Vanha foorumi

Takaisin

Sisäsiittoisuutta ?

Yleinen keskustelu
Kasila 12. elokuuta 2002 kello 15.13
Kirjoittaja Viesti
Kasila linkki 12. elokuuta 2002 kello 15.13
Kasila 12. elokuuta 2002 kello 15.13 linkki OK Herrat ylijumalat... Siis nysalorit ja muut juipit. Aika pienoinen porukka teitä on jotka tänne kirjoittelee. Minusta on hauska lueskella joidenkin teidän juttuja Esim. Nysalorin massiivisia kopiointeja suoraan kirjasta. Onkelma on se että sisäsiittoisuus uhkaa kovasti foorumia jos ei anneta "kaikkien kirjoittaa tyylillään". Joku saa heti itkuraivarin jos kirjoittaa sanat: Vittu (oiva sana mutta nykyään liikaa käytetty) Paska(hyvä perus kirosana) Helvetti (ihan jees kiroilu "välisana"). Eli jos joku (Hiski-ihan-sama-kuka) saa kirjoitus tyylistäni (agressiivinen ja anteeksi pyytelemätön) ihottumaa tai tissienkasvua en ole siitä vastuussa. Sitten siittoisuuteen. Massat liikkeelle. Nysa on kirjouttanut joka 20% viesteistä ja guismä toiset.... No ei pojat(kai ???) tukita niitä totuuden torvia mutta ei myöskään itkeskellä jos vastauksessa lukee VITUN HOMO oot väärässä (homo sana on yleinen poikkeavuutta osoittava sana ja homoja vastaan minulla ei ole mitään). Kimmokkeen sain Hiski-mighty-conanilta
Nysalor linkki 12. elokuuta 2002 kello 15.38
Nysalor 12. elokuuta 2002 kello 15.38 linkki Kasila: [i:8e377ffbd5]OK Herrat ylijumalat... Siis nysalorit ja muut juipit.[/i:8e377ffbd5] Minä olen jo kaukana noin maalliselta tasolta, kun olen Kosminen lohikäärme - siis kaikki olemassa oleva. :) [i:8e377ffbd5]Aika pienoinen porukka teitä on jotka tänne kirjoittelee.[/i:8e377ffbd5] Vakituisesti tänne kirjoittaa tosiaankin valitettavan pieni joukko. Minun puolestani useammat ihmiset voisivat ottaa kantaa ajankohtaisiin aiheisiin. Kirjoittakaa ihmeessä uusista ja kiinnostavista aiheista ja kysymyksistä! Hyvänä esimerkkinä Chividal on tuonut foorumille pohdiskelua dracoliskoista, josta varmasti saisi ajatuksia irti. [i:8e377ffbd5]Minusta on hauska lueskella joidenkin teidän juttuja Esim. Nysalorin massiivisia kopiointeja suoraan kirjasta.[/i:8e377ffbd5] Massiivisia? Tuskin sentään minun yleensä muutaman virkkeen lainaukseni ovat kovin massiivisia. Niitäkin pyrin käyttämään vain siksi, että voin todella osoittaa, mitä kirjassa sanotaan ja esittää siihen mahdollisia spekulaatioita ja sellaista. [i:8e377ffbd5]Onkelma on se että sisäsiittoisuus uhkaa kovasti foorumia jos ei anneta "kaikkien kirjoittaa tyylillään". Joku saa heti itkuraivarin jos kirjoittaa sanat: Vittu (oiva sana mutta nykyään liikaa käytetty) Paska(hyvä perus kirosana) Helvetti (ihan jees kiroilu "välisana"). Eli jos joku (Hiski-ihan-sama-kuka) saa kirjoitus tyylistäni (agressiivinen ja anteeksi pyytelemätön) ihottumaa tai tissienkasvua en ole siitä vastuussa.[/i:8e377ffbd5] Eiköhän foorumilla ole tyyli aika vapaa, kunhan ei kirjoittele pelkkiä lyhyitä ja turhia kommentteja ikivanhoihin viesteihin ja koettaa saada tekstistään edes jokseenkin ymmärrettävää. Muiden foorumin lukijoiden kannalta on ikävää, jos joku kirjoittaa tekstiä yhteen pötköön ilman välimerkkejä tai isoja kirjaimia tai tunkee peräkkäin epämääräisesti koostettuja lauseita, joilla ei tunnu olevan suurestikaan yhteistä. Minä en ainakaan kiroilusta ota suuremmin nokkiini, enkä sitä itsekään tosin harrasta, mutta aika tarkoituksettomalta se välillä saattaa tuntua. Eikö asiaa voisi ilmaista muullakin tavalla? Joka tapauksessa henkilökohtainen solvaaminen vaikuttaa minusta aika epämiellyttävältä foorumilla. Emme me kai ole toisiamme haukkumassa? Jos viesti alkaa lausahduksella ”Joo topi-hiski-mikä-vitun-conani-viljami”, niin asiallisuudessa voisi olla parantamisen varaa. Mitä tuolla ilmauksella oli muka tarkoitus sanoa? Minulle sen merkitys jäi ainakin aika käsittämättömäksi. [i:8e377ffbd5]Sitten siittoisuuteen. Massat liikkeelle. Nysa on kirjouttanut joka 20% viesteistä ja guismä toiset.... No ei pojat(kai ???) tukita niitä totuuden torvia mutta ei myöskään itkeskellä jos vastauksessa lukee VITUN HOMO oot väärässä[/i:8e377ffbd5] Joo, minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan, että tänne kirjoittaisivat paljon useammat ihmiset kuin mitä kirjoittavat tällä hetkellä. Minä olen kirjoittanut todella paljon viestejä, sillä olen ollut foorumilla mukana aivan alusta asti ja lueskelen foorumin keskustelua päivittäin. Toivottavasti et paheksu sitä. Olisin kuullut mielelläni lisää sinunkin kostonhenki-ideoistasi, hyvä Kasila, vaikka oma linjani lienee aivan toisenlainen. Samoin oman Gloranthan ja virallisen Gloranthan yhdistelystä saisi varmaan aikaan hyvää keskustelua, kuten myös syvällisestä energiansäilyvyysaiheesta.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 12. elokuuta 2002 kello 16.13
