Vanha foorumi

Takaisin

Tarvitsen ideoita

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Mjösä 28. tammikuuta 2003 kello 13.16
Kirjoittaja Viesti
Mjösä linkki 28. tammikuuta 2003 kello 13.16
Mjösä 28. tammikuuta 2003 kello 13.16 linkki Ja sitten GUARDIAN JA VHASSA PYSYKÄÄ POISSA TÄÄLTÄ TAI TULEE KUONOON!!!!!!!!! :evil: Niin olen kirjoittamassa seikkailua jossa lunarilaiset hyökkäävät linnakkeeseen jota pelaajien pitäisi puolustaa barbaarien kanssa kuusi päivää, mutta en keksi mitään mitä voisi tapahtua! Tarvitsisin siis neuvoja että mitä välitapahtumia ja juonen käänteitä taistelussa voisi tapahtua... Kiitos jo etukätee! :P
Larppa linkki 28. tammikuuta 2003 kello 14.10
Larppa 28. tammikuuta 2003 kello 14.10 linkki Mjösä kirjoitti: [i:a73979257e]Niin olen kirjoittamassa seikkailua [/i:a73979257e] No sepä kiva. Kaikki oma tehdyt pelit tuntuu olevan melkein yhtä hyviä kuin suoraan kaupasta ostetut, jos paneutuu tarpeeksi sen tekemiseen. Toivottavasti siitä tulee hyvä ja kiva. :) [i:a73979257e]jota pelaajien pitäisi puolustaa barbaarien kanssa kuusi päivää, mutta en keksi mitään mitä voisi tapahtua! [/i:a73979257e] No haluaisin kysyä kaksi kysymystä, jotta voisin vastata paremmin: Ovatko pelaajat barbaareita tai jotain muuta? Missä se linna on? No, jos se tosiaan on noin pitkä puolustus aika, niin keksisin jotain hieman välikohtia siihen, kuten Lunarvakoojat tulevat jo urkkimaan tietoa ja pelaajat saa kuulla, että Lunarilaiset on jo liikkeellä. Ja sitten kun ne oli vain vakoojia pelaajat ovat sopivassa taisteluvireessä kun itse Lunarit tulevat. Ja sitten tietenkin kaikenlaisia pako juttuja, eli Lunarilaiset lähtee mäkeen ja tulee samana yönä takaisin yllättäen. [i:a73979257e]Tarvitsisin siis neuvoja että mitä välitapahtumia ja juonen käänteitä taistelussa voisi tapahtua... [/i:a73979257e] Miksi heidän pitää puolustaa linnaa melkein viikko? Vai onko hyökkäys niin iso ja kauan kestävä, että se kestää kuusi päivää. Tietenkin ensimmäiset hyökkäykset on tehottomia, ja pelaajat luulee, että eivät pysty parempaan, mutta sitten pystyvätkin. Tai sitten ensimmäinen taistelu on ratkaiseva...
Mjösä linkki 28. tammikuuta 2003 kello 14.51
Mjösä 28. tammikuuta 2003 kello 14.51 linkki [i:21068e0d33]Ovatko pelaajat barbaareita tai jotain muuta? [/i:21068e0d33] Seikkailijat ovat barbaareja. [i:21068e0d33]Missä se linna on? [/i:21068e0d33] Linnake sijaitsee lohikäärmevirran varrella. (oma keksimä linnake). [i:21068e0d33]Miksi heidän pitää puolustaa linnaa melkein viikko? [/i:21068e0d33] Koska lunarilaiset ovat marssimassa alueen halki ja samalla aikovat pyyhkäistä alueella kapinoivat barbaarit. Taistelu ei ole kovinkaan massiivinen mutta ajattelin että lunarilaiset eivät halua kovia menetyksiä joten he voisivat tehdä linnakkeeseen pieniä iskuja ja sitä kautta pikkuhiljaa heikentää puolustajien riveä. Ja samalla pelaajien tulisi pistää hanttiin muiden puolustajien kanssa ja yrittää Selvitä kuusi päivää. Ja kun ollaan taisteltu kuusi päivää saapuisi paikalle barbaarien lisäjoukkoja joiden avulla pahat lunarit saataisiin ajettua pois.
