Vanha foorumi

Takaisin

Henkitaistelun kesto

RuneQuestin säännöt
Guzmo 20. kesäkuuta 2002 kello 7.26
Kirjoittaja Viesti
Guzmo linkki 20. kesäkuuta 2002 kello 7.26
Guzmo 20. kesäkuuta 2002 kello 7.26 linkki Yksi epäselvemmistä asioista säännöissä. Kuinka nopeaa henkitaistelu mielestänne on ja miten henkitaistelu vaikuttaa muihin toimiin? Sääntöjen mukaan henkitaistelu on jotain salamannopeaa, eli taistelu on ohi yleensä yhdessä meleevuorossa. Onko tosiaan näin? Jos jokainen henkitaistelun vuoro olisi taas yksi MV niin olisiko henkitaistelusta kuinka suuri haitta esim. samaanaikaan käytävään meleeseen? Riippuu miten asian pitää niin hengillä on joko iso balanssi taistelun suhteen tai aika vähäinen. Meillä henkitaistelu toimii about meleetaistelun tahdilla. Jos hahmo keskittyy normaalimeleeseen vaikka on henkitaistelussa, hän saa henkitaisteluun miinuksia. Ja tietysti toisinpäin sama juttu. En nyt tiedä onko tämä se paras tapa, mutta instant henkimätöt joissa pelaaja otetaan hengen valtaan on ehkä ajatuksena vähän turhan kovia. Tunnehenki väännöt otan vähän eri tavalla, sillä muutenhan vääntelehtivän hahmon nähtäisiin olevan pulassa. Piilevä haltuunotto ei oikein onnistuisi kuin nukkuvaa uhria vastaan.
Marcus Maximus linkki 20. kesäkuuta 2002 kello 8.16
Marcus Maximus 20. kesäkuuta 2002 kello 8.16 linkki Kertokaapa saman tien miltä henkitaistelu näyttää? Ja miltä se tuntuu? Mitä hahmo mielestään tekee taistellessaan henkeä vastaan?
GEAS linkki 20. kesäkuuta 2002 kello 8.44
GEAS 20. kesäkuuta 2002 kello 8.44 linkki [quote:924916e7b5] Kuinka nopeaa henkitaistelu mielestänne on ja miten henkitaistelu vaikuttaa muihin toimiin? Sääntöjen mukaan henkitaistelu on jotain salamannopeaa, eli taistelu on ohi yleensä yhdessä meleevuorossa. Onko tosiaan näin? Jos jokainen henkitaistelun vuoro olisi taas yksi MV niin olisiko henkitaistelusta kuinka suuri haitta esim. samaanaikaan käytävään meleeseen? Riippuu miten asian pitää niin hengillä on joko iso balanssi taistelun suhteen tai aika vähäinen. [/quote:924916e7b5] Meleetaistelu samaan aikaan kuin henkitaistelu on mielestäni mahdotonta koska kun keskittyy vastustamaan henkeä ei voi keskittyä tai oikeastaan edes nähdä fyysistä vastustajaansa. Henkitaistelu voisi minusta kestää sen yhdenmelee vuoron koska hyökkääväthän aaveet iskuhetkellä yksi niin silloin tasitelu tapahtuisi vuorotellen joka iskuhetkellä eli kymmenen tp:n tyypin voisi voittaa minimissään meleevuorossa. [quote:924916e7b5="Marcus Maximus"]Kertokaapa saman tien miltä henkitaistelu näyttää? Ja miltä se tuntuu? Mitä hahmo mielestään tekee taistellessaan henkeä vastaan?