Vanha foorumi

Takaisin

Parhaat rodut pelihahmoiksi

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Lutsi_Rautanyrkki 29. tammikuuta 2003 kello 7.58
Kirjoittaja Viesti
Lutsi_Rautanyrkki linkki 29. tammikuuta 2003 kello 7.58
Lutsi_Rautanyrkki 29. tammikuuta 2003 kello 7.58 linkki Olen aloittelija ja olen pelannut RQ:ta pari kertaa.....Minkä rotunen kannattaa olle RQ:ssa kun on aloittelija....en halua olle aina ihminen vaan joku muu.....Autakaaa :cry: :cry: :cry: Ja mtkä rodut sopivat teistä pelihahmoiksi??
Chividal linkki 29. tammikuuta 2003 kello 8.30
Chividal 29. tammikuuta 2003 kello 8.30 linkki Hmm. Jos ei vaadi peliltään todella kovaa sitoutumista Gloranthaan niin esim. haltiat, peikot, kääpiöt, ankat, kentaurit yms ovat kaikki ihan sopivia pelaajahahmoja. Niillä on kuitenkin kaikilla melko lailla ihmisistä poikkeavat kultturi, tavat, arvot, motiivit yms, joten jos vaatii "korkeatasoista" gloranthalaista roolipelaamista, niin osa niistä on haastavia pelata. Jos jaksaa lukea roduista paljon, niin saa kuitenkin varmasti hyviä pelejä jokaisella. Esim peikkopelit ovat taatusti hauskoja, jos pelaa kuin oikea peikko konsanaan. Itse pidän kuitenkin eniten ihmisistä. Niissä vasta erilaisia yksilöitä onkin. :)
Mjösä linkki 29. tammikuuta 2003 kello 8.46
Mjösä 29. tammikuuta 2003 kello 8.46 linkki Kyllä haltiat ovat RAUTAA!!! Niillä jaksaa lahdata peikkoja, kääpiöitä ja ihmisiä!! Ja sitten ehkä peikko ja ankka hahmokin olisi kiva....
Northstar linkki 29. tammikuuta 2003 kello 9.42
Northstar 29. tammikuuta 2003 kello 9.42 linkki [quote:2a0cc1ef42="Lutsi_Rautanyrkki"]Olen aloittelija ja olen pelannut RQ:ta pari kertaa.....Minkä rotunen kannattaa olle RQ:ssa kun on aloittelija?[/quote:2a0cc1ef42] Ihminen! Eipä ole niin vaikea päästä hahmoon "sisälle". Ei ole kulttuurillisesti niin vaikea, löytyy helpohkosti kaupunkeja/kyliä missä oleskella/tehdä vaihtokauppaa yms... [quote:2a0cc1ef42="Lutsi_Rautanyrkki"] ....en halua olle aina ihminen vaan joku muu.....Autakaaa :cry: :cry: :cry: Ja mtkä rodut sopivat teistä pelihahmoiksi?? [/quote:2a0cc1ef42] Niin, mitäköhän tässä haetaan, onko palaverit jo pidetty? Eli haetaanko tässä hyvää taisteluissa yms.? -> Peikko (, Drakolisko(taistelija/soturi) ei kyllä sovi yhtään aloittelevalle pelaajalle on oma mielipiteeni). Missä te pelaatte? Käveleekö muun rotuiset olennot samoissa kaupungeissa ihmisten kanssa ja toisinpäin (siis yleisesti)? Vaikuttaako tämä mitenkään? Onko pelinne RQ:n taistelusäännöillä oleva "mättö", vaiko Glorantha myytteineen yms.? Mutta mutta... Pohjoisen lumijättiläinen Valindin jääaavikoilta voisi olla [i:2a0cc1ef42]kova[/i:2a0cc1ef42]. :wink:
Sabutai linkki 29. tammikuuta 2003 kello 10.30
Sabutai 29. tammikuuta 2003 kello 10.30 linkki [quote:9e0521ded0="Lutsi_Rautanyrkki"]Olen aloittelija ja olen pelannut RQ:ta pari kertaa.....Minkä rotunen kannattaa olle RQ:ssa kun on aloittelija....en halua olle aina ihminen vaan joku muu.....Autakaaa :cry: :cry: :cry: Ja mtkä rodut sopivat teistä pelihahmoiksi??[/quote:9e0521ded0] Jos haluaa pelata mielenkiintoista/hauskaa rotua niin yöpeikko tai ankka on ehdoton valinta. Riippuu tietenkin pelinjohtajasta ja kampanjasta, voiko kaikkia rotuja pelata. Mutta jos haluaa mahdollisimman kovan hahmon niin muutamia munchkin-vinkkejä :evil: : -Dracolisko. Iso, kovat statit ja vielä panssaria valmiiksikin! Mitä muuta voisi toivoa? -Kentauri. Kentaurista saa *ison*, jolloin on melko sama mitä VMA ja R-R ovat koska ne voi nostaa myöhemmin rotumaksimiin. Avomaastossa neliveto rulettaa. -Ogre. Kuin ihminen, paitsi parempi joka suhteessa. Käy vieläpä ihmisestä jos on varovainen. Boonuksena mahdollisuus kivakivaan kaoottiseen ominaisuuteen. -Viherhaltia. Haltialla saa helpostikin ÄLYn 20:een