Larppa linkki 28. tammikuuta 2003 kello 14.59
Larppa 28. tammikuuta 2003 kello 14.59 linkki Mjösä kirjoitti: [i:6121441a76]Seikkailijat ovat barbaareja. [/i:6121441a76] No sitten yhteispeli toimii ja pitäisi olla aika helppoakin toimia yhdessä, ainakin jos ovat samasta heimosta tai klaanista. No ainakin yhteinen uhka on molemmilla, siis Lunarin-Imperumi, joten ei varmaan pelkästään palkkion perässä. [i:6121441a76]Linnake sijaitsee lohikäärmevirran varrella. (oma keksimä linnake). [/i:6121441a76] No hyvä, sieltä saattaa sitten muutenkin hädän tullessa löytyä apua Lunareita vastaan. Tässäkin eräs juttu niihin ideoihisi. Luulin, että se on jossain kaupungissa tai vastaavaa. No tämäkin on hieman vaikeampaa sitten barbaarien puolelta, kun ei ole kaupunkia tukena. No onneksi ei sentään jossain Lunarien omilla alueilla. :) [i:6121441a76]Ja samalla pelaajien tulisi pistää hanttiin muiden puolustajien kanssa ja yrittää Selvitä kuusi päivää. Ja kun ollaan taisteltu kuusi päivää saapuisi paikalle barbaarien lisäjoukkoja joiden avulla pahat lunarit saataisiin ajettua pois.[/i:6121441a76] No niin. Ihan selveni mukavasti. :) Eli siis kannattaa laittaa jotain silleesti, että alku on lupaava ja pelaajat luulevat, että Lunarilaisia on vain vähän, mutta ensimmäiset hyökkäykset olisivat vain hämäyksiä. Sitten viimeinen hyökkäys 5 päivänä olisi niin kova, että barbaarit kuset housussa pyytävät Orlanthilta vielä lisää voimia. Taistelu on pitkä ja tasainen hieman kaatumassa barbaarien päälle, mutta sitten apujoukot tekevät sekasorron ja taistelu kääntyy toisin päin. Kannattaa antaa pelaajien kanssa hieman olla omassa rauhassa ja katsoa mitä ne tekee ja yllättää sitten.
mustaukko linkki 28. tammikuuta 2003 kello 14.59
mustaukko 28. tammikuuta 2003 kello 14.59 linkki Viikko ei ole pitkä aika. Linnan valtaaminen voi viedä kuukausiakin. Onko kyseessä maavallit kylän ympärillä, vai kunnon keskiaikainen kivilinna? Itse tekisin jotain tämänkaltaista: Hyökkäävässä joukossa on häijyn pääpahan oppipoikia tai liittolaisia. Näillä (voi olla yksi vaan..) on mystisiä voimia. He eivät ole hyökkäävän joukon johdossa, vaan sitä johtaa vaikka joku kokenut, ei niin maaginen mies. häijyt liittolaiset ja pelaajat sitten voivat ottaa yhteen monen monella omituisella tavalla. Todennäköisesti liittolaiset lähettävät henkiä tiedustelemaan, ja kenties huomaavat pelaajahahmoista jonkun, ja ottavat silmätikukseen. Kannattaa kuvata linnaan aika paljon väkeä ja sisäisiä paineita. Tärkeää on, että linnassa on ikäänkuin toimivat järjestelmät, ja jotain tärkeää hahmoille. Tietenkin nämä neuvot ovat aika arsesta, koska yhtä seikkailua varten on aika hoopoa tuoda mitään merkityksellistä. Vähän kuin sarjakuvissa/telkkasarjoissa, jossa tuodaan merkittäviä ystäviä/vihamiehiä, jotka annihiloidaan sen saman sarjan aikana