Vanha foorumi

Takaisin

Voimakkain/monipuolisin kultti?

RuneQuestin säännöt
Guzmo 31. toukokuuta 2002 kello 14.02
Kirjoittaja Viesti
Guzmo linkki 7. syyskuuta 2001 kello 8.02
Guzmo 7. syyskuuta 2001 kello 8.02 linkki Vaihteeksi taas tämmöinen mielipidekysely. Mikä on mielestänne gloranthan monipuolisin ja voimakkain kultti. En tarkoita yleisellä tasolla ja palvojien määrässä vaan sillä tasolla mitä kultti voi palvojilleen tarjota. Pakko vetää rajaus näin sillä muuten valon-, ilman- tai lunarpantheonin kultit veisivät voiton liittolaiskulttien täkypaloillaan ja vahvoilla jumalillaan. Toivottavasti tuli oikealle alueelle sillä aika rajamaastossa liikutaan tämänkin aiheen suhteen. Omasta mielestäni muutama aika terhakka on: Kyger Litor -> Tarjoaa kultissa edenneille shamaanin ja pappeuden edut -> apuhenki, henki- ja riimutaikuutta -> erittäin päteviä peikkoja Thed -> sama juttu kuin KL (nyt saattaa muisti pätkiä. Kyseessä saattoi olla myös Malia) Humakt & Babeester Gor -> Mauttomia taistelutaikoja Thanatar -> Päänkeruun huimat edut Vogarth the Strong Man -> lentävät laivat :smile: Kuolemattomat velhot -> pitkä ikä - Guzmo
Nysalor linkki 6. syyskuuta 2001 kello 23.17
Nysalor 6. syyskuuta 2001 kello 23.17 linkki [i:b2d347caff] Mikä on mielestänne gloranthan monipuolisin ja voimakkain kultti.[/i:b2d347caff] Huh! Tuohon on kyllä todella vaikea vastata. Jos malkionismin laskettaisiin yhdeksi kultiksi, niin varmastikin se olisi huomattavan monipuolinen. Mutta pelkkiä teistisiä jumalia palvovista on kyllä vaikea sanoa. Yksi suurimmista suosikeistani on kyllä Thanatar ja nimenomaan Kauhun ja pimeyden kulttien vanhana versiona. Loitsuvalikoima on laaja ja ne ovat aika tehokkaita. Vivamort on toinen aika kiva kultti taika- ja muilta voimiltaan. Vampyyrit ovat tosiaan aika pahiksia. Jos täytyy mainita ihan jollakin erityisellä tavalla hyviä kultteja, niin minä pidän Chalana Arroysta. Vaikka heillä ei olekaan mitään valtavan suuri taisteluloitsuja, CA:n jäsenet ovat aika pitkälti loukkaamattomia omassa kulttuurissaan, saavat suojelua ja monet arvostavat heitä suuresti. Lisäksi CA tuntee kuolleistaherättämisen salat, jotka eivät ole aivan vähäisiä juttuja. Aseettomuuden ja väkivallattomuuden haitta on tietysti suuri, mutta CA on mielestäni oikein mukava kultti. Parantajaa tarvitaan aina. Humakt on kyllä yksi minunkin suosikeistani. Henkikatkon kaltaiset voimakkaat loitsut ovat todella väkeviä vihollisia vastaan ja lahjoista voi olla paljon apua. Humaktin loitsuvalikoima auttaa paljon taistelussa ja Havaitse salamurhaaja -kyvystäkin voi olla toisinaan hyötyä. Miinuksina ovat tietysti Humaktin kiellot ja kuoleman palvomisesta seuraava ehdottomuus kuolemassa ja muussa. Annilla on hyvin outo kultti, mutta se tarjoaa palvojilleen myös eksoottisia loitsuja, kuten Näkymättömyys, Piiloutuminen tai Näky. Sinisen Kuun palvojat voivat saada myös seleeneitä, jotka ovat ihan näppäriä alkeisvoimia. Vaikka Annilla ei ehkä numerotietojen valossa näytä silti hirveän mahtavalta, niin kuitenkin kultilla lienee salaista vaikutusta ja salaisia suhteita, joita ei edes noviiseille paljasteta. No, en voisi silti suositella tätä kulttia pelihahmoille. Pitää kai vielä viimeisenä mainita Nysalorin kultti, jos sitä kultiksi voi kutsua. Valaistuminen tarjoaa valtavia etuja niin eri kultteihin liittymisessä kuin niistä eroamisessakin. Havaintosuojat ovat loistavia ja kaaoksen ymmärtäminen on aika hyvä juttu. Sitten kun valaistunut vielä saa etuja sankarimatkoilla Simonin sankarisääntöjen mukaan, niin siinä on syytä tulla valaistuneeksi!
