Vanha foorumi

Takaisin

Vuosikokous Jyväskylässä

Tapahtumat
Dovas 24. tammikuuta 2003 kello 16.46
Kirjoittaja Viesti
Dovas linkki 24. tammikuuta 2003 kello 15.52
Dovas 24. tammikuuta 2003 kello 15.52 linkki Sivustakatselija/kuuntelija (vaahtosammutin valmiina käsissään): Jopas, jopas, jopas -sano Dovas (ehe, ehe...) Hei(!); Topi sanoit että se on 1.3... Eikös se ala jo edeltävänä päivänä (pe)? Vai muistanko väärin sitten? Kohta alotetaan [color=red:473ef77f02]totaalinen[/color:473ef77f02] hehkutus tulevasta meetistä. Jumatsukkeli! All hail the Reaching Dawn of finnish Gloranthaphiles.
epaz linkki 24. tammikuuta 2003 kello 16.05
epaz 24. tammikuuta 2003 kello 16.05 linkki Muistelen Pertun sanoneen kokouksessa, että jo 28.2. saa tulla. Minä ainakin aion! Tämä keskustelu sopii hyvin 'Kuvottavimmat tapahtumat' -ketjun alle ;) Voisikin aloittaa uuden tuonne Kalikoksen puolelle... -Sampo
Guzmo linkki 25. tammikuuta 2003 kello 11.17
Guzmo 25. tammikuuta 2003 kello 11.17 linkki Oliskohan helzingistä kimppakyytiä tarjolla kokoukseen? Junaan ei ole hilloo.
Dovas linkki 26. tammikuuta 2003 kello 11.39
Dovas 26. tammikuuta 2003 kello 11.39 linkki Järjestetään samalla lailla kuin silloin alkysyksylläkin piti olla (mutta jolloin koko Jyväskylä peruuntui). Voin yrittää tiedustella tolta Danfiven cenobite-M:lta (remember :) - syyskokous) jos saamme jonkin riemukuplan järjestettyä. Eli Guzmo(?), minä, cenobite, ja kaksi muuta (joista toisen luulisin olevan Broo-Lord)... Jos riemukuplan saamme - yksi ainakin mahtuisi vielä.
Chividal linkki 27. tammikuuta 2003 kello 8.02
Chividal 27. tammikuuta 2003 kello 8.02 linkki Eilen ensimmäinen epävirallinen keskustelu käytiin Salmanuolen kanssa Jyväskylän pään järjestelyistä. Eli hyvällä mallilla ollaan menossa :) Eipä juuri vielä päätetty mitään, mutta yllättävää oli tosiaan näin varhainen herääminen. Ensi viikonloppuna Jkl:n porukka olisi kasassa, joten sitten tiedetään ehkä jo jotakin. Ilmoitellaan täällä sitten.
Salmanuoli linkki 28. tammikuuta 2003 kello 8.39
Salmanuoli 28. tammikuuta 2003 kello 8.39 linkki Hep. [quote:c243b037fb="epaz"] Muistelen Pertun sanoneen kokouksessa, että jo 28.2. saa tulla. Minä ainakin aion! Tämä keskustelu sopii hyvin 'Kuvottavimmat tapahtumat' -ketjun alle ;) Voisikin aloittaa uuden tuonne Kalikoksen puolelle... -Sampo[/quote:c243b037fb] Saa, ja on jopa suotavaakin tulla jo perjantaina. Ehtii enemmän. Voidaan vaikka kerrata lauluja lauantain saunaan, olihan niitä jollain? Kuvottavuudesta. mmmm... Ouzo.... mmmm... Tällä kertaa luvassa pelottavia yllätyksiä. En paljasta enempää, sitten näette. (Sampolta taisi lähteä taju jo edellisestä :-D .) -Zalm.
epaz linkki 29. tammikuuta 2003 kello 9.46
epaz 29. tammikuuta 2003 kello 9.46 linkki Mm. Brooken ja Hughesin sivuilla on jonkin verran Glorantha-aiheisia lauluja, mutta ne ovat a) englanniksi b) usein huonoihin biiseihin sovitettuja. Raise the Tribes for Starbrow'n osaan jo ulkoa :) -Sampo ps. kaikki puheet tajuni menettämisestä ovat valheita! </sormetristissä>
Chividal linkki 29. tammikuuta 2003 kello 13.16
Chividal 29. tammikuuta 2003 kello 13.16 linkki Kyllähän se tiedetään miten siinä käy, kun ihmiset kajoavat peikkojuomiin!
