Vanha foorumi

Takaisin

Gloranthaan 'lainatut' olennot

Gloranthan olennot ja henkilöt
Juha R 27. tammikuuta 2003 kello 19.48
Kirjoittaja Viesti
Juha R linkki 27. tammikuuta 2003 kello 19.48
Juha R 27. tammikuuta 2003 kello 19.48 linkki Tuosta jostain kumman syystä ajoittain esiin pulpahtavasta örkki-keskustelusta (muuttakaa minusta nähden vaikka kaikki gloranthan lajit örkeiksi, mutta lakatkaa kinuamasta siihen oikeutusta täällä) tuli mieleeni ainakin hiukan kiinnostavampi aihe: Oletteko lainanneet kirjallisuudesta tms olentoja tai henkilöitä [i:7a1e63ac6f]nimenomaan sillä perusteella[/i:7a1e63ac6f], että ne ovat sopineet hyvin Gloranthaan sellaisena kuin te sen näette (erotuksena sille, että sinne on pakko saada örkkejä koska pelaajat ei muuten tajua sitä roolipeliksi)? Eli, lukiessani jotain kirjaa, oletteko ajatellut että [i:7a1e63ac6f]'toi on niin gloranthaa'[/i:7a1e63ac6f]. Itselleni on käynyt näin ainakin kerran, lutusen Universumien Tomu-sarjan panssarikarhujen eli [i:7a1e63ac6f]panserbjörnien[/i:7a1e63ac6f] kanssa, jotka ovat vaan niin viileitä (kirjaimellisesti) että IMG niitä on ihan pakko tallustella jossain Valindelan ja Altinelan tienoolla. Epäsuorasti olen siis olentojen lisäksi kiinnostunut myös kirjoista, jotka ovat tarjonneet suoraa, konkreettista inspiraatiota omaan Gloranthaan.
Larppa linkki 27. tammikuuta 2003 kello 19.55
Larppa 27. tammikuuta 2003 kello 19.55 linkki Juha R kirjoitti: [i:4fab3f58ae]Oletteko lainanneet kirjallisuudesta tms olentoja tai henkilöitä[/i:4fab3f58ae] Joo, olenhan minä ja aika paljonkin. Muutamia mitä on tullut niin on niitä perinteisiä hurjia demoneja ja vastaavia. No jos esimerkki pitää antaa niin Conan ja demonit kirjassa on se ihmeen lepakko hirviö, joka oli pirun ovela ja vastaavaa ja se hämähäkki myös siellä Elefantti tornissa. No niitä on ollut ensimmäisissä peleissä, mutta nyttemmin ei ole enään otettu mitään "ylimääräisiä" olentoja Gloranthaan, koska niitä on muutenkin paljon ja ne ovat kivoja. :) On niitä varmaan muitakin, mutta ei tule mieleen. [i:4fab3f58ae]Eli, lukiessani jotain kirjaa, oletteko ajatellut että 'toi on niin gloranthaa'. [/i:4fab3f58ae] No ei ole näin käynyt, mutta on ollu silleesti, että olen lukenut kirjaa ja on tullut vaikka mitä "huippuja" (no kaikkihan tietää ne minun huiput :-D ) ideoita kirjan edetessä ja olennoista olen muokannut niitä vielä lisää ja sitten liitellyt peliin. On ne jotkut ihan ovelia ollutkin. Kunnioitusta taas kirjallisuudelle. [i:4fab3f58ae]jotka ovat tarjonneet suoraa, konkreettista inspiraatiota omaan Gloranthaan.[/i:4fab3f58ae] Voisitko antaa jonkun esimerkin? Pitäisi käydä sitten lainaamassa tai ostamassa semmonen kirja, jos niitä kerran Juha suosittelee. :-D