Tero Kaija
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 21.13
|
Tero Kaija
28. toukokuuta 2001 kello 21.13
linkki
|
Mitähän tapoja olette käyttäneet ominaisuuksien heittämisessä? RuneQuest-sääntökirjahan tarjoaa pari tapaa, ja en usko, että kovin monella hahmolla on ihan suoraan heitetyt ominaisuudet.
Alkuaikoina oli tapana heittää ominaisuudet ja pari ylimääräistäkin heittoa, ja tämän jälkeen heitetyt tulokset sai asettaa haluamiinsa ominaisuuksiin. Tällä tavalla toki sai luotua haluamansalaisen hahmon, mutta poikkeuksetta hahmojen älyt olivat luokka 16-18. Toisaalta tämän seurauksena hahmojen ULK-ominaisuus oli aina alle 10.
Jossain vaiheessa taisi olla tapana heittää ominaisuudet normaalilla tavalla, ja sen jälkeen sai lisätä ominaisuuksiin yhteensä 6 pistettä lisää.
Enpä sitten muista, miten nykyisillä hahmoilla on ominaisuudet heitetty. Pelitahti ei ole kovin tiivis ja hahmot ovat säilyneet hengissä yllättävän pitkään, joten ei enää muista.
Mites teidän hahmoilla on ominaisuudet heitetty/muodostettu?
|
Anonymous
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 23.36
|
Anonymous
28. toukokuuta 2001 kello 23.36
linkki
|
Ihan perinteisesti on heitetty. Yleensä armollinen PJ antaa heittää jonkun ominaisuuden uudestaan :b , siirrellä jostain ominaisuudesta pisteitä toiseen tai joskus antaa muutaman extra pointsin.
Eli ihan normaalisti satunnaismetodilla + helpotukset.
|
newsalor
linkki
29. toukokuuta 2001 kello 1.48
|
newsalor
29. toukokuuta 2001 kello 1.48
linkki
|
Minä annoin heittää ihan normaalilla tavalla, mutta jos sitten mini alle keskiarvon, niin sai ylimääräisiäominaisuuspisteitä ja kykypisteitä.
10 kykypistettä ja 1 ominaisuuspiste jokaista 0.5:ttä pistettä alle keskiarvon.
Ja keskiarvohan ainakin ihmisillä on (5*3*3.5+2*2*3.5+12):7 ja kun nuita noppia on aika paljon, niin harvasta hahmosta loppuenlopuksi tuli kovin huono.
|
Anonymous
linkki
29. toukokuuta 2001 kello 10.53
|
Anonymous
29. toukokuuta 2001 kello 10.53
linkki
|
Täytyy vielä lisätä, että joskus hahmoilla saattaa olla jokin ominaisuus vaikka 6, koska eivät kaikki ole hyviä kaikessa, edes keskinkertaisia.
Vai mitä mieltä olette?
|
Nysalor
linkki
29. toukokuuta 2001 kello 11.28
|
Nysalor
29. toukokuuta 2001 kello 11.28
linkki
|
Tero Kaija:
[i:82eed17231] Mitähän tapoja olette käyttäneet ominaisuuksien heittämisessä?[/i:82eed17231]
Yleensä tavallista sääntöjenmukaista nopanheittoa, mutta olen antanut uusia liian huonoilta tai hahmolle sopimattomalta vaikuttavat tulokset. Toisinaan taas olen luonut joukon valmiita hahmoja ja päättänyt ominaisuudet itse ilman mitään nopanheittelyä.
