Vanha foorumi

Takaisin

Muista Peleista otettavia juttuja RQ/Gloranhthaan

Roolipelikeskustelu
Kasila 11. heinäkuuta 2002 kello 13.31
Kirjoittaja Viesti
Kasila linkki 11. heinäkuuta 2002 kello 13.31
Kasila 11. heinäkuuta 2002 kello 13.31 linkki Siis mitä kannattaa ottaa muista peleistä RQ/Gloranthaan mukaan. Sääntöjä (oma mielipide ;) ) ¨Taulukoita Aseita Panssareita Seikkailuita Juonia... Itse olen käyttänyt legendaarista Tolkienin Tarujen taustaa apuna joissain juonikimuranteissa asioissa. DD (kaikessa paskuudessaan) antoi jonkun kaupungin kartan. Taisi olla joku Spelarium tai jokin... Lisää myöhemmin... Joutuu lähteen terassille AURINKO paistaa viddu... ps Itse en ole pelannut kerppiä.. onkos siinä HYVIÄ tailukoita, hyviin asioihin meinaa, paljon ainakin on taulukoita kyseisessä spelissä. psp Kannattaa netistä ettii vanhojen enkelsmanni kaupunkien karttoja .. saa ihan ok mestoja sivistyneistä kaupungeista... (katujen nimiä myöten)
Vaakkujaakko linkki 11. heinäkuuta 2002 kello 14.10
Vaakkujaakko 11. heinäkuuta 2002 kello 14.10 linkki [quote:81fd2fc354="Kasila"]Taisi olla joku Spelarium tai jokin...[/quote:81fd2fc354] Specularum...? Nuoruudestani muistan, että Huntuseura olisi ollut ihan kohtuullinen seikkailu - ehkäpä siitä saisi jotakin Carmaniaan tai vaikka Raliokseen. Aika rankkaa konvertointia joutuu useimmiten tekemään mikäli seikkailuja kääntää - etenkin mitä enemmän gloranthaelementtejä haluaa tuoda mukaan.
Kasila linkki 11. heinäkuuta 2002 kello 16.41
Kasila 11. heinäkuuta 2002 kello 16.41 linkki Joo konversiot yleensä jätän pois... siis sellaset että taso 3 ois joku tietty woima yly taitp juttu. Fiilis ja perus juoni on sellaset mitä otan. No periaatteessa niin teen RQ:n valmiseikkailuillekkin.. En niinsanoitusti purematta niele. mm käärmepiippu on koluttu vaikka kukaan ei ole fyysisesti sinne mennytkään.. siis kaikki broot on tapetty noin 13 kertaan ;) Mutta meinaan oiskos jotain mikä kannattas ostaa tukemaan RQ meininkii (glorantha) uutta visiota ... yms... vaikka se harn... mikä se oli... Tai Praedor... Ku ei tiedä ja rahaa on loputtomasti... (vitut :) ) Toi huntuseura on muuten käytetty osittain...(ei niitä pahvi taloja todellakaan ;) ) Toi Warhammer 300000000000000000000000 on aika hyvä synkistely juttujen lähde.. Ikuinen synti yms rankasteluja... Sielu-itse-murha on kanssa pop... HEH
Northstar linkki 30. heinäkuuta 2002 kello 9.42
Northstar 30. heinäkuuta 2002 kello 9.42 linkki Aseita. Ei välttämättä niin, että jokaisella erikoisella aseella olisi ihan erilainen sääntötaulukko mutta kuitenkin, hiukan erilaisuutta. Paladiumin kirjoista on tässä mukavahkosti apua. Eipä sillä, että aseet tekisivät "pelin" vaan sitä, että kun oikeassakin elämässä on erilaisia hilavitkuttimia niin miksei myös pelissä. Otetaan vaikka sapeli, RQ tarjoaa sapeliksi jotain kapeateräistä käyrää miekkaa vahingolla D6+1 vai 2, en muista. Mutta onhan sapelista olemassa se "leveäteräinen" versio, jossa taasen vahinko todennäköisesti olisi D8+2 ehkäpä (vai tarjosiko RQ juuri toistepäin?). Silti samasta nimestään huolimatta aseet ovat varmasti melko erilaisia käyttää, juuri mm. kokonsa erilaisuudesta johtuen. Elikkä aseita ja niille jonkinmoisia valmiita sääntöjä ja/tai kuvauksia, ettei tarvitse itse ihan kaikkea tehdä. Toki periaatteessa melkein aseen kuin aseen saa laitettua johonkin lokerikkoon asetaulukosta mikä löytyy [i:e28faa0a63]Riimumestarin[/i:e28faa0a63] kirjasta. silloin voi vain käydä niin, että toisena päivänä ajatellaan tietty ase vaikka bastadrimiekaksi ja toisena päivänä se onkin broad sword, sen takia on hyvä, että asia(a) on paperillakin. Haarniskoita, ks. aseista selitystä ylempää. Cthulhu mythoksesta olentoja. Myös RQ:ssa jotkut välillä ainakin yrittävät kutsua demoneita yms.. Tällöin voi "apuun" kutsua RQ omien demonien lisäksi kunnon Muinaiset, Cthulhut yms. ([i:e28faa0a63]Miksi tyytyä pienempään pahaan?[/i:e28faa0a63]). Ainakin meillä porukalla on selkeä kuva Cthulhu mythoksen olennoista, joten kuvailemalla jostain palvojien kirjasta löytyvää kuvaa tämäntapaiseksi porukka on aivan eri tavalla mukana kuvioissa (peloissaan). WarHammerin rakennusarkkitehtuuria. WarHammerissa on viitsitty nähdä hyvin vaivaa piirreltäessä aikamoisia taloja tai rakennuskokonaisuuksia ja kuvailemalla niitä. Myös Dragonlancen lähdemateriaaleista saa hyvää arkkitehtuurista apua. On huomattavasti mukavampaa, kun on välillä näyttää kuvaa, että suurinpiirtein tämmöiseltä ne talot näyttävät siellä kaupungissa missä nyt köpöttelette selostuksen lisäksi. Toki muitakin vaikutteita on otettu mutta kaikki ei välttämättä ole ns. "sääntöinä" vaan tosiaankin vaikutteina. Nämä tulivat nyt päällimmäisenä mieleen.
Vesa linkki 30. heinäkuuta 2002 kello 17.08
Vesa 30. heinäkuuta 2002 kello 17.08 linkki Ideoita seikkailuihin voit tietysti myös ammentaa tietokone/konsoli-peleistä. Fantasiamaailmaan perustuvan pelin juonestakin voi ammentaa ideoita, tietysti jos tämä juoni on hyvä ja viihdyttävä. Pakkohan sen ei tietysti fantasiamaailmaan perustuva peli, eli jos vain jaksaa niin tokihan erilaisten pelien juonist voi kerätä ideoita seikkailuihin.
Vash the Stampede linkki 30. heinäkuuta 2002 kello 19.32
Vash the Stampede 30. heinäkuuta 2002 kello 19.32 linkki Vampire: the Masqueradesta sais varmaan erikoisvoimia vampyyreille, ne kun mun mielestä ei kuitenkaan mitään järettömän kovia rq:ssa ole. Vois tietenkin miettiä että onko vampyyrit niin kovia että niille pitäis erikoisvoimia antaa, mutta miksei jos siltä tuntuu. IMHO ne on kyllä erikoisominaisuuksien arvoisia. En oo kyllä jaksanu vaivautua niitä muuntamaan. Ehkä muistakin White Wolfin peleistä sais niitä erikoiskykyjä, ne pelit kun on aika lailla sellaisiin kallellaan, että joka pelistä löytyy n kpl uusia kykyjä/ominaisuuksia. Kohtaamistaulukoitahan löytyy joka paikasta, mutta minusta sellaset summassa arvotut kohtaamiset on yleensä ihan penaalista
Larppa linkki 31. heinäkuuta 2002 kello 18.02
Larppa 31. heinäkuuta 2002 kello 18.02 linkki Joo No ainakin aseita, loitsuja, panssareita, juonia, ideoita... Löytyy näistä Roolimestareista mm. Asemestari: fantasia-aseita ja kaikkee muuta Loitsumestari: olikohan siinä jotain pari tuhatta loitsua ja kuvaukset, jotka ei ole kovin hyvät ja taikaesineitä Mestarihahmot&Kamppanjat: tässä neuvotaan pelinjohtajaa ja annetaan kaikkia vinkkejä ynnä muuta ja myös tavara taulukkoja ja semmosia löytyy!!! Siinä muutamia :wink:
Tupew linkki 4. elokuuta 2002 kello 19.32
Tupew 4. elokuuta 2002 kello 19.32 linkki Minä ottaisin ideoita ja juonia ja ehkä loitsuja.Meillä on loitsuissa vaan ollut sellainen juttu että jos olen ottanut joitain loitsuja muista peleistä meidän porukassa oleva hieman kokeneempi pelaaja alkaa valittaa ei "ei tollasia loitsuja ole Gloranthassa".Pääasiassa olen ottanut ideoita ja juonia. Minä olen tosin ottanut juttuja muistakin kuin toisista roolipeleistä esim kirjoista ja joistain ei kovin suosituista elokuvista ja joistain konsolipeleistäkin on tullut joitain ideoita.Pistimpä asia ilmi vaikka kyse olikin nimen omaan jutuista jotka on otettu muista roolipeleistä.
Larppa linkki 5. elokuuta 2002 kello 8.00
Larppa 5. elokuuta 2002 kello 8.00 linkki Niin Unohdin mainita kirjat, televisio-ohjelmat ja elokuvat 8)