Guzmo
linkki
15. toukokuuta 2001 kello 8.41
|
Guzmo
15. toukokuuta 2001 kello 8.41
linkki
|
[i:1bfe727e9b] Onko luolapeikko naisiakin olemassa?[/i:1bfe727e9b]
Toki, sillä mitenkäs muuten luolapeikot lisääntyisivätkään. Kuitenkaan sukupuolten ominaisuuksissa ei näytä olevan eroja samalla tavalla kuin yöpeikoilla naaraat ovat uroksia suurempia kooltaan.
[i:1bfe727e9b] no eiväthän kaikki brootkaan ole miehiä... (käsittääkseni)[/i:1bfe727e9b]
Olet oikeassa, vaikkakin naispuoliset broot ovat huomattavasti harvinaisempia (vain 10-15% broista) kuin miespuoliset broot. Lisäksi broiden mustasukkainen jumalatar Thed, raiskauksen jumalatar, ei ollenkaan pidä naispuolisista broista, ilmeisistä syistä, vaan nämä joutuvat yleensä hakeutumaan johonkin muuhun kulttiin. Lisäksi broista noin viisi prosenttia on kaksineuvoisia. Näitäkään asioita ei mainita peruskirjoissa, vaan ne löytyvät Lords of Terrorista.
|
Anonymous
linkki
15. toukokuuta 2001 kello 19.26
|
Anonymous
15. toukokuuta 2001 kello 19.26
linkki
|
Hyvä kysymys, eipä ole paljon tullut mietittyä.
Me olemme yleensä heittäneet loitsu/vuoro, mutta vuorossahan voi tehdä kaksi toimintoa joten kahden loitsun heitto ei välttämättä olisi niin mahdotonta jos iskuhetket riittävät.
|
newsalor
linkki
15. toukokuuta 2001 kello 12.06
|
newsalor
15. toukokuuta 2001 kello 12.06
linkki
|
Me olemme tehneet asian niin, että vuorossa voi heittää ainoastaan yhden loitsun. Loitsimisesta normaaliin toimintaan menee joko 3 IH tahi vuoron vaihdos. Tämä sen tähden, että muuten pinottujen riimuloitsujen heittäjät rulettaisivat hieman liikaa. Eikä pelimaailma minun mielestäni anna oikeutusta milenkiintoisille muutoksille, jotka tapahtuisivat kaikille papeille / riimulordeille tastelun alussa.
Kuvitelkaa tilanne, jossa pappi heittää pinotun kilven, tosimiekan ja vielä mojova salaman samalla vuorolla. Eihän siinä ole mitään järkeä, että loitsijat "räjähtävät" ensimmäisellä vuorolla.
Velhot saavat kyllä multispellillä aika kivasti aikaan ja samaten shamaanit, kunhan käyttävät henkiä "loitujensa" tukena. Riimulordeilta luonnistuu kyllä loitsiminen ja tappelu yhtä aikaa, jos se nyt siitä on kiinni.
|
Nysalor
linkki
15. toukokuuta 2001 kello 15.39
|
Nysalor
15. toukokuuta 2001 kello 15.39
linkki
|
[i:ad88f1e107] Eli miten olette sääntöjä tulkinneet. Pystyykö henki, riimu tai velholoitsuja heittämään useamman kuin yhden vuorossa?[/i:ad88f1e107]
Taistelutilanteessa muistan sallineeni Parannuksen heittämisen kahteen kertaan samalla meleevuorolla. Vastaavaa tilannetta hyökkäysloitsujen suhteen en muista tulleen vastaan, mutta todennäköisesti silloinkin olisin sallinut useamman loitsun heittäminen samalla vuorolla.
Riimuloitsujen suhteen on ollut voimassa normaali NPP-iskuhetken sääntö. Luonnollisesti mahdolliset lisätyt taikapisteet hidastavat hommaa.
Velholoitsuihin lienee kätevää käyttää Moniloitsua, jos haluaa heittää useampia loitsuja kerralla. Hyväksymäni sääntöpäivityksen myötä Moniloitsusta on enemmän hyötyä kuin sääntökirjassa kuvatusta Moniloitsu-kyvystä, joten kahden peräkkäisen loitsun heittäminen ei varmastikaan kannattaisi.
|
Anonymous
linkki
19. toukokuuta 2001 kello 14.57
|
Anonymous
19. toukokuuta 2001 kello 14.57
linkki
|
No entäs jos hahmo lyö ja haluaa heittää parannus ykkösen, tai haavan?