Waylander linkki 7. syyskuuta 2001 kello 17.09
Waylander 7. syyskuuta 2001 kello 17.09 linkki Jotenkin on sellainen kuva että pelaajani haluaisivat viimeiseksi kohdata Babeester Gorin ja Humaktin palvojia taistelussa, ja kuten Nysalor totesikin, heillä on todella tehokkaita taikoja. Laskisin ZZ:n myös mukaan tähän kerhoon. Aldrya on myös melko paha Kameleontti-taikoineen ja nuolitransseineen. Aldryan lukuisat liittolaiskultit antavat oman lisänsä tehoon ja alakultit tarjoavat koulutusta satoja tunteja vuodessa. :b Saatampa nyt unohtaa joitain merkittäviä mutta jätetään muillekin pohdittavaa! :smile:
Anonymous linkki 7. syyskuuta 2001 kello 11.05
Anonymous 7. syyskuuta 2001 kello 11.05 linkki Jos katsotaan puhtaasti tappelun kannalta niin suosikkini on kyllä Babeester Gor, pelkät BG:n tarjoamat loitsut tekevät hänen palvojistaan todella kovia kun ruvetaan hakkaan kirveellä ympäristöä. Ei ole meinaten kivaa lähteä hakkaamaan Babsia kenellä sattuu olemaan Tosi Torjunta, Viilto sekä bonussektorina Kirves Transsi (+muutama taikapiste) päällä. Sitten kun tähän vielä lisätään Babsien maine niin tappelussa löytynee varmaan "helpompiakin" kohteita kenelle mennään ryppyileen. Humakt nauttii pitkälle samoista eduista kuin BG taistelussa, tosin kultin kuva on hieman "siloitellumpi" kuin BG:n. (Eli jos antaudut niin yleensä et menetä mitään 'tarpeetonta') ZZ:n palvojiin ei olla törmätty eikä kultti ole muutenkaan niin tuttu että osaisin paljoakaan sen eduista/haitoista sanoa. Taistelun ulkona asia muuttuukin sitten hieman, BG/Humakt/ZZ eivät ole niin kovia kun mennään normaalien pulliaisten elämään. Täälä taas normaalit kultit tarjoavat enemmän 'huomaamattomia' etuja. BG:n anti supistuu lähinnä aseman ja maineen suomaan suojaan, iltakaljan juominen lähiökapakassa sujuu hyvinkin vähin ongelmin. Samoin muistelen jossain lukeneeni jotta BG on hieman lainulkopuolella kun ovat jahtaamassa jotain piruparkaa, teoriassa heidän pitäisi noudattaa lakeja mutta käytännössä hommaa katsotaan läpi sormien. (Etenkin silloin jos jahdattava on tehnyt jotain ikävämpää.) Jos olisi normaali pulliainen niin Ernalda / Chalana Arroy olisivat varmaankin ne minkä palvojiin kuuluisin. Ernaldan loitsut ovat yllättävän tehokkaita kun ei tarvitse väistellä vihaisen kaaos-oravan hampaita vaan elämän suuret ongelmat ovat lähinnä tämän vuoden sato ja muut pikku ongelmat. CA tarjoaa myöskin hyvän valikoiman loitsuja helpottamaan joka päiväistä elämää sekä 'oikeuden' suojeluun sotaisempien kulttien taholta silloin kun sitä tarvitaan. Sinänsä kultit ovat "tasaväkisiä" kun niitä katsoo kokonaisuuksina mutta kun jättää yhteiskunnan & levinneisyyden pois niin hahmon tyypistä riippuen valinta voidaankin rajata 4 kulttiin. Taistelijalla joko BG tai Humakt, "normaalilla" Ernalda ja parantajalla CA. "Minä ikinä puolueellinen ole, ihan tosi..."