Galen the Mage:
[i:82eed17231] Täytyy vielä lisätä, että joskus hahmoilla saattaa olla jokin ominaisuus vaikka 6, koska eivät kaikki ole hyviä kaikessa, edes keskinkertaisia.[/i:82eed17231]
Niin, mikäpäs siinä. Surkeita ominaisuuksia ei varmaankaan saa olla kovin paljon ja tuskin nekään mitään kolmen luokkaa. Hyvin kömpelö hahmo ja erittäin ruma hahmo voisivat olla jopa kiinnostavia, ainakin luomaan hauskaa tunnelmaa.
|
Anonymous
linkki
28. toukokuuta 2001 kello 22.36
|
Anonymous
28. toukokuuta 2001 kello 22.36
linkki
|
Yksi tämän hetkisistä hahmoistani on hyvä esimerkki:
VMA 8
R-R 14
KOK 16
ÄLY 11
MHT 15
NPP 9
ULK 10
Jossain määrin huvittava tapaus:smile: . Ja onhan noita tullut kommelluksia vastaan.
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
29. toukokuuta 2001 kello 6.52
|
Topi Hiski Viljami Salmi
29. toukokuuta 2001 kello 6.52
linkki
|
[quote:775c34e447] Mitähän tapoja olette käyttäneet ominaisuuksien heittämisessä? RuneQuest-sääntökirjahan tarjoaa pari tapaa, ja en usko, että kovin monella hahmolla on ihan suoraan heitetyt ominaisuudet.[/quote:775c34e447]
Joo alussa heiteltiin paljon vain noppia ja sitten kun sai tyydyttävän tuloksen niin pidettiin. Myöhemmin mukaan tuli tosiaan, että hahmot sai 3 tai 6 pistettä jakaa vielä heittojen päälle vaikka kuinka hyvät heitot olisi..
Joskus pelattu myös "normaalisti", eli heitetty vaan.Mutta jos tulevaisuuden sankareita haluaa pelata , on pakko vähän rustailla hahmoja..
Mutta tärkeät hahmot on melkein aina nykyään melkein päätetty hahmokuvauksen perusteella pelinjohtajan ja pelaajan yhteistyöllä(varsinkin kun tulee uusia hahmoja pitkällä olevaan peliin), kun liika powergaming sähläys on pelaajilta kokemuksen myötä vähentynyt.
Ennen ei olisi onnistunut, kun kaikki halusi olla ihmisen älyisiä suurpeikkoja tai grotaroneja tai jotain vastavaa :smile:
(no ei nyt ihan)
|
Wlu 000
linkki
29. toukokuuta 2001 kello 10.08
|
Wlu 000
29. toukokuuta 2001 kello 10.08
linkki
|
Olemme heittäneet ominaisuudet niin että ykköset saa uusiksi. Samalla tavalla heitettävien ominaisuuksien paikkoja on saanut vaihtaa (ihmisille melkoinen etu) ja lopuksi vielä kuusi ominaisuuspistettä on saanut vaihtaa paikasta toiseen. Mutta juuri tämän takia hahmoista on tullut aika rumia :sad:
itse olisin halunnut koittaa "normaalia" tapaa heittää hahmot mutta muut eivät oikein ole innostuneet tästä. Tosin kerran heitimme hahmot jollain mutaatiotyylillä ja minulle tuli tyyppi joka oli todella iso ja voimakas (taisi molemmat ominaisuudet olla päälle 20) mutta mahti oli ihan surkea joten pelkäsin kaikkea. Aika hauska hahmo oli :smile:
|
Anonymous
linkki
30. toukokuuta 2001 kello 19.51
|
Anonymous
30. toukokuuta 2001 kello 19.51
linkki
|
Täytyy tuohon ksanoa että se on aika henkilökohtaista miltä haluaa hahmon näyttävän. Mä yleensä koitan pitää ULK vähintään 10:ssä tai 9:ssä jos siirtelen pisteitä, koska ei ole kivaa olla mikään tosi ruma (koettu on, ihmiset reagoi melko ikävästi).