Jos hahmo lyö isolla miekalla ih:lla 4, siihen lisätään 3 ih:ta = 7, ja loitsun heitto vaatii npp ih:n plus loitsusta 1, ja lopputulos on että ih:lla 10 lähtisi haava tai parannus?
Mitä olette sallineet lyönnin lisäksi, eli voiko mielestänne heittää loistuja? Voikohan silloin heittää loitsuja, jos jo kiekan alussa sanoo että vain lyö, ei aio torjua ketään?
~Limuparta
|
Nysalor
linkki
19. toukokuuta 2001 kello 12.50
|
Nysalor
19. toukokuuta 2001 kello 12.50
linkki
|
[i:f98c0862f2] Mitä olette sallineet lyönnin lisäksi, eli voiko mielestänne heittää loistuja?[/i:f98c0862f2]
Kyllä minun puolestani, mutta loitsija on silloin alttiina vihollisten iskuille. Loitsua heittäessä taitaa olla hiukan huono torjua. Kyseenalaista on myös se, voiko loitsun heittää ase kädessä, etenkin jos sitä käytetään kahdella kädellä. Eipä silti, minun kampanjoissani ei ole kukaan koskaan halunnut heittää vihollisen kanssa kamppaillessaan Parannus 1:tä tai Haavaa. Sitä varten kannattaisi ehkä pitää vakituista maagikkoa tai parantajaa.
|
Anonymous
linkki
10. kesäkuuta 2001 kello 12.34
|
Anonymous
10. kesäkuuta 2001 kello 12.34
linkki
|
Loitsuja voisi heittää 2 vuorossa jos niin katsotaan mutta jos henkiloitsujen kyky on yli 100 niin voisiko esim haavan kyvyn jakamaan kahtia kuten lyönneissä ja siten hettämään 2 haavaa ja jonkun muun loitsun... tämä edellyttäisi isoa mahtia ja näppäryyttä... jos loitsun heittäisi iskuhetkellä 1 niin sen voisi tehdä 4 ja 7 ja 10 iskuhetkellä myös joten jos on 2 loitsua yli 100 niin voisi heittää 4 loitsua... :smile: se olisi hauskaa... no kuitenkin mitäs tässä tapauksessa joku tekisi...
|
Nysalor
linkki
10. kesäkuuta 2001 kello 9.32
|
Nysalor
10. kesäkuuta 2001 kello 9.32
linkki
|
[i:06b30e0320] Loitsuja voisi heittää 2 vuorossa jos niin katsotaan mutta jos henkiloitsujen kyky on yli 100 niin voisiko esim haavan kyvyn jakamaan kahtia kuten lyönneissä ja siten hettämään 2 haavaa ja jonkun muun loitsun...[/i:06b30e0320]
Tuskin tämä kahden vaikutuksen saaminen oikein toimii loitsuissa. Jokainen henkiloitsuhan vaatii kuitenkin henkistä energiaa eli taikapisteitä, joten kahden Haava-loitsun vaikutuksen aikaansaaminen vaatisi nähdäkseni myös kaksi taikapistettä, eikä yhden loitsun voima siihen riitä. Mielenkiintoinen ajatus kuitenkin, vaikka ehkä loitsujen kaksinkertainen heittäminen saattaisi muuttaa liiaksi pelin tasapainoa.
[i:06b30e0320] no kuitenkin mitäs tässä tapauksessa joku tekisi...[/i:06b30e0320]
Kuten taisi tulla jo ilmi, minä en kyseistä sääntöä hyväksyisi.
|
Guzmo
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 19.26
|
Guzmo
11. kesäkuuta 2001 kello 19.26
linkki
|
[quote:08b1c8cb2e]
Loitsuja voisi heittää 2 vuorossa jos niin katsotaan mutta jos henkiloitsujen kyky on yli 100 niin voisiko esim haavan kyvyn jakamaan kahtia kuten lyönneissä ja siten hettämään 2 haavaa ja jonkun muun loitsun... tämä edellyttäisi isoa mahtia ja näppäryyttä... jos loitsun heittäisi iskuhetkellä 1 niin sen voisi tehdä 4 ja 7 ja 10 iskuhetkellä myös joten jos on 2 loitsua yli 100 niin voisi heittää 4 loitsua... se olisi hauskaa... no kuitenkin mitäs tässä tapauksessa joku tekisi...
