Matkaaja
linkki
15. syyskuuta 2002 kello 13.20
|
Matkaaja
15. syyskuuta 2002 kello 13.20
linkki
|
Eilen ensimmäistä kertaa kaverin kanssa kokeilin CyberPunkia.Tmä on varmaan tyhmä kysymys mutta haluaisin tietää.
Otettiin kokeeksi kaksintaistelu ja siinä ilmeni epäselvyyttä.
Molempien hahmoilla oli päällä flak-housut ja kevyt kevlarpusero ja kummallakin oli ase joka tekee vahinkoa 2d6+1.Päässä ei ollut suojia.
Onko se siis näin että esim kevlarpusero pysäyttää 14 vahinkoa ja tuolla aseella ei saanut kuin maksimissaan 13 vahinkoa, joten ainoa mahdollisuus oli osua päähän,että tulisi vahinkoa?
Entä jos on kypäräkin päässä, miten sitten saisi vahinkoa?
|
Guzmo
linkki
15. syyskuuta 2002 kello 18.09
|
Guzmo
15. syyskuuta 2002 kello 18.09
linkki
|
[quote:a9276124c3="Matkaaja"]Eilen ensimmäistä kertaa kaverin kanssa kokeilin CyberPunkia.Tmä on varmaan tyhmä kysymys mutta haluaisin tietää.
Otettiin kokeeksi kaksintaistelu ja siinä ilmeni epäselvyyttä.
Molempien hahmoilla oli päällä flak-housut ja kevyt kevlarpusero ja kummallakin oli ase joka tekee vahinkoa 2d6+1.Päässä ei ollut suojia.
Onko se siis näin että esim kevlarpusero pysäyttää 14 vahinkoa ja tuolla aseella ei saanut kuin maksimissaan 13 vahinkoa, joten ainoa mahdollisuus oli osua päähän,että tulisi vahinkoa?
Entä jos on kypäräkin päässä, miten sitten saisi vahinkoa?[/quote:a9276124c3]
[b:a9276124c3]1.[/b:a9276124c3]
Jotkut panssarit suojaavat vain puolella teholla pistäviä aseita (puukot, miekat) vastaan. Tarkista asia säännöistä.
[b:a9276124c3]2.[/b:a9276124c3]
Miekoilla ja monokatanoilla 10:n heittäminen tietää vahingon tuplausta. Ota tämä huomioon panssarinläpäisyä arvioidessa.
[b:a9276124c3]3.[/b:a9276124c3]
Aina voi tähdätä panssaroimattomaan päähän.
[b:a9276124c3]4.[/b:a9276124c3]
Voit tehdä sääntöihin vähän muutoksia esim. niin että ei-umpikypärä suojaa vahingolta vain X % todennäköisyydellä (silloin kun osuma osuu kypäräosaan). X = 30 - 90 riippuen mistä kulmasta ja millä aseella/välineellä kohdetta sohitaan.
[b:a9276124c3]5.[/b:a9276124c3]
Cyperpunkin panssarit ovat liian tehokkaita. Cyperpunkin peluu menee vähän älyttömäksi jos jokaisella vastaantulijalla on 15-30 pistettä panssaria päällänsä. Tasoita asiaa vähentämällä panssareiden määrää/kestoa maailmassa tai pidä viholliset kovempina kuin pelaajat. CP ei ole reilu peli, muista se :)
|
Rautakääpiö
linkki
16. syyskuuta 2002 kello 6.50
|
Rautakääpiö
16. syyskuuta 2002 kello 6.50
linkki
|
Kannataa ottaa huomioon että ase aiheuttaa myös tyrmysvahinkoa mikäli se pysähtyisi panssariin. Kovimmallakin borgilla menee taju kun ammutaan lippaallinen 3D6 luoteja 20 pisteen flakkeihin. Meidän peliporukassa pitää heittää tyrmäysheitto pelinjohtajan vaatiessa puolta vahinkoa vastaan... :D
|
Guzmo
linkki
16. syyskuuta 2002 kello 7.46
|
Guzmo
16. syyskuuta 2002 kello 7.46
linkki
|
No mutta eikös Cyperpunkin panssareiden älyttömyys ollut juuri se, että ne myös jollain tasolla absorvoivat ammuksesta/miekasta tulleen liike-energian?
Toki on tuo tyrmäysheitto olemassa, mutta kovilla sooloilla se ei haittaa vasta kuin suolet roikkuu ulkona.
|
Diaidis
linkki
1. elokuuta 2003 kello 9.48
|
Diaidis
1. elokuuta 2003 kello 9.48
linkki
|
Muistaakseni Cyberpunkissa vahinkoa tuli aina vähintään yksi piste vaikka panssari pysäyttäisi kaiken vahingon. Eli jos kaveriin tulee kolme 9mm luotia ja hänen panssarit pysäyttäisivät ne kaikki silti kome pistettä ruhjeina ja murtumina menee läpi. Yksi per luoti.
