Vanha foorumi

Takaisin

Oletko pelannut HeroWarsia?

Yleinen HeroQuest -keskustelu
epaz 13. tammikuuta 2003 kello 20.31
Kirjoittaja Viesti
epaz linkki 13. tammikuuta 2003 kello 20.31
epaz 13. tammikuuta 2003 kello 20.31 linkki Tämä kiinnostaa minua.
humis linkki 13. tammikuuta 2003 kello 21.06
humis 13. tammikuuta 2003 kello 21.06 linkki Kuten kaikki varmaan tässä vaiheessa jo tietävätkin, vedän [url=http://myrskyn.temppeli.org/pts/]Punaisen Tammen Saagaa[/url] HeroWars (tai osaksi jo HeroQuest) -säännöstöllä. Punaisen Tammen urhoista näillä foorumeilla seikkailevat lisäkseni epaz ja daedra.
Larppa linkki 13. tammikuuta 2003 kello 21.52
Larppa 13. tammikuuta 2003 kello 21.52 linkki En ole pelannut, mutta tarkoituksena on ollut ostaa kyseinen peli.
newsalor linkki 14. tammikuuta 2003 kello 10.28
newsalor 14. tammikuuta 2003 kello 10.28 linkki Voisi olla peliliike odottaa niin kauan, että HeroQuest julkaistaan. Toisaalta Hero Warssissa on jonkinmoiset säännöt mystikoista ja se on sentään saatavilla. HeroQuestin julkaisu ajoissa on IMO aikamoista utopiaa. Hyvä peli. Vaatii hiukan erinlaista asennoitumista ja miettimistä. Sitten kun kuvailun saa sulautettua sujuvasti pelimekaniikkaan, niin "The Power is Yours".
petteri linkki 14. tammikuuta 2003 kello 11.02
petteri 14. tammikuuta 2003 kello 11.02 linkki Pelattu on jo pari vuotta tiheään tahtiin. Aluksi oli vaikeaa, kun RQ oli syövyttänyt ajattelun, mutta vihdoin siitä on päästy yli ja peli maistuu hyvältä :D
Chividal linkki 14. tammikuuta 2003 kello 11.22
Chividal 14. tammikuuta 2003 kello 11.22 linkki Itse pelataan pääasiassa RQ:ta, mutta ollaan pelattu kerran kokeiluluontoisesti HW:ta. Nyt ollaan tehty hahmot uuteen HW kampanjaan ja joskus aiottiin jopa pelailla sitä. Omasta mielestäni ihan hyvä ja mielenkiintoinen systeemi, mutta ainakaan pääkampanjaamme ei aiota muutta HW:lle :)
esidebob linkki 14. tammikuuta 2003 kello 12.02
esidebob 14. tammikuuta 2003 kello 12.02 linkki Pelaan ja pidän.
humis linkki 14. tammikuuta 2003 kello 16.52
humis 14. tammikuuta 2003 kello 16.52 linkki Oho! jo ainakin neljä HeroWarsin pelaajaa, jotka eivät ole meidän kampanjastamme! :) Tämähän voi melkein onnistua. (Jos ette ole huomanneet, meillä on käynnissä kova yritys herättää HeroWars/HeroQuest -alue henkiin mm. tuomalla omia metapelipohdintojamme tänne muidenkin pällisteltäviksi.) Eeexcellent.. *hieroo käsiään yhteen maanisesti ja virnuilee juonikkaasti* - pahan velhon julmaa naurua saatte vielä odottaa.