Dovas linkki 30. tammikuuta 2003 kello 15.11
Dovas 30. tammikuuta 2003 kello 15.11 linkki Hmm. Aikaisemmissa tapaamisissa on mielestäni ehkä pikkusen liian myöhään herätty siihen mitä ohjelmaa on luvassa ja mitä on mahdollista järjestää itse mukaan. Kyseessähän on Kalikosin virallinen vuosikokous tietysti ja siihen kuuluvat muodollisuudet pöytäkirjan rutiininomaisen läpikoluamisen mukaan. Sehän vie karkeasti tunnin aikaa ja mukaan täytyy laskea väen kerääntymiseen ja yhteisten asioiden järjestämiseen kuluva aika (ruoka jne - jollei mennä jälleen pizzeriaan :) ). Näinhän se on mennyt kutakuinkin aikaisemminkin... Sitten kun päästään itse meininkiin...onko kellään mielessä mitä kampanjaa alkaisivat vetämään? Ja mitä kaikkea muuta ohjelmaa nyt on toivottu sinne? Kilpikähmää & peikkopalloa? Olisi hienoa jos saataisiin ainakin joku isompi, paljon väkeä vetävä skenu (àla Tarsh War-kokoinen). Sitten on useinmiten ollut joku toinen vaihtoehto, johon muu väki on mennyt, [i:6c8c5ff9f6]mutta[/i:6c8c5ff9f6] mielestäni se olis hyvä jos niitä vaihtoehtoja olisi useampikin kuin kaksi. Eräs joka innostaa todella paljon olisi tuon Kultakukkulan sankarimatkan pelaaminen. "Hill of Gold"... Jos joku haluaisi vetää sen, niin u-p-e-a-t-a. (Enclosure II:ssa on kuvattu sen vaiheet ja idea läpikotaisin ja netistähän tuon +monia muitakin heroquesteja löytää). Veikkoset & naikkoset... Pistetäänkös aivoriihet käyntiin ja valmistaudutaan pitämään loistomeetinki (sehän onkin 'vain' vuosikokous)? Varmaan Jyväskylän pää osaa myös paremmin varautua tulevaan (ottaen huomioon; riittääkö samat tilat kuin vuosi sitten. Minusta ne olivat hyvät). Niin ja vielä: Olisi hienoa nähdä paikalla monia niistä jotka eivät ole vielä uskaltautuneet(?) tapaamaan itse Kalikosin jäseniä kokouksissa. Rohkeasti mukaan vain! Nuorempaakin innokasta väkeä on foorumilla vaikka kuinka. Eikös eräs Kalikosin tavoitteista ole nimenomaan saada Glorantha-legiooniin uutta verta ja innostaa liittymään meininkiin myös? (Lainaten Guzmon sanoja:) Kalikos pitää kyllä huolen omistaan! Salmari: [i:6c8c5ff9f6]Kuvottavuudesta. mmmm ... Tällä kertaa luvassa pelottavia yllätyksiä. En paljasta enempää, sitten näette[/i:6c8c5ff9f6] Koumiss? :-o (Ilman keitettyä ruhoa kiitos... :wink: )
humis linkki 30. tammikuuta 2003 kello 16.00
humis 30. tammikuuta 2003 kello 16.00 linkki Loistavaa että kokousta on alettu hypettää jo tässä vaiheessa :). Virallisempaa julistusta odotellessa pistetään tähän nyt joitakin visioita siitä ohjelmasta, mitä hallitus on ajatellut järjestää: [list:b5a1c6426e] [*:b5a1c6426e]Matti (Nysalor) pitää RQ-skenaarion "Kreiville morsian" [*:b5a1c6426e]Eetu (humis) vetää HW-skenaarion [*:b5a1c6426e]Lautapelejä (Dragon Pass / Nomad Gods) [*:b5a1c6426e]Tarinankerrontaa (mahdollisesti osaksi yhteistä improvisoitua) ja laulua! (humis ja epaz) [*:b5a1c6426e]Peikkopalloa! Kilpikähmää jos onnistuu. [*:b5a1c6426e]Sauna ja peikkojuomaa! [/list:u:b5a1c6426e] Veikkaan myös, että Heort vastaan Alakoring-painimatsilta on enää vaikea välttyä. Mitään isompaa larppia/freeformia tuskin tulee, kun Tarsh War on vähän puhkipelattu ja mitään valmista hyvää ei ole muuten helposti saatavilla. Mulla kyllä on muhinut jo jonkin aikaa aivoissa oman Glorantha-larpin / freeformin kyhäys, mutta nyt on niin paljon kiirettä mm. Kalikoksen lehden taiton kanssa etten halua luvata sitä vielä kevätkokoukseen. Otamme tietysti [b:b5a1c6426e]todella mielellämme[/b:b5a1c6426e] vastaan lisäohjelmaa, kaikki mukaan vaan tekemään! Kahden kokouksen jälkeen voin jo rehellisesti todeta, että olemme mielettömän mukavaa porukkaa ja kokouksissa on aina mainio henki sekä meininki. Ihmiset kokouksessa lähtevät avoimesti mukaan mitä erilaisimpiin ideoihin, jos vain joku järjestää! - Eetu, joka odottaa kokousta jo nyt jatkuvasti kasvavalla innolla.
Karvajalka linkki 30. tammikuuta 2003 kello 17.55
Karvajalka 30. tammikuuta 2003 kello 17.55 linkki Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta missähän päin Jyväskylää nämä pippalot oikein järjestetään? Pitääkös tähän tapahtumaan ilmottautua vai riittääkö että ilmaantuu paikalle? Onkos nämä yksipäiväiset vai useampipäiväiset juhlat? Onkohan kokouksesta tietoa jossain, josta asiasta tietämätön voisi itseään valaista?
Larppa linkki 30. tammikuuta 2003 kello 17.59
Larppa 30. tammikuuta 2003 kello 17.59 linkki Karvajalka kirjoitti: [i:6660f63a67]Onkos nämä yksipäiväiset vai useampipäiväiset juhlat?[/i:6660f63a67] Kuulin tänään, että kyseinen tapahtuma on 1.3-2.3 eli lauantaista sunnuntaihin. [i:6660f63a67]Onkohan kokouksesta tietoa jossain, josta asiasta tietämätön voisi itseään valaista?[/i:6660f63a67] Varmaan pian tulee ilmoitus Kalikoksen sivuille.