[/quote:924916e7b5] Sen miltä se tuntuu riippuu varmaankin aika paljon siitä mikä henki on kyseessä. Aaveiden(vai haamujen) ollessa kyseessä se tuntuu joko kouristuksina sisäelimissä(R-R vastaan hyökkäävä),voivuttavana kosketuksena(Vma vastaan hyökkäävä) tai Älyä vastaan hyökkäävä aave täyttää uhrin ajatuksen ajatuksilla sen omasta kuolemasta. Loitsu henkeä vastaan taistelu varmaankin on tuntuu hengen loitsua vastaan taistelulta esimerkikisi haava henkeä vastaan taistelu voisi tuntua repivänä tunteena ympäri kehoa ja hämäännys henkeä vastaan taistelussa tuntuisi todella hankalalta pitää ajatukset koossa. Sairaushenkiä vastaan taistelu olisi varmaanki jokin sairauden ensi aste ja tunne henkiä vastaan taistelu olisi pelon voittamista tai kivun unohtamista.[/quote]
Guzmo linkki 20. kesäkuuta 2002 kello 8.53
Guzmo 20. kesäkuuta 2002 kello 8.53 linkki [quote:cc2febfde3="Marcus Maximus"]Kertokaapa saman tien miltä henkitaistelu näyttää? Ja miltä se tuntuu? Mitä hahmo mielestään tekee taistellessaan henkeä vastaan?[/quote:cc2febfde3] Riippuen varmaan hengestä niin taistelu voi tuntua kipuna, heikkona olona tai täysin tunteettomana mittelönä joissa vain hallinta/karkoitus on lopputulos. Ehkä taistelun tuntee vain henkisenä kamppailuna (samoin kuin epäröisi esim. kuoleman vakavan päätöksen äärellä) sen jälkeen kun henki on tullut hetkeksi näkyväksi ja hyökännyt. "Taistelu" voi olla sitäkin, että yrittää vain pinnistellä tätä outoa tunnetta vastaan (peliteknisesti tekee vastahyökkäyksiä). Shamaaneilla ja muilla henkien kanssa plärääjillä taistelu voi olla paljon konkreettisempaa (ainakin ruumiista irtautuneena). Silloin henkitaistelu voi olla ikään kuin henkien välistä käsirysyä. Tässä minun ideoitani, esittäkää omianne tai hakekaa Gregiltä greggaukset :)
ArtaniS linkki 30. elokuuta 2002 kello 15.57
ArtaniS 30. elokuuta 2002 kello 15.57 linkki Mähän en siis tiedä kovin paljoa näistä asioista, mutta sanoisin että kun henki hyökkää, kohteen mieli taistelee pahoja 0] :evil: henkiä vastaan, ja siis vaikuttaa siltä kuin hän olisi syvissä mietteissä. Minähän en siis tiedä, mutta minun mielikuvani on sellainen.
Vaakkujaakko linkki 30. elokuuta 2002 kello 16.05
Vaakkujaakko 30. elokuuta 2002 kello 16.05 linkki Oletteko lukeneet 2000AD -sarjakuvia, Judge Dreddiä, Judge Andersonia tai Judge Deathia? Mun näkemys ainakin vihamielisiä henkiä, haamuja ja aaveita vastaan henkitaistelemisesta vastaa kyseisten sarjisten sarjakuvallista ilmaisua siitä, kuinka ruumiittomat aaveet ottavat Mega Cityn kansalaisia tai tuomareita hallintaansa, tai vahingoittavat näitä ruumiittomilla ilmentymillään.