[/quote:08b1c8cb2e]
Hauskaa, mutta samalla liian tehokasta :sad:
----------------------------
- Guzmo
|
Anonymous
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 12.16
|
Anonymous
11. kesäkuuta 2001 kello 12.16
linkki
|
Se olisi liian tehokasta... todellakin mutta eikös tuoolisi ihan mahdollista jos PJ sallii sen... eihän se ihan mahdottomuus ole... muuta mitä mieltä olette siitä onko se mahdollinen vai ei? Ja antaisiko joku käyttää tuollaista pelissään?
|
Nysalor
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 9.19
|
Nysalor
11. kesäkuuta 2001 kello 9.19
linkki
|
[i:a693979065] mutta eikös tuoolisi ihan mahdollista jos PJ sallii sen...[/i:a693979065]
Tokihan pelinjohtajan päätöksellä voi sallia vaikka mitä. Hän voi päättää vaikka, etteivät loitsut maksa ollenkaan taikapisteitä, että niiden heittäminen onnistuu automaattisesti, että loitsujen muistaminen ei vie vapaata ÄLY:ä, jne. Suunnilleen kaikki on päätöksestä kiinni.
[i:a693979065] Ja antaisiko joku käyttää tuollaista pelissään?[/i:a693979065]
Tähän taas vastaan, kuten jo aikaisemminkin, että en antaisi käyttää. Minusta se on turhan voimakasta ja ristiriitaista minun Gloranthani periaatteiden kanssa. Mutta jokainen muu tietysti tekee, kuten haluaa. En halua millään muotoa väittää, ettei tuollainen sääntö saattaisi jollekulle sopiakin.
|
Anonymous
linkki
11. kesäkuuta 2001 kello 15.40
|
Anonymous
11. kesäkuuta 2001 kello 15.40
linkki
|
Tietenkin samalla riippuu hiukan millaisia loitsuja käyttää... jotain paranna loitsua olisi mahdollista kayttää mutta haava olisi liian tappava... jotkin muutkin loitsut saattaisivat olla hieman liian radikaaleja...
Myös mitä taikuutta hahmo käyttää vaikuttaa asiaan... vaikka velhojen Ime taijat ovat TODELLA rankkoja jos niitä parikin pistää putkeen... mutta jotkut loitsut ovat huomattavasti huonompia...
Itse antaisin käyttää tätä mahdollisuutta jos tilanne vaatisi erittäin suurta tehokkuutta taikojalta... jos muut olisivat vaikka Riimulordeja ja uusi hekitaikuutta käyttävä pelaaja tulisi mukaan... hän saisi vaikka käyttää haavaa tuolla tavalla koska muuten hän ei olisi kovin hyödyllinen porukalle ja uudella hahmolla pelaaminen saattaisi olla hieman tylsää...
|
Nysalor
linkki
12. kesäkuuta 2001 kello 16.36
|
Nysalor
12. kesäkuuta 2001 kello 16.36
linkki
|
[i:f201aef6c3] jotain paranna loitsua olisi mahdollista kayttää mutta haava olisi liian tappava...[/i:f201aef6c3]
Tosin tarpeeksi tehokas Parannus ajaisi saman asian, eikä tarvitsisi ryhtyä laskemaan onnistumismahdollisuuksia. Kannattaahan nyt tehokas Parannus-loitsu pitää takataskussa pahan tilanteen varalle! :smile:
[i:f201aef6c3] jos muut olisivat vaikka Riimulordeja ja uusi hekitaikuutta käyttävä pelaaja tulisi mukaan...[/i:f201aef6c3]
Minä taas ratkaisisin tämän ongelman siten, että antaisin tälle uudelle pelihahmolle sen verran taikuutta, taikaesineitä ja muita varusteita, jotta hän vastaisi muun porukan tasoa. Voisihan tyyppi olla vaikka jonkinlainen apulaisshamaani tai aloitteleva shamaani, jolloin häneltä löytyisi varmasti riimulordeja vastaavaa potentiaalia. Hahmokohtaisten etujen antaminen saattaa sitten olla hankalaa sääntöjen tasapuolisuuden suhteen.
