Herbert
linkki
25. kesäkuuta 2002 kello 12.12
|
Herbert
25. kesäkuuta 2002 kello 12.12
linkki
|
Pelaan joskus kavereiden kanssa sota ropeja ihan vaan ajankuluksi.Kertoka ihmeessä ropejen tapahtumista.Tässä olisi esimerkki.
Kerran tapahtui:
Olimme rauhanturvaajia.Rope alkoi siitä kun istuimme kaikesa rauhassa vartiokopissa tukikohta oli ylempänä olevalla kukkulalla kuulimme helikopterin ääntä ilmoitimme siitä tukikohtaan ja sieltä vastattiin että kopteri oli omien.Jäimme odottelemaan kun kopteri lensi ylitsemme ja vähän ajan kuluttua radiosta kuului että tukikohtaan on hyökätty koko tukikohta on tuhottu eikä ole enään ketään muita jäljellä kuin me.Muut rauhanturvaaja joukot perääntyvät..Meitä ei voida pelastaa koska viholliset ovat jo ehtineet asentaa ilmapuolustusta.En viitsi kertoa ihan koko ropea koska se venyi niin pitkäksi.Meidän piti tuhota ilmapuolustus ja värvätä kyläläisiä mukaan.Sitten selviääkin että vihollisilla on ydinkärkiä käytössään ja siitä se action vasta alkoikin.
|
Guzmo
linkki
25. kesäkuuta 2002 kello 12.58
|
Guzmo
25. kesäkuuta 2002 kello 12.58
linkki
|
On sitä joskus nuorempana tullut pelattua Twilight 2000:ta. Ensimmäisen laitoksen hyvin rikkinäiset säännöt ja tylsähkö maailma (no jos tykkää ajalla jeepillä ytintuhosta kärsineessä puolassa niin mikäpäs siinä) takasivat sen, että pelit jäivät pariin kokeiluun.
|
Marcus Maximus
linkki
25. kesäkuuta 2002 kello 13.09
|
Marcus Maximus
25. kesäkuuta 2002 kello 13.09
linkki
|
Kaveri kertoi jo pienenä muuttaneensa kaikki Twilightin vahinkonopat d20:ksi ja puolittaneensa kaikkien ukkojen kestopisteet. Kuulemma sen jälkeen konekivääri saattoi jo tappaakin pienellä tuurilla.
Sodasta saa varmasti todella hyviä pelejä aikaiseksi; odotan innolla että eräs kaveri taipuu painostukseeni ja vetää historiallisesti autenttisen talvisodan jollekin porukalle. Mottisotaa ja sellaista. Tärkeitä pointteja kuitenkin tässä:
- Sodassa kuolee ihmisiä, omia ja vieraita. Tämä ei tarkoita että välttämättä yhtään pelaajahahmoa tarvitsisi kuolla, mutta riski on olemassa ja ympäriltä lähtee väkeä. Onneksi ympärillä on aina npc-sotilaita jotka voivat kuolla hurmeentunnun lisäämiseksi, ja joista voidaan ottaa täydennyspelaajahahmoja sankarivainajien tilalle.
- Sodassa sotilaat kuuluvat armeijoihin, ja armeijat noudattavat käskysuhteita ja kuria. Hahmoille, jotka eivät tee kuten pelinjohtajan pelaama majuri sanoo, käy huonosti. Kannattaa ehkä koittaa keksiä joku tapa jolla pelaajat voivat suoremmin vaikuttaa hahmojensa kohtaloihin, muuten peli maistuu ratakiskoilta joista poikkeamisesta rankaistaan. Autenttista sinänsä.
- Aseet tappavat. Kuolema pelottaa. Tappaminen hirvittää. Veteraanit ja sankarit erikseen, mutta harvasta sankarista tulee veteraania vaikka Rokallakin oli historiallinen esikuva.
Näin äkkiseltään.
|
Herbert
linkki
26. kesäkuuta 2002 kello 17.01
|
Herbert
26. kesäkuuta 2002 kello 17.01
linkki
|
Olis tässä tarkoitus kesän aikana aloitta pelaamaan Twilight 2000:Ta pohjoismaat liitettä.Kunhan kaverit nyt ensin saadaan pois kesälaitumilta.
|
Guzmo
linkki
26. kesäkuuta 2002 kello 19.53
|
Guzmo
26. kesäkuuta 2002 kello 19.53
linkki
|
sfnetin roperyhmässä juuri puidaan siitä, että tulitaistelut eivät aina olekkaan niin tappavia kuin TV ne esittää.
Twilightin sääntöjen naurettavuus oli lähinnä omituiset aseiden lipaskoot ja tulinopeudet. Lapsikin ymmärsi, että jotain on pielessä jos automaattipistoolin lippaaseen menee vain 3 luotia :)
|
Kasila
linkki
30. kesäkuuta 2002 kello 15.18
|
Kasila
30. kesäkuuta 2002 kello 15.18
linkki
|
[quote:e24a136c92]Twilightin sääntöjen naurettavuus oli lähinnä omituiset aseiden lipaskoot ja tulinopeudet. Lapsikin ymmärsi, että jotain on pielessä jos automaattipistoolin lippaaseen menee vain 3 luotia [/quote:e24a136c92]
Joo aika hankalaa on kattoo netistä oikeet lipaskoot... Tulinopeudet oli persiistä ja aseet ihan tehottomia...siis kp:t oli kohallaan verrattuna autoon ja lautaaitaan. Laitettiin aseet remonttiin ja ihan jees peli ... Parasta pelissä oli tulensietokyky ja taistelu "vuorot".
Me rynnittiin puolasta aina suomeen asti kamppanjassa...
Ja maailmasta... No kertoo aika paljon pelinjohtajasta jos maailma on "tylsä". Itseäni ärsyttää sellainen jos PJ ei viitti keksiä ite mitään. Karttoja ja valmiita pohjapiirrustuksia löytyy 1000000kpl joten itse juonelle jää maksimaallisen herkulliset tehot.
|
Qroqor
linkki
8. syyskuuta 2002 kello 12.07
|
Qroqor
8. syyskuuta 2002 kello 12.07
linkki
|
Itse olen juuri valmistanut pienen TW2000 skenaarion (Juuri Herbertille ja muille)ja voin sanoa että nyt 2.2 versiossa on karsittu 95 % idiotismista. :wink:
Ja muutenkin jos TW2000 ei miellytä jää ainakin suht hyvät sopivasti modifioitavat säännöt
|
Marcus Maximus
linkki
8. syyskuuta 2002 kello 21.32
|
Marcus Maximus
8. syyskuuta 2002 kello 21.32
linkki
|
Sivukommenttina muuten se, että Afghanistan d20 ei vaikuttanut ensibläräilyltä alkuunkaan niin huonolta teokselta kuin olisi voinut kuvitella. Harkitsin sen ostamista perusteellisesti, mutta sinne jäi toistaiseksi. Afganistanissa selviytyminen ei käsittääkseni ole niin kauheasti kiinni leveleistä tai hitpointeista; d20-systeemiä käytetään yksinomaan myyntilukujen pumppaamiseen kannattavuusrajan yli.
|
Dovas
linkki
8. syyskuuta 2002 kello 21.46
|
Dovas
8. syyskuuta 2002 kello 21.46
linkki
|
Kukaan koskaan kuullut mitään Vietnam-peli Reckonista?
|