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
30. toukokuuta 2001 kello 3.26
|
Topi Hiski Viljami Salmi
30. toukokuuta 2001 kello 3.26
linkki
|
[quote:47e5d2ef02] Olemme heittäneet ominaisuudet niin että ykköset saa uusiksi. Samalla tavalla heitettävien ominaisuuksien paikkoja on saanut vaihtaa (ihmisille melkoinen etu) ja lopuksi vielä kuusi ominaisuuspistettä on saanut vaihtaa paikasta toiseen. Mutta juuri tämän takia hahmoista on tullut aika rumia[/quote:47e5d2ef02]
:smile:
Voin kuvitella jo hahmon.. 0]
VMA:18
RR: 16
KOK:18
ÄLY:18
MHT:16
NPP:17
ULK:4
Mut tollasta meilläkin on... paitsi ulk on reilusti yli 10 aina... :b no ei ihan, mut melkein..
|
Wlu 000
linkki
30. toukokuuta 2001 kello 16.29
|
Wlu 000
30. toukokuuta 2001 kello 16.29
linkki
|
Voin kuvitella jo hahmon..
VMA:18
RR: 16
KOK:18
ÄLY:18
MHT:16
NPP:17
ULK:4
heh :smile: Ei ne hahmot aivan tuollaisia ole.yleensä ulk on ollut siinä 9-11 normaaleilla hahmoilla. sitten jollain kirjureilla ja velhoilla ulkonäkö on saattanut olla melkeen maksimi mut kirjureita ei yleensä paljon porukoissa pyöri.
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
30. toukokuuta 2001 kello 20.09
|
Topi Hiski Viljami Salmi
30. toukokuuta 2001 kello 20.09
linkki
|
Joo ei tuo ole meilläkään nyt ihan tollasta, mutta kyllä jos aikoo vähän niinkuin tulevan sankari hahmon niin usein haluaa nimenomaan hyvät heitot alussa.. Ja jos pelaa esim.jollain rodulla jolla on paremmat maksimit kuin ihmisellä jossain ominaisuudessa, kuten haltioilla ÄLY
niin eipä sitä monesti 13 äly haltiaa kukaan halua pelata :smile:
Haltiolla ÄLY 4d6.. eli huonoin tulos on melkein kasvis, eli 4... siis kirjaimellisesti kasvi ruumiiltaan ja mieleltään (ja sama kääpiöillä VMA 4d6.. onko kukaan pelannut heikkoa kääpiötä?)
Ja esim. peikot ovat aina voimakkaita ja isoja pelaaja hahmoilla vaikka ei ne maksimissaan aina ole.. eli kun pelataan jollain tyypillä jolla paremmat "statit" kuin ihmisellä niin se paremmuus on vähän niinkuin automaattista... niinkuin rotukuvaus et haltiat on älykkäämpiä kuin ihmiset vaikka keski äly on ihmisellä kai jopa parempi!
Eli ominaisuudet on niinkuin hahmokuvaus ja jos haluaa pelata vahvaa ja kestävää soturia, niin silloin on mielestäni tyhmää heitellä noppia vaan ja OHO ei tullutkaan.. RQ:n perus hahmonluonti vähän niinkuin "ehdoittaa" että hahmoa ei pidä suunitella, vaan se heitetään ja pelataan sillä random hahmolla.. RQ:ssa ei
ole vielä pelisysteemiin otettu hahmon mietinnän mahdollisuutta mukaan... Tai siis kyllä voi miettiä hahmoa , mutta se on sääntöjen ulkopuolella...
|
Guzmo
linkki
31. toukokuuta 2001 kello 11.39
|
Guzmo
31. toukokuuta 2001 kello 11.39
linkki
|
Meillä käytetty normaaleja sääntöjä. Sen +6 saa lisätä jos jäi pisteet alle tietyn rajan.
Sitten saa vaihdella ominaisuuksien paikkaa ja vaihtaakin pisteitä tyyliin: 2 pois jostain kyvystä, 1 lisää johonkin kykyyn.
Ei ole tuntunut kovinkaan järkevältä pelauttaa peliä hahmoille joilla on joku kyky 3 tai 4...
Ole siinä sitten suuri sankari jos VMA tai RR on 3 :smile:
------------------
- Guzmo
|
Anonymous
linkki
31. toukokuuta 2001 kello 3.25
|
Anonymous
31. toukokuuta 2001 kello 3.25
linkki
|
Eikös haltioiden ÄLY ole 3D6+6... vai oliko se MHT?