Nysalor linkki 30. tammikuuta 2003 kello 19.22
Nysalor 30. tammikuuta 2003 kello 19.22 linkki Karvajalka: [i:359f81c402]Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta missähän päin Jyväskylää nämä pippalot oikein järjestetään?[/i:359f81c402] Paikka on sama, jossa pidettiin vuosikokous myös vuosi sitten, joten viime vuoden kokouksen [url=http://www.kalikos.org/tapahtumat/vuosikokous_2002/vuosikokous_2002.php]ohjeet[/url] ovat kaiketi paikan suhteen vieläkin käypiä: "Osoite on Muurarintie 2 ja kaupunginosa on nimeltään Kuokkala." [i:359f81c402]Pitääkös tähän tapahtumaan ilmottautua vai riittääkö että ilmaantuu paikalle?[/i:359f81c402] Hallituksessa puhutun mukaan ilmoittautumista ei tarvita, koska siitä ei ole ollut oikein apua aikaisemminkaan: ihmiset yksinkertaisesti tuppaavat vain tulemaan paikalle. :) [i:359f81c402]Onkos nämä yksipäiväiset vai useampipäiväiset juhlat?[/i:359f81c402] Paikalla voi siis viettää koko viikonlopun, mutta itse kokous on vain lauantaipäivänä. Itse olen tulossa vain lauantaiksi. [i:359f81c402]Onkohan kokouksesta tietoa jossain, josta asiasta tietämätön voisi itseään valaista?[/i:359f81c402] Kalikoksen sivuilla on tietoa lähinnä päivämäärästä. Tietoa on toivon mukaan tulossa piakkoin enemmän ja Kalikoksen tiedotuslistalle se menee sitten myös.
newsalor linkki 31. tammikuuta 2003 kello 10.41
newsalor 31. tammikuuta 2003 kello 10.41 linkki Humis: [i:784d9832e4]Veikkaan myös, että Heort vastaan Alakoring-painimatsilta on enää vaikea välttyä. [/i:784d9832e4] Todella eeppistä ja legendaarista meininkiä! Luulis ainakin tällä kertaa Community Supporttia riittävän! Saa nähdä. Eiköhän sitä jotain ohjelmaa pitäisi kehitellä. Minäkin taidan ottaa pari tarinaa mukaan, vaikka en samallainen sanaseppo olekkaan, kuin viime tapaamisen arvostetut skaldit.
Chividal linkki 31. tammikuuta 2003 kello 10.50
Chividal 31. tammikuuta 2003 kello 10.50 linkki Tänään tavataan Jyväskylän porukan kanssa ja tarkoituksena oli 2300ad:n ohella puhella myös tuosta kokouksesta. Tarkoitus oli värkätä tuon viime vuoden kokousilmoituksen pohjalta tämänvuotinen ilmoitus. Jos jumalat suosivat niin se saattaa valmistua jopa viikonlopun aikana! Tosiaan kannattaa katsoa tuo vanha ilmoitus niin siitä saa jo jotakin infoa paikasta yms. Nukkumatilaa pitäisi olla riittävästi kaikille ja jos itse kokoustila käy ahtaaksi niin sitten järjestetään lisää. En todellakaan usko, että se on ongelma. Patjoja yms. ei riitä, joten makuupussit mukaan jos meinaa nukkua. Viimeksikin nukkumaanmeno venyi melko myöhäiseksi, mutta iltaunisille voidaan järjestää nukkumatiloja muualtakin kuin hilluvan peikkojoukon keskeltä. Saunaa ja ruuanlaittomahdollisuuksia on.
Larppa linkki 31. tammikuuta 2003 kello 13.19
Larppa 31. tammikuuta 2003 kello 13.19 linkki Niin eilen tuli jo mieleen, mutta en muistanut kysyä, että kun sinne siis voi tulla perjantaina jo odottamaan. Siis onko siellä ohjelmaa myös sunnuntaina? Vai onko tapahtuma sellainen, että kaikki "kiva" tapahtuu tällöin lauantaina? Olisi kiva jos olisi hieman pitempään, jos saa sen kyydin, niin ehtisi tutustumaan kaikkiin! Humis, Nysalor, onkos sitä ilmoitusta tulossa tuonne Kalikoksen sivuille, ja millonka?
Wildor linkki 31. tammikuuta 2003 kello 13.34
Wildor 31. tammikuuta 2003 kello 13.34 linkki itsehän en tule tekemään minkäänlaisia valmisteluja tätä kokousta varten, koska viime "tapahtumasta" viisastuneena tulin siihen tulokseen, että mitä enemmän asian eteen yrittää tehdä sitä suuremmalla todennäköisyydellä paikalla olen vain minä ja Topi myy pontikat pois :-o Paikalle aion kyllä raahata itseni ja lakisääteiset peikkoannokset. Itse haluaisin ilmoittautua ainakin HW-peliin, koska en ole IKUNA ennen HW:ta pelannut ja tahtoisin sitä kokeilla. Runqia voin kotonakin. Jukka "Poisoni" Pohjosaho
Nysalor linkki 31. tammikuuta 2003 kello 13.40
Nysalor 31. tammikuuta 2003 kello 13.40 linkki Larppa: [i:91742442f5]Siis onko siellä ohjelmaa myös sunnuntaina? Vai onko tapahtuma sellainen, että kaikki "kiva" tapahtuu tällöin lauantaina?[/i:91742442f5] Virallinen kokous olisi tarkoitus pitää lauantaina ja ilmeisesti silloin on ainakin suurin osa valmistellusta ohjelmastakin, myös minun pelini. Vapaamuotoista toimintaa taas varmaan on koko ajan, kun ihmisiä on paikalla. :) [i:91742442f5]Humis, Nysalor, onkos sitä ilmoitusta tulossa tuonne Kalikoksen sivuille, ja millonka?[/i:91742442f5] Kuten jo aikaisemmin totesin, tarkempi ilmoitus tulee kyllä Kalikoksen sivuille ja menee Kalikoksen tiedotuslistalle, kunhan Jyväskylän järjestäjät saavat suunniteltua kokousjutut valmiiksi.