pois, jotta ensikerralle olisi puhdas alusta.. Pitäisi tietää setistä paljon enemmän, jotta osaisi neuvoa.. Suosittelen kuitenkin hyökkäävän joukon personointia muutamaan tyyppiin, ja näissä pitäisi käyttää aikaa ja karikatyyrejä.. Pelin alussa ei saa (eikä välttämättä lopussakaan) olla selvillä, minkä kanssa ollaan tekemisissä. Hyviä konsteja on miettiä hyökkäystä Gloranthalaisittain, eli mitä keinoja taikuus tai henget tai kultit antaa hyökkäyksen tekemiseen.. Hengillä suoritettu tutkimusreissu tai pelkohenki vetämään uskalluksen linnanherralta on ihan hyviä konsteja. Muista, että pelaajien on voitava esimerkiksi ottaa henki kiinni, ja tiedustella siltä jotain ihme asioita. Voi myös olla, että pelaajat saavat liittolaisen jostain hengestä, joka koettaa karata puolelta toiselle (myöhemmin sama henki voi esimerkiksi pettää hahmot..?). Kultit voivat antaa myös oman makunsa. Maliaa palvovat soturit (on niitäkin varmaan hyökkääjissä) voivat saastuttaa vettä, ja puolustajien pitää yön turvin lähettää kommandojoukko tuhoamaan näiden rituaalit..? Kaikenlaista.
Guzmo linkki 28. tammikuuta 2003 kello 15.06
Guzmo 28. tammikuuta 2003 kello 15.06 linkki Ensimmäiset 5 päivää lunarit komentavat ei puhdasrotuista Pelorialaista fodderia rynnimään linnoitusta vastaan. Tämän jälkeen apuun kutsutaan meteoriitin viskojat ja punainen lepakko. Puolustajien moraalia heikennetään surmaamalla muutama vähäisempi jumala. tms.
Larppa linkki 28. tammikuuta 2003 kello 15.11
Larppa 28. tammikuuta 2003 kello 15.11 linkki Guzmo kirjoitti: [i:063ba88d5e]Tämän jälkeen apuun kutsutaan meteoriitin viskojat ja punainen lepakko.[/i:063ba88d5e] Joo, ihan kivoja noi meteoriitin viskojat varmaan linnaketta vastaan. Tulisi tukalat paikat barbaareille. Mutta tuleekohan punainen lepakko apuun ihan tälläisessä asiassa? Jos Lunarit kerran ovat marssimassa ohitse ja käyvät kuusi päivää tappelemassa barbaarien kanssa, niin miksi lepakko ei menisi jonnekkin muualle, siis tärkeämpään paikkaan. Kuten sinne minne Lunarit ovat muutenkin menossa? Vai käytetäänkö lepakkoa ihan joka pienessä kapinassa?
Mjösä linkki 28. tammikuuta 2003 kello 15.15
Mjösä 28. tammikuuta 2003 kello 15.15 linkki [i:d69c7658f7]Onko kyseessä maavallit kylän ympärillä, vai kunnon keskiaikainen kivilinna?[/i:d69c7658f7] Kyseessä on kivilinna, mutta pieni.
Larppa linkki 28. tammikuuta 2003 kello 15.17
Larppa 28. tammikuuta 2003 kello 15.17 linkki Mjösä kirjoitti: [i:6d09fcd0d0]Kyseessä on kivilinna, mutta pieni.[/i:6d09fcd0d0] Voisitko hieman tarkentaa vielä? Minkälaisia puolustus keinoja? Maasto on minkälaista, metsää, aroa? Ja monta barbaaria ja kuinka iso on se Lunar joukko? Pieni määrä katapultteja ja kuumaa tervaa tekee terää valloittajille. Ainakin niissä elokuvissa tervaa kaadetaan päälle, niin on tehokkaampaa kuin mikään puolustus ase.