|
Waylander
linkki
26. heinäkuuta 2001 kello 19.53
|
Waylander
26. heinäkuuta 2001 kello 19.53
linkki
|
Riimuloitsuja voi heittää yhden MV:ssä. Henkiloitsuja npp-ih + pisteet ja seuraavaan loitsuun samalla vuorolla pitää olla väliä 3ih:ta mutta siihen ei lasketa näppistä mukaan.
Muuten, henkiloitsujen kantomatkaksi kandee laittaa MHT*5. Tulee vähän mielenkiintoa ja muutenkin järkeä. Mistä lienee revitty se 50m..?
|
Nysalor
linkki
26. heinäkuuta 2001 kello 14.32
|
Nysalor
26. heinäkuuta 2001 kello 14.32
linkki
|
[i:22fbd9eba4] Muuten, henkiloitsujen kantomatkaksi kandee laittaa MHT*5.[/i:22fbd9eba4]
Entäpäs sitten, jos MHT onkin jotain 200... :smile: Eikös silloin loitsuja voisi heittää vähän turhan kauaksi?
|
Waylander
linkki
26. heinäkuuta 2001 kello 2.59
|
Waylander
26. heinäkuuta 2001 kello 2.59
linkki
|
Hmmm...soisimpa melkein sellaisen edun henkilölle joka tuollaisen Mahdin on saanut kasattua. Pystyväthän velhotkin pätkimään toiselle mantereelle pienillä matriiseillaan...tasoittaa vähän puntteja mielestäni. |I:/ -->
|
Nysalor
linkki
26. heinäkuuta 2001 kello 7.06
|
Nysalor
26. heinäkuuta 2001 kello 7.06
linkki
|
[i:9b1914d258] Pystyväthän velhotkin pätkimään toiselle mantereelle pienillä matriiseillaan[/i:9b1914d258]
Ja henkitaikuutta lunarkyvyillä manipuloivat velhotkin pystyvät kai periaatteessa tuohon samaan. Jos henkiloitsun kantomatka olisi MHTx5, niin taitaisi lunarilaisten Kantomatka-kyky käydä aivan tarpeettomaksi. Siksikään en oikein innostu tuosta säännöstä. Heillä on muuten myös kyky nimeltä Yhdistäminen, jonka avulla voi muistaakseni heitellä useita henkiloitsuja kerralla.
|
Guzmo
linkki
27. heinäkuuta 2001 kello 9.31
|
Guzmo
27. heinäkuuta 2001 kello 9.31
linkki
|
Eikös eukko piikkisilmällä ollut MHT 1000 vai jopa 2000?
MHTx5 hmm....
5000 metriä -> Eukko tiputtaisi Sotilassataman pojjaat turvallisesti 5 kilsan päästä :smile:
Vaatisi velhotaikuuden kantomatkallakin aika kovan boostauksen.
Tässä on nyt havaittavissa melkoinen porsaanreikä.
Tai miten sen nyt ottaa. Jos haluaa voimistaa shamaaneja ja muita kovemman luokan hiihtäjiä, niin mikäpäs siinä.
- Guzmo
|
Waylander
linkki
27. heinäkuuta 2001 kello 12.33
|
Waylander
27. heinäkuuta 2001 kello 12.33
linkki
|
Meinaatteko että Piikkisilmä todella näkee 5km päähän ja vaivaantuu sieltä asti tekemään jotain offensia? Henkitaikuuden kestoaika on edelleen 5min...
Minua ei haittaa se että muutamalla lunarilla on jo keinoja manipuloida noita ominaisuuksia, sillä 95% kaikista taikuuden käyttäjistä kuuluu kategoriaan Mht = 5-20. Kuten sanoin, nyt shamaani voi ottaa hieman rennommin pappeja ja velhoja vastaan, mikä ei kuitenkaan ole tuon muutokseni pääsyy, vaan pikemminkin pieni muuttuva tekijä joka tekee elämisen mielenkiintoisemmaksi Gloranthassa!