Dovas linkki 31. tammikuuta 2003 kello 14.08
Dovas 31. tammikuuta 2003 kello 14.08 linkki [quote:e70ec2e664="Wildor"]itsehän en tule tekemään minkäänlaisia valmisteluja tätä kokousta varten, koska viime "tapahtumasta" viisastuneena tulin siihen tulokseen, että mitä enemmän asian eteen yrittää tehdä sitä suuremmalla todennäköisyydellä paikalla olen vain minä ja Topi myy pontikat pois [/quote:e70ec2e664]´ Pleaaase...forgive us! Nyt kyllä tapahtuma on varma koska kyseessä on myös 'Jäänrikkojien' virallinen vuosikokous myös. Silloinhan aikaisemmin informoinnit kusi täällä päässä pahasti. Mutta ei muistella menneitä. :P
Wildor linkki 2. helmikuuta 2003 kello 13.33
Wildor 2. helmikuuta 2003 kello 13.33 linkki Pieniä myönnytyksiä voi antaa, mutta että pontikat myydään pois ;-D EI ollut tarkoitus muistella pahalla, mutta eikös se ole aika perinteistä, että mitä enemmän teet järjestelyjä tapahtumaa varten sitä heikommin se yleensä menee, jos on mennäkseen ;) Kuulostaa kuitenkin hyvältä nämä suunnitelmat. Kilpikähmän kilpiä pitäisi kyllä tehdä porukalla, koska jos sakki tekee ihan sekavasti ja erilaisia tulee pelistä suht vaikea toteuttaa. Tyyny vastaan kunnon vanerista väsätty kilpi on vähän epätasainen ottelu. Ainakin suurimman osan pitäisi olla samalla tavoin tehty. Joku suurpeikon kilpi on tietysti paljon isompi ja rumempi, kuin Kupolilaisen suurkilpi. Pitäisikö tällaiset kilven teko talkoot pitää päivää ennen ottelua? Joku ottaa selvää - vaikka Topi tms - mistä saisi hyviä kilpiaineksia ja sitten eikun vaan kauppaan ostamaan tarpeelliset vermeet. Pitää vain päättää millainen kilpi tehdään. Ja katsoa, että ne ovat turvallisia. Kukaan ei halua, että kokouksessa joudutaan uhraamaan Chalana Arroylle, koska iso suurpeikko murjaisi pienehkön ihmisen nenän uuteen uskoon kilven kulmalla. Uhraaminen Uroxille oluen muodossa on paljon hauskempaa. Eikä tällä kertaa siihen tarvita lainkaan murtuneita neniä.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 2. helmikuuta 2003 kello 14.28
Topi Hiski Viljami Salmi 2. helmikuuta 2003 kello 14.28 linkki [quote:684a8e6cee]Pieniä myönnytyksiä voi antaa, mutta että pontikat myydään pois ;-D[/quote:684a8e6cee] HEI... Argan Argar oli mukana valmisteluissa näköjään. Mutta eipä sitä voitolla myyty toisaalta.. :o Salmanuoli osti yhden pullon eikä ole vieläkään sitä kai maksanut. :) Me ei viime lauantaina sitten muistettu jutella enempi tästä kokous asiasta, mutta kyllä täällä on tilat ainakin varattu jo. Peikkojuomaa kehitellään tässä ajan kanssa. Kilven teko talkoista en ole kyllä varma, jos se kilpikähmä nyt virallistuu niin sitten, mutta ainakin minä olisin perinteisen (lumi)peikkopallon kannalla vielä nyt talvella. Sitten Tulen vuodenaikana voisi kokeilla kilpikähmää.. Urheilut vuodenaikojen mukaan. Talvella peikko kokous ja kesällä Yelmalio/ dara happa kokous.. :p (tosin sitten kesällä voisi olla juominen hieman hiljaista )
Wildor linkki 2. helmikuuta 2003 kello 14.41
Wildor 2. helmikuuta 2003 kello 14.41 linkki No mikäs siinä. Otetaan Yelmalio tyylinen tapaaminen, niin ainakin naiset tietävät paikkansa eivätkä rupea hyppimään silmille :evil: Niin tosiaan, jos se kilpikähmä toteutuu, niin sitten. Ei mitään kilpivarastoa tehdä turhaan. Mut olishan se kyllä hienoa kuumana kesäpäivänä vähän ottaa yhteen kilpikähmän tiimoilta.
Dovas linkki 11. helmikuuta 2003 kello 17.23
Dovas 11. helmikuuta 2003 kello 17.23 linkki Kädet pystyyn! Kuinka monia innostaisi Hill of Goldin pelaaminen?
Larppa linkki 11. helmikuuta 2003 kello 18.14
Larppa 11. helmikuuta 2003 kello 18.14 linkki Dovas kirjoitti: [i:9e460092f0]Kuinka monia innostaisi Hill of Goldin pelaaminen?[/i:9e460092f0] Minä voisin kokeilla, jos lapsia otatte. :)
Chividal linkki 12. helmikuuta 2003 kello 12.09
Chividal 12. helmikuuta 2003 kello 12.09 linkki Hey, olen tulossa Oulusta Jyväskylään näillä näkymin perjantaina 28.2. Tilaa olisi mahdollisesti kahdelle kyytiä halajavalle. Takaisin Ouluun saisi sitten hoitaa itsensä muulla kyydillä. Jos joku on kiinnostunut niin ilmoittele minulle.
Dovas linkki 12. helmikuuta 2003 kello 15.47
Dovas 12. helmikuuta 2003 kello 15.47 linkki [quote:fa9b811aa3="Larppa"] Minä voisin kokeilla, jos lapsia otatte. :)[/quote:fa9b811aa3] Tervetuloa vain Larppa hyvä. Tahtoisin itsekin kokea pelaajan näkökulmasta tuon klassisen myytin sankarimatkaamisen (joten itse en aio sitä peluuttaa). Muutkin pelaajahaluiset, ilmoitelkaa. Pelinjohtajaa kaipaamme siis. Kuten edellä mainitsin, HoG:n vaiheet ja ohjeet pelaamiskelpoiseen muottiin löytyy Enclosure II:sta (jonka kyllä itse voin tuoda), mutta sen löytää netistäkin tosta vain. Enclosuren kaavojen mukaan sen voi selvästikin peluuttaa kummalla pelisysteemillä haluaa (mullekin käy kumpi vain). Käsittääkseni sen ei pitäisi olla liian pitkäkestoinen, etteikö aika riittäisi. Eli HoG:ssa liikutaan akselilla, Orlanth, Inora, Yelmalio & Zorak Zoran.