Nysalor linkki 14. tammikuuta 2003 kello 17.04
Nysalor 14. tammikuuta 2003 kello 17.04 linkki Hero Warsin säännöt olen lukenut, mutta en ole sitä käytännössä pelannut. Toisaalta lukemani perusteella ei ole tullut mitään valtavia ahaa-elämyksiä siitä, että säännöt mitenkään minun makuuni olisivatkaan. Erityisesti minua ärsyttää jossakin kohdin aika ylimalkainen ote, kuten rahajuttujen kohdalla: "Sankarien ei tarvitse käsitellä pennejä ja guildereita. Sankarillasi on useimmiten tarpeeksi rahaa elämiseen." Vaikken aina pelissä itsekään vahdi silmä kovana pelihahmojen rahavaroja, en nyt noin epämääräistä määrittelyä käytä. Samoin häiritsee jatkuva elokuvamaisuuden ja dramaattisuuden korostus. Pähkäily avuttomien vastustajien tappamisestakin kuulostaa kummalta, kun kysytään vielä miksi "tunkea ihmiskunnan pahimpia puolia pelikokemukseen". Latteaa. Sankaripisteiden jakaminen pelikertojen mukaan ei oikein nappaa sekään. Varmaan säännöissä on muistakin kohtia, jotka saavat aikaan sen kokonaisvaikutelman, ettei HW ole minun pelini. RQ-rules-listalla on muuten kritisoitu aika voimakkaasti Hero Warsia ja sen tuomaa uutta kuvaa Gloranthasta. Kritiikin pääpointit lienevät sellaiset, että Gloranthaan on tungettu liikaa yksityiskohtia, siihen on ammennettu liikaa aineksia meidän maailmastamme kulttuurillisina analogioina ja siitä on tehty liiaksi sosiologista ajatuskokeilua. Hauskuuden ja helppouden päästä sisään maailmaan sanotaan myös vähentyneen ja on sanottu tylsäksi sitä, että paljon asioita pelkistetään yhteen nopanheittoon. Täytyy kyllä sanoa, etten näitä kaikkia pointteja allekirjoita. Itse pidän Gloranthan yksityiskohtaistamisesta ja syventämisestä, joskin näen myös tarpeettomia muutoksia (kuten velhoulottuvuus). Säännöissä ja maailman muutoksissa on vain paljon sellaista, mikä hannaa vastaan.
Tupew linkki 14. tammikuuta 2003 kello 17.42
Tupew 14. tammikuuta 2003 kello 17.42 linkki Meidän peliporukka on alkanut siirtymään pelaamaan hero warssia. Hahmot on jo valmiina mutta pelaamaan ei olla vielä päästy. Tämä ei nyt varsinaisesti kuulu aiheeseen mutta kerrompa silti. No, meidän peliporukkaan liittyi uusi pelaaja, joka ei ollut vielä pelannut roolipelejä. No tämä kaveri tuli juuri silloin mukaan, kun aloitettiin hero wars. Sitten alettiin tekemään hahmoja hero warssiin ja pj sanoi, että peli sijoittuu orlanthien pariin. Tämä tyyppi ei tiennyt mitään gloranthasta, eikä hänelle kukaan kyllä kertonutkaan siitä. Kukaan ei edes sanonut, että tässä pelataan Gloranthassa. Tämä tyyppi kai luuli, että meidän maailmassa on ollut jotain orlantheja ja sitten tämä alkoi kirjoittaa kuvausta hahmosta, joka oli meidän maailmasta. Mutta ei se vielä mitään. Siinä kuvauksessa oli, että hän on murhannut Caessarin ja lähtenyt maanpakoon roomasta.Hän on harjoitellut taistelutaitojaan afrikassa ja on selvinnyt saharan autiomaassa kolme päivää ilman vettä. Nykyisin hän palvelee Napoleonia venäjällä. Hän elää ihmislihalla, marjoilla ja hiirten lihalla.Sitten hän on keksinyt tavan millä matkustaa ajassa ja osaa karatea ja sen elämän tavoite on tappaa kaikki :). Ja se on vasta jotain kaksikymmentä vuotta. :lol: Siinä oli kuvausta siitä hahmosta. Eikä siinä muuta, kun että Napoleonin ja Caessarin välissä on jotain tuhat vuotta ja tällaista.Ja että palvelee napoleonia Venäjällä! Napoleon ei kyllä pahemmin asustellut venäjällä, hyökkäsi vaan sinne. Tämä tyyppi on varmaan nukkunut historian tunnit :). Hän teki vielä hahmoa ihan tosissaan, mutta ymmärtäähän tuon mokailun... Saatte kolme arvausta, antoiko pj pelata tätä hahmoa :).
