohkeasti otti osaa meidän tekemisiin saunassa vaikkei löylyyn uskaltautunut. :) Tunnelma oli mitä mainioin koko illan ajan. Ainut mikä kismitti oli, ettei tullut kömpättyä mitään peikkoreleitä peliä varten. Olisi kyllä pitänyt vähän paremmin proppailla, pelin tunnelmaa varten! Karvahousut tms. Kunnon yrmyuho meino !UGR UGR UGR! Cold Mountain skenussa minulla alkoi jo olla taikajuomaa niin hyvin verissä, että ajatus ehti sumeta. Nooh..ihan hyvin se kai meni, kun ihmisiä nauratti ja Eurmali onnistui vakoilemaankin..sen jälkeen minulla EI ole muistikuvaa mitä tein. Taisin lähteä tupakille ja sitä kautta tyttökaverini kyydillä kotiin. Eurmal siis taisi jäädä aika pitkäksi aikaa turtlesin muotoon :lol:
Larppa linkki 4. maaliskuuta 2003 kello 7.49
Larppa 4. maaliskuuta 2003 kello 7.49 linkki Wildor kirjoitti: [i:2a40bc8284]Cold Mountain skenussa [/i:2a40bc8284] Jep, Cold Mountain oli minusta mahtava. Cold Mountain suoraan sanoen oli peikkopallon matsi meiningin jälkeen koho kohta koko tapahtumassa. Hauskaa tosiaan oli, kiitos tästä heimon vanhimalle ja tarinankertojille. Hahmot oli mukavia ja hassuja, harmi kun en itse alussa vielä tiennyt minkälaisen hahmon ottaisin ja sitten pelin aikana ei tullut sopivaa tilannetta, mutta muuten mukavaa oli. Tuntui siltä, että kaikki pääsi mukavasti tarinaan mukaan vaikka se "taikajuoma" vaikutti jo osaan porukasta. Itsekkin taisin keksiä muutaman hassun jutun jolle muut nauroi ja oli ne kieltämättä hassuja. Itse siihen heitin mukaan seuraavia: "Eurmalin taikuus on tosiaan heikkoa ja tämä Eurmalin paskaturpa heittää fumblen loitsun heitossa ja muuttuu kaniiniksi, vaikka haisee karhulle. :lol: " Sitten siitä tuli loppujen lopuksi kilpikonna. Sitten toinen hassu oli se "Kilpikonnahan lentää siitä muurin ja vartijoitten yli, eikä vartijat huomaa sitä, mutta hirveä karhun haju tulee vana vedessä ja se paljastaa ovelen lentomatkan vartijoille. :lol: " Ja ehkä muitten hauskoja juttuja: Axa: Konkari Sankari ja hänen miekkansa, joka päätyi suden perseeseen kusitauon ajaksi. :lol: Sampo: Hänellä on oma ajoseurue, joka ajaa riistaeläimet isoonmiekkaan ja hän niittää eläimiä kuten peltoa, mutta kumminkin hän metsätää yksin. :) Tosiaan kuvatkin oli kivoja. Oma suosikkini on tämä: [url]http://www.kalikos.org/tapahtumat/vuosikokous2003/kuvat/5.jp[/url] Koska siinä on ihan kunnon Kalikos peikkoja. :wink:
Kasila linkki 4. maaliskuuta 2003 kello 14.02
Kasila 4. maaliskuuta 2003 kello 14.02 linkki Jeah... Massiivista settiä ! Kiva oli kohdata "in the Flesh" poppoota. Omassa päässä kypsytellyt ideat on aina parhaita ja niitä täällä foorumilla tavaaminen on toissijaista kun turistaan mano-i-mano... pitää panna parastaan jotta pääsisi seuraavaan kokoontumiseen. Oli muuten yksi ensikertalainen, joka ei ollut ikinä pelannut. Aika vaikutuksen teki se lauvantai-ilta... Perskeles kun myö alotettiin pelaamaan Laukaassa.. kolme ihmistä ties mitä on roolipelit ja 0 kpl ties mikä on glorantha... heh... No nyt on sitten saatu koukutettua yksi kuolevainen tähän paheiden verkkoon.. Kiittäisin "mainiosta" juomasta ja Pertun peikkomaisesta juomapuheesta. Joku saisi kertoa mitä siinä "mössössä" oli ;) tai ehkä sittenkään ei... No sen voi kertoa että joittekos sen kaikki ;). Tuskan parahdus kun on kaikkee "elämää" RQ:n ohella... ... damn... PS Pidätte varmaan samassa paikassa seuraavan kokouksen...
