Vanha foorumi

Takaisin

Storlock

Gloranthan alueet ja mantereet
Mjösä 14. tammikuuta 2003 kello 17.57
Kirjoittaja Viesti
Mjösä linkki 14. tammikuuta 2003 kello 17.15
Mjösä 14. tammikuuta 2003 kello 17.15 linkki Onko Indigo vuorten lähellä olevassa Storlockista mitään tietoa, vai onko se taas semmonen tyhjä kaupunki jonka voi itse luoda niinkuin melkein kaikki kamppania kartan paikat?
Larppa linkki 14. tammikuuta 2003 kello 17.32
Larppa 14. tammikuuta 2003 kello 17.32 linkki Mjösä kirjoitti: [i:5d83c4f79b]Onko Indigo vuorten lähellä olevassa Storlockista mitään tietoa, vai onko se taas semmonen tyhjä kaupunki jonka voi itse luoda niinkuin melkein kaikki kamppania kartan paikat?[/i:5d83c4f79b] En usko, että siitä on kovinkaan paljoa missään tietoa. Ehkä muutama lause, muuta en itse ole nähnyt mitään tietoa missään omistamassani kirjassa. Mutta luulisin, että siellä on peikkoja ja peikkolaisiam, koska se sijaitsee siinä Dagori Inkhartin rajoilla. Tavallinen pieni kylä, missä on peikkoja ja peikkolaisia ainakin minun peleissäni se on semmoinen ollut tähän asti. Voi sen luoda semmoiseksi minkälaiseksi pelinjohtaja itse sen haluaa olevan, koska pelinjohtaja on itse Laki. Mitenkäs tämä liittyy julmiin suunnitelmiisi, Mjösä?
Lokamayadon linkki 14. tammikuuta 2003 kello 18.20
Lokamayadon 14. tammikuuta 2003 kello 18.20 linkki Muistaakseni Trotsky kuvaili Torkanien heimoon keskittyvillä kotisivuillaan paikkaa peikkojen ja ihmisten yhteisasutukseksi ja kauppapaikaksi. Tieto ei välttämättä ole "virallista", mutta vaikuttaisi järkevältä. Montaa sanaa paikasta ei kai ole kirjoitettu.
Garrik linkki 16. tammikuuta 2003 kello 8.17
Garrik 16. tammikuuta 2003 kello 8.17 linkki Se Trotskyn kuvaus Storlockista on "kattavin", johon itse olen tähän mennessä törmännyt. IMG Storlock on ikäänkuin ei kenenkään maata: siellä kohtaavat hyvin sekalaiset porukat, kauppiaat etunenässä. Trotskyn sivuilla ohitetaan Torkanien viholliset, Bachad-heimo, aika vähällä. Minulla Bachad ja Torkani, vihollisuuksistaan huolimatta, harrastavat Storlockissa rauhanomaista kanssakäyntiä. Tänä vuonna on luvattu ilmestyväksi Issariekselta Lohikäärmesolan paikkoja laajasti käsittelevä opus. Toivisi/luulisi, että siinä olisi tietoja esim. Storlockista. Kyllähän Gregillä & kumppaneilla on jotakin pitänyt olla mielessä, kun ovat tuon nimen kartoille tälväisseet.
Larppa linkki 16. tammikuuta 2003 kello 13.23
Larppa 16. tammikuuta 2003 kello 13.23 linkki Garrik kirjoitti: [i:338c5e6841]että siinä olisi tietoja esim. Storlockista.[/i:338c5e6841] Joo, ihan hyvä asia olisi, jos siinä kerrottaisiin jopa noin pienistä paikoista. Yleensähän nuo kertovat kaikista tärkeimmistä kaupungeista ja paikoista. Tulisi vaikka semmoinen opus, jossa olisi ihan tarkat kuvaukset aina eri alueilta kuten Prax, Maniria... Tietäisi vain aivan älyttömästi vaivaa tehdä joka paikasta tarkka kuvaus, kartat, historiat jne.
Dovas linkki 16. tammikuuta 2003 kello 18.12
Dovas 16. tammikuuta 2003 kello 18.12 linkki Torkanien vahvaa aluetta Storlock'kin kyllä tosiaan ilmeisesti on. Torkanien klaani vandradit asuttavat mitä todennäköisimmin juuri Indigo vuoria, osan vandradeista palvoessaa nimittäin Valindia. Taisipa siellä olla muutamia gagarthejakin. Mitä olen lukenut, he ryöstelevät ja käyvät sotaa ainakin asmandeja kohtaan; Torkanien rikasta klaania joka tietääkseni asuttaa Keskipäivän metsän itäisen reunan läheisiä alueita. Torkanien alue ylettyy Indigo vuorilta etelämpään aina telmorien rajaan asti Creek joen yläjuoksulle saakka, jossa torkaneilla ja telmoreilla on epävirallinen sopimus jonkinnäköisestä rajapyykistä. Itse asiassa kampanjassamme pelaajat kävivät kerran pariin otteeseen Storlockissa. En pitänyt Storlockia varsinaisesti vandradien alueena, vaan torkanien kauppapaikkana ylipäänsä, jossa Argan Argarin ihmisillä oli aika dominoiva ote kylän päällikönkin liikkeisiin. Storlockin lähistöllä sijaitsee myös orlantheille merkittävä paikka Orlanth`s Hill, jolla voi olla merkittävää presenceä sankarien poluille menemisen kannalta. Torkanit ovat juuri Pimeyden jumalien palvonnan takia erityisen mielnkiintoisia mielestäni että epätavallisina orlantheina he yhdistävät nämä toisiinsa, korvaten muutamat Orlanthin pantheonin kulteista peikkopantheonin vastaavilla. Chalanan palvonnan sijasta heidän parantajansa ovat Xiola Umbarin parantajia, Issariesin sijasta kaupankäynnin jumala onkin Argan Argar ja Ernaldan sijalla on jopa Xentha. Torkanien 'look & feel' ei ole niinkään orlantheille tyypillinenkään, ainakaan siitä päätellen että lunarit käyvät asmandien kanssa kauppaa (selittää aika hyvin asmandien varakkuuden), [i:fc0b8af72c]eivätkä[/i:fc0b8af72c] he [i:fc0b8af72c]tiedä[/i:fc0b8af72c] asmandien olevan siinä mielessä ihan pesun kestäviä orlantheja että ne palvovat Orlanthia myös varsinaisesti. Tämä antaa asmandeille ja torkaneille hyvän etulyöntiaseman, mitä lunareihin nyt tulee... Peeveli, tässähän innostuu ihan.