Larppa linkki 14. tammikuuta 2003 kello 17.46
Larppa 14. tammikuuta 2003 kello 17.46 linkki Tupew kirjoitti: [i:c9c85b15be]Tämä tyyppi ei tiennyt mitään gloranthasta, eikä hänelle kukaan kyllä kertonutkaan siitä.[/i:c9c85b15be] Joo, kuten kukaan meistäkään ei tiennyt siitä mitään alussa. Pitäisi ehkäpä minunkin alkaa pelaamaan, kun ei ole tullut pelistä muuta negatiivista kommenttia kuin nämä Nysalorin. Eli taitaa olla ihan kelpo peli. Pitäisi alkaa keräämään rahaa massa tilaukseen fantsusta. :)
Grammund linkki 14. tammikuuta 2003 kello 18.23
Grammund 14. tammikuuta 2003 kello 18.23 linkki Allekirjoittanut myös HW:n pelaaja. RQ ollaan pelattu viimeksi n. 12 vuotta sitten, ja nykyään HW:tä. Tosin ollut hiljaiseloa viimeaikoina. Ymmärrän täysin Nysalorin ajatuksen, sillä ensi tutustuminen hw:hen sai unohtamaan pelin puoleksi vuodeksi ja manaamaan sen alimpaan helvettiin. Ei siis vain kolahtunu, kun kaikki hahmot osasivat lentää + veikoilla oli lentäviä lehmiä ym. järkyttävän typerää. Tosin tässä tapauksessa vika voidaan kyllä laittaa gm:n piikkiin ja yhden powergeimaajan. Nykyään jo mennään ihan normaaliin malliin, mutta pitkällisen Harn masterin pelailun jälkeen jotkut asiat hieman häiritsevät.
Larppa linkki 14. tammikuuta 2003 kello 20.20
Larppa 14. tammikuuta 2003 kello 20.20 linkki Nysalor kirjoitti: [i:876840e942]Jos haet dramaattisuutta, elokuvamaisuutta, tarinankerrontaa ja hyvin kevyitä sääntöjä Gloranthaan englanniksi ilman sen suurempia mallinnustemppuja, niin Hero Wars tai HeroQuest voisi olla valintasi.[/i:876840e942] Joo, no näitä lähinnä odotan peliltä. Kuulosta ihan hyvältä jos siinä on näitä kaikkia mitä tässä luettelit, siis enemmän kuin RuneQuestissa, vaikka siinä ei taida ollakkaan mitään tämmöistä. Mutta tämä englannin kieli on kyllä ainut huono pointti. Kyllä minä englantia osaan hyvin ja sain numeroksi ysin, mutta aina tulee jotain sana ongelmia ja lukeminen sekä ymmärtäminen ovat sitten hieman hitaampaa, kuin suomenkielisessä versiossa. [i:876840e942]Silti saattaisi olla järkevää odottaa HeroQuestia ennen hankintaa,[/i:876840e942] Jep, tätä olen ajatellut. Pitäisi sitten kun HeroQuest on ilmestynyt käydä siellä helsingissä fantasiapeleissä katsomassa ihan paikan päällä koko kirjaa. [i:876840e942]Hero Warsin peruspakkauksen kirjat eivät muuten ole kovin kauniita ulkonäöltäänkään[/i:876840e942] Ei se nytten kovin paha asia ole. :)
Nysalor linkki 14. tammikuuta 2003 kello 20.35
Nysalor 14. tammikuuta 2003 kello 20.35 linkki Larppa: [i:1046c866c2]Joo, no näitä lähinnä odotan peliltä. Kuulosta ihan hyvältä jos siinä on näitä kaikkia mitä tässä luettelit, siis enemmän kuin RuneQuestissa, vaikka siinä ei taida ollakkaan mitään tämmöistä.[/i:1046c866c2] Säännöt ovat ainakin taatusti kevyemmät kuin RuneQuestissa, mikäli yhtään olen saanut lukemani perusteella käsitystä. Toisin sanoen taistelun kuvaamiseen pitää kai panostaa paljon, jos ei halua hyvin ympäripyöreitä selostuksia. Kannattaa ehkä vilkaista suomennettua [url=http://www.kalikos.org/julkaisut/hw-saannot.pdf]Hero Warsin sääntötiivistelmää[/url], jos haluat jotakin ajatusta siitä, millainen systeemi on ja mitkä ovat sen periaatteet. [i:1046c866c2]Mutta tämä englannin kieli on kyllä ainut huono pointti. Kyllä minä englantia osaan hyvin ja sain numeroksi ysin, mutta aina tulee jotain sana ongelmia ja lukeminen sekä ymmärtäminen ovat sitten hieman hitaampaa, kuin suomenkielisessä versiossa.[/i:1046c866c2] Minäkin luen paljon huonommin englantia kuin suomea. Olisikin mahtavaa, jos säännöistä tehtäisiin vaikka epävirallinen käännös suomeksi. Jos minulla olisi paljon joutoaikaa, saattaisin sellaista vääntääkin, kuten olen tehnyt joistakin HW:n Glorantha-kirjan aluekuvauksistakin. Mutta nyt ei ole, joten ei siitä enempää. Odottaisin myös kääntämistä varten mieluummin HeroQuestia. [i:1046c866c2]Ei se nytten kovin paha asia ole.[/i:1046c866c2] Joo, eihän karmea kuvitus vielä maailmaa kaada, mutta sisällysluettelon puuttuminen ja jotenkin sekavan tuntuinen ulkoasu ehkä vaikeuttavat lukemista. HeroQuestin on lupailtu olevan kai näiltä osilta parempi ja siinä on tietokin yhdessä ainoassa opuksessa HW:n kahden sijaan.
