Tupew
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 16.33
|
Tupew
19. joulukuuta 2002 kello 16.33
linkki
|
Miten oma olotilanne vaikuttaa pelaamiseen? Vai vaikuttaako se ollenkaan? Eli jos olette todella vihaisia kun peli alkaa niin onnistuuko silloin olotilaltaan hilpeän ja iloisen hahmon pelaaminen?
(Hmm, tulipas aika laiha aloitus viesti.)
|
humis
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 17.14
|
humis
19. joulukuuta 2002 kello 17.14
linkki
|
[quote:062bdad4b0="Tupew"]Miten oma olotilanne vaikuttaa pelaamiseen? Vai vaikuttaako se ollenkaan? Eli jos olette todella vihaisia kun peli alkaa niin onnistuuko silloin olotilaltaan hilpeän ja iloisen hahmon pelaaminen?
[/quote:062bdad4b0]
Aika vaikea on pelata täysin omaan olotilaan sopimattomia tunteita. Toisaalta ihan samanlaisia tunteitakin pelatessa voi joutua ongelmiin omien fiilisten sekoittuessa liiallisesti hahmon viboihin. Eläytymisen kannalta paras olotila onkin mielestäni selkeästi 'nollataso', jossa yritetään päästä mahdollisimman paljon eroon omista fiiliksistä ylipäänsä, jotta voidaan keskittyä hahmossa olemiseen ja sen tunteiden kokemiseen.
Mutta miten tällaiseen tilaan pääsee? Meidän sessioissamme on yleensä aina aluksi melkein pakollinen tunnin kestävä aika jolloin ei parane aloittaa varsinaista peliä, toisiaan muualla harvoin näkevät ihmiset purkavat puhumistarvettaan, vaihtavat kuulumisia, täyttävät vatsansa ja muut perustarpeensa sekä vähitellen 'laskeutuvat' odottamaan varsinaista peliä.
Itse pelin alku tarvitsee jonkinlaisen selkeän erotuspisteen 'muusta olemisesta' ja todellisesta maailmasta. Kaikki kerääntyvät pöydän ääreen, turhat valot sammutetaan ja korvataan kynttilöillä, musiikki vaihtuu (tällä hetkellä meillä ei vielä ole aina pelin alussa soitettavaa kampanjateemaa, mutta harkitsen sellaista) ja tee kannetaan pöytään.
Pari kertaa meillä on ollut pelin aluksi pelimaailmaan liittyvää tarinankerrontaa ja se on kyllä ollut todella loistava tunnelmanluoja, jota suosittelen avoimesti kaikille.
Varsinaisen pelin alun jälkeen (varsinkin nykyään) offgame-puhe loppuu kuin seinään - metapeliasioista puhuminen on tosin vielä sallittua.
Pelin aikaisia 'muusta olemisesta erottavia' rituaaleja ovat jatkuva teenjuonti (joka myös pitää hyvin hereillä) sekä pöydällä kupeissa istuvat karkit tai muut pikkunaposteltavat.
Meille on myös muodustunut sellainen hassu tapa, että jossain vaiheessa peliä pidetään ihan kunnon tauko, puoli tuntia tai tunti, jolloin ihmiset syövät välipalaa, juttelevat, käyvät tarkistamassa postinsa tai kipaisevat ulkona jaloittelemassa ja heräämässä. Sen jälkeen jaksaa taas paljon paremmin keskittyä täysillä peliin ja hahmoon.
Miten te kaikki muut nollaatte tosimaailman mielestänne ja syvennytte peliin?
|
Larppa
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 17.52
|
Larppa
19. joulukuuta 2002 kello 17.52
linkki
|
Tupew kirjoitti:
[i:be64c76fa2]Miten oma olotilanne vaikuttaa pelaamiseen? Vai vaikuttaako se ollenkaan? Eli jos olette todella vihaisia kun peli alkaa niin onnistuuko silloin olotilaltaan hilpeän ja iloisen hahmon pelaaminen? [/i:be64c76fa2]
Joo meillä on siten käynyt, että yleensä en edes pelaa jos olen vihainen, kun siitä ei silloin tahdo tulla mitään ja tekee kaikkea tyhmää. Mutta pari kertaa olen vihaisena pelannut, mutta olen saanut jotenkin hillittyä itseni pelissä.