No kummiskin, yleensä suunnittelemme hahmot ominaisuus heittojen jälkeen, jolloin ne ominaisuudet hieman vastatakin ammattia. Etukäteissuunnittelu tekee sen, että jos ominaisuudet ei olekaan kunnolliset esim. varas jolla on NPP 9 ja MHT 17, niin se voi ottaa kaaliin. Sitä paitsi, eikös Rune Questin hahmonluonti systeemi ole juuri siksi satunnainen, ettei aina tulisi pelattua jotain supervoimakasta soturia tai tosi näppärää varasta, vaan että hahmot olisivat persoonallisia ja jokainen olisi hiukan eri muotista.
Yksilöllisyys kunniaan!
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
31. toukokuuta 2001 kello 15.10
|
Topi Hiski Viljami Salmi
31. toukokuuta 2001 kello 15.10
linkki
|
[quote:039b19e03a] No kummiskin, yleensä suunnittelemme hahmot ominaisuus heittojen jälkeen, jolloin ne ominaisuudet hieman vastatakin ammattia. Etukäteissuunnittelu tekee sen, että jos ominaisuudet ei olekaan kunnolliset esim. varas jolla on NPP 9 ja MHT 17, niin se voi ottaa kaaliin. Sitä paitsi, eikös Rune Questin hahmonluonti systeemi ole juuri siksi satunnainen, ettei aina tulisi pelattua jotain supervoimakasta soturia tai tosi näppärää varasta, vaan että hahmot olisivat persoonallisia ja jokainen olisi hiukan eri muotista.
Yksilöllisyys kunniaan! [/quote:039b19e03a]
Joo kyllähän mekin ennen aina ensin heitettiin, ja sitten katottiin et mikä olis hyvä ammatti.. Muuta sitä tarkoitankin, että RQ ei ota huomioon että pelaajat voisivat haluta luoda hahmoaan omasta päästään, niinkuin tarinan henkilö jolla on heikkouksia ja vahvuuksia...
Tai siis RQ ei anna ilman sääntömuokkauksia mahdollisuutta "suunitellun" hahmon tekoa.. Tai kyllähä voi suunitella, mutta vain ominaisuuksien antamien rajojen sisällä.
Sen takia ollan me siihen, että pelaajakin voi tehdä hahmon itse ja laittaa minkälaiset ominaisuudet haluaa ja sitten säädetään hahmo pelinjohtajan kanssa sopivaksi peliporukan kanssa pelillisest ja muutenkin.. Ennen olisi tietysti kaikki halunnut olla superihmisiä, mutta "kokemuksen" kautta ollaan ehkä tultu siihen, että ei ole hahmon stateilla paljon väliä, kunhan kaikki saa osallistua ja on hauskaa...
Ja silloin voi tehdä haluamansa hahmon.. vaikka jos joku haluaa pelata jotain kovaa soturia, joka on kuitenkin kömpelö, että hahmolla olisi persoonaa..
Hei olikos ne [url=http://koti.mbnet.fi/~terokaij/runequest/tiedostot/erikoistaidot.html]Tero kaijan[/url] sivuilla kun kävin niin siellä oli juuri tällaista erinlaisuuden lisäämistä hahmoihin..
joku semmonen lisäominaisuus ja sen mukana lisä flaw..
Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 5/31/01 2:00:45 pm
|
Nysalor
linkki
31. toukokuuta 2001 kello 8.35
|
Nysalor
31. toukokuuta 2001 kello 8.35
linkki
|
Galen the Mage:
[i:6cc1877c57] Eikös haltioiden ÄLY ole 3D6+6... vai oliko se MHT?[/i:6cc1877c57]
Gloranthassa on useita haltialajeja, joten ominaisuuksien heittäminen vaihtelee. Ruskohaltioilla ja keltahaltioilla on ÄLY 3d6+6, kun taas viherhaltioilla ÄLY on 4d6. Kannattaa siis huomioida lajien erilaisuus, eikä käsitellä haltioita ominaisuuksiltaan yhteisenä ryhmänä.