Larppa linkki 14. tammikuuta 2003 kello 21.24
Larppa 14. tammikuuta 2003 kello 21.24 linkki Jep, olen lukenut tuon sääntö tiivistelmän jo aikaisemmin, mutta se ei minua pahemmin vakuuttanut. Mutta mitä täällä puhutaan, niin se on saanut minun innostukseni tähän HeroWars/HeroQuestiin. Ainut omituinen juttu oli siinä tiivistelmässä mitä luin, että oli ne täydellinen voitto ja vastaavat jutut. Ulkomuistista sitten tämän kirjoitin. On se täydellinen voitto/häviö taulukot varmaan ihan hyvät, mutta minua ne hieman epäilyttivät en tiedä kyllä itsekkään miksi. Nysalor kirjoitti: [i:14c553597f]vaikka epävirallinen käännös suomeksi.[/i:14c553597f] Joo olisi kyllä mahtavaa, jos joku pystyisi tai viitsisi suomentaa tulevan HeroQuestin, jos se on niin hyvä kuin odotetaan.
Dovas linkki 14. tammikuuta 2003 kello 23.21
Dovas 14. tammikuuta 2003 kello 23.21 linkki Kerran oli tällainen lyhyt ja spontaani tutustuminen Hero Warsiin Plenton vetämänä. Spontaanisti se lähti. Kiinnostus oli kyllä suuri, meikäläisen ollessa muutenkin avoin kaikenlaiselle kokeilulle. Täytyy sanoa että jokin sellainen jonka olen huomannut ilmenevän pitkään samaa peliä vääntäessä tuhottoman monta vuotta toisensa jälkeen (jolloin maailma on tullut jo tutuksi), saa kieltämättä ns. neitseellistä uutta verta kun on jokin uusi tekijä (systeemi) mukana pelissä. Herkkuahan se on GM:lle muutenkin kun pelaajat tuntevat maailman jo entuudestaan. Pelin intensiivisyys kärsi itselläni pahasti siinä vaiheessa kun huomasin olevani tulossa kipeeksi ja olo huononi tunti toisensa jälkeen... Ei, en usko että se johtui HW:stä. :-D Kaikenlainen roolipeli on aina innostanut mua. Vaikka säännöt olisi kuinka paskat ja naurettavat tahansa; olen pitänyt sitä kuitenkin toisarvoisena seikkana. Mielikuvituksesta, eläytymisestä ja itsestäänhän se on aina viime kädessä kiinni lopputuloksen jälkeen miltä peli on vaikuttanut. Ja kun on niin uskomattoman hieno, satumainen ja monipuolinen maailma kuin Glorantha pelattavana; sehän se on joka siinä innostaa. En tiedä onko RQ "syövyttänyt" sitten (niin kuin Petteri tuolla taisi puhua), mutta mulla on hemmetti [i:e6aec6156b]edelleen[/i:e6aec6156b] se haikea unelma toteuttaa storytellingin kliimaksi RQ-roottorilla :) (nauraa saa/aplodeja tänx), niin kuin sitä yritettiin hiuksia halkoen toteuttaa vielä 90-puolivälissä (TotRM & Questlines - oohh niitä)... Vaikka olen pelkkää läppää heittänyt noilla hevari vs. runkkari paska(lla)-huumorijutuilla muualla, tähdennettäköön nyt vielä kerran että heitän huulella yhtä sun toista. Nys: [i:e6aec6156b]RQ-rules-listalla on muuten kritisoitu aika voimakkaasti Hero Warsia ja sen tuomaa uutta kuvaa Gloranthasta. Kritiikin pääpointit lienevät sellaiset, että Gloranthaan on tungettu liikaa yksityiskohtia, siihen on ammennettu liikaa aineksia meidän maailmastamme kulttuurillisina analogioina ja siitä on tehty liiaksi sosiologista ajatuskokeilua. Hauskuuden ja helppouden päästä sisään maailmaan sanotaan myös vähentyneen ja on sanottu tylsäksi sitä, että paljon asioita pelkistetään yhteen nopanheittoon. Täytyy kyllä sanoa, etten näitä kaikkia pointteja allekirjoita. Itse pidän Gloranthan yksityiskohtaistamisesta ja syventämisestä[/i:e6aec6156b] Selittäisiköhän niiden kritisoinnin aina toisinaan joidenkin taustalla häilyvä ns. suivaantuminen siitä kuinka on kokenut jonkin tietyn fantasian jonninlaisena henkilökohtaisena unelmana jostain (Gloranthasta), jota eivät voi sallia kun se mielikuva särkyykin... Hitto, :-o Glorantha ei ole se normi-arkkityyppi-fantasiasiamaailman esimerkki vaan aina paljon enemmän...