Guzmo linkki 30. elokuuta 2002 kello 19.28
Guzmo 30. elokuuta 2002 kello 19.28 linkki [quote:caa7cf64ea="Vaakkujaakko"]Oletteko lukeneet 2000AD -sarjakuvia, Judge Dreddiä, Judge Andersonia tai Judge Deathia? Mun näkemys ainakin vihamielisiä henkiä, haamuja ja aaveita vastaan henkitaistelemisesta vastaa kyseisten sarjisten sarjakuvallista ilmaisua siitä, kuinka ruumiittomat aaveet ottavat Mega Cityn kansalaisia tai tuomareita hallintaansa, tai vahingoittavat näitä ruumiittomilla ilmentymillään.[/quote:caa7cf64ea] Loistavaa sarjakuvaa kylläkin, mutta ei mielestäni sovellu kaikilta osin gloranthaan. Kyllä yksi kunnon Kolatti shamaani pieäksee Judge Anderssonin kyvyt 6-0 :)
Northstar linkki 2. syyskuuta 2002 kello 5.51
Northstar 2. syyskuuta 2002 kello 5.51 linkki [quote:7f26134cc5="Guzmo"] Kuinka nopeaa henkitaistelu mielestänne?[/quote:7f26134cc5] Riippuu tilanteesta... :) Mutta yleisesti ottaen omasta mielestäni melko nopea [i:7f26134cc5]yleensä[/i:7f26134cc5], enintään minuutin kahden mittainen. Mutta kuitenkin aina yli parikymmentä sekunttia (helpompi saada kuva puhuttaessa SI ajasta kuin meleistä). [quote:7f26134cc5="Marcus Maximus"]Kertokaapa saman tien miltä henkitaistelu näyttää?[/quote:7f26134cc5] [i:7f26134cc5]Omasta mielestäni[/i:7f26134cc5] se aika monessa tapauksessa (jos joku muu tapa sopii peliin sillä hetkellä paremmin niin sitten sillä tavalla!) ei näytä juurikaan miltään. Hahmo/olento jymähtää paikalleen ja näyttää hyvin keskittyneeltä, joissakin tapauksissa hyvin pelokkaalta, toisissa itsevarmalta yms.. Jotkut aaveet yms. voivat tosin saada aikaan jonkinmoisen usvamaisen ilmentymän olennon ympärille, jonka kimppuun on hyökätty. Vahinkoa saadaessaan (tai muuta hittiä joka tapauksessa) olennon kasvot ja muu ruumis voivat kouristella ja saada aikaan hirvittäviä piirteitä. Jos taistelu alkaa kääntyä olennon/hahmon tappioksi olento todennäköisesti ennen tätä rojahtaa maahan, kuten olisi hyvin hyvin väsynyt. Elikkä omasta mielestäni henget eivät nostele olentoa ilmaan yms. taistelun tuoksinnassa (kts. mm. Exorcist). Taistelu ei myöskään ole minun mielestä (ainakaan yleensä) mitään henkiplasma ammuksien ampumista (kts. Dark City) vastustajien välillä. Pääpiirteissään siis vain paikallaan olemista keskittyneenä, ilmeiden vain lähinnä vaihdellessa. Asia on aikalailla erilainen jos joku katselee samaa esmes [i:7f26134cc5]henkinäkö[/i:7f26134cc5] loitsun avulla.
Salmanuoli linkki 2. syyskuuta 2002 kello 11.34
Salmanuoli 2. syyskuuta 2002 kello 11.34 linkki [quote:17da1dffef="Guzmo"]Yksi epäselvemmistä asioista säännöissä. Kuinka nopeaa henkitaistelu mielestänne on ja miten henkitaistelu vaikuttaa muihin toimiin? Sääntöjen mukaan henkitaistelu on jotain salamannopeaa, eli taistelu on ohi yleensä yhdessä meleevuorossa. Onko tosiaan näin? [/quote:17da1dffef] Eikös perus RuneQuestin sääntöjen mukaan yksi mahti vastaan mahti heitto tapahdu henkitaistelussa jokaisen meleevuoron iskuhetkellä yksi. Tällöin henkitaistelu