Ja jotkuthan ne sanoo, että roolipelissä voi unohtaa omat murheet ja heittäytyä kokonaan peliin. Silloin varmaan vihakin menee ohi. Mutta pitää olla tosi hyvä pelaaja, jos pystyy huonossakin olotilassa pelaamaan kunnolla. Ja yleensä ropeissa on hauskaa, niin huolet unohtuu, ainakin vähäksi aikaa.
Kyllä minä itse voisin vihaisena pelaamaan hilpeää ja iloista hahmoa tai ainakin luulisin pystyväni.
|
Dovas
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 19.12
|
Dovas
19. joulukuuta 2002 kello 19.12
linkki
|
[quote:4cd516314e="humis"]
Aika vaikea on pelata täysin omaan olotilaan sopimattomia tunteita. Toisaalta ihan samanlaisia tunteitakin pelatessa voi joutua ongelmiin omien fiilisten sekoittuessa liiallisesti hahmon viboihin.[/quote:4cd516314e]
Tästä meilläkin on kokemusta. Joskus pelin ulkopuoliset elämän stressit voi riipiä olotilaa koko pelin ajan. Se ei purkaudu, tai toivottavammin: nollaudu.
[i:4cd516314e]Eläytymisen kannalta paras olotila onkin mielestäni selkeästi 'nollataso', jossa yritetään päästä mahdollisimman paljon eroon omista fiiliksistä ylipäänsä, jotta voidaan keskittyä hahmossa olemiseen ja sen tunteiden kokemiseen.[/i:4cd516314e]
Tässä piileekin juttu joka mielestäni on olennainen koko roolipelaamisen harrastamiselle. Vaikka joskus on tullut ihmeteltyä (esim foorumilaisilla)
anonymiteetin ylläpitämistä, on se tosiaan erittäin olennainen pointti. Yksistään Gloranthassa pelaaviakin ihmisiä on taustoiltaan kaikenlaisia, ties mitä, ympäri maailmaa. Jotta pelaaminen ja sen harrastaminen toimii sille tarkoitetulla tavalla; sitä EI SAA mielestäni rajoittaa mitenkään 'meidän' erilaisuus, ennakkoluulot tms. Sillä lailla se on toistemme ja yhteisen harrastuksen kohteliasta kunnioittamista ja vaalimista. Yhteisissä internationaaleissa tapaamisissa voi parhaimmillaan olla satojakin ihmisiä...
[i:4cd516314e]Meidän sessioissamme on yleensä aina aluksi melkein pakollinen tunnin kestävä aika jolloin ei parane aloittaa varsinaista peliä ...[/i:4cd516314e]
Onneksi nykyisin meilläkin on näin. Kiireen pitäminen "jotta ehtii pelata" luo vähintäänkin hätäisen tunnelman ja keskittyminen herpaantuu.
[i:4cd516314e]Kaikki kerääntyvät pöydän ääreen, turhat valot sammutetaan ja korvataan kynttilöillä ...[/i:4cd516314e]
Wau!
Tottakai sitä muutamia taukoja täytyy voida ollakin jotta balanssi säilyy niin normaaleilla asioilla, kuten pelaamisellakin. Ruokailu, saunonta ym. (minulla esim. tunnelmaa kasvattavat 'non sense' jutustelut parvekkeella :smokin: ) ovat hienoja tunnelmaa vaalivia herkkupaloja.
|
Marcus Maximus
linkki
20. joulukuuta 2002 kello 0.28
|
Marcus Maximus
20. joulukuuta 2002 kello 0.28
linkki
|
Tällä foorumi-istunnolla taisi tulla kirjoitettua kolme viestiä. Kuten kahdessa aikaisemmassakin, tässäkin kehutaan Humista, eli, way to go. Kehumista tietenkin helpottaa se, että omissa peleissäni harrastan samanlaisia rituaaleja; ennen kaikkea sitä, että pelinjohtaja aloittaa pelin painamalla nappulaa Play, ja laittamalla hyvin valitun musiikin volyymin riittävän kovalle pariksi sekunniksi saadakseen jakamattoman huomion. Ja paskanjauhanta loppuu sitten siihen.