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 5. maaliskuuta 2003 kello 0.15
Topi Hiski Viljami Salmi 5. maaliskuuta 2003 kello 0.15 linkki Minulla hieman kesti tässä kisaraportin laadinassa kun on tuo peikkojuoman after-effect vieläkin kummittelemassa ja muutenkin tarvitsen yleensä pari päivää kokouksien annon sulautuessa mieleeni. Mutta kyllä hyvin meni sitten rituaalit kun näin hyvin onnistui vuosikokous. Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän kokoukseen! Tosiaan tunnelmaa on viesteistä tullut hyvin esille: Erittäin kirjavaa, luovaa, hauskaa ja kiinnostavaa porukkaa tämä poppoo kaiken kaikkiaan on. Siis hemmetti oli kivaa. Itse olin päättänyt olla melkein selvin päin, mutta sitten ratkesin ryyppäämään peikkojuomaa joskus kolmen aikaa yöllä kun kaikilla oli niin hauskaa. Olin sitten aika tuiskeessa nukkumaan mennessäkin. Yhdeksää aamulla taisi se kello lähennellä kun sänkyyn menin. Ja olin kokouksen aikaa kipeä(josta johtui ajoittainen poissaoloni), eikä se juominen auttanut yhtään parantumiseen. :roll: Mutta ei se haittaa kun mä tiesin miten hyvää se mulle tekee... Kokous oli kyllä kaikinpuolinen menestys. Nyt huomaa, että Kalikoksen alku kokoukset olivat osaksi tutustumista, mutta nyt huomaa että vanhoihin tuttuhin alkaa jo kunnolla kiintyä ja uskon että menininki kokouksissa vain paranee tulevina vuosina kun ihmiset tuntevat jo toisensa ja kokoukoukset vakiintuvat. Erinomainen tapa kehittää Suomen Glorantha skeneä(©). Vuosikokous meni rempseästi ja hieman sekavasti ("palataan kohtaa 5... Nyt palataan kohtaan 7..."). Ensi kertaa nähtiin porukalla vedosta Zinin kirjeistä ja ei voi muuta sanoa kun että nyt tuntuu ylpeyttä kun ollaan saatu ensimmäinen Suomalainen Glorantha julkaisun ensi askel! Hitto Kalikos(ja lehden tekijät) on saanut aikaan jotain historiallista jo. Roolipeleihin en osallistunut koska oli tärkeämpää antaa uusille jannuille jotain pelattavaa.. Siis Todella harmi että vain kaksi jäi pelien ulkopuolelle. Delmar oli asia jannu, puhuttiin hieman enemmän kun heitin häntä matka-asemalle. En ensi alkuun ajatellut osallistua peikkopalloon koska olin kipiä, mutta onneksi osallistuin!! :D Alussa oli kunnon peikko tunnelma kun kummatkin puolet solvasivat toisiaan oikeen taisteluraivoon ja sitten kun JYVÄSKYLÄN LUUNJYRSIJÄT _ENSIN_ (välittämättä halzagurkin joukkueen huijauksesta) astuivat kentälle tekemään puhumisen sijasta, jylläsivät peikkojoukkueet toisiaan kohti ja peikkolainen jäi alku taistelusta paitsi kokonaan! Peli oli alussa vauhdikasta ja sekavaa kun sääntöjä muisteltiin(ja keksittiin) pelin tiimoilla. :lol: Pienen tauon jälkeen aloitettu kävelten tehty peli onnistui paremmin kuin alun kaaos(pieni k). Jyväskylä VOITTI! Vuoden harjoittelu toimi ja veimme voiton viime vuoden mestareilta Halzagurkilta! URGH! Pelin jälkeen olin sitten hieman paskana kipeyden takia ja jäin paitsi monista keskusteluista, joka kyllä harmittaa. Esim. Eskon porukkaan en ehtinyt tutustua paljonkaan kun puuduin kotona. Mutta olin sentään peikkojuomamme julkistamis tilaisuudessa! Ihan huvikseen pitää mainita, että Padanpohjimmaisen pääsuunnittelija(chividal) joi omasta maljastaan ehkä noin 1/10 ja luopui. :) Hän ilmeisesti tiesi liian hyvin mitä juomassa oli. Juoma meni yllättäen melkein kokonaan.. Eetun maine juomamestarina ei ole turha, sillä hän joi padanpohjimmaista ja aivan kauheasti (siis pahaa teki katsella). Vakuutuin