Vanha foorumi

Takaisin

Airsoft

Yleinen keskustelu
Vesa 9. helmikuuta 2003 kello 16.24
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 9. helmikuuta 2003 kello 16.24
Vesa 9. helmikuuta 2003 kello 16.24 linkki Tässä uteliaisuuttani tiedustelen, että onkos täällä paljonkin ihmisiä jotka ovat intautuneet harrastamaan tuota ns. "kuula sotaa" eli airsoftia? Itse olen sitä jo muutaman vuoden harrastanut, nyt se on kuitenkin jäänyt hieman vähemmälle.
Larppa linkki 9. helmikuuta 2003 kello 17.00
Larppa 9. helmikuuta 2003 kello 17.00 linkki Vesa kirjoitti: [i:43f1fe8365] ovat intautuneet harrastamaan tuota ns. "kuula sotaa" eli airsoftia?[/i:43f1fe8365] No olen minä jonkin verran käynyt rätkimässä, mutta en voi sanoa, että harrastan sitä, vaikka se onkin kivaa. Parhaat kokemukset on kyllä ollut vastaavan tapaisessa lajissa, eli siinä värikuula sodassa. Jalkapallo joukkueen kanssa vuokrattiin eräs keskus tuolta korvesta ja siellä sitten sodittiin ja oli hauskaa! Värikuulasota voittaa tavallisen kuula sodan. :)
humis linkki 9. helmikuuta 2003 kello 21.36
humis 9. helmikuuta 2003 kello 21.36 linkki [quote:90faa972ee="Vesa"]Tässä uteliaisuuttani tiedustelen, että onkos täällä paljonkin ihmisiä jotka ovat intautuneet harrastamaan tuota ns. "kuula sotaa" eli airsoftia? Itse olen sitä jo muutaman vuoden harrastanut, nyt se on kuitenkin jäänyt hieman vähemmälle.[/quote:90faa972ee] Onhan tuota tullut harrastettua. Siitä taitaa olla tosin jo melkein kaksi vuotta kun viimeksi olen metsässä ase kädessä rämpinyt. Kaksi sähkötoimista automaattiasetta kyllä omistan.
Kasila linkki 10. helmikuuta 2003 kello 7.24
Kasila 10. helmikuuta 2003 kello 7.24 linkki Jaa... no vesa varmaan tietää, että on aseita ja reilusti... Asia laji... mutta kesälaji ehottomasti.... Pelaileen ensi kesänä...(keväällä)
Vesa linkki 10. helmikuuta 2003 kello 15.37
Vesa 10. helmikuuta 2003 kello 15.37 linkki Joo kyllä moon esko sun arsenaalis nähny :-D Kesälaji kyllä ehdottomasti! Kesällä sitten itärintama'03!
Kasila linkki 11. helmikuuta 2003 kello 12.14
Kasila 11. helmikuuta 2003 kello 12.14 linkki Asiaa.. eli kunhan ette järkää sitä kesäkuun 7 päivä.. tai siis siinä main... on meinaa kirkko varattu. ;)
ZamboNet linkki 18. huhtikuuta 2003 kello 21.53
ZamboNet 18. huhtikuuta 2003 kello 21.53 linkki Joskus vuosi pari takaperin ostettiin kavereiden kanssa vemput ja heiluttiin niillä, kunnes ne yksi toisensa jälkeen poksahtelivat mäsäksi =D Uutta asetta en ole jaksanut ostaa, vaikka mieli kyllä tekisi. Uutta vemppua en halua ostaa ja sähköt taas ovat hiukan tyyriitä virittelyineen lompakolleni.
