Vanha foorumi

Takaisin

Kuka kehtaa?

Yleinen keskustelu
Qroqor 23. elokuuta 2002 kello 17.00
Kirjoittaja Viesti
Qroqor linkki 23. elokuuta 2002 kello 17.00
Qroqor 23. elokuuta 2002 kello 17.00 linkki Kuka kehtaa sanoa pelaavansa roolipelejä? Tämä on hankala kysymys erityisesti nuorille(öhm 13-15 vaihtelee)tai kuka pitää sitä niinkin tärkeänä harrastuksena että viitsii mainita harrastuksensa esim.erilaisissa kyselyissä?
Grammund linkki 23. elokuuta 2002 kello 17.24
Grammund 23. elokuuta 2002 kello 17.24 linkki Eikös tuo ole nykypäivänä harrastus siinä kuin muutkin? Mutta ei sitä kannata, ehkä ensimmäisenä kuuluttaa kun näkee elämänsä pimun jossain kapakassa. Ja kyllä pitkään mietin kannattaako lisätä se CV:hen, roolipelaajat kun rinnastetaan yleensä niihen pelleihin jotka huitoo toisiaan boffereilla jossain puistossa.
Guzmo linkki 23. elokuuta 2002 kello 19.02
Guzmo 23. elokuuta 2002 kello 19.02 linkki Kannattaa opetella ja käyttää salaisia käsimerkkejä. Näin arkielämän kohtaamisissa voi selvittää kuuluuko toinen osapuoli tähän meidän salaiseen "järjestöön". Jos ei kuulu, niin henkikatkoa vaan kehiin 0] Yllättävän moni pelaa tai on joskus pelannut. Tietämättömyys asioista synnyttää pelkoa ja epäluuloa.
Arkat linkki 23. elokuuta 2002 kello 22.13
Arkat 23. elokuuta 2002 kello 22.13 linkki Itse mainitsen kyllä heti kun harrastuksista tulee puhe (esim. koulussa aina harrastus-esitelmät käsittelivät ropellusta). Jos joku sitten katsoo kummasti niin omapahan on ongelmansa. Myönnettäköön että en mene sitä heti kailottamaan, mutta yhtä tyhmältä se mielestäni kuulostaa jos esittelee itsensä "Teppo, jalkapallonpelaaja" tai "Teppo, IT-expertti". ;P Täytyy kyllä myöntää että varmaan monille nuoremmille kova paikka, ja etenkin kun sitä helposti oppii olemaan mainitsematta pelaavansa ropeja kun on pari kertaa saanut ilkeät naurut. Eipä ropellus toisaalta varmaan asiaa tuntemattoman korviin kovin kiintoisalta kuulostakaan - "Miten te jaksatte istua jossain kellarissa tuntikausia?" Ja kaikenlaatuinen negatiivinen pressi tietysti vielä huonontaa tilannetta... Ja sitten on tietenkin vielä kaikki nörtti-imaget yms. Thomas, Roolipelaaja
TypoDemon linkki 24. elokuuta 2002 kello 13.52
TypoDemon 24. elokuuta 2002 kello 13.52 linkki Itse en ainakaan mitenkään kiellä olevani roolipelaaja, mutta en myöskään sitä mitenkään kailota. Koulussa kun puhelee aika usein roolipeleistä joidenkin henkilöiden kanssa, niin uskoisin että suurinosa kenen kanssa puhelen yleensä tietää että olen roolipelaaja. En kyllä usko että siitä on minulle mitenkään varsinaisesti ainakaan ollut haittaa, vaikka tosin kun välillä rupeaa puhelemaan jonkun kanssa ropelluksesta, niin muut erkanevat aika nopsaan siitä ryhmästä ja menevät muuhalle puhumaan toisista asioista. Toki siis sanon että pelaan roolipelejä jos sitä kysytään, paitsi en kyllä sitä mitenkään sukulaisille ole sanonut erityisemmin. He kun eivät sitä välttämättä ymmärrä. :) Grammund: "Ja kyllä pitkään mietin kannattaako lisätä se CV:hen, roolipelaajat kun rinnastetaan yleensä niihen pelleihin jotka huitoo toisiaan boffereilla jossain puistossa." Jotain vikaa LARPpaajissa? Kenelläs täällä niitä ennakkoluuloja on. :) Kuitenkin, roolipelaaminen voi kyllä olla sellainen mitä ei kannata liittää CV:hen, koska se tosiaan on sellainen asia minkä takia ei välttämättä saa työpaikkaa, ja tuskin siitä kuitenkaan ansioluettelossa mitään hyötyäkään on. Ps: Hupsistakeikkaa
Marcus Maximus linkki 24. elokuuta 2002 kello 22.09
Marcus Maximus 24. elokuuta 2002 kello 22.09 linkki Larppaajissa ei ole mitään vikaa, mutta työnantajilla saattaa olla ennakkoluuloja. Ja, jos työnantajalla on ennakkoluuloja, seuraa paska paikka ja vaikeaa pullikointia. Kuten isäni sanoo; pitkissä hiuksissa ei ole mitään vikaa. Olen samaa mieltä. Hän sanoo myös, että pitkätukkaisen miehen on vaikeampaa saada töitä kuin lyhyttukkaisen miehen. Olen samaa mieltä siitäkin. Olen roolipelaaja, pitkätukka enkä kumpaakaan kauheasti salaa. Looginen päätelmä on siis se, että olen hieman tyhmä. Mutta kaikkea ei voi saada.
