Rautakääpiö
linkki
27. elokuuta 2002 kello 6.32
|
Rautakääpiö
27. elokuuta 2002 kello 6.32
linkki
|
Mitenkäs muuaallapäin maailmaa ilmenee bullshittin jauhaminen kesken pelinjohtajan jännittävimmän kuvauksen. Ainakin meidän peliporukassamme esiintyy pahimpina aikoina a) lehtien lukemista b) filosofisia väittelyitä c) luokattomia vitsejä d) piirtämistä...
Ehdottakaahan keinoja kukistaa pelaajien suut, jotta itse peli säilyisi laadukkaampana! :x
|
Guzmo
linkki
27. elokuuta 2002 kello 7.05
|
Guzmo
27. elokuuta 2002 kello 7.05
linkki
|
Påskaa jauhetaan vähintään 30% peliajasta.
|
Chividal
linkki
27. elokuuta 2002 kello 10.20
|
Chividal
27. elokuuta 2002 kello 10.20
linkki
|
Meidän peleissämme puhutaan myös aika lailla kaikenlaista muuta kuin itse peliasioita. Mutta se nyt riippuu aina porukan pelityylistä. Jotkut pelaavat niin, että kaikki mitä sanot tulee ulos hahmon suusta. Meillä ei! Haha. Aika usein meininki on sellainen että pelaillaan ja vietetään aikaa siinä kavereitten kesken muuten vaan.
Mutta jos tuo paskanjauhanta tapahtuu sitten kesken pj:n puheitten niin se on sitten jo paha juttu. Tarkoittaa varmaankin ettei pelaajat juuri välitä siitä, mitä pj juttelee. Tapahtuu meilläkin, mutta mielestäni onneksi harvemmin. Nosta vaan katti pöydälle ja sano, että "Ei näin!" Eiköhän se sillä luulisi paranevan.
|
petteri
linkki
27. elokuuta 2002 kello 11.15
|
petteri
27. elokuuta 2002 kello 11.15
linkki
|
Meidän peleissä tehdään puolet ajasta kaikkea muuta kuin pelataan, mutta sehän on vaan mukavaa. Tosin tässä oli ilmeisesti kyseessä häiritsevä tekeminen, no ei semmoista kyllä täällä päin hirveesti esiinny.
|
Marcus Maximus
linkki
27. elokuuta 2002 kello 11.28
|
Marcus Maximus
27. elokuuta 2002 kello 11.28
linkki
|
Hmm... kun minä vedän pelejä, varsinaisesta peliajasta ehkä korkeintaan 5% ei liity peliin mitenkään. Kun pelaajat siirtyvät jauhamaan edellisen viikonlopun tapahtumista, laitan pelin suosiolla röökitauolle.
Eli, joko pelataan tai ei, mutta ei vähän-niinku. Jos edellisenä viikonloppuna on tapahtunut kauheasti kaikkea himmeetä, pidetään pitempiä safkataukoja sunmuita.
Mutta, mää olenkin puristi ja väitän että roolipelaaminen on taidemuoto. (Se että roolipelaaminen on taidemuoto ei tarkoita että jokainen kampanja tai jokaisen kampanjan jokainen peli olisi taidetta enempää kuin kersojen sormivärityöt lastentarhassakaan).
|
Rautakääpiö
linkki
27. elokuuta 2002 kello 11.45
|
Rautakääpiö
27. elokuuta 2002 kello 11.45
linkki
|
Vai että röökitauolla. Taidattepa olla pahasti rappiolla, kun ei moraalisaarnat ole menneet kaaliin :lol: Lopettakaas tuommoinen sauhuttelu hetipaikalla. Tupakointihan on miltei sama asia, kuin Vanhan mädättäjän juominen... Siitä ei tule muuta kuin sanomista 8o [/quote]
|
Juha R
linkki
27. elokuuta 2002 kello 11.54
|
Juha R
27. elokuuta 2002 kello 11.54
linkki
|
[quote:c335e22b1c="Marcus Maximus"]Mutta, mää olenkin puristi ja väitän että roolipelaaminen on taidemuoto.[/quote:c335e22b1c]
Näin minäkin ajattelin vielä viikko sitten mutta sitten luin imazine-webbilehdestä artikkelin, joka sotki pakkaa pahasti.
(http://www.tcp-ip.or.jp/~panurge/imazine34.pdf), artikkeli 'I know what I like!'.
Suosittelen, pisti ajattelemaan.
|
Guzmo
linkki
27. elokuuta 2002 kello 12.14
|
Guzmo
27. elokuuta 2002 kello 12.14
linkki
|
[quote:7d03fc38d3="MM"]
Hmm... kun minä vedän pelejä, varsinaisesta peliajasta ehkä korkeintaan 5% ei liity peliin mitenkään. Kun pelaajat siirtyvät jauhamaan edellisen viikonlopun tapahtumista, laitan pelin suosiolla röökitauolle. [/quote:7d03fc38d3]
Järkevä ratkaisu, mutta aiheuttaisi meillä jatkuvaa röökillä juoksua :)
Aikaa syö myös yleensä se, että joku on 15-30 minuuttia myöhässä, ruuan laitto ja syöminen, kortin peluu ennen peliä, kortin peluu pelin jälkeen ja ennen kaikkea lyhyet pelisessiot. Mutta pelaaminen on sosiaalista touhua ja kevyt häröily itse asian ympärillä kuuluu asiaan.
Roolipelit ja kevytsavukkeet on vakava asia.
|
Vader
linkki
27. elokuuta 2002 kello 22.10
|
Vader
27. elokuuta 2002 kello 22.10
linkki
|
Paskaa jauhetaan varsin usein ennen peliä, sitten se hieman unohtuu pelin alkaessa, kunnes tulee tilanteita, jotka laukaisevat muisteloreaktiot, jonka jälkeen kerrataan jälleen kerran noin puolessa tunnissa kaikki muistamisen arvoiset tapahtumat edellisissä kampanjoissa ja muissa peleissä. Jossain vaiheessa pääsee taas peli käyntiin ja paskanjauhanta vähenee (pelin takia porukka kuitenkin on saatu kasaan) kunnes loppua kohden hiilidioksidin ja/tai alkoholin kautta paskanjauhanta yleistyy ja on aika pistää pillit pussiin.
Riippuen suurestikin pelaajasta, paskanjauhannan määrä, laatu ja liittyvyys peleihin vaihtelee suuresti. Edellisen viikonlopun tapahtumat yleensä saadaan selviteltyä muuallakin kun ropesessioissa, joskin niihin saatetaan viitata lyhyesti. Kaikenkaikkiaan paskanjauhannan määrä vaihtelee rajusti, mutta kyllä kai sitä melkein puolet ajasta tuppaa menemään kaikkeen muuhun kuin oleellliseen.
Ja miten siitä sitten eroon... Röökitauot ei oikein auta (meillä) kun kukaan ei polta, mutta PJ:n nyrkin isku pöytään voi tuoda hetkellisen ratkaisun. Pelaajat saattavat myös ruveta aavistelemaan, että jotain on pielessä kun varttitunnin paskanjauhannan aikana PJ on ruvennut muiden huomaamatta esimerkiksi ratkomaan ristikoita tai kaivamaan imuria esille. Porukka saattaa (huom saattaa) tajuta, että oliskohan aika taas pelata. Näin siis, jos haluaa tehdä asian hienovaraisesti. :wink:
|
Marcus Maximus
linkki
28. elokuuta 2002 kello 8.45
|
Marcus Maximus
28. elokuuta 2002 kello 8.45
linkki
|
Itseasiassa minunkaan vakioporukassani ei polta kuin yksi, mikä aiheuttikin hämmennystä joskus kun mies ei ollut paikalla. Mutta, näitä armeijan tupakan mittaisia taukoja voi ja kannattaa pitää mittasi niitä joku eli ei; ainakin allekirjoittaneen 24 neliön lukaalista loppuu happi parin-kolmen tunnin jälkeen täysin.