Pöydän ääressä pelaamiselle kannattaa hakea vaihtoehtoja, muuten. Edellisessä viestissä mainittua Lohkeilevaa Kynsilakkaa on pelattu ainakin
[list:666349082b]Pöydän ääressä
Huoneessa ilman pöytää
Muuttolaatikoiden keskellä lattialla ikäänkuin nuotion ääressä, nuotion sijasta laavalamppua tuijottaen
Keskustassa puistossa päivällä mankan kanssa
Tyhjässä pimeässä sirkusteltassa mankan kanssa
Näköalapaikalla lasipalatsissa ruuhkaa katsellen[/list:u:666349082b]Ja niin edelleen.
Tulevissa suunnitelmissa on ainakin näsinneulan näköalaravintola (mahdollisesti edestakaisilla matkoilla myös juna), sekä linnanmäen maailmanpyörä, jossa saa istua vaikka koko päivän jos haluaa. Ja autokannen alla moottorien lähellä oleva laivan hytti.
Ja kyllä, se todella vaikuttaa peliin. Pöydän ääressä on ryhdikästä peliä, tyhjässä sirkusteltassa (jossa pimeyttäkin kummallisempaa on äänien hiljaisuus; mikään ei kaiu mistään) aika paniikinomaista.
Obskyyrit pelipaikat vaativat kyllä kurinalaista peliporukkaa. Puistoissa esimerkiksi häiriötekijöitä on teoriassa niin paljon, että kaikkien on jaksettava jatkuvasti keskittyä peliin. Samoin pelifiiliksen rakentaminen on vaikeampaa. Mutta kannattaa kokeilla.
Puhutaanko vielä aiheestakin? Sen verran olen huomannut, että verensokerin laskeminen, unetus ja mahdollinen kofeiinin ja sokerin yliannostus vaikuttavat peleihin. Hahmot esimerkiksi riitelevät helpommin loppuillasta tai aamuyöstä. Siksi Humiksenkin mainitsema reilu tauko ja oikea ruoka tekevät ihmeitä pelille. Tämän poislukien ropet ovat minusta päinvastoin loistava tapa kääntää tunteet pois päältä tarvittaessa. Paras juttu teiniangstissa on synkkä rope; synkkyyteen pääsee helposti kiinni, eikä oikeat vitutukset pääse iskemään. Siksi ne mustapukuiset kalpeanaamat pelaavat Goottia.
|
Northstar
linkki
20. joulukuuta 2002 kello 6.56
|
Northstar
20. joulukuuta 2002 kello 6.56
linkki
|
Haluaisin itse myös puolustella unettavassa tilassa pelaamista ([i:54224e77a3]toisinaan[/i:54224e77a3]), vaikka se monasti enemmänkin vain haittaa peliä. Tarkoitan, joskus aivan valveen ja unen rajamailla pelatessa, pelissä sisällä olo on erittäin lähellä todellista. Aivot sekoittavat toden ja unenomaisen fantasian. Tällöin parhaassa tapauksessa voi todella tuntea olevansa "siellä".
Hahmot ja NPC:t keskustelevat ja uppoutuu täysin omaan rooliin niin joissakin tapauksissa, aivan unen rajalla, pääsee kokemaan aivan uskomattoman skitsofreenisen kohtauksen ja mikään tässä maailmasta ei ole enää mielessä, vaan on vain "se paikka ja maailma". Aivot stimuloivat kaiken muun aidosti paikkaan sopivaksi. Mieli on ihmeellinen.