Lisäksi siinä haarniskat hajosivat muistaakseni. Tätä sääntöä en muista tarkasti. Muistuu vain että yhdessä tulitaistelussa haarniskointi karisi nopeasti muutaman osuman jälkeen.
|
Larppa
linkki
1. elokuuta 2003 kello 23.12
|
Larppa
1. elokuuta 2003 kello 23.12
linkki
|
Diaidis kirjoitti:
[i:9595219ab7]Muistaakseni Cyberpunkissa vahinkoa tuli aina vähintään yksi piste vaikka panssari pysäyttäisi kaiken vahingon. [/i:9595219ab7]
Totta, näin on ainakin meidän peleissä. Minusta tässä on se typerää, että jos on esim. joku metallilevy (tietenkin omilla viritelmillä eriasia) rinnassa, niin silti jostain kaukaa ammuttu clockin luoti tekee vahinkoa yhden silti. Ja aika moisen typerältä tuntuu ampua desert eaglella naaman vieresta, ja jos ei mene jonkun luotiliivin läpi (jotain 10 about suoja) niin on kyllä omituista. :) Sen takia kannattaa ehkä hieman säädellä itse noita.
[i:9595219ab7]Lisäksi siinä haarniskat hajosivat muistaakseni.[/i:9595219ab7]
Meillä ei ole (ainakaan vielä) näin käynyt.
|
ZamboNet
linkki
31. elokuuta 2003 kello 0.42
|
ZamboNet
31. elokuuta 2003 kello 0.42
linkki
|
Ei, ei... tuo yhden pisteen sääntö koski vain voiman tuottamaa kehtotyyppimuutosta =), ei suinkaan panssareita. Eli kehotyyppi muutos ei voi laskea vahinkoa alle yhden. Näin siis peruskirjan sääntöjen mukaan.
Ja mitä tuosta meidän tyrmäyssäännöstä tulee, niin kyllä se isokin soolo kaatuu kun tulee lippaallinen luoteja ja jokaiselle pitää oma tyrmäysheitto heittää.
Ja juu, meillä on lähietäisyyksiltä automaattisesti maksimidamage, juuri tuollaisten "dessu"-tyyppisten tilanteiden takia =)
Ja säännöt kyllä ehdottavat, että jokainen panssarin läpäissyt luoti vähentää panssarin pojoja yhdellä rakennevaurioiden muodossa.
Ja (paljon "ja"-sanoja ;D) minusta tuo panssareiden teho ei sinänsä ole mitenkään ihmeellistä.
|
Ugly Psycho
linkki
31. elokuuta 2003 kello 8.13
|
Ugly Psycho
31. elokuuta 2003 kello 8.13
linkki
|
Eikös CP käsittele (perussäännöillä) sarjaa yhtenä vahinkomääränä? Eli KP:n sarja menee läpi panssareista heittämällä, mutta pst-tykki on kovilla.
|
Wildor
linkki
31. elokuuta 2003 kello 20.24
|
Wildor
31. elokuuta 2003 kello 20.24
linkki
|
[quote:27c86030de="Ugly Psycho"]Eikös CP käsittele (perussäännöillä) sarjaa yhtenä vahinkomääränä? Eli KP:n sarja menee läpi panssareista heittämällä, mutta pst-tykki on kovilla.[/quote:27c86030de]
Luotien vahinko ainakin meidän peleissämme on heitetty erikseen. Tämän vuoksi peleissämme on myös käytetty välillä tähtäys sääntöä, joka on monesti aivan hukassa useimmilta porukoilta. Tähdätty laukaus jalkaan tai taikka päähän yleensä riittää haluttuun vaikutukseen.
|
Kasila
linkki
4. syyskuuta 2003 kello 9.32
|
Kasila
4. syyskuuta 2003 kello 9.32
linkki
|
JOo luin juuri lomalla 2.01 version läpi.. joo saa olla 15 PP jos tykkää ottaa -2 reflekseihin yms.
Aika reilusti on siinä PPtä mutta se ei haittaa... ei kellään oo HeavyGearii päällä JOS pelataan "Säännöillä" tyyli ennen tarkoitusta.
Jokainen kuti lasketaan erikseen ei siis kumuloidu vaurio. Kannattaa. Cooli tsekki aina kun saa osumaa niin meneekös jännä kakka housuun,... + taintumis juttu,,, ja peli on korjattu.
|
Ugly Psycho
linkki
5. syyskuuta 2003 kello 14.51
|
Ugly Psycho
5. syyskuuta 2003 kello 14.51
linkki
|
Onhan se meilläkin erikseen heitelty, mutta muistelinpa vaan, että perussäännöillä se kumuloi ja se ehkä osaltaan selittää ylitehoja panssareita. Eli niiden rukkaaminen alaspäin ei välttämättä ole huono ajatus. Tosin CP:ssä kyllä putoaa siihen lämääkin aika hyvin, muistaakseni. Ei siinä montaa pistettä tainnut kärsiä perusheppu?
|
Guzmo
linkki
6. syyskuuta 2003 kello 19.25
|
Guzmo
6. syyskuuta 2003 kello 19.25
linkki
|
Boostatulle soololle tyrmäysheitoista ei ole mitään negatiivista vaikutusta kuin yleensä vasta siinä vaiheessa kun lämää on jo kuolettavalle asti.