tai ylikin, MHT ja NPP ovat parempia kuin ihmisellä. Kun hahmo on luotu, rikot törkeästi rotusi perinteita ja ryhdyt luopioksi ja velhoksi. Kun taikuuskykymuutos on luokkaa +25 niin velhon ura helpottuu kummasti. -Broo. Kyllästynyt siihen että vuohilaiset aina tarttuttavat sinut? If you can't beat them, join them! -Puolituinen. Uskomattoman hyvä R-R takaa että voiman saa nostettua tappiin myöhemmin. Pieni koko on suureksi eduksi taistelijalle jos tönäisysääntöjä ei noudateta ja PJ ei ole älynnyt laittaa KOK-rajoituksia aseiden käytölle (kuten minä :) ). NPP on kuitenkin se mikä hobitin tiellä pitää - omassa porukassani on puolituinen jolla on NPP 33, ja ilman mitään vilunkia tai taikuutta. -Örkki. Isolla örkillä voi olla loistava VMA ja R-R eikä muissakaan ominaisuuksissa ole valittamista. Rukh! Huomaa, että puolituiset ja örkit eivät kuulu viralliseen Gloranthaan. Jos PJ ei tätä jostain syystä ole huomannut, niin sitähän ei tietenkään kannata etukäteen kertoa. Ja lopuksi boonus-erikois-jokeri... -Pikkulohikäärme (aka wyrmi). Hei, ohjekirjassa sanotaan että rodut joiden ÄLY on 3d6 kelpaavat pelihahmoiksi, joten miksei voisi pelata wyrmiä? Flap flap! (super-munchkin tekisi tuon säännön nojalla tietysti jättiläisen) No vakavasti, liika roduilla munchinointi voi pilata ryhmän...ensimmäisessä RQ-porukassani oli muuten ogre(minä), broo (jolla 3 kättä), kääpiö, kentauri ja...ihminen. Arvatkaapa kahdesti kuka oli ylivertaisesti porukan heikoin ja surkein...
Daedra linkki 29. tammikuuta 2003 kello 11.41
Daedra 29. tammikuuta 2003 kello 11.41 linkki Pikkulohikäärme? - Ei paha. Tosin suosittelen silti enemmän Vampyyriä. Erityisesti Pocharno the Mutatoria palvova sellainen lienee harkinnan arvoinen. Wither -loitsulla kohteelta tuhoutuu yksi satunnainen ruumiinosa (kunhan tietysti voittaa vastustajan taikapisteet ensin. Vampyyrillä tietty taikapisteistä ei ole pulaa, kun aina iltaisella imetään yksi kylä tyhjäksi). -niko
Kasila linkki 29. tammikuuta 2003 kello 12.28
Kasila 29. tammikuuta 2003 kello 12.28 linkki Ole haltia saat parhaat muutokset... .. näppärä ja älykäs= manipulointi ok
Larppa linkki 29. tammikuuta 2003 kello 13.24
Larppa 29. tammikuuta 2003 kello 13.24 linkki Lutsi_Rautanyrkki kirjoitti: [i:056523789e]Minkä rotunen kannattaa olle RQ:ssa kun on aloittelija[/i:056523789e] No kannattaa varmaan olla se ihan perus ihminen. Koska ihmisellä on kaikista helpoin pelata. Haltioilla ja muilla on omat historiat, tavat, elämänkatsomukset jne... Kääpiöilläkin on omansa. Peikot taas on jossain paikoissa ongelma. Jokaisella muulla rodulla on jokin omaperäinen asia tai juttu RuneQuestissa. Ei siinä mitään pahaa ole jos pelaa haltialla, mutta aloittelijalle se saattaa olla hieman hankalaa. No jos osaa pelata niin valinta on vapaa. Tosin RuneQuestin pelinjohtajan kirjassa on monta rotua listattu, jotka sopivat pelihahmoksi hyvin. Itse aikoinani aloitin pelaamisen haltialla. Oli hieman vaikee omaksua sitä, kun piti nimen omaan roolipelata, eikä tappaa vain kaikkia ja vastaavaa. Peli oli tosin se kaikkien rakastama D&D. :P Sitten siirryin ihmiseen. Ihminen on minusta ollut kaikista paras ja helpoin pelattava hahmo. Tässä voisin kertoa kaikki rodut joilla olen pelannut; Haltia ja alalajit, kääpiö, ihminen, kentauri, ankka ja broo. Saattaa olla vielä jotain, mutta nyt en muista oikein. Ihan kivoja on kaikki ollut, kannattaa tosiaan kokeilla eri mahdollisuuksia näin alkuun. [i:056523789e]en halua olle aina ihminen vaan joku muu[/i:056523789e] No jos et halua olla ihminen niin älä ole. Ota vaikka ankka pelihahmoksi ja totea, että sillä on hauskempi tai huonompi pelata kuin ihmisellä. Kuten jo sanoin Pelinjohtajan kirjassa on lista niistä roduista, jotka sopivat hyvin pelihahmoksi.
