Vanha foorumi

Takaisin

I.K.Y.A.P - kimuranttia vai ei?

Yleinen keskustelu
Aztek the Merciful 21. heinäkuuta 2002 kello 23.09
Kirjoittaja Viesti
Aztek the Merciful linkki 21. heinäkuuta 2002 kello 23.09
Aztek the Merciful 21. heinäkuuta 2002 kello 23.09 linkki Foorumit hiljenee, mutta... tässä tulee taas tuubaa(sori :P ) En tuputa näitä ainoina oikeina mielipiteinä, nyt tällä hetkellä itsestäni vain tuntuu tältä... Kärjistykset ovat myös helppo oikokeino asiansa sanomiseen. [b:9a8d9c3058]Islam[/b:9a8d9c3058]: perseestä. Allah vaan ei ole mun kamu. Kiihkoilijat ovat pilanneet koko uskonnon maineen lopullisesti, ja se kelpaa minulle. Koraanissa lukee jotain tyyliin: "vääräuskoiselle annettua lupauste ei tarvitse pitää" - hyvä pohja neuvotteluille? Arafat. Osama & kumpp. Burgha. Se voiton-jollotus jota ne burgha-naiset päästää kaduilla. (PS. En ole myöskään 100%:nen jenkki-fani... ) [b:9a8d9c3058]Kasvissyönti[/b:9a8d9c3058]: Ok, myös terveellistä. Mutta vegaanit jotka vainoavat saastaisia pihvinsyöjiä ovat hanurista. Itse en saisi tarpeeki proteiinia kasvisruuasta, koska en jaksaisi vetää soijaa/papuja/lisäravinteita. [b:9a8d9c3058]Ydinvoima[/b:9a8d9c3058]: Uskoisin että 5. ydinvoimala Suomen olosuhteissa ei ole täysin pois suljettu vaihtoehto... Mielestäni vaihtoehtoisissa energianlähteissä on kuitenkin tulevaisuus, sekä selkeä markkinarako. Jos jompi kumpi puoli tulisi valita: Ydinvoiman vastustajilla on liian usein vanhentunut/naivi kuva nykyajan energianlähteistä/mahdollisuuksista ja se pistää silmään ja provosoi helpolla näinkin ärsyyntyvää tunnehenkilöä vastustamaan heitä... En ole itsekkään asiantuntija, mutta väitän että tiedän asiasta keskivertoa enemmän. [b:9a8d9c3058]Aktivismi[/b:9a8d9c3058]: Lähes kaikki aktivismi agitoi allekirjoittanutta vahvaan sadatteluun perustuvaan ilmaisuun, mutta hillitsen nyt itseni. Ääriliikkeet ovat aina pahasta. Aktivismi, joka toimii laillisella pohjalla on kuitenkin siedettävää. Kettutytöt/hermajat yms. ovat säälittäviä tapauksia... 20 vuoden kuluttua he häpeävät itseään(toivottavasti). "Spesifismin" vastustajat ovat kuitenkin vaarallinen ilmiö... spesifismiä on siis se, että asettaa ihmisen minkä tahansa eläimen yläpuolelle. Kyseisen aatteen kannattaja(Spesifismin vastustaja, siis) kertoi harkitsevansa eläimen(vaikka särki ääritapauksessa) hengen pelastamisen ihmisen sijaan kuolemanvaaran uhatessa. "Ihmiset tulisi muutenkin tuhota, jotta maapallo saisi elää". Joo... Näin käy, kun kiihkomielinen ala-asteen biologian/maantiedon opettaja pelottelee herkkiä lapsia karkkipaperin tiputtamisen vaaroista. [b:9a8d9c3058]Pakolaiset[/b:9a8d9c3058]: Todella vaikea asia... Yritän tiivistää: vieraanvaraisuutemme sumeilemattomia väärinkäyttäjiä rautamonolla persiiseen ja pois. Oikeasti apua tarvitsevat saisivat heidän paikkansa, mutta 100% kansalaisoikeudet heti kättelyssä antaa liian paljon tästäkin ryhmästä löytyville paatuneille lusmuille/rosvoille/manipuloijille liian paljon mahdollisuuksia pilata meidän maatamme. Vaikeinta on määritellä oikeasti apua tarvitsevat... pakolaisia pitää ehdottomasti ottaa, mutta sosiaalitantat eivät tajua kaikkea sitä mitä tietty ryhmä heistä saa aikaan. Yksi esimerkki: Kotipaikkakunnallani pakoilaisperhe sai: omakotitalon(se ei miellyttänyt islamin kumarruksia tms. vaativien huoneiden ilmansuuntakikkailun takia - joten he saivat kunnalta toisen, paremman, omakotitalon), lapset saivat pyörät, taloon stereoyhdistelmä koska naapurillakin oli, isäntä potki keittiön kaapit sisään koska ne eivät miellyttäneet - uudet kaapit ilmaiseksi. Pakolaisten yrityksen perustamista tuetaan verohelpotuksilla... mutta aina kun helpotusten aika loppuu, kutsutaan uusi sukulainen Suomeen ja käytännössä veroton yritystoiminta jatkuu uuden henkilön nimellä. Mitä perkelettä Islamilaiset pakolaiset vaativat temppeleiden rakentamista(uskonnonvapaus perustuslaissa tarkoittaa heille valtion kustantamaa palvonta-miljöötä) valtion varoilla? Suomen byrokratia on ajanut monta suomalaista itsemurhan partaalle ja ylikin, joten esim. keskisuurten/pien -yrittäjien tilanteen parantaminen samalla rahalla(ainakin hieman lisää rahaa) olisi oikeudenmukaisempaa... Ei hitto, nyt tulee liikaa tekstiä ja politiikkaa, täytyy lopettaa... :wink: Kahvia ja pullaa aulasta.
