Vanha foorumi

Takaisin

RQ errata

RuneQuestin säännöt
Sampi 8. heinäkuuta 2002 kello 8.01
Kirjoittaja Viesti
Sampi linkki 8. heinäkuuta 2002 kello 8.01
Sampi 8. heinäkuuta 2002 kello 8.01 linkki Onkos jollakulla tuota RQ:n errata-paperia? Minulta se on kadonnut varmaan kymmenen vuotta sitten, ja ainakin tuon vahinkomuutostaulukon saattaisin tarvita. En muista, mitä muuta siinä oli. Jos jollakulla on se kätevästi lähettyvillä, voisitko vaikka kirjoittaa sen VM-taulukon tänne?
AeA linkki 8. heinäkuuta 2002 kello 8.14
AeA 8. heinäkuuta 2002 kello 8.14 linkki http://www.helsinki.fi/~smniemin/RuneQuest/vahinkomuutos.html Google, 1. osuma hakusanalla "vahinkomuutostaulukko". :-)
Sampi linkki 8. heinäkuuta 2002 kello 8.47
Sampi 8. heinäkuuta 2002 kello 8.47 linkki Olen laiska mies... Kiitos avusta!
Nysalor linkki 9. heinäkuuta 2002 kello 1.20
Nysalor 9. heinäkuuta 2002 kello 1.20 linkki Sampi: [i:c1ad5e1067]Onkos jollakulla tuota RQ:n errata-paperia?[/i:c1ad5e1067] Minulla ei mitään kirjan mukana tullutta errataa ole, koska minulla on vain RuneQuestin suomenkieliset säännöt. Sen sijaan netistä löytyy useammastakin paikasta virallinen errata, jos siitä on iloa. Se löytyy ainakin [url=http://www.jugenstil.com/derry/rq/errata.shtml]täältä[/url] ja [url=http://www.msu.edu/user/moulinfr/Errata.html]täältä[/url].
Sampi linkki 9. heinäkuuta 2002 kello 6.38
Sampi 9. heinäkuuta 2002 kello 6.38 linkki Oho, vai on enklanninkielisessäkin RQ3:ssa errata. Koskahan oppivat olemaan tekemättä virheitä.. Minullakin on suomenkielinen versio, siinä errata- paperissa on siis lähinnä vahinkomuutostaulukko ja jotain epäolennaista. Eikös sinun suomenkielisessä RQ:ssasi todella ollut sitä, Nysalor?
AeA linkki 9. heinäkuuta 2002 kello 7.00
AeA 9. heinäkuuta 2002 kello 7.00 linkki [quote:e5193cd22f="Sampi"]Oho, vai on enklanninkielisessäkin RQ3:ssa errata. Koskahan oppivat olemaan tekemättä virheitä.. [/quote:e5193cd22f] On siinä, Deluxessa jopa hienosti kiinteänä osana kirjaa (sikäli kuin mikään niissä surkeissa liimauksissa on "kiinteää"). Päihittää kaikki irtolehtierratat 10-0. :-)
Nysalor linkki 9. heinäkuuta 2002 kello 15.15
Nysalor 9. heinäkuuta 2002 kello 15.15 linkki Sampi: [i:b909b0c5be]Minullakin on suomenkielinen versio, siinä errata- paperissa on siis lähinnä vahinkomuutostaulukko ja jotain epäolennaista. Eikös sinun suomenkielisessä RQ:ssasi todella ollut sitä, Nysalor?[/i:b909b0c5be] Ei ole, sillä minun RuneQuestini on suomenkielinen kakkoslaitos, jossa on käsittääkseni korjailtu ensimmäisen laitoksen virheet. Riimumestarin kirja tosin on sitten ehkä jossakin määrin tämänkin version errata, kun panssarit ja aseet annetaan Riimumestarin kirjassa päivitettyinä, kuten myös lisää loitsuja. Sitten vielä päälle päätteeksi olen itse ottanut joitakin osia RuneQuestin englanninkielisen kolmosversion erratasta. Sääntöni ovat siis jossakin määrin sillisalaattia, vaikka olenkin koonnut omat sääntöni yhteen ainoaan tekstitiedostoon, josta säännöt on helppo tarkistaa. Kirjaan en sentään ole mitään lisäillyt. :)