Piikkisilmä ja muut megaluokan mököt ovat way-out-of normal adventurer's league joten heitä ei kannata ottaa mihinkään vertailukohdaksi. Mutta kenkkuilun vuoksi, Halcyon pystyy pätkäisemään Piikkisilmän velhoudellaan mistä tahansa jos sattuu tietämään missä se eukko lymyää...reilua?
|
Nysalor
linkki
27. heinäkuuta 2001 kello 14.05
|
Nysalor
27. heinäkuuta 2001 kello 14.05
linkki
|
Guzmo:
[i:836c7340a8] Eikös eukko piikkisilmällä ollut MHT 1000 vai jopa 2000?[/i:836c7340a8]
Itse asiassa "vain" 1000. :smile: Se tekisi siis viisi kilometriä. Vastaavaan velhoiluun tarvitsisi yhdeksän pistettä Kantomatkaa.
JJaho:
[i:836c7340a8] Meinaatteko että Piikkisilmä todella näkee 5km päähän ja vaivaantuu sieltä asti tekemään jotain offensia?[/i:836c7340a8]
No, ehkä siinä vähän Kaukonäköä tarvitsisi, mutta kaipa Eukko sellaisenkin voisi hommata.
[i:836c7340a8] Kuten sanoin, nyt shamaani voi ottaa hieman rennommin pappeja ja velhoja vastaan[/i:836c7340a8]
Eihän riimuloitsujenkaan kantomatka ole kuin 100 metriä eli puolet henkiloitsua pidempi. Sen sijaan kantomatkallisen velholoitsun voi heittää normaalisti vain kymmenen metrin päähän ilman manipulointia. No, minulla ei ole tullut kovin usein vastaan sellaisia tilanteita, joissa kantomatka olisi ollut aivan riittämätön, joten en näe tuota juttua ongelmana.
[i:836c7340a8] Mutta kenkkuilun vuoksi, Halcyon pystyy pätkäisemään Piikkisilmän velhoudellaan mistä tahansa jos sattuu tietämään missä se eukko lymyää...reilua?[/i:836c7340a8]
Mutta eikö Halcyoninkin täytyisi nähdä kohteensa? Ja siihen hän varmaan tarvitsisi Näön projektiota. Sitä paitsi Halcyon taitaa olla aika pehmeää kamaa mahtinsa suhteen Eukko Piikkisilmään verrattuna. Siksipä luulisin, että Halcyon parka jäisi tappiolle, jos nämä kaksi ryhtyisivät taistelemaan maagisesti.
|
Guzmo
linkki
27. heinäkuuta 2001 kello 13.58
|
Guzmo
27. heinäkuuta 2001 kello 13.58
linkki
|
Niin no Halcyon ehkä yrittäisi kuitenkin tappaa eukon fyysisesti. Mitkään halvaukset ja tukehduttamiset tuskin onnistuisivat.
Ja kyllä se Eukkokin luulis talttuvan jos Halcyon komentaisi 500 örkkiä sen kimppuun.
Älytöntä ylivoimaa vastaan ei voi pärjätä kuin todelliset [b:0a33501981] sankarit[/b:0a33501981].
- Guzmo
|
Nysalor
linkki
26. heinäkuuta 2001 kello 21.59
|
Nysalor
26. heinäkuuta 2001 kello 21.59
linkki
|
[i:d5837e4806] Niin no Halcyon ehkä yrittäisi kuitenkin tappaa eukon fyysisesti.[/i:d5837e4806]
Totta, Eukko ei ole fyysisesti kovin kestävä. Sen sijaan jos hänellä on aikaa heittää Hitaus, niin hyökkäävä Halcyonkin pysähtyy kuin seinään. Toisaalta ehkä kuolemakaan ei ole Eukolle mikään muu kuin hetkellinen haitta, koska henki tuskin lähtee minnekään pois. Ja varmasti Eukko haluaisi kostaa sellaiselle röyhkimykselle, joka uskaltaa tuhota hänen ruumiinsa.