kestäisi lähes poikkeuksetta useita meleevuoroja. [quote:17da1dffef="Guzmo"] Jos jokainen henkitaistelun vuoro olisi taas yksi MV niin olisiko henkitaistelusta kuinka suuri haitta esim. samaanaikaan käytävään meleeseen? [/quote:17da1dffef] Mielestäni hahmo pystyy samanaikaan toimimaan. Taistelemaan, esim. jos kyseessä on aave jota voit maagisella aseellasi paukoa henkitaistelun lisäksi, tai vaikkapa pakenemaan alueelta jolle henki pääsee. Tietysti vaikeisiin keskittymistä vaativiin toimiin voisi laittaa jotakin negatiivisa muuttujia. Ihan miltä PJ:stä tuntuu :) . Se miltä taistelu näyttää, riippuu tietysti siitä onko henkitaistelun toinen tai kummatkin osapuolet näkyviä. Henget eivät monesti taida olla (shamaanit tietysti näkevät kaikki henget), kun taas aaveet ja haamut ovat. Kauhean pelottavan näköisiä varmasti! Olettaisin myös että asian mukaiset ääniefektit (ulvonnat, kirkumiset, kiroulut ja karjahdukset...) kuuluvat tilanteeseen. Mitä muuten olette mieltä, jos näkymätön henki hyökkää hahmon kimppuun henkitaistelulla, näkeekö ko. hahmo silloin tämän hengen? Ainakin jossain muodossa. -Salmis
Northstar linkki 2. syyskuuta 2002 kello 11.45
Northstar 2. syyskuuta 2002 kello 11.45 linkki [quote:b43aa619e5="Salmanuoli"] Mitä muuten olette mieltä, jos näkymätön henki hyökkää hahmon kimppuun henkitaistelulla, näkeekö ko. hahmo silloin tämän hengen? Ainakin jossain muodossa.[/quote:b43aa619e5] Minun mielestä kyllä (yleisesti ottaen), olento jonka kimppuun henki tai vastaava hyökkää näkee hyökkääjän (tosin vasta hyökkäyksen jo alettua). Jos taas kyse on jonkun loitsun vaikutuksesta niin hmmh.. Kyllä kohde ainakin aistii, että nyt yritetään käydä kepulikonstein kimppuun. Tuo oli vain siis oma mielipiteeni asiasta, säännöt eivät muistaakseni ota kantaa näkymiseen (jollei ole jotain loitsua tjms.). Omasta mielestäni henkien kanssa taisteluun monasti joutuneet hahmot alkavat myös aistia ajan saatossa (niskakarvat nousevat pystyyn/selkäpiissä kulkee väristys.. tjms.), jos henkiä/aaveitta/tjms. on lähettyvillä, vaikkeivat omaisikaan mitään shamaaneiden kykyjä.
Nysalor linkki 2. syyskuuta 2002 kello 13.25
Nysalor 2. syyskuuta 2002 kello 13.25 linkki Northstar: [i:2822bc6ba1]Pääpiirteissään siis vain paikallaan olemista keskittyneenä, ilmeiden vain lähinnä vaihdellessa.[/i:2822bc6ba1] Tuo vastaa aika pitkälti minunkin näkemystäni henkitaistelusta. Herkkähermoiset ja tottumattomat ihmiset ovat tietysti aika paniikissa, kun kiljuva ja verta vuotava haamu hyökkää heidän kimppuunsa. Ja ei sen puoleen, sellaista näkyä voivat pelästyä kovat soturitkin. :) Salmanuoli: [i:2822bc6ba1]Eikös perus RuneQuestin sääntöjen mukaan yksi mahti vastaan mahti heitto tapahdu henkitaistelussa jokaisen meleevuoron iskuhetkellä yksi. Tällöin henkitaistelu kestäisi lähes poikkeuksetta useita meleevuoroja.