Topi Hiski Viljami Salmi 12. elokuuta 2002 kello 16.13 linkki [quote:78de5b39d7]Eli jos joku (Hiski-ihan-sama-kuka) saa kirjoitus tyylistäni (agressiivinen ja anteeksi pyytelemätön) ihottumaa tai tissienkasvua en ole siitä vastuussa. [/quote:78de5b39d7] Et kyllä olekkaan. :) Ei hemmetti kasila! Siis ihme jannu kyllä olet! Missä vaiheessa mie oon suuttunut mistään tai pelästynyt mitään mitä sinä olet kirjottanut!? :-D Annan todella hyvän neuvon: Huumori on aivan helevetin hyvä asia ja KAIKKI mitä tällä foorumilla ja netissä yleensäkkin luetaan kannattaa lukee huumorilla. Kirjottele IHAN miten haluat, mutta voit samalla ihan rauhassa ottaa vastaan vähän samaa mitä kirjotat. Ei, mut oikeesti turha stressata ja vittuilla täällä netissä, ei siitä saa mitään järkevää irti. Mut oikeesti nyt kiinnostuin tosiaan minkälainen porukka siellä oikeen pelaa siellä. Kun kerran tekin olette lähellä jykylää niin ensi saunailtaan lämmin kutsu käy! Voit vaikka tulla hakkaamaan mut! :) Kun vähän nähtäisiin toisiamme, niin varmasti löytys enemmän ymmärystä kaikilta puolilta. Viestitellään.
Kasila linkki 12. elokuuta 2002 kello 16.50
Kasila 12. elokuuta 2002 kello 16.50 linkki heh,,, [quote:e6d1b45ba6]Annan todella hyvän neuvon: Huumori on aivan helevetin hyvä asia ja KAIKKI mitä tällä foorumilla ja netissä yleensäkkin luetaan kannattaa lukee huumorilla. Kirjottele IHAN miten haluat, mutta voit samalla ihan rauhassa ottaa vastaan vähän samaa mitä kirjotat. Ei, mut oikeesti turha stressata ja vittuilla täällä netissä, ei siitä saa mitään järkevää irti[/quote:e6d1b45ba6] hehe.. sitä sitä--- Joo ei siinä asun LPR-- ja jengi on ties missä Mutta Aztek the wild ois seuraa vailla se asuu JKL... Joo ties vaikka pelaajaks tulis... Perkele kun asuu siperiassa... :) Heil To all !!! (exept the moon thing)
petteri linkki 12. elokuuta 2002 kello 18.55
petteri 12. elokuuta 2002 kello 18.55 linkki Kasila ruulz :lol: No joo, mutta täytyy myöntää että kaikkiin aiheisiin ei jaksa vastata, mutta kai tossa syksymmällä kun ihmiset palailevat kesälaitumilta alkaa taas juttua tulemaan.
Guzmo linkki 12. elokuuta 2002 kello 22.28
Guzmo 12. elokuuta 2002 kello 22.28 linkki Ehkä tänne ei jaksa kaikki enään kirjoittaa sen takia kun keskustelun taso on tippunut ulkoisesti ja sisällöllisesti. FAQ:n voisi edelleen lukea useat henkilöt ajatuksen kanssa. Minäkin yritän lukea sitä, mutta ei ole vielä tuottanut tulosta. Kannattaa kai silti yrittää :)
Marcus Maximus linkki 12. elokuuta 2002 kello 23.09
Marcus Maximus 12. elokuuta 2002 kello 23.09 linkki Samaa mieltä, Guzmo. Lisäksi Glorantha-innostukseni tulee ja menee auringonpilkkujen funktiona, ja viime aikoina mielessä on ollut muuta; lähinnä Wraith, Aberrant ja Trinity. Ja, sain 140 €:n puhelinlaskun. Voin korjata omaa viimeaikaista hiljaiseloani kommentoimalla kerralla kaikki viimeaikaiset keskustelua herättäneet aiheet kuntoon. [list:f170b320a4]- Ärsyttävin rotu on Bogle. Ne on tosi ärsyttäviä, meidän pelissä oli sellainen. - Mun suosikkirotu on peikko. Peikot on tosi vahvoja ja makeita. Mä en oo koskaan pelannut peikkoa. - Mun mielestä dd ei ole tosi paska. - Meidän pelissä saa kokemusheittoja ihan liian vähän. PJ on tyhmä. - Joo, mä oon ihan samaa mieltä. - Vittu. [/list:u:f170b320a4] Tai, toisin sanoen: Lukekaa se vitun faq. Kasilan alkuperäiseen kommenttiin sisäsiittoisuudesta vielä se, että jos joku kirjoittaa paljon, se ei estä ketään muuta kirjoittamasta myös. Tänne internetin rajattomaan ihanuuteen mahtuu juuri niin paljon tavaraa kun halutaan tuottaa. - Marcus (Okei. Kello on vähän yli kaksi yöllä enkä taida olla kauhean produktiivinen. Älkää ottako tätä flamesodan avauksena, Guzmo vain on valitettavan oikeassa.)