Anonymous linkki 8. syyskuuta 2001 kello 9.24
Anonymous 8. syyskuuta 2001 kello 9.24 linkki [quote:6f54d85064] Sinänsä kultit ovat "tasaväkisiä" kun niitä katsoo kokonaisuuksina mutta kun jättää yhteiskunnan & levinneisyyden pois niin hahmon tyypistä riippuen valinta voidaankin rajata 4 kulttiin. Taistelijalla joko BG tai Humakt, "normaalilla" Ernalda ja parantajalla CA. [/quote:6f54d85064] Ja sitten kun kuutioidaan mukaan Cults of Gloranthan lisäksi Thunder Rebels ja Storm Tribe niin Orlanthiltakin löytyy n+1 aspektia jotka ovat paitsi sopivia niin jopa suorastaan erinomaisia normaalipulliaisillekin. Ja vilpistävätpä kyseisillä premisseillä Orlanthin taisteluaspektitkin, Uroxeilla vahvistettuna, BG- ja Humaktisosiopaattien ohi. <g>
Guzmo linkki 8. syyskuuta 2001 kello 18.33
Guzmo 8. syyskuuta 2001 kello 18.33 linkki [i:b095d990d3] ZZ:n palvojiin ei olla törmätty eikä kultti ole muutenkaan niin tuttu että osaisin paljoakaan sen eduista/haitoista sanoa. [/i:b095d990d3] ZZ on kuin onkin vaarallinen sotakultti. Hyvin ikäviä riimuloitsuja ja kauhupelin parhaat elementit.. Zombit mahdollisia :smile: [i:b095d990d3] Samoin muistelen jossain lukeneeni jotta BG on hieman lainulkopuolella kun ovat jahtaamassa jotain piruparkaa, teoriassa heidän pitäisi noudattaa lakeja mutta käytännössä hommaa katsotaan läpi sormien. (Etenkin silloin jos jahdattava on tehnyt jotain ikävämpää.) [/i:b095d990d3] BG:t ovat Uroxien tapaan kokonaan lain ulkopuolella. Ei heistä pidetä, mutta kummatkin kultit ovat tärkeässä yhteydessä Orlanthiin ja Ernaldaan joten pakko niitä on sietää. Uroxeja karttavat miltei kaikki naiset ja sama pätee Babseihin toistepäin. Omassa kampanjassa BG:n hahmoja pelättiin kunnes vaihdoimme heidän kultit Erantha Goriksi (pelattavuuden parantamiseksi). Heitä pelätään tietysti edelleen, mutta ei enään ihan niin paljon kuin BG:tä. [i:b095d990d3] Jos olisi normaali pulliainen niin Ernalda / Chalana Arroy olisivat varmaankin ne minkä palvojiin kuuluisin. [/i:b095d990d3] Thunder Rebels & Storm Tribe tarjoavat monta hyvää vaihtoehtoa lisää. Chalana Arroyn pelaaminen voi olla vähän puisevaa. He kieltäytyvät väkivallasta ja ovat yleensä täysin turvassa [b:b095d990d3] ihmisten[/b:b095d990d3] joukossa. Mutta seikkailevat pelaajat joutuvat usein peikkojen, kaaoksen ja ties minkä kansoittamille alueille... [i:b095d990d3] Sinänsä kultit ovat "tasaväkisiä" kun niitä katsoo kokonaisuuksina mutta kun jättää yhteiskunnan & levinneisyyden pois niin hahmon tyypistä riippuen valinta voidaankin rajata 4 kulttiin. Taistelijalla joko BG tai Humakt, "normaalilla" Ernalda ja parantajalla CA. [/i:b095d990d3] Vaikka BG & Humakt ovat erittäin voimakkaita taistelupainotteisia kultteja ei BG tai Humakt hahmon pelaaminen ole yleensä mitään herkkua. Kummankin kultin jäsenet ovat maan päällä kylvämässä kuolemaa ja saattavat pahimmassa tapauksessa tappaa taisteluraivossaan ystäviä. Humaktit katkaisevat siteet klaaniin ja sukuun, mikä merkitsee aika paljon Heorling yhteisössä. BG:n palvojat ovat ulkona kaikesta elämän ja mukavuuden ylistämisestä. Muu klaani ylistää elämää ja BG:t murjottavat verikaljansa parissa. Joy! :smile: Yhteiskunta näkee kummankin kultin jäsenet outoina, kylminä ja vaarallisina. Jos kampanja ei ole pelkkää Hack & Slice & Slash & Mutilate peliä niin ongelmia saattaapi tulla. Humaktien esto henkiinherättämiselle on muuten aika paha haitta jos aletaan pelata Hero-tason peliä. Muut herot pomppivat kuoleman ja elämän välillä, mutta Humakteille homma menee vakavaksi. Muutenkin tykkään HW:n uudistuksissa joissa kuolleistaherätys ei ole enään mikään itsestäänselvyys ja helppo tapahtuma. - Guzmo
Nysalor linkki 8. syyskuuta 2001 kello 5.26