Kaikentyyppiseen pelaamiseen tämä ei tietenkään sovi, eikä edes tiettyyn pelaamiseen jokakertaisesti. Mutta joskus kyseisenlainen uni/valve-pelaaminen voi olla hyvin palkitsevaakin.
|
Sampi
linkki
20. joulukuuta 2002 kello 9.16
|
Sampi
20. joulukuuta 2002 kello 9.16
linkki
|
Puollan väsyneenä pelaamista. Sopii erittäin hyvin humoristisiin peleihin ja joihinkin tunnelmapeleihin. Kuvittelisin vaikkapa kutunluun pelaamisen olevan kaksin verroin kauhistuttavampaa hyvin, hyvin väsyneenä.
|
Tupew
linkki
20. joulukuuta 2002 kello 18.26
|
Tupew
20. joulukuuta 2002 kello 18.26
linkki
|
[quote:874610cdb8="Marcus Maximus"]Tällä foorumi-istunnolla taisi tulla kirjoitettua kolme viestiä. Kuten kahdessa aikaisemmassakin, tässäkin kehutaan Humista, eli, way to go. Kehumista tietenkin helpottaa se, että omissa peleissäni harrastan samanlaisia rituaaleja; ennen kaikkea sitä, että pelinjohtaja aloittaa pelin painamalla nappulaa Play, ja laittamalla hyvin valitun musiikin volyymin riittävän kovalle pariksi sekunniksi saadakseen jakamattoman huomion. Ja paskanjauhanta loppuu sitten siihen.
Pöydän ääressä pelaamiselle kannattaa hakea vaihtoehtoja, muuten. Edellisessä viestissä mainittua Lohkeilevaa Kynsilakkaa on pelattu ainakin
[list:874610cdb8]Pöydän ääressä
Huoneessa ilman pöytää
Muuttolaatikoiden keskellä lattialla ikäänkuin nuotion ääressä, nuotion sijasta laavalamppua tuijottaen
Keskustassa puistossa päivällä mankan kanssa
Tyhjässä pimeässä sirkusteltassa mankan kanssa
Näköalapaikalla lasipalatsissa ruuhkaa katsellen[/list:u:874610cdb8]Ja niin edelleen.
Tulevissa suunnitelmissa on ainakin näsinneulan näköalaravintola (mahdollisesti edestakaisilla matkoilla myös juna), sekä linnanmäen maailmanpyörä, jossa saa istua vaikka koko päivän jos haluaa. Ja autokannen alla moottorien lähellä oleva laivan hytti.
Ja kyllä, se todella vaikuttaa peliin. Pöydän ääressä on ryhdikästä peliä, tyhjässä sirkusteltassa (jossa pimeyttäkin kummallisempaa on äänien hiljaisuus; mikään ei kaiu mistään) aika paniikinomaista.
Obskyyrit pelipaikat vaativat kyllä kurinalaista peliporukkaa. Puistoissa esimerkiksi häiriötekijöitä on teoriassa niin paljon, että kaikkien on jaksettava jatkuvasti keskittyä peliin. Samoin pelifiiliksen rakentaminen on vaikeampaa. Mutta kannattaa kokeilla.
Puhutaanko vielä aiheestakin? Sen verran olen huomannut, että verensokerin laskeminen, unetus ja mahdollinen kofeiinin ja sokerin yliannostus vaikuttavat peleihin. Hahmot esimerkiksi riitelevät helpommin loppuillasta tai aamuyöstä. Siksi Humiksenkin mainitsema reilu tauko ja oikea ruoka tekevät ihmeitä pelille. Tämän poislukien ropet ovat minusta päinvastoin loistava tapa kääntää tunteet pois päältä tarvittaessa. Paras juttu teiniangstissa on synkkä rope; synkkyyteen pääsee helposti kiinni, eikä oikeat vitutukset pääse iskemään. Siksi ne mustapukuiset kalpeanaamat pelaavat Goottia.[/quote:874610cdb8]
Minä en alkaisi pelaamaan tuollaisissa paikoissa, kuten linnan mäen maailman pyörä.Mitäköhän muut ihmiset ajattelisivat? Ja kaikki kirjatkin pitäisi roudata sinne. Ja entä jos nopat tippuu alas :) ? Hmm, minun mielestäni siellä maailman pyörässä ei saa istua niin kauaa kuin haluaa. Eikö sieltä pidä ainakin lähteä pois ja tulla heti takaisin jos haluaa olla niin kauan kuin haluaa? Kyllä minulle riittää ihan tavallinen huone ja musiikki.Me pelaamme harvoin pöydän ääressä. Yleensä pelaamme huoneessa, jossa ei ole pöytää. Tai on siellä pöytä mutta emme istu sen ääressä, koska pöytä on seinän vieressä.