Farian linkki 14. elokuuta 2002 kello 10.00
Farian 14. elokuuta 2002 kello 10.00 linkki Ensinnäkin, piiri-pieni-pyörii-meininkiin on varmasti pääasiallisena syynä tietämättömyys. Ellette ole jo mainostaneet tätä paikkaa roolipeliseuroille, tehkää se. Vaikkapa osoitteesta www.uta.fi/jarjestot/tyr/linkit.html löytyy kelvollinen linkkilista suomalaisista roolipeliseuroista, useimmille voi varmasti lähettää mainossähköpostia. Myös muilla alaa sivuavilla foorumeilla voisi käydä mainitsemassa tämän olemassaolosta. Keskustelun vähäisyyteen voi vaikuttaa myös se, että tämän foorumin aihe on rajattu hyvin tarkasti lukuunottamatta näitä kahta yleiskeskustelualuetta. Vaikka rajaus on perusteltu, se kuitenkin myös rajoittaa ja hillitsee keskustelua. Mitä pienempi aihealue, sitä vähemmän keskusteltavaa ja ihmisiä, joilla on siitä sanottavaa tai siihen vastattavaa. Kielenkäytöstä olen eri mieltä Kasilan kanssa. Kiroileminen ja ruokottomuudet eivät varmasti edistä tai paranna keskustelua millään tavoin, pikemminkin päin vastoin. Itse ainakin olen todennut, että ihmisiltä, jotka tuntevat tarvetta ilmaista itseään kirjoittaen epäselvästi tai raivoten kuin nelivuotiaat uhmaikäiset, ei kannata odottaa myöskään sisältöä enempää kuin uhmaikäiseltä. Kuka jaksaa ottaa sellaisen vakavasti? Foorumin toimivuus ei mielestäni ole kiinni siitä, mitä vapauksia siellä sallitaan. Ne pari fantasiafoorumia, joilla pyörin enemmän, valvovat erittäin tiukasti kiroilua ja asiattomuuksia, ja silti ne ovat erittäin suosittuja. Pikemminkin tiukkaa valvontaa kiitellään, koska sen ansiosta foorumilla on miellyttävä ilmapiiri ja siellä on mukava keskustella. Ja kaikkihan tietävät, että olipa kyse ihan mistä tahansa asiasta tai tilanteesta, ihmiset eivät koskaan lue ohjeita tai kylttejä tai FAQ:ta koska he haluavat opetella säännöt kantapään kautta.
Chividal linkki 14. elokuuta 2002 kello 10.11
Chividal 14. elokuuta 2002 kello 10.11 linkki Farian: [i:ce4ee86bba]Keskustelun vähäisyyteen voi vaikuttaa myös se, että tämän foorumin aihe on rajattu hyvin tarkasti lukuunottamatta näitä kahta yleiskeskustelualuetta[/i:ce4ee86bba] Totta ja oikein. Itse en ainakaan halua tänne DD:n, Rolen tms. pelien edustajia. Kaksi syytä: 1. lopettaisin varmasti tuon roolipelikeskustelu aiheen lukemisen, koska nuo pelit eivät kiinnosta pätkääkään. Lisäksi en enää jaksaisi etsiä oikeasti kiinnostavaa aihetta jos aiheita olisi miljardi. Tuo threadi on mielestäni hyvä juuri sellaisena kun se on, eli gloranthafiilien keskustelua [i:ce4ee86bba]roolipelaamisesta[/i:ce4ee86bba]. 2. Nuo muut ropeltajat eivät varmasti voisi olla kirjoittamatta Glorantha, HQ tai RQ aiheista, vaikkeivat niistä mitään ymmärtäisikään. --> lisää roskamaileja. PS: Mainostusta pitää olla, muttei liian aggressivista. Muuten saadaan liikkeelle myös liian moni Gloranthan vihaaja.
