Arkat
linkki
18. kesäkuuta 2001 kello 19.54
|
Arkat
18. kesäkuuta 2001 kello 19.54
linkki
|
Ensiksi kaksi kaaottista ominaisuutta jotka löytyivät RuneQuest Deluxen loppupuolelta - olivat jääneet taulukosta.
89 - yksi osumakohta (heitä d20) on immuuni vahingolle
90 - lumoava - ULK (5d6) vastaan uhrin ÄLY tai uhri rakastuu olentoon. Olennolla on jo 1d6 lumottua seuralaista
Sitten varsinaiseen asiaan: millaisia kaaottisia ominaisuuksia olette itse kehitelleet, tai miten olette käyttäneet noita vanhoja ominaisuuksia nokkelasti?
Itse valmistelen parhaillaan ikäväksi yllätykseksi pelaajille demonia jolla on suunnilleen kymmenen osumakohtaa, ja jolle heitetään joka vuoron alussa d20 haavoittuvaisen osumakohdan selville saamiseksi. Pelaajat voivat joutua lievää vakavampiin ongelmiin... ehkä tuo sopisi paremmin vaikkapa kaaosetanalle tai ainakin jollekin jonka voi surmata parissa vuorossa, mutta jos hahmot ovat mitä ovat niin vastuksen on oltava sen mukainen.
|
Anonymous
linkki
18. kesäkuuta 2001 kello 5.05
|
Anonymous
18. kesäkuuta 2001 kello 5.05
linkki
|
Pelaaja hahmot taitavat olla aika hyviä Arka?
Niin niistä omista kaaos ominaisuuksista. Niitä mitä tapahtuu jos tulee 2 heittoo ja yhdistetään ne. Tosi mukavaa kun haisee pahalle ja päästää tuskallisia ääniä. Tulee mieleen heti että se piereksii kuin hullu. Aina kun se liikkuu niin siltä pääsee pieru. Olisi ihan kohtalaisen noloa.
Niin ja millaisia ruumiin osia on pelaajanne saanut ottaa... Vaikka skorppioni miehiltä tuttu häntä olisi hyödyllinen tai vaikkapa 3 lisä-takamusta. Kuten South-Parkissa konsanaan.
Ps:o len yrittänyt lieventää sanojen vaikutusta sanomalla ne hieman epäilyttävästi
|
Nysalor
linkki
19. kesäkuuta 2001 kello 5.00
|
Nysalor
19. kesäkuuta 2001 kello 5.00
linkki
|
Arkat:
[i:1141a32b72] Sitten varsinaiseen asiaan: millaisia kaaottisia ominaisuuksia olette itse kehitelleet, tai miten olette käyttäneet noita vanhoja ominaisuuksia nokkelasti?[/i:1141a32b72]
Minä olen käyttänyt pohjana Lords of Terrorin taulukoita, joista löytyy kaikkea kivaa. Sitten suuntaa-antavan kuvauksen perusteella voi kehitellä ominaisuuden mieluisaksi.
[i:1141a32b72] Itse valmistelen parhaillaan ikäväksi yllätykseksi pelaajille demonia jolla on suunnilleen kymmenen osumakohtaa, ja jolle heitetään joka vuoron alussa d20 haavoittuvaisen osumakohdan selville saamiseksi.[/i:1141a32b72]
Minä taas olen kehitellyt muutamia kovia tyyppejä osittain Dorastoristakin kertovaa romaaniani varten. Mukaviin kaaoskavereihin kuuluvat ruskohaltiavampyyri, joka voi katseellaan sytyttää turkin tai hiukset palamaan; luonnottoman älykäs kaaoksen etana, joka voi imeä kielellään taikapisteitä; kaoottinen riivajainen, joka pystyy irrottamaan päänsä vahinkoa kärsimättä, kasvattamaan hopeisen kuristuslangan käsistään ja muuttumaan halutessaan varjoksi; harvinaisen ruma kaoottinen dryad, jolla on suuri pää ja pitkät hampaat ja joka voi imeä verta; sekä Pocharngon Rappioitumisen kokenut ruskohaltiakrjalki, josta ei tarvitse kai sen enempää sanoa. Tuossa vain joitakin kivoja ominaisuuksia kaaoskammotusten galleriasta.
Kyllä tuollaisten hahmojen luominen antaa kummasti inspiraatiota kirjoittamiseen. Saa jotakin konkreettista, jota voi kuvata. Puhumattakaan siitä, kuinka monimuotoinen paikka itse Dorastor onkaan.