GEAS linkki 25. elokuuta 2002 kello 15.13
GEAS 25. elokuuta 2002 kello 15.13 linkki [quote:b2340fc75b="Marcus Maximus"] Olen roolipelaaja, pitkätukka enkä kumpaakaan kauheasti salaa. Looginen päätelmä on siis se, että olen hieman tyhmä. Mutta kaikkea ei voi saada.[/quote:b2340fc75b] Pitäisiköhän loukkaantua kun määritelmäsi mukaan minäkin olen tyhmä? :)
Wlu 000 linkki 25. elokuuta 2002 kello 15.52
Wlu 000 25. elokuuta 2002 kello 15.52 linkki Amiksilta voi tulla jonkin sortin vittuilua aiheesta, jos heille erehtyy kertomaan, ettei RuneQuest ole automerkki :D Muuten ainakin minun roolipelaamiseeni suhtaudutaan ihan asiallisesti, vaikka demoneja ja kaaosjumalia vilisevät keskustelut, muiden asiasta perillä olevien kanssa, välillä muita hirvittävätkin.
Tupew linkki 25. elokuuta 2002 kello 18.02
Tupew 25. elokuuta 2002 kello 18.02 linkki Itse olen 13 vuotias ja en ole pitkätukka.Minä en ainakaan salaa sitä,että pelaanroolipelejä.Esim jos opettaja tulee kysymään mitä harrastaa niin minä luettelen roolipelit harrastukseksi toisen harrastukseni kanssa.Minusta pitäisi uskaltaa myöntää,että pelaa roolipelejä. Kun kysymyksessä oli jotain iästä kysyisin,että kuinka moni on alle 15 vuotias tai edes 18 vuotias keskustelia/pelaaja .Tällä foorumilla joskus vain tuntuu "yksinäiseltä" kun näyttää että kaikki ovat yli 20 tällä foorumilla.Tiedän itseni lisäksi vain yhden alle 15 vuotiaan keslustelian.
Dovas linkki 27. elokuuta 2002 kello 4.18
Dovas 27. elokuuta 2002 kello 4.18 linkki ...No toivottavasti ikä ei tunnu ongelmalta tai esteeltä foorumin/Kalikosin piireissä hyörimiselle. Onhan täällä aina välillä joitain todella nuoria kävässyt mutta kun on tullut huomattua etteivät ole järin pitkään malttaneet siinä iässä tänne jäädä kun varmaan heillä "elämä" kutsuu" :wink: ...tervetuloa pariimme. Itse olen tuon ikä-viestiketjun "tokavikasta" päästä tosin ja päälaki kiiltää 10 v. päästä jos faijaani on seuraaminen, heh... Kun roolipelaamisen aloitimme kavereiden kanssa silloin kun se buumi tuli 80-lopulla, vanhemmatkin kelasi "eikös ne oo jotain aika sairaita pelejä"! Tyyliin "tapetaanko siellä ihmisiä"? Ropetusta pidetään melkein aina jotenkin todella extra-friikki-utopistisena harrastuksena ja kerran duunissakin sain kuulla (kun hommaa ei ollut) foorumilla pörrätessä: "Siellä se jollain noitasivuilla oli ja kirosi kun viesti hävisikin" tjms. Hieno asia että "me" pelaajat ymmärrämme ainakin toisiamme. ...Eei, en kyllä menisi CV:seen lisäämään, minä ainakaan. Sekin on vähän asia erikseen millä alalla on hommissa. Jos oisin esim näyttelijäalalle mennyt niinkun peruskoulun lopuuessa unelma oli, oisi varmaan pisteitä ropissutkin peleistä.