Guzmo linkki 14. elokuuta 2002 kello 11.04
Guzmo 14. elokuuta 2002 kello 11.04 linkki [quote:69543d115b="Farian"]Ensinnäkin, piiri-pieni-pyörii-meininkiin on varmasti pääasiallisena syynä tietämättömyys. [/quote:69543d115b] Kyllä foorumin nykyinenkin suosio on yllättänyt kaikki alusta asti mukana olleet tahot. Alussa meitä oli vain kourallinen, nyt jo toista sataa. [quote:69543d115b] Ellette ole jo mainostaneet tätä paikkaa roolipeliseuroille, tehkää se. Vaikkapa osoitteesta www.uta.fi/jarjestot/tyr/linkit.html löytyy kelvollinen linkkilista suomalaisista roolipeliseuroista, useimmille voi varmasti lähettää mainossähköpostia. [/quote:69543d115b] Näin on tarkoituskin tehdä. [quote:69543d115b] Myös muilla alaa sivuavilla foorumeilla voisi käydä mainitsemassa tämän olemassaolosta. [/quote:69543d115b] Liian agressiivisella tiedottamisella mukaan tulee ehkä turhankin paljon #####kärpäsiä, mutta kaikella on hintansa. [quote:69543d115b] Keskustelun vähäisyyteen voi vaikuttaa myös se, että tämän foorumin aihe on rajattu hyvin tarkasti lukuunottamatta näitä kahta yleiskeskustelualuetta. Vaikka rajaus on perusteltu, se kuitenkin myös rajoittaa ja hillitsee keskustelua. [/quote:69543d115b] Ketään ei varmaan kiinnostaisikaan nähdä Kasilan ja Nysalorin väittelyä kalaruokien (esin Sampi) valmistuksesta tai Audin virittelemisestä :) Pysytään mieluummin täällä asiassa ja jäteteen muut jutut niille tarkoitetuille foorumeille. [quote:69543d115b] Mitä pienempi aihealue, sitä vähemmän keskusteltavaa ja ihmisiä, joilla on siitä sanottavaa tai siihen vastattavaa. [/quote:69543d115b] Kävijämäärä kasvaa tasaisesti. Vuonna 3000 keskustelu voi olla jo yllättävän aktiivista 8o [quote:69543d115b] Kiroileminen ja ruokottomuudet eivät varmasti edistä tai paranna keskustelua millään tavoin, pikemminkin päin vastoin. Itse ainakin olen todennut, että ihmisiltä, jotka tuntevat tarvetta ilmaista itseään kirjoittaen epäselvästi tai raivoten kuin nelivuotiaat uhmaikäiset, ei kannata odottaa myöskään sisältöä enempää kuin uhmaikäiseltä. Kuka jaksaa ottaa sellaisen vakavasti?[/quote:69543d115b] Totta. Ärräpäiden joukkoon häviää yleensä se itse asia. Suurimmat ruokottumuudet kyllä tarvittaessa karsitaan ja kostonhenget manataan. [quote:69543d115b] Ja kaikkihan tietävät, että olipa kyse ihan mistä tahansa asiasta tai tilanteesta, ihmiset eivät koskaan lue ohjeita tai kylttejä tai FAQ:ta koska he haluavat opetella säännöt kantapään kautta.[/quote:69543d115b] :)
Dovas linkki 14. elokuuta 2002 kello 14.19
Dovas 14. elokuuta 2002 kello 14.19 linkki Jotenkin voi kuvitella että tämä viestiketju on aika looginen seuraus muutaman viime kuun keskustelun tason tehtyä kummallisia kärrynpyöriä (ja varmaan myös looginen siinä mielessä että mikä tahansa keskustelukanava joka valvoo tietynlaisia ruokottomuuksia jossain vaiheessa joutuu haasteiden eteen). Experience points... Mitä nähnyt ja kuullut joidenkin muiden foorumeiden systeemeistä, on tämän foorumin "valvonta" kyllä hieno asia säilyttää. Ns. flame Wars on kyllä vihoviimeinen luovuttamisen vaihe jos siihen täytyisi siirtyä. Hyvä esimerkki: Mulla on eräs perheellinen frendi joka harrastaa runoutta & kirjallisuutta innokkaasti. Hän kävi eräällä suositulla foorumilla usein jonnekka väki pystyi lähettää runoja ym. Porukka siellä oli jotain kirjailijoita & akateemisia guruja. Siellä toimittiin vain varsin häijysti. Sille kaverille kävi niin että sanaharkkaa ilmettyä jonkun kanssa, se joku oli lähettänyt sinne jonkun ihme tunnetun ja perinteisen "Odysseia" tms runon muunneltuna missä viitattiin runon "päähenkilöllä" tähän kaveriini ja että hän on lastensa hyväksikäyttäjä tai jotain. Veljeilikö se vielä ilmeisesti jopa moderaattorin kanssa, joka oli lukinnut ketjun sillain että tää ei voinut enään vastata siihen. Todella rujoa, moraalitonta ja häijyä vatsan alle lyömistä. Tuskin täällä kukaan haluaa mennä mihinkään flame wars linjalle? Toivon todella ettei. Oonhan minäkin joskus saattanut höpöttää jotain täällä hitusen epäselvästi, myönnän. Ja läppää (tällä osastolla) heittänyt. Mutta rajansa kaikella.