Mjösä linkki 28. tammikuuta 2003 kello 15.23
Mjösä 28. tammikuuta 2003 kello 15.23 linkki Linnake on rakennettu suuren kukkulan päälle. Kukkulalta näkee hyvin alas lohikäärmevirralle. Paikka on aroa. Linnakkeen puolustus valtteina on muureilla olevat terve kannut joita kaadetaan vihollisten niskaa. Linnakkeen alla on myös luola verkosto jota kautta barbaarit voivat kiertää lunareiden taakse, tai mennä luoliin turvaan puolustuksen pettäessä. En ole vielä päättänyt joukkojen määrää... Mikä olisi sopiva määrä? 1000 lunaria ja 600 barbaaria :-D Se olisi varmaan aika iso mättö...
Larppa linkki 28. tammikuuta 2003 kello 15.30
Larppa 28. tammikuuta 2003 kello 15.30 linkki Mjösä kirjoitti: [i:bd1b773fde]1000 lunaria ja 600 barbaaria Se olisi varmaan aika iso mättö...[/i:bd1b773fde] No tällöin vaihtaisin hieman linnan kokoa. Se ei sillon varmasti ole pieni, jos tuhannen Lunarin kasakka tulee pistämään rettelöitsijät aisoihin. Ja sitten 600 barbaaria. Mihin ihmeeseen seikkailijoita tarvitaan? No voi olla kiva jos on iso mättö, mutta näin iso on jo aika iso asia, ja silloin varmaan olisi mukana muutama kymmen riimutason miehiä ja Lunareilla varmaan sitten se Guzmon mainitsema punainen lepakko. Niin lisäidea: Barbaarit pistävät muutaman miehen vahtiin sille maanalaiselle reitille, ja Lunarit löytää sen sattumalta loitsujen kera. No Lunareista lähtee sinne maanalle ja sieltä linnaan iso ryhmä ja aiheuttavat kriisin barbaarien keskellä. Sitten Lunarit tulee vielä pihalta. Sillon on barbaarit lirissä. :)
Tupew linkki 28. tammikuuta 2003 kello 17.57
Tupew 28. tammikuuta 2003 kello 17.57 linkki Minä en oikein uskoisi, että lunarit viitsisivät lähettää punaisen lepakon tuollaisen linnoituksen takia. Kyllä nuo lunarit rittäisivät jo voittamaan nuo barbaarit. Tässä yksi idea. Joku barbaari mies saapuu linnoitukseen auttamaan. Oikeasti hän on kuitenkin lunarien vakooja. Tästä hahmosta kannattaa tehdä pelaajille tuttu mies eli niin, että hän ystävystyy pelaaja hahmoihin. Siis hän vain esittää ystävää. Joskus öisin häntä ei näy missään, koska hän on raportoimassa luanreille. Taistelun alkaessa tämä mies ensi töikseen höykkää barbaarien kimppuun, kun taistelu tulee.Tämä mies on myös tylsyttänyt aseita ja tehnyt muutakin sabotaasia linnoituksessa. Saattaa olla aika kliseinen juttu, mutta muuta ei tule mieleen. Kirjoittelen sitten jos tulee joku idea.
Larppa linkki 28. tammikuuta 2003 kello 18.30
Larppa 28. tammikuuta 2003 kello 18.30 linkki No tässä tulee yksi taas: Eli siis hahmot ovat saaneet tietoonsa Lunarien liikehdinnän lähellä ja ovat varovaisia. Ei ole vielä taistelua tullut ja tuntuu, ettei Lunarit edes aio tulla. Mutta eräänä aamuna kaikki herää siihen hälyyn, että barbaarien johtaja on hävinnyt (No toivottavasti niillä on johtaja). Kaikki ihmettelevät missä se johtaja oikein on? Sitten päivällä lentää nuolen mukana viesti barbaareille, että Lunarit ovat kaapanneet salaa heidän johtajansa, ja he vaativat barbaarien antautumista tai tappavat johtajan ja hyökkäävät sen jälkeen tappakseen kaikki. Lapussa lukee paikka jonne barbaarien on tultava. Oikeasti paikka on pelkkä ansa. He saapuvat paikalle ja sinne on pystytetty paalu johon johtaja on tapettu ja laitettu roikkumaan. Lunarit tulevat piilostaan jouset ja aseet valmiina ja barbaarit ovat piirritetyt. Lunarit käskevät heidän antautua ja ottavat heidät orjakseen. Mitä hahmot tekee? Menevätkö he paikalle vai jäävätkö linnaan? Mitä heille tapahtuu, jos heidät vangitaan, viedäänkö heidät vankileirille?