|
Larppa
linkki
20. joulukuuta 2002 kello 19.17
|
Larppa
20. joulukuuta 2002 kello 19.17
linkki
|
Tupew kirjoitti:
[i:b9afbc29d7]Minä en alkaisi pelaamaan tuollaisissa paikoissa, kuten linnan mäen maailman pyörä.Mitäköhän muut ihmiset ajattelisivat? Ja kaikki kirjatkin pitäisi roudata sinne. Ja entä jos nopat tippuu alas ?[/i:b9afbc29d7]
Eikös se ole niin, että siellä pelataan missä vain voidaan? Tai ainakin meillä päin on niin. En kyllä itsekkään pelaisi maailmanpyörässä, en varmaan pystyisi keskittyä peliin, mutta muuten olisi ihan hyvä pelata vaikka siellä.
Ja mitä siitä mitä muut ajattelee? Ajattelee ne muutenkin, että roolipelaajat ovat nörttejä, nynnyjä, saatanpalvojia... eli voiko se pahemmaksi mennä, jos pelaa maailmanpyörässä. Antaa ajatella mitä ajattelevatkin, mulle yks lysti.
Joo no noi kirjat ja nopat ois ongelma! :-D
|
Guzmo
linkki
21. joulukuuta 2002 kello 0.01
|
Guzmo
21. joulukuuta 2002 kello 0.01
linkki
|
[quote:db98c5549f="Tupew"]
Minä en alkaisi pelaamaan tuollaisissa paikoissa, kuten linnan mäen maailman pyörä.Mitäköhän muut ihmiset ajattelisivat?
[/quote:db98c5549f]
Ropea pelaava seurue maailmanpyörässä tuskin häiritsee ketään.
[quote:db98c5549f]
Ja kaikki kirjatkin pitäisi roudata sinne.
[/quote:db98c5549f]
Jonkun kohtauksen tai koko pelin voi vetää ilman kirjoja tai noppia.
Vaatii kyllä porukalta enemmän, mutta ropettaminen maailmanpyörässä on hauska idea :)
[quote:db98c5549f]
Ja entä jos nopat tippuu alas :)
[/quote:db98c5549f]
Noppien viskominen ei ole voima- vaan taitolaji. Huomioi myös edellinen vastaukseni.
[quote:db98c5549f]
? Hmm, minun mielestäni siellä maailman pyörässä ei saa istua niin kauaa kuin haluaa. Eikö sieltä pidä ainakin lähteä pois ja tulla heti takaisin jos haluaa olla niin kauan kuin haluaa?
[/quote:db98c5549f]
Ei nyt takerruta yksityiskohtiin Tupew. Maailmanpyörä on ehkä lintsin kälysin laita ja yleensä siihen ei jonota kukaan. Laitteen pitäjä on vaan innoissaan kun joku poppoo istuu pyörässä tuntitolkulla ja monkuu vain lisäkierroksia :)
[quote:db98c5549f]
Kyllä minulle riittää ihan tavallinen huone ja musiikki.[/quote:db98c5549f]
Ymmärräthän, että roolipeleissäkin voi olla extreme- ja HC-harrastajia :)
|
Marcus Maximus
linkki
21. joulukuuta 2002 kello 3.58
|
Marcus Maximus
21. joulukuuta 2002 kello 3.58
linkki
|
Todettakoon vielä, että kyseinen peli sijoittuu aika pitkälle reaalimaailman opiskelijasoluun, siinä käytetään noppaa noin kaksi kertaa sessiossa, sääntöjä ei tunneta eikä hahmolomakkeitakaan. Jotkut tekevät merkintöjä (kuten kirjoittelevat npc:den nimiä) toisinaan, mutta harvoin. Noppien sijasta muitakin satunnaistamistapoja on käytetty.