Tero Kaija linkki 14. elokuuta 2002 kello 14.46
Tero Kaija 14. elokuuta 2002 kello 14.46 linkki [quote:63ffce00ad="Guzmo"]Kyllä foorumin nykyinenkin suosio on yllättänyt kaikki alusta asti mukana olleet tahot. Alussa meitä oli vain kourallinen, nyt jo toista sataa. [/quote:63ffce00ad] Kukas enää muistaa sitä Boardhostilla pyörinyttä foorumia, josta kaikki lähti kaiketi liikkeelle? Jo silloin hyvin pienessä ajassa foorumi täyttyi viesteistä ja sitten siirryttiinkin varsin mainospainotteiselle Ezboardin palvelimille. Noihin aikoihin kun vertaa, niin kyllä viestien määrä päivittäin on omissa lukemissaan, eli suosio on ollut kova. [quote:63ffce00ad="Farian"]Keskustelun vähäisyyteen voi vaikuttaa myös se, että tämän foorumin aihe on rajattu hyvin tarkasti lukuunottamatta näitä kahta yleiskeskustelualuetta.[/quote:63ffce00ad] Aikasempiin kokemuksiin perustuen kesä hiljentää aika lailla. Kyllä taas kaikkien koulujen alkaessa ja iltojen pimetessä ihmisiä ilmestyy tännekin. Ja jos kerta on Glorantha-foorumi, niin ei sitä keskustelua tarvitse joka asiaan laajentaa. Kyllähän täälläkin ihmisiä käy, mutta se kirjoittamisen kynnys on suuri. Rekisteröityminen on jo iso askel. Kaikilla ei kuitenkaan välttämättä ole enää mitään kysyttävää, tämä foorumi on nykyisellään jo valtava tietopankki Gloranthasta, jos vain vaivautuu haulla etsimään tietoa. [quote:63ffce00ad]Kiroileminen ja ruokottomuudet eivät varmasti edistä tai paranna keskustelua millään tavoin, pikemminkin päin vastoin. Itse ainakin olen todennut, että ihmisiltä, jotka tuntevat tarvetta ilmaista itseään kirjoittaen epäselvästi tai raivoten kuin nelivuotiaat uhmaikäiset, ei kannata odottaa myöskään sisältöä enempää kuin uhmaikäiseltä. Kuka jaksaa ottaa sellaisen vakavasti? [/quote:63ffce00ad] Täysin samaa mieltä. Jatkuvasta kiroilusta tulee lähinnä mieleen teini-iän uhma, mikä on lähinnä huvittavaa. Välillä muutama kirosana tosin voi todellakin painottaa asiaa, mutta joka toisena sanana menettää vaikutuksensa. Mutta yleisesti kannattaa pyrkiä käyttämään muita ilmaisuja kirosanojen tilalla. [quote:63ffce00ad]Pikemminkin tiukkaa valvontaa kiitellään, koska sen ansiosta foorumilla on miellyttävä ilmapiiri ja siellä on mukava keskustella.[/quote:63ffce00ad] Mielestäni täällä keskustelun taso on joka tapauksessa ollut varsin tasokasta. Toki käyttäjämäärien kasvaessa mukaan mahtuu kaikenlaista säätäjää. Tällä foorumilla on kysyjä saanut vastauksen ***tuilun sijaan. Tämä tuntuu harvinaiselta muihin foorumeihin verrattuna.
Nysalor linkki 14. elokuuta 2002 kello 14.54
Nysalor 14. elokuuta 2002 kello 14.54 linkki Farian: [i:9dd2e13c18]Keskustelun vähäisyyteen voi vaikuttaa myös se, että tämän foorumin aihe on rajattu hyvin tarkasti lukuunottamatta näitä kahta yleiskeskustelualuetta. Vaikka rajaus on perusteltu, se kuitenkin myös rajoittaa ja hillitsee keskustelua. Mitä pienempi aihealue, sitä vähemmän keskusteltavaa ja ihmisiä, joilla on siitä sanottavaa tai siihen vastattavaa.[/i:9dd2e13c18] Glorantha, RuneQuest ja Hero Wars ovatkin täällä pääkeskustelunaiheet ja minusta ainakin on hyvä niin. Yleiset keskustelujutut ovat minusta vain ylimääräinen lisä, eikä varmaan ole tarkoituskaan haalia tänne ihmisiä keskustelemaan kolmen pääaiheen ulkopuolisista asioista. Vaikka foorumilla on noiden kolmen aiheen alla useampia foorumeita, ei niidenkään sisällön jako ole mikään ehdoton. RuneQuestin foorumeilla puhutaan aika paljon Gloranthasta ja vastaavasti Glorantha-foorumeilla tulee välillä esiin myös RuneQuestin sääntötekniikkaa. Kunhan tässä ei liian pitkälle mennä, niin minua ainakaan tällainen ei haittaa. Jos sopivan foorumin valitsemisessa on ongelmia, niin kannattaa lähettää viesti lähempänä sen aihetta olevalle foorumille. Kyllä moderaattori sitten siirtää aiheen, jos se ei foorumille sovi. Guzmo: [i:9dd2e13c18]Ketään ei varmaan kiinnostaisikaan nähdä Kasilan ja Nysalorin väittelyä kalaruokien (esin Sampi) valmistuksesta tai Audin virittelemisestä[/i:9dd2e13c18] Luulenpa, etten tulisi missään tapauksessa keskustelemaan kalaruokien valmistamisesta tai Audin virittelemisestä. :) Sen voin melkeinpä luvata, koska nuo asiat ovat minulle paljon vähemmän tuttuja kuin Glorantha. ;) Dovas: [i:9dd2e13c18]Tuskin täällä kukaan haluaa mennä mihinkään flame wars linjalle? Toivon todella ettei.