Ja nuo muistelot on sitä kaikkein pahinta kamaa, erityisesti koska niillä on tapana alkaa aina kriittisimmissä pelitilanteissa.
|
Sampi
linkki
28. elokuuta 2002 kello 9.57
|
Sampi
28. elokuuta 2002 kello 9.57
linkki
|
Myönnetään, keskittymisvaikeudet ovat olleet ongelmana myös minu peleissäni, mutta olen keksinyt siihen muutamia ratkaisuja. Ongelmat ovat eri peleissä eri tyyppisiä: esimerkiksi ADD (kyllä..) pelissäni on paljon porukkaa. Jos joku ei keskity, ei hänen hahmonsakaan keskity. Eli off-game on in-game. Toisissa tilanteissa tarvitaan koko porukan huomiota, silloin yksinkertainen herättely olankoputuksella tai muulla on hyvä.
Ystäväni Topi esitteli Ropeconissa hyvän idean: jos porukka ei kuuntele, käännä musiikin volyymi kaakkoon, ja hiljennä se, kun olet saanut huomion. Tämä keino toimii hyvin.
Jos joku yksittäinen pelaaja esim. piirtää tai tekee muuta kuin roolipelaa, minulla on ollut tapana huomauttaa asiasta. Yksinkertaista, ja yleensä tehokasta.
Olen myös uusimmassa kampanjassani ottanut käyttöön uuden keskittämiskeinon: lyhyet pelit. Kun pelaa alle 4 h, pelaajat jaksavat olla innostuneita koko ajan, eikä taukojakaan ole vielä tarvinnut pitää. Tämänkaltaiset pelit pakottavat myös kiristämään tapahtumatahtia, joka myös auttaa innostuksen ylläpidossa.
Pitemmissä peleissä allekirjoitan kyllä taukojen tarpeen. Kun huoneessa alkaa olla liikaa toverihenkeä, on kaikkien kiva mennä hetkeksi ulos sen yhden tupakoitsijan seuraksi. Tai ihan muuten vaan.
Ruokailu kannattaa sen sijaan hoitaa keskitetysti: se on myös hyvä tauko-tekosyy. Kaikille tilataan pizzaa, tehdään yhdessä spagettia, mennään jengillä purilaisille: sosiaalista ja lepuuttaa ropehermojamme.
Johan. Sepostelu riittää nyt.
|
Guzmo
linkki
28. elokuuta 2002 kello 11.28
|
Guzmo
28. elokuuta 2002 kello 11.28
linkki
|
[quote:0ac829aacc="Sampi"]
Jos joku yksittäinen pelaaja esim. piirtää tai tekee muuta kuin roolipelaa, minulla on ollut tapana huomauttaa asiasta. Yksinkertaista, ja yleensä tehokasta.
[/quote:0ac829aacc]
Tähän täytyy nyt piirtäjänä kommentoida :)
Miten se haittaa peliä jos joku piirtää koska hänen hahmonsa ei ole sen hetkisessä tilanteessa mukana? Ainakin itse pystyn kuuntelemaan peliä ja piirtämään samaan aikaan ongelmitta. Välillä jopa vedän peliä ja piirrän samaan aikaan :)
Paras on kuitenkin hitaampitempoiset irkkipelit. Niiden aikana voi vaikka imuroida jos oma hahmo on jo kanveesissa :-D
Tietysti jos se piirtäminen menee [b:0ac829aacc]täysin[/b:0ac829aacc] pelaamisen kanssa päälle niin voi fiilinki kärsiä.
PJ: "1000 peikkoa lähestyy kaakosta. Mitä teette?"
Adnug: "Mää viritän jalkajouseni"
Rtargsa: "Aurinkokeihäs x VI olis lähdössä heti kun näen ensimmäisen peikon kuonon"
Kerrah bärsärk: "ootas kun mä teen tän varjostuksen loppuun...."
PJ: "1000 lingon laukausta Kerrahiin. Kuolitko"
Kerrah: "äh, tää käsi täytyy piirtää uusiksi..."
PJ: "Ne vei sun sielunkin sitte. Ime siitä osmias"
Pitäisi muuten hankkia se Conanin soundtrackki. Bravehearttia on jo kuunneltu tarpeeksi 8)
|
Sampi
linkki
28. elokuuta 2002 kello 12.07
|
Sampi
28. elokuuta 2002 kello 12.07
linkki
|
[quote:6ace49bef8]Guzmo:
Tähän täytyy nyt piirtäjänä kommentoida
Miten se haittaa peliä jos joku piirtää koska hänen hahmonsa ei ole sen hetkisessä tilanteessa mukana? Ainakin itse pystyn kuuntelemaan peliä ja piirtämään samaan aikaan ongelmitta. Välillä jopa vedän peliä ja piirrän samaan aikaan
Paras on kuitenkin hitaampitempoiset irkkipelit. Niiden aikana voi vaikka imuroida jos oma hahmo on jo kanveesissa
Tietysti jos se piirtäminen menee täysin pelaamisen kanssa päälle niin voi fiilinki kärsiä.
[/quote:6ace49bef8]
Juu, eihän se haittaa jos hahmo ei ole muutenkaan mukana, eikä edes vaikka olisi. Hahmo ei vain silloin oikein kiinnitä huomiota ympärillään tapahtuviin asioihin (minulla on yksi piirturipelaaja.) En minä häntä pyydä lopettamaan, jos siihen ei ole syytä. Jos kuitenkin hahmo on yksi kolmesta tai muuten olennainen, on mielestäni syytä olla mukana täyspäiväisesti. Näin ihan kohteliaisuuden takia muita pelaajia kohtaan.
|
Northstar
linkki
28. elokuuta 2002 kello 12.44
|
Northstar
28. elokuuta 2002 kello 12.44
linkki
|
[size=7:3ed7340f6d][quote:3ed7340f6d="Guzmo"]
Pitäisi muuten hankkia se Conanin soundtrackki. Bravehearttia on jo kuunneltu tarpeeksi 8)[/quote:3ed7340f6d]
Se Conan Barbaarin soundtrack on parempi valinta. Tosin siinä LE DVD:ssä on aikasen hyvin (miltei koko soundtrack) mukana myöskin musaa.
Näin aiheen sivusta...[/size:3ed7340f6d]
|
Rautakääpiö
linkki
28. elokuuta 2002 kello 17.09
|
Rautakääpiö
28. elokuuta 2002 kello 17.09
linkki
|
Juu... Kyllähän piirtäminen pitää hyväksyä tiettyyn pisteeseen asti. Toisinaan peli vaatii äärimmäisen intensiivistä keskittymistä. Silloin ei tosiaankaan parane piirtää! Etenkin poliittisissa dialogeissa piirturipelaajat voivat jäädä tarpeellisesta tausta-aineistosta paitsi. Tällöin voi sitten sattua hassuja kömmähdyksiä jälkeenpäin :lol:
|
Tupew
linkki
28. elokuuta 2002 kello 20.01
|
Tupew
28. elokuuta 2002 kello 20.01
linkki
|
Kyllä jauhantaa ilmenee mutta se miten se ilmenee on ihan toinen juttu.Se riippuu vähän siitä, että millä päällä porukat on.Joskus tulee outoja filosofeja niinkuinn rauta kääpiö sanoi, joskus porukat vertailee hahmojensa voimaa ja muita statteja, joskus kun joku pahis käy kiinni ,joku pelaaja sanoo että tekee esim jokukun loitsun mutta kun pj sanoo että se ei käy niin pelaaja käy valittamaan :miksei, mä teen sen kuitenkin,vaikka pj kieltää tämän.Joskus tulee myös tämä "en kuollut" keskustelu.Meidän porukassa ei kyllä ole piirretty.