TypoDemon linkki 28. tammikuuta 2003 kello 19.25
TypoDemon 28. tammikuuta 2003 kello 19.25 linkki En nyt jaksanut lukea noita viestejä, kun aihe nyt ei suuressa määrin kiinnosta, mutta vinkiksi ihan tälläinen, että täällä foorumilla voi lähettää yksityisviestejä, joita ei näe mahdollisesti porukassasi pelaavat foorumilla kävijät. Ps: ihan näin vinkkinä vain.
Larppa linkki 28. tammikuuta 2003 kello 20.05
Larppa 28. tammikuuta 2003 kello 20.05 linkki TypoDemon kirjoitti: [i:e33143a448]että täällä foorumilla voi lähettää yksityisviestejä, joita ei näe mahdollisesti porukassasi pelaavat foorumilla kävijät. [/i:e33143a448] Niin, on tuo ihan hyvä juttu tuo yksityisviestit, mutta se on sillälailla aika huono, kun tahtoo monelta eri kävijältä omat ehdotukset ja ideat, niin se on paljon helpompi tällälailla. Muuten tulisi yksityisviestejä ihan kauhiasti. Ja on se tällä tavalla ihan kivasti toiminut. Ainakin minusta, ellei pelaajat ole pettureita. :wink:
Diaidis linkki 28. tammikuuta 2003 kello 21.25
Diaidis 28. tammikuuta 2003 kello 21.25 linkki Pistä heille sellainen kohtaaminen, jossa he lähtevät epäilemään täysin viatonta taistelijaa. Esittele hänet heille epäilyttävänä nilkkinä, joka kummasti hiippailee yöllä, omille asioille. Pistä heidät vakoilemaan häntä. Todelisuudessa hän voisi olla lemmenkipeä nuorukainen, jahtaamassa öisin naisia. Muuten täysin harmiton, mutta joka salailisi asioitaan silti. Hän voisi olla jonkun barbaaripäälikön vaimon rakastaja! :-D Sitten barbaaripäälikkö voisi nylkeä kaverin jos saa tietää asiasta. Hahmojen pohdittavaksi jää paljastaako kaveri vai ei.... Sitten heitäkin alettaisiin epäilemään, jostakin, kun rakastaja pyytäisi heitä pysymään hiljaa, tai jopa auttamaan... Siinä plottia kerrakseen.... Rakkautta Intohimoa, Verta, Tuskaa ja Hikeä... ai niin lopeta silleen et tapat KAIKKI niin on Shakespearin veroinen tarina on valmis! :wink: ----------------------------------------------------------------------------------- Tämä nyt riippuu pelaajien taustoista ja menneistä teoista. Lunarit voisivat vedota hahmojen taustaan ja yrittää pakottaa heidät pettureiksi. Siinä jos asettaa tarpeeksi raskaat syyt, pelaajat olisivat raskaiden valintojen edessä. Tyyliiin sinun siskosi hirtetään ellet avaa portteja yöllä... etc. :( Toisaalta he voisivat tarjota pelaajille rahaa tai valtaa. Lunarit voisivat jopa pitää lupauksensa. Voisit pitää heille kohtaamisia jotka eivät mitenkään liity saartoon.
newsalor linkki 29. tammikuuta 2003 kello 9.56
newsalor 29. tammikuuta 2003 kello 9.56 linkki Hei! Täytyyhän lepakonkin jotain syödä! Jos lepakko ei syö, niin sen massu menee pipiksi. Jos lepakon massu menee pipiksi, niin se syö kiltin ylipapin. Siinä Gloranthan olennot ja salaisuuden kirjassa annettujen tietojen pohjalta voidaan iteroida, että lepakon täytyy kokoajan kiertää jossain sodassa tahi kahakassa, tai muutenvain syömässä viattomia ihmisiä. Sitä lepakkoa on oikeastaan pakko käyttää kokoajan. JOS sen kuvauksen päättää siis ottaa vakavasti.
