Vanha foorumi

Takaisin

Omat möröt?

Gloranthan olennot ja henkilöt
Wildor 9. marraskuuta 2002 kello 13.30
Kirjoittaja Viesti
Wildor linkki 9. marraskuuta 2002 kello 13.30
Wildor 9. marraskuuta 2002 kello 13.30 linkki Onkos kukaan tehnyt kaaokselle mitään "kuuluisia" omia mörköjä. Kuten kaaoksen kokous ja muita? Kaaoksen luonne ainakin antaisi periksi helposti tällaisen uuden suuren ja pöljöittävän mönkerön irtoamiseen. Ajatellaanpa vaikka, että käärmepiipun syvänteestä olisi päässyt valloilleen jotain todella hirmuista. Eikös siellä ollut aukko tyhjyyteen, josta kaaos alunperin tulvi pintamaailmaan. Sehän olisi helppo ja hauska tapa saada nokkavat pelaajat paskomaan housuunsa oikein kunnolla. Taivaanjärven peikot esimerkiksi ovat aika lähellä tapahtumia. Varsinkin, jos kaaoksen tahra pilaa järven vedet tms. Olisihan se peikoille paha juttu. Hehän kalastavat järvestä ja metsästävät eläimiä, jotka juovat järven vettä.. "Joo, käärmepiipun syvänteellä on järissyt maa - eivätkä Järisyttäjätkään tiedä asiasta mitään - menkääs kattomaan mikä siellä on hätänä.." Mitä mieltä olette? Uusien mörköjen lisäämisestä siis ja kuinka ne voisi kampanjaan tuoda ilman perinteistä "No kukaan ei vaan ollut huomannut sitä ennen vaikka se oli ihan naapurissa..." :x
Tupew linkki 9. marraskuuta 2002 kello 14.20
Tupew 9. marraskuuta 2002 kello 14.20 linkki No kyllä minusta omia mörköjä on ihan järkevää laittaa Gloranthaan koska joskus on vähän tylsää käyttää niitä samoja vanhoja joita on niissä kirjoissa. PS:Tämmöinen topicci on jo olemassa.Se on minun aloittama ja siellä on minun oma örvelöni nimeltä solokki.Se löytyy täältä Gloranthan olennot palstalta myös.
Larppa linkki 28. tammikuuta 2003 kello 6.59
Larppa 28. tammikuuta 2003 kello 6.59 linkki Minä tein tästä legendaarisesta Conan ja demonit kirjasta erään olennon RuneQuestiin. Statsit ovat kyllä vielä hieman sovelluksen alla, kun vertasin sitten muita olentoja siihen niin ei oikein toiminut, tai mitä nyt Conaniin on luottamista. Kun se sai laitettu Conanille vastusta ja Conan iskee porsaanluulla kallot murskaksi, niin taitaa olla aika kova vastus. Sen nimi on Conanissa Siivekäs, mutta niin on minullakin, mutta voisi hieman vaihtaa sitä, että kaikki tajuaisivat kuinka tappava se on.
Sivulan Poika linkki 21. maaliskuuta 2003 kello 14.07
Sivulan Poika 21. maaliskuuta 2003 kello 14.07 linkki Kuinka sattui. [url=http://www.kotiposti.net/sivulanpojat/morko.doc]Mörkö[/url]
Runemaster linkki 21. maaliskuuta 2003 kello 18.32
Runemaster 21. maaliskuuta 2003 kello 18.32 linkki Omia "mörköjäni" oli ilkeä demoni jättiläislukin ruumiissa muutamilla kivoilla ominaisuuksilla varustettuna. Koko, voima ja ruumiin rakenne oli siinä viidenkympin luokkaa ja katse teki vähämieliseksi. Kosketus teki lisäksi jotain ilkeää.. en vain muista mitä. Kyseinen otus oli eräällä velholla "matkakumppanina" ja ihme kyllä, pelaajat selvisivät molemmista ihan kunnialla. Sivulan pojalle Kuvasta päätellen ei uskoisi, että mörölläsi on keskimäärin yhtä hyvä näppäryys, kuin ihmisellä. :wink:
Frade linkki 19. syyskuuta 2003 kello 11.40
Frade 19. syyskuuta 2003 kello 11.40 linkki Omissa peleissäni olen muokannut paljon erilaisia ja hauskoja broita...se on hubaa...vaikka esim. mustekalabroo... :b
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 19. syyskuuta 2003 kello 12.28
Topi Hiski Viljami Salmi 19. syyskuuta 2003 kello 12.28 linkki Sivulan mörkö on kerrassaan vaikuttava esitys! Varsinkin jääplasma herätti mielenkiintoni suuresti...
Bragolgurth linkki 17. lokakuuta 2003 kello 16.23
Bragolgurth 17. lokakuuta 2003 kello 16.23 linkki Mun mielestä semmoinen hirviö kuin Fachan olis melko jees. Epämääräinen olio jolla on yksi jalka ja yksi käsi, pää kiinni ruhossa ja yksi silmä. Joka ei ymmärtänyt niin voipi katsoa viimeisimmästä Aku Ankasta. (Tiedoksi vaan Pj:llemme, kuitenkin kurkkii että mitä minä tänne foorumiin kirjoittelen)
TypoDemon linkki 17. lokakuuta 2003 kello 21.34