[i:d5837e4806] Ja kyllä se Eukkokin luulis talttuvan jos Halcyon komentaisi 500 örkkiä sen kimppuun.[/i:d5837e4806]
Ehkä Eukko voisi jyrätä mokomat örkit 40 kuutiometrin maa-alkeisvoimallaan. Mutta toisaalta tämä ei enää loitsuihin liity ollenkaan. |I:/ -->
|
Waylander
linkki
30. heinäkuuta 2001 kello 19.48
|
Waylander
30. heinäkuuta 2001 kello 19.48
linkki
|
Hmm...hyviä pointteja nostatte esiin tuon Mht*5 kantomatkan suhteen. Ongelmana näyttäisi vain olevan niin tässä kuin kaikessa muussakin vastaavassa muutoksessa se että RuneQuestin säännöt tuppaavat särkymään marginaali tapauksissa (Mht 1000, Hyök.% 2000).
En tehnyt tuota muutosta ajatellen näitä hirmuja, vaan ajattelin sellaisia tilanteita jotka tulevat esiin "vain" 99.9:ssä prosentissa kohtaamisia. Tuollaisia tapauksia kuten Piikkisilmä minä en edes ajattele ennen kuin asia tulee eteen, eikä kenenkään tulisi ajatella. Toimintatavat ovat täysin erit näissä kuvioissa.
Mutta keskustelun vuoksi hatusta vedettynä...
1) Jos Piikkisilmä olisi sellainen annoying tapaus että hän nakkelisi ohikulkijoihin kaiken päivää joitain masennuksia niin kait siihen joku saaren muinaisista sankareista olisi puuttunut kovalla kädellä!
2) Jos pelaajieni olisi tarve mennä sitä noitaa vastaan niin kyllä heille soisi pienen vinkin että siellä on äärimmäisen voimallinen olento vastassa. Normaalit suojaukset ovat auttamatta riittämättömiä..älykkäinä tyyppeinä he epäilemättä etsisivät keinon suojautua paremmin. Itseasiassa tuollaisen olennon kuin Piikkisilmä tuhoaminen pitäisikin olla melkoinen kampanja eikä mikään 'illan viimeinen kohtaaminen'.
3) Katseelta voi piiloutua.
|
Tupew
linkki
8. elokuuta 2002 kello 19.37
|
Tupew
8. elokuuta 2002 kello 19.37
linkki
|
Meillä on niin että voi heittää maximissaan 2 loitsua ensin jos yllättää ja toinen kun loitsut tulevat meillä aina ensin.
Miksi muuten täällä puhutaan vain jostain eukko piikkisilmästä onko se joku suuri velho vai :oops:
|
Nysalor
linkki
8. elokuuta 2002 kello 20.23
|
Nysalor
8. elokuuta 2002 kello 20.23
linkki
|
Tupew:
[i:551b41940d]Miksi muuten täällä puhutaan vain jostain eukko piikkisilmästä onko se joku suuri velho vai[/i:551b41940d]
Tässä aiheessa on puhuttu muustakin, mutta ilmeisesti tässä aiheessa olemme jälleen kerran harhautuneet ohi varsinaisesta aiheesta. Tämä viestiketju on sattumoisin jo vuoden vanha, joten silloin ei ollut mahdollisuutta siirrellä viestejä omaan aiheeseensa, eikä enää jälkikäteen innosta suuresti siirrellä viestejä sopiviin paikkoihin.
Eukko Piikkisilmä ei ole suuri velho, vaan Balazarissa (tai Aarnikotkien saarella) asuva paha henki.
|
Salmanuoli
linkki
9. elokuuta 2002 kello 10.16
|
Salmanuoli
9. elokuuta 2002 kello 10.16
linkki
|
Takaisin taikuuden nopeuteen.
Loitsimisesta taistelemiseen ja taistelemiesta loitsimiseen siirryttäessä menee se 3 IH:ta, sehän on selvää. Kysymys kuuluu, voiko noiden kolmen iskuhetken aikana väistää tai torjua. Lyödä ei ainakaan. Tuo nimittäin on yllättävän merkittävä kysymys monen hensissäsäilymisen kannalta.
Tuleeko tuo sama 3 iskuhetkeä kestävä siirtyminen myös riimutaikuudessa?
Olikos olemassa jotain virallista sääntöä että loitsiessa voi väsitää puolella taidolla?