No joskus kyllä porukka pelaa ihan vakavasti.Ja joskus kun joku asia ottaa päähän niin pelaaja takertuu joka asiaan (No kyllä minäkin olen ollut joskus tässä tilassa kun on pelannut).
|
Herbert
linkki
31. elokuuta 2002 kello 11.08
|
Herbert
31. elokuuta 2002 kello 11.08
linkki
|
Meidän ropeissa puhutaan paskaa aika lailla esim.muista ropeista, kirjoista,tv ohjelmista,peleistä.Keskustelu lähtee harhailemaan aika usein.Silloin pelinjohtaja ärjäisee uhkaa tappaa jonkun tai sitten maasta nousee hurja elementtaali ja alkaa riehua.Kaikki keskittyvät taas peliin.
|
Vader
linkki
31. elokuuta 2002 kello 11.15
|
Vader
31. elokuuta 2002 kello 11.15
linkki
|
Mjoo... Muistelen lämmöllä muinaisia Elhendin pelikertoja. Parin hahmon kuoltua meteorin iskuun jo pelkkä PJ:n ilmaus "kuulette lähestyvänn meteorin suhinaa korvissanne..." palautti pelaajat aika tehokkaasti taas sen oleellisen pariin. :D
|
kamara
linkki
1. syyskuuta 2002 kello 11.00
|
kamara
1. syyskuuta 2002 kello 11.00
linkki
|
Tupakan nyt vielä ymmärrän mutta entä jos pelaajat tai pelijohtajan peli juomiin kuuluu vähintään sixpäkki olutta!?
Enään tosin emme riitele säännöistä tai jaksa vaivautua pilkkujen viilaukseen joten pelit sujuvat jopa paremmin muutaman oluen kera. en tietenkään suosittele tätä menetelmää koska alkoholi on pahasta kuin myös tupakka :wink:
Toisaalta joskus liioittelun myötä pelit toisinaan ovat keskeytyneet liiallisen alkoholinkäytön ja anatoomisten toimintojen kuvaamiseen in-character tietenkin. esimerkkinä merimies hahmoni joka joutui pahaan juopottelu kierteeseen erinnäisissä majataloissa oli aivan oiva esimerkki toimivasta humalassa pelaamisesta, tosin pelinjohtaja jätti hahmoni hiukan syrjään huomattuaan että juonellisesti tämä kyseinen merimies ei nyt ole aivan mukana tapahtumien keskipisteessä.
shemmoshta... :wink:
|
Vader
linkki
1. syyskuuta 2002 kello 11.46
|
Vader
1. syyskuuta 2002 kello 11.46
linkki
|
kamara:
[i:bec22902f0]Tupakan nyt vielä ymmärrän mutta entä jos pelaajat tai pelijohtajan peli juomiin kuuluu vähintään sixpäkki olutta!? [/i:bec22902f0]
Aika usein jokunen olut saattaa kulua pelisession aikana, toisinaan useampikin varsinkin silloin jos kyseessä on yhdistetty saunaropereissu. Olutta pitää vaan osata ottaa sillai sopivasti, ja auttaahan pieni promillemäärä irtautumaan arjesta ja "eläytymään" peliin.
Juuri tuossa kesällä oli tuollainen mökkiropereissu, pelattiin silloin rolea. PJ näytti kuvia huoneen seinistä, ja niistä sitten paljastui piilokuvia, kun katsoi niitä sillai ovelasti, kai tietänette mitä tarkoitan - jotain stereokuvia tai jotain. Muutamia(?) oluita juotuani näin kyllä silmissäni vaikka mitä kuvia, mutten sitä oikeaa... :-D Onneksi muut hallitsivat tekniikan paremmin.
|
kamara
linkki
10. syyskuuta 2002 kello 8.15
|
kamara
10. syyskuuta 2002 kello 8.15
linkki
|
Nyt se sitten alkoi, ensimmäinen runequest peli.
Illan saldo oli:
12 karhupulloa,6 koffia, 12 puolen litran karhua, ilmeisesti kossu pullo.
Välillä kanuunankuula ralli vei huomion koska televisio oli jostain syystä päällä.
ainoastaan loppupuolen taistelussa pelaaja sekoitti humalassa Broot Minotaureihin ja yritti itsepintaisesti lähteä karkuun taistelua. Toinen hankaluus oli muistaa taistelun alkaessa missa hitossa ne 7 broota oikein olivatkaan noin metri tarkkuudella.
7 kuollutta broota, yksi fretin tapainen kuollut jyrsijä.
|
Grammund
linkki
11. syyskuuta 2002 kello 21.12
|
Grammund
11. syyskuuta 2002 kello 21.12
linkki
|
....ja mikä oli todistettava. Liiallinen kännääminen ja pelit = ei toimi.
Parempi vetää jurrit pe-la ja koittaa kohkata sunnuntaina karmeessa kohmelossa. Tulee muuten aika villejä ideoita. Mutta nyt taitaa kyllä mennä aika pahasti aiheesta sivuun... :)
Paskanjauhanta kuuluu olennaisena osana peleihen, sillä osaksi ne ovat kuitenkin sosiaalista kanssakäymistä. Kavereita kun näkee nykyään harvemmin, duunit, tyttöystävät, opiskelut yms. pitää kiirettä yllä arkipäivisin.
|
kamara
linkki
13. syyskuuta 2002 kello 9.00
|
kamara
13. syyskuuta 2002 kello 9.00
linkki
|
Ei kyllä peli toimi vallan hyvin. Tuli vain todettua että ei ainoastaan autolla ajaminen humalassa ole vaarallista mutta myös roolipelaaminen voi tuoda epäterveitä ajatuksia tyhjästä pelimaailmaan.
Sosiaalinen kanssakayminen alkaa vasta pelin jälkeen kun humalatila on sen verran paha ettei peliä kannata jatkaa muistin menetysten pelossa.
Tulipa muuteltua samalla Glorathan omaa historiikkiakin. Tarsin ja lunarien alueella käytiin n.100.000 sotilaan isompi taistelu josta humalaiset(pelaajat) pakenivat alkupaloiksi. Broot olivatkin yllättäen päättäneet käyttää tilaisuutta hyväkseen ja hyökänneet pienee kotikylään vieden nuorimmaiset haisevaan metsäänsä lisääntymis riittejä varten.
Gargath jumaluutta palvovan kylä läheisestä lehdossa olevasta temppelistä tuli apuja ja pelaajat (tällä kertaa selvinpäin) marssivat metsään ottamaan hengiltä tusinan kappaletta Broita jopa yhden biisonista revityn jättiläismäisen broon.
Tämä vain osoittaa etta muutaman kaljan avulla pääsee hyvin irti Timelinestä... peli siis sijoittukoon 1300/1570 aikoijen muunnokseen.
Hm, näin vanhemmiten jutut ovat muuttuneet joskin epäterveiksi koska huumoria löytyi kovasti Broiden lisääntymisestä. Toisaalta kun pelinjohtajana kuvailin raiskattujen lasten ilmeitä humaltumaton pelaajan mieli antoi periksi ja huumori meni hetkeksi pyllyyn.(hups).
tälläista on elämä minun gloranthassani, paskanpuhumisen keskellä.
:-o
|
Thorinir
linkki
24. syyskuuta 2002 kello 7.26
|
Thorinir
24. syyskuuta 2002 kello 7.26
linkki
|
no esim meilä menee välillä ihan perseelleen kaiiki poikkeaa asiasta ja ku on hölisty niin paljon kukaa ei jaksa enää pelata hemmetin ärsyttävää, mutta pelinjohtaja osaa kyllä meillä olla aukomatta turpaansa :smokin:
|
GreepyReaper
linkki
12. joulukuuta 2003 kello 17.26
|
GreepyReaper
12. joulukuuta 2003 kello 17.26
linkki
|
Vaikka tilanne olisi kuinka mielenkiintoinen meidän peli porukka alkaa heittää juttua kaikeasta maan ja taivaan välistä...
