Diaidis
linkki
21. lokakuuta 2002 kello 11.57
|
Diaidis
21. lokakuuta 2002 kello 11.57
linkki
|
Mitenkäs teidän peliporukoissanne on hahmoille syntynyt mainetta hahmoille? Miten se on näkynyt heidän päivittäisissä rutiineissä?
Onko ollut mitään vanhoja vihollisia jotka ovat yllättäneet pahasti vuosien päästä, kun asian on jo autuaasti unohtanut?
Onko syntynyt paljon NPC hahmoja jotka ovat esiintyneet aika ajoin muissakin seikkailuissa eikä vain siinä yhdessä? Onko tullut välittäjiä, hämäriä bisneksia NPC:n kanssa, joista muilla pelaajilla ei ole mitään tietoa?
Ja miten esim. hahmojen maine on näkynyt katukuvassa? Tyyliin "Hei nuo on ne jätkät jotka tappoi lohikäärmeen!!! JEE!". :)
|
Larppa
linkki
21. lokakuuta 2002 kello 12.11
|
Larppa
21. lokakuuta 2002 kello 12.11
linkki
|
joo...
Meidän peleissä hahmoille on syntynyt mainetta perinteisesti tehtävien kautta, joka jakautuu kahdenlaiseen maineeseen: Pahaan ja Hyvään
Paha: On tehnyt rikollisjengille töitä esim. Tappanut aatelisen ja pölliny omaisuuden
Hyvä: On auttanut vaikkapa kaupungin johtavaa kultti esim. Orlanthi kultin jäsen on tappanut lunarilais ryhmän
Vaikutukset:
Hyvä: Kaupungin aateliset ja vartijat kunnioittavat seikkailijaa
Paha: Pahikset kattoo et on kova jätkä ja vartijat ja aateliset tahtois rökittää seikkailijan
Ja on sitten ollu et tekee vaikka jollekkin kauppiaalle tehtävän jaa saa alennusta 50%
Ei oo vielä ollu ketään vanhaa vihollista, mutta yks vamppyyri tappaja on uus vihamies, jota pelaajat ei saanu kokonaan tapettua. Ajattelin pistää vampyyrin seikkailijoitten eteen vielä joskus...
On noita "NPC" hahmoja ollu muutama, mut yleensä niitä kutsutaan ystäviksi joilta voi käydä urkkimassa tietoa tehtävää varten ja sitä rataa...
Tuon maine jutun selitin tuolla ylempänä :wink:
|
Guzmo
linkki
21. lokakuuta 2002 kello 12.19
|
Guzmo
21. lokakuuta 2002 kello 12.19
linkki
|
Karkeasti jaotellen meillä hahmoja joko pelätään tai vihataan.
[i:1f69b63d9a]
Onko ollut mitään vanhoja vihollisia jotka ovat yllättäneet pahasti vuosien päästä, kun asian on jo autuaasti unohtanut?
[/i:1f69b63d9a]
Juu nemesikset on tietysti kuvioissa. Ja siinä vaiheessa kun arkkivihollisia alkaa olla useampi kuin kolme ne alkavat myös liittoutua keskenään pelaajia vastaan :-D
|
Northstar
linkki
21. lokakuuta 2002 kello 12.46
|
Northstar
21. lokakuuta 2002 kello 12.46
linkki
|
[quote:7a8e91e87c="Diaidis"] Mitenkäs teidän peliporukoissanne on hahmoille syntynyt mainetta hahmoille? Miten se on näkynyt heidän päivittäisissä rutiineissä? [/quote:7a8e91e87c]
Aikamoisesti. Sanottakoon, että meidän pelissä n. 60% pohjoisessa asuvista Orlanteista tietää ainakin maineelta (mainetta voi olla muutakin kuin vain taistelukentillä ansaittua huomautuksena sanoisin. Joku kuitenkin mieltäisi asian vain siten ja ihmettelisi.). Elikkä todella kovan luokan tekijöitä, mahdollisuus vaikuttaa jopa itse Gloranthaan jossakin määrin. Jollei muutoin niin suuren sodan synnyttäjinä esimerkkinä sanoakseni. Moni klaani liittyy kyllä tarpeen vaatiessa taakse, haudaten keskinäiset kahinansa...
