Vanha foorumi

Takaisin

Foorumin arvonimet

Yleinen keskustelu
black knight 5. marraskuuta 2002 kello 8.05
Kirjoittaja Viesti
black knight linkki 5. marraskuuta 2002 kello 8.05
black knight 5. marraskuuta 2002 kello 8.05 linkki mikä tulee riimulordin jälkeen. Ja voisitteko myös kertoa kaikki arvot mitä löytyy pienimmästä suurimpaan se olisi hyödyllistä. 8)
Chividal linkki 5. marraskuuta 2002 kello 8.36
Chividal 5. marraskuuta 2002 kello 8.36 linkki Hmm... Tarkoitatko siis foorumin arvonimenä vai gloranthalaisten kulttien hierarkiana? :) Ensimmäisessä tapauksessa riimulordin jälkeen tulee pappi. Olikos nuo kaikki arvonimet ja postimäärät luettelonakin jossain. Varmaan haulla llöytyy ainakin. Toisessa tapauksessa vastaus riippuu hieman kultista. Useimmiten arvojärjestys on seuraava: initaatti, akolyytti, riimulordi ja pappi. Riimulordit eivät kuitenkaan usein "ylene" papeiksi (joissakin kulteissa riimulordit ovat samalla pappeja) vaan toimittavat kultin mallista johtamista ja papit henkistä. 8o
Tero Kaija linkki 5. marraskuuta 2002 kello 8.59
Tero Kaija 5. marraskuuta 2002 kello 8.59 linkki Noiden viestien otsikkoon voisi hieman panostaa. Pelkkä 'kysymys' ei paljoa innosta satojen samanlaisten joukossa. Siirsin tämän nyt Yleiseen keskusteluun. Jos siis tarkotit foorumin arvonimiä, niin lista niistä joskus löytyi ohjeesta (ainakin edellisessä foorumi-versiossa), mutta ei enää. Asiassa on kyllä hyvät ja huonot puolet. Huonona puolena se, että nyt kaikki kyselee, mikä tulee milloinkin, hyvänä puolena taas se, että nyt niitä muutamaa puuttuvaa viestiä ei kirjoita turhanpäiväisinä viesteinä, jotta vain saataisiin arvonimi muuttumaan. Jos taas oli RuneQuestin kulteista kyse, niin eikös se arvojärjestys usein miten mene maallikko, noviisi, akolyytti, riimulordi, pappi. Toki on sitten myös ylipappeja ja korkeampiakin arvoja, mutta harvemmin ne sopisivat enää [i:d19b14a3bd]seikkaileville[/i:d19b14a3bd] pelaajahahmoille (valaiskaa jos puhun puuta heinää).
black knight linkki 5. marraskuuta 2002 kello 10.27
black knight 5. marraskuuta 2002 kello 10.27 linkki no tarkoitanpa nyt itse-asiassa tässä foorumilla, mutta en löytänyt sitä tuolta ohjeesta. Ajattelin vain että teen tässä roolipelin nimeltä Knight's quest ja heitän sinne noi arvot ym. :-?
Larppa linkki 5. marraskuuta 2002 kello 14.10
Larppa 5. marraskuuta 2002 kello 14.10 linkki no onhan se noin tero kaija että pelkkä kysymys ei vedä ihmisiä puoleensa, mutta vielä vähemmän kymysys. oli ihan pakko rääviä päätä!
Nysalor linkki 5. marraskuuta 2002 kello 15.21
Nysalor 5. marraskuuta 2002 kello 15.21 linkki black knight: [i:0d204852c1]mikä tulee riimulordin jälkeen. Ja voisitteko myös kertoa kaikki arvot mitä löytyy pienimmästä suurimpaan[/i:0d204852c1] humis laittoi joskus kaikki arvonimet näkyviin erääseen viestiin, joka tosin on hautautunut uusien viestien alle. Siihen viestiketjuun pääsee kuitenkin [url=http://www.kalikos.org/foorumi/viewtopic.php?t=521]tästä[/url]. Arvonimet ovat joka tapauksessa sellainen juttu, että niitä olisi hyvä päästä helpommin vilkuilemaan kuin penkomaan vanhoja viestejä. Siksipä taidan laittaa pian listan arvonimistä Uutiset ja tiedotukset -foorumille, jossa on muutakin foorumin toimintaan liittyvää infoa. Mutta turhia viestejä ei tosiaankaan kannata lähettää ylenemisen toivossa, sillä siitä rangaistaan.
Guzmo linkki 6. marraskuuta 2002 kello 13.44
Guzmo 6. marraskuuta 2002 kello 13.44 linkki [quote:5c31a89bde="black knight"]no tarkoitanpa nyt itse-asiassa tässä foorumilla, mutta en löytänyt sitä tuolta ohjeesta. Ajattelin vain että teen tässä roolipelin nimeltä Knight's quest ja heitän sinne noi arvot ym. :-?[/quote:5c31a89bde] Liittyykö pelisi mitenkään gloranthaan?
black knight linkki 8. marraskuuta 2002 kello 7.56
black knight 8. marraskuuta 2002 kello 7.56 linkki itse- asiassa njet. Siinä on kolme legioonaa ja yksi kuningaskunta ja pelaajien tulisi valita niistä yksi. Ei kyllä olla päästy vielä pelaamaan, kun peli on vielä kesken, mutta ehkä jossain ensi-viikolla jo.
Guzmo linkki 8. marraskuuta 2002 kello 8.56
Guzmo 8. marraskuuta 2002 kello 8.56 linkki [quote:996e4007f9="black knight"]itse- asiassa njet. [/quote:996e4007f9] Kannattaisiko sitten harkita ei-gloranthaan liittyvien arvonimien käyttöä... Saattaa muuten aiheuttaa tahatonta sekaannusta.
black knight linkki 9. marraskuuta 2002 kello 9.47
black knight 9. marraskuuta 2002 kello 9.47 linkki en nyt niinkään kaikkia, jotain yleisiä, kuten esim. eddingsin kirjoissa riimulordit ym, mutta en ajatellut kopsata sihen ropeen kaikkia mahdollisia :roll:
Wildor linkki 9. marraskuuta 2002 kello 14.11
Wildor 9. marraskuuta 2002 kello 14.11 linkki D&D:stä ne hahmoluokka-arvonimet! Ne on jumalaisia. "Olen Pertti ekspertti taistelija - miekkamestariksi myös kutsuttu"..sit parin viikon päästä "Olen Pertti ekspertti taistelija - sankariksi mös kutsuttu" - "Jaa..oot sitte kompannu luolastossa pari viikkoo?" "Joo..tuli hulluna ekspaa siitä örkkien hirvittävästä luolastosta, jossa oltiin viime viikkona. Sinen oli auennut joku ihme salaluukku, joka paljastui Pahan Velhon kätyreiden piilopaikaksi" "Nyt sitte ne sanoo mua Sankariksi. Ei siinä mitään.."