Juha linkki 29. tammikuuta 2003 kello 13.50
Juha 29. tammikuuta 2003 kello 13.50 linkki ...mmm, H E I ! ! - miten olisi ihminen ! ! :-D Hahmoihin voi hakea eroavaisuuksia myös taustan, luonteenpiirteiden, varusteiden ja jumalien pohkeista. Chechk this for luonteenpiirteitä: http://www.covenforever.cjb.net/ - / articles / luonteenpiirre lista
Guardian linkki 29. tammikuuta 2003 kello 14.28
Guardian 29. tammikuuta 2003 kello 14.28 linkki Sabutai: [i:a6219b87ef]Dracolisko. Iso, kovat statit ja vielä panssaria valmiiksikin! Mitä muuta voisi toivoa? -Kentauri. Kentaurista saa *ison*, jolloin on melko sama mitä VMA ja R-R ovat koska ne voi nostaa myöhemmin rotumaksimiin. Avomaastossa neliveto rulettaa. -Ogre. Kuin ihminen, paitsi parempi joka suhteessa. Käy vieläpä ihmisestä jos on varovainen. Boonuksena mahdollisuus kivakivaan kaoottiseen ominaisuuteen. [/i:a6219b87ef] Onko se nyt tärkeintä, että kuinka voimakas rotu on? No okei, ei olis välttämättä kiva pelata ankalla, jonka voima on 4. :-D Onkos ihminen kaikista huonoin vaihtoehto koska sillä on pienimmät ominaisuudet. Mitä parempi hahmo, sitä vaikeammat seikkailut.
Larppa linkki 29. tammikuuta 2003 kello 14.40
Larppa 29. tammikuuta 2003 kello 14.40 linkki Guardian kirjoitti: [i:b8525ad2a2]Onko se nyt tärkeintä, että kuinka voimakas rotu on? [/i:b8525ad2a2] No ei minusta. Minäkin alussa halusin mahdollisimman hyvän hahmon ominaisuuksilta, että saa hyvät kykypisteet, kestopisteet jne. Mutta nykyään tämä pelaaminen on muuttunut enemmän roolipelaamiseksi. Sillon hahmon luonne, käytös ja muut vastaavat tekee siitä pelistä hyvän. No saattaa se olla mukavempaa pelata jollain R-R:18 ukolla, kun R-R:3, joka aina vilustuu ja kantaa keuhkokuumetta ja vastaavaa. Muuten se on tavallaan aivan sama onko hyvät statsit.
Sabutai linkki 29. tammikuuta 2003 kello 14.45
Sabutai 29. tammikuuta 2003 kello 14.45 linkki [quote:087bf4e925="Guardian"] Onko se nyt tärkeintä, että kuinka voimakas rotu on? [/quote:087bf4e925] Nehän olivatkin munchaus-vinkkejä 8)
Guzmo linkki 29. tammikuuta 2003 kello 15.39
Guzmo 29. tammikuuta 2003 kello 15.39 linkki [quote:33adcb0d32="Lutsi_Rautanyrkki"]Olen aloittelija ja olen pelannut RQ:ta pari kertaa.....Minkä rotunen kannattaa olle RQ:ssa kun on aloittelija....en halua olle aina ihminen vaan joku muu.....Autakaaa :cry: :cry: :cry: Ja mtkä rodut sopivat teistä pelihahmoiksi??[/quote:33adcb0d32] öö.. Jos unohdetaan Glorantha ja kaikki järkevyys ja se ettei esim. Mostalilla, Dracoliskolla tai Aldryamilla oikeasti voi pelata niin seuraavat ovat minun suositukseni jokaisen munchaajan hahmoiksi. - Suurpeikko tai luolapeikko. Maukkaat vahinkomuutokset -> paljon lämää. Kultiksi Zorak Zorani ja murskaus X hankintalistalle. - Dracolisko. Hei nää veijarit syntyy uudestaan. Nyt puhutaan korkeasta riskinottokyvystä ilman todellisia haittoja. - Rautakääpiö. Mieluummin timantti sellainen. Vaatii ehkä taivuttelua PJ:n suunnalle. Kriittisten onnistumismahdollisuuksien laskeminen helpottuu huomattavasti siinä vaiheessa kun jokainen isku on kriittinen, tai kompurointi. Hauskuus on taattu! - Ogre, jolla on erittäin suuren voiman päälle kasa kaoottisia ominaisuuksia sekä valaistunut luonne. Kuin peikko, mutta paljon ilkeämpi. Kulttina kaaoskulttien lisäksi tietysti myös Humakti. Jokaisen powergamerin toive. Oikeasti en suosittele kuin ihmisillä pelaamista.
Larppa linkki 29. tammikuuta 2003 kello 15.50
Larppa 29. tammikuuta 2003 kello 15.50 linkki Guzmo kirjoitti: [i:83740190e5]- Rautakääpiö. Mieluummin timantti sellainen. Vaatii ehkä taivuttelua PJ:n suunnalle.[/i:83740190e5] Oiva valinta tosiaan. Mutta en usko, että mikään rautatimanttikääpiö olisi ei Mostali. Ja mostalien sääntöjen mukaan on aika vaikeaa pelata seikkailijana, ellei kaikki muutkin halua olla kääpiöitä. Juu, ja sitten osaamiset on huonoimmilla timanteilla sitä 200% tai jotain, eli ihan kiva pelata. :)
Tupew linkki 29. tammikuuta 2003 kello 18.40
Tupew 29. tammikuuta 2003 kello 18.40 linkki Enempää ketjua lukematta sanon mielipiteeni asiasta. Kääpiöt eivät mielestäni ole hyviä peli hahmoja aloittelijoille, kun ne vain tekee työtä ja elää maan alla. Paitsi jos on rauta kääpiö, mutta senkin täytyy olla todella taitava, että se lasketaan pinnalle. Eli jos hahmon taito on yli sadan niin se on ehkä vähän liikaa aloittelijalle. Ihmiset ovat minusta paras. Ihmisiäkin on niin monen laisia joten niistä voi saada todella hyviä ja mielenkiintoisia hahmoja.Toinen hyvä on ankat. Haltiatkin ovat tietenkin ihan hyvä vaihtoehto kanssa, mutta kääpiöt eivät ole minusta hyvä vaihtoehto. Jos pelataan kaaos hahmoilla niin ogre voisi olla hyvä hahmo kaaos kamppanjan pelaamiseen. Se kun on aika lähellä ihmistä. Sille sitten vaan joku kaaoottinen ominaisuus niin sitä voi olla todella mielen kiintoista pelata. Peikon pelaamisessa kannattaa ottaa huomioon mitä peikkoa pelaa. Luola peikon pelaaminen ei varmaan ole kovin järkevää,kun sen sana varastoon kuuluu laaja valikoima kirosanoja, joitain ötököiden nimiä ja sellaista ja lisäksi ne ovat tyhmiä, mutta yöpeikolla voi varmaan jo pelata ihan hyvin. Toivottavasti näitä asioita ei ole jo sanottu, kun ei ollut oikein aikaa lukea tätä ketjua kunnolla läpi.
