Qroqor
linkki
12. joulukuuta 2002 kello 18.30
|
Qroqor
12. joulukuuta 2002 kello 18.30
linkki
|
Jos pelaajat ovat olleet pitkän aikaa joko kovalla rasituksella tai löysällä löhöilyllä onko teillä tapana miinustella tai plussata statseja siitä ?
Statsit kun eivät satu olemaan vakio.
|
Larppa
linkki
12. joulukuuta 2002 kello 18.34
|
Larppa
12. joulukuuta 2002 kello 18.34
linkki
|
No meillä pelaajat toimivat jatkuvasti, niin ei ole tarvinnut plussta tai miinustaa statseja. Mutta jos ne esimerkiksi röhöttäisivät majatalossa kolme viikkoa syöden ja juoden, niin silloin lisäisin vain kiloja tai jos he olisivat kovalla dietillä niin silloin miinustaisin painosta, mutta en muuten.
Eli ei plussata statseja meillä päin näissä asioissa.
|
Guzmo
linkki
13. joulukuuta 2002 kello 7.18
|
Guzmo
13. joulukuuta 2002 kello 7.18
linkki
|
Voihan sitä sanoa, että mahasi kasvaa kun olet röhvännyt kolme viikkoa majatalossa, mutta ei siitä yleensä tarvitse KOK pisteitä hinata suuntaan tai toiseen. Ominaisuuksien jatkuva muuttaminen tuo muutenkin päänvaivaa muuttuneina kykylajimuutoksina.
|
Nysalor
linkki
13. joulukuuta 2002 kello 14.13
|
Nysalor
13. joulukuuta 2002 kello 14.13
linkki
|
Guzmo:
[i:f37e3ce203]Voihan sitä sanoa, että mahasi kasvaa kun olet röhvännyt kolme viikkoa majatalossa, mutta ei siitä yleensä tarvitse KOK pisteitä hinata suuntaan tai toiseen. Ominaisuuksien jatkuva muuttaminen tuo muutenkin päänvaivaa muuttuneina kykylajimuutoksina.[/i:f37e3ce203]
Minulla on sama linja, sillä inhoan kykylajimuutosten kanssa nysväämistä, jota ominaisuudenmuutoksista yleensä seuraa. Ja toisaalta jos sääntöjä halutaan katsoa, siellä lukee seuraavaa: "Alkuperäinen koko voi muuttua vain taikuudella; ruokavaliolla ei ole vaikutusta."
|
Tupew
linkki
13. joulukuuta 2002 kello 14.47
|
Tupew
13. joulukuuta 2002 kello 14.47
linkki
|
Meillä ei ole kyllä kukaan pahemmin lihavoitunut.Paitsi yksi poikkeus kyllä on.Tämä hahmo joutui väkisin jättiläisen "lapseksi" eli se jättiläinen hoiti sitä kuin omaa lastaan.Se alkoi syöttää sitä hirveästi ja siitä tuli ihan sairaan lihava.KOK taisi olla aika rutkasti jotain yli 20.PJ tosin päätti, että tällaista ei sitten koskaan tapahtunutkaan ja palautti hahmon normaaliksi.
|
Larppa
linkki
13. joulukuuta 2002 kello 15.09
|
Larppa
13. joulukuuta 2002 kello 15.09
linkki
|
Nysalor kirjoitti:
[i:9a5318e8be]Minulla on sama linja, sillä inhoan kykylajimuutosten kanssa nysväämistä, jota ominaisuudenmuutoksista yleensä seuraa. Ja toisaalta jos sääntöjä halutaan katsoa, siellä lukee seuraavaa: "Alkuperäinen koko voi muuttua vain taikuudella; ruokavaliolla ei ole vaikutusta."[/i:9a5318e8be]
Jep, minäkin inhoan kykylajimuutosten muuttelua jatkuvasti jos se pitäisi tehdä pelin aikana, kestää nimittäin jonkin verran selittää pelaajille miten ne menee eikä ne niitä sitten kumminkaan osaa. Mutta eihän KOK vaikuta kovin moniin muutoksiin, oliko se salavihkaisuuteen, kestoon ja vahinkomuutokseen. Ei siinä ainakaan KOK perusteella kauaa kestä.