Nysalor linkki 22. heinäkuuta 2002 kello 0.10
Nysalor 22. heinäkuuta 2002 kello 0.10 linkki Aztek the Merciful: [i:ce1d7e3e79]Foorumit hiljenee, mutta... tässä tulee taas tuubaa[/i:ce1d7e3e79] Täytynee kai minunkin sitten kirjoitella mielipiteenä tällaisista asioista, kun Gloranthan puolella näyttää olevan varsin vähän vastailtavaa, eikä oikein nyt tahdo tulla mieleen uusia keskustelunaiheitakaan. Ehkä voin edelliseen keskusteluun lisätä vielä sen, että minäkin satun olemaan sivari. :) [i:ce1d7e3e79]Islam[/i:ce1d7e3e79] Minulle islam on vain uskonto muiden joukossa, jotka kaikki ovat minulle ateistina aika turhanpäiväisiä. Kiihkoislamilaisten terroriteot ovat tietysti aika ikäviä, enkä pidä hyvänä juttuna islamiin aika usein liittyvää naisten alistamista ja halveksimista. Islam on tarjonnut minulle joskus väittelyssä kivan esimerkin siitä, mihin sokea usko johtaa: ihmisen, joka uskoo pääsevänsä suoraan paratiisiin tehtyään verisen itsemurhapommi-iskun. Jos ihmisoikeuksia kunnioitetaan, niin islam on minulle ihan OK. [i:ce1d7e3e79]Kasvissyönti[/i:ce1d7e3e79] Itse olen kyllä paatunut lihansyöjä :), mutta en toki vastusta sitä, jos joku haluaa lihasta kieltäytyä aatteellisista tai uskonnollista syistä. Jos kasvissyöntiä lähdetään pohtimaan filosofiselta tasolta, niin kaipa kasvien tappaminen olisi julmaa siinä missä elintenkin. Ja sitten voidaan vielä pohtia julmaa bakteerien tuhoamistakin. :) [i:ce1d7e3e79]Ydinvoima[/i:ce1d7e3e79] Vastustan ydinvoiman lisäämistä, enkä voi sanoa olevani iloinen viidennestä ydinvoimalastakaan. Ydinjäte tuppaa olemaan sellaista, että se pysyy vaarallisena tuhottoman pitkän ajan, eikä sen varastointi kallion uumeniinkaan ehkä ole aivan täysin varma ratkaisu. Mistäpä sitä tietää, millaisia luonnonmullistuksia joskus tulevaisuudessa voi vielä sattua? Onnettomuus- tai terroririskikin ovat aika ikäviä vaaratekijöitä. [i:ce1d7e3e79]Aktivismi[/i:ce1d7e3e79] Jonkinlainen aktivismi näyttää usein olevan yhteiskunnallisten muutosten taustalla. Eipä Suomi olisi varmaan itsenäistynytkään ilman aktivismia ja halua kyseenalaista hallitseva valtakoneisto. Samanlaista aktivismia tarvittiin varmasti myös hyvinvointivaltion kehittämiseen, kunhan vain sen ylläpitäminenkin jaksaisi kiinnostaa. Tällaisia juttuja ajaneet ihmiset olivat kaiketi oman aikansa kettutyttöjä. Toisaalta taas väkivaltainen aktivismi ja terrori eivät sijoitu oikein minun arvolistassani korkealle. Asioita voi kyllä edistää rauhanomaisella aktivismillakin, eikä politiikkaa kannattaisi halveksia vaikutuskeinona. [i:ce1d7e3e79]Pakolaiset[/i:ce1d7e3e79] Minusta on kaiken kaikkiaan ihan hieno asia, että sodan ja muun kurjuuden runtelemista maista pakenevat ihmiset voivat saada turvaa sellaisista maista, joissa vallitsee rauha ja joilla on rikkautta. Toisaalta ihmisiä olisi kaikkein parasta auttaa omassa kotimaassaan, jotta kriisejä ja pakolaisuutta voitaisiin estää jo ennalta. Sotiminen humanitaarisista syistä tuskin kuitenkaan on kovin hyvä ratkaisu, eikä sillä välttämättä saavuteta tavoitteita. Tosin pakolaisilla ei varmasti ole aina helppoa siinä maassakaan, jossa he pakolaisina asuvat, jos heitä syrjitään heidän ihonvärinsä, uskontonsa tai muun sellaisen seikan vuoksi. Suuryritysten johtajien uikutukselle verojen laskemiseksi ei heru minulta paljonkaan sympatiaa, sillä johtajien nostaessa valtaisia osinkoja tuloerot vain kasvavat ja sitä kautta arvatenkin myös eriarvoisuus. Veroja tarvitaan hyvinvointivaltion säilyttämiseen, niin ilmaisen koulutuksen järjestämiseen, kirjastojen toimintaan kuin infrastruktuurin ylläpitoonkin, ja aika monet ihmiset ovat kai valmiita näistä maksamaankin. Mutta riittäköön tämä nyt tältä erää poliittisista linjauksista. :)
Qroqor linkki 27. heinäkuuta 2002 kello 17.42
Qroqor 27. heinäkuuta 2002 kello 17.42 linkki Tässä yksi [/b]Kristinuskoiset fanaatikot Täysin ahdasmielinen porukka jotka osaa tuomita kaikki muut uskonnot paitsi oman "täydellisen uskontonsa".En kuitenkaan pysty arvostelemaan heitä oikein rehellisesti koska he roolipelien äänekkäitä vastustajia.Hyvän kuvan heistä saa sivulta (www.exposingsatanism.com
Aztek the Merciful linkki 27. heinäkuuta 2002 kello 19.40
Aztek the Merciful 27. heinäkuuta 2002 kello 19.40 linkki Ei hitto, TON LINKIN LAITTAMINEN OLI JULMAA! Ei voi enempää ärsyttää noi, eikä niitä voi hakata turpaankaan, koska olisin silloin niiden mielestä lopullisesti saatanan riivaama. Tiivistys sivuista ja siellä olevista linkeistä(älkää käykö, oikeasti): Harry Potter, Pokemon,Roolipelit ja mm. lähes kaikki musiikki on saatanasta. "American Family Assosiation","exposesatanism.com" EI EI EI EI EIE IEIE EIEIE IEI EIEIIEI!!! Onneksi noita kiihkoilijoita on hyvin harvassa... säälittää vain ajatella noiden kulttilaisten lapsien tilannetta.
Lokamayadon linkki 28. heinäkuuta 2002 kello 9.25
Lokamayadon 28. heinäkuuta 2002 kello 9.25 linkki [quote:468f49ae6a="Qroqor"]Tässä yksi [/b]Kristinuskoiset fanaatikot Täysin ahdasmielinen porukka jotka osaa tuomita kaikki muut uskonnot paitsi oman "täydellisen uskontonsa".[/quote:468f49ae6a] Eräs hyvin "huvittava" sivu aiheeseen liittyen on myös www.chik.com. Ehdottomasti parasta sivulla ovat uskonnollisaiheiset sarjakuvat, joiden kautta voi oppia totuuden mm. evoluutiosta, muiden uskontojen edustajista, katolisista, seksuaalisista vähemmistöistä, Harry Potterien lukijoista jne. Ja jos haluaa tietää totuuden siitä, mistä D&D:ssä todella on kyse, kannattaa laittaa hakutoimintoon hakusanaksi Dark Dungeons. Kerrassaan hillitöntä luettavaa :evil: . Ja ainakin osa näistä sarjakuvista on sivuston mukaan saatavissa myös suomeksi. Odotan innolla sitä päivää, kun joku tulee ovelle tarjoamaan niitä.
Kasila linkki 29. heinäkuuta 2002 kello 17.42
Kasila 29. heinäkuuta 2002 kello 17.42 linkki No jos ei tästä niin sitten ei mistään... Joo Aztek aika kivan pommin laitoit... VIttu oikeesti just siitä mistä puhuttiin... AUTS... Humanisti-siviili-kasvissyöjä-roolipelaaja-maailman-pelastaminen no kaikki me sovimme johonkin kategoriaan... hehe itse olen aztekin linjoilla. Itse olen kenties nysalorin vastakohtaa... heh... just. Alikerbiili-sotaleikkiä-liha-is-good-pakolaiset(ok jos maassa maan tavalla)-arse-teekkari ;) ... No mielenkiintoisinta tässä on se että roolipelaajan kategoria venyy aika maksimaallisiin mittoihin... Mahtavaa antaa kaikkien kukkien kukkia (ellei niitä joku ole jo syönyt) :lol: NAKKI ON HYVÄÄÄ (se on kokonaan jauhoo)