Muut ihmiset tuskin edes huomaisivat että pelaamme. Saa nähdä; raportoin jos tuo toteutuu ensi kesänä.
|
Larppa
linkki
21. joulukuuta 2002 kello 7.45
|
Larppa
21. joulukuuta 2002 kello 7.45
linkki
|
Guzmo kirjoitti:
[i:7cc0e316fd]Ymmärräthän, että roolipeleissäkin voi olla extreme- ja HC-harrastajia [/i:7cc0e316fd]
Niin pitäisi nyt näitten extreme harrastajien saada itsensä hillittyä ainakin roolipeli session ajaksi :-D . Tai ainakin minä sain. Nimittäin harrastin lumilautailua ja skeittausta, mutta aina pystyin lopettamaan puuhat, kun piti pelata roolipelejä.
No ei siihen välttämättä kaikki pysty. :-D
|
Dovas
linkki
21. joulukuuta 2002 kello 13.17
|
Dovas
21. joulukuuta 2002 kello 13.17
linkki
|
Häh? Me ainakin larppaamme maailmanpyörässä boffereiden kanssa joka toinen viikonloppu. Seuraavaksi enterpriseen!
|
Tupew
linkki
21. joulukuuta 2002 kello 15.21
|
Tupew
21. joulukuuta 2002 kello 15.21
linkki
|
Guzmo
Kyllä siihen maailman pyörään aika moni kuitenkin jonottaa. Minäkin olen joutunut aika monta ympäri pyörimis kertaa odottamaan kunnes olen päässyt sinne. Ja huomio Guzmo hymiö tuon entä jos nopat tippuu alas kommentin jälkeen.
Ja lisättäköön vielä, että sen kerran kun linnanmäelle pääsen, niin en alkaisi ropettamaan.
|
Marcus Maximus
linkki
22. joulukuuta 2002 kello 3.10
|
Marcus Maximus
22. joulukuuta 2002 kello 3.10
linkki
|
Dovas, meinaatteko huudella Enterprisessä vai soittaa kännykällä ryhmäpuhelun?
Vekkulallakin olisi puolensa.
Mitenköhän Serenan porealtaat... :-)
|
Dovas
linkki
22. joulukuuta 2002 kello 8.02
|
Dovas
22. joulukuuta 2002 kello 8.02
linkki
|
Enterprisehan on erinomainen henkitaistelun vetämiselle tai shamaanin astraalikehon lähtiessä henkimaailmaan. Normaalisti PJ hoitaa yhteydenpidon kännykällä. Jep.
Serenan porealtaissa voisi tosiaan hyvin vetää Wachazaan ja merikansoihin liittyvää kamppanjaa. Mummelit voisi tosin saada slaagin kun epämääräisen näköinen maskeerattu epeli tulee tridentin kanssa vesiliukumäessä perässä... 0]
|
Qroqor
linkki
22. joulukuuta 2002 kello 8.33
|
Qroqor
22. joulukuuta 2002 kello 8.33
linkki
|
Mites olisi Cyberpunk peli metrossa? Sillä hän saa ajaa niin kauan kuin haluaa samalla lipulla.Vaarana ovat vain sivulliset.Ehkä larppaaminenkin onnistuisi iltamyöhään.Kunhan ei kukkahattutätejä saavu paikalle.
|
Larppa
linkki
22. joulukuuta 2002 kello 10.30
|
Larppa
22. joulukuuta 2002 kello 10.30
linkki
|
Qroqor kirjoitti:
[i:edead226b6]Ehkä larppaaminenkin onnistuisi iltamyöhään[/i:edead226b6]
Niin voisi olla, mutta jos metrossa aiot larpata niin taitaa muutamalta kovanaamalta tulla damagea ja makeat naurut päälle.