Eetun peikkovatsasta [u:72ba5a94d1]täysin[/u:72ba5a94d1] viimeistään kun näin pöydällä olevan ruskehtavaksi käyneen peikkojuoma-mansikan (jota aluksi luulin lihapullaksi) katoavan puheenjohtajamme suuhun kesken Falling pelin.. Sitten oli tarinan kerronnan vuoro ja se alkoi loistavasti Eetun sensuellisti lausumalla Erotica Glorantha novellillansa. Oli hauska kun porukka tirskaili alussa kokoajan hieman vaivautuneesti, mutta lopulta hiljeni hienosti. (tosin minulle tuli hieman ristiriitaiset tunnelmat kun Eetun esittämä Ernaldan papitar lausui kesken eroottisen hetken tottuneen miehekkäästi kuin Orlanth Rexin kuningas konsanaan :-D ) Sitten oli vuorossa Sampon Elämäntuojien Quest jossa valoitettii hieman eri näkökantista Orlanthin "aloittamaa" valontuojien matkaa. Ollin kajabor tarinan missasin kun etsi omaa Eurmal tarinaani kuumeisesti. Tarinani, joka oli alunperin nawajo intiaanien taru, oli idealtaan hieno, mutta huomasin että kerroin pari kohtaa jälleen liian pikaisesti. Tarinankerronta uudelle yleisölle on taito joka parantuu tosiaan joka kerralla kun vuosikokous pidetään. Sitten oli vuorossa cold mountain peli ja pertun sanoin -"tässä roolipelissä ei voi juoda liikaa viinaa".. Siis tunnelma oli alku sähellyksen jälkeen loistava! Aivan seko, mutta loistava. Legendaariset kilpikonnat ja Konkari sankari ovat jääneet kyllä mieleen.. Tosin tämä aikaisempi lainaus juomisen "liikuudesta" väistyi kun loppu pelistä kuuntelimme Konkari sankarin pelaajan perusteluja äänilleen ja kukaan ei saanut MITÄÄN selvää miehen puheista, hän vain höpisi ja pudotteli kiviä pussiin. :) Loppuilta meni sitten jo ihan Jumalmaailman puolelle. Inkarnoitiin ties mitä jumaluuksia. Vauhdissa oli mm. Sampo jonka perässä yritin hänen hurjimmilla sankarimatkoilla (mm. Heort katolla) pysyä pitämässä paikkoja kasassa :P . Sunnuntai meni siivotessa kokouksen jälkiä ja kiitänkin tässä kaikkiä siivoukseen osallistuneita: Säästitte meitä! Jätimme paikan priimakuntoon. (mutta tuulenkylän valittaja-akat ry. ei ollut tyytyväinen jälkeemme ja jouduimme jkl porukalla maanatai yöllä klo 12 siivoamaan uudestaan jotta emme olisi saaneet laskua siivousyhtiöltä, mutta se jo toinen tarina </conan music>..). Ensi vuonna ensimmäinen vuosikokous on taasen jo perinteeksi muodostuneessa Tuulenkylässä. Paikka saadaan helposti ja varmasti ja tilat ovat hyvät. Sitäpaitsi Lumipeikkopallo turnaukselle on vain yksi perinteinen paikka Suomessa.. Jeps.. Over and out.
Sivulan Poika linkki 5. maaliskuuta 2003 kello 13.51
Sivulan Poika 5. maaliskuuta 2003 kello 13.51 linkki Juu, kai minunkin pitää vähän kommenttia heittää. Delmarin kanssa kyydillä paahdettiin kahdeksalta aamulla Tapereelta. Perillä ei oikein aluksi uskallettu astua sisään. Ja juomat jäi tietenkin auton! Aivan niin siistiä oli, kuin olin odottanutkin. Ihmiset olivat vapautuneita ja muutenkin perhanan fiksuja. Kokouskin pituudestaan huolimatta meni ihan mielenkiinolla kuunellessa läpi. Sainpa vielä lyötyä oman ehdotukseni läpi: Kotisivujeni linkki Kalikoksen sivuille! Peikkopallossa aivan hämmästyin Larpan voimasta, kuinka niin jiljainen ja hento poika voi vääntää niin kovaa? Ensikeralla saa kyllä turpaansa, jos tulee mua yrittään. Enkä tietenkään unohda tärkeintä juttua,[url=http://www.kalikos.org/foorumi/memberlist.php] irtopisteiden kalastelua muilta jäseniltä heidän nimensä maininalla.[/url] Tota te kaikki oikeasti haluatte!