Se ärsyttää kun on PJ´;nä.
|
Peär'gâlâh
linkki
15. joulukuuta 2003 kello 13.42
|
Peär'gâlâh
15. joulukuuta 2003 kello 13.42
linkki
|
Pakko myöntää, että ittelläni tulee lähes joka pelikerralla (siis aina :wink: ) jostain Pj:n sanomisesta jotain jutunaihetta, joka on sitten pakko möläyttää. Tosin aika usein Pj myös itse kiinnostuu keskustelemaan aiheesta :) . Paha tapa, mutta sillehän ei voi mitään...
Muuten pelaaminen menee häiriöittä. Ainakin yleensä...
|
Fourfinger
linkki
16. joulukuuta 2003 kello 13.04
|
Fourfinger
16. joulukuuta 2003 kello 13.04
linkki
|
[quote:daefabf9fe="Rautakääpiö"]Mitenkäs muuaallapäin maailmaa ilmenee bullshittin jauhaminen kesken pelinjohtajan jännittävimmän kuvauksen. Ainakin meidän peliporukassamme esiintyy pahimpina aikoina a) lehtien lukemista b) filosofisia väittelyitä c) luokattomia vitsejä d) piirtämistä...
Ehdottakaahan keinoja kukistaa pelaajien suut, jotta itse peli säilyisi laadukkaampana! :x[/quote:daefabf9fe]
Tuntuu kyllä tutulta.. Shitin jauhaminen on kyllä niin perseestä ku yrittäis eläytyä peliin. Kaksi pahinta häirintätekijää meidän ryhmäs on 1. noppapussipersereikien tekotuokio ja 2. ryyppyiltojen kertaus.
Jos on PJ niin aina kunnon uhkaus tuskallisella kuolemalla auttaa tai original: "TURPA KIINNI!!!", hihkaisu.
|
black knight
linkki
17. joulukuuta 2003 kello 7.21
|
black knight
17. joulukuuta 2003 kello 7.21
linkki
|
[quote:d9c7cb018b="GreepyReaper"]Vaikka tilanne olisi kuinka mielenkiintoinen meidän peli porukka alkaa heittää juttua kaikeasta maan ja taivaan välistä...
Se ärsyttää kun on PJ´;nä.[/quote:d9c7cb018b]
sehän siinä on just hauskaa, ja niin pitääkin olla.... ei saa jumittaa ja keskittyy 100% vaan ropeen... muutakin siinä välissäkin pitää häslätä....
|
RaZiel
linkki
17. joulukuuta 2003 kello 16.58
|
RaZiel
17. joulukuuta 2003 kello 16.58
linkki
|
Kesken pelin tapahtuvaa bullshitin jauhantaa ei jaksa kyllä kauaa kuunnella. Varsinkaan kun johtaa omaa hiellä ja verellä aikaan saanutta kampanjaa. Olen käyttänyt noissa ikävissä tilanteissa seuraavaa täältä foorumista oppimaani kikkaa:
-Alkaa ukostaa...
Ja jos se ei toimi niin yleensä isken salamalla pelaajan hahmoa :lol:
Luottakaa, jos RQ kiinnostaa pelaajia vähääkään, niin yllä mainittu kikka toimii kuin vesi. Trust me, I know what im doing... 8-)
|
Vader
linkki
17. joulukuuta 2003 kello 17.38
|
Vader
17. joulukuuta 2003 kello 17.38
linkki
|
[quote:c9fb9551cd="RaZiel"]-Alkaa ukostaa...[/quote:c9fb9551cd]
Meillä varsinkin Elhedissä aikoinaan "kuulette korvissane meteorikuuron lähenevän" lisäsi kummasti keskittymistä peliin muutaman hahmon jouduttua täsmämeteoriittien uhreiksi.
|
Vash the Stampede
linkki
18. joulukuuta 2003 kello 11.13
|
Vash the Stampede
18. joulukuuta 2003 kello 11.13
linkki
|
Aika tyly kohtalo. Tai pitäskö sanoa, että meteoriittien alle jääneet pelaajat olivat onnekkaita, kuin Villi pohjola -sarjassa konsanaan. Siinä kyseessä oli kyllä satelliitti, mutta kuitenkin...
Kyllähän tuota paskaa tulee jauhettua, mutta koitan pitää sen edes jotenkin kytköksissä peliin ja sen tapahtumiin. Mutta jos oikein hyvä läppää alkaa irtoamaan, niin silloin sisäinen stand up -koomikko ei voi enää olla hiljaa, ja sitten puhutaankin hieman pitempään.
Yleensä kuitenkin pitäydyn yhden lauseen nasevissa(lue: näsäviisaissa) kommenteissa.
|
Rvot
linkki
22. joulukuuta 2003 kello 21.30
|
Rvot
22. joulukuuta 2003 kello 21.30
linkki
|
Meteoreilla tai muilla asteroidin tapaisilla kiinteillä esinellä uhkailemiseen ei ole onneksi tarvinnut turvautua. Ja jos olisi, niin luultavasti asteroidit olisivat silti jääneet vyöhykkeelleen iloisest leijailemaan. Jos pelaajat eivät ole tarpeeksi kiinnostuneita pelistä pelatakseen sitä, ei luultavasti pelinjohtajakaan ole, ainakaan sen peliporukan kanssa.
Silti minusta paskanpuhuminen on oleellinen osa pelisessiota. Varsinkin nykyään, kun pelinjohtajimista on takana <gasp> yli kymmenen vuotta, peli-illan ottaa enemmän hyvässä porukassa viihtymisen kuin pelaamisen kannalta. Se, tekevätkö hahmot jotain kampanjan kannalta oleellista tai muuta legendaarista pelikerran aikana, ei merkitse yhtä paljon kuin se, että ilta on ollut viihdyttävä ja hauska kaikille. Tässä on oleellisena osatekijänä pelaajien(kin) välillä sivuraiteille lipsahtavat puheet, arvoisa Vash tietysti tässä etunenässä. Kuitenkin, koska pelaaminen on illan teema, niin paskanpuhuminen ja muu joutokäynti ovat lopulta vain sivuosassa. Itse en voisi kuvitella esim. että samaan aikaan katsottaisiin televisiota kun aktiivinen pelaaminen on menossa.
|
GreepyReaper
linkki
1. tammikuuta 2004 kello 9.07
|
GreepyReaper
1. tammikuuta 2004 kello 9.07
linkki
|
Onhan rope kerrat usein sosiaalisia tapahtumia, mutta ne pääsee muuttumaan aina "small talk cocktail"-pippaloiksi.
Peli kerta alkaa ihan ok. Mutta myöhemmin pelaajat kyllästyvät ja alkavat kertoa miten tappoivat 3 äijää CS-pelissä yhel kranul. Se ärsyttää varsinkin kun CS on niin surkea peli.
Vaikka nyt mentiin vähän oftopic, niin netissä pelattavia räiskintä peleistä löytyy älyttömän paljon parempia pelejä kun CS. Vaikka se on ilmanen... Niin ettehän te muutenkaan peleistä maksa. Että hankkikaa parempaa pelattavaa.
|
Bragolgurth
linkki
8. tammikuuta 2004 kello 17.09
|
Bragolgurth
8. tammikuuta 2004 kello 17.09
linkki
|
Kun pelissä on tiukka tunnelma, niin kyllä pelaaja pitää turpansa kiinni...
Esim. Aarnikotkien saaressa, ryöstettiin örkkikunkun hauta lähellä Nidikiä, ja hakattiin sen pää irti(syytä en tiedä, meille on muodostunut tavaksi pilkkoa kaikki epäilyttävät ruumiit) No joka tapauksessa se paska lähti meidän perään ilman päätä ja vannoi tappavansa... Sai hahmot kiinni majatalossa yöllä ja kävi kimppuun. Meillä kului noin tunti kun mietimme, kuinka päätöntä örkkikunkkua vastaan olisi paras taistella.