[/i:2822bc6ba1] Voi olla, mutta luullakseni tästä ei ole suomenkielisissä säännöissä selvää mainintaa. Sen sijaan esimerkissä annetussa taistelussa Cormacin ja haamun taistelu kesti pari minuuttia. Taistelussa oli ilmeisesti kuusi meleevuoroa ja seitsemännellä haamu otti Cormacin haltuunsa, joten tähän nähden meleevuoro per henkitaistelukierros vaikuttaisi ihan loogiselta. Lieneekö taas yksi selvennyksiä asioita, jotka ovat jääneet pois suomenkielisistä säännöistä? [i:2822bc6ba1]Mielestäni hahmo pystyy samanaikaan toimimaan. Taistelemaan, esim. jos kyseessä on aave jota voit maagisella aseellasi paukoa henkitaistelun lisäksi, tai vaikkapa pakenemaan alueelta jolle henki pääsee.[/i:2822bc6ba1] Sääntökirja sanoo asiasta seuraavaa: "Aseita ei voi käyttää henkitaistelussa, vaikka niihin olisi heitetty loitsuja. Henkitaisteluun joutunut hahmo voi heittää loitsuja, jos onnistuu keskittymisheitossaan (ÄLY x 5)." Säännöissä mainitaan myös, että henkitaistelun voi keskeyttää vain, jos molemmat haluavat sitä tai yli 10 taikapistettä vastustajaa enemmän omaava voi tehdä sen myös yksipuolisesti. [i:2822bc6ba1]Mitä muuten olette mieltä, jos näkymätön henki hyökkää hahmon kimppuun henkitaistelulla, näkeekö ko. hahmo silloin tämän hengen? Ainakin jossain muodossa.[/i:2822bc6ba1] Kyllä, sillä näkyväksi muuttuminen on yksi henkitaikuuden edellytyksiä. Säännöissä sanotaan tästä seuraavaa: "Jos se [ruumiiton henki] hyökkää ruumiillista olentoa vastaan, sen on muututtava näkyväksi ainakin täyden meleevuoron ajaksi ennen taistelua." Olisin yleensäkin taipuvainen ajattelemaan, että henget ovat melkoisen usein maallisessa maailmassa vaeltaessaan näkyviä. Sitten taas sidontalumouksissa, ruumiissa tai kasvissa olevat henget tuskin näkyvät muuta kuin henkinäkökykyään käyttävälle shamaanille tai vastaavalle.
Salmanuoli linkki 2. syyskuuta 2002 kello 13.35
Salmanuoli 2. syyskuuta 2002 kello 13.35 linkki [quote:82f264ae25="Nysalor"]Northstar: Sääntökirja sanoo asiasta seuraavaa: "Aseita ei voi käyttää henkitaistelussa, vaikka niihin olisi heitetty loitsuja. Henkitaisteluun joutunut hahmo voi heittää loitsuja, jos onnistuu keskittymisheitossaan (ÄLY x 5)." Säännöissä mainitaan myös, että henkitaistelun voi keskeyttää vain, jos molemmat haluavat sitä tai yli 10 taikapistettä vastustajaa enemmän omaava voi tehdä sen myös yksipuolisesti. [/quote:82f264ae25] Eikös tuo Nysalor tarkoita nyt [u:82f264ae25]vain[/u:82f264ae25] sitä, ettei henkitaistelussa voi vahingoittaa henkeä aseilla, vaikka niihin olisi heitetty loitsuja? Mielestäni tarkoittaa. Pitäisi tietysti lukea koko kappale. Olisi loogista, jos kerran niinkin keskittymistä vaativaa asiaa kuin loitsimista, voi samaan aikaan tehdä, niin miksei taistellakkin. -Salmis PS: Tästä nyt uusi tosikiven kaltainen väittely pystyyn :lol:
Nysalor linkki 2. syyskuuta 2002 kello 14.21