Topi Hiski Viljami Salmi:
[i:6cc1877c57] Sen takia ollan me siihen, että pelaajakin voi tehdä hahmon itse ja laittaa minkälaiset ominaisuudet haluaa ja sitten säädetään hahmo pelinjohtajan kanssa sopivaksi peliporukan kanssa pelillisest ja muutenkin..[/i:6cc1877c57]
Ominaisuuksien suora päättäminen on ihan hyvä juttu, kunhan pelaaja ei sentään laita kaikkia ominaisuuksia kahdeksantoista tienoille. :smile:
|
Wlu 000
linkki
31. toukokuuta 2001 kello 12.28
|
Wlu 000
31. toukokuuta 2001 kello 12.28
linkki
|
Ei sankareilla kaikkien kykyjen ole pakko olla hyviä. Kaikki dragonlancea lukeneet tietävät että Raistlinilla oli terveydentila vähän heikko ja keskiverto kentti olisi päihittänyt hänet kädenväännössä. Tosin Gloranthaa ei voi verrata dragonlanceen sillä Gloranthan velhot heiluttelevat aseita siinä missä soturitkin. Dragonlancessa velhot vain yskivät verta :smile:
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
31. toukokuuta 2001 kello 5.33
|
Topi Hiski Viljami Salmi
31. toukokuuta 2001 kello 5.33
linkki
|
Ei todellakaan tartte olla kaikkien hyviä.. siis just persoonallisuutta syntyy tolleen, et hahmot on erinlaisia..
Ja siis sankareita ei RQ kuvaakkaan ollenkaan, vaan ihmisiä.. eli sankari voi olla vaikka kuinka huono kuntonen koska ei sankaruus ominaisuuksilla määräänny... mut kyllä esim. jos haluaa olla kova runessa taikoon tai taisteleen, ni pitää olla aika kovat ominaisuudet... kun kykymuunokset ratkasee nii paljon.. siis "lahjakkuus"
Ehkä tarkotanki, et jos haluaa pelata tulevaisuudessa kovaa rq hahmoa on hahmolla oltava alussa potentiaali kohottaa statit kovalle tasolle.. Eli kova ÄLY, MHT, NPP, VMA, (ja sotureille KOK).. joko VMA KOK tai RR pitää olla hyvä että voi kohottaa muut.. eli sotureilla KOK, koska sitten voi VMA ja RR kohottaa treenillä.. ja NPP väh 15.. et sää npp ih yhteen (voi DOH.. mut noin se on...)
|
Nysalor
linkki
1. kesäkuuta 2001 kello 20.05
|
Nysalor
1. kesäkuuta 2001 kello 20.05
linkki
|
[i:fe0d2a9f9a] ei sankaruus ominaisuuksilla määräänny...[/i:fe0d2a9f9a]
Voivathan heikotkin hahmot tietysti yltää myöhemmin sankareiksi asti, mutta aina on helpompaa, jos sattuu olemaan valmiina jumalallisen syntyperän tms. vuoksi korkeat ominaisuudet. Helpointa on aloittaa suoraan huipulta, muttei pohjaltakaan nouseminen mahdotonta ole. Toisaalta tuskin kukaan Sodan kuningaskunnan maaorja on vielä sankariksi yltänyt. :smile:
Vaikka henkilön VMA, R-R ja KOK olisivat kaikki kehnoja, eikä hän siksi voisi niitä normaalisti nostaa, arvelen, että pieni sankarimatka voisi ylittää sääntöjen asettamat esteet. Toisaalta heikolla hahmolla sankarimatkan suorittaminen on vaikeaa. No, mahdollista se kuitenkin on.