Sabutai linkki 29. tammikuuta 2003 kello 20.25
Sabutai 29. tammikuuta 2003 kello 20.25 linkki *Rooli*pelaamiseen paras hahmo on usein tosiaan ihminen...syy on simppeli. Hahmolla on usein hyvä olla joku "gimmick" joka antaa sille persoonallisuutta ja erottaa sen muista hahmoista. Nyt, jos pelaa haltiaa tai peikkoa, niin hahmon "juttu" on se että se on haltia tai peikko. Sen sijaan ihmiselle on pakko kehittää jotain muuta, jos haluaa siitä muistettavan. Ei kaikkia Humaktin miekkoja tarvitse veistää samasta puusta (raudasta) :wink:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 29. tammikuuta 2003 kello 21.48
Topi Hiski Viljami Salmi 29. tammikuuta 2003 kello 21.48 linkki Eräs parhaista, ellei jopa paras älykäs rotu taitojen ominaisuusbonusten kannalta on Pamaltelan viidakoiden salaperäinen JELMRE. Äärimmäisen korkea näppäryys, pieni koko ja muistaakseni kohtalainen mahti. Hienon loitsunheittäjän jelmrestä saisi, jos hän vain voisi käyttää muuta taikuutta kuin omaa tunne taikuuttaan. Tosiaan KAIKKI jelmret osaa alussa heti about 10 loitsua automaattisesti. Ehkä gremlinmäinen ulkonäkö on yksi miinus joo..
Larppa linkki 30. tammikuuta 2003 kello 5.00
Larppa 30. tammikuuta 2003 kello 5.00 linkki Tupew kirjoitti: [i:a74337b8fe]Toivottavasti näitä asioita ei ole jo sanottu,[/i:a74337b8fe] Kyllähän nuo samat asiat on jo sanottu erimuodossa, mutta sehän on kiva, että jokainen sanoo millä tykkää pelata ja suosittelee eri rotuja. Ja sitten pitää vielä lisätä rotuihin tuo Liskolainen. Jos haluaa pelata jollain epämääräisellä tyypillä tai vastaavaa niin on hyvä olla liskolainen. Liskolaiselle ei oikein tarvitse keksiä taustaa vaan sellainen, että se on lähtenyt "omasta" kaupungistaan seikkailemaan. Ja sitten ruokaa ainakin löytyy vedestä melkein aina. :wink: En sano, että tämä olisi hyvä vaihtoehto aloittelijoille, mutta minä ainakin haluaisin joskus pelata jolllain veden oliolla, kuten Ouri tai joku muu vastaava. Ne voisi olla ihan kivoja. :)
Northstar linkki 30. tammikuuta 2003 kello 5.56
Northstar 30. tammikuuta 2003 kello 5.56 linkki [quote:2bfed0aa34="Topi Hiski Viljami Salmi"]Pamaltelan viidakoiden salaperäinen JELMRE.[/quote:2bfed0aa34] Nyt kun tämä mainittiin, niin tätä viestiketjua lukeneena vaihtaisin itsekin Valindin jääavikoiden lumijättilaisen Sartarissa tähän [i:2bfed0aa34]Jelmre[/i:2bfed0aa34]en [i:2bfed0aa34]Fronela[/i:2bfed0aa34]ssa. Se olisi paljon [i:2bfed0aa34]"viileempi"[/i:2bfed0aa34]. Tässä olisi jo hiukan sitä pelaamisen makua! Ennen kaikkea muuta, se olisi aika [i:2bfed0aa34]kova[/i:2bfed0aa34] omalla maagisella tavallaan. :wink:
karmi linkki 30. tammikuuta 2003 kello 7.55
karmi 30. tammikuuta 2003 kello 7.55 linkki Miten olisi: Suurpeikkomuumio: tyhmä ja hidas, mutta ai että lyö pirulauta kovaa. Jabberwocky: nelimetrinen löyhkäävä tappokone. Nuff said. "Aloittava hahmo" 89-vuotias pappi: loitsuissa ja skilleissä löytyy. ^^aktuaalisia pelihahmoja kymmenen vuoden takaa RQ-uran alkuvaiheilta. En tosiasiassa suosittele kenellekään. Uskon vakaasti ihmishahmoihin - niillä saattaa ihan oikeasti pystyä jopa "rooli"pelaamaan. Jos ei RuneQuestin ja Gloranthan puitteissa saa luotua itselleen mieleistä ja mielenkiintoista ihmishahmoa, kannattaa vilkaista peiliin.