Nysalor 2. syyskuuta 2002 kello 14.21 linkki Salmanuoli: [i:69ea33ded8]Eikös tuo Nysalor tarkoita nyt vain sitä, ettei henkitaistelussa voi vahingoittaa henkeä aseilla, vaikka niihin olisi heitetty loitsuja? Mielestäni tarkoittaa.[/i:69ea33ded8] Enpä tiedä, mitä tuo tarkoittaa. Minusta tuntuisi kuitenkin hiukan ikävältä ajatus, että hahmo samaan aikaan sekä keskittyy vähentämään vihulaiselta taikapisteitä että mättää tätä samalla täyttä päätä. Toisaalta aaveen tavallinen hyökkäys ominaisuutta vastaan ei kai tarkkaan ottaen edes ole normaalia henkitaistelua, kun se aiheuttaa vahinkoa, eikä niinkään pyri vähentämään taikapisteitä nollaan haltuunottoa varten. Taistelu kulkisi kai siten, että aave yrittää omaa erikoishyökkäystään ja vastustaja puolestaan huitoo sitä taika-aseilla tai loitsii vahingollista taikuutta aaveeseen. [i:69ea33ded8]Pitäisi tietysti lukea koko kappale.[/i:69ea33ded8] Lainaamassani kappaleessa sanotaan tuon lainauksen lisäksi vain: "Loitsut, jotka vaikuttavat ÄLY:yn tai MHT:iin, vaikuttavat usein myös henkiin." Tuo siis tuskin tuo mitään lisävalaistusta asiaan. Toisaalta tilanteet, joissa henkiolentoa vastaan edes voisi käyttää fyysisiä aseita, lienevät melkoisen harvassa. [i:69ea33ded8]Olisi loogista, jos kerran niinkin keskittymistä vaativaa asiaa kuin loitsimista, voi samaan aikaan tehdä, niin miksei taistellakkin.[/i:69ea33ded8] Loitsiminen on kuitenkin pohjimmiltaan aika mentaalista puuhaa ja sehän onnistuu henkiulottuvuudessakin, vaikkei henkilöllä ole siellä ruumista. Siis aivan toista kuin huitoa miekan kanssa. Olisin taipuvainen määräämään niin, että henkitaisteluun voi joko itse keskittyä ja pyrkiä vähentämään vastustajalta taikapisteitä tai vaihtoehtoisesti jättämään oman hyökkäyksensä väliin ja keskittyä mättämään vastustajaa. Jos siis tällainen tilanne tulisi vastaan. [i:69ea33ded8]PS: Tästä nyt uusi tosikiven kaltainen väittely pystyyn[/i:69ea33ded8] Jos keskustelusta tulee yhtä hedelmällinen ja monia perusteltuja näkökulmia tarjoava, sehän olisi hieno juttu.
Tupew linkki 2. syyskuuta 2002 kello 16.58
Tupew 2. syyskuuta 2002 kello 16.58 linkki [quote:e328106037="Marcus Maximus"]Kertokaapa saman tien miltä henkitaistelu näyttää? Ja miltä se tuntuu? Mitä hahmo mielestään tekee taistellessaan henkeä vastaan?[/quote:e328106037] No se kestää mielestäni noin melee vuoron tai kaksi.Meillä pj kuvaili, että kun pelaaja joutui henkitaisteluun muut näkivät sen sellaisena, että jonkin laiset haamut pyörivät pelaajan ympärillä ja tyyppi hytkyisis siinä hikisenä ja pelokkaana.Eli sen mukaan se näkyisi mutta minun mielestäni se näkyisi.Sitä miltä se tuntuu en osaa sanoa.Yksi todella outo vaihto ehto pätkähti päähäni että henkitaistelussa voisi olla niinkuin unessa eli taistelu olisi kuin näkisi unessa itsensä taistelemassa henkeä vastaan mutta tyyppi olisi kuitenkin "unessa" mukana.En oikeastaan ajattele näin mutta tuli mieleeni. Vaakkujaakko Kyllä, Judge Dredd on ehkä paras sarjakuva jonka olen nähnyt mutta en törmännyt tuollaisiin juttuihin että henget ottavat mega citylaisia haltuunsa 0] (jollei oteta sitä lukuun kun ne pahat tuomarit tuli) Mutta koska pelaan yleensä enkä pelinjohda peliä joten minun ei välttämättä tarvi tietää miltä taistelu näyttää koska pelinjohtaja kuvailee asiat :).