Nysalor 8. syyskuuta 2001 kello 5.26 linkki [i:13c5901abc] ZZ on kuin onkin vaarallinen sotakultti. Hyvin ikäviä riimuloitsuja ja kauhupelin parhaat elementit.. Zombit mahdollisia[/i:13c5901abc] Jep, Zorak Zoranin epäkuolleet ovat ihan käteviä. Lisäksi palvojat ovat kyllä usein sen verran mielipuolisia, ettei heitä mielellään kohtaisi. Ja Kestohaava on erityisen ikävä loitsu vihollisille, joita ZZ:n palvoja hakkaa. Henkikatko on myös varteenotettava loitsu. [i:13c5901abc] Chalana Arroyn pelaaminen voi olla vähän puisevaa. He kieltäytyvät väkivallasta ja ovat yleensä täysin turvassa ihmisten joukossa. Mutta seikkailevat pelaajat joutuvat usein peikkojen, kaaoksen ja ties minkä kansoittamille alueille...[/i:13c5901abc] No, kyllä vaeltelevat parantajat sentään osaavat puolustaa itseään. Uni ja Hämäännys ovat ihan käteviä loitsuja, jos kimppuun hyökkää väkivaltainen tyyppi. Onhan Lohikaremetsävuorten kuuluisa Villi Parantajakin broo, mutta hän on silti selvinnyt hengissä arvattavan vaarallisissa olosuhteissa. Mutta pehmeille kaupunkiparantajille yksinään harhaileminen ei tosiaankaan ole paras vaihtoehto. Joka tapauksessa itse pidän kovasti Chalana Arroyn kultista. [i:13c5901abc] Jos kampanja ei ole pelkkää Hack & Slice & Slash & Mutilate peliä niin ongelmia saattaapi tulla.[/i:13c5901abc] Jep, mutta väkivaltaiseen peliin Babeester Gorin ja Humaktin palvojat ovat omiaan. Itse pidän kyllä enemmän humakteista, jotka ovat ehkä hiukan rauhallisempia ja viileämpiä kuin Babeester Gorin naissoturit. :smile: [i:13c5901abc] Muutenkin tykkään HW:n uudistuksissa joissa kuolleistaherätys ei ole enään mikään itsestäänselvyys ja helppo tapahtuma.[/i:13c5901abc] Ei sen tarvitse olla helppoa RuneQuestissakaan, kuten aikaisemmin on todettu. Minusta vain kuolleistaherätyksen ei pitäisi olla myöskään mikään suurta sankarimatkaa vaativa toimenpide, mutta sehän on makuasia, eikä enempää siitä.
newsalor linkki 9. syyskuuta 2001 kello 17.48
newsalor 9. syyskuuta 2001 kello 17.48 linkki IMO Issariessin loitsukauppa on kans aika suffeli, koska 1 pisteeen loitsun voi kätevästi vaihtaa vaikka kuinka monen pisteen loitsuun... Lisäksi niillä on se kyky, jolla voi vaan mennä ostamaan tavaraa, niin että rikastuu loputtomiin. (siis jos tosiaan jättää sen pelimaailman, tunnelman, realistisuuden ja kaiken muun turhan huomioimatta)
Zorak Zoran linkki 10. syyskuuta 2001 kello 15.55
Zorak Zoran 10. syyskuuta 2001 kello 15.55 linkki Heitämpä minäkin lusikkani soppaan... Kokemusta löytyy lähinnä Orlanth ja Zorak Zoran kulteista (kuten muutamista pienemmistä mutta ei niin että niistä voisin puhua). Orlanth on oman kokemukseni mukaan "the" kultti jossa pitää olla mikäli elät heortling yhteisössä, koska muuten jäät hieman yhteisön ulkopuolelle. Tarjoaa myös mukavan valikoiman loitsuja yms, mukavaa. HeroQuestit Orlanthin pantheonille ovat myöskin erittäin mukavia.. Varteenotettava kilpailija (ihmisillä) on Humakt, huonot puolet kuten sanottiin on etä kun kuolee niin kuolee... mutta kovat jätkäthän ei ikinä kuole, eh? :smile: Uusiutuva henkikatko ja humaktin lahjat lienevät suurin etu Humaktiin liittymisessä... Omasta mielestäni Orlanth ja Humakt ovat kutakuinkin pelin "parhaimpia" kultteja (omien kokemusteni perusteella, lunareita tai kaaosta ei ole tullut kokeiltua) Toinen varteenotettava kultti on ehdottomasti kyllä BG ja varsinkin ZZ. Zorak Zoranilla on erittäin varteenotettavia taikoja (mm Murskaus, Kestohaava jne.) Ei ole ollenkaan hauskaa kun huomaat että et saakkaan sitä juuri menetettyä kättä takaisin parantamalla... tai kun peikko humauttaa pienen Murskauksen avustamana kaverisi peninkulman päähän... Ja suurin valtti kaikista... ZZ palvojat ovat peikkoja (useimmiten) joten siinä on vielä uhkaa lisäksi :smile: Jos vapaasti saisi valita kultin, olisi se ehdottomasti joku näistä kolmesta, riippuen millainen hahmoni tulee olemaan..