Delmar^ linkki 30. tammikuuta 2003 kello 9.02
Delmar^ 30. tammikuuta 2003 kello 9.02 linkki Voi olla että tää on kyllä osaltaan off-topic, mutta rauta timanttikääpiöiden kyvyt oli muistaakseni sellasta 2000% ! Eli jo nuori kääpiö on Gloranhan säännöillä tehtynä aivan liian voimakas, ainakin ekaksi hahmoksi. Ehkä sitten myöhemmin kun muut on "sankari" tasolla......
Larppa linkki 30. tammikuuta 2003 kello 14.04
Larppa 30. tammikuuta 2003 kello 14.04 linkki Delmar^ kirjoitti: [i:5ef7988be7]mutta rauta timanttikääpiöiden kyvyt oli muistaakseni sellasta 2000% ! [/i:5ef7988be7] Niin, mutta ei ne kaikki kyvyt nytten ole niin hyviä, vaan vain ne, jotka kääpiö tarvitsee siihen timantti arvosanaan. Kuten vaikka rautatimanttikääpiöllä on taistelukirveen hyökkäys 2000%, mutta ei sillä varmaan veneilyssä ole myös 2000%. Varmaan ihan jotain 20%. Kun ne ei paljoa veneillä rientele. :)
Karvajalka linkki 30. tammikuuta 2003 kello 15.49
Karvajalka 30. tammikuuta 2003 kello 15.49 linkki [quote:6074d1016d="Sabutai"] -Viherhaltia. Haltialla saa helpostikin ÄLYn 20:een tai ylikin, MHT ja NPP ovat parempia kuin ihmisellä. Kun hahmo on luotu, rikot törkeästi rotusi perinteita ja ryhdyt luopioksi ja velhoksi. Kun taikuuskykymuutos on luokkaa +25 niin velhon ura helpottuu kummasti. -Puolituinen. Uskomattoman hyvä R-R takaa että voiman saa nostettua tappiin myöhemmin. Pieni koko on suureksi eduksi taistelijalle jos tönäisysääntöjä ei noudateta ja PJ ei ole älynnyt laittaa KOK-rajoituksia aseiden käytölle (kuten minä :) ). NPP on kuitenkin se mikä hobitin tiellä pitää - omassa porukassani on puolituinen jolla on NPP 33, ja ilman mitään vilunkia tai taikuutta. [/quote:6074d1016d] Mitenkähän tuo puolituisen NPP 33 on aikaansaatu? Haltiasta hehkuttaisin ilmaista haltiajousta het alkuunsa. Ei aivan huono ase. Statitkin on aika hyvät. Suosittelisin kuitenkin alkuun ihmistä. Roolipelaaminen helpottuu kummasti kun ei tarvitse ajatella kuin joku outo olento. Kirjojakaan ei tarvitse lukea niinpaljon kuin jos pelaisi täysiveristä haltiaa joka elelee Aldryan oppien mukaan.
Larppa linkki 30. tammikuuta 2003 kello 18.22
Larppa 30. tammikuuta 2003 kello 18.22 linkki Karvajalka kirjoitti: [i:9bad6a4d15]Mitenkähän tuo puolituisen NPP 33 on aikaansaatu? [/i:9bad6a4d15] No kun niillä on alussa tuo NPP heitto 2d6+10. Joten maksimissa se on 22. Ja sitten se voi nousta kouluttamalla 22*1.5=33. Joten maksimi taitaa olla. Ja sitten jos on vielä jotain taikaesineitä, jotka voi ylittää tuon rajan niin miksi ei voisi olla? Mutta joo, on kyllä aika näppärä tyyppi. :)
Sabutai linkki 30. tammikuuta 2003 kello 19.03
Sabutai 30. tammikuuta 2003 kello 19.03 linkki [quote:fb61b8580c="Karvajalka"] Mitenkähän tuo puolituisen NPP 33 on aikaansaatu? Haltiasta hehkuttaisin ilmaista haltiajousta het alkuunsa. Ei aivan huono ase. Statitkin on aika hyvät. [/quote:fb61b8580c] Sillä tavalla kuin tuo toinen jo sanottiinkin - hahmoa luotaessa kävi hyvä pulla (R-R 20, NPP 22) ja kun näppäryyden voi nostaa 1.5 kertaiseksi, niin... Tuo haltiajousi on hyvä pointti, meinasi unohtua. Aloittelevalle loitsijalle ylimääräinen tp-varasto tekee poikaa. Ja tietenkin pitää muistaa ensin kerätä jousella kokemusta, jonnekkin 90% kieppeille, ja sitten vasta ryhtyä velhoksi, jolloin tulee NPP-rajoitukset :lol: [quote:fb61b8580c] Suosittelisin kuitenkin alkuun ihmistä. Roolipelaaminen helpottuu kummasti kun ei tarvitse ajatella kuin joku outo olento. Kirjojakaan ei tarvitse lukea niinpaljon kuin jos pelaisi täysiveristä haltiaa joka elelee Aldryan oppien mukaan.[/quote:fb61b8580c] Gloranthassa tosiaan ei-ihmisrodut ovat hyvin erilaisia joka suhteessa kuin ihmiset. Haltioiden kulttuuri on aivan erilainen kuin ihmisten, eivätkä he ole vain metsässä asuvia ihmisiä joilla on hassut korvat.
newsalor linkki 31. tammikuuta 2003 kello 10.29
newsalor 31. tammikuuta 2003 kello 10.29 linkki Sabutai: [i:4c2cf1a7a5]Sillä tavalla kuin tuo toinen jo sanottiinkin - hahmoa luotaessa kävi hyvä pulla (R-R 20, NPP 22) ja kun näppäryyden voi nostaa 1.5 kertaiseksi, niin... [/i:4c2cf1a7a5] Jep. Sitten se vasta pää räjähtää, jos kouluttaa sen voiman 20:een! Pieni, mutta pippurinen tosiaan! Puolituiset ovat buginen rotu.
Larppa linkki 31. tammikuuta 2003 kello 13.27
Larppa 31. tammikuuta 2003 kello 13.27 linkki newsalor kirjoitti: [i:0c95f1de2d]mutta pippurinen tosiaan! [/i:0c95f1de2d] Niin on! Ja sitten vielä kestävät peikon moukarin iskun, mutta lentävät vain pari volttia matkalla taivaaseen. :) Aika tosiaan pitää olla omituinen rotu, kun ovat pieniä ja tosi kestäviä kokoiseksiin.
Sabutai linkki 31. tammikuuta 2003 kello 23.41
Sabutai 31. tammikuuta 2003 kello 23.41 linkki [quote:4ec1061c99="newsalor"]Sabutai: [i:4ec1061c99]Sillä tavalla kuin tuo toinen jo sanottiinkin - hahmoa luotaessa kävi hyvä pulla (R-R 20, NPP 22) ja kun näppäryyden voi nostaa 1.5 kertaiseksi, niin... [/i:4ec1061c99] Jep. Sitten se vasta pää räjähtää, jos kouluttaa sen voiman 20:een! Pieni, mutta pippurinen tosiaan! Puolituiset ovat buginen rotu.[/quote:4ec1061c99] En ole varma onko tätä missään sanottu säännöissä, mutta meillä lähdetään (ja loogiselta tuntuu) että VMA:n ja RR:n voi nostaa vain rotumaksimiin, eli tässä tapauksessa 12:een. Ei se ominaisuuden koulutus tappiin ihan vilauksessa sentään onnistu, siihen menee paljon aikaa ja rahaa...ko. puolituinen on ollut mukana peliajassa n. 5 vuotta, reaaliajassa paljon kauemmin....
Larppa linkki 1. helmikuuta 2003 kello 6.49
Larppa 1. helmikuuta 2003 kello 6.49 linkki Sabutai kirjoitti: [i:11380315db]mutta meillä lähdetään (ja loogiselta tuntuu) että VMA:n ja RR:n voi nostaa vain rotumaksimiin, eli tässä tapauksessa 12:een. [/i:11380315db] No eihän siinä olisi mitään järkeä, että kun näille puolitusille, kentaureille, ankoille... ja vastaaville on annettu erilliset ominaisuus heitot kuin ihmiselle, niin en usko, että ne kehittyy samalla tavalla. Tulisi nimittäin aika hyvä esim. puolituisesta, jos VMA olisi 20 niin puolituinen jaksaisi heitellä ihmisiä mennen tullen. Eli samalla lailla meillä kuin Sabutailla. Mutta eikös se R-R ollut vielä vähän aika sitten 20 eikä 12. :)
Sabutai linkki 1. helmikuuta 2003 kello 13.31
Sabutai 1. helmikuuta 2003 kello 13.31 linkki [quote:95b9a644c5="Larppa"] No eihän siinä olisi mitään järkeä, että kun näille puolitusille, kentaureille, ankoille... ja vastaaville on annettu erilliset ominaisuus heitot kuin ihmiselle, niin en usko, että ne kehittyy samalla tavalla. Tulisi nimittäin aika hyvä esim. puolituisesta, jos VMA olisi 20 niin puolituinen jaksaisi heitellä ihmisiä mennen tullen. Eli samalla lailla meillä kuin Sabutailla. Mutta eikös se R-R ollut vielä vähän aika sitten 20 eikä 12. :)[/quote:95b9a644c5] No viittasin tietysti tässä tapauksessa VMA:aan, jonka max on 12 puolituisella...eli siitä ylös sitä ei voi nostaa vaikka R-R olisi tsiljardi.
Chividal linkki 1. helmikuuta 2003 kello 21.28
Chividal 1. helmikuuta 2003 kello 21.28 linkki Juu noin se juuri menee. Eli yli rotu maksimin ei voi kouluttaa voimaa, vaikka koko tai r-r olisikin parempi.
Wildor linkki 2. helmikuuta 2003 kello 14.37
Wildor 2. helmikuuta 2003 kello 14.37 linkki Kovin hahmo ikinä = ankka taistelija. Voiko kukaan muka tappaa ankkaa, jonka henkinen lerssin koko peittää koko Genertelan mantereen. Ei se, mitkä ne statit on eikä se kuinka kovaa lyö. Vaan se, että minkälaiselle asenteella sitä pieksee. Minä ainakin anna bonuksia hauskasta ja munakkaasta kuvailusta ennen lyöntiä. Se innoittaa pelaajia heittäytymään hahmoihinsa aivan eri tavalla. Tämän "bonuksen" ei tarvitse olla kuin 05% osumaprossaan. ;) Itse olen antanut 5, 10 ja 15 roson bonuksia kuvailusta. 15 rosoo tulee lähinnä legendaarisista teoista. Mutta, jos munchaamiseen mennään, niin kyllähän joku aatelis orlanthi, joka on vielä noviisikin ollut ainakin 5 vuotta. Hyvät taistelu statit ja osaa riimutaikuutta. Munchaaminen on aina pahasta, koska se hävittää hahmon sielua aika paljon. Tuo aatelisnoviisi ei ole edes epälooginen ja se on lisäksikin ihan hauska pelata. Ajatuksella, että miksi pirussa se aatelinen on pöllinyt sukunsa kaikki arvoesineet, lähtenyt velvollisuuksiaan karkuun ja milloin se palaa klaaninsa luokse takaisin. Ei mikään huono seikkailujen aihe. Uudet sankaritarinat jne. ovat aina hyviä aiheita aateliselle lähteä toteuttamaan suurta Orlanthin tehtävää ;)
Wildor linkki 3. helmikuuta 2003 kello 15.48
Wildor 3. helmikuuta 2003 kello 15.48 linkki Tota asiahan taitaa olla niin, että statin voi nostaa ylipäänsä ilman taikuutta rotumaksimiin + minimi. Eli suhteellisen korkealle, mutta KOK on aina se koetin kivi, jota ei voi nostaa ilman taikuutta taikka kuningatarhyytelöä, jota saa toukkatilalta. Näin minä ainakin pidän omaa kamppistani. Tällainen max+min olisi selitys raivokas treenaaminen. Ihmiselle siis olisi 21 maksimi statti arvo. (3d6 maksimi 18 ja minimi 3) Taikuudella tietysti voi sitten temppuilla paljon vahvemmin.
Chividal linkki 5. helmikuuta 2003 kello 9.36
Chividal 5. helmikuuta 2003 kello 9.36 linkki Uh ei. Voiman ja ruuminrakenteen voi kouluttaa rotumaksimiin eli (ihmisellä) 18 tai suurimpaan voimasta, ruumiinrakenteesta tai koosta asti, riippuen kumpi on pienempi. Ei siis mitään minimeitä siihen. Tuo koskee ainoastaan mahtia.
Larppa linkki 5. helmikuuta 2003 kello 13.05
Larppa 5. helmikuuta 2003 kello 13.05 linkki Chividal kirjoitti: [i:2de5ef2ba0]eli 18 [/i:2de5ef2ba0] Eikös tämä ole pelkästään ihmisillä? Minusta ei ainakaan olisi järkeä, jos puolituinen voisi nostaa voimansa 18, vaikka sen maksimi kirjan tietojen mukaan on 12. Ja ihmisillä on taas eri asia, kun kaikki heitot on melkein samassa suhteessa, mutta minusta puolituinen ei voi saada voimaansa koulutuksella 18.
KingofSartar linkki 10. helmikuuta 2003 kello 14.45
KingofSartar 10. helmikuuta 2003 kello 14.45 linkki Jeh, olen samaa mieltä. VMA 18 puolituinen tuntuu hieman oudolta. Ominaisuudet voivat olla vain ao. heiton maksimimäärä. Olen lisäksi käyttänyt samaa sääntöä hahmoa heitettäessä siinä, että halutessaan pelaaja on saanut vaihdella ominaisuuksia samanlaisten heittojen kesken. Ja lisäksi olen välillä sanonut, että ULK ei kosketa :lol: . Eipä tule aina niitä rumia hahmoja...
Aldar linkki 22. lokakuuta 2003 kello 11.42
Aldar 22. lokakuuta 2003 kello 11.42 linkki Minä pistäisin hahmon varmaankin haltiaksi, sen korkean näppäryyden takia tai ogren, koska se on ihmisen kaltainen mutta vahvempi ja muutenkin parempi.
Guzmo linkki 22. lokakuuta 2003 kello 16.48
Guzmo 22. lokakuuta 2003 kello 16.48 linkki [quote:4b1df4dd91="Aldar"] tai ogren, koska se on ihmisen kaltainen mutta vahvempi ja muutenkin parempi.[/quote:4b1df4dd91] Jos kaoottisuus ja kavereisen syöminen ei haittaa, niin mikäpä ettei.
Marcus Maximus linkki 23. lokakuuta 2003 kello 6.43
Marcus Maximus 23. lokakuuta 2003 kello 6.43 linkki Kaoottisuus vain hyödyttää. Erityisesti jos mahti +3d6:tta tulkitsee kuten minä, jolloin myös mahtilisäydheitot lasketaan 42:n eikä 21:n mukaan.
Vash the Stampede linkki 23. lokakuuta 2003 kello 6.58
Vash the Stampede 23. lokakuuta 2003 kello 6.58 linkki Ihan vaan mielenkiinnosta, pari kiperää kysymystä eräästä sairaan näppärästä hobitista: Eli mitä keinoja käytitte koulutukseen? D100-heitto vaadittiin, kun oli treenattu ominaisuus/2 viikkoa, ja piti heittää yli ominaisuus*5, että sai lisää(sikäli kun muistan oikein). Tulee äkkiä treenattua monta vuotta, ellei vuosikymmeniä, jos meinaa nostaa 22:sta 33:een. Paitsi jos onnistuu aina ja saa kaks lisää (olihan lisäys d3-1?)... Vai käytettiinkö kuuluisaa "Nyt hän alkaa treenaamaan, okei nyt hän on valmis"-menetelmää, joka on suuressa suosiossa tällä hetkellä USA:n urheilupiireissä.