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
1. kesäkuuta 2001 kello 15.04
|
Topi Hiski Viljami Salmi
1. kesäkuuta 2001 kello 15.04
linkki
|
[quote:730e8950fc] Helpointa on aloittaa suoraan huipulta, muttei pohjaltakaan nouseminen mahdotonta ole. Toisaalta tuskin kukaan Sodan kuningaskunnan maaorja on vielä sankariksi yltänyt. [/quote:730e8950fc]
Mut sankaruuden ideahan nimenomaan on et ei luokkarajoilla tai millään oo väliä... Ois ihan siistiä alotaa peli jollain ihan naurettavalla kerjäläisellä ja pelin kuluessa se nousisi sankariksi !!:smile: Esim. kuningas joka on kuitenkin ollut kerjäläinen joskus.. tai joku hylkiö..
hehee.. tulee conan mieleen.. Siis juuri se olis hienoa että omnaisuudet ei rajoittas "sankaruutta" niin paljon...
Vaikka ei ne rajoita, vähän riippuu pelityylistä..
|
Wlu 000
linkki
1. kesäkuuta 2001 kello 8.43
|
Wlu 000
1. kesäkuuta 2001 kello 8.43
linkki
|
Ois ihan siistiä alotaa peli jollain ihan naurettavalla kerjäläisellä jja pelin kuluessa se nousisi sankariksi !! Esim. kuningas joka on kuitenkin ollut kerjäläinen joskus.. tai joku hylkiö..
Onhan se tyylikästä jos on taistellut tiensä huipulle eikä syntynyt siellä. Varsinkin kirjoissa käytetään tätä kaavaa. Mutta montako kuningasta tunnet jotka olisivat olleet joskus kerjäläisiä? :smile:
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
1. kesäkuuta 2001 kello 19.44
|
Topi Hiski Viljami Salmi
1. kesäkuuta 2001 kello 19.44
linkki
|
[quote:eedb759c61] Onhan se tyylikästä jos on taistellut tiensä huipulle eikä syntynyt siellä. Varsinkin kirjoissa käytetään tätä kaavaa. Mutta montako kuningasta tunnet jotka olisivat olleet joskus kerjäläisiä? [/quote:eedb759c61]
Juuri tuo onki Roolipelaamisen hienous, kun voidaan ylittää normaalit rajojen ajattelut! Eihän kukaan pelaaja kerjäläisellä pääse kuninkaaksi ilman "kohtaloa" eli pelinjohtajan ja pelaajan yhteistyötä ja aktiivisuutta, mutta silloin kun nuo on hyvin, eli kun pelaajaja pelinjohtaja kummatkin "suunittelee" ainakin vähän ja keskustelee hahmosta.. niin silloin roolipelaaminen on todella upeata! Kun voi vaikuttaa itse hahmonsa tulevaisuuteen! Ei vain seikkailla pelikerta per pelikerta, vaan suunitellaan tulevaisuutta..
Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 6/1/01 9:59:57 pm
|
Nysalor
linkki
31. toukokuuta 2001 kello 21.51
|
Nysalor
31. toukokuuta 2001 kello 21.51
linkki
|
[i:6cbe5c4446] Mut sankaruuden ideahan nimenomaan on et ei luokkarajoilla tai millään oo väliä...[/i:6cbe5c4446]
Tämä menee kyllä ohi aiheesta, mutta varmasti Gloranthassa harva kuningas tai sankari on todella ollut elämässään kerjäläinen tai maaorja. En väitä, että se olisi mahdotonta, mutta aika epätodennäköistä. Henkilön, jolla on jo syntyessään hiukan asemaa, on helpompi ponnistaa huipulle kuin surkeamman tyypin. Hyvä asema antaa kohtuullisen edun.