Voisi se olla hauskaa. :-D
|
humis
linkki
22. joulukuuta 2002 kello 11.38
|
humis
22. joulukuuta 2002 kello 11.38
linkki
|
[quote:5c81ce136a="Qroqor"]Mites olisi Cyberpunk peli metrossa? Sillä hän saa ajaa niin kauan kuin haluaa samalla lipulla.Vaarana ovat vain sivulliset.Ehkä larppaaminenkin onnistuisi iltamyöhään.Kunhan ei kukkahattutätejä saavu paikalle.[/quote:5c81ce136a]
Tota... Me ollaan järjestetty larppi Helsingin metrojärjestelmässä :). [url=http://hlz.temppeli.org/tapahtumat/index.html#agentl2]Agenttilarppi 2[/url]. Metrojärjestelmä kuvasi maailmaa, jokainen asema oli yksi maa seuraavan kartan mukaan:
[img:5c81ce136a]http://hlz.temppeli.org/tapahtumat/agentl2/ma.jpg[/img:5c81ce136a]
Pelipäivänä metromatkustajat saivat kokea mm. seuraavaa:
James Bond kohtaa Mafian metrossa. James Bondilla on erikoiskyky, ettei häneen voi osua sarjatulella, jos hän hyräilee bondtunnaria. Mafialla taas tietysti on lähes ainoastaan konekiväärejä.
Seuraus: Yksi tyyppi juoksee metron keskuskäytävää laulaen bondtunnaria samalla kun kolme tyyppiä osoittaa sitä kurkuilla ja huutaa "sarrja". Sen jälkeen Bond vetää taskustaan banaanin, ampuu sillä mafialaiset ja kävelee tyynenä metrosta ulos Sörnäisissä. (Niin, käytimme siis banaaneja pistooleina ja kurkkuja konekivääreinä, julkisella paikalla kun pelasimme)
Pirun hauskaa meillä oli :).
|
Guzmo
linkki
22. joulukuuta 2002 kello 12.39
|
Guzmo
22. joulukuuta 2002 kello 12.39
linkki
|
Dovas, Markus & Humis :lol:
Sitten kun Kalikoksen rahakirstut tulvivat euroja niin järjestetään kokous + larppi vaikka Los Loboksen lomaparatiisissa. Kookosviina sisältyy pääsymaksuun :P
|
Marcus Maximus
linkki
22. joulukuuta 2002 kello 15.19
|
Marcus Maximus
22. joulukuuta 2002 kello 15.19
linkki
|
Rautaista toimintaa, Humis.
Minunkin piti järjestää kavereiden kanssa eräs larppi metrossa, mutta jäi tekemättä. Tarkoitus oli tehdä modernia keijupeliä aavistuksen Neverwheren tapaan, ja ottaa neliosaisen pelin syksy-vuodenaikalarpin paikaksi Mellunmäki-Ruoholahti. Muita pelipaikkaideoita oli kasvitieteellinen puutarha tai talvipuutarha, se jonka saa vuokrata, ja joku muukin vielä oli. Tarkoitus oli etsiä absurdeja retroympäristöjä, metro olisi ollut ehdottomasti modernein, ja irroittaa larppi itsessään täydellisesti fyysisestä ympäristöstään. Tavallaan larpata niin, että maisemat ovat hassuja mutta eivät vaikuta peliin mitenkään.