Aldar linkki 23. lokakuuta 2003 kello 14.30
Aldar 23. lokakuuta 2003 kello 14.30 linkki Guzmo: [i:cd2b6e22db]Jos kaoottisuus ja kavereisen syöminen ei haittaa, niin mikäpä ettei.[/i:cd2b6e22db] Me ollaan yleensä tehty ogre-porukan kanssa ryöstöretkiä ihmiskyliin, joiden aikana yleensä tulee pakosti ihmisuhreja, jolloin on kössitty niiden lihaa..
Guzmo linkki 23. lokakuuta 2003 kello 20.40
Guzmo 23. lokakuuta 2003 kello 20.40 linkki [quote:dbb709c7e5="Aldar"] Me ollaan yleensä tehty ogre-porukan kanssa ryöstöretkiä ihmiskyliin, joiden aikana yleensä tulee pakosti ihmisuhreja, jolloin on kössitty niiden lihaa..[/quote:dbb709c7e5] Jahas, jahas. Vai sillä tavalla. Ihan syöty viaottomia kyläläisiä. Täytyypä pirauttaa 0700-UROX linjalle :wink:
Juha linkki 21. marraskuuta 2003 kello 20.32
Juha 21. marraskuuta 2003 kello 20.32 linkki ampiaisia.
Olorin linkki 24. marraskuuta 2003 kello 8.51
Olorin 24. marraskuuta 2003 kello 8.51 linkki Oikeesti Juha, musta alkaa vaikuttaa että sulla on joku ampiais-fetissi. :D Kirjoitetaanpa nyt aiheestakin, eli kyllä ihminen on pelihahmoksi ainakin taipuvin erilaisiin rooleihin. Haltiat ei niin monenlaisia hehmoja voi olla, mikä ei tietenkään tarkoita sitä että haltiat olisi jotenkin tylsiä hahmoja. Voisi olla itseasiassa mielenkiintoista pelata ihan pelkästään haltiahahmoja.
Bragolgurth linkki 24. marraskuuta 2003 kello 15.19
Bragolgurth 24. marraskuuta 2003 kello 15.19 linkki Mä en Juha ymmärrä sua, haetko tolla ampparijutullas huomiota tai jotain? :-? [quote:436b569454="Juha"]ampiaisia.[/quote:436b569454] Aiheesta, itse olen pelaamassa vasta ekalla hahmollani, ihmisellä, joka on osoittautunut ihan hyväksi roduksi. Mutta jahka hahmoni joskus kuolee, tai pistän sen "eläkkeelle", voisin aloittaa vaikkapa ankalla. Ne jos mitkä ovat lystikkäitä.
Juha linkki 24. marraskuuta 2003 kello 22.33
Juha 24. marraskuuta 2003 kello 22.33 linkki "wise man mocks the man, mocked man mocks the mocker." [quote:14e25f67ad] Mutta jahka hahmoni joskus kuolee, tai pistän sen "eläkkeelle", voisin aloittaa vaikkapa ankalla. Ne jos mitkä ovat lystikkäitä.[/quote:14e25f67ad] huh, pahimman virheen jälkeen pahin virhe on tehdä ankkahahmo. Tee ennemmin vaikka half-elf-kentauri tai ujo barbaari. Kaltaisellesi keltanokkalle voisi mieltyä myös vaikka (sivistynyt - viihdyttäjä) sirkuksen veitsenheittäjä akrobaattiin jolla on toinen jalka puuta ja maneeri ihmisten tupeiden varastamisesta.
Bragolgurth linkki 30. marraskuuta 2003 kello 11.52
Bragolgurth 30. marraskuuta 2003 kello 11.52 linkki Aika mielenkiintoisia vaihtoehtoja... Pistetään muistiin... :wink:
Jucaza linkki 9. joulukuuta 2003 kello 11.21
Jucaza 9. joulukuuta 2003 kello 11.21 linkki Älkää vähätelkö ankkoja. Ne ovat kyllä aika lystikkäitä, mutta jos hyvä mälli käy niin voimaksi tulee 11-13 joka ei ole niin paska aika hyväkin (jos vähän valehdellaan) . No onhan KOK pieni ongelma, mutta vannoutuneet Ankka-ystävät eivät siitä piittaa jos hahmonsa on aina seinällä. :evil:
Runemaster linkki 9. joulukuuta 2003 kello 11.36
Runemaster 9. joulukuuta 2003 kello 11.36 linkki Jucaza: [i:525428b6bb]Älkää vähätelkö ankkoja. Ne ovat kyllä aika lystikkäitä, mutta jos hyvä mälli käy niin voimaksi tulee 11-13 joka ei ole niin paska aika hyväkin (jos vähän valehdellaan) . No onhan KOK pieni ongelma, mutta vannoutuneet Ankka-ystävät eivät siitä piittaa jos hahmonsa on aina seinällä. [/i:525428b6bb] Ei se pieni koko välttämättä niin huono juttu ole. :wink: Meidän peliporukassa on yhdellä tyypillä koko 1 puolituinen, eikä yhtään haittaa kun vastustajille tulee se -30% osumaan sitä vastaan. Vahinko muutos on kyllä aika huono, mutta sekin hoituu vahingon lisäyksellä. Lisäksi salavihkaisuus ja ketteryys bonus nousee taivaisiin, kun koko on sitä luokkaa. Ankat on ihan hyviä pelihahmoja, mutta peikko on paras!