Se mitenkä vaikuttaa käyttäytymiseen on hiukan vaikea määritellä, koska muutos on tapahtunut ajan saatossa tekojen myötä. Jos vertaa niihin hahmoihin, jotka aloittivat niin varmasti moni asia on muuttunut rutiineissa mutta jos ajattelee ihan vain äkkiseltään niin eipä kummemmin. Tietynlainen vastuukin tietenkin vaikuttaa asioihin yms.
[quote:7a8e91e87c="Diaidis"]
Onko ollut mitään vanhoja vihollisia jotka ovat yllättäneet pahasti vuosien päästä, kun asian on jo autuaasti unohtanut?
[/quote:7a8e91e87c]
Kyllä.
[quote:7a8e91e87c="Diaidis"]
Onko syntynyt paljon NPC hahmoja jotka ovat esiintyneet aika ajoin muissakin seikkailuissa eikä vain siinä yhdessä? [/quote:7a8e91e87c]
Kyllä on semmoisia NPC:ä. Joskus hahmot lähtevät jopa tapaamaan tämmöisiä NPC:ä ihan vain tapaamisen ilosta. Klaanipäälliköitä, (muita) myrskyääniä, jaarleja yms.. Kyllä jotkin ei niin arvovaltaisetkin NPC:t silti muistetaan. Vaikka joitakin baarinpitäjiä taikka jotain seppää, tallinpitäjää tjms. johonka ovat jossakin vaiheessa paremmin tutustuneet.
[quote:7a8e91e87c="Diaidis"]
Ja miten esim. hahmojen maine on näkynyt katukuvassa? Tyyliin "Hei nuo on ne jätkät jotka tappoi lohikäärmeen!!! JEE!". :)[/quote:7a8e91e87c]
Riippuu hiukan paikasta. Toisaalla muut voivat tuntea ihan näöltä, toisissa paikoissa vain maineelta, jossakin taas ei tunneta mitenkään. Ei ole siis yksiselitteistä vastausta tähän.
[i:7a8e91e87c]Kys. hahmot[/i:7a8e91e87c] pystyvät siis liikkumaan liikenteen muureista juurikaan välittämättä (lyhykäisyydessään esitettynä). Jos joku ihmettelee mitenkä se on mahdollista, niin voin kertoa, että helposti (tähän kohtaan voit itse keksiä itseäsi tyydyttävän sepustuksen puolestani)... :)
|
Diaidis
linkki
22. lokakuuta 2002 kello 13.12
|
Diaidis
22. lokakuuta 2002 kello 13.12
linkki
|
Kysyin täläistä koska meidän porukassa ei mainetta ole tullut oikeastaan paljon mitään hahmoille. Meillä PJ:t vaihtuvat koko ajan koska kukaan ei jaksa pitää koko ajan. Näin ollen ei kompanjoita synny ollenkaan, vain irrallisia seikkailuja samassa ympäristössä.
Viimeiset 3 vuotta peliaikaa hahmot ovat viettäneet Kaukaisimman liepeillä tai itse kaupungissa. Sinne on kylläkin tullut varsin paljon erilaisia NPC hahmoja. PJ:t ovat pitäneet jonkin verran toisiaan tukevia seikkailuja, muttei paljon. Toisaalta ainakin kaikki pääsevät vuorostaan pelaamaan ja pitämään yhtä paljon. :)
|
black knight
linkki
22. lokakuuta 2002 kello 13.17
|
black knight
22. lokakuuta 2002 kello 13.17
linkki
|
meillä mainetta syntyy usein jossain kylässä, mutta ei taistelussa.