Timppa:
[i:1141a32b72] Olisi ihan kohtalaisen noloa.[/i:1141a32b72]
Tuskin kaaosotukset kovin helposti nolostuvat. :wink:
[i:1141a32b72] Niin ja millaisia ruumiin osia on pelaajanne saanut ottaa...[/i:1141a32b72]
Usko pois, pelaajat eivät taatusti hyväksyisi kaoottisia ominaisuuksia. Jostakin syystä ainakin minun kampanjoissani on ollut aika tavalla kaaosvastaisuutta. Sen sijaan kaoottisille EPH:ille ruumiinosia voi kyllä tyrkkäillä tarvittaessa. Lonkerot lienevät niitä yleisimpiä, mutta toisinaan saatan heittää ylimääräisen käden tai jalankin. Enpä yleensä jaksa pähkäillä, kuinka osumapaikat jakaisi uuden ruumiinosan tullessa.
|
Guzmo
linkki
19. kesäkuuta 2001 kello 14.34
|
Guzmo
19. kesäkuuta 2001 kello 14.34
linkki
|
Kiitos Arkat täydennyksistä taulukkoon.
Games Workshopin (iki)vanhoista kaaos kirjoista löytyi myös taulukkoja kaaottisille ominaisuuksille. Niitä pystyy soveltamaan RQ:kin.
Prk.. Mistä mä saan ton Lords of Terrorin? Oon jo joulupukkiakin uhkaillut, mutta ei sekään sitä pysty toimittaan. :sad:
-------------------------------
- Guzmo
|
Arkat
linkki
19. kesäkuuta 2001 kello 14.54
|
Arkat
19. kesäkuuta 2001 kello 14.54
linkki
|
Aivan! Lords of Terror ja muut antiikkikirjat kiinnostavat minuakin. Kun vielä jostain löytyisi Griffin Mountain että säästyisi vaiva muuttaa Aarnikotkien Saari takaisin Balazariksi!
Edited by: Arkat at: 6/19/01 2:59:47 pm
|
Nysalor
linkki
18. kesäkuuta 2001 kello 22.45
|
Nysalor
18. kesäkuuta 2001 kello 22.45
linkki
|
[i:c25bc133b4] Kun vielä jostain löytyisi Griffin Mountain että säästyisi vaiva muuttaa Aarnikotkien Saari takaisin Balazariksi![/i:c25bc133b4]
Jos vain maltat odottaa, niin kaipa se Griffin Mountainin [url=http://www.btinternet.com/~Nick_Brooke/products/griffin.htm]uusintajulkaisu[/url] pian ilmestyy. Luvassa lienee jonkin verran myös sellaista materiaalia, jota alkuperäisessä julkaisussa ei ollut. Siispä kärsivällisyyttä!
Kaoottisiin ominaisuuksiin vielä palaten, The Book of Drastic Resolutionsin sivuilta löytyy muuten [url=http://www.geocities.com/TimesSquare/Ring/1722/chaos_plants.html]taulukko[/url] kasvien kaoottisille ominaisuuksille. Joten kyllä valinnanvaraa kaoottisten ominaisuuksien taulukoista näyttää olevan runsaasti.
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
19. kesäkuuta 2001 kello 11.14
|
Topi Hiski Viljami Salmi
19. kesäkuuta 2001 kello 11.14
linkki
|
Lords of terror voisi kuulua salaperäisen ja pelätyn maanalaisen Runequest kopionti ringin piiriin. :b
Ihme, kun monella on RuneQuestista suomen kieliset julkaisut, mutta ei myöhemmin ilmestyneitä englannin kielisiä, kuten Lords of terroria ja Strangers in praxia ja shadows in the borderlandsia. (ehkä varmaan johtuu siitä, että englannin kielisiä ei Suomeen tuotu liian paljoa ja ne eivät kauaa kestäneet varastoissa.)
Varmaan irc kanavalla voisi säätää.. (juuri ensi askeleita ircciin otan itse.)
Ja tuon griffin mountainin kyllä ostan heti kun se suomeen tulee..
Off topic.. tiiän..
Kaaottisista ominaisuuksista:
Tosiaan se haavoittuvaisuus tai immuunisuus on pahoja...