Tupew kirjoitti:
[i:9a5318e8be]Meillä ei ole kyllä kukaan pahemmin lihavoitunut.Paitsi yksi poikkeus kyllä on.Tämä hahmo joutui väkisin jättiläisen "lapseksi" eli se jättiläinen hoiti sitä kuin omaa lastaan.Se alkoi syöttää sitä hirveästi ja siitä tuli ihan sairaan lihava.KOK taisi olla aika rutkasti jotain yli 20.PJ tosin päätti, että tällaista ei sitten koskaan tapahtunutkaan ja palautti hahmon normaaliksi.[/i:9a5318e8be]
Kaikenlaista sitä tapahtuukin... :lol:
|
Nysalor
linkki
13. joulukuuta 2002 kello 19.13
|
Nysalor
13. joulukuuta 2002 kello 19.13
linkki
|
Larppa:
[i:afd7af1a78]Mutta eihän KOK vaikuta kovin moniin muutoksiin, oliko se salavihkaisuuteen, kestoon ja vahinkomuutokseen. Ei siinä ainakaan KOK perusteella kauaa kestä.[/i:afd7af1a78]
Lisäksi ketteryysmuutokseen ja sitä kautta torjuntabonukseen, mahdollisesti panssarien kokoon ja painoon ja sitä kautta taakkaan ja sitä kautta loitsuihin, iskuhetkiin, aseiden vahinkoon vahinkomuutoksen kautta, kestopisteiden kautta osumapaikkojen pisteisiin, jne. Jos huonosti sattuu, niin KOK-pisteen muutoskin saattaa aiheuttaa paljon muuteltavaa, vaikkei se tosiaan ole vielä ominaisuuksia hankalimmasta päästä. Ja todella "upeaa" on sitten rustata kaikkia tuollaisia tietoja takaisin, jos hahmon KOK palautuisi entiselleen. Sen vuoksi mieluummin vältän ominaisuuksien muuttumista, mutta jokainen tietysti tehköön niin kuin haluaa.
|
Wildor
linkki
14. joulukuuta 2002 kello 12.41
|
Wildor
14. joulukuuta 2002 kello 12.41
linkki
|
Meidän kamppiksessa hahmot ovat nostaneet yhden tai kaksi pistettä VMA tai R-R ominaisuutta ihan perinteisellä treenaamisella ohjaajan avustuksella. Onneksi PJ on tunnollinen ja treenaus tapahtui pelikertojen välillä, niin hän sitten rustaili ne ominaisuudet ja bonukset lisäyksineen sekä vähennyksineen peli kuntoon.
Tottahan kerran olemme käyneet ostamassa kuningatarhyytelöä toukkatilalta ja päätimme sen rustailun jälkeen jättää omaan arvoonsa tuo pirun KOK:n muuttelu. Se tosiaan toi pään vaivaa ja haarniskojen korjailusta puhumattakaan.
Jos PJ osaa asiansa, niin kyllä ne kai menee ihan hyvin, mutta treenaus ja muut muuttelut olisi varmaan parasta jättää pelikertojen väliin PJ:lle tehtäväksi, tai jos on tapana pelata pieniä sooloiluja varsinaisten pelikertojen välillä, niin sehän on hyvä sauma rukkailla hahmoa munchkin kuntoon muiden pällisteltäväksi :evil:
|
Tatu
linkki
15. joulukuuta 2002 kello 10.26
|
Tatu
15. joulukuuta 2002 kello 10.26
linkki
|
Olen pelinjohtajana tavannut laittaa hahmoille muutamia lisäkiloja, jos he viettävät monta kuukautta aikaa löhöilemällä. Hahmoilla kun tapaa olla paljon massia millä mällätä niin vaatisi se aikamoista tahdonlujuutta pysyä ruumiillisesti loistokunnossa. Varsinkin jos heillä on hyvä sosiaalinen asema, eli että pääsee vetämään viiniä ja kinkkua isoissa juhlissa. Painon nousun myötä R-R luonnollisesti laskee pisteen tai pari, KOKoa ei tarvitse mielestäni muuttaa.