Onko kellään muulla ollut vastaavanlaisia kokemuksia?
_______
|
Ugly Psycho
linkki
8. tammikuuta 2004 kello 20.17
|
Ugly Psycho
8. tammikuuta 2004 kello 20.17
linkki
|
Sitä minä vaan, että kuinka se vannoi tappavansa, jos sen höpinäosasto oli kerran irti ja jätetty muualle?
|
käpälysaattori
linkki
9. tammikuuta 2004 kello 9.56
|
käpälysaattori
9. tammikuuta 2004 kello 9.56
linkki
|
Bragolgurth hetken mielijohteesta otti örkin pään mukaan, ja suunniteli tekevänsä siitä lyhdyn tai jotain. Kun örkki alkoi lähestyä, nii pää rupesi selvittämään, ja vannoi kostavansa. Sen jälkeen päästä tuli epämääräinen kasa sitäsuntätä.
|
Fourfinger
linkki
9. tammikuuta 2004 kello 12.25
|
Fourfinger
9. tammikuuta 2004 kello 12.25
linkki
|
Muistaakseni Bragolgurthilla oli nekrofiilisiä tuntemuksia örkin päätä kohtaan.. :lol:
|
GreepyReaper
linkki
9. tammikuuta 2004 kello 15.49
|
GreepyReaper
9. tammikuuta 2004 kello 15.49
linkki
|
[quote:55e83c5a6f="Bragolgurth"]...Meillä kului noin tunti kun mietimme, kuinka päätöntä örkkikunkkua vastaan olisi paras taistella....[/quote:55e83c5a6f]
Jos mun pelaajat alkavat miettiä tollasia. Mä taijon jostakin tusinan lisää päättömiä örkkejä ja porukka saa paeta häntä koipien välissä.
Päätökset pitäisi tehdä nopeasti (reaaliajassa). Muuten pelistä ei tule mitään.
|
Bragolgurth
linkki
12. tammikuuta 2004 kello 17.37
|
Bragolgurth
12. tammikuuta 2004 kello 17.37
linkki
|
[quote:3471921e93="Fourfinger"]Muistaakseni Bragolgurthilla oli nekrofiilisiä tuntemuksia örkin päätä kohtaan.. :lol:[/quote:3471921e93]
MITÄ HELVETTIÄ!! Ei taatusti ollut, kuka nyt sellaista muumoitunutta örkinpäätä rupeaisi katselemaan "sillä silmällä" :wink:
[size=7:3471921e93]Ei Brago ainakaan...[/size:3471921e93]
|
GreepyReaper
linkki
12. tammikuuta 2004 kello 19.18
|
GreepyReaper
12. tammikuuta 2004 kello 19.18
linkki
|
[quote:711a93d709="Bragolgurth"]MITÄ HELVETTIÄ!! Ei taatusti ollut, kuka nyt sellaista muumoitunutta örkinpäätä rupeaisi katselemaan "sillä silmällä" :wink:
[size=7:711a93d709]Ei Brago ainakaan...[/size:711a93d709][/quote:711a93d709]
Ei mitään kyllä me kaikki ymmäretään. :wink:
|
Bragolgurth
linkki
13. tammikuuta 2004 kello 16.54
|
Bragolgurth
13. tammikuuta 2004 kello 16.54
linkki
|
[size=9:bd89cb678a]Se oli vaan niin söpö ja...ja... sen suu oli niin hyvän kokoinen, että mulla melkein kävi mielessä... :-o [/size:bd89cb678a]
|
GreepyReaper
linkki
15. tammikuuta 2004 kello 13.52
|
GreepyReaper
15. tammikuuta 2004 kello 13.52
linkki
|
Sähän tiedät että sun laisille on suunniteltu paikkoja.... :D
|
Bragolgurth
linkki
15. tammikuuta 2004 kello 16.48
|
Bragolgurth
15. tammikuuta 2004 kello 16.48
linkki
|
Ei, en tiedä, mutta toivon, että kerrot minulle, mitä paikkoja...
|
GreepyReaper
linkki
16. tammikuuta 2004 kello 18.22
|
GreepyReaper
16. tammikuuta 2004 kello 18.22
linkki
|
Noh... Ne on sellasia synkkiä paikkoja jossa päättömiä örkkien päitä roikkuu katosta.
|
Bragolgurth
linkki
18. tammikuuta 2004 kello 16.20
|
Bragolgurth
18. tammikuuta 2004 kello 16.20
linkki
|
[quote:b9a23d1fee="GreepyReaper"]Noh... Ne on sellasia synkkiä paikkoja jossa päättömiä örkkien päitä roikkuu katosta.[/quote:b9a23d1fee]
Päättömiä örkkien päitä!!?? :x
Kirjoitusasussa on PAKKO olla jotain jotain vikaa, pakko...
|
Vader
linkki
18. tammikuuta 2004 kello 21.34
|
Vader
18. tammikuuta 2004 kello 21.34
linkki
|
[quote:408a4e0481="Bragolgurth"][quote:408a4e0481="GreepyReaper"]Noh... Ne on sellasia synkkiä paikkoja jossa päättömiä örkkien päitä roikkuu katosta.[/quote:408a4e0481]
Päättömiä örkkien päitä!!?? :x
Kirjoitusasussa on PAKKO olla jotain jotain vikaa, pakko...[/quote:408a4e0481]
Eikös se kumminkin ole aika synkkää ja pelottavaa, jos tiedät, että jossain on päättömiä päitä? Eli tuossa on pää, jolta puuttuu pää, tuommoinen saisi heikkohermoisen kaverin kyllä hulluksi...
|
Fourfinger
linkki
19. tammikuuta 2004 kello 17.58
|
Fourfinger
19. tammikuuta 2004 kello 17.58
linkki
|
Aikas dilemma siinä meillä, päättömiä örkinpäitä...
aivan päätöntä touhua..
|
GreepyReaper
linkki
20. tammikuuta 2004 kello 7.58
|
GreepyReaper
20. tammikuuta 2004 kello 7.58
linkki
|
[quote:b2ca10f797="Fourfinger"]aivan päätöntä touhua..[/quote:b2ca10f797]
Niin on... Mutta eikö ropettaminen ole sosiaalinen tapahtuma? Niissähän perjaatteessa pitäisi olla "paskanpuhumista" vaikkakin pelin lomassa. Se ei saisi nousta pääseikaksi.
|
Fourfinger
linkki
21. tammikuuta 2004 kello 14.34
|
Fourfinger
21. tammikuuta 2004 kello 14.34
linkki
|
Paskanpuhuminen tarttuu kuin takiainen aina ku pelataan.. Ei tarvi sanoo ku yks pervo tai asiaankuulumaton sana nii siltä tieltä ei ole paluuta..
No, tuskin meistä kukaan oo semmone NO-LIFE-pelaaja tai pj et pystyis keskittyyn pelaamiseen 100-prosenttisesti..
|
scabra
linkki
8. helmikuuta 2004 kello 10.31
|
scabra
8. helmikuuta 2004 kello 10.31
linkki
|
Meilläkin on aivan sama ongelma:
Useimmiten jos vastaan tulee joku arvoitus jota ei saada puolessa minuutissa ratkaistua alkaa pelaajat puhua kaikesta paitsi ropesta...