Sir Death linkki 22. huhtikuuta 2003 kello 20.03
Sir Death 22. huhtikuuta 2003 kello 20.03 linkki juu tuli sitä ostettuu semmone airsoft ase jokunen vuosi sitten mutta ku ei ollu kuin muutaman muu airsoft harrastaja (koti alueella) nii innostus hiipu aika reippaasti.........asekkin taitaa olla jo hajonnu (ne penteleet ku tuppas hajoo aika useesti :D )
Ugly Psycho linkki 22. huhtikuuta 2003 kello 22.42
Ugly Psycho 22. huhtikuuta 2003 kello 22.42 linkki En rätki enää, enkä ole pahemmin koskaan paukutellutkaan, mutta aseita kertyy leffarekvisiitaksi kyllä.
Mostal linkki 20. toukokuuta 2003 kello 16.22
Mostal 20. toukokuuta 2003 kello 16.22 linkki Mitä aseita teillä on ollut *kihisee uteliaisuudesta* Mulla on ollut semmonen patteri konkka, Heckler and Kock=HK ja eilen ostin uuden Strum Rugerin. Ihan hauskaa on juu. Tämän viestin kirjoituspäiväna olin kuulissotaa neljä tuntia yhteen pötköön. Onko se 18 liian iso ikäraja kuuliksille? mun mielestä on. Ja käytättekö te laseja ja mitä laseja? Mulla on laskettelulasit
black knight linkki 20. toukokuuta 2003 kello 19.13
black knight 20. toukokuuta 2003 kello 19.13 linkki noh.. tässä on yksi joka lajia on harrastanut, paitsi että vain jousi aseella, joka on aivan paska suoraansanoen... colt on mulla ja itse asiassa jousi aseeksi aika hyvä... kaasu ois kyllä siisti!
ZamboNet linkki 20. toukokuuta 2003 kello 19.37
ZamboNet 20. toukokuuta 2003 kello 19.37 linkki [i:0a01c110b3]Mulla on laskettelulasit[/i:0a01c110b3] Olethan testannut, että ovat kestävät lasit? Nimittäin usein laskettelulaseissa on sen verran pehmeä muovi, että vähänkin viretetyn sähkön pallot menevät niistä kuin voista läpi. Laskettelulaseja ei todellakaan ole suunniteltu tuollaiseen käyttöön. Mutta jos kestävät niin mikäpä siinä. Kannattaa kuitenkin tarkistaa ajoissa, ettei tarvitse sitten silmäleikkauksessa miettiä asiaa myöhemmin. [i:0a01c110b3]kaasu ois kyllä siisti[/i:0a01c110b3] Tulee vain pidemmän päälle kalliiksi ikävä kyllä. Mutta siisti se kyllä on, pakko myöntää =D
Ugly Psycho linkki 20. toukokuuta 2003 kello 19.53
Ugly Psycho 20. toukokuuta 2003 kello 19.53 linkki [quote:d67c694688="Mostal"]Mitä aseita teillä on ollut *kihisee uteliaisuudesta* Mulla on ollut semmonen patteri konkka, Heckler and Kock=HK ja eilen ostin uuden Strum Rugerin. Ihan hauskaa on juu. Tämän viestin kirjoituspäiväna olin kuulissotaa neljä tuntia yhteen pötköön. Onko se 18 liian iso ikäraja kuuliksille? mun mielestä on. Ja käytättekö te laseja ja mitä laseja? Mulla on laskettelulasit[/quote:d67c694688] Täältä löytyy ehjä UZI, 2 vaimennettua rikkinäistä UZIa, ehjä spas-12, ehjä p228, rikkinäinen Smith & Wesson, rikkinäinen Beretta (ei M92F, en ole vielä ehtinyt selvittää, että mikä se on) ja vielä joku muu pisla, jonka merkkiä en tiedä. Kaikki vemppuja tai entisiä sellaisia. Lisäksi on patteritoiminen mini-m16, semmoinen pistoolinkokoinen (ylihilpeä vehje). Ostan muuten rikkinäisiä (miksei tietty ehjiäkin) softareita leffoja varten. Lähinnä KPita ja rynstereitä, pislareita on jo vähän liikaakin. Ja 1:1 kokoisia pitäisi olla. Suojalaseina niillä kaikilla noin kahdella kerralla kun olen softannut on ollut semmoisen kemianluokka-lasit, vaikkeikaan ihme kyllä koululta pöllityt. Huurtuivat vaan perkeleet syksyllä/talvella räiskiessä. 18 on naurettavan korkea, mutta toisaalta sehän onkin enemmänkin kauppiaiden tapa pestä kätensä, jos joku teloo itsensä... 18-vuotias on kuitenkin enemmän vastuussa itsestään, ja jos joku sen aseen nuoremmalle ostaa, se ei ole kauppiaan vika. Tai noin minä sen näkisin.
