Vanha foorumi

Takaisin

Ropet

Roolipelikeskustelu
Crackman 6. helmikuuta 2003 kello 17.43
Kirjoittaja Viesti
Crackman linkki 6. helmikuuta 2003 kello 17.43
Crackman 6. helmikuuta 2003 kello 17.43 linkki Millaiset roolipelit jyräävät kaikki muut ?
Larppa linkki 6. helmikuuta 2003 kello 18.31
Larppa 6. helmikuuta 2003 kello 18.31 linkki Crackman kirjoitti: [i:13081d037a]Millaiset roolipelit jyräävät kaikki muut ?[/i:13081d037a] Tietenkin fantasia roolipelit! Kuten RuneQuest on ehdoton vakio jyrääjien joukossa. Sitten on myös kiva pelata roolipelejä, joissa käytetään vielä kuviteltujen taisteluitten yhteydessä miniatyyrejä. Eli ne fantasia roolipelit jyräävät minusta kaikki muut mennen tullen. En tahdo loukata live-roolipelaajia tai miniatyyripelaajia, mutta asia on vain näin ja sille ei mahdeta mitään. Erimielisyyksiä varmaankin löytyy.
Guzmo linkki 7. helmikuuta 2003 kello 10.38
Guzmo 7. helmikuuta 2003 kello 10.38 linkki Mitä yleensä ottaen on miniatyyriroolipelit? "Hahmojen" kehitys esim. jossain Blood Bowlissa tai Necromundassa on aika kaukana roolipeleistä. Larppaus on taas aika eri juttu kuin pöytäpelit. Kaikki on kivoja, mutta mämmiä en syö.
Larppa linkki 7. helmikuuta 2003 kello 13.16
Larppa 7. helmikuuta 2003 kello 13.16 linkki Guzmo kirjoitti: [i:7f8acc3129]Mitä yleensä ottaen on miniatyyriroolipelit?[/i:7f8acc3129] Siinäpä vasta hyvä kysymys. Itse en tälläistä harrasta, mutta olen muutaman kerran eksynyt pelaamaan ja oli ihan hauskaa. Roolipelaamista siinä on varmaan se, että saa liikkua minne haluaa ja ampua tai olla ampumatta oman mielensä mukaan. Sitten niissä on varmaan vielä se kun saa päättää jotkut niistä, että ampuuko jousella vai hyökkääkö miekalla. Hmm, ei kyllä kovin paljoa ole minun tyylinen roolipeli. :) [i:7f8acc3129]"Hahmojen" kehitys esim[/i:7f8acc3129] Joo, ei siinä taida olla sitten muuta kehitystä, kun vain ajattelisi, että tuo aarnikotkalla ratsastava kuningas on joskus varmaan ollut ihan tavallinen jousiampuja jne. Heh. :)
Herbert linkki 8. helmikuuta 2003 kello 0.03
Herbert 8. helmikuuta 2003 kello 0.03 linkki Roolipelaamisessa minua viehättää tekojen vapaus. Tottakai seurauksiakin on ajateltava mutta se jää yleensä taka alalle. 8-)
black knight linkki 10. helmikuuta 2003 kello 11.06
black knight 10. helmikuuta 2003 kello 11.06 linkki juuri näin asia on, kuten herbert edellä mainitsi. Tämä ominaisuus roolipeleissä juuri onkin hyvää, jos verrataan tietokonepeleihin tai johonkin muuhun tällaiseen. Kun päätät asioista itse ja kuuntelet muiden pelaajien ajatuksia, yleistietokin kasvaa. Tätä mieltä minä olen 8)
Qroqor linkki 10. helmikuuta 2003 kello 13.26
Qroqor 10. helmikuuta 2003 kello 13.26 linkki Niinpä Roolipeleissä tekojen vapaus on ylivertaista verrattuna muihin peleihin mutta [i:af6df0b221]antaako tämä vapaus tehdä mitä huvittaa?[/i:af6df0b221] Jos peli (tai pj näkökulmasta riippuen) antaa voiman tehdä kaikkea mikä realistisesti on mahdollista pitää siinä olla mukana myös vastuu ettei pilaa peliä tahallisella hölmöilyllä. Tärkeintä on loppujen lopuksi hahmon pelaaminen eikä se "Jee nyt saadaan tehdä mitä huvittaa!" hölmöily Omia kokemuksia sillä minulle ehdotettiin "pitämään peli jossa oltais niiku oikeessa maailmassa sillee suomessa ja sitte tehtäis mitä halutaa" Voitte arvata mitä 13-vuotiaan miespuolisen henkilön mielessä liikkui tällä hetkellä. :-?
ZamboNet linkki 14. huhtikuuta 2003 kello 0.02
ZamboNet 14. huhtikuuta 2003 kello 0.02 linkki No luulen, että vapautta ei ihan noin kannata tässä tapauksessa ymmärtää. Toki hölmöily-vapauskin joskus voi olla ihan virkistävää roolipeleissä, mutta mielestäni vapaus on syytä ymmärtää yleisesti hiukan erilailla. Lähinnä siten, että ei tarvitse ajatella oman ruumiin ja elämän rajoituksia toteuttaessa hahmoaan. Mutta tämänhän kaikki jo tiesivät *naurahtaa*