Vanha foorumi

Takaisin

Pelinjohtaja pelaajana

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Runemaster 11. helmikuuta 2003 kello 7.12
Kirjoittaja Viesti
Runemaster linkki 11. helmikuuta 2003 kello 7.12
Runemaster 11. helmikuuta 2003 kello 7.12 linkki Onko kellään muulla samanlaista tilannetta, että olet pelinjohtaja ja haluat pelata? Mä olen pelin johtaja ja johdan veljieni peliä niin, että siellä on oma hahmonikin mukana, jolla veljeni sitten pelaavat, kuten omallaan. Täytyy olla todella tasapuolinen kaikkia pelaajia kohtaan, että he eivät voi väittää, että suosin omaa hahmoani. Yritän olla tasapuolinen, mutta pelistä tulee kuitenkin välillä vähän monimutkaista. :(
Guzmo linkki 11. helmikuuta 2003 kello 10.06
Guzmo 11. helmikuuta 2003 kello 10.06 linkki Miksi ihmeessä tarvitset omaa hahmoa jos kerran olet pj? Kaikki pelissä esiin tulleet olennot ja ihmiset ovat [b:13b245bdca]omia hahmojasi[/b:13b245bdca].
Runemaster linkki 11. helmikuuta 2003 kello 11.33
Runemaster 11. helmikuuta 2003 kello 11.33 linkki No kun meidän entinen pelinjohtaja poistui lopullisesti, niin tarvitsimme uuden pj:n. Olin ainoa vapaa ehtoinen, joten ryhdyin virkaan. En kuitenkaan halunnut heittää pois edistyksekästä hahmoani, joten pyysin, että isoveljeni voisi pelata myös sillä, niinkuin se olisi hänen oma hahmo.
Kasila linkki 11. helmikuuta 2003 kello 12.06
Kasila 11. helmikuuta 2003 kello 12.06 linkki No ei ole tarvetta--- ja ei ole vaikeuksia luoda sopivaa sankaria joka voi toteuttaa pikku poikaa sielussani... jee--
Larppa linkki 11. helmikuuta 2003 kello 13.49
Larppa 11. helmikuuta 2003 kello 13.49 linkki Runemaster kirjoitti: [i:42a22e5900]että olet pelinjohtaja ja haluat pelata? [/i:42a22e5900] No minäkin tässä vähän aikaa sitten pelasin itse ensimmäistä kertaa pelaajana RuneQuestia. Irc:ssä tämä kyllä tapahtui, täällä päin ei ole oikein muita kenellä olisi RuneQuestia. Ei se pelaaminen ole kovinkaan erinlaista kuin johtajana, tai tietysti pelinjohtajalla on isompi valta, mutta sanoisin, ettei ollut sellainen mahtava kokemus. Oli siellä kivaa pelata, mutta ihan yhtä kivaa on olla pelinjohtajana, jos vain virtaa riittää. Meillä on kyllä jokaisella pelaajalla oma peli, jota ne johtaa. Kuten Markuksella Strombringer, Sakarilla Roolimestari&Keski-Maa..., veljelläni ennen ole teidän rakas peli eli D&D 3 edition, mutta nykyään pelataan sen oma tekoista peliä. Eli täällä pääsee muita pelejä pelaan, mutta ei RuneQuestia.
Runemaster linkki 12. helmikuuta 2003 kello 14.12
Runemaster 12. helmikuuta 2003 kello 14.12 linkki Se on kyllä totta, että pelinjohtajana olemisessa on hyvätkin puolensa ja olen tosissani harkinnutkin siirtymistä sata prosenttiseksi pj:ksi, mutta mitä teen entiselle hahmolleni? Heitän pois vai anna toisille pelaajille tuhottavaksi. :\ Pitänee varmaan antaa veljieni koviin kouriin.. En ole ennen ajatellutkaan pelaajien vihollisia omina hahmoinani. Ajatus vähän piristi. :roll:
Larppa linkki 12. helmikuuta 2003 kello 14.24
Larppa 12. helmikuuta 2003 kello 14.24 linkki Runemaster kirjoitti: [i:79ae4e0b7c]mutta mitä teen entiselle hahmolleni? [/i:79ae4e0b7c] No tässä muutama esimerkki: 1. Vetäydy jonnekkin syrjäiseen paikkaan asumaan. 2. Hanki nainen, perusta perhe. 3. Tapa se. 4. Anna vain olla. 5. Anna se toiselle pelajalle. 6. Sano, että olet sataprosenttinen PJ ja älä tee mitään. :)
Runemaster linkki 12. helmikuuta 2003 kello 14.45
Runemaster 12. helmikuuta 2003 kello 14.45 linkki Kiitos hyvistä vinkeistä. Taidanpa olla sata prosenttinen pelinjohtaja ja heitää d6. :)
Larppa linkki 12. helmikuuta 2003 kello 15.38
Larppa 12. helmikuuta 2003 kello 15.38 linkki Runemaster kirjoitti: [i:94339c622d]Taidanpa olla sata prosenttinen pelinjohtaja ja heitää d6[/i:94339c622d] Toimisipas tämä meilläkin näin. Meillä on ollut sillä lailla, että kaikkia pelejä pelataan tasavertaisesti, että kaikki jaksaa myös pelata toisten peleissä, eikä jää pois nyt esimerkiksi minun RuneQuestista, jos minä olisin jäänyt hänen pelistään pois. Yleensä ärsyttävintä tässä on se, että aina kun pelataan RuneQuestia, niin keksin ja suunnittelen huippu kohdan aina pelikerraksi, niin sitten heti kaveri kysyy sen kohdan jälkeen, että "Millon pelataan minun peliä?". Sitten mennään sinne pelaamaan, niin ihan sama tapahtuma ja kaikki seikkailuitten ideat samat mitä minulla! Pistää vihaksi. :-x