Systeemi on aika käsi jos hahmoilla alkaa olla panssaria päällä yli 20 pistettä. Panssarin läpäisevät luoditkin taisi olla ihan vitsi pelisysteemin kannalta.
|
ZamboNet
linkki
6. syyskuuta 2003 kello 21.25
|
ZamboNet
6. syyskuuta 2003 kello 21.25
linkki
|
Minusta panssain läpäisy luodit toimivat ihan hyvin. Panssari puolitetaan niitä vastaan, mutta myös läpimennyt vahinko. Eli vaikka olisi 20p panssari niin kun käytetään AP-luoteja niin se painaa vain 10p:n verran. Joka on helposti läpäistävissä. Toki läpitullut vahinko kärsii, mutta jos vahinkoa tulee esimerkiksi neljä pistettä läpi, niin pelinjohtan on helppo ottaa järki käteen ja sanoa, että luoti jäi lihaan, vaikkei tehnytkään muuten hirmuista vahinkoa. Mikä on sekin aika paha. Luoti lihaksessa hidastaa vauhtia kummasti, sikäli kun ei ole DD sääntöjä sisäistetty liian hyvin. Että vasta sitten hidastetaan kun sydän ei enää lyö.
Huomatkaa säännöissä myös kohta joka hidastaa myös sooloja, vaikkei olisikaan tyrmääntynyt. Siellä on taulukko missä näkyy sanktiot jokaisesta haavoittumisen asteesta. Kirja ei ole nyt käsillä, joten en voi tarkistaa sivua, mutta löytyi muistaakseni PIP- tai siitä lääkäri-osioista...
|
Kasila
linkki
8. syyskuuta 2003 kello 6.48
|
Kasila
8. syyskuuta 2003 kello 6.48
linkki
|
Boostatut soolot on hulluja.
Eli siis 9mm ei mee kevlarista läpi ei mee muuten 10mm...
20 pp kun on pelissä ei tartte olla refleksejä enää...
Läpäsevät luodit on helvetin hyviä kaksi tai kolme rintaan niin kuolee joka ukko.
ei ne täydelliset oo säännöt mutta ihan toimivat
|
Guzmo
linkki
8. syyskuuta 2003 kello 18.10
|
Guzmo
8. syyskuuta 2003 kello 18.10
linkki
|
[quote:549da393c1]
Panssari puolitetaan niitä vastaan, mutta myös läpimennyt vahinko
[/quote:549da393c1]
Olikohan se sääntökirjassa jotenkin eri tavalla, tuo kuulostaa toimivalta. Tosin miksei kaikki osta katukaupasta noita anti-armor luoteja kun aseetkin oli suht halpoja.
Soolo viritetyillä refleikseillä ja psykoaseella pystyi muistaakseni ampumaan niin hyvin, että jokainen lippaasta ammuttu luoti osui sarjatulellakin. Aika noppasirkusta... 8)
|
Kasila
linkki
9. syyskuuta 2003 kello 14.04
|
Kasila
9. syyskuuta 2003 kello 14.04
linkki
|
Mää osun 5-7 laukauksen sarjalla rynnäkkökiväärillä kaikki laukaukset 10 metrin päässä olevaan ihmis targettiin.
[quote:e9d17b05a7]Soolo viritetyillä refleikseillä ja psykoaseella pystyi muistaakseni ampumaan niin hyvin, että jokainen lippaasta ammuttu luoti osui sarjatulellakin. Aika noppasirkusta... [/quote:e9d17b05a7]
Joo aika koneita noi soolot. Pannaan vaikka liikkuva kohde siihen ja vaikka nopee veto niin alkaa vapista käsi sarjassa. Mitkähän säännöt olet lukenut... saa meinaa olla enemmän bonareita kun REF 10 ASE +10 +3 Refleksit... ja jos raja on vaikka 15 niin maksimissaan voi vitunhyvin (siis luonnollinen 10 heitettynä) osua 23 laukausta... no on se aika vitusti... siksi kannattaa vastustajan vaikka liikkua...
[quote:e9d17b05a7]jokainen lippaasta ammuttu luoti [/quote:e9d17b05a7]
:wink: 8)
|
Harakka
linkki
10. syyskuuta 2003 kello 15.54
|
Harakka
10. syyskuuta 2003 kello 15.54
linkki
|
Cyberissä on asesysteemit osittain aika heikot.
Omassa porukassa osuva luoti antaa panssarista riippuen aina vahinkoa. Mikäli muistan oikein, pehmeillä läpipääsevä vahinko (AINA) on 20%, eli jos luoti osuu ja tekee 10 pistettä vahinkoa, niin vahinkoa saa 2 pistettä. KTM vaikuttaa normaalista, mutta vahinkoa tulee aina se yksi piste.
Kovilla haarniskoilla, kuten Flakeilla prosentti on 10. Järkeä voi myös käyttää, eli .22 pistooli ei varmasti satuta Metal Geariin pukeutunutta kyberahdettua huumeveikkoa, jolla on pikakivääri, räminärokkia kuulokkeissaan ja paha pula Crackistä.
|