Chividal linkki 5. maaliskuuta 2003 kello 17.35
Chividal 5. maaliskuuta 2003 kello 17.35 linkki [quote:b9aed79521]Ihan huvikseen pitää mainita, että Padanpohjimmaisen pääsuunnittelija(chividal) joi omasta maljastaan ehkä noin 1/10 ja luopui. Hän ilmeisesti tiesi liian hyvin mitä juomassa oli.[/quote:b9aed79521] Reseptiä ei tietenkään voida paljastaa, mutta kerrottakoot kaikkien huojennukseksi, että [u:b9aed79521]oikeasti[/u:b9aed79521] siinä ei ollut mitään vaarallista.
newsalor linkki 5. maaliskuuta 2003 kello 19.05
newsalor 5. maaliskuuta 2003 kello 19.05 linkki Näemmä hukkasin pyyhkeen matkalla. Loistava reissu se oli joka tapauksessa.
Dovas linkki 6. maaliskuuta 2003 kello 1.48
Dovas 6. maaliskuuta 2003 kello 1.48 linkki Chividal: [i:08ca1262e0]Reseptiä ei tietenkään voida paljastaa, mutta kerrottakoot kaikkien huojennukseksi, että oikeasti siinä ei ollut mitään vaarallista.[/i:08ca1262e0] Mannapuuroa? :b Newsalor: [i:08ca1262e0]Näemmä hukkasin pyyhkeen matkalla.[/i:08ca1262e0] Oijoi. Se mun lähtösählääminenkin sitten järjestyi loppujen lopuksi. :)
Dovas linkki 8. maaliskuuta 2003 kello 2.35
Dovas 8. maaliskuuta 2003 kello 2.35 linkki Kävinpä katsomassa noita kuvia vuosikokouksesta... :lol: Hyvät hykkyrät, ihme ettei naapurit soittaneet kyttiä, palokuntaa ja armeijaa paikalle! Tai sitten emme poikenneet paikallisesta väestöstä mitenkään... Peikkopallossa Humis on kyllä sellaisen torkanin Zorak Zoranien näköinen ilmestys että ei paljoa pelaajat varmaan ryppyile, jos tuollainen on pelinjohtajana. Itse taisin yhdessä kuvassa saada juuri Humiksen kirveestä, tai sitten kuulin Gark the Calmin kutsun ja muutuin zombieksi... Heh, paidattomat poseerauskuvatkin ovat repäisty kuin jostain öh...mario bros-larpista duunarikypäröineen. :\
Larppa linkki 8. maaliskuuta 2003 kello 7.21
Larppa 8. maaliskuuta 2003 kello 7.21 linkki Sivula kirjoitti: [i:72d27989c2]Peikkopallossa aivan hämmästyin Larpan voimasta,[/i:72d27989c2] :D No kuten newsalor sanoi "Pieni, mutta pippurinen.". Ja minähän olen tunnettu Sartarin orlanthiheimojen tapaamisissa, kun aina käyn hieman painimassa muutaman orlanthin kanssa, mutta paini jää lyhyeen, kun orlanthit, muka urheat, lähtevät pakoon uikuttaen, kun pienin ja viattomin Halzagurkin peikkopallon pelaaja hieman näyttelee hubaansa. :) Jätin nämä isommat peikot omaan arvoonsa, kun Larpatus Karatus ei kehtaa katsoa isojen peikkojen itkemistä ja ulinaa, joten tyydyin vain niihin ketkä tuli vastaan ja Sivulahan se aina eteen hyppäsi psykopaattisen peikkovirnistyksen kera, joka on nähtävissä myös netissä. :wink: [i:72d27989c2]Ensikeralla saa kyllä turpaansa, jos tulee mua yrittään.[/i:72d27989c2] Hmm, siis ei riitä tuo minun käyttämä liikkuvuus-5 matriisi ja suoja-2... Pitää varmaan ottaa suoja-10 matriisi mukaan seuraavalle kerralle. :lol: Dovas kirjoitti: [i:72d27989c2]Kävinpä katsomassa noita kuvia vuosikokouksesta... [/i:72d27989c2] Jep, tosiaan aika hassun näköisiä. Minun oma suosikkini on Pikkelsin isäntä ja Puuhapete, jotka "Kaiken tuhoaa!" :)