Arkat linkki 16. syyskuuta 2001 kello 9.16
Arkat 16. syyskuuta 2001 kello 9.16 linkki Orlanthin kultti on täysin ylivoimainen. Lukemattomat liittolaiskultit ovat vasta alkua: kultti tarjoaa upeita mahdollisuuksia sosiaalisen aseman edistämiseen (kun taas vaikkapa Humakteja pelätään ja pidetään lähinnä vaarallisina hulluina), mutta ennen kaikkea Orlanthilla on enemmän HeroQuesteja kuin yhdelläkään muulla jumalalla: Orlanth on tehnyt kaiken, joten kaikelle löytyy HeroQuest. Nimetkääs muita jumalia jotka ovat tappaneet lohikäärmeitä? Ja vielä pari kolme kappaletta... ja tietenkin ne lukemattomat alakultit jos olette taipuvaisia sotkemaan Hero Warsin aidompaa Gloranthaa RuneQuestin tylsään Gloranthaan. Orlanthin loitsuista: Kilpi, Lento, Salama (Salamakeihäs Neljän Aseen alakultissa), Siunaa Siniväri, Siunaa Ukkoskivi, Suuri Torjunta (Arranin Kilpi Neljän Aseen alakultissa), Ukkonen. Ja tietenkin kaikki yleiset loitsut. Että sillain. Tietenkin jos minun Gloranthastani olisi kyse, vastaus olisi uskomattoman yksinkertainen: Arkatin kultit. Mustanummen Munkit, Vanhan Arkatin Kultin Liitto, Arkat se, Arkat tämä, Arkat tuo... lähes mikä vain. Tai sitten Otkorionin Henoteistinen Kirkko: kun Orlanthin palvontaan yhdistetään velhotaikuus, ei vastinetta löydy äkisti. Ja veikkaanpa että vaikkapa Chalana Arroylta tai Eurmalilta ei saa niitä rautavarusteita kun pääsee riimulordiksi... ;P Ai niin... ja tietenkin Orlanthin kultissa on mahdollisuus nousta Riimumestariksi (eli siis riimupappi/riimulordi yhdistelmä). Oikeastaan loppujen lopuksi minkä tahansa kultin palvoja voi olla uskomattoman tappava. Se riippuu pelityylistä. Oma uusi hahmoni ei esimerkiksi palvo ketään, ja ainoa kultti johon ajattelin liittyä on Lanbril, Varasjumala. ;P
Zorak Zoran linkki 16. syyskuuta 2001 kello 16.16
Zorak Zoran 16. syyskuuta 2001 kello 16.16 linkki Nimenomaan, ovathan nuo kultit kutakuinkin tasapainotettu, kaikilla on omat vahvuutensa ja omat heikot puolensa verrattuna muihin, riippuu omasta pelityylistä. Tietenkin jos hahmo sattuu olemaan valaistunut niin... Saahan esim. Eurmalin palvojasta tehtyä suht ilkeän hahmon, Nielaisu vai mikäs se riimuloitsu nyt olikaan joka vaan hotkasee kohteen ja *naps* vainaa...
GEAS linkki 16. helmikuuta 2002 kello 18.29
GEAS 16. helmikuuta 2002 kello 18.29 linkki Ja Eurmalhan antaa loitsun hallusinaatio joka on toisi mukava varkaalle kun haluaa vaikka tiirikoda oven niin luo vain tiirikan tai jos tarttee päästä kolmannen kerroksen ikkunasta sisään niin luo rappuset.
Wlu 000 linkki 16. helmikuuta 2002 kello 18.57
Wlu 000 16. helmikuuta 2002 kello 18.57 linkki [quote:a8f8f5190b] 16.02.2002 klo 20:29, GEAS kirjoitti: Ja Eurmalhan antaa loitsun hallusinaatio joka on toisi mukava varkaalle kun haluaa vaikka tiirikoda oven niin luo vain tiirikan tai jos tarttee päästä kolmannen kerroksen ikkunasta sisään niin luo rappuset. [/quote:a8f8f5190b] Mutta melko kalliiksi taitaa varkaalle tulla jos joke kerta käyttää riimutaikuutta. Ehkä mukana kannetut tiirikat tai onnistunut kiipelyheitto toimivat paremmin tai ainakin "halvemmin". Tietysti jos on joku varaspappi niin voi vähän pröystäillä :smile:
Nysalor linkki 16. helmikuuta 2002 kello 19.44
Nysalor 16. helmikuuta 2002 kello 19.44 linkki GEAS: [i:4ad2ab2861]Ja Eurmalhan antaa loitsun hallusinaatio joka on toisi mukava varkaalle kun haluaa vaikka tiirikoda oven niin luo vain tiirikan tai jos tarttee päästä kolmannen kerroksen ikkunasta sisään niin luo rappuset.[/i:4ad2ab2861] Ehkä tiirikat on kuitenkin helpompi kantaa mukana, koska sopivan tiirikan luominen loitsun avulla olisi hiukan vaivalloista. Muutenkaan Veijarin palvojat eivät välttämättä ole aina aivan täysipäiväisiä varkaita, vaan heillä on paljon muitakin kiinnostuksenkohteita. Hallusinaatio-loitsuhan on lisäksi nimenomaan Tyhjäntoimittaja-aspektilla. Wlu: [i:4ad2ab2861]Mutta melko kalliiksi taitaa varkaalle tulla jos joke kerta käyttää riimutaikuutta.[/i:4ad2ab2861] Totta, sillä kertakäyttöistä riimutaikuutta ei kai mielellään käytetä ihan jokapäiväisissä tilanteissa. [i:4ad2ab2861]Tietysti jos on joku varaspappi niin voi vähän pröystäillä[/i:4ad2ab2861] Varkaiden jumalat tarjoavat sitten kyllä ihan kivoja loitsuja palvojilleen ja varasjumalien papit ovatkin melkoisia veikkoja tekemään kaikenlaista ovelaa. Pelkästään heidän maallisten varkauskykyjensä täytyy tavallisesti olla melkoiset ja loitsut tuovat vielä lisää tähän. Tradetalkin numerossa 6 on muuten ihan kiinnostava artikkeli, jossa esitellään Kethaelan ja Kerofinelan varaskultteja. Samassa lehdessä on myös Lanbrilin varaskultin uudistettu pitkä kulttikuvaus RuneQuestiin.