Nysalor linkki 12. helmikuuta 2003 kello 17.04
Nysalor 12. helmikuuta 2003 kello 17.04 linkki Dovas: [i:8d92326f2c]Kädet pystyyn! Kuinka monia innostaisi Hill of Goldin pelaaminen?[/i:8d92326f2c] Olisihan sitä kiva pelata, mutta pelkään vain pahoin, ettei peluuttamani Kreiville morsian -peli jätä aikaa toiseen peliin. Muuten voisin jopa peluuttaa sitä. [i:8d92326f2c]Kuten edellä mainitsin, HoG:n vaiheet ja ohjeet pelaamiskelpoiseen muottiin löytyy Enclosure II:sta (jonka kyllä itse voin tuoda), mutta sen löytää netistäkin tosta vain. Enclosuren kaavojen mukaan sen voi selvästikin peluuttaa kummalla pelisysteemillä haluaa (mullekin käy kumpi vain). Käsittääkseni sen ei pitäisi olla liian pitkäkestoinen, etteikö aika riittäisi.[/i:8d92326f2c] Jep, Kultakukkulan matka alkuperäisessä asussaan Stephen Marshin kirjoittamana löytyy [url=http://adrr.com/hero/nine.htm]täältä[/url]. Tulin joitakin aikoja sitten kääntäneeksi tuon jutun suomeksi, joten jos se kiinnostaa, niin minulta voi pyytää suomenkielistä versiota, koska se ei ole julkisesti netissä. Simon Phipp on laajentanut Kultakukkulan sankarimatkaa ja tuonut siihen eri jumalien näkökulmia. Olen käännellyt nuo Simonin versiot Kultakukkulan matkasta ja ne löytyvät [url=http://personal.inet.fi/koti/matti.jarvinen/runequest/kaannos/index.html]täältä[/url]. Simonin jutut ovat erityisen hyviä silloin, jos sankarimatkaa halutaan pelata muustakin kuin Yelmalion näkökulmasta. Tietenkään pelaajien ei kannata katsella Kultakukkulan juttuja liikaa etukäteen. :) [i:8d92326f2c]Eli HoG:ssa liikutaan akselilla, Orlanth, Inora, Yelmalio & Zorak Zoran.[/i:8d92326f2c] Lisäksi Simonin versiossa on mahdollisuus pelata haltioiden tai Helvettimetsän haltioiden Yelmalioa. Elmal sopisi myös sotkemaan kuvioita, mutten tiedä, onko kukaan kirjoittanut tästä valmista kuvausta. Nikk Effinghamilla on myös jotakin Kultakukkula-asiaa, mutten ole niihin pahemmin tutustunut.
Dovas linkki 13. helmikuuta 2003 kello 23.32
Dovas 13. helmikuuta 2003 kello 23.32 linkki Nysalor: [i:67c0ea5dcd]Olisihan sitä kiva pelata, mutta pelkään vain pahoin, ettei peluuttamani Kreiville morsian -peli jätä aikaa toiseen peliin. Muuten voisin jopa peluuttaa sitä.[/i:67c0ea5dcd] Niin, määhän kosiskelin sua siihen jo aikoinaan GM:ksi. :-? Aika hienoa muuten kuulla että questia on laajennettukin suorittajien suhteen... Helvettimetsän Yelmalionit...phiuuu! Voisin kyllä isse ehkä tykätä pelata ihan Orlanthin näkökannasta sitä. Tai Inoran! (Inoran osuus myytissä on musta todella hieno osa. En tiedä miksi, mutta Inora on vaan jotenkin niin...siisti. :) ) Hmm. Kukas sitten GM:ksi? Entäs Marcus "Bellex" Maximus? Tai kenties itse ylipappimme Humis? :-o
humis linkki 17. helmikuuta 2003 kello 14.44
humis 17. helmikuuta 2003 kello 14.44 linkki Sain vihdoin päätettyä minkä skenaarion aion kevätkokouksessa vetää. Päädyin suuresti palvotun John Hughesin [url=http://home.iprimus.com.au/pipnjim/questlines/thunder.html]Everything is Thunder[/url] -skenaarioon. Tilaa on kuudelle pelaajalle. Skenaario kertoo Kaukaisen (Far Place) kahdesta kauan vihoitelleesta Orlanthiklaanista, jotka nyt halajavat yhdistää voimansa Harvar Teräsnyrkin yhä kasvavaa uhkaa vastaan. Yhteyttä Tresdanin ja Danlarnin riitaisten klaanien välille punotaan avioliiton pyhästä siteestä, avioliittoa suunnitellaan itse klaanien päälliköiden välille! Rakkaudesta haaveilee myös nuori Danwyr Kariminpoika, joka tavoittelee Danlarnin päällikön kauniin ja omapäisen tyttären, Nalda Kuparipalmikon kättä. Hahmot: [list:58a8ff29c1] [*:58a8ff29c1]Tresdanien päällikön mukana seuraa klaanin taistelumestari, Karim Villikeihäs, jo vanheneva mutta silti kautta Tovtarosin maiden kuuluisa Daylanus Valloittavan Tuulen sankari, itsensä Odaylan aarteen, keihään nimeltä Rohkeus haltija. [*:58a8ff29c1]Danwyr Ei-liikahdakaan, Karimin nuorin poika, aloitteleva skaldi ja Finovanin ryöstelijä. Päättänyt vakaasti aikovansa naimisiin Nalda Kuparipalmikon, Danlarnin klaanipäällikön tyttären kanssa. [*:58a8ff29c1]Braggi Paiskoo-rakeita, Karimin vanhin poika, Erantharolia, Helerin Mustaa Pässiä seuraava kyvykäs asetaani. Rehellisen avoimen väkivallan mies, jolla on suuret päämäärät. [*:58a8ff29c1]Taros Häränselkä, Karimin toinen poika, Barntari ja jumalpuhuja, syvämietteinen rauhan mies. [*:58a8ff29c1]Olenda Gorsinkävijä, Karimin nuorin tytär, linnuillepuhuja ja metsästäjä jonka sydämen Odayla on vienyt. Yrittää sovittaa yhteen klaanirakkauttaan ja erämaan yksinäisyyden kutsua. [*:58a8ff29c1]Erissa Hopealaumat, Karimin vanhempi tytär, Enferalda tukijan papitar, jossa kuitenkin virtaa myös ennalta-arvaamatonta Roitinan verta. Uhmasi isänsä tahtoa vuosia sitten ja meni naimisiin Danlarnin klaanissa vaikutusvaltaisen Elmalin kanssa. [/list:u:58a8ff29c1] Jos kiinnostuit, ilmoita toki, samaten hahmotoiveita voidaan ottaa jo vastaan. Pelijärjestelmänä siis HeroWars.