Kasila linkki 29. tammikuuta 2003 kello 12.51
Kasila 29. tammikuuta 2003 kello 12.51 linkki Jup... Tässä aihe... Lunssit ovat siis piirittäneet linnaketta ja taisteluja (muurille) on käyty kiivaana... jos lunarit pääsevät sisään niin voi voi.. mutta jos pelaajat kestävät 4:n yöhon lunarilaisten piiritys leiristä alkaa kuulua kiljuntaa ja nuotiot alkaa sammumaan.... Menee aikaa ja ennen aamua Leaderi käskee tiedustelioita tarkastamaan tilannetta...No kukaan ei ole halukas sinne menemään, koska pelastus on vain 2 päivän päässä... NO perineitä noudattaen pelaajat eivät voi olla menemättä sinne (perus PJ:nä pakotat ne sinne vaikka ;) ). Muurien ulkopuolella on ruumiita taistelusta ja silla... joka paikka on "pelottavaa" ja veristä... Buhuuuu.... Paa parit naiset ja lapset sinne kuolleiksi... Lunarilaisten leiri on siis tyhjä ... pilkottuja ruumiita lukuun ottamatta... No jos pelaajat tajuavat palata takaisin OK... mutta... jos he jäävät tutkimaan he löytävät verisiä raatoja mutta liian vähän... hehe... ja nekin ovat jyrsittyjä... Veriset vanat menevät joelle ja niitä seuraamalla pääsee joen viereiseen metsikköön... ja siellä pelaajat saavat todeta miksi joen nimi on lohikäärmevirta... (siis ei todellakaan Joku TOSI lohari vaan ....)
Larppa linkki 29. tammikuuta 2003 kello 13.15
Larppa 29. tammikuuta 2003 kello 13.15 linkki newsalor kirjoitti: [i:e3b81ed2f7]Hei! Täytyyhän lepakonkin jotain syödä![/i:e3b81ed2f7] No eikös niitä Lunarin Imperumin vankiloita aina vöälillä tyhjennetä Punaisen lepakon ruuaksi. Sieltä se saa varmaan ihan kivasti ruokaa ja sanoisin, että on helpompia kohteita, kun joku kapinallisten barbaarien linnoitus. Sehän voi saada vaikka vatsahaavan! :) [i:e3b81ed2f7]Sitä lepakkoa on oikeastaan pakko käyttää kokoajan.[/i:e3b81ed2f7] Eihän niitä kaikki ongelmia lepakolla ratkota? :wink:
Juha linkki 29. tammikuuta 2003 kello 13.26
Juha 29. tammikuuta 2003 kello 13.26 linkki Hieman pelaajanäkökulmaa ~ Tilanne on paha. Lunarilaiset on saatu pidettyä linnoituksen ulkopuolella jo monta päivää, mutta nuolet alkaa loppua, aseet ja panssarit on hajalla ja haavoja on monta. KUNNES ! ! Lumottujen varusteiden ja ominaisuuksien buustaamisen keiju ilmestyy pelaajille. Koska pelaajat ovat olleet niin urheita ja hyveellisä, niin jokainen heistä saa 10 major toivomusta ja 20 vähäisempää pyyntöä takautuvasti. ! ! ! ...Now that's really something I, as a player, would really like to play through. ;) muutama oikeasti hyödyllinen sana. En jaksa lukea mitä muut ovat kirjoittaneet, jtn voi olla samoja. - öinen sabotaasi (pelaajien on hiippailtava Lunssien leiriin) - Kolmas taho - jokin pakottaa Oranthin Lunarien kanssa "yhteistyöhön" (kumpikaan ei luota kumpaankaan) - Lunarilaisilla joku major break through maker, vaaditaan sankareita sen estämiseksi. (iso mörkö, big bara bum, juoni, salakäytävä...) - Linnassa vakooja / takinkääntäjä, pelaajat joutuu valitsemaan puolensa + taistelemaan kahdella rintamalla. - Houkutuksia, pistä pelaajat haluaamaan montaa asiaa. (joku pelaajille merkittävä "karkaa" linnasta, mukaan vai ei...?) - Charge ! Lunarilaisia on liikaa. pakko lähettää pari poikkeuksellista miestä Lunarilaisten läpi hakemaan apua.) - Lumottujen varusteiden ja ominaisuuksien buustauksen keiju ! ... tärkeintä on luoda ristiriitoja (ja ketteriä taistelukohtauksia.) -------- "Wise man mocks the man. Mocked man mocks the mocker."