|
Chividal
linkki
16. joulukuuta 2002 kello 15.42
|
Chividal
16. joulukuuta 2002 kello 15.42
linkki
|
Meillä päin ei ole koskaan muuteltu statteja vaikka on löhöilty. Sitä paitsi jos on ylimääräistä aikaa niin se menee yleensä enemmän tai vähemmän reenatessa :P Mahdin muuttuminen tuo ihan tarpeeksi muutoksia kykylajimuutoksiin yms. hahmopaperit vain kuluvat.
|
Karvajalka
linkki
16. joulukuuta 2002 kello 18.31
|
Karvajalka
16. joulukuuta 2002 kello 18.31
linkki
|
Seikkailujen välissä pelaajat treenaavat hahmojaan minkä ehtivät. Vaikka pelaaja ei kouluttaisikaan hahmoaan, taistelija todennäköisesti pitää yllä oppimiaan taitoja harjoittelemalla. Kauppias kävelisi markkinoilla ja pysyisi kunnossa. Eikös teillä pelaajat/hahmot harjoittele vapaa-aikanaan?
Turhaa löhöämistä ei peleissämme juurikaan ole, mutta jos sattuisi muutama kilo löhötessä tulemaan, aikaa kuluisi luultavasti paljon, ehkä kuukausi. Liikakilot kyllä karisisi nopeasti kun seikkailut alkaa jälleen. Aika rankkaa taistella tai juosta haarniskassa broon perässä /peikkoa karkuun. Pysyviä muutoksia en kannata, mutta voihan pelaajalle sanoa että hahmo on pulskistunut. Haarniska hiertää ja kiristää. Katselee sitten tapahtuuko mitään muuta löhöämisen lisäksi.
|
Guzmo
linkki
16. joulukuuta 2002 kello 19.19
|
Guzmo
16. joulukuuta 2002 kello 19.19
linkki
|
[quote:5b1f20f470="Karvajalka"]Seikkailujen välissä pelaajat treenaavat hahmojaan minkä ehtivät. Vaikka pelaaja ei kouluttaisikaan hahmoaan, taistelija todennäköisesti pitää yllä oppimiaan taitoja harjoittelemalla. Kauppias kävelisi markkinoilla ja pysyisi kunnossa. Eikös teillä pelaajat/hahmot harjoittele vapaa-aikanaan?[/quote:5b1f20f470]
Ankara elämä barbaarina on täynnä velvoitteita. Joko huolehditaan lehmistä, perheestä, ruuan hankinnasta, rosvoilevista vihollisista tai kulttivelvollisuuksista. Harvoin sitä ehtii ottamaan 8 viikon miekkailukursseja :)
|
Karvajalka
linkki
16. joulukuuta 2002 kello 21.06
|
Karvajalka
16. joulukuuta 2002 kello 21.06
linkki
|
Sitä minä ajoin takaa. Ei ehdi terve ukkeli maata laakereillaan, aina jotain hommaa tehtävänä. Maata kuokkiessa tms tehdessä ei rasvakudos paljoa lisäänny.
|
Larppa
linkki
17. joulukuuta 2002 kello 6.43
|
Larppa
17. joulukuuta 2002 kello 6.43
linkki
|
Karvaljalka kirjoitti:
[i:49327b2ee7]Maata kuokkiessa tms tehdessä ei rasvakudos paljoa lisäänny.[/i:49327b2ee7]
Niin meilläkin on yksi maanviljelijä perheestä tullut Orlanthi barbaari, jonka täytyy nytten keväällä (oliko se meren vuodenaika) olla aika paljon pellolla töissä, niin toiset kaverit lusmuavat oppimassa uusia taikoja kylillä. Niin ajattelin, että vois tälle barbaarille laittaa yhden VMA pisteen lisää ja näille loitsun opettelijoille taas pari liika kiloa. Ja jos tätä jatkuu pitkään pelajaat saavat 20 kiloa lisää ja silloin voisi jo KOK olla vaihtamassa.