TypoDemon 17. lokakuuta 2003 kello 21.34 linkki Tiedoitus: Fachaneitä onkin. Ainakin riimumestarin kirja taitaa antaa oiken statsitkin. Niillä tuon omituisuutensa lisäksi taisi olla vielä jotain höyhenpeitettä tai vastaavaa. Nyt kun tässä jotain asiallistakin pitää mainita, niin erittäin hämäävän näköinen tuskaisesti äänelehtivä broo oli aika kova. Sillä taisi olla joku jalokivikin ruhonsa sisällä. Toinen kovan tuntuinen sälli oli härkäpäinen broo jolla oli yksi käsi, mutta tuintui omaavan 15 pisteen nahan tai enemmän. En sitten todellisuudessa teidä mikä nahan pistemäärä oli, mutta aika kova jarski. Karkoitti pelaajaporukan peräti kaksi kertaa pakosalle ja sai napattua pari hahmoa välipalaksikin. Ei meillä nyt tähän hätään ainakaan mitään viisipäisi demoneita ole vielä vastaan tullut. Ps: repikää siitä
Dovas linkki 17. lokakuuta 2003 kello 22.29
Dovas 17. lokakuuta 2003 kello 22.29 linkki [quote:a0f3dcb640="TypoDemon"]Tiedoitus: Fachaneitä onkin. Ainakin riimumestarin kirja taitaa antaa oiken statsitkin. Niillä tuon omituisuutensa lisäksi taisi olla vielä jotain höyhenpeitettä tai vastaavaa.[/quote:a0f3dcb640] Correct. Fachan (monopus cyclopus) esiteltiin käsitykseni mukaan [i:a0f3dcb640]ensimmäistä[/i:a0f3dcb640] kertaa gloranthafiileille Monsters (3rd editionissa). Riimumestarin monet otukset on täydennöksiä suoraan Monstersista; 80-lopulla julkaistulle runen suomenkielisen version säälittävän pienelle otusten määrälle. Vaikka itse aina aikoinaan suorastaan rakastimme vanhaa kunnon Mostersia (vähintään taiteen puolesta), on sen sisältö kieltämättä paljolti gateway tyyppinen tms. lähinnä rikastamaan encounter-kohtauksia jännillä möröillä, pelasi sitten Gloranthassa tai ei (vrt. jabberwock & bandersnatch - Lewis Carrolin fantasiakirjoista).
Nysalor linkki 17. lokakuuta 2003 kello 22.52
Nysalor 17. lokakuuta 2003 kello 22.52 linkki TypoDemon: [i:5e3d79d548]Fachaneitä onkin. Ainakin riimumestarin kirja taitaa antaa oiken statsitkin.[/i:5e3d79d548] Mainittakoon fachaneista vielä sen verran, ettei niitä ole luontaisesti virallisessa Gloranthassa RuneQuest Deluxen mukaan. Se ei tietenkään estä käyttämästä niitä omassa Gloranthassa tai Dorastorin eksoottisina asukkaina tms. Tämä vain pienenä lisähuomiona.
Fharlanghn linkki 18. lokakuuta 2003 kello 17.52
Fharlanghn 18. lokakuuta 2003 kello 17.52 linkki [quote:2056df24d8="Dovas"] Correct. Fachan (monopus cyclopus) esiteltiin käsitykseni mukaan [i:2056df24d8]ensimmäistä[/i:2056df24d8] kertaa gloranthafiileille Monsters (3rd editionissa).[/quote:2056df24d8] Fachan löytyy tuota aiemmin jo Gateway Bestiarystä (2nd editionin kirja, 1980). Siinä Fachan on esitelty osana "Celtic Horrors" -kappaletta. Sitä aiemmin olentoa tuskin RQ:lle löytyy, jos ei sitä jossain lehdessä ole tuota ennen julkaistu. Mainittakoon, että saman kappaleen olennoista ainakin stoorworm on päätynyt myös Gloranthaan. Kirjassa on kelttiläisten otusten lisäksi paljon muistakin eri lähteistä olevia olentoja, mm. Cthulhu Mythoksen hirviöitä ja em. Lewis Carollin virityksiä (Bandersnatch, Jubjub Bird, Jabberwock). F
Vash the Stampede linkki 18. lokakuuta 2003 kello 20.25
Vash the Stampede 18. lokakuuta 2003 kello 20.25 linkki Ei mulla mitään ihmeempiä. Rupesi vaan eräs aikaisempi kommentti naurattamaan jossa sanottiin, että pää oli kiinni ruhossa. Noh, sehän nyt on aivan normaalia. Mutta kyllä minä kehittelin kentauribroon(jolla pää kiinni torsossa), joka oli yllättäen aika kova. Jopa niin kova, että en eka kerralla kun hahmot kohtasivat sen laittanut edes taistelua pystyyn. Olisi kuollut pieni läjä hyviä hahmoja.
Bragolgurth linkki 19. lokakuuta 2003 kello 14.21
Bragolgurth 19. lokakuuta 2003 kello 14.21 linkki [quote:eb1d52b13d="Vash the Stampede"]Ei mulla mitään ihmeempiä. Rupesi vaan eräs aikaisempi kommentti naurattamaan jossa sanottiin, että pää oli kiinni ruhossa.[/quote:eb1d52b13d] Hups! En varmaan ollut läsnä mieleni kanssa, mutta jos välttämättä vaadit: Korjaus: Pää ja ruho on yksi ja sama iso mälli lihaa josta törröttää jalka ja käsi. Noin! Joko nyt kelpaa? :cry: