Vanha foorumi

Takaisin

Glorantha sijoittuva LARP

Yleinen Glorantha-keskustelu
Wildor 8. elokuuta 2002 kello 17.04
Kirjoittaja Viesti
Wildor linkki 8. elokuuta 2002 kello 17.04
Wildor 8. elokuuta 2002 kello 17.04 linkki Okei. Älkää vielä lyökö, mutta haluaisin todellakin pitää larpin, jossa pelattaisiin Argan Argar killan kokous. Sekä Peikkopalloa. Tarvitsen vain tietää, että onko moiselle mitään kiinnostusta teidän riveistänne. En haluaisi pitää peliä täysin uppoummikoille, jotka tietävät Gloranthasta ja peikoista vielä vähemmän, kuin minä. Konseptina olisi tosiaan Argan Argar killan kokoontuminen ja kokoustaminen. Tietenkin ihmiskaupungin ja peikkokaupungin välillä. Eihän peikkopalloa voi pelata, kuin epärehellisesti. Kaiken sen ihmissuhde ja valtataistelun alla piilisi kaiken tämän suurin tarkoitus, eli jälkibileet. Se miksi kyselen täällä on se, että olisikohan Kalikosilla mitään intressiä olla järjestämässä tällaista tapahtumaa. Pelin koko olisi oletettavimmin maksimissaan 50 henkeä ja lähinnä tunnelmapainotteinen. Sekä tietysti erilaisten peikkodrinkkien juottaminen ihmisille. :)
humis linkki 8. elokuuta 2002 kello 23.03
humis 8. elokuuta 2002 kello 23.03 linkki [quote:9818ab8403="Wildor"]Kaiken sen ihmissuhde ja valtataistelun alla piilisi kaiken tämän suurin tarkoitus, eli jälkibileet. Se miksi kyselen täällä on se, että olisikohan Kalikosilla mitään intressiä olla järjestämässä tällaista tapahtumaa. Pelin koko olisi oletettavimmin maksimissaan 50 henkeä ja lähinnä tunnelmapainotteinen. Sekä tietysti erilaisten peikkodrinkkien juottaminen ihmisille. :)[/quote:9818ab8403] Hallitus on vähän pallotellut asiaa, mutta emme ole oikeastaan päätyneet mihinkään. Mitä Kalikokselta sitten oikein tarvittaisiin? Kirjoitusapua? Rahaa (sitä ei ainakaan ole ylenmäärin :-? )? Mainosta? Pelaajia? Minä olen varmis tarjoamaan ainakin omaa kokemustani larpinkirjoittamisessa (6 vuotta, n. 30 pienempää tai suurempaa peliä) joko kommentteina tai mahdollisesti ihan ideoijana/kirjoittajana riippuen paljolti pelin aikataulusta. Kuvauksen perusteella peli myös kuulostaa 'komediapitoiselta', ja siitä komediasta nauttimiseen taas tarvitaan IMO jo jonkinlainen Glorantha-pohja. 50 pelaajaa on aika paljon, jos osallistujilta edes jonkinmoista Gloranthantuntemusta pitää vaatia - edes seuran koko tämänhetkinen jäsenistö (josta kaikki eivät larppaa) ei riittäisi :-o . Ensimmäiseksi suositan siis osallistujamääräarvion karsimista.
Guzmo linkki 8. elokuuta 2002 kello 23.03
Guzmo 8. elokuuta 2002 kello 23.03 linkki Kuullostaa erittäin hyvältä. Suunnitelmia on ollut järjestää taas jonkunsortin häpeninkiä. Millä seudulla pystyisit larpin pitämään? Vain Jyväskylässä?
Sampi linkki 9. elokuuta 2002 kello 8.51
Sampi 9. elokuuta 2002 kello 8.51 linkki Luulisi jonkin verran pelaamiskiinnostusta löytyvän. Ainakin minä olisin kiinnostunut tuollaisesta larpista. Tulisin kyllä varmaankin jopa Jyskylään asti pelaamaan sitä, jos hinta ei ole liian korkea. Peikot ovat kuitenkin aivan lempirotujani Gloranthassa.
Wildor linkki 9. elokuuta 2002 kello 16.25
Wildor 9. elokuuta 2002 kello 16.25 linkki [quote:c689e749e1]Hallitus on vähän pallotellut asiaa, mutta emme ole oikeastaan päätyneet mihinkään. Mitä Kalikokselta sitten oikein tarvittaisiin? Kirjoitusapua? Rahaa (sitä ei ainakaan ole ylenmäärin :-? )? Mainosta? Pelaajia[/quote:c689e749e1]? Mielellään haluaisin ensisijaisesti kirjoittajia ja ihmisiä, jotka voisivat koota lyhyen, mutta pääosin kattavan selostuksen vähemmän kokeneille pelaajille Gloranthan maailmasta ja varsinkin Argan Argarin toiminnasta ja peikkoyhteisön toiminnasta. Ei siis mitään hirveätä selostusta vaan lyhyen ja kattavan selostuksen. [quote:c689e749e1] Minä olen varmis tarjoamaan ainakin omaa kokemustani larpinkirjoittamisessa (6 vuotta, n. 30 pienempää tai suurempaa peliä) joko kommentteina tai mahdollisesti ihan ideoijana/kirjoittajana riippuen paljolti pelin aikataulusta. [/quote:c689e749e1] Olen itsekin suhteellisen kokenut pelikirjoittaja sekä järjestäjä. Enemmänkin järjestämis puolella olen touhuillut tosin. Aikatauluksi tulisi hyvinkin liukuva. Minun pitäisi valita muutama head-GM ja sitten kirjoittajia muutamia, jotta joku 30-50 pelaajan peli saataisiin organisoitua. Tämän jälkeen vasta voi edes keskustella aikataulusta. Pitää ottaa huomioon kirjoittajien määrä ja proppien valmistus näet. Kiittäen - Jukka Pohjosaho