PJ ratkaisee yleensä tilanteen huutamalla paaskanpuhujille: MIKNKÄ SORMEN HALUUT ET SULTA LÄHTEE!?!!?!?!?!?! Ja johan alkaa pelaajat hiljenemään ;)
|
pysir
linkki
8. helmikuuta 2004 kello 11.19
|
pysir
8. helmikuuta 2004 kello 11.19
linkki
|
Näin on! Kyllä toimii! :wink:
|
pysir
linkki
8. helmikuuta 2004 kello 11.23
|
pysir
8. helmikuuta 2004 kello 11.23
linkki
|
Alkaa kyllä pikku hiljaa sormet olemaan vähissä, eli ei toimi kun parikymmentä kertaa... :evil:
mut no ei... en mä niitä sormia poista... kunhan uhkailen... :oops:
|
Leguriand
linkki
8. helmikuuta 2004 kello 11.55
|
Leguriand
8. helmikuuta 2004 kello 11.55
linkki
|
[quote:d7175f9cca="scabra"] MIKNKÄ SORMEN HALUUT ET SULTA LÄHTEE!?!!?!?!?!?! Ja johan alkaa pelaajat hiljenemään ;)[/quote:d7175f9cca]
tou toimii aluksi mutta kun pelaajat tajuavat, että [size=7:d7175f9cca]kusetat[/size:d7175f9cca]
niitä niin ne sanovat: ''mä en pelaa jos mun hahmolt lähtee sormi'' :-x
ja muuten mitä tarkoittaa:
[quote:d7175f9cca] MIKNKÄ[/quote:d7175f9cca]
|
black knight
linkki
18. maaliskuuta 2004 kello 19.00
|
black knight
18. maaliskuuta 2004 kello 19.00
linkki
|
paskaa puhutaan ja tullaan aina puhumaan ja siitä ei päästä minneen koskaan.
|
Ares
linkki
19. maaliskuuta 2004 kello 13.33
|
Ares
19. maaliskuuta 2004 kello 13.33
linkki
|
[quote:7d64495011="pysir"]Alkaa kyllä pikku hiljaa sormet olemaan vähissä, eli ei toimi kun parikymmentä kertaa... :evil:
mut no ei... en mä niitä sormia poista... kunhan uhkailen... :oops:[/quote:7d64495011]
Ai et! Miten kävikään sille yhdelle sankarille jolla oli lopuksi enää muutama sormi jäljellä!?
Itse olen huomannut että jo pelaajat puhuvat pashnaa paras keino on vain nakella paskaa ylimys vuorelta... Esim. Parilla Bro partiolla etc. 8-)
|
GreepyReaper
linkki
20. maaliskuuta 2004 kello 15.42
|
GreepyReaper
20. maaliskuuta 2004 kello 15.42
linkki
|
Mutta kun porukka puhuis edes asiallista "paskaa". Eli jostain järkevästä. Silloin olis edes pj;lläkin jotain tekemistä.
|
Bombur
linkki
24. huhtikuuta 2004 kello 19.28
|
Bombur
24. huhtikuuta 2004 kello 19.28
linkki
|
Meidän peliporukallamme ei ole enää juuri ongelmia paskanpuhumisen suhteen. Vuosi sitten vielä oli, koska en osannut tehdä pelistä jännittävää. Nykyään pelaamme semmosta 3-6h ja pidetään tauko tai lopetetaan kokonaan, riippuu ihan kuinka paljon on aikaa.
|
black knight
linkki
27. huhtikuuta 2004 kello 9.40
|
black knight
27. huhtikuuta 2004 kello 9.40
linkki
|
paskanpuhuminen on jeeeeeeeeeeeeeeeeessssssssssss............
|
Ares
linkki
27. huhtikuuta 2004 kello 12.04
|
Ares
27. huhtikuuta 2004 kello 12.04
linkki
|
Alkoholi ja roolipelit EIVÄT TODELLAKAAN sovi yhteen :-x tai no, mistäs minä sen tietäisin kun vielä alaikäinen olen... :-D
Mutta se tunnelman luonti keino, eli huone pimeeks ja ainoa valaistus ois kynttilä/kynttelikkö huoneen keskellä jonka valossa pelaajat/pelinjohtaja hoitaisivat merkkauksensa/laskunsa tai no mitä sitä nyt yleensä tarttee hommailla... 8-)
Siinä on ne hyvät puolet että kenellekkään ei tulisi mieleenkään alkaa jauhaa paskaa, piirtelemään tai syömään popcornia. :wink:
Ainoat huonot puolet tuossa on ne että kun pelaajat alkavat väsymään pelaamiseen he alkavat luonnollisesti leikkimään tulella esim. grillaamaan kyniä sun muuta jänskää... No okei kyllä PJ:kin sellaseen sortuu(joskus).
Ennen silloin kun peliporukkamme pelasi vielä kerppiä niin tuollaista paskan puhumista tapahtui aivan liikaa eli yli puolet peliajasta.
Siksipä PJ:n piti yrittää keksiä jotain rankaisu keinoja esim. varpaiden ja sormien katkonta, siis in-game, off kourse.
Parhaissa peli sessioissamme ei olla puhuttu paskaa käytännössä ollenkaan, eikä käytetty edes mitään rankaisu/lahjonta/kiristys keinoja. :wink:
Silloin juuri keksimme tuon kynttilä homman ja se toimi siihen asti kunnes yhden pelaajistamme oli lähdettävä kotiin. Sitten pelistämme loppui into ja paskan jauhaminen alkoi, se oli hirveää, minua palelti, oli kylmä ja pimeää. 8-)
Yleensä pashnan puhuminen rajoittuu yleiseen piirtelyyn, vitsien kerrontaan, viisasteluun ja jutteluun jostain aivan muusta kuin pelistä...
|
Qroqor
linkki
27. huhtikuuta 2004 kello 17.15
|
Qroqor
27. huhtikuuta 2004 kello 17.15
linkki
|
Itse olen PJ:nä ottanut vastuun paskanpuhumisen säätelemisestä.
Täydellinen ingame onnistuu hyvin harvoin joten (johtuen) olen ottanut tavakseni säädelllä peliä ja tarkastella puheen laatua (paitsi silloin kun porukan cs-peto on valvonut liian kauan jolloin hän alkaa kiukuttelemaan kuin mikäkin nelivuotias).
Kaveriporukassa kun pelataan niin puhetta syntyy ihan välttämättä eikä peejiinkään ole tarvis istua suolapatsaana vieressä.
Jos puhe on hyvää annan keskustelun jatkua niin kauan kuin on tarvis jonka jälkeen pelaajat itse huomaavat että sitä peliäkin pitää jatkaa.
|
Shireh
linkki
29. huhtikuuta 2004 kello 6.36
|
Shireh
29. huhtikuuta 2004 kello 6.36
linkki
|
Hmmm.... Meillä on alkanut esiintyä asiallista paskanjauhamista. Minä ja PJ saatamme keskustella yhtäkkiä Gloranthan jumalista, hirviöistä jne... Minä en ärsyynny mutta on pari pelajaa jotka eivät siitä pidä...
|
GreepyReaper
linkki
29. huhtikuuta 2004 kello 15.21
|
GreepyReaper
29. huhtikuuta 2004 kello 15.21
linkki
|
[quote:36f15a7e51="Qroqor"]Jos puhe on hyvää annan keskustelun jatkua niin kauan kuin on tarvis jonka jälkeen pelaajat itse huomaavat että sitä peliäkin pitää jatkaa.[/quote:36f15a7e51]
Mutta kun puhe ei ole hyvää. Kun aihe ei kiinnosta kun kahta pelaajaa niin homma ei toimi, kun muut haluaa jatkaa peliä.
|
Shireh
linkki
30. huhtikuuta 2004 kello 8.17
|
Shireh
30. huhtikuuta 2004 kello 8.17
linkki
|
[i:cb3775df8f]Mutta kun puhe ei ole hyvää. Kun aihe ei kiinnosta kun kahta pelaajaa niin homma ei toimi, kun muut haluaa jatkaa peliä[/i:cb3775df8f]
Näinhän se on. Homma on kuin kaksipiippuinen haulikko....