epaz linkki 17. helmikuuta 2003 kello 21.24
epaz 17. helmikuuta 2003 kello 21.24 linkki Olen kiinnostunut pelaamaan mitä tahansa hahmoa kyseisessä skenussa, *jos* joku jää vapaaksi. Muuten toivon että HW:hen tutustumattomammat lähtevät leikkiin. -Sampo
Sivulan Poika linkki 19. helmikuuta 2003 kello 18.03
Sivulan Poika 19. helmikuuta 2003 kello 18.03 linkki [quote:86ce6155f3]lauluja lauantain saunaan, olihan niitä jollain? [/quote:86ce6155f3] Kylmä tuuli Sartarin yllä! [i:86ce6155f3]Mitä hyötyä on kuolevaiselle nuoruudesta, sokealle silmistään Kylmä tuuli, kukkkvat pellot, mutta vain jokemme kahleitta jää![/i:86ce6155f3] Pikkuveljeni väsäsi joskus näitä muunoksia oikeista lauluista. [i:86ce6155f3] Jokainen peikkolainen on kuoleman arvoinen, jokainen kokemusmerkintä on tärkeääää! Jokainen peikkolainen vain elää hetken sen, minkä seikkailijan iskuhetki sille suo![/i:86ce6155f3] Koska Jyväskylä-miittiin tulee vrallinen ilmoittautuminen?
Larppa linkki 19. helmikuuta 2003 kello 18.05
Larppa 19. helmikuuta 2003 kello 18.05 linkki Sivulan Poika kirjoitti: [i:346e5622c3]Koska Jyväskylä-miittiin tulee vrallinen ilmoittautuminen?[/i:346e5622c3] Se on jo varmaan ihan virallinen. Kannattaa katsastaa nuo Kalikoksen sivut, niin sieltä saa osoitteen johon ilmottautua.
Salmanuoli linkki 21. helmikuuta 2003 kello 10.30
Salmanuoli 21. helmikuuta 2003 kello 10.30 linkki Hep. [quote:c980d18be7="Sivulan Poika"] Koska Jyväskylä-miittiin tulee vrallinen ilmoittautuminen?[/quote:c980d18be7] Tilausuuteen ei tarvitse ilmoittautu, kunhan ilmestyt paikalle. Jos tarvitset kyytiä rautatieasemalta, ajo-ohjeita tms. niin soittele tai lähetä sähköpostia. Tervetuloa. -Perttu
humis linkki 24. helmikuuta 2003 kello 22.33
humis 24. helmikuuta 2003 kello 22.33 linkki Punainen Tammi on jo aloittanut valmistelut pohjoiseen suuntautuvaa sankarimatkaansa varten. Tämän kuuli Jokikylään lähetetty vakooja lisätietoja Hahlgrim Niittäjästä kaivellessaan: Ystävät, soturit, sankarit! Kutsu on käynyt ja Punainen Tammi tarvitsee jälleen urheita sankareitaan, pelottomia taistelijoitaan, kunnioitettuja taanejaan. Tie vie pohjoiseen Valindin kylmää ja jäätä uhmaten, sillä rumpujen rytmi ja tuulen humina ovat godeille kertoneet, että valmisteilla on suuri kokous, suurin sitten maailman Toisen Ajan, jonne on kaikki Gloranthan suuret heimot kutsuttu. Niin Pimeyden heimo, kuuman erämaan Petoheimo kuin vihattu Punaisen Haavan heimokin ovat matkaamassa Inoran Kultaiselle Kukkulalle säätämään Gloranthan kohtalosta. Ja siksi käyvät kokoukseen myös Myrskyheimon Urheat Tuulet, niin Alakoringin perilliset kuin Heortin pojat. Sillä vain me muistamme, mitä tapahtui viimeksi kun Myrsky yhdistyi Tuleen ja Pimeyteen. Vain me muistamme Loko Mokon valheet ja Gbajin polttavan Kaaoksen. Orlanthin on aseistauduttava ja matkustettava taas Pohjoiseen, näytettävä toteen Kuninkuutensa! Meidän pitää näyttää Klaanimme ja Uskomme vahvuus! Meidän on puhuttava yhtä vakuuttavasti kuin Andrin, laulettava Jumaltemme Ylistystä kuin Drogarsi, kestettävä Nelatin kuumaa kylpyä kuin Orlanth, peikkojen keitoksia kuin Urox ja sen jälkeen painittava kuin itse Vogarth - jotta osoittaisimme koko maailmalle, että