Vanha foorumi

Takaisin

Maksalaatikko

Yleinen keskustelu
esidebob 15. tammikuuta 2003 kello 14.19
Kirjoittaja Viesti
esidebob linkki 15. tammikuuta 2003 kello 14.19
esidebob 15. tammikuuta 2003 kello 14.19 linkki Minäkään en muuten pidä maksalaatikosta. Ollaan samassa veneessä, D.
Tero Kaija linkki 15. tammikuuta 2003 kello 14.37
Tero Kaija 15. tammikuuta 2003 kello 14.37 linkki No jopas on aihe. Mutta, maksalaatikkohan on ihan hyvää... ja halpaakin! :)
Larppa linkki 15. tammikuuta 2003 kello 14.38
Larppa 15. tammikuuta 2003 kello 14.38 linkki esidebob kirjoitti: [i:ba4c473f41]Minäkään en muuten pidä maksalaatikosta.[/i:ba4c473f41] Heh, sama täällä. :) Ei tule lautaselle muuta kuin rehuja, kun on maksalaatikkoa tarjolla. Mutta kaikkeen kuulemma pitäisi tottua meidän mestari kokki koululla sanoo. :)
humis linkki 15. tammikuuta 2003 kello 15.10
humis 15. tammikuuta 2003 kello 15.10 linkki Mulla on aika skitsofreeninen suhtautuminen maksalaatikkoon. Kas kun mun mielestä maksalaatikko (kaupan valmismaksalaatikko) on hyvää, mutta en ikimaailmassa suostuisi ostamaan ja valmistamaan sitä, niin öklöltä se näyttää/haisee/tuntuu. Tämä johtaa siihen tilanteeseen, että mulla on ollut jo viime kuukaus varmaan hirveät maksalaatikkonitkut joita en ole saanut tukahdutettua. Pitäisi varmaan mennä ravintolaan syömään tai pyytää jotain hemaisevaa naispuolista kaveria valmistamaan annos mun näkemättä niin että pääsen sen kanssa tekemisiin vasta pöydän ääressä (naispuolisuutta tarvitaan siinä että jotenkin 'naisellinen keittiöote' erottaa ruoan tehokkaammin alkuperästään kuin miehinen 'moijätkät pistin vähän maksalaatikkoa mikroon täs ois' -meininki).
esidebob linkki 15. tammikuuta 2003 kello 23.19
esidebob 15. tammikuuta 2003 kello 23.19 linkki Tajusin tuossa kotimatkalla, että tästä olisi alun perinkin pitänyt tehdä gallup. Jos olisi valittava, kumman tekisit mieluummin: 1) ostaisit maksalaatikkoa, jota et syö vai 2) söisit maksalaatikkoa, jota et maksa :D
Daedra linkki 16. tammikuuta 2003 kello 11.30
Daedra 16. tammikuuta 2003 kello 11.30 linkki Minun on nyt tehtävä pelottava paljastus: Itseasiassa en ollenkaan dissaa maksalaatikkoa. Suhtautumiseni on sama kuin Humiksella, eli se menee kunhan se on tullut "maksalaatikkotehtaasta", eikä siis sisällä oikeaa maksaa. Hieman kuten makkaratehtaan makkara kelpaa kyllä, mutta en haluaisi syödä jotain luomumakkaraa, jonka valmistuksen olen näkemässä. Ehkä tajusitte poinittini, ehkä ette. Maksalaatikkoa kuitenkin syön aina joskus. -niko
humis linkki 16. tammikuuta 2003 kello 11.50
humis 16. tammikuuta 2003 kello 11.50 linkki [quote:7764076a41="Daedra"] Hieman kuten makkaratehtaan makkara kelpaa kyllä, mutta en haluaisi syödä jotain luomumakkaraa, jonka valmistuksen olen näkemässä. [/quote:7764076a41] Luomumakkara, jonka oma snobisisko on tehnyt, on muuten hiton hyvää.
Daedra linkki 16. tammikuuta 2003 kello 11.57
Daedra 16. tammikuuta 2003 kello 11.57 linkki Mmm, makkarasisko. Vaihdetaan siskoja, jookos? Heitän vielä kaupanpäälle pari pakettia maksalaatikkoa, jos ei muuten natsaa. -niko
Larppa linkki 16. tammikuuta 2003 kello 13.31
Larppa 16. tammikuuta 2003 kello 13.31 linkki Ihan kiva oli tehdä tästä myös tälläinen äänestys juttu, vaikka vaihtoehtija voisi olla enemmän, kuten: -saat maksalaatikkoa ilmaiseksi, heität sen ulos ikkunasta kakkikasaan -saat maksalaatikkoa ilmaiseksi, pistät sen heti suuhun etkä jätä muille. Daedra kirjoitti: [i:9b4e31cf14]Vaihdetaan siskoja, jookos? [/i:9b4e31cf14] Voi kun tälläinen onnistuisi. Olisin päässyt muutamasta idiootista eroon jo kauan sitten, mutta pitää kärsiä ainakin siihen asti, kun olen muuttanut pois kotoa. Ottaa nimittäin hermoon sisterit välillä. :evil:
Juha R linkki 16. tammikuuta 2003 kello 20.38
Juha R 16. tammikuuta 2003 kello 20.38 linkki [quote:056c9e0576="Daedra"]Mmm, makkarasisko.[/quote:056c9e0576] Vai...siskonmakkara??? (Okei , lankesin ilmeiseen) Maksamakkara on muuten ihan jees.
Larppa linkki 16. tammikuuta 2003 kello 21.06
Larppa 16. tammikuuta 2003 kello 21.06 linkki Juha R kirjoitti: [i:87a95e989e]Maksamakkara on muuten ihan jees.[/i:87a95e989e] Jep, olen samaa mieltä tosi hyvää on juu. Mummo asuu tampereella, niin aina kun tulee käymään täällä keski-suomessa hän tuo aina "kassillisen" maksamakkaraa meille. Se on niin suosittua meidän perheessä, että menee aina viikossa koko "kassillinen". Maksamakkara leivät RULEZ! :-D
esidebob linkki 16. tammikuuta 2003 kello 21.09
esidebob 16. tammikuuta 2003 kello 21.09 linkki Tästä gallupista tuli liian paha. :-D :-D En saata vastata.
epaz linkki 16. tammikuuta 2003 kello 21.16
epaz 16. tammikuuta 2003 kello 21.16 linkki Maksalaatikko on valtavan hyvää. Harmi että siinä on maksaa, joka on peräisin eläimistä joita en syö. Jos kuitenkin sattuisi niin onnekkaasti, että vaikkapa joku lihansyöjä olisi päättänyt lopettaa tapansa ja olisi heittämässä vastaostamaansa maksalaatikkoa roskakoriin, söisin lihaherkun ilomielin. -Sampo muokkaus: lihaherkulla viittaan siis maksalaatikkoon, en lihansyöjään.
Karvajalka linkki 16. tammikuuta 2003 kello 22.07
Karvajalka 16. tammikuuta 2003 kello 22.07 linkki Mikäs siinä maksalaatikossa tökkii? Tämä kyseinen herkkuhan kuuluu jokaisen itsäänkunnioittavan opiskelijan menuun :D . Vaihtoehtoja löytyy niin rusinoiden kera ja ilman, sekä puolukalla elikkäs ei. Puolustaakseni teidän morkkaamaa safkaa, kerron sen hyvät puolet: Halpaa ja hyvin ravitsevaa ainetta, joka olomuotonsa vuoksi on helppo niellä alas ja puhaltaa tarvittaessa ylös. Myydään helposti kierrätettävässä pakkauksessa ja mikä parasta pakkauksen voi käyttää uuniruuissa uudelleen. Lapioit porkkanat foliovuokaan ja uuniin niin jälleen on maittava laatikko. :) juu, eipä se silti on mikään kulinaristinen makuelämys. Kyllä sitä syö ennemmin kuin selkäänsä ottaa. Meiasikin unohtua, erästä ulkomaalaista haastateltiin muistaakseni tv:ssä että mitä pidät suomen kulttuurista ja ruuista? Kuulemma tykkäsi, mutta maksilaatikko hyi hyi. Ei sinäänsä mitenkään uutta.
Grammund linkki 17. tammikuuta 2003 kello 8.55
Grammund 17. tammikuuta 2003 kello 8.55 linkki Maksalaatikko on hyvää, pari kertaa vuodessa ja maksamakkara aina. Tosin kun pääsee leivänsyrjään paremmin kiinni, kuin o-tuella niin harvemmin sitä tulee hankittua.
Guzmo linkki 17. tammikuuta 2003 kello 12.30
Guzmo 17. tammikuuta 2003 kello 12.30 linkki En voi sietää mitään ruokaa jossa on maksaa, mutta jos on pakko syödä niin toivon etten ainakaan ole omia rahojani moiseen hulluuteen käyttänyt. Kaverini sanoo, että sienet ovat saatanasta. Voisin lisätä, että maksakin on saatanasta. Luulen, että maksalaatikko on Ragnalarin keksintö :)
Karvajalka linkki 17. tammikuuta 2003 kello 13.39
Karvajalka 17. tammikuuta 2003 kello 13.39 linkki Maksahan puhdistaa elimistöstä kaiken ylimääräsen mömmön, Elikkäs vähän kuin söisi auton ilmansuodattimen :) . Hyvää ja ravitsevaa sekä pehmeää pureskella, kysy vaikka ogrelta. [quote:0399179581]Kaverini sanoo, että sienet ovat saatanasta. Voisin lisätä, että maksakin on saatanasta[/quote:0399179581] Jaa jaa, siinäs nähdään taas, ettei se saatana mikään täysin paha ole kun sienetkin loi. :evil: Saatat muuten olla oikeassa sen makasan luomisen kanssa, mitenkäs sitä muuten heikko ihminen polttelisi viinanhuurut poies? Tässäkin suhteessa aika kiltisti tehty.