Tai ainakin harvoin. Meidän ropeissa kylissä kuiskitaan ja piilotellaan asioita, joten maineesta ie tässä tilanteessa pysty mainitsemaan hyvin kukaan muu kuin meidän PJ
|
Tupew
linkki
22. lokakuuta 2002 kello 18.11
|
Tupew
22. lokakuuta 2002 kello 18.11
linkki
|
No hahmoni voitti karkoiran kisat ja hänestä piti tulla karkoiran sankari ja tunnettu Paviksessa jne.Mutta nyt hillutaan paviksessa mutta eipä mitään erityistä ole käynyt.kaikki kansalaiset katsovat sitä kuin tavallista pulliaista.
|
Northstar
linkki
23. lokakuuta 2002 kello 5.26
|
Northstar
23. lokakuuta 2002 kello 5.26
linkki
|
[quote:92be1962f9="Tupew"]No hahmoni voitti karkoiran kisat ja hänestä piti tulla karkoiran sankari ja tunnettu Paviksessa jne.Mutta nyt hillutaan paviksessa mutta eipä mitään erityistä ole käynyt.kaikki kansalaiset katsovat sitä kuin tavallista pulliaista.[/quote:92be1962f9]
Näinhän se ikävä kyllä välillä meilläkin (todellisuudessa) menee. Periaatteessa ja ajatuksissa kaikki toimii hienosti ja eeppisesti mutta todellisuudessa ei [i:92be1962f9]aina[/i:92be1962f9] välttämättä. Noh, voihan se olla periaatteessa nykyihmiselle realististakin muttei välttämättä Gloranthassa (esim. ajattele tilanne jolloin näet presidentin jossain kaupassa... Itse näin kerran Akateemisessa ja sanoin vain kaverille "tunsitko?". Gloranthassa voisi olla hiukan eri juttu "kautta Umathin, onko tuo "se"... On "se" "se"..." juoksujalkaa kertomaan muille ja kohta on miltei koko kylä töllistelemässä ja tarjoamassa majapaikkaa yms...). Mutta niin, ei pidä ihan liian vakasti ottaakaan kaikkea. Taitaisi tulla liian vaikeaa (kaikesta). :)
Toisinaan sitten taas homma menee niin kuin maineen puolesta olettaisikin... Semmoista se [i:92be1962f9]peli[/i:92be1962f9] on. :)
|
Herbert
linkki
7. marraskuuta 2002 kello 16.04
|
Herbert
7. marraskuuta 2002 kello 16.04
linkki
|
Kävi niin:
Juoksi hahmo kerran karkuun ja kusi tuli housuun.
Ja maine meni! :evil:
|
Bragolgurth
linkki
7. joulukuuta 2002 kello 16.43
|
Bragolgurth
7. joulukuuta 2002 kello 16.43
linkki
|
Meidän peliporukalla on ollut pakonomainen tarve tappaa kaikki jotka ovat vihamielisiä heitä kohtaan.
("Tapetaan ne kaikki, pakoon ei lähdetä.") :-x
|
Marcus Maximus
linkki
8. joulukuuta 2002 kello 2.30
|
Marcus Maximus
8. joulukuuta 2002 kello 2.30
linkki
|
Jokaisessa oikeaoppisessa Gloranthan barbaareista kertovassa pelissä hahmojen maine on kaikki kaikessa. Rehentely on keskeinen osa kulttuuria; jokainen tosimies osaa kertoa ainakin ottaneensa nykänykää ryöstöretkellä naapuriklaanin äijien kanssa, mahtisankarit listaavat jonoon voittamansa taistelut, suorittamansa sankariretket ja irroittamansa lunaripäät. Ja kertovatpa vielä perheidensä, verilinjojensa, klaaniensa, heimojensa, kansojensa ja esi-isien sankariteot päälle. Ei mies voi olla täysin paha jos hänen isoisänsä taisteli Sartarin huoneen thaanina.