|
Tupew
linkki
30. huhtikuuta 2004 kello 21.08
|
Tupew
30. huhtikuuta 2004 kello 21.08
linkki
|
Näinhän se on, että turhat viestit on kivoja.
|
Anonymous
linkki
3. toukokuuta 2004 kello 22.15
|
Anonymous
3. toukokuuta 2004 kello 22.15
linkki
|
Satunnainen paskan puhuminen asioista kun asioista ja minun malttamattomuuteni, sekä hahmolomakkeiden syöminen skitsopäissään, ovat meidän pelikertojen tunnusmerkkejä :evil: Enää ei tule fyysisiä kontakteja ollenkaan mutta toista oli ennen... :wink:
|
Ao
linkki
6. toukokuuta 2004 kello 7.39
|
Ao
6. toukokuuta 2004 kello 7.39
linkki
|
Meidän porukassa tuo paskanjauhanta on kovasti liitoksissa pelaajien määrään. Kun kaikki seitsämän ukkelia on kaikki paikalla, niin leuat käy aiheen vierestä paikoittain kovastikin. Osallistumisen ollessa kolmesta neljään ei peliaikaa enää tuherru kovinkaan paljon. Yleensä tuo jaarittelu muista asioista loppuu sillä kun läväytän kehiin jonkin juonikiemuran tai toimintapläjäyksen, joka kiinnittää pelaajien huomion peliin.
|
black knight
linkki
7. toukokuuta 2004 kello 21.35
|
black knight
7. toukokuuta 2004 kello 21.35
linkki
|
[quote:6797e1ae53="GreepyReaper"]
Mutta kun puhe ei ole hyvää. Kun aihe ei kiinnosta kun kahta pelaajaa niin homma ei toimi, kun muut haluaa jatkaa peliä.[/quote:6797e1ae53]
wine..... jos sinusta puhe ei ole hyvää, niin muista se on hyvää jos he siitä puhuvat. IHMINEN ON YKSILÖ!
|
Häjy
linkki
10. toukokuuta 2004 kello 20.19
|
Häjy
10. toukokuuta 2004 kello 20.19
linkki
|
Mä nyt olen vähän sitä mieltä että offgame paskanjauhanta kesken session on merkki pidätysvaikeuksista ja sellaiset pitää opettaa sisäsiisteiksi. Kavereiden kanssa voi jauhaa muulloinkin, ei tarvitse peliä pilata sen takia.
-Simo
|
black knight
linkki
10. toukokuuta 2004 kello 20.25
|
black knight
10. toukokuuta 2004 kello 20.25
linkki
|
[quote:44a67e1a84="Häjy"]Mä nyt olen vähän sitä mieltä että offgame paskanjauhanta kesken session on merkki pidätysvaikeuksista ja sellaiset pitää opettaa sisäsiisteiksi. Kavereiden kanssa voi jauhaa muulloinkin, ei tarvitse peliä pilata sen takia. [/quote:44a67e1a84]
kerrohan, Miksi se pilaa pelin jos heittää offgame läppää. Tarkoitushan on olla hauskaa. Ja miksi se muka on merkki pidätysvaikeuksista. En oikein tajunnut
|
Häjy
linkki
11. toukokuuta 2004 kello 13.06
|
Häjy
11. toukokuuta 2004 kello 13.06
linkki
|
Ai miksikö? Katkomalla pelin se pilaa intensiteetin ja vie huomion muualle. Keskittymällä siihen mitä ollaan todella tekemässä tuottaa paremman tuloksen ja roolipelien tapauksessa se helpottaa yhteiseen illuusioon vaipumista, siinä missä offgame läppä vie sieltä pois. Läpänheitto kavereiden kanssa on tottakai jees, ja hauskanpito on hauskaa (duh), mutta sitä voi tehdä muulloinkin toivottavasti. Tottakai jos on vain tarkoitus notkua yhdessä ja roolipelaus on vain yhteinen tekosyy kokoontumiselle niin mikäs siinä, mutta ei siinä kovin laadukkaaseen ja sitä kautta palkitsevaan roolipelaamiseen päästä. Jauhakaa ennen, jauhakaa jälkeen, jauhakaa toiste, mutta ei kesken.
Pidätysvaikeudeksi kutsun sitä siksi, että useimmat ymmärtävät sen haitallisuuden, mutta eivät silti kykene hillitsemään itseään.
-Simo
|
black knight
linkki
11. toukokuuta 2004 kello 18.41
|
black knight
11. toukokuuta 2004 kello 18.41
linkki
|
[quote:5844062f6b="Häjy"]Keskittymällä siihen mitä ollaan todella tekemässä tuottaa paremman tuloksen ja roolipelien tapauksessa se helpottaa yhteiseen illuusioon vaipumista[/quote:5844062f6b]
Harvemmin "paskaa" tuleekaan silloin puhuttua kun pelataan. Yleensä sitä puhutaan pienillä tauoilla, kuten silloin kun pj laskeskelee jotakin liirumlaarumia
|
DM
linkki
13. toukokuuta 2004 kello 19.30
|
DM
13. toukokuuta 2004 kello 19.30
linkki
|
Heah, tämä ei siis onneksi ole vain meidän peliporukan ongelma :) Helvetin ärsyttävää, PJ:nä ollessa yrittää tosissaan viedä peliä eteenpäin ja latoa porukalle informaatiota, mutta ei, joku pelaa matopeliä, joku tekee noppapersereikiä, joku leikkii digikameralla ja yksi kysyy, että koska mennään tupakille. Yritä siinä sitten olla pokerinaamalla, pyytää pelaajia kuuntelemaan ja aloittaa luento alusta..
Yleensä mielenkiinnon saa palautumaan joko ylivaikealla tai ylihelpolla encountterilla. Vielä parempi tapa on lyödä kehiin jokin todella kinkkinen arvoitus/ongelma. Myös äkillisellä kuolemalla uhkaaminen saattaa tepsiä, tai sitten vain huutamalla porukalle jumalattomasti.
Keinoja tosiaan on monta, mutta tämä sai ainakin omasta mielestäni porukan pelin parantumaan ja keskittymisasteen nousemaan huimasti: Otimme mukaan pari naispuolista pelaajaa; kukaan ei enään kehtaa vääntää niitä noppapersereikiä etc.
Ja tuosta alkoholista, meidän pelistä ei ainakaan tule yhtään mitään, jos alkoholia on mukana. Parempi pistää puhelinkin vain kiinni, sillä jos joku soittaa jollekkin pelaajalle, että "Hei tulkaa tänne, täällä on bileet!", porukka jaksaa pelata enintään 2h ja sitten katoaa autot pihasta ja ollaan baanalla. Muuten ku ollaan totuttu tahkoamaan illasta aamuun, reilusti toistakymmentä tuntia.
|
GreepyReaper
linkki
14. toukokuuta 2004 kello 15.38
|
GreepyReaper
14. toukokuuta 2004 kello 15.38
linkki
|
[quote:fa182c5e87="black knight"]Harvemmin "paskaa" tuleekaan silloin puhuttua kun pelataan. Yleensä sitä puhutaan pienillä tauoilla, kuten silloin kun pj laskeskelee jotakin liirumlaarumia[/quote:fa182c5e87]
Se menisi jos se olisi vain tota. Mutta puhuminen jatkuu "liirumlaarumien laskemisen" jälkeenkin. Siksi nykyään olen siirtynyt E-mail peleihin. Pelaajat eivät näe toisia ja eivät siten voi puhua paskaa.
|
Dille^
linkki
13. joulukuuta 2004 kello 21.53
|
Dille^
13. joulukuuta 2004 kello 21.53
linkki
|
Meillä on pelaamisen yhteydessä tapana hypätä asiasta seitsemänteen useamman kerran pelin aikana.