Northstar linkki 3. syyskuuta 2002 kello 6.17
Northstar 3. syyskuuta 2002 kello 6.17 linkki [quote:e3d276ba70="Salmanuoli"][quote:e3d276ba70="Nysalor"] Sääntökirja sanoo asiasta seuraavaa: "Aseita ei voi käyttää henkitaistelussa, vaikka niihin olisi heitetty loitsuja. Henkitaisteluun joutunut hahmo voi heittää loitsuja, jos onnistuu keskittymisheitossaan (ÄLY x 5)." Säännöissä mainitaan myös, että henkitaistelun voi keskeyttää vain, jos molemmat haluavat sitä tai yli 10 taikapistettä vastustajaa enemmän omaava voi tehdä sen myös yksipuolisesti. [/quote:e3d276ba70] Eikös tuo Nysalor tarkoita nyt [u:e3d276ba70]vain[/u:e3d276ba70] sitä, ettei henkitaistelussa voi vahingoittaa henkeä aseilla, vaikka niihin olisi heitetty loitsuja? Mielestäni tarkoittaa. Pitäisi tietysti lukea koko kappale. Olisi loogista, jos kerran niinkin keskittymistä vaativaa asiaa kuin loitsimista, voi samaan aikaan tehdä, niin miksei taistellakkin. -Salmis PS: Tästä nyt uusi tosikiven kaltainen väittely pystyyn :lol:[/quote:e3d276ba70] Enpä mene arvaamaan [i:e3d276ba70]Nysalorin[/i:e3d276ba70] puolesta tarkoittiko vaiko ei (kun minut oli laitettu siihen alkuperäiseen quoteen mukaan)... Hänhän tosin itse taisi jo vastatakin tähän tarpeeksi..? Itse en muista kys. sääntöjä näin hyvin, että voisin vastata 100%, että näin tod. lukee siellä. Muistelen kuitenkin, että asia on juuri noin kuin [i:e3d276ba70]Nysalor[/i:e3d276ba70] kirjoitti ja olen itse hänen kanssaan tästä samaa mieltäkin. :) (Jollei ase ole joku tod. speciaali, tähän tarkoitukseen juuri tehty (ei siis välttämättä tavallisten ihmisten ymmärtämä ase vaan esmes joku taikapistekiven tapainen.. tjms.?)). Nythän kait kirjoiteltiin vain hengistä? :\
KingofSartar linkki 5. syyskuuta 2002 kello 10.23
KingofSartar 5. syyskuuta 2002 kello 10.23 linkki Omassa pelissäni henkitaistelu on erittäin lyhyt, yleensä ohitse alle meleevuorossa. Poikkeuksen saattaa muodostaa erittäin tasainen taistelu kahden voimakkaan vastustajan välillä. Riippuu paljon kuinka tilanne sopii kerronnallisesti parhaiten. Jos puhutaan erilaisista tunne- ja sairaushengistä, aaveista, wraitheista, haamuista etc. jotka hyökkäävät pelaajan kimppuun niin yleensä tilanne on ohi melkein saman tien. Pelaaja saattaa ehtiä huutamaan tms. jälleen riippuen miten se sopii tilanteeseen. Loitsuhenkien kanssa tilanne on yhtä lyhyt, siinä pelaaja mielestäni nappaa esim. henkiloitsun hengeltä, joka sitten palaa takaisin henkiulottuvuuteen ilman loitsua. Eli pelaaja saa palan henkeä itselleen. Se voi ilmetä vaikka lämmittävänä valona (Parannus), hehkuvana miekkana (Tulimiekka), sinisenä valona pelaajan ympärillä (Suoja) miten GM sen haluaa kuvailla. Mielestäni henkitaistelun aikana ei voi tehdä mitään tahdonalaista fyysistä toimintaa (polttopisteen/loitsueleen tekeminen on siinä rajoilla, en sitäkään sallisi ellei onnistu erittäin hyvin heitossaan tai ole kokenut tässä asiassa). Jos loitsua onnistuu heittämään, vain sellaiset kuten Masennus, Hämäännys, Ime MHT onnistuvat. Muut hahmot eivät voi nähdä henkiä ennen hyökkäystä (voi tosin esim. tuntea niiden vaikutuksen ympäristöön, lämpötilan aleneminen, tuulenpuuska, valon hämärtyminen) ellei heillä on Henkinäköä etc. päällä.