Paras rehentelijä liioittelee kohtuullisesti tehdäkseen tarinansa meheväksi, mutta ei valehtele eikä vie kunniaa muiden töistä. Rehentely on paljolti uskottavuuskysymys, koska aktuaalisesti harva tervetuliaisriittiä tekevä Starkval pystyy oikeasti arvioimaan mahtaako juuri tämä sälli olla se humaktin miekka jonka kerrotaan laittaneen vampyyrit läjään suolla -- vai onkohan vain nälkäinen gagarthi lihalahjan perässä.
Meitin peleissä rehentelyä myös pelataan; lunaritkin joutuvat alistumaan traditioon jos haluavat kunnioitusta barbaareilta. Ansioiden ei tarvitse olla sotaa, tappamista ja johtamista, itseasiassa mikä tahansa josta rehentelijä on itse rehellisen ylpeä, kelpaa. On kunniaksi siittää ja koulia hyvä lapsi, tai puhua aina ennen tekoja, tai vaikka rakentaa itselleen ja vaimolleen hyvä talo. Sotaisatkin barbaarit arvostavat rauhan taitoja, koska kukaan ei selviä sotimalla.
Viime peli jonka pelasin itseasiassa koostui ainoastaan yhdestä pitkästä keskustelusta (jota tosin ryyditti muutama hankala välikohtaus). Pelinjohtajamme värväsi hahmoani tuntemattoman gloranthapelaajan pelaamaan klaanipäällikköä, jonka kanssa hahmoni halusi ystävystyä. Sain kertoa aika monesta sankarityöstä pitkään ja huolella, ja todella vakuutella olevani juuri se Delectin suolla sotinut tuulilordi josta yleisesti puhutaan, ja vannoa valoja taisteluista lunareita vastaan, ennen kuin sopu syntyi.
Rehentely on vain yksi osa mainetta, totta. Palaan skaldien sepittämiin pilkkarunoihin joskus kun kello ei ole puoli viisi aamulla, jos joku muistuttaa tai muuten muistan.
|
Dovas
linkki
8. joulukuuta 2002 kello 9.44
|
Dovas
8. joulukuuta 2002 kello 9.44
linkki
|
[quote:daf8b38241="Guzmo"]Karkeasti jaotellen meillä hahmoja joko pelätään tai vihataan. [/quote:daf8b38241]
Lyö ensin, kysy sitten(!) mentaliteetti pelaajilla on tuottanut hedelmää, hyvää jos ei huonoakin (hehee). PJ:n pelaajille aiheuttama paineistusparanoidius-vaikutelma taitaa toimia... :)
Mahtailu, uhkailu ja alhainen aseeseen tarttumiskynnys, jos ne ovat pelaajahahmon logiikkaa, toimii sikäli hyvin että muut varmasti kiinnittävät huomiota "kautta Sartarin pyhien ihmetekojen - keitä he oikein luulevat olevansa(?)" ja seuraukset jäävät nähtäviksi pelaajille miten heidän tekoihinsa suhtaudutaan. No, harvemmin hahmojen kuitenkaan uskaltaisi loukkaavan klaanien pyhimpiä tabuja, tietäen mihin saakka se saattaa johtaa.
|
black knight
linkki
9. joulukuuta 2002 kello 12.16
|
black knight
9. joulukuuta 2002 kello 12.16
linkki
|
Juu... tuli tuossa juuri aloitettua RQ ekan kerran eilen. Kiintoisa peli kieltämättä :-?
Tultiin juuri laivalla satamaan tekemään questi, jossa pitää pelastaa joku timantti, joka määrää jonkun saaren elämän.
Good geimi! 8-)
Mainettakin on tulla tupsahdellut vähän (ainakin kapakkatappelussa jo heti alussa) Jouduttiin linnaan jonkun ahneen kingin puheilla . Sitten tuli joku hyypiö ja pelasti meidät. Eikä tiedetä vielä edes kuka. :x 8-) :lol: :oops: :smokin: :evil: 8) :hat:
|