|
Juhno
linkki
2. kesäkuuta 2001 kello 6.01
|
Juhno
2. kesäkuuta 2001 kello 6.01
linkki
|
Tosiaan. Menee (taas kerran) vähän off-topic. Onhan se periaatteessa niin, että kunkkukin voi olla ollut joskus maaorja, mutta... mielestäni aika "naurettava" ajatus :smile: Ymmärrän kyllä että tuo kuningas-juttu oli vain vertaus, mutta ei silti ruveta liioittelemaan. :wink:
Ominaisuuksien heittämisestä vielä, että heitetään "normaalisti", paitsi että ykköset saa heittää uusiksi. Mutta joskus olemme kokeilleen myös sitä, että PJ sanoo kuinka paljon on ominaisuuspisteitä jaettavana. Siitä on yllättävän hyviä kokemuksia. Hahmojen välillä ei ole niin suurta tasoeroa. Tietenkin tämä jaettava ominaisuuspisteiden määrä on (yleensä) ollut pienempi esim. ankalla kuin ihmisellä. Yleensä.
|
Wlu 000
linkki
3. kesäkuuta 2001 kello 0.41
|
Wlu 000
3. kesäkuuta 2001 kello 0.41
linkki
|
Selailinpa tässä päivänä kauniina Genertela kirjaa...
Sivulla 29 kerrotaan jostain kuvernööristä joka oli alunperin suutarin poika. Eihän kuvernööri nyt kuningasta vastaa, mutta on kuitenkin aika korkea asema.
|
Nysalor
linkki
3. kesäkuuta 2001 kello 3.28
|
Nysalor
3. kesäkuuta 2001 kello 3.28
linkki
|
[i:0c7dd50bb0] Sivulla 29 kerrotaan jostain kuvernööristä joka oli alunperin suutarin poika. Eihän kuvernööri nyt kuningasta vastaa, mutta on kuitenkin aika korkea asema.[/i:0c7dd50bb0]
Jep, kyseinen henkilö on kuvernööri Palamtales, joka taitaa olla hyvä esimerkki lunarilaisen kulttuurin tarjoamista mahdollisuuksista. Tosin kannattaa muistaa, että myös imperiumissa on paljon korkeassa asemassa olevia ihmisiä, jotka ovat päässeet eteenpäin nimenomaan hyvän syntyperän vuoksi. Helppoa ei suutarin pojalla taatusti ole, saati sitten tavallisella maajussilla. Sitä paitsi harva Gloranthan kulttuuri tarjoaa samanlaisia etenemismahdollisuuksia kyvykkäille ihmisille kuin Lunarin imperiumi.
Mutta jos tätä keskustelua jatketaan, se kannattaisi laittaa jonnekin muualle kuin tänne sääntöpuolelle.
|
Anonymous
linkki
3. kesäkuuta 2001 kello 21.54
|
Anonymous
3. kesäkuuta 2001 kello 21.54
linkki
|
Tuo taitaa mennä taas vähän off topic, vai mitä? Kannattaisi varmaan aloittaa uusi palsta tuota varten. Ominaisuuksien heittämisestä vielä, että kyllähän on pelaajille tietysti mukavampaa, jos saa itse tehdä hahmostaan juuri sellaisen kuin haluaa. Tässä kohtaa voi käyttää esimerkkinä Cyberpunk-peliä, jossa ominaisuuksiin jaettavat pisteet heitetään itse, ja jaetaan myös aivan vapaasti.