Guzmo linkki 29. tammikuuta 2003 kello 15.30
Guzmo 29. tammikuuta 2003 kello 15.30 linkki [quote:f057cd3427="Larppa"] Mutta tuleekohan punainen lepakko apuun ihan tälläisessä asiassa? [/quote:f057cd3427] Eh.. Tuskin se ilmaantuu pieniin kahakoihin. Vankien ja kapinallisten syöminen raja-alueilla on enemmän lepakon mieleen. 600 hyvin grillattua barbaaria on toisaalta houkutteleva kattaus :) [quote:f057cd3427="mjösa"] En ole vielä päättänyt joukkojen määrää... Mikä olisi sopiva määrä? 1000 lunaria ja 600 barbaaria [/quote:f057cd3427] Se on jo iso mättö. [quote:f057cd3427] Tässä yksi idea. Joku barbaari mies saapuu linnoitukseen auttamaan. Oikeasti hän on kuitenkin lunarien vakooja. Tästä hahmosta kannattaa tehdä pelaajille tuttu mies eli niin, että hän ystävystyy pelaaja hahmoihin. Siis hän vain esittää ystävää. Joskus öisin häntä ei näy missään, koska hän on raportoimassa luanreille. Taistelun alkaessa tämä mies ensi töikseen höykkää barbaarien kimppuun, kun taistelu tulee.Tämä mies on myös tylsyttänyt aseita ja tehnyt muutakin sabotaasia linnoituksessa.[/quote:f057cd3427] Piiritetyn linnan ja piirittäjien leirin välillä ei noin vain juosta. Taikuus tai vaikka lentävä poni ratsuna voisi olla selittämään moisen idean. Yhden miehen itsemurhahyökkäys puolustajia vastaan hyökkäyksen hetkellä ei auta mitään, ellei hän sitten puukota kenraalia ynm. korkea-arvoista jamppaa. [quote:f057cd3427="Larppa"] Eli siis hahmot ovat saaneet tietoonsa Lunarien liikehdinnän lähellä ja ovat varovaisia. Ei ole vielä taistelua tullut ja tuntuu, ettei Lunarit edes aio tulla. Mutta eräänä aamuna kaikki herää siihen hälyyn, että barbaarien johtaja on hävinnyt (No toivottavasti niillä on johtaja). Kaikki ihmettelevät missä se johtaja oikein on? Sitten päivällä lentää nuolen mukana viesti barbaareille, että Lunarit ovat kaapanneet salaa heidän johtajansa, ja he vaativat barbaarien antautumista tai tappavat johtajan ja hyökkäävät sen jälkeen tappakseen kaikki. Lapussa lukee paikka jonne barbaarien on tultava. Oikeasti paikka on pelkkä ansa. He saapuvat paikalle ja sinne on pystytetty paalu johon johtaja on tapettu ja laitettu roikkumaan. Lunarit tulevat piilostaan jouset ja aseet valmiina ja barbaarit ovat piirritetyt. Lunarit käskevät heidän antautua ja ottavat heidät orjakseen. [/quote:f057cd3427] Pirun hyvä ansa kun 1000 lunarisotilasta onnistuu piiloutumaan ansan ympärille :) Kaksinkertaisella ylivoimalla lunskut luultavasti jyräisivät puolustajat. Jos muurit ovat korkeat ja terva kuumaa saatetaan yrittää taikuutta/Hero-hero-guestia/lebakon kutsumista puolustajien heikentämiseksi.