GEAS linkki 17. helmikuuta 2002 kello 7.31
GEAS 17. helmikuuta 2002 kello 7.31 linkki [quote:c01bf5da77] 16.02.2002 klo 20:57, Wlu 000 kirjoitti: Mutta melko kalliiksi taitaa varkaalle tulla jos joke kerta käyttää riimutaikuutta. Ehkä mukana kannetut tiirikat tai onnistunut kiipelyheitto toimivat paremmin tai ainakin "halvemmin". Tietysti jos on joku varaspappi niin voi vähän pröystäillä :smile: [/quote:c01bf5da77] Mutta Eurmalhan antaa vain uusiutuvaa riimutaikuutta koska kaikki jäsenet ovat akolyyttejä ja voivat nousta papiksi perustamalla pyhätön. [ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-02-17 09:32 ]
petteri linkki 17. helmikuuta 2002 kello 12.19
petteri 17. helmikuuta 2002 kello 12.19 linkki Vivamort on tietenkin voimakkain kultti. Monipuolisin on tienkin joku lännen lahko, sillä velhotaikuus on todella hyvin räätälöitävää omaan makuun.
Nysalor linkki 17. helmikuuta 2002 kello 14.14
Nysalor 17. helmikuuta 2002 kello 14.14 linkki GEAS: [i:3c241c8232]Mutta Eurmalhan antaa vain uusiutuvaa riimutaikuutta koska kaikki jäsenet ovat akolyyttejä ja voivat nousta papiksi perustamalla pyhätön.[/i:3c241c8232] Niinpä tosiaan taitaa ollakin, joskin nyt kyseessä on kaiketi Veijari, eikä Eurmal, joka lienee vain yksi Veijarin aspekti. Vetoan kuitenkin siihen, etteivät Veijarin palvojat yleensä ole varsinaisia varkaita, vaan ulkopuolisen silmin hulluja ja mieletöntä sakkia, jolta voi odottaa mitä tahansa. Jokin organisoitu rikostoiminta olisi siksi kai aika epätyypillistä Veijarin palvojille.
GEAS linkki 17. helmikuuta 2002 kello 15.25
GEAS 17. helmikuuta 2002 kello 15.25 linkki [quote:5df86090a8] 17.02.2002 klo 16:14, Nysalor kirjoitti: GEAS: Niinpä tosiaan taitaa ollakin, joskin nyt kyseessä on kaiketi Veijari, eikä Eurmal, joka lienee vain yksi Veijarin aspekti. Vetoan kuitenkin siihen, etteivät Veijarin palvojat yleensä ole varsinaisia varkaita, vaan ulkopuolisen silmin hulluja ja mieletöntä sakkia, jolta voi odottaa mitä tahansa. Jokin organisoitu rikostoiminta olisi siksi kai aika epätyypillistä Veijarin palvojille. [/quote:5df86090a8] Eihän sen järjestäytynyttä tarvitse ollakaan silloinhan olisi ehkä fiksumpaa käyttää köyttä ja tiirikoita mutta joskus vaikkei olisikaan ammatti varas voi tulla tarpeen aukaista lukittu ovi tai päästtä kolmanteen kerrokseen kenenkään huomaamatta.