|
Guzmo
linkki
17. joulukuuta 2002 kello 8.51
|
Guzmo
17. joulukuuta 2002 kello 8.51
linkki
|
[quote:edf42dfad2="Larppa"]
Ja jos tätä jatkuu pitkään pelajaat saavat 20 kiloa lisää ja silloin voisi jo KOK olla vaihtamassa.[/quote:edf42dfad2]
Kylläpäs teillä lihotaan nopeasti? :)
|
Larppa
linkki
17. joulukuuta 2002 kello 14.36
|
Larppa
17. joulukuuta 2002 kello 14.36
linkki
|
Guzmo kirjoitti:
[i:fffbefd2a3]Kylläpäs teillä lihotaan nopeasti?[/i:fffbefd2a3]
Jep, ensimmäinen kerta kun aloin miettimään edes koko lihomis juttua. Mutta kyllä ne lihoaa, kun harjottelevat loitsua pakollisen määrän päivässä ja sitten menevät syömään ja juomaan niin paljon, että pylly repeää.
Ja samalla toinen kuokkii pellolla hiki hatussa ja syö aamulla vähän, normaalin päivällisen ja sitten jotain illalla ennemmin kuin nukahtaa.
Ei meillä tuo lihotus ole noin 20 kiloa, se oli vain esimerkki.
|
Marcus Maximus
linkki
18. joulukuuta 2002 kello 23.13
|
Marcus Maximus
18. joulukuuta 2002 kello 23.13
linkki
|
Taisteluni tuulimyllyjä vastaan jatkuu.
Muotoillaanpa vaikka näin; lihomiskysymys on mitätön niin kauan, kun systeemi pitää kokoa negatiivisena ketteryyskykyjen kannalta. Onko älliä viilata järjestelmää, jossa iso jätkä hyppää vähemmän matkaa kuin pieni jätkä? Tai jossa honkkeli kiipeää huonommin kuin kääpiö? Tai jossa fyysinen massa vaikuttaa millään merkittävällä tavalla veneilytaitoon? Kykylajimuutoksiin voisi ensin etsiä jotain tolkkua, ja sitten vasta ihmetellä niitä.
Minusta iso kaveri melkeinpä väistääkin paremmin kuin pieni; onhan sillä pitemmät jalat.
Yritätte pojat äyskäröidä vettä veneestä, joka vuotaa useammasta kohdasta kuin voi laskea. Kasilan tyyppinen täysremontti on vähintä mitä systeemille pitää tehdä jos siihen haluaa oikeaa järkeä.
(Koska systeemissä ei koskaan näytä voivan olla minusta riittävää tolkkua, minulle on tärkeintä että se on edes hauska. RQ on ihan kiva.)
|
Juha
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 2.00
|
Juha
19. joulukuuta 2002 kello 2.00
linkki
|
[quote:51fdecaab2]Minusta iso kaveri melkeinpä väistääkin paremmin kuin pieni; onhan sillä pitemmät jalat.[/quote:51fdecaab2]
Aivan, kirahvi on maailman ketterin eläin, orava kömpelöin?
|
Marcus Maximus
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 9.47
|
Marcus Maximus
19. joulukuuta 2002 kello 9.47
linkki
|
Onnistut Juha tuossa tuomaan esille senkin perustavanlaatuisen ongelman sääntösysteemissä, että "Väistö" tai "Dodge" taitona voi tarkoittaa tilanteesta riippuen melkein mitä tahansa. Kun miekkaillaan, pituus auttaa väistämään (miekkataistelussa väistäminen ei ole kyykistelyä eikä hyppimistä vaan ulottuvuutta eli askeleita eteen, taakse ja sivuille), mutta kun pitäisi estää nuolia osumasta, se on jotain aivan muuta.