Los Lobos kuulostaa hyvältä. Meinattiin pistää Trinity-porukalla ryhmälotto vetämään, siinä toivossa että päästäisiin pelaamaan karibianristeilyn agenttiseikkailua yllättäen karibialla risteilyaluksella.
|
Dovas
linkki
22. joulukuuta 2002 kello 22.05
|
Dovas
22. joulukuuta 2002 kello 22.05
linkki
|
Metro...! :\
Ol`Guzmoe:
[quote:5593cfa6bf]
Dovas, Markus & Humis[/quote:5593cfa6bf]
Okei, metrokeissin jälkeen mun nimen voi skipata tosta oikeasti pelattujen extreme-larppien listasta. [color=yellow:5593cfa6bf]I am sorry.[/color:5593cfa6bf] :o
|
Herbert
linkki
8. helmikuuta 2003 kello 0.06
|
Herbert
8. helmikuuta 2003 kello 0.06
linkki
|
Sen hetkinen olotila vaikuttaa yleensä pelaamiseen.Siitä miinus pisteet.Mielipiteeni on että pelaajan olotila ei saisi vaikuttaa hahmoon. :x
|
Bagsie
linkki
8. helmikuuta 2003 kello 8.31
|
Bagsie
8. helmikuuta 2003 kello 8.31
linkki
|
Ei perkele!
Tuo agenttilarppi pistää kampoihin jopa AMEEBA-LARP legendoille! Ootte te vaan jätkiä. *Repeilee*
Sitten vakavampaa...
Meillä tuo fiiliksen vaikutus pelaamiseen on ilmennyt sillä negatiivisella tavalla. Kaveri on kärsinyt vakavasta masennuksesta -ihan diagnoosin mukaan, ja tyyppi on pelannut todella synkkää ja tylyä hahmoa ja ottanut kaikki pelin tapahtumat todella raskaasti. Päätettiin pitää väliä pelaamisessa ainakin hoidon loppumiseen saakka... Aiemmin hahmo oli iloinen tyyppi jne...
|
humis
linkki
8. helmikuuta 2003 kello 10.11
|
humis
8. helmikuuta 2003 kello 10.11
linkki
|
[quote:51139a4204="Bagsie"]Ei perkele!
Tuo agenttilarppi pistää kampoihin jopa AMEEBA-LARP legendoille! Ootte te vaan jätkiä. *Repeilee*
[/quote:51139a4204]
Kyllä mä ameebalarpiakin [url=http://hlz.temppeli.org/tapahtumat#amoeba]kokeiltiin[/url] :lol: . Se oli ihan hauskaa ehkä sen 15 min. :lol: . Suosittelen myös [url=http://hlz.temppeli.org/tapahtumat/#beck2]Beck-"larppiimme"[/url] tutustumista.
|
Chividal
linkki
10. helmikuuta 2003 kello 12.16
|
Chividal
10. helmikuuta 2003 kello 12.16
linkki
|
[quote:5bddec91d0]Sitten vakavampaa...
Meillä tuo fiiliksen vaikutus pelaamiseen on ilmennyt sillä negatiivisella tavalla. Kaveri on kärsinyt vakavasta masennuksesta -ihan diagnoosin mukaan, ja tyyppi on pelannut todella synkkää ja tylyä hahmoa ja ottanut kaikki pelin tapahtumat todella raskaasti. Päätettiin pitää väliä pelaamisessa ainakin hoidon loppumiseen saakka... Aiemmin hahmo oli iloinen tyyppi jne...[/quote:5bddec91d0]
Juu, en usko että roolipelaajat normaaleja ihmisiä kummallisempia ja mielenterveydeltään ylivertaisia ovat joten...
---> pitäkää kavereista huolta kyseisen kaltaisissa tapauksissa!
|
ZamboNet
linkki
16. huhtikuuta 2003 kello 21.59
|
ZamboNet
16. huhtikuuta 2003 kello 21.59
linkki
|
Itselläni oma olotila ei vaikuta juurikaan hahmon olotilaan, itseasiassa se vaikuttaa aika harvoin. Joskus olenkin miettinyt, että millainen jakomieli minusta on oikein tulossa, kun pystyn pitämään hahmon ja oman tunne elämän niin erillään toisistaan. Se miten oma olotila vaikuttaa hahmoon on yleensä aktiivisuuteen, eikä puheisiin tai luonteeseen. Jos olen maassa niin hahmoni on yleensä melko epäaktiivinen ja iloisella päällä on hyvä, että annan edes pelinjohtajalle puheenvuoroa =D Noin kuvainnollisesti.
|