Nysalor linkki 17. helmikuuta 2002 kello 15.46
Nysalor 17. helmikuuta 2002 kello 15.46 linkki GEAS: [i:c6806ff441]Eihän sen järjestäytynyttä tarvitse ollakaan silloinhan olisi ehkä fiksumpaa käyttää köyttä ja tiirikoita mutta joskus vaikkei olisikaan ammatti varas voi tulla tarpeen aukaista lukittu ovi tai päästtä kolmanteen kerrokseen kenenkään huomaamatta.[/i:c6806ff441] Pelkällä harrastelijalla ei ehkä olisi edes suurta apua tiirikoista, ellei hän osaa todella käyttää niitä lukkoon. Tosin lukitut ovet tuskin pidättelevät Veijarin palvojia muutenkaan. :smile: Hallusinaatiolla voi toki luoda portaat, mutta luulisi Veijarin palvojan käyttävän sitä yleensä johonkin paljon erikoisempaan tarkoitukseen kuin vain varastamiseen. Ei kai ihmekään, että tavallisten ihmisten mielestä Veijarin palvojat ovat täysiä sekopäitä, jos Tyhjäntoimittaja-aspektin loitsun omaava veijari kiipeilee toisille näkymättömiä tikapuita pitkin, rupattelee näkymättömälle illuusioukkelille tai jotakin yhtä kummaa. :smile: No, Veijari joka tapauksessa tarjoaa kaikenlaista kummallista taikuutta, mutta häntäkään ei kaiketi voi ihan noin vain ryhtyä palvomaan, vaan tarvitaan aimo annos hulluutta, tyhmänrohkeutta, julmuutta, ennalta-arvaamattomuutta, jne. ennen kuin henkilö voidaan hyväksyä Veijarin palvojaksi. Veijarin palvonta EI ole vain tapa saada käteviä loitsuja, vaan siihen kuuluu myös jumalan luonteen matkiminen.
GEAS linkki 17. helmikuuta 2002 kello 15.53
GEAS 17. helmikuuta 2002 kello 15.53 linkki No minusta tuntuu että ehkä kannattaa ehdottaa pelaaja hahmoksi veijarin palvojaa koska pelaajat ovat tähänkin saakka toimineet aika veijarimaisesti.
Marcus Maximus linkki 31. toukokuuta 2002 kello 0.19
Marcus Maximus 31. toukokuuta 2002 kello 0.19 linkki Kovimpien kulttien ykkösnimet ovat minulla suurinpiirtein samaa kamaa kuin Guzmolla ja Nysalorillakin; Humakt, Kyger Litor ja Annilla ovat todella kovia sanoja. Lisään listaan vielä aika hillittömän Kuunpojan, Yanafal Tarnilsin, Jakaleel Noidan sekä mauttomasti munchatut Punaisen Jumalattaren palvojat. Tosin asteikkoni saattaa eräänkin yleinen/erityinen riimutaikuus -uudistuksen jälkeen muuttua hieman siinä mielessä että Orlanth nousee jostain keskivaiheilta erinomaisten sarjaan. Thanatarista ja Vivamortista olen kuitenkin pahasti eri mieltä. Thanatar etenkin vaikuttaa ältsin kätsyltä noin viisitoista minuuttia kun lukee mitä kaikkea kliffaa päänryöstäjät voivat teoriassa tehdä. Käytännön elämä kuitenkin nostaa seinät pystyyn kaikilla suunnilla; ensinnäkään noviiseista ei ole yhtään mihinkään, joten siirrytään suoraan riimutasolle. Sopivien irtopäiden hankkiminen on älyttömän vaikeaa. Jos haluaa riimupisteistään ilon irti, on murhattava pappeja ja riimulordeja, mieluiten ilman taistelua -- taistelussa kun nuo veitikat heittelevät riimuloitsunsa pois, eikä jonkun Harmaan Viisaan suuren irtopään taikoja oikein viitsi lähteä uusimaan Jonstownin tiedon temppeliinkään. Saattaa olla että sitä kolmatta barbaariklaanin puuttuvaa godia ehkä jo aletaan etsiäkin. Toiseksi, päät painavat ja vievät tilaa; vaikka potentiaali on loputon ja Shadows of the Borderlandsin kuvaileman pappisherran kaltaisia pääkokoelmia ole mitenkään hirveän helppoa roudata. Ja, kun lopulta tappelu tulee, kaaostietäjämme on todennäköisesti ainoa riimutasoinen ukko omalla puolellaan, eikä auta muu kuin käskyttää jotkut aivottomat broopalvelijat jarruttamaan myrskyhärkiä sillä aikaa kun itse tyhjentelee niitä vaivalla kerättyjä päitä yksi kerrallaan riimutaikuudesta. Yhtiömme suosittelee ennemmin vaikka Bagogia tai Krjalkia -- Hornankuusen hirviöhaltiat ovat aika koneita mättöosastossa. _________________ "For She is the Goddess of Cycles, The Goddess of Beginnings and Endings"
Nysalor linkki 31. toukokuuta 2002 kello 1.26