Tupew linkki 28. elokuuta 2002 kello 20.30
Tupew 28. elokuuta 2002 kello 20.30 linkki Dovas No ei se ikä periaatteessa ole este joistain asioista on vaikea keskustella kun kun muut ovat eri ikäisiä he myös ajttelevat "tavallaan" eri tavalla ja joissain aiheissa on juuri se, että pysty vastaamaan kun aikuiset voi juoda kaljaa ja me ei ja kun kysymys koskee sitä niihin on aika vaikea vastata.Tuo nyt oli aika karu esimerkki mutta kuitenkin.Ja juuri se kun saa tietää joistin ropekonin tapaisista tapahtumista niin ajattelee, että tonne mä lähen mutta sitten huomaakin että ei oo mitään mahkuja päästa johonkin Tampereelle kun ei oo autoa tai muuta meno peliä.No minä hyörin täällä nyt ja aion hyöriä myös tulevaisuudessa.Roolipelit ovat vain sen verran mukavaa vieteettä,että niistä antaa mieluiten omat mielipiteet julki ja saahan täältä myös mukavasti tietoa esim kulttuureihin ja mantreihin kun rahaa eim ole niin paljon että olisi varaa oikein kunnolla ostaa kirjoja.Kirjojen tilaus ei ole este muta se raha on ja kun kirjoissa tulee ne 9 egen postimaksu ja hesassa ei usein pääse käymään ja kun sinne pääsee niin mutsi sanoo "ei meillä ole aikaa mihinkään kirjakauppoihin mennä".Aikuiset kyllä saattavat ajatella siitä noin.Olimme kerran kaverilla pelaamassa ja sen isä tuli kysymään jotain kaveriltani(en nyt muista mitä)sen jälkeen hänen isä kysyi "onko tää taas jotain saatanan palvontaa,vai".No ei se minua kyllä paheemmin häiritse.Vaikka mun mutsi kyllä ei ajattele tolla tavalla se suorastaan kuuntelee kun kerron sille Runequestista. Rahaa ja ikää voisi siis olla enemmän mutta käy elämä kyllä tällaisenaankin.
Rautakääpiö linkki 29. elokuuta 2002 kello 6.32
Rautakääpiö 29. elokuuta 2002 kello 6.32 linkki Kyllähän useimmat ropettajat kehtaavat tunnustaa saatanallisen harrastuksna, toiset taas ei... Olen kyllä nähnyt heeboja, jotka suorastaan huutavat käytöksellään Olen ropettaja!!!! :evil: 8o
Tupew linkki 29. elokuuta 2002 kello 17.10
Tupew 29. elokuuta 2002 kello 17.10 linkki Rautakääpiö Erikoista tavallaan.en itse kyllä ole koskaan kuullut että joku huutaisi, että olen ropettaja.Sama asia kun joku huutasi jossain että olen jääkiekon pelaaja.no kaipa se sitten on totta.Minä en kyllä pidä roolipelaamista saatannallisena harrastuksena mutta jos olet sitä mieltä niin ihan sama.