Sepä sääntökeskusteluissa usein risookin. Kaikki puhuvat eri asiasta ja kaivavat esille ainoastaan omaa kantaansa puoltavaa näkökulmaa johonkin juttuun. Vaikkapa tähän tapaan:
Tiesittekö muuten että Runequestissa iso sälli ampuu jousella huonommin kuin pieni sälli? Tai heittää heittokeihästä huonommin?
|
Kasila
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 13.39
|
Kasila
19. joulukuuta 2002 kello 13.39
linkki
|
No kysymykset ovat olleet vääriä....
ELI siis miten olette pelanneet läskelä hahmoja...
Nyt kukaan ei voi sanoa ettei (PJ:t hoi) ole peluuttaneet yhtään Plösöäö EPH:ta... tai kuten kuvasta näkyy kellään PJ:llä ei ole läskiä EPH:ta ollut koskaan.... Jos olisi niin jotain kehittävää olisi tullut !
Isse olen sitä mieltä että LÅSKI kok On olemassa... tämä lisätään (jos siis on enemmän ylipainoa kun 6Kg kokoon... tämä koko aiheuttaa Normaalin koon vähenemistä ja negatiivista näppäryyttä--- eli siis meilla kok 12 (siis EPH) jos omistaa 5 KOK läskiä = 30 kiloo ylipainoo saa siis -5 näppäryyteen ja -5 kok kun lasketaan manipulointia ja ketteryyttä--- Pahin siis on toi NPP miinustus---->
ihmettelen miten PJ:t olette vetäneet perus pahis läski lopparia ... varmaan ette ole muuttaneet statseja ollenkaa "se on läski " kuvailua ja sillä siisti....
jjoo joo kukin tablaa tavallaan......
PS kun kerran kokoa ei muuta lihominen vain ja ainoastaan taika.... LÄSKIT on siis taikureita.........
MUSTAKAA Pelaaja hahmo on sama kun EPH pelinjohtajalle säännöissä... tämän vuoksi ei voi olla sellaisia sääntöjä jotka koskee vain Pelaajia... (Kasilan Teesi)
Hyyvä Jouluu
|
Vaakkujaakko
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 18.57
|
Vaakkujaakko
19. joulukuuta 2002 kello 18.57
linkki
|
[quote:bd8ec34720="Kasila"] MUISTAKAA Pelaaja hahmo on sama kun EPH pelinjohtajalle säännöissä... tämän vuoksi ei voi olla sellaisia sääntöjä jotka koskee vain Pelaajia... (Kasilan Teesi)
Hyyvä Jouluu[/quote:bd8ec34720]
Pah, nyt olen taas eri mieltä :D . Säännöt on pelaajille, mutta pelinjohtaja saa "ohjata vaihtoehtoisia tapahtumainkulkuja haluamaansa suuntaan" (PJ:n mielipide / huijata (pelaajien näkemys) 8)
Henk.koht. olen huomioinut läskit kyvyissä ja ominaisuuksissa, ja PJ saa tapauskohtaisesti muuttaa sääntöjä myös "pelaajien eduksi" ts. että läskillä vihollisella saa olla esim. isompi IH kuin taulukoista laskemalla tulisi.
Ymmärrän toki pointtisi, myönnän että hahmoja koskevaan pelimekaniikkaan ylipainoa on vaikea sääntöteknisesti mallintaa, ts. esim. kykylajimuutoksien modifioinnilla päätyy sellaisiin lopputuloksiin ja taulukkohirviöihin, että Rolemasterkin kalpenee.