Punaisen Tammen Klaani on ainoa oikea Heortin perillinen ja että Orlanth on Keskisen Ilman valtija ja maailman hallitsija! Lähdemme matkaan tulipäivän ja villipäivän välisenä yönä, vasta kun Tulan Vartijan Keihäs on ojennettu Rigsdalille. Me kutsumme lämpimän Etelätuulen kiidättämään meidät läpi hyisen maan, ratsastamme tarpeen tullen vaikka Myrskyhärän hengellä murtaaksemme eteemme asettuvat Hollrit. On kovin valitettavaa, ettei Maan Lämpö voi seurata meitä läpi talviyön pimeyden Enferaldan papittaremme muodossa, mutta niin vain on Suopea Jumalatar aikanaan säätänyt, että samaan aikaan pitävät Maaäidit omia riittejään, joista ei meidän miesten pidä sen enempää tietää. Voimme kuitenkin luottaa siihen, että kannamme sekä Maan Siunausta että koko klaanin rukouksia mukanamme kun tallaamme Jumalten Polkuja heidän kunniakseen! - Jaronil, Punaisen Tammen Klaanin Lainpuhuja
Dovas linkki 24. helmikuuta 2003 kello 23.43
Dovas 24. helmikuuta 2003 kello 23.43 linkki Jyrinän kasvettua monta päivää, pian jo miltei korvia huumaavaksi, Härän Myrsky jyrää massiivisena muurina polttavalla Autiomaalla raivaten tieltään lähes kaiken, piiskaten myrskyn säveliä kaikkien korviin. Itse Arnstadle Pathfinder hurmoksessaan kuulee kutsun, tietäessään ajan olevan käsillä: Vihdoin hän on ilmestynyt! Jaldon Goldentooth ratsastaa jälleen keskuudessamme. Skull Batin urhot! Llama Greenin suuret sankarit! Storm Clanin jousimestarit! Tornadon morokanthit! He kaikki yhdistyvät Jaldonin saavuttua ja taistelevat rinta rinnan, sillä seuraamme tätä muukalaista joka Argrathiksi itseään kutsuu, pohjoiseen ja liitymme hänen jumalansa, Orlanthin sotajoukkioihin, tällä kertaa yhteisen päämäärän takia! Orlanth, jonka me tunnemme yötaivaalla Tadan Hammas-kaulakoruna, niin kuin sen tähdet yksitellen kulkevat Myrskyportista ulos... Matka alkakoon Suurta Pyhäpäivää edeltävänä aamuna, kun Kirkas Aarre nousee ja valaisee Eirithan siunaamille ratsuillemme tien. Perillä, Inoran kukkulalla, pitäisi liittolaisiamme jo olla tuona iltana ja suuri seremonia alkakoot...
Chividal linkki 25. helmikuuta 2003 kello 7.56
Chividal 25. helmikuuta 2003 kello 7.56 linkki Syvällä vuorilla myös uz valmistautuu suuren kokoukseen. Ketään ei päästetä lähellekään ikivanhoja seremonioita ja monet lähettämämme tiedustelijat roikkuvat seipäisiin ripustettuina suuren solan pohjalla, juri siinä missä heidän maansa alkaa. Ne tiedustelijoistamme, jotka ovat palanneet kertovat, että jotakin suurta on meneillään. Peikkolaisten on öisin kuultu kirkuvan tuskissaan. On myös kuultu suuren juoman laittajan saapuneen vuorille. Huhuja onkin alkanut kiertämään, että kaikki salailu liittyisi salaisiin peikkojuomiin. Eilen yksi enlo juoksi alas vuorilta ja otimme sen kiinni. Sitäkään ei saatu kertomaan, mitä vuorilla oli tapahtumassa. Hän sanoi kuitenkin jotakin Padan Pohjimmaisesta. Vanha tietäjämme osasi kertoa, että se on ikivanha peikkojen juoma. Erittäin harvinaista ja vaarallista, mutta erittäin arvostettua peikkojen keskuudessa. Kaksi lämmintä kesää ja kaksi kylmää talvea tarvitaan siihen, että Padan Pohjimmaista saadaan. Ei ihme, että peikot ovat salailevia. Kuka tietää, mitä muuta heidän sammioissaan sikiää!