Nysalor 31. toukokuuta 2002 kello 1.26 linkki Marcus Maximus: [i:a8c101d44d]Thanatarista ja Vivamortista olen kuitenkin pahasti eri mieltä.[/i:a8c101d44d] Vivamortista et kuitenkaan virka perusteluja. Itse pitäisin Vivamortia siinä mielessä voimakkaana valintana, että hänellä on kyky luoda vampyyreitä. Minun tuskin tarvitsee tässä luetella, mitä kaikkea etua on pelkästään vampyyrinä olemisesta, jos kohta siitä joitakin haittojakin seuraa. Vivamortin taikuudella voi myös luoda paljon helpommin epäkuolleita kuin alkuperäisellä ZZ:n menettelytavalla. Valtava etu taikuuden suhteen on tietysti myös loitsujen imeminen vihollisilta ja tämä antaa Vivamortin palvojien käyttöön periaatteessa kaiken mahdollisen riimutaikuuden, kunhan sopiva vihollinen löytyy. Kun vampyyrillä on vielä kulttirakenne tukenaan, niin hänestä tulee entistäkin vaarallisempi vastustaja. Kannattaa laskea tietysti mukaan myös kyky luoda mitä erilaisimpia epäkuolleita kuolleista uhreista. [i:a8c101d44d]Thanatar etenkin vaikuttaa ältsin kätsyltä noin viisitoista minuuttia kun lukee mitä kaikkea kliffaa päänryöstäjät voivat teoriassa tehdä. Käytännön elämä kuitenkin nostaa seinät pystyyn kaikilla suunnilla; ensinnäkään noviiseista ei ole yhtään mihinkään, joten siirrytään suoraan riimutasolle.[/i:a8c101d44d] Vai ettei noviiseista ole mihinkään? Irkkipelissäni Yövalon varjossa neljä Thanatarin pelkkää maallikkoa hiiviskeli ympäriinsä Paviksessa ja kahmi päitä. He selvisivät hengissä niin oman kulttinsa juonitteluista kuin kaaoksenvihaajien takaa-ajosta. En siis todellakaan voi sanoa, että Thanatarin noviisit olisivat jotenkin väheksyttäviä, kun jo maallikotkin pystyvät moiseen. Koko ajan täytyy pitää mielessä sekin, että Thanatarin kultti omalla mielipuolisella tavallaan on oppineiden kultti siinä, missä Lhankor Mhyn kulttikin ja niinpä Thanatarin palvojat pääsevät käsiksi suureen määrään tietoa ja kykyjä kirjastojensa ja opettajiensa kautta. Thanatarin lahjoistakin on jonkin verran iloa. Thanatarin palvojat voivat päästä myös käsiksi Lhankor Mhyn riimuloitsuihin Treack Markhorin kautta. [i:a8c101d44d]Sopivien irtopäiden hankkiminen on älyttömän vaikeaa. Jos haluaa riimupisteistään ilon irti, on murhattava pappeja ja riimulordeja, mieluiten ilman taistelua -- taistelussa kun nuo veitikat heittelevät riimuloitsunsa pois, eikä jonkun Harmaan Viisaan suuren irtopään taikoja oikein viitsi lähteä uusimaan Jonstownin tiedon temppeliinkään.[/i:a8c101d44d] Kyllähän taikuutta on muillakin kuin papeilla, sillä tavallinen ihminenkin hallitsee toki hiukan henkitaikuutta ja mahdollisesti joitakin kertakäyttöisiä riimuloitsujakin, joten ei päitä ole pakko ottaa papeilta. Ei ihmisten vangitseminen nyt niin tuhottoman vaikeaa ole, kunhan homma organisoidaan tarpeeksi hyvin. Jopa pappeja, akolyyttejä ja riimulordeja voi napsia kadulta elävinä, jos vain suunnittelee operaation tarpeeksi hyvin. Salakavala hyökkäys, jossa käytetään huumaavia aineita, lyödään uhri tajuttomaksi niin nopeasti, ettei hän ehdi huomata, mikä häneen iski, tai muuten kukistetaan vastarinta. [i:a8c101d44d]Saattaa olla että sitä kolmatta barbaariklaanin puuttuvaa godia ehkä jo aletaan etsiäkin.[/i:a8c101d44d] Tuskin visussa piilopaikassaan oleilevia thanatarilaisia moinen etsintä suurestikaan pelottaa. [i:a8c101d44d]Toiseksi, päät painavat ja vievät tilaa; vaikka potentiaali on loputon ja Shadows of the Borderlandsin kuvaileman pappisherran kaltaisia pääkokoelmia ole mitenkään hirveän helppoa roudata.[/i:a8c101d44d] Päitä voi myös kutistaa, kuten Dorastorin Adull Päänkutistaja, jolloin päitä mahtuu runsaasti mukaan. Tietysti päiden käyttäminen on papeille kaikkein yksinkertaisinta, kun heille loitsut ovat uusiutuvia. Tosin jos pelaa niin, että noviisienkin loitsut joskus uusiutuvat, päänvarastamiskyky tulee vielä arvokkaammaksi. [i:a8c101d44d]Ja, kun lopulta tappelu tulee, kaaostietäjämme on todennäköisesti ainoa riimutasoinen