Tero Kaija linkki 29. elokuuta 2002 kello 19.29
Tero Kaija 29. elokuuta 2002 kello 19.29 linkki Oli aivan normaali aamu. Olin ehkä vain hieman normaalia väsyneempi herätessäni. Iloisin mielin lähdin kävelemään työpaikalleni, mutta saavuttuani perille, alamäki alkoi. Sisään astuessani huomasin heti kuinka pomoni ja muut työntekijät katsoivat minua jotenkin kummallisesti. Hetken päästä tajusin sen itsekin. Olin pukeutunut vahingossa kokonaan mustaan; mustat farkut, musta paita ja mustat kengät. Pomo oli heti tiukkana tivaamassa: "Miksi olet pukeutunut kokonaan mustaan?" Paniikissa mielessäni pyöri vain erään bändin sanoituksia ja tulin tokaisseeksi yhden niistä: "Ylläni on surupuku ja surupuku on musta." Yritin saman tien istuutua tuolilleni, mutta jostakin syystä lippikseni tippui maahan ja sen alta paljastui, että minulla on pitkät hiukset (tätä pomoni ei tietenkään tiennyt). Samassa pomoni ilme muuttui ja pystyin selvästi lukemaan hänen huuliltaan hänen ajatuksensa. Mustat vaatteet ja pitkät hiukset. Saatananpalvoja! Taitavina tietokoneihmisinä muut työntekijät hakkeroivat koneeni ja selvittivät kovalevyni sisältöä. Sieltä he löysivät lisää heitä miellyttävää todistusaineistoa. Saatanallisten bändien kuten Nightwishin ja Sonata Arctican kappaleita MP3-muodossa. Pomoni ilme vakavoitui entisestään. Samalla hetkellä muut työntekijät olivat päässeet käsiksi internet-selaimeni sivuhistoriaan. Sieltä selvisi, että olen käynyt okkultistisilla roolipelisivuilla, mukaan lukien Kalikoksen sivut. Tämä kaikki johti siihen, että en enää kestänyt ja minun oli pakko tunnustaa: "Olen roolipelaaja!" Tämän tunnustuksen seurauksena seuraavana päivänä lehdissä oli suuret otsikot, että Lappeenrannassa on paljastunut taas yksi roolipelaaja. Nykyään en uskalla enää käydä ulkona ilman huppuun piiloutumista. Muutoin ihmiset huutelevat hävyttömyyksiä, osoittavat sormillaan ja heittävät kivillä. Olen tuomittu loppuelämäkseni. Ehkä muutto toiselle paikkakunnalle saattaisi auttaa... Eikä tämä tarina ole palturia. :)
GEAS linkki 29. elokuuta 2002 kello 20.16
GEAS 29. elokuuta 2002 kello 20.16 linkki Ja minä kun luulin että täällä maaseudulla meitä "outoja hemmoja" sorsitaan mutta tilanne onkin näköjään pahempi kaupungeissa. :)
Tupew linkki 30. elokuuta 2002 kello 13.09
Tupew 30. elokuuta 2002 kello 13.09 linkki Mikä mahtoi olla työpaikkasi Tero Kaija jos saa kysyä .Miksi kaikilla roolipelaajilla on pitkät hiukset.Olen bongannut tääältä jo 3 sellaista.Tyhmänä kysyn että eikö Administaattorina oleminen ole työtä mistä saa palkkaa.Niin minä olen ymmärtänyt.mutta heitetään kivillä ei kai me noin pahoja olla.Eikö siitä voisis vetää oikeuteen.Tai no olisi aika vaikeaa vetää oikeuteen 10 ihmistä jotka kivittää eikä tiedä niiden nimiäkään.ja pistetäänkö siitä lehteen että roolipelaaja on löytynyt kuin joku huume diileri olisi saatu kiinni.Jos se niin kamalaa olisi niin eikö pitäisi kieltää roolipelituotteet.ONKO Nightwish muka saatanallinen bändi.Joku 69 eyes saattaisi olla mutta että Nightwish. Mihin tämä maailma oikein on mennyt.
Vaakkujaakko linkki 30. elokuuta 2002 kello 13.36
Vaakkujaakko 30. elokuuta 2002 kello 13.36 linkki Älä. Tupew, usko ihan kaikkea mitä lukee intter webissä. Älä usko edes ihan kaikkea mitä täällä foorumilla lukee. Edes Nysalor ei ole Täydellinen, vaikka jotkut niin väittivätkin :P Pelkään pahoin, ettei Tero saa tämän foorumin hallinnoinnista palkkaa, vaikka tekeekin kultapyörien arvoista työtä. Sitä paitsi minulla on lyhyet hiukset ja kuuntelen paraikaa Yelloa, mutta tyhjennänkin tietokoneeni välimuistin aina silloin tällöin.