Ja kaikista paras kaaottinen ominaisuus mistä olen lukenut oli Simon Phibbin sivuilla, jossa oli broo joka puhui vain totta eikä edes tiennyt mitä puhui! Siis aivan mahtava idea!!
Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 6/19/01 11:12:49 pm
|
Nysalor
linkki
19. kesäkuuta 2001 kello 18.59
|
Nysalor
19. kesäkuuta 2001 kello 18.59
linkki
|
[i:ff2a7a178d] Ihme, kun monella on RuneQuestista suomen kieliset julkaisut, mutta ei myöhemmin ilmestyneitä englannin kielisiä, kuten Lords of terroria ja Strangers in praxia ja shadows in the borderlandsia.[/i:ff2a7a178d]
Minulla sattuu olemaan kyllä nuo kaikki kolme, mutta Haunted Ruins jäi puuttumaan. Sitä kun ei saa enää mistään. :sad:
[i:ff2a7a178d] Tosiaan se haavoittuvaisuus tai immuunisuus on pahoja...[/i:ff2a7a178d]
Todella ikävä voi olla myös regeneraatio, varsinkin jos sitä sattuu olemaan monta pistettä.
|
Arkat
linkki
19. kesäkuuta 2001 kello 6.33
|
Arkat
19. kesäkuuta 2001 kello 6.33
linkki
|
Ai niin, se... "Kuulostaa Erittäin Vaaralliselta". Mitenkäs se meni:
"Brankist! Miltä tuntuu olla salaa Khrarstin Sankari ja Thanatarin Tuomittu Mies! Derak, eikös ollut mukavaa kun Lordi Kuoleman Ylikenraali teki sinusta pääinkvisiittorin ja sait hoideltua vihollisesi päiviltä! Solarusaaaaargh!"
Phippin sivuilla on aivan upeaa tavaraa... lukekaapa juttu siitä miten kaksi porukan jäsentä esittivät RuneQuest-nyyppareita jossain Con-pelissä... tuota tuota... ;P
|
Arkat
linkki
21. kesäkuuta 2001 kello 20.19
|
Arkat
21. kesäkuuta 2001 kello 20.19
linkki
|
Tässäpä linkki Peter Marancin Chaos Projectin kaaottisten ominaisuuksien listaan. 296 kappaletta... monet suomalaisilta! :smile:
[url]www.maranci.net/cparchcf.htm[/url]
|
Guzmo
linkki
22. kesäkuuta 2001 kello 15.20
|
Guzmo
22. kesäkuuta 2001 kello 15.20
linkki
|
[quote:f884e3dc27]
Tässäpä linkki Peter Marancin Chaos Projectin kaaottisten ominaisuuksien listaan. 296 kappaletta... monet suomalaisilta! [/quote:f884e3dc27]
Tänks!
Nyt ei heti lopu kaoottiset ominaisuudet (omituisuudet) kesken.
- Guzmo
|
GEAS
linkki
16. joulukuuta 2001 kello 23.52
|
GEAS
16. joulukuuta 2001 kello 23.52
linkki
|
Kun käytin noita marancin ominaisuuksia mun Broon selkää ilmestyi Propelli.
|
Delmar
linkki
15. heinäkuuta 2003 kello 17.25
|
Delmar
15. heinäkuuta 2003 kello 17.25
linkki
|
Tämä aihe taitaa olla aika vanha, mutta silti haluaisin lysyä mielipiteitä siitä, että yksi pelaaja hahmoista on Ogre jolla on kaaoottinen kyky hypätä ylöspäin NPP metriä. Pystyykö tätä kykyä käyttää apuna taistelussa esim. ostamalla piikikkään levy haarniskan ja hypätä sillä vihollisen päälle? Tai ostaisi kypärän jossa on piikki ja juoksisi norsun alle hyppäämään?
Ja kyllähän ihmiset saattaisivat vähän ihmetellä jos Ogre hyppäisi 15 metrin korkeuteen vain nähdäkseen eteenpäin ruuhkassa. :-D
|
Guzmo
linkki
15. heinäkuuta 2003 kello 18.50
|
Guzmo
15. heinäkuuta 2003 kello 18.50
linkki
|
[quote:7bc1f2af81="Delmar"]Tämä aihe taitaa olla aika vanha, mutta silti haluaisin lysyä mielipiteitä siitä, että yksi pelaaja hahmoista on Ogre jolla on kaaoottinen kyky hypätä ylöspäin NPP metriä. Pystyykö tätä kykyä käyttää apuna taistelussa esim. ostamalla piikikkään levy haarniskan ja hypätä sillä vihollisen päälle? Tai ostaisi kypärän jossa on piikki ja juoksisi norsun alle hyppäämään?