(!) Tottakai kun mitä tahansa fantasiamaailmaa/utopiaa kuvataan ja tehdään pitemmälle; ajatuskokeilua on pakko tehdä. Sehän se vasta ammentaakin. Helppoa sei ei kyllä välttämättä ole. Minäkään en allekirjoita heidän kritiikkiään. [i:e6aec6156b]joskin näen myös tarpeettomia muutoksia (kuten velhoulottuvuus)[/i:e6aec6156b] Sama täällä...jollei joku osaa erittäin äärimmäisen hyvin perustella analyyttistä perustaa koko idealle. Tupew: [i:e6aec6156b]No, meidän peliporukkaan liittyi uusi pelaaja, joka ei ollut vielä pelannut roolipelejä ...[/i:e6aec6156b] Hulvaton stoori tuo tosiaan! Periaatteessa, hän tuntui tehneen ihan ymmärrettävästi (jos ei nyt napoleonin ja keisarin välisiä realistisia pointteja ym lasketa): Hän ainakin otti pallon vastaan niin sanotusti kun se hänelle heitettiin. Olisi mielenkiintoista kuulla miten hän pelisessiot koki ja kuinka mielikuva muuttui. Osasiko hän esimerkiksi odottaa ettei "juttu välttämättä mene ihan näin", mutta kunhan jotain rustasi paperille? Larppa: [i:e6aec6156b]Pitäisi ehkäpä minunkin alkaa pelaamaan, kun ei ole tullut pelistä muuta negatiivista kommenttia kuin nämä Nysalorin[/i:e6aec6156b] Hmm. Kunhan tarpeeksi pitkälle selailet vanhempia (ja uudempiakin) topicceja niin eiköhän sieltä löydy kaikennäköistä... Nysalor, once again: [i:e6aec6156b]Hero Warsin peruspakkauksen kirjat eivät muuten ole kovin kauniita ulkonäöltäänkään[/i:e6aec6156b] Hyss.. Tuli tuntui sammuneen edellisestä roviosta. Viimeksi mä nyt odotin että sinä sitä alat sytyttämään uudestaan. :) -------------------- Sweet dreams!
humis linkki 15. tammikuuta 2003 kello 2.03
humis 15. tammikuuta 2003 kello 2.03 linkki [quote:ffc227d524="Larppa"]Jep, olen lukenut tuon sääntö tiivistelmän jo aikaisemmin, mutta se ei minua pahemmin vakuuttanut. Mutta mitä täällä puhutaan, niin se on saanut minun innostukseni tähän HeroWars/HeroQuestiin. Ainut omituinen juttu oli siinä tiivistelmässä mitä luin, että oli ne täydellinen voitto ja vastaavat jutut. Ulkomuistista sitten tämän kirjoitin. On se täydellinen voitto/häviö taulukot varmaan ihan hyvät, mutta minua ne hieman epäilyttivät en tiedä kyllä itsekkään miksi. [/quote:ffc227d524] Sääntötiivistelmä on mielestäni aika kehno (ei ole suomenkielisen käännöksen vika vaan alkuperäisen) - se on selkeästi tarkoitettu varsinaiset säännöt lukeneille ja siitä on kovin vaikea saada kunnon kuvaa säännöistä ja varsinkin siitä, miten niitä on tarkoitus käyttää. Täydellinen voitto / Häviö -kommenttia en ymmärrä - vaikea sanoa mitään, jos et itsekään tiedä, mikä sinua niissä hämää (ystävällinen huom: viestejäsi olisi mukavampi lukea, jos tarkistaisit, että esittämilläsi väitteillä/pointeilla on perusteet, jättäisit tajunnanvirtapohdiskelut tajuntaan ja kirjoittaisit vain lopulliset johtopäätöksesi sekä niiden perusteet viestiin) Minusta tapahtumien resoluutioskaala täydellinen/suuri/pieni/marginaalinen voitto/häviö on yksi systeemin nerokkaimpia juttuja yleispätevyydessään. Mitä suurempi voitto, sen merkittävämmät seuraukset - jos saat oikeusjuttuun liittyvässä väittelyssä täydellisen voiton vastustajastasi muistavat kaikki varmasti vuoden jälkeenkin miten häntä nöyryytit, jos saat vain marginaalisen voiton niin ehkä oikeus kyllä tuomitsee asian sinun hyväksesi, mutta lieventävät asianhaarat johtavat vain kovin vähäiseen korvaukseen. Nopat antavat vain suunnan ja suuruuden tapahtumille, pelinjohtaja hoitaa kaiken muuntamisen pelimaailman tapahtumiksi.