newsalor linkki 25. helmikuuta 2003 kello 11.27
newsalor 25. helmikuuta 2003 kello 11.27 linkki Kaukaisessa Kralorelan Keisarikunnassa Unien Arkkieksarkki tuntee olonsa vaivautuneeksi. Lohikäärmeet kääntyilivät levottomina horroksessaan, joet uomissaan. Arkkieksarkki miljoonien alamaistensa mielten tiedostamattomissa sopukoissa kasvavan häiriön. Häiriö ei ollut vielä manifestoitunut ulkoiseksi häiriöksi, mutta oli olemassa vaara, että pian myös Harmonian Arkkieksarkki ja Viisauden Kolmasti Siunattu Arkkieksarkki saisivat tuta tämän kasvavan uhan. Unien Arkkieksarkki tunnusteli häiriön lähdettä ensin aisteillaan, sitten mietteillään, sitten tunnoillaan ja viisaudellaan. Vastaus löytyi loppuen lopuksi hänen sisimmmästään. Kaukana lännessä ulkomaisten pirujen maassa kasvoi voima. Voima oli suuri sillä se ei ollut pelkästään yksittäinen paha, vaan monien paholaisten kokoontuminen - suuri rituaali! Tuntui siltä, kuin koko maailman silmät keskittyisivät tuohon paikkaan. Rituaali kutsui kaikkia ulkomaisten pirujen voimia kokoon. Arkkieksarkki tunsi jopa omien valaistuneiden silmiensä tuntevan suurta houkutusta. Tosiaankin tämä oli asia, joka täytyisi tuoda Salaisten asian erityisen tärkeän neuvoston tietoon, jotta myös hänen valovoimaiset kolleegansa voisivat pohtia asiaa. Unien Arkkieksarkki tiedosti menettävänsä parhaillaan mielensä rauhaa. Oli hänen onnensa, että hän oli perehtynyt mitä syvimmiten Thalurznin, Elementtien tasapainottajan, oppeihin. Sen sijaan, että olisi toiminut ja menettänyt tasapainonsa lähteen, hän muisti erään alaisensa. Tämä alainen oli nuori munkki, joka oli ennen palvellut Metsylaa, Valaistumisen häikäisyä. Nyttemmin hän piti toisen kätensä kahta sorma otsallaan ja keskittyi syvempään tietämykseen Vashanti oppaanaan. Tässä oli mies, joka oli sekä epäonnistunut ja pudonnut siis suosiosta ja oli kuitenkin lähellä Kultaisen Feeniks Keisarin olemusta. Tästä alhaisesta alamaisesta tehtäisiin työkalu, jonka kautta Arkkieksarkki neutraloisi lännen pirujen pimeät voimat. Unien Arkkieksarkki rauhoitti mielensä ja antoi tietoisen mielensä hiljetä, niin että ainoastaan lohikäärme jäi jäljelle. Jo nyt hän tunsi kollektiivisen unimaiseman rauhoittuvan, kun hänen aatostensa ja päätöstensä mystilliset seuraukset vaikutukset levisivät imperiumiin, kuin aallot lammessa.
Dovas linkki 26. helmikuuta 2003 kello 9.30
Dovas 26. helmikuuta 2003 kello 9.30 linkki Hienon tarinankerronnan väliin pari pientä toivomusta/kysymystä jyväskyläläisille: - Voisiko joku siellä mahdollisesti lähempänä asuva tuoda cd-mankan mukaan vuosikokoukseen? - Jos en myös väärin muista, joku taisi sanoa joskus että paikallisille Jyväskylän Glorantha-voimille voisi soittaa(?) johonkin nroon, paikkaa etsiessä, tahi kyytiä kysyttäessä (vai tekeekö muistini teposet)? Mutta jos jollekin tuo siis käy, pistetään luottamuksellisin privaviestein ilmoitus tuosta vaikka nron kera? Ok? Minä & Danfiven cenobite voisimme tarvita nroa jo perjantai-alkuillasta...
Salmanuoli linkki 26. helmikuuta 2003 kello 11.11
Salmanuoli 26. helmikuuta 2003 kello 11.11 linkki Hep iso-D. Toki tuodaan yksi kappale cd-mankeleita paikalle. Puhelinnumeroni ja muita olennaisia tietoja löytyy tiedotteesta, http://www.kalikos.org/tapahtumat/vuosikokous2003/index.php Saa soitella... -Perttu
Sivulan Poika linkki 28. helmikuuta 2003 kello 14.36
Sivulan Poika 28. helmikuuta 2003 kello 14.36 linkki Enää 19 h ja 25 min. Ei perhana mua jänittää. Niin tuota mystiset voimat nousee ja örrör hirvee sota tulee ja...joo :-? .
humis linkki 28. helmikuuta 2003 kello 15.51
humis 28. helmikuuta 2003 kello 15.51 linkki Jänskättää täälläkin. Millään ei ehditä tekee yhden päivän aikana kaikkea sitä kivaa mitä tapaamiseen on suunniteltu. JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Me tosiaan saavutaan paikan päälle tänään yöllä joskus kahden-kolmen maissa. Jyväskylässä nähdään!
Larppa linkki 28. helmikuuta 2003 kello 18.01
Larppa 28. helmikuuta 2003 kello 18.01 linkki Enään [color=red:600ce339c8]18[/color:600ce339c8][color=#444444:600ce339c8][/color:600ce339c8] tuntia jäljellä! Panssarit on kiillotettu ja aseet teroitettu täälläkin. :wink:
Sivulan Poika linkki 28. helmikuuta 2003 kello 19.36
Sivulan Poika 28. helmikuuta 2003 kello 19.36 linkki 14 ja puoli tuntia! Eetu valmistautuu varaamalla tussin mukaan, ja painamalla mieleen ZZ:n riimut. :)
Guzmo linkki 28. helmikuuta 2003 kello 19.54
Guzmo 28. helmikuuta 2003 kello 19.54 linkki Kerpele, mä jäin rannalle itkemään. Ja takaisin palvontamenojen pariin...
Larppa linkki 1. maaliskuuta 2003 kello 5.48
Larppa 1. maaliskuuta 2003 kello 5.48 linkki Enään vain [b:db0d40b54d][color=blue:db0d40b54d]6[/color:db0d40b54d][/b:db0d40b54d][color=#444444:db0d40b54d][/color:db0d40b54d] tuntia jäjellä! Rituaalit ovat onnistuneet ja loitsut lausuttu kannattamaan yksinäisen Humaktin muitten pohjoisen sankareitten kokoukseen.
Wildor linkki 1. maaliskuuta 2003 kello 9.47
Wildor 1. maaliskuuta 2003 kello 9.47 linkki milloin ne on?
Guzmo linkki 1. maaliskuuta 2003 kello 13.57
Guzmo 1. maaliskuuta 2003 kello 13.57 linkki [quote:4de71692f3="Wildor"]milloin ne on?[/quote:4de71692f3] Tänään, tässä (Jyväskylässä) ja nyt.