[/quote:7bc1f2af81]
Tottakai tätä kykyä voi käyttää hahmon eduksi. Pistää samalla vaikka tyynyjä persauksen alle sillä 15 metristä laskeutuminen ei normaalifysiikalla ole kivuton operaatio :)
|
Nysalor
linkki
18. heinäkuuta 2003 kello 0.06
|
Nysalor
18. heinäkuuta 2003 kello 0.06
linkki
|
Delmar:
[i:07c48a7982]Pystyykö tätä kykyä käyttää apuna taistelussa esim. ostamalla piikikkään levy haarniskan ja hypätä sillä vihollisen päälle? Tai ostaisi kypärän jossa on piikki ja juoksisi norsun alle hyppäämään?[/i:07c48a7982]
Miksipä ei. Kannattaa kuitenkin huomata, että kaoottisiin ominaisuuksiin voi hyvinkin liittyä ihan ulkoisia mutaatioitakin. Esimerkiksi valtaisan hyppykyvyn omaavalla ogrella saattaisi olla kerrassaan luonnottoman pitkät jalat, jotka taipuvat ponnahdukseen kuin mikäkin vieteri. Tällöin jaloissa oleva panssari voisi rajoittaa hyppyogren kikkailua. Mutta kaoottiset ominaisuudet ovat kyllä varsin veikeitä ja erinomainen tapa järjestää pelihahmoille enemmän tai vähemmän ikävä yllätys. Kannattaa ihmeessä käyttää niitä luovasti ja miettiä, mistä kaoottisen ominaisuuden vaikutus konkreettisesti syntyy.
|
Kasila
linkki
18. heinäkuuta 2003 kello 6.29
|
Kasila
18. heinäkuuta 2003 kello 6.29
linkki
|
[quote:02e247879f]Kannattaa kuitenkin huomata, että kaoottisiin ominaisuuksiin voi hyvinkin liittyä ihan ulkoisia mutaatioitakin. Esimerkiksi valtaisan hyppykyvyn omaavalla ogrella saattaisi olla kerrassaan luonnottoman pitkät jalat, jotka taipuvat ponnahdukseen kuin mikäkin vieteri[/quote:02e247879f]
Jeps.. Meillä ollaan otettu toi kaaottinen ominaisuus ikään kuin eroon mutaatiosta. Siis Mutaatiot ovat vaikka suntymästä asti vasen käsi omaa 4 sormee... Kaaottiset ominaisuudet ei tartte selityksiä (yleensä, riippuu tapauksesta, ei aina), juuri koska ne ovat kaaottisia ominaisuuksia "ei-tästä-maailmasta"... No ei nyt isompaa... se vaan on ihan siistii kun broo hyppäs 10 korkeelle muurille puollustajien kimppuun vaikka oli koko 12 ja normaalin näkönen...
Niin paras ylivoimaisesti on "näyttää vaarattomalta"... kunnes hyökkää... on aika nastaa kun "hedelmä-kori-mummo" yrittää iskee sua piilukirveellä.. heh.. hah... no oli aika hauskaa kun lauma broota tuli päälle ja siellä seassa tuli tuo kyseinen mummo... ;)
|
Marcus Maximus
linkki
18. heinäkuuta 2003 kello 10.41
|
Marcus Maximus
18. heinäkuuta 2003 kello 10.41
linkki
|
[quote:1cbc7d685d]Miksipä ei. Kannattaa kuitenkin huomata, että kaoottisiin ominaisuuksiin voi hyvinkin liittyä ihan ulkoisia mutaatioitakin. Esimerkiksi valtaisan hyppykyvyn omaavalla ogrella saattaisi olla kerrassaan luonnottoman pitkät jalat, jotka taipuvat ponnahdukseen kuin mikäkin vieteri.[/quote:1cbc7d685d]
Koodinvartijoissani pyöriskeli eräs eräänkin Tarnilsin huoneen hairahtunut vesa, jonka puuhastelut kaaoksen kanssa saivat hänen jalkansa mutatoitumaan heinäsirkan jaloiksi juurikin tuon ominaisuuden seurauksena.