Chividal linkki 17. tammikuuta 2003 kello 13.54
Chividal 17. tammikuuta 2003 kello 13.54 linkki Maksalaatikkoa parempaa jouluruokaa ei olekaan!! Ja tietysti itse tehtynä. Kaupan maksalaatikko maistuu kyllä kummaliselta. Ja reilusti puolukkahilloa, muuten ei ole oikea meisinki. Ja maksamakkarakin on hyvää. Ja maksa on kaikin puolin varsin ravitsevaa. Paljon vitamiineja ja muita tarvittavia aineita. Totta, että löytyy myös kaikki raskasmetallit, mutta normaalilla ruokavaliolla syötetyn lehmän maksan voin kyllä syödä. Kyllä niitä myrkkyjä omaan maksaan yhden eliniän verran voi kerätä. Lihansyöjien maksaa en suosittele syömään. Niissä on enemmän kaikenlaista epäilyttävää. :)
Rautakääpiö linkki 18. tammikuuta 2003 kello 12.21
Rautakääpiö 18. tammikuuta 2003 kello 12.21 linkki Koulun maksalaatikko on ihan pahaa. Sen kanssa pitää ottaa ihan älyttömästi hilloa 8-) Mutta saarioisten laatikko on herkkua. Periatteessa maksalaatikon laatu vaihtelee ihan valmistajan mukaan. Kotitekoista en ole kyllä koskaan maistanut...
Larppa linkki 18. tammikuuta 2003 kello 13.05
Larppa 18. tammikuuta 2003 kello 13.05 linkki Rautakääpiö kirjoitti: [i:224419bb3e]Kotitekoista en ole kyllä koskaan maistanut...[/i:224419bb3e] Kannattaa ainakin maistaa. Itse olen tosiaan maksalaatikkoa vastaan, mutta pari kertaa olen syönyt, kun olen ollut kuoleman partaalla. Aina on meinannut tulla saman tien ulos ne ja super vauhtia. Mutta nämä kotitekoiset maksalaatikot on tosiaan parempia, kuin nämä koulun tai eri valmistajien. Kaverilla olin yötä ja söin niiten äidin maksalaatikkoa, niin ei ollut pahaa, mutta ei huippuakaan. Eli riippu täysin tekijästä ja asenteesta sitä kohtaan. Ja puolukkahillo on yhtä pahaa muuten, ainakin minusta. :)
Dovas linkki 19. tammikuuta 2003 kello 15.23
Dovas 19. tammikuuta 2003 kello 15.23 linkki Suuhuni en pistä. Menisi jo masuni sekaisinkin elukoista. IMHO. :)
Waylander linkki 20. tammikuuta 2003 kello 13.43
Waylander 20. tammikuuta 2003 kello 13.43 linkki Atrian/Forssan maksalaatikko on ihan jees. Lämmitän sitä pannulla koko paketin runsaassa rasvassa ja lautaselle lisään kunnon klöntin voita ja perunasalaattia ja nautin. En kyllä tyttöfrendille tarjoaisi illallisena mut..ei siinä mitää vikaa ole. Kouluissa tarjoiltavat maksalaatikot on aivan hirveetä kräppiä silmämunan kokoisine rusinoineen.
Tupew linkki 20. tammikuuta 2003 kello 19.29
Tupew 20. tammikuuta 2003 kello 19.29 linkki Miksiköhän kaikki vihaavat maksalaatikkoa? Minä kyllä pystyn syömään sitä ihan hyvin. Mielestäni kaupan maksalaatikot ovat parempia kuin ne oma tekemät. Ainakaan mummoni maksis ei ollut hyvää. Tuli muuten mieleen se yksi Jope Ruonansuun biisi, maksaloota. Se varmaan vaan lisää ihmisten kammoa maksalaatikkoon :) , kun siinä lauletaan, että se on tehty koiran paskasta, kissan pissasta,kamelin karvasta, apinan aivoista, hirven perseestä, hullusta lehmästä ja tällaisista :) .
Larppa linkki 20. tammikuuta 2003 kello 19.46
Larppa 20. tammikuuta 2003 kello 19.46 linkki Tupew kirjoitti: [i:0f5734236c]Miksiköhän kaikki vihaavat maksalaatikkoa?[/i:0f5734236c] Luulisin sen takia, kun se maistuu pahalle. Mutta sehän on tottumus kysymys, onko syönyt pienestä pitäen sitä vai maistaako vasta koulussa. Joten näitä erimielisyyksiä tulee aina. Sama pätee mykyrokkaan, en ole ikinä maistanut, kun mamma sanoo, että se on pahaa, niin en ole uskaltanut koskea siihen sitten lainkaan. [i:0f5734236c]Se varmaan vaan lisää ihmisten kammoa maksalaatikkoon , kun siinä lauletaan, että se on tehty koiran paskasta, kissan pissasta,kamelin karvasta, apinan aivoista, hirven perseestä, hullusta lehmästä ja tällaisista [/i:0f5734236c] Kuulostaapa herkulliselta. :) Mihin se härän kulli unohtui?