Larppa linkki 29. tammikuuta 2003 kello 15.56
Larppa 29. tammikuuta 2003 kello 15.56 linkki Guzmo kirjoitti: [i:a088aa3000] 600 hyvin grillattua barbaaria on toisaalta houkutteleva kattaus [/i:a088aa3000] Juu, ja itämaisia mausteita ja sinappia päälle sekä omena suuhun, niin eiköhän lepakko ala taas leputtamaan siivillään tivakasti kahakoihin ja taisteluihin. :lol: [i:a088aa3000]Pirun hyvä ansa kun 1000 lunarisotilasta onnistuu piiloutumaan ansan ympärille [/i:a088aa3000] Heh, selitänpäs hieman lisää. Siis paikka jonne pitää tulla on sellainen metsä polku ja metsän keskellä on iso aukio, jossa tämä kyseinen johtaja on tapettu. Barbaarit huomaavat petoksen, mutta liian myöhään. Hopliitit ovat tulleet samaa polkua takaa päin keihäät ojossa ja kilvet edessä. Samalla puista ja pensaista nousee Lunareita jouset/jalkajouset valmiina, ja jos on tuo vielä liian helppo niin muutama Wyvermi Lunat eliitti aukion päälle. Eli siis ei kovin vaikea piiloutua ja helppo yllättää.
Kasila linkki 29. tammikuuta 2003 kello 21.52
Kasila 29. tammikuuta 2003 kello 21.52 linkki paras on kun pelaat aina saman seikkailun ja vaihdat pelaajia aina tiuhaan tahtiin... PS Guzmo... Ideoita sulta tuli 0 kpl.. kommentteja 100 kpl muutenkin sun kommentit on voitto puolisesti "kommentteja" ihan jees tyyliin... PST on sulla oikeita kommentteja varmaan 15% ;)
Guzmo linkki 29. tammikuuta 2003 kello 23.39
Guzmo 29. tammikuuta 2003 kello 23.39 linkki [quote:245ba77c72="Kasila"] PS Guzmo... Ideoita sulta tuli 0 kpl.. kommentteja 100 kpl [/quote:245ba77c72] Höpsis. Multa tuli 10 huonoa ideaa ja toiset 10 kommenttia. [quote:245ba77c72] PST on sulla oikeita kommentteja varmaan 15% ;)[/quote:245ba77c72] Se on paljon se.
KingofSartar linkki 10. helmikuuta 2003 kello 15.02
KingofSartar 10. helmikuuta 2003 kello 15.02 linkki Enpä itsekään jaksanut kaikkea lukea läpi, noita ideoita kun oli melkoinen nippu. Muutama miete siis myös itseltäni. Kummankin puolen strategiat mietittynä etukäteen. Ja vaihtoehdot, kun strategia ei toimikaan. Muutama tärkeä tapahtuma/päivä valmiiksi. Ja mitkä mahdollisuudet pelaajilla on vaikuttaa strategiaan. Ovatko he rivimiehiä vai barbaarikingin parhaimpia kavereita? Mukavia sidekickejä, joiden kanssa jutella taistelujen välissä. Tai sitten kokeneita veteraaneja. Mitä yleensä haluaa seikkailulta? Ja mihin tilanteeseen haluaisi tilanteen päättyvän. Tietysti niin, että pelaajilla on oikeita mahdollisuuksia vaikuttaa. Tästä saa yleensä parhaimmat hetket, kun pääsee ruksaamaan yli monien sivujen seikkailukuvauksen... Viihdyttävä kuvaus piirityksestä (tosin ilman muuta taikuutta kuin henget) on David Gemmelin Legend.