Varsinkin jos innostuu jostain asiasta tai tulee joku välihuomio tai häiriö.
Viimeksi taisi olla henkevä keskustelu sisustuksesta.
|
black knight
linkki
14. joulukuuta 2004 kello 13.14
|
black knight
14. joulukuuta 2004 kello 13.14
linkki
|
Noh, eikös se ole pääasia, että on hauskaa :)
|
j-pop
linkki
24. helmikuuta 2005 kello 15.47
|
j-pop
24. helmikuuta 2005 kello 15.47
linkki
|
No joo sehän on normaalia tuollainen pas... jauhanta pelaamisen aikana,
varsinkin kun ollut vakkari peliporukko kohta 10v, näin kokeneena rpg harrastelija on pelaaminen ja pelin johtaminen muuttunut sellaiseksi sosialiseksi tilanteeksi, että kun peliporukka pelaa nykyään kerran kahteen viikkoon, niin hyvien kamujen kanssa tuo aika meinaa mennä väkisinkin yleiseen kuulumisien vaihtamiseen, mutta seuraavassa olisi joitain keinoja joita itse olen aikoinani käyttänyt.
1. kun pelaajat alkavat härväämään, niin heitätä niillä noppaa, eli keksi valmiiksi johtamaasi seikkailuun sellaisia satunnais tilanteita joita sovellat, kun ne heittää noppaa, niin keskittyminen kääntyy taas tilanteeseen.
2. liitä peliisi toimintaa, sillä jos pelaajat härväävät niin syynä saattaa olla että pelisessio on liian laimea, kun heiltä alkaa keskittyminen herpaantumaan, niin kerro vaikka että yht äkkiä, varjoista syöksyy kaapukultisti vertahyytävästi kimppuun, olen itse käyttänyt peleissä avoimia juonilankoja, esim kun kultisti hyökkää niin pelaajat alkavat miettiä miksi ihmeessä hyökkäys tapahtui ja toimillaan luovat sinulle uusia juonikuvioita (lähtevät etsimään mistä kultisti tuli)
3. pidä tarkoituksella taukoja pitkillä pelisessioilla, esim, käy kessulla (jos poltat, jos et niin ei kannata aloittaa), tai yleistä jutustelua, niin tämän jälkeen pelaajat jaksavat taas keskittyä
|
GreepyReaper
linkki
26. helmikuuta 2005 kello 17.11
|
GreepyReaper
26. helmikuuta 2005 kello 17.11
linkki
|
On tietysti kahden tyyppisiä pelejä.
Sellaisia, jossa pidetään hauskaa, puhutaan paskaa, juodaan, syödään ja ööö... jätkä porukassa se jääkin tohon. Tollasissa peli kerroissa paskanpuhuminen on ihan sallittua ellei jopa suotavaa.
Mutta sitten on sellaisia, joissa on tiivis tunnelma ja pelaajat eläytyvät hahmoihinsa ja "elävät" hahmojensa elämää. Näissä peleissä jonkun offtopic vitsin heittäminen saattaa tuhota tunnelman mitä on yritetty nostattaa tunnin ajan. Niissä paskan puhuminen EI OLE SALLITTUA!...
Tuleehan sitä paskaa puhuttua tarpeeksi kun hengataan muualla. Miksi se pitäisi tuoda pelipöytään?
|
Vesa
linkki
26. helmikuuta 2005 kello 18.58
|
Vesa
26. helmikuuta 2005 kello 18.58
linkki
|
Tottakai välistä sellainen turha ja jatkuva paskanjauhaminen ottaa päähän, ja se pilaa pelin tunnelman, muttei minusta sitä pidä kokonaan syrjäyttääkkään. Joskus muutama offgamesananen tuo jonkinlaista koomisuutta siihen pelaamiseen, esimerkiksi jonkin tiukan seikkailun tai muun eläytymistä vaatineen tai muuten jännittävän/haastavan tapahtuman jälkeen voi aina muutaman kommentin tapahtumista vaihtaa offgamena, tai muuta pientä heittää kehiin, muttei jatkuva paskan puhuminen ole hyvästä.
|
Fourfinger
linkki
27. helmikuuta 2005 kello 13.11
|
Fourfinger
27. helmikuuta 2005 kello 13.11
linkki
|
Yritin tässä yhtenä päivänä vetää peliporukalleni tiukan session CoC:ta mutta pelikerrasta tulikin Abi-risteilyn muistelo-iltama, mikä sinänsä oli hauskaa.
|
Zero
linkki
1. maaliskuuta 2005 kello 13.05
|
Zero
1. maaliskuuta 2005 kello 13.05
linkki
|
Kuten pelaajan kirjassa sanotaan: Miten hyvänsä pelaatkin, tarkoitus on pitää haskaa.
|
Assath
linkki
1. maaliskuuta 2005 kello 15.36
|
Assath
1. maaliskuuta 2005 kello 15.36
linkki
|
[quote:80186f1748="Zero"]Kuten pelaajan kirjassa sanotaan: Miten hyvänsä pelaatkin, tarkoitus on pitää haskaa.[/quote:80186f1748]
Vaikka se sanotaankin pelaajan kirjassa niin sen ei silti tarvi olla kovinkaan hyvä neuvo. Hauskan pitäminen on yksi asia mihin roolipelaamista voi käyttää, muttei suinkaan ainoa. Kesken pelin tapahtuvat pitkälliset puheet männäviikon ryyppyreissusta tekevät pelin tunnelmasta ja hahmoihin eläytymisestä nopeasti selvää.
|
Fourfinger
linkki
2. maaliskuuta 2005 kello 9.37
|
Fourfinger
2. maaliskuuta 2005 kello 9.37
linkki
|
Assath:
Kesken pelin tapahtuvat pitkälliset puheet männäviikon ryyppyreissusta tekevät pelin tunnelmasta ja hahmoihin eläytymisestä nopeasti selvää.
___________________________________________________________
Tunnelman voi aina löytää uudestaan ja hahmoihin eläytyminen ei ole temppu eikä mikään, mutta se riippuu myös paljon PJ:stä ja pelaajien mielialasta. [/i]
|
Zero
linkki
2. maaliskuuta 2005 kello 19.43
|
Zero
2. maaliskuuta 2005 kello 19.43
linkki
|
[quote:aaa41538c7="Assath"][quote:aaa41538c7="Zero"]Kuten pelaajan kirjassa sanotaan: Miten hyvänsä pelaatkin, tarkoitus on pitää haskaa.[/quote:aaa41538c7]
Vaikka se sanotaankin pelaajan kirjassa niin sen ei silti tarvi olla kovinkaan hyvä neuvo. Hauskan pitäminen on yksi asia mihin roolipelaamista voi käyttää, muttei suinkaan ainoa. Kesken pelin tapahtuvat pitkälliset puheet männäviikon ryyppyreissusta tekevät pelin tunnelmasta ja hahmoihin eläytymisestä nopeasti selvää.[/quote:aaa41538c7]
No on tuo kyllä totta ettei ole hauska kuunnella ihan kaikkea paskan puhumista... oma kohtaista kokemusta on, mutta minkäs sillekkään mahtaa.
|
GreepyReaper
linkki
6. maaliskuuta 2005 kello 11.56
|
GreepyReaper
6. maaliskuuta 2005 kello 11.56
linkki
|
[quote:71cd1fd961="Zero"]mutta minkäs sillekkään mahtaa.[/quote:71cd1fd961]
"lihakirvestä suoraan haaroihin" -Nerds, Dungeon master.
Siis voihan pelajia aina potkia pihalla ja kiduttaa mitä mielikuvituksettomilla juonen käänteillä.
|
black knight
linkki
11. maaliskuuta 2005 kello 6.00
|
black knight
11. maaliskuuta 2005 kello 6.00
linkki
|
Kuulostaa varsin tutulta greepy ;)
|