epaz linkki 15. tammikuuta 2003 kello 9.35
epaz 15. tammikuuta 2003 kello 9.35 linkki [quote:9d420588a6="Itse"]Mielestäni juuri HW:n mekaniikoista 'raskain', extended contest, on uskomattoman nerokas keksintö - AP:t kuvaavat vain kilpailijoiden asemaa kuluvassa mittelössä, pelinjohtaja ja pelaaja valitsevat käyttämänsä taidot ja bidien suuruuden ja näistä päätellen kuvataan tapahtumien eteneminen. Mahdollistaa ihan mitä tahansa mielikuvitus vain voi keksiä! Pidän siitä.[/quote:9d420588a6] En tiedä mitä tästä sääntökirjassa sanotaan, mutta voi tietysti tehdä myös niin päin, että sanoo mitä haluaa tehdä, ja vasta sen jälkeen katsotaan soveltuvin taito ja tehdään tarvittavat vähennykset siitä... silloin on vielä vapaampaa :) -Sampo
esidebob linkki 15. tammikuuta 2003 kello 14.17
esidebob 15. tammikuuta 2003 kello 14.17 linkki En ole vielä nähnyt roolipelisysteemiä, joka olisi hyvä ilman järjenkäyttöä, tilannesoveltamista ja mekaniikan mutkien suoriksivetämisiä tarinan tähden. Kokemusta on vain pelaajana, mutta vaikuttaa, että HW-systeemi on mainio juuri sellaiseen, että saadaan vapaan tarinankerronnan ympärille tukeva runko paljolti sen kautta, että määritellään hamojen osaamiset *erittäin yleismaailmallisesti ja vapaasti*. Mahdollisille taidoille asettaa vain mielikuvitus rajat, ja jos jo potentiaalisia taitoja on niin holtittoman paljon (suu alkaa vaahdota), niin kuinka paljon sovellutusmahdollisuuksia niillä yhdessä onkaan, jos yhtäkin taitoa voidaan soveltaa käytännössä loputtomasti! ... ja kaikesta tästä huolimatta pysyy säännöstön tulkitseminen vakaana, jos hommassa vain viitsii pitää aatoksen mukana ja muistaa lopussa luottaa itseensä numeroita enemmän. Jos roolipelin on tarkoitus olla jonkinlainen kilpailu pelinjohtajan ja pelaajien välillä, tulevat tarkemmat sääntörungostot paremmin kyseeseen. HW-mekaniikka on kuitenkin jees, jos koko pelaajaporukka on yhtä suurta perhettä ja katrasta ^_^ Toistan aika pitkälti jo sanottua, puolustelen levottomilla sormilla.
humis linkki 16. tammikuuta 2003 kello 15.56
humis 16. tammikuuta 2003 kello 15.56 linkki [leikkasin osan viestiketjua joka alkoi etääntyä aiheesta suht summamutikassa alueelle roolipelikeskustelu - [url]http://www.kalikos.org/foorumi/viewtopic.php?p=12459[/url]]
Guzmo linkki 17. tammikuuta 2003 kello 11.51
Guzmo 17. tammikuuta 2003 kello 11.51 linkki Itsekkin Plenton HW demoon osallistuneena voin sanoa pitäneeni systeemistä ja hahmonluontityylistä, paljon.