[/i:9dd2e13c18] Joo, asioista saa ja kannattaakin väitellä, mutta nimenomaan argumentoimalla, eikä henkilökohtaisilla haukkumisilla. Foorumilla on käyty kiihkeitäkin keskusteluja (esimerkiksi Plento ja minä aikoinaan :)) ja ne ovat minusta ihan OK, jos keskustelu todella on asiallista. Onhan keskustelussa hiukan lisämakua, kun kantaansa puolustaa täydestä sydämestä. ;)
Dovas linkki 15. elokuuta 2002 kello 10.55
Dovas 15. elokuuta 2002 kello 10.55 linkki Nysalor: [i:5c7ecd8897]Vaikka foorumilla on noiden kolmen aiheen alla useampia foorumeita, ei niidenkään sisällön jako ole mikään ehdoton. RuneQuestin foorumeilla puhutaan aika paljon Gloranthasta ja vastaavasti Glorantha-foorumeilla tulee välillä esiin myös RuneQuestin sääntötekniikkaa. Kunhan tässä ei liian pitkälle mennä, niin minua ainakaan tällainen ei haittaa.[/i:5c7ecd8897] Ja mun mielestä tämän foorumin parhaita puolia on juuri se että tämä nimen omaan on Glorantha aiheinen foorumi. Jos tämän foorumin idea olisi ylipäänsä vain roolipelit, voisi olla hidasta saada vastausta ehkä kirjoituksiin/kysymyksiin jotka koskevat vain Gloranthaa. Varmaan adminilla ja modeillakin olisi triplasti enemmän työtä koko homman ylläpitämisessä. Kyllä täällä pystyy kuitenkin loppujen lopuksi aika laajasti puhumaan eri asioista. Joku vastaa jos vastaa, tahi sitten ei. That`s it. [i:5c7ecd8897]Kyllä moderaattori sitten siirtää aiheen, jos se ei foorumille sovi.[/i:5c7ecd8897] Kröhmm. Mun mielestä se on aika veikeä spelli kun yht`äkkiä jokin aihe on siirtynyt uuteen kotiin ja ääni tuonpuoleisesta sanoo: Koska aihe nyt koskeekin tätä, eikä enään tätä... Sitten joku vastaa Divinationilla: Ei kyllä tämä nyt on kaaos-keskustelu... :) [i:5c7ecd8897]Luulenpa, etten tulisi missään tapauksessa keskustelemaan kalaruokien valmistamisesta tai Audin virittelemisestä. Sen voin melkeinpä luvata[/i:5c7ecd8897] Älä sano! Venataan kun sä valaistut kokonaan. [i:5c7ecd8897]Foorumilla on käyty kiihkeitäkin keskusteluja (esimerkiksi Plento ja minä aikoinaan[/i:5c7ecd8897] Muistissa ovat :wink: .
Guzmo linkki 15. elokuuta 2002 kello 11.58
Guzmo 15. elokuuta 2002 kello 11.58 linkki [quote:b6efb229b2="Nysalor"] Foorumilla on käyty kiihkeitäkin keskusteluja (esimerkiksi Plento ja minä aikoinaan ) ja ne ovat minusta ihan OK, jos keskustelu todella on asiallista.[/quote:b6efb229b2] Voi niitä aikoja :hat:
Grammund linkki 15. elokuuta 2002 kello 18.25
Grammund 15. elokuuta 2002 kello 18.25 linkki Ja saattaapi jollakulla olla muutakin elämää, kuin tämä foorumi(Glorantha). Ja näinollen kerkiää tarkastamaan tilanteen kerran viikossa, varsinkin näin kesäaikaan. Eli hanki elämä Kasila eläkä ota stressiä mitättömistä asioista.
Aztek the Merciful linkki 15. elokuuta 2002 kello 18.43
Aztek the Merciful 15. elokuuta 2002 kello 18.43 linkki [quote:2908157596="Grammund"]Ja saattaapi jollakulla olla muutakin elämää, kuin tämä foorumi(Glorantha). Ja näinollen kerkiää tarkastamaan tilanteen kerran viikossa, varsinkin näin kesäaikaan. Eli hanki elämä Kasila eläkä ota stressiä mitättömistä asioista.[/quote:2908157596] Hanki sinä [i:2908157596]sisälukutaito[/i:2908157596], näin kesällähän siihen olisi mukavasti aikaa. Kyseessä oli tekstin tyylistä kiiskeily, ei se, että ihmiset eivät asu foorumilla.
Grammund linkki 17. elokuuta 2002 kello 13.59
Grammund 17. elokuuta 2002 kello 13.59 linkki Taisi mr Kasila jotain mainita massojen liikkeelle saamisestakin, eikös? Ja kirjotustyylien eroihin en jaksanut ottaa kantaa, koska minulle se on helvetin yhdentekevää miten immeiset tänne kirjoittelee. Vaikkakin turhalla haukkumisella (vitunhomo, olet väärässä ja minä oikeassa, mulkku) ei saavuteta juuri mitään. Ja lopuksi: Kesällä ei ole todellakaan aikaa asua täällä! On mm. Töitä ja kaljanjuontia esim. mökillä, puistossa, ravintolassa, festareilla jne.