Tupew linkki 30. elokuuta 2002 kello 13.46
Tupew 30. elokuuta 2002 kello 13.46 linkki Vaakkujaakko Niin kyllähän se vähän epäuskottavalta tuntuikin mutta takerrun nyt sellaiseen asiaan että se oli Tero Kaija joka sen sanoi.Mutta kuka sitten on ylläpitäjä.Ajattelin sen olevan Teron ja Humiksen työn antaja.Mutta kuka päätttää ,että kenestä tulee administaattori.Minä kuuntelen pää asiassa Nickelbackia joka ei ole mielestäni kovin saatanallinen bändi vaikka laulajalla Chad Kroegerilla onkin pitkät kiharat hiukset ja käyttää ainakin musavideoissa mustia vaatteita.Mutta kyllä Nighwish on ihan hyvä bändi.
petteri linkki 30. elokuuta 2002 kello 14.16
petteri 30. elokuuta 2002 kello 14.16 linkki Myönnän iloisesti olevani roolipelaaja jos joku sitä kyselee, mutta larppausta en kyllä kehtais myöntää :lol:
Nysalor linkki 30. elokuuta 2002 kello 15.28
Nysalor 30. elokuuta 2002 kello 15.28 linkki Vaakkujaakko: [i:82b95b67f9]Älä. Tupew, usko ihan kaikkea mitä lukee intter webissä. Älä usko edes ihan kaikkea mitä täällä foorumilla lukee.[/i:82b95b67f9] Ja ainakaan sellaisia tekstejä, joiden lopussa on hymiö, ei kannata ottaa liian vakavasti. :) Hymiö tekstissä tarkoittaa tosiaan sitä, että kyseessä on vitsi tai ainakin pilke silmä kulmassa kirjoitettu juttu. [i:82b95b67f9]Edes Nysalor ei ole Täydellinen, vaikka jotkut niin väittivätkin[/i:82b95b67f9] Mitäh! Että MINÄKÖ en muka olisi täydellinen? :) No, kunhan muutun Ouroborokseksi, niin sitten olen jo ylittänyt mokomat pikkumaisuudet kuin täydellisyyden. ;) Tupew: [i:82b95b67f9]Mutta kuka sitten on ylläpitäjä.Ajattelin sen olevan Teron ja Humiksen työn antaja.Mutta kuka päätttää ,että kenestä tulee administaattori.[/i:82b95b67f9] Tero ja humis ovat kumpikin administraattoreita eli ylläpitäjiä. He vastaavat foorumin teknisestä toiminnasta ja sen systeemien hallinnoinnista. He ovat samalla moderaattoreita eräillä foorumeilla, kuten minä olen RuneQuest- ja Glorantha-foorumeilla. Tämä tarkoittaa vain viestien valvomista. Koko foorumi oli alun perin Teron idea ja hän laittoi sen pystyyn kaiketi ihan omin voimin, ilman mitään mystistä työnantajaa. Myöhemmin humiksesta tuli myös administraattori, arvatenkin koska hänellä on teknistä asiantuntemusta, jonka avulla saatiin esimerkiksi vanhan foorumin viestit siirrettyä tänne. Administraattorit ovat siis luullakseni tulleet ihan käytännön kautta, eikä heitä ole varmaan erityisesti valittu. Ja ihan lopuksi että jotakin tulisi aiheestakin sanottua, olen roolipelaaja, mutta minulla ei ole pitkiä hiuksia, enkä kuuntele sen enempää saatanallista kuin muutakaan musiikkia. Enkä arkaile ilmoittaa harrastuksekseni roolipelaamista, jos joku harrastuksiani kysyy. Pidin jopa joskus ala-asteella esitelmän roolipelaamisesta (toki nykynäkökulmasta aika huvittavan sellaisen :)). Yläasteella kirjoitin useimmat äidinkielenaineeni fantasia-aiheista, eikä numeroissakaan ollut valittamista. Larppausta taas en ole koskaan edes harrastanut, vaan perinteiset roolipelit lienevät enemmän minun makuuni.
Herbert linkki 30. elokuuta 2002 kello 16.35
Herbert 30. elokuuta 2002 kello 16.35 linkki kirjoitti:Muuan alle 15 vuotias Kun kysymyksessä oli jotain iästä kysyisin,että kuinka moni on alle 15 vuotias tai edes 18 vuotias keskustelia/pelaaja .Tällä foorumilla joskus vain tuntuu "yksinäiseltä" kun näyttää että kaikki ovat yli 20 tällä foorumilla.Tiedän itseni lisäksi vain yhden alle 15 vuotiaan keslustelian.[/quote] Et ole yksin on täällä ainakin yksi alle 15 vuotias.Nimittäin minä Herbert.Herbertti on expertti.Foorumilla tulee aina silloin tällöin käytyä.Jos joku kysyy harrastuksistani niin en piilottele sitä että olen roolipelaaja.