Bagsie linkki 12. helmikuuta 2003 kello 16.43
Bagsie 12. helmikuuta 2003 kello 16.43 linkki Katkeraa. Kyllä se siitä paranee ajan mittaan. Uskoa ihmisiin vaan. :-D
Guzmo linkki 12. helmikuuta 2003 kello 20.52
Guzmo 12. helmikuuta 2003 kello 20.52 linkki Jos et uskalla antaa hahmokultaasi veljesi käsiin, pistä hahmo vaikka eläkkeelle tai päätä että hän muuttaa toiseen kaupunkiin. Mikset vain pelaa entistä hahmoasi taustalla vaikuttavana NPC:nä, eli esim. muiden hahmojen ystävänä? Ajatus, että yksi pelaaja pelaa kahta hahmoa tuo mieliin rakkaat ajat D&D:n parissa. Kaksi hahmoa tarkoitti silloin vain sitä, että pelaaja pystyi taistelussa lyömään kahdesti :P
ZamboNet linkki 15. huhtikuuta 2003 kello 21.58
ZamboNet 15. huhtikuuta 2003 kello 21.58 linkki Tuo EPHksi siirtäminen on ainakin meillä toiminut. Yksi entinen peliryhmämme jäsen (silloinen PJ) alkoi hiukan kyllästymään hommaansa kun peli oli kestänyt jo niin pitkään. Sitten hän päätti tehdä hahmon joka kulkisi EPHna muiden mukana ja siitä muodostui hänelle lempilapsi, ei kuitenkaan materiaalisesti. Hän ei suosinut hahmoa sen enempää kuin muitakaan ja kenelläkään ei näin ollut missään vaiheessa sanomista asiaan. Näin tämä silloinen PJ jaksoi jatkaa hommassaan ja teki sitä mielellään, koska sai yhdistaa nyt pelinjohtamiseen myös pelaamisen miellyttävimmät puolet. Siksi uskallankin suositella samaa keinoa myös sinulle.
Runemaster linkki 13. toukokuuta 2003 kello 12.05
Runemaster 13. toukokuuta 2003 kello 12.05 linkki Meillä ei ole enää myöskään ongelmaa. Vanha ukkoni kuoli pian sen jälkeen kun olin kirjoittanut edelliset viestini. Nyt olen siis täysi pelinjohtaja ja voin panostaa siihen 101%. Valituksiakaan ei enää kuulu pelaajien taholta. :)
Kymppimies linkki 13. toukokuuta 2003 kello 16.57
Kymppimies 13. toukokuuta 2003 kello 16.57 linkki Meillä porukassa pj pelaa mutta johtuu lähinnä p-hahmojen puutteesta, ei siitä yleensä ole haittaa ja se hahmo on periaatteessa vain tyyppi joka auttaa tappeluissa tai ratkaistessa jotain ongelmaa johon muut eivät pysty...
Aldar linkki 20. lokakuuta 2003 kello 18.24
Aldar 20. lokakuuta 2003 kello 18.24 linkki Runemaster: [i:cf390fdd70]Onko kellään muulla samanlaista tilannetta, että olet pelinjohtaja ja haluat pelata? [/i:cf390fdd70] Kyllä, sellaisia tilanteita tulee minulle useinkin, varsinkin silloin kun pelaajat ottavat päähän, toivoisin että minä olisin pelaaja ja he olisivat pj:nä. Runemaster: [i:cf390fdd70]Meillä porukassa pj pelaa mutta johtuu lähinnä p-hahmojen puutteesta, ei siitä yleensä ole haittaa ja se hahmo on periaatteessa vain tyyppi joka auttaa tappeluissa tai ratkaistessa jotain ongelmaa johon muut eivät pysty...[/i:cf390fdd70] Mutta eikös se että pj on myös pelaaja ole hiukan epä-eettistä? Jos pj ratkoo kaikki vaikeat ongelmat mitä muut eivät tajua, se johtuu siitä että hän tietää miten se ratkaistaan. Onko siinä mitään järkeä?
sunherd linkki 21. lokakuuta 2003 kello 13.08
sunherd 21. lokakuuta 2003 kello 13.08 linkki Itse pidin aikoinani PJ:nä monesti (en aina) itselläni NPC:iden lisäksi varsinaista pelaajahahmoakin. Ilmeisesti sen vuoksi että hahmon kehittyminen varsinaiselta pelimekaaniseltakin kannalta on kiinnostavaa, ja kun pelaaja on jatkuvasti muiden pelaajien messissä, oman hahmon persoonan ja historian kehitys on luonnollisesti aivan erilaista kuin ei-pelaajahahmoilla. Sitten on tämä kiinnostava ilmiö (tulee mieleen veljeni Jarnon johtama AD2300-kampanjamme), jossa joku EPH:ista alkaa saada muita enemmän detaljia ja muuttuu vähitellen tärkeämmäksi hahmoksi. Pelaajamme alkoivat vähitellen kutsua sitä "Jarnon hahmoksi" ja viittasivat siihen vähitellen "sinä"-muodolla eikä kolmannella persoonalla, ja vähitellen PJ-Jarnokin alkoi viittaamaan siihen poikkeuksetta "minä"-muodolla :)