Tupew linkki 17. elokuuta 2002 kello 14.41
Tupew 17. elokuuta 2002 kello 14.41 linkki Minusta ihmisiä on tällä foorumilla ihan tarpeeksi mutta niiden pitäisi olla niin sanotusti "laadukkaampia" eli täällähän on porukkaa, jotka käyvät noin kerran kuukaudessa foorumilla ja vaikka jotkut käyvät usein he eivät kirjoittele kovin paljon.Vaikka onhan ihmisillä muutakin elämää kuin täällä foorumill olo mutta, jos pitää oikein ankaralla kädellä sanoa niin osa on on kirjautunut tänne niin, että kirjoittavat yhden viestin eivätkä tule enää uudestaan vaikka luulen,että kuitenkin melkein kaikki käyvät täällä useimminkin kuin 1 yhden kerran mutta kuitenkin.Kaiki vain eivät kirjoita niin paljon.Minä en ole koskaan kiroillut (joo taitaa haiskahtaa kehulta) ja, jos olen niin en kovin montaa kertaa mutta en itse muista kiroilleeni. Mutta eihän muutama kirosana haittaa luulen ainakin, että ne jotka tänne kirjoittelee ovat jo siinä iässä, että tietävät kirosanat.Olen aina ollut sillä kannalla,että tästä yleisestä keskustelusta ei ole mitään hyötyä loppujen lopuksi, sillä onhan täällä ollut jo keskustelua Spiderman elokuvasta ja kaikesta sellaisesta.Foorumille kirjoittelevat ovat sellaista noviisi ,riimulordi ja pappi massaa sitten on nämä muutama yli 1000 viestin heeboa ja muut ovat niitä , jotka eivät kirjoittele yhtään. Niissä keskivaiheen(siis ylipappia ylempiä) tyyppejä ei myöskään ole, kuin muutamia eli kirjoitelkaa porukat! No minua ei tarpeettoman puoleiset viestit haittaa(mikä niissä ärsyttää niin paljon)mutta joitain se haittaa ja ne jotkut saattavat ruveta oma toimisiksi "lainvartioiksi" eli kun, joku näkee yhdenkin tarpeettoman viestin niin heti tulee yksityinen viesti tämän tarpeettoman viestin kirjoittajalle jossa lukee :älä kirjoittele tarpeettomia viestejä tai jotain sellaista. Hui! Dovas todella karmivaa toimintaa onneksi tämä foorumi ei ole sellainen.Runoilu foorumi.Kylläpä kaiken laisia foorumeja on olemassa. No kyllä täytyy vielä lopuksi myöntää, että on minulta tullut myös näitä tarpeettomia viestejä varsinkin silloin, kun olin täällä uusi ja silloin on saattanut hirveässä kirjoitus viimassa pompsahtanut muutama hyödytön viesti.Yritän kuitenkin kirjoittaa hyviä ja järkeviä viestejä jatkossa.
petteri linkki 17. elokuuta 2002 kello 17.38
petteri 17. elokuuta 2002 kello 17.38 linkki [quote:bd0aeb5ea7="Tupew"]Minusta ihmisiä on tällä foorumilla ihan tarpeeksi mutta niiden pitäisi olla niin sanotusti "laadukkaampia"...[/quote:bd0aeb5ea7] Kyllä mä ainakin olen laadukas :lol: no joo tää oli aika turha....
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 17. elokuuta 2002 kello 19.54
Topi Hiski Viljami Salmi 17. elokuuta 2002 kello 19.54 linkki Heps. Vanhat ajat" Minä taisin tulla sinne ezboard foorumille. Luin pari vanhaa viestiänne sieltä boardhostin foorumilta. "sisäsiittoisuudesta" Muistan kun foorumille saapumiseni alkuaikoina kirjoittelin paljon enemmän kuin nyt. Yleensäkkin on foorumin ruuhkaisuudessa havaittavissa suurta vaihtelua eri vuodenaikoina. Kesä on aina hiljaista. Monet ihmiset varmaan lukevat täällä, mutta kaikki eivät postaile. "kirjoitus tyyleistä" Foorumilla käydään keskustelua nimenomaan [u:9c8e1bb0ed]kirjoitetussa[/u:9c8e1bb0ed] muodossa ja silloin olisi tosiaan järkevää opetella ilmaisemaan itseään täällä jos ei ole paljon kirjoitellut ennen. Itsestäni huomaan, että oma kommunikointini painottuu monesti todella paljon puheenomaisuuteen täällä foorumilla. Kirjoituksessa puuttuvat puheen painotukset ja ilmeet, joten kokemattomat kirjoittajat kirjoittavat monesti huomaamattaan sillä oletuksella että nämä ilmeet ja tunteet tulisivat selville. Mutta kun ei. Eli kun kirjoittelee foorumille kannattaa kiinnittää huomiota omaan kirjoitustyyliinsä. Tämän ainakin minä opin kantapään kautta ja nyt kiinnitän hieman enemmän huomiota viestieni ilmiasuun ja selkeyteen. Selkeä ulkoasu ja järkevä asia