Mutta sillä taisikin olla NPP likemmäs 30...
|
Nysalor
linkki
18. heinäkuuta 2003 kello 14.35
|
Nysalor
18. heinäkuuta 2003 kello 14.35
linkki
|
Kasila:
[i:763e2a61fd]Kaaottiset ominaisuudet ei tartte selityksiä (yleensä, riippuu tapauksesta, ei aina), juuri koska ne ovat kaaottisia ominaisuuksia "ei-tästä-maailmasta"[/i:763e2a61fd]
Heh, Greg ja kumppanit taas tuntuvat tulleen aika päinvastaiseen johtopäätökseen kuin sinä. Perusteluna lainaus Lords of Terrorin (s. 23) erittäin mielenkiintoisesta kaoottisten ominaisuuksien artikkelista: "Monet pelaajat ja pelinjohtajat käsittelevät kaoottisia ominaisuuksia tietyn hirviön näkymättöminä voimina tai vahvuuksina. Vaikka tämä on joskus totta, yleensä se ei ole. Kaoottinen ominaisuus ei ole vain kaaosolennon kaoottisen voiman lähde; se on myös kaoottisen mutaation lähde. - - Mitä voimakkaampi ominaisuus, sitä vahvempi kaaoksen tahra ja sitä todennäköisempää, että siihen liittyy fyysistä mutaatiota."
Artikkelissa annetaan myös vinkkiä siitä, kuinka yleistä mutaatio on kaoottisissa ominaisuuksissa: "Päätös siitä, onko kaoottisella ominaisuudella fyysisiä ilmentymiä, jätetään pelinjohtajalle, mutta karkeana vinkkinä noin 5/6:lla kaoottisista ominaisuuksista pitäisi olla joitakin näkyviä ilmentymiä. Mutaatio saattaa olla näkymättömissä, mutta sen pitäisi olla esillä tai selville saatavissa jollakin tavalla." Näkyvillä olevat mutaatiot ovat minusta varsin hauskoja ja tekevät vihollisesti persoonallisemman, kun hän/se ei ole vain yksi nimettömästä massasta vaan kiilusilmäinen, heinäsirkanjalkainen, isopäinen, kärähtänyt, limainen tms.
[i:763e2a61fd]Niin paras ylivoimaisesti on "näyttää vaarattomalta"... kunnes hyökkää... on aika nastaa kun "hedelmä-kori-mummo" yrittää iskee sua piilukirveellä.. heh.. hah...[/i:763e2a61fd]
Joo, tuo ominaisuus on erityisen hupaisa ja sillä saa aikaan vaikka minkälaisia hauskoja tilanteita. Minusta tuo vielä soveltuu erittäin hyvin ulkoiseen mutaatioonkin, kun vaarattomalta näyttävä broo voi muistuttaa vaikkapa kiveä, tavallista eläintä tai muuta vaaratonta. Aina ei toki kaoottisten mutaatioiden tarvitse vaikuttaa rumentavasti. :)
|
Delmar
linkki
19. heinäkuuta 2003 kello 16.26
|
Delmar
19. heinäkuuta 2003 kello 16.26
linkki
|
Kyllähän ne heinäsirkan jalat voisivat olla hyvä lisä mutta voisivat vaikeuttaa pelaamista. Mitenköhän ihmisetkin suhtautuisivat? Kaiken lisäksi pelaaja on ensikertalainen.
|
Guzmo
linkki
20. heinäkuuta 2003 kello 21.35
|
Guzmo
20. heinäkuuta 2003 kello 21.35
linkki
|
Ihmiset suhtautuvat heinäsirkanjaloin varustettuun heppuun hyvinkin epäsuotuisasti.
Päätä, että tässä tapauksessa mutaatio ei ole näkyvä. Jalat siis näyttävät täysin normaaleilta.
|
Chividal
linkki
22. heinäkuuta 2003 kello 11.34
|
Chividal
22. heinäkuuta 2003 kello 11.34
linkki
|
Tai ainakin lähes normaaleilta, jolloin housut jalassa ollessa ei pitäisi tulla ongelmia.
|
Frade
linkki
23. syyskuuta 2003 kello 11.15
|
Frade
23. syyskuuta 2003 kello 11.15
linkki
|
Kävin siellä Chaos Project-sivuil , ja se ois ihan kiva,että veri ois alkoholia tai parantavaa... :wink:
tai en mä nyt tiedä siitä ensimmäisestä...
|