|
Guzmo
linkki
5. kesäkuuta 2001 kello 16.50
|
Guzmo
5. kesäkuuta 2001 kello 16.50
linkki
|
Meillä oli yhdellä pelaajalla kerran hahmo, joka oli ollut rikas aatelinen mutta hänet oli petetty ja heitetty ulos linnastaan. Kaiken päätteeksi häntä oli raahattu vielä hevosen perässä. Pahaksi iholle... Hän sitten yritti pelissä palauttaa kunniaansa ja asemaansa, mutta yritys taisi päätyä siihen että hänestä tuli palkkamurhaaja |I:/ -->
Toinen hahmo taas aloitti Orlanthin pappina ja sankaritekojen jälkeen hänelle tarjottiin ylipapin virkaa. Pappi valitsi kuitenkin vähän maallisemman vaihtoehdon. (Eli jotain taikahelyjä)
-----------------------------------
- Guzmo
|
Anonymous
linkki
5. kesäkuuta 2001 kello 19.42
|
Anonymous
5. kesäkuuta 2001 kello 19.42
linkki
|
Meillä on ollu sellainen systeemi, että hahmon luonnissa ykkösiä ei koskaan oteta huomioon. Näin 3d6-ominaisuus olisi huonoimmillaan siis 6. Ja kukapa sairaalloisilla hahmoilla haluaisi pelata. Samoin ollaan vaihdeltu ominaisuuksien paikkoja, jos pelaaja on halunnut olla vaikka jokin raakalaisbarbaari, esim ULK 16 vaihdettu VMA:aan, jolloin VMA olisi 16. Tosin kaikki hahmot vaan pakkaa oleen hiton rumia... :smile:
Persoonallisuutta on kuitenki saatava kehiin ominaisuuksien muodossa, ja siksi nää vaihtelut on musta ihan luonnollisia, että jos pelaajalla on jokin mielikuva urheasta soturista, niin onhan se vähän pönttöä jos heittää VMA-tulokseksi jotain 9.
|
Wlu 000
linkki
6. kesäkuuta 2001 kello 13.53
|
Wlu 000
6. kesäkuuta 2001 kello 13.53
linkki
|
Jos halua pelaaja hahmoista suurinpiirtein yhtä vahvoja kannattaa heittojen sijaan antaa tietty määrä ominaisuuspisteitä pelaajille. Mutta silloinkin hahmoista tulee käsittämättömän rumia... tai tuo nyt riippuu pelaajasta.
|
Guzmo
linkki
5. kesäkuuta 2001 kello 23.13
|
Guzmo
5. kesäkuuta 2001 kello 23.13
linkki
|
Jännä muuten kun meillä kaikki naispuoliset pelaajahahmot ovat ULK ominaisuudeltaan aina vähintään 11, kun taas miespuolisista löytyy näitä ULK 6.
Missä on se paljon puhuttu tasa-arvo??
:smile:
------------------------------------
- Guzmo
|
Anonymous
linkki
10. kesäkuuta 2001 kello 12.34
|
Anonymous
10. kesäkuuta 2001 kello 12.34
linkki
|
Minun mielestäni kaikista paras keino miten hettää ominaisuudet on se, että:
-Ykköset uusiksi
-Saa vaihtaa samallaisten heitettyjen kanssa paikkaa (ei ulkonäkö)
-Saa siirtää muutama miste toisesta ominaisuudesta toiseen (ulkonäköä ei saa tiputtaa)
Ulkonäön tiputus on niin yleistä että joskus voisi hieman erinäköistäkin porukkaa olla... noh tietenkin jos saa vaihtaa ja siirtää ulkonäöstä pois niin luultavasti kaikki pelaajat ovat miltein kaikki samaa luokkaa ulkonäössä :wink: eli noin 10 tai 9...
myös sekin on hauskaa että ei saa vaihtaa eikä siirtää yhtään ominaisuutta... se olisi hauskaa... tulisi aika eritasoista pelaaja porukkaa... jotkut heittäisivät kaikki yli 13 ja jotkut kaikki alle 10... ainakaan ei siinä voisi kovinkaan paljon "säätää" hahmoaan tietyille rajoille... (koko 10 tai 16, ulkonäkö -100, äly 18, npp 16)
Määrätyn ominaisuus määrän antaminen tekee hahmot liian tasaiseksi mössöksi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, koska siinä tulee laitettua samalla pieni ulkonäkö ja kaikki ominaisuudet juuri tietyille tasoille jotta saa määrätyt boonukset ja muut hyödyt kuten esim. vahinkomuutos jne.
PS: pahoittelen jos tekstissä on paljon välilyönti virheitä kosak space ei toimi kunnolla, ja pilkku on aivan hajalla... muut virheetjohtuvat huonosta kielitaidosta :smile:
|