Grammund linkki 31. elokuuta 2002 kello 15.04
Grammund 31. elokuuta 2002 kello 15.04 linkki Tupew: Eikö teilläpäin laiteta kaikkia roolipelaajien nimiä lehteen kuvan kera? eikös se ole ihan yleinen käytäntö. Ja yleensä meitä kivitetään ja hakataan kepeillä tästä johtuen, poliisin katsoessa vierestä. Ja töitä on ihan turha edes mistään kysyä... sillä eihän kukaan saatananpalvojaa palkkaa. Ja jos 69 eyes(paska bändi) on saatanallista musiikkia niin olen siinä tapauksessa itse Perkele.
Sivulan Poika linkki 31. elokuuta 2002 kello 16.35
Sivulan Poika 31. elokuuta 2002 kello 16.35 linkki Minä kuulun siihen vähemmistöön, joka kailottaa roolipelaamisesta koko ajan. Onneksi uudella luokalla(siirryin ylä-asteelle Jee!) on ihan kiinostunutta porukkaa. Ihan legendaarista sinänsä: Kerron äipälläe uudesta harrastuksesta. -Mee aateltiin Aleksin kanssa alkaan kokeilla semmosia roolipelejä. -Aijotteko te mennä jonnekkin metsään pompimaan. Traaginen lapsuus. :cry:
Qroqor linkki 1. syyskuuta 2002 kello 6.15
Qroqor 1. syyskuuta 2002 kello 6.15 linkki Itsekkin olen 13 ja yritän mainita roolipeleistä parhaani mukaan.
Thorinir linkki 21. lokakuuta 2002 kello 8.48
Thorinir 21. lokakuuta 2002 kello 8.48 linkki [quote:d6a062d548="Grammund"]Eikös tuo ole nykypäivänä harrastus siinä kuin muutkin? [/quote:d6a062d548] ei ainakaan meidän alueen keskuudessa. Jos joku myöntää pelaavansa roolipelejä niin sieltä tulee: "nössöt ropeltaa, satanistien puuhaa" TÄYTTÄ SONTAA
Larppa linkki 21. lokakuuta 2002 kello 12.48
Larppa 21. lokakuuta 2002 kello 12.48 linkki joo Meilläkin päin tulee samanlaisia juttuja esiin kuin Thorinirin kotikaupungissa! Mä ite uskallan kyl sanoo et pelaan roolipelejä... Mutta sitten jotkut kysyy tätä ikää niin mä oon 14 vuotta ja jotkut sanoo hei et sa niistä tajuu mitään ja silleen mutta itten ku jotkut tyypit 23v pelaa kans niin niille sanotaan että onpa lapsellisia pelejä ja vastaavaa! AIKA TYHMÄÄ ON ARVOSTELLA ROPEJA!!!
Mostal linkki 31. elokuuta 2003 kello 15.25
Mostal 31. elokuuta 2003 kello 15.25 linkki Mä olen yksin mä olen ainut 12 vuotias mutta ei se haittaa. Mä ainakin uskallan sanoa ropetuksen omaksi harrastuksekseni. Mä en ole ikinä saanu siitä haukkuja. Ja ihmettelen miten kyttyräselkäinen, 110 cm, käyttää tiukkoja "hintti" paitoja ja housuja, kasvattaa pitkiä hiuksia, pelaa roolipelejä, huitoo puumiekoilla ja jonka lempibändeihin lukeutuvat mm. Sonata Arctica, To/Die/For ja Nightwish, ei ole saanut minkäänlaista negatiivista palautetta päinvastoin yleensä kun juttelen kaverin kanssa KERPisät porukka tulee kyselemään että "pääsisiks mukaan"
Chividal linkki 31. elokuuta 2003 kello 19.31
Chividal 31. elokuuta 2003 kello 19.31 linkki Nykyään aika monet on jo kuullu roolipeleistä eikä se oo mikään ihme enää. Moni on jopa kokeillut! Muutoksen 10v takaiseen aikaan huomaa selvästi. En minä ainakaan jaksanut mainita pelaavani roolipelejä joskus 10v sitten, kun joko ihmiset eivät ymmärtäneet tai eivät halunneet ymmärtää ropeja ja ropeltajia. Joko leimautui "saatananpalvojaksi" jossakin sanan lievemmässä muodossa tai sitten muuten vaan nörtti-hipiksi. Maailma ja asenteet muuttuvat...
Balatro linkki 4. syyskuuta 2003 kello 17.07
Balatro 4. syyskuuta 2003 kello 17.07 linkki Roolipelithän ovat olleet aika kiitettävästi esillä valtamediassa kuten lehdissä, radiossa ja telkkarissakin (muutenkin kuin uutisointi Ropeconista), ja eittämättä tämä kehitys jatkuu -- maailmahan on menossa siihen suuntaan että koko ajan etsitään uusia elämyksiä ja koko ajan suolletaan rahaa viihteeseen, ja mikseipä roolipelitkin kuuluisi tähän samaan junaan. (Ja tämä roolipelien tuleminen suosituksi on kaikki tietysti Vin Dieselin ansiota kun on toitottanut olevansa roolipelaaja vähän joka paikassa. [i:9cd34122e4]I play Dungeons & Dragons without a shirt on and a bottle of whisky on the table...)[/i:9cd34122e4] :wink: ~ Bala
Shireh linkki 10. syyskuuta 2003 kello 10.45
Shireh 10. syyskuuta 2003 kello 10.45 linkki [quote:7a1ded1b97="Qroqor"]Kuka kehtaa sanoa pelaavansa roolipelejä? Tämä on hankala kysymys erityisesti nuorille(öhm 13-15 vaihtelee)tai kuka pitää sitä niinkin tärkeänä harrastuksena että viitsii mainita harrastuksensa esim.erilaisissa kyselyissä?[/quote:7a1ded1b97] Minä kehtaan. Olen 15 ja puol vuotta vanha... Moni immeinen on ollu kiinnostunu mun harrastuksestani... Varsinkin enkunope.... :-o
karesai linkki 10. syyskuuta 2003 kello 13.16
karesai 10. syyskuuta 2003 kello 13.16 linkki LARPpaamisesta on varmaan semmonen yleinen kuva että mennään metsään leikkimään ritareita niinkun pikku-lapset tekee... tosin sitähän se on.
Olorin linkki 3. lokakuuta 2003 kello 7.51
Olorin 3. lokakuuta 2003 kello 7.51 linkki Olin työhaastattelussa harjoittelijan paikasta ja omaksi hämmästyksekseni sanoin, kun harrastuksista kysyttiin, pelaavani roolipelejä. Ja tässä sitä ollaan, kahdeksatta päivää hommissa.
Harakka linkki 3. lokakuuta 2003 kello 12.45
Harakka 3. lokakuuta 2003 kello 12.45 linkki On se ainakin harrastuksena paljon viisastuttavampi kuin autollaan pörrääminen. Auto ei ole mikään *****:n jatke, vaan kulkuneuvo. Ei sen kummempaa. Mutta kyse on siitä, että itse en yleensä ensimmäisenä mainitse suoraan. Jos suoraan kysyvät, myönnän kiertelemättä ja kaartelematta harrastavani tätä hienoa sosiaalista harrastetta. Lisäksi oppii useita erilaisia ajattelutapoja ja eläytymistaitoa. Ja koska tässä miellyttävän asiallisessa väittelyssä tuli kyseen ikä, pakko se on myöntää. 21-vuotta. Aikuistuminen ei tarkoita sitä ,että luovut harrasteesta, mikä piristi elämän yksinäisyyttä ja sitten opetti mielikuvituksen käyttöä ja empatiaa. On kurjaa, että vieläkin niin harvalla on tietoa siitä, mistä on kyse ja millaisia harrastajat ovat. Ennakkoluulot haisevat pahalle.
Kasila linkki 6. lokakuuta 2003 kello 6.28
Kasila 6. lokakuuta 2003 kello 6.28 linkki Joo Best-man piti universumin parhaan puheen ja siinä kävi ilmi, että pelaan roolipelejä... no sellanen olen ja jos se ei maita jollekkin niin ei siinä... Ei edes mummolle tarvinnut käydä selittään kun se ties... hehe... ainoastaan vaimon puolelta yks hemmo kysy että mitä pelaatte kun hän pelaa x peliä... Mutta en kilju sitä kaikille...vaan niille jotka kysyy ja on kiinnostuneita harrastuksistani,,, yms.,.. PS,,, auto vs RPG... hehe joo autolla mennään pelaamaan roolipelejä eli siis auto on alistettu roolipeleihin bohahahhah :lol: v*** ammattiskola korolla-tummatakalasi juipit... (ei vainee amis on pop) (vihaan vaan populaari musaa)