haslik linkki 13. marraskuuta 2002 kello 14.32
haslik 13. marraskuuta 2002 kello 14.32 linkki [quote:ba35854a7f="KingofSartar"]Omassa pelissäni henkitaistelu on erittäin lyhyt, yleensä ohitse alle meleevuorossa. Poikkeuksen saattaa muodostaa erittäin tasainen taistelu kahden voimakkaan vastustajan välillä. Riippuu paljon kuinka tilanne sopii kerronnallisesti parhaiten. Jos puhutaan erilaisista tunne- ja sairaushengistä, aaveista, wraitheista, haamuista etc. jotka hyökkäävät pelaajan kimppuun niin yleensä tilanne on ohi melkein saman tien. Pelaaja saattaa ehtiä huutamaan tms. jälleen riippuen miten se sopii tilanteeseen. Loitsuhenkien kanssa tilanne on yhtä lyhyt, siinä pelaaja mielestäni nappaa esim. henkiloitsun hengeltä, joka sitten palaa takaisin henkiulottuvuuteen ilman loitsua. Eli pelaaja saa palan henkeä itselleen. Se voi ilmetä vaikka lämmittävänä valona (Parannus), hehkuvana miekkana (Tulimiekka), sinisenä valona pelaajan ympärillä (Suoja) miten GM sen haluaa kuvailla. Mielestäni henkitaistelun aikana ei voi tehdä mitään tahdonalaista fyysistä toimintaa (polttopisteen/loitsueleen tekeminen on siinä rajoilla, en sitäkään sallisi ellei onnistu erittäin hyvin heitossaan tai ole kokenut tässä asiassa). Jos loitsua onnistuu heittämään, vain sellaiset kuten Masennus, Hämäännys, Ime MHT onnistuvat. Muut hahmot eivät voi nähdä henkiä ennen hyökkäystä (voi tosin esim. tuntea niiden vaikutuksen ympäristöön, lämpötilan aleneminen, tuulenpuuska, valon hämärtyminen) ellei heillä on Henkinäköä etc. päällä.[/quote:ba35854a7f] Meillä on hiukan erilaisia sääntöjä, meidän säännöt ovat seuraavanlaisia. Meillä henkitaistossa on kaksi vuoroa meleessä, IH1 ja IH6. Tämä johtaa siihen että usein henkitaistellut kestävät jonkin aikaa, varsinkin voimakkaiden hahmojen välillä. Tällöin kaverit voivat tulla apuun jos heillä on oikeanlaisia taikoja. Jos haluaa tehdä jotain muuta keskittymistä vaativaa, kuin taistella siihen pitää keskittyä onnistuneen INTx3 avulla, tai sitten vain ottaa vastaan toisen hyökkäykset, mutta silloinkin jos sinuun osuu, sinun täytyy onnistua INTx3 heitossa. Tämäkin voi joskus olla ihan hyvä vaihtoehto. Tämä tulee siitä että jos sinua löydään ja haluat tehdä jotain joka vaatii keskittymistä, löynti häiritsee sinun keskittymistäsi ja joudut tosiaan pitämään ajatukset koossa onnistuaksesi siinä mitä teet. Meilläkään henkiä ei voi nähdä ennen hyökkäystä, mutta sitten ne joutuvat materialisoitumaan hyökätessään. Riippuen hengestä, se näyttää erillaiselta tavalla joka sopii siihen henkeen.