ZamboNet linkki 20. toukokuuta 2003 kello 20.56
ZamboNet 20. toukokuuta 2003 kello 20.56 linkki [i:e746a70d30]18 on naurettavan korkea, mutta toisaalta sehän onkin enemmänkin kauppiaiden tapa pestä kätensä, jos joku teloo itsensä... 18-vuotias on kuitenkin enemmän vastuussa itsestään, ja jos joku sen aseen nuoremmalle ostaa, se ei ole kauppiaan vika. Tai noin minä sen näkisin.[/i:e746a70d30] Enpä usko, että se on ensisijainen syy, koska kauppiaille jokainen myyty ase on lisätienestiä, oli ostaja 12 tai 25. Usein kuula-asekauppiaat myyvätkin aseita myös alaikäisille. Luulen, että ikärajan takana on lähinnä oikeudelliset syyt, ei niinkään kauppiaiden halukkuus pestä käsiä mistään.
Ugly Psycho linkki 20. toukokuuta 2003 kello 22.46
Ugly Psycho 20. toukokuuta 2003 kello 22.46 linkki [quote:9f86b19ae9="ZamboNet"][i:9f86b19ae9]18 on naurettavan korkea, mutta toisaalta sehän onkin enemmänkin kauppiaiden tapa pestä kätensä, jos joku teloo itsensä... 18-vuotias on kuitenkin enemmän vastuussa itsestään, ja jos joku sen aseen nuoremmalle ostaa, se ei ole kauppiaan vika. Tai noin minä sen näkisin.[/i:9f86b19ae9] Enpä usko, että se on ensisijainen syy, koska kauppiaille jokainen myyty ase on lisätienestiä, oli ostaja 12 tai 25. Usein kuula-asekauppiaat myyvätkin aseita myös alaikäisille. Luulen, että ikärajan takana on lähinnä oikeudelliset syyt, ei niinkään kauppiaiden halukkuus pestä käsiä mistään.[/quote:9f86b19ae9] Niin, ajatus on vähän näköjään karannut, eihän noita nyt kauppiaat päätä muutenkaan, kaiketi. Kuitenkin, ei ole hirveästi perusteita, kun suurin osa kiinostuneista lienee alle 18.
Kasila linkki 21. toukokuuta 2003 kello 6.55
Kasila 21. toukokuuta 2003 kello 6.55 linkki Joo ikuinen ikä kymysys.. 18 on hyvä. Sanotaan se nyt tuohon alkuun... koska. Ase kuuluu kategoriaan: "Ei tarvitse esiintyä provosoivasti jotta on uhkaava." Siis aseella saa ryöstettyä pankin. No siitä voi olla eri mieltä ryöstääkös alle 18 vuotiaat sitten pankkeja, mutta signaali on oikean suuntainen. Niin sitten asia on erikseen "Isin ostamat aseet" kategoria... Isi ostaa aseen ja pentu virittää.. joo näitä on nähty.. 12340 m/s on aika kova pennulla... Ja harrastajien ikähaitari on samallainen kun vaikka roolipeleissä... sieltä 13 (valitettavasti) aina 45 ukkoihin... Vastuu pelissä on aina ampujalla.. siis esim normaali yläviri raja on 120 m/s ja sillä saa jo vaihtaa semiin kun mennään lähelle. Noista kemian luokka laseista.. ok Ei siinä kai silmiä on sen vuoksi kaksi jotta toisen voi uhrata... No tosissaan mikään ei vituta mua enemmän kun olla keskustelemassa "isin" kanssa kun sen pentu on ottanut lasit kesken pelin pois ja silmä on paskana (ei siis oikeesti tapahtunut). Tosta iästä vielä.. esim.. Ville viis