ovat netissä mielestäni hyvinkin tärkeitä. Kun täällä ei paljon nuo tunteet näy muutakin ärräpäissä ja hymiöissä. Kun olen foorumilla viestejä lukenut niin minä,kasila,tupew ja larppa voitaisiin keskittyä ihan hyvin tähän "sivistyneemmän" ulkoasun esilletuomiseen. Ei sillä että kukaan ei kestäisi ärräpäitä tai huonoa kieliasua, vaan sen takia että viestin [u:9c8e1bb0ed]asia[/u:9c8e1bb0ed] ei hukkuisi ihan täysin. Kun itsestäni on mukavampaa lukea selkeitä viestejä joista asia tulee ilmi, kuin viestejä joita saa lukea useita kertoja ja asia ei selviä silloinkaan. Hävettää vaan kirjoittaa viestin kieliasusta, kun tämä viestikin on täynnä kielioppivirheitä. 8o
Dovas linkki 18. elokuuta 2002 kello 1.08
Dovas 18. elokuuta 2002 kello 1.08 linkki [quote:319e8b6841]Hui! Dovas todella karmivaa toimintaa onneksi tämä foorumi ei ole sellainen.Runoilu foorumi.Kylläpä kaiken laisia foorumeja on olemassa[/quote:319e8b6841] Kylläpä todella. Kuulin kerran erittäin osuvan kommentin internetistä ylipäänsä. "Se voi parhaimmillaan olla hyvä renki, mutta pahimmillaan helkkarin vallheellinen isäntä."
Waylander linkki 19. elokuuta 2002 kello 8.33
Waylander 19. elokuuta 2002 kello 8.33 linkki Joitain huomioita ERITTÄIN yleisluontoisesti aiheesta: Pelaaminen on itselläni hyvin kausiluontoista. Nyt esimerkiksi RQ on ollut telekalla jotain 8kk jos oikein muistan. Tällä välin olemme pelanneet kyllä Gloranthaa mutta RM:n säännöillä. Kesäaika on hyvin hiljaista pelin kannalta, olemme saaneet touko-heinäkuussa kaksi peliä aikaiseksi. Tänne kirjoittelu seuraa myös omalta osaltani tiettyjä syklejä, nyt on hiljaisempaa. Takana on kesäloma jolloin en käynyt edes katsomassa näitä sivuja ja sillä välin on ilmeisesti tullut melkoisen mittaviakin keskusteluja, joihin osallistuminen vaatisi tarkan koko ketjun lukemisen, ja näissä työkiireissäni en siihen ole vielä ehtinyt. Hieman jo keväällä iski sellainen tunne päälle että mytolologiset keskustelut ovat hieman liian syvää juttua jotta jaksaisin niihin osallistua. On hienoa että se puoli elää ja voi hyvin, mutta jos ajattelisin noin perusteellisesti ja kaikki puolet huomioiden näitä juttujani niin en saisi koskaan peliä aikaiseksi. Minulle Glorantha on juuri sellainen kuin mitä ennen HW:n tuloa se oli, k.o peli ei ole muuttanut tätä miksikään, sillä en pidä rikkautena sitä että selkeitä asioita sotketaan ja mikään ei ole enää ennallaan. Tämän vuoksi kaikkein vilkkaimmat (mytologiset) keskustelut ovat jääneet taakse ehkä lopullisesti minun osaltani. Sääntökeskustelut ovat alkaneet kiertää ympyrää, ja jonkinlainen trendi näyttää olevan eri rotujen speksaaminen. Lukuisat uudet kirjoittajat ovat tuoneet väriä ja näkökulmia asioihin, mutta ehken enemmän "noviisi" tason sellaista, niin sisältönsä kuin öykkärimäisen asenteensa vuoksi. Nämä eivät myöskään jaksa kiinnostaa, kuten se sivarikeskustelu taannoin. Näiden kirjoittajien mielestä foorumi saattaa tuntua sisäsiittoiselta, koska olemme hyvin pitkälle saaneet jo fiksattua itsellemme yhteisen "sektorin" josta katsomme Gloranthaan. Jos uusi noviisi ei tätä näkökulmaa ymmärrä ja hänen mielipidettään porukalla jauhetaan niin varmaan tuntuu kuin olisi suuren luokan arvostelun kohteena.
Aztek the Merciful linkki 19. elokuuta 2002 kello 12.04
Aztek the Merciful 19. elokuuta 2002 kello 12.04 linkki Oli miten oli, mutta tälle foorumille tulee silti mukavasti viestejä joka päivä. Tuo sektorihomma pitänee varmasti paikkaansa, juuri sitä laajentamalla itse kukin saisi uutta näkökulmaa asioihin(mielestäni olette painottuneet liikaa virallisten lähteiden tuomaan tietoon, ettekä omaan harkintaan ja jopa Gloranthan omaan käyttöön muokkaukseen, mihin Greg käsittääkseni tämän maailman tarkoitti). Vaikka Gloranthasta riittää aiheita vaikka Ankh:lle jakaa, niin ilman eri näkökulmien tuomaa painoa koko touhu tulee kuivumaan kokoon. Mutta sitä ei siis anneta tapahtua.