Jou jou joulunodotusta!
|
Marcus Maximus
linkki
19. joulukuuta 2002 kello 23.52
|
Marcus Maximus
19. joulukuuta 2002 kello 23.52
linkki
|
Yksi kooderipelini kovimmista hahmoista oli vierailevan pelaajan pelaama yli satakiloinen 50-vuotias keisarillinen yliarkeologi Glamourista. Kaveri oli täysin kenttäkelvoton ääliö provinsseissa, joka viihtyi vankkureissaan siemailemassa viiniä ja lähinnä väisteli nuolia kun päästiin väijytykseen asti. Kun retkikunta pääsi perille, kävi ilmi että arvon yliarkeologin himoitsemaa esinettä vartioi ällöttävän naurettavan voimakas bagogin papitar laumoineen (statit suoraan Lords of Terrorin valaistuneelta humaktinmiekkaskorpionimieheltä). Yliarkkitehti siinä päätti sitten haastaa tämän kaksintaisteluun esineen hallinnasta, mikä vaikutti arkeologin henkeä omillaan suojelevista koodereista lähinnä hulluudelta.
Sieltähän sitten lensi. Muistaakseni joitakin kymmeniä pisteitä riimutaikuutta meleevuoron aikana. Ällöttävä arkkipahis ei päässyt ensimmäiseen loitsuunsa asti, vaikka suojataikuuttakin oli.
Mitä lihavuuteen tulee, minä arvon Fedalkoksen lihavuuden antamalla miehelle ison koon, pienen näppäryyden ja niin pois päin.
|
Nysalor
linkki
20. joulukuuta 2002 kello 0.25
|
Nysalor
20. joulukuuta 2002 kello 0.25
linkki
|
Marcus Maximus:
[i:714ca959fd]Onko älliä viilata järjestelmää, jossa iso jätkä hyppää vähemmän matkaa kuin pieni jätkä? Tai jossa honkkeli kiipeää huonommin kuin kääpiö? Tai jossa fyysinen massa vaikuttaa millään merkittävällä tavalla veneilytaitoon?[/i:714ca959fd]
Minusta kykylajimuutokset ovat yleensä kovin pieniä juttuja kokonaisuuteen verrattuna. Mitä merkitsee muutaman prosentin muutos suuren koon seurauksena, jos isokin mies voi kokemuksen kautta ylittää helposti pienemmän henkilön ketteryyskyvyt? Minulle säännöt tarjoavat ainakin vain jonkinlaisen toimintamekanismin, eivät koko maailmaa kattavaa systeemiä, joten en sure valtavasti sen ongelmia, jotka voin omilla päätöksilläni paikata sopiviksi, jos tarvetta on.
[i:714ca959fd]Tiesittekö muuten että Runequestissa iso sälli ampuu jousella huonommin kuin pieni sälli? Tai heittää heittokeihästä huonommin?[/i:714ca959fd]
Olisiko noin? Minut tieto kyllä yllätti. Mikähän tämän saa aikaan, kun KOK ei kaiketikaan vaikuta manipulointibonukseen? Mikäli siis tarkoitat osaamisprosentteja ampumisen huonoudella, kuten kuvittelen.
[i:714ca959fd]Mitä lihavuuteen tulee, minä arvon Fedalkoksen lihavuuden antamalla miehelle ison koon, pienen näppäryyden ja niin pois päin.[/i:714ca959fd]
Sillähän se ratkeaa.
Vaakkujaakko:
[i:714ca959fd]Ymmärrän toki pointtisi, myönnän että hahmoja koskevaan pelimekaniikkaan ylipainoa on vaikea sääntöteknisesti mallintaa, ts. esim. kykylajimuutoksien modifioinnilla päätyy sellaisiin lopputuloksiin ja taulukkohirviöihin, että Rolemasterkin kalpenee.[/i:714ca959fd]
Jep, minustakin säännöt ovat tasapainottelua uskottavuuden ja monimutkaisuuden välillä. RuneQuestin säännöt ovat toimineet ainakin minulla tässä ihan mukavasti, vaikka olen toki omiakin viilauksia tehnyt. Monimutkaisemmiksi en niitä kuitenkaan halua, pikemminkin keveämmiksi. Vaan en toisaalta taas niin kevyiksi kuin Hero Warsissa. :)
|