vee... siis 13 v. pentu... Ammuin siihen noin 10 laakii että se "kuolee" ja sitten se ampuu vielä takaisin ja kiljuu että ei osunut ja suhun osu... sitten kun se suostuu kuolemaan niin se ottaa heti siinä paikalla lasit pois naamaltaan ja alkaa lompsiin off-gamelle... JA sen kaverii ammutaan 0.5 metrin päässä---> tapahtunut tosi elämässä--- Ei naskeissa mitään vikaa oo jos ne malttaa vaan olla lasit päässä ja kuunnella ohjeita... JA ne juoksee massoina päälle... heh
black knight linkki 21. toukokuuta 2003 kello 8.58
black knight 21. toukokuuta 2003 kello 8.58 linkki multa löytyy kyllä lasit, mutta maski pitäisi hommata.... Ainoimpia huonoja puoliahan tässä airsoft "leikssä" on hinta.... ei millään nimittäin mitään sähkö tai kaasu asetta viitsisi ostella, vaikka olisihan niillä siisti räiskiä, mutta kaikilla kavereilla on vain pelkkä jousi ase ja mitähän he mahtaisivat sanoa jos minä tulisin sähköisen vempeleen kanssa.. Ja kokemuksia noista sähköaseistakin on ollut. Kaveri ampus metin päästä jalkaan ja minulla oli tietenkin shortsit... AUH!!! :oops:
Kasila linkki 21. toukokuuta 2003 kello 11.27
Kasila 21. toukokuuta 2003 kello 11.27 linkki [quote:8e8a32f57b]Ainoimpia huonoja puoliahan tässä airsoft "leikssä" on hinta.[/quote:8e8a32f57b] totta mutta ei siellä paljoa tupakanpolttajia pelissä ole.. [quote:8e8a32f57b]... ei millään nimittäin mitään sähkö tai kaasu asetta viitsisi ostella, vaikka olisihan niillä siisti räiskiä, mutta kaikilla kavereilla on vain pelkkä jousi ase ja mitähän he mahtaisivat sanoa jos minä tulisin sähköisen vempeleen kanssa..[/quote:8e8a32f57b] No ne hommaa Sähköaseen jotta pärjäis sulle. :) Ei se kallista ole... mutta ei vaan saa harrastaa kaikkee...
Vesa linkki 22. toukokuuta 2003 kello 7.11
Vesa 22. toukokuuta 2003 kello 7.11 linkki Maski on iha hyvä olla, tai jos ei maskia niin hammassuojat nimittäin hampaat hajoaa helposti! Miulta löytyy spas-12, joka on kohta varmaan 5 vuotta vanha ja silti huippukunnossa, sitten löytyy Automag-III vemppu pistooli ja sekin on kunnossa! Kannattaa aseita kohdella ja pitää hyvin niin ne ei hajoa!
Kasila linkki 22. toukokuuta 2003 kello 7.49
Kasila 22. toukokuuta 2003 kello 7.49 linkki JAAHAAAAS... Olet se vesa jota ammuin PSG:llä sekään kahesti ;) heh... sellasta sattuu ja deasit sekka myöhemmin kohtuu pitkään sarjaan... Jeah multa on mennyt alahammas poikki joten kannattaa olla AINA maski
Vesa linkki 24. toukokuuta 2003 kello 10.29
Vesa 24. toukokuuta 2003 kello 10.29 linkki Just se, jos siulla ois ollu virityksiä siinä psg:ssä ni sitten oisin voinukki tuntea osumat :) No enpä mie nyt ois siellä yksin pärjänny sen pitempää, piti koittaa tehä vastahyökkäys sinne rinteeseen mut sit niitä tuli sieltä enemmin ja noutaja tuli.