En muista/osaa tulkita sääntöjä, meneekö myös jokaisen loitsun välissä (mikäli taikoo monta loitsua samalla vuorolla) se 3 iskuhetkeä. esim. 1pp henkiloitsu jos hahmolla on NPP iskuhetki 2 lähtisi iskuhetkellä 3 ja seuraava tulisi siis iskuhetkelle 6 tai 9? Mites mites...
Pähkinää..
-Salmis
|
TypoDemon
linkki
10. elokuuta 2002 kello 8.19
|
TypoDemon
10. elokuuta 2002 kello 8.19
linkki
|
Salmis:
"En muista/osaa tulkita sääntöjä, meneekö myös jokaisen loitsun välissä (mikäli taikoo monta loitsua samalla vuorolla) se 3 iskuhetkeä. esim. 1pp henkiloitsu jos hahmolla on NPP iskuhetki 2 lähtisi iskuhetkellä 3 ja seuraava tulisi siis iskuhetkelle 6 tai 9? Mites mites..."
Käsittääkseni ensimmäinen loitsu tulee Npp IH + taikapisteiden määrä. Jos loitsunheittoa jatkaa siitä heti perään, niin siinä käsittääkseni pitää olla välissä 1 IH, joten seuraava tulisi Npp IH + taikapisteidenmäärä + 1 päästä. Asiasta en ole varma, joten saattaa hyvinkin todennäköisesti olla niin että se menee jotenkin muuten.
Ps: Koulu alkaa pian! JES! :-D
|
haslik
linkki
13. marraskuuta 2002 kello 14.11
|
haslik
13. marraskuuta 2002 kello 14.11
linkki
|
[quote:4d9bef1d0a="TypoDemon"]Salmis:
"En muista/osaa tulkita sääntöjä, meneekö myös jokaisen loitsun välissä (mikäli taikoo monta loitsua samalla vuorolla) se 3 iskuhetkeä. esim. 1pp henkiloitsu jos hahmolla on NPP iskuhetki 2 lähtisi iskuhetkellä 3 ja seuraava tulisi siis iskuhetkelle 6 tai 9? Mites mites..."
Käsittääkseni ensimmäinen loitsu tulee Npp IH + taikapisteiden määrä. Jos loitsunheittoa jatkaa siitä heti perään, niin siinä käsittääkseni pitää olla välissä 1 IH, joten seuraava tulisi Npp IH + taikapisteidenmäärä + 1 päästä. Asiasta en ole varma, joten saattaa hyvinkin todennäköisesti olla niin että se menee jotenkin muuten.
Ps: Koulu alkaa pian! JES! :-D[/quote:4d9bef1d0a]
Meidän ryhmämme tulkinta on seuraava: Ensimmäinen loitsu lähteen hahmon NPP IH:n + taikapisteiden kohdalla, eli 3pisteen taika lähtee tavallisella NPP IH3:n hemmolla 6 kohdalla. Sen jälkeen tulee 3 IH:n tauko kun tekee jotain muuta kuin mitä äsken. Tämä 3 tehtävien välissä löytyy sääntökirjasta. Se mikä tekee tästä hyvän, on se että taikuutta voi jatkaa seuraavalle melee toisin kuin asetaisteluissa. Kun heität toisen 2 pisteen loitsun, niin se tapahtuu IH4:llä seuraavalla meleellä. Näin voimme tehdä myös erittäin voimakkaita taikoja (>6) ennen taistelua, siinä menee vain aikaa.
Normaalisti voit heittää vain yhtä taikaa samalla kertaa, mutta on olemassa taikoja jotka kahdentavat taiat. Meillä on HeroQuestin avulla saatu ominaisuus eräällä hahmolla jotta hän voi heittää kaksi taikaa samaan aikaan, myöskin eri taikoja. Lisäksi hänellä on lumottu esine joka lisää vielä kolmannen samanaikaisen taian.
Joku kysyi kuinka pitkälle henkitaikuus yltää. Vanhan sääntökirjan mukaan se yltää normaalisti 80 metrin päähän. Riimutaikuus yltää pitempää, en tosin nyt muista kuinka pitkälle, olisiko ollut 150m. Tämän takia velhojen loitsut voivat olla erittäin hyviä, sillä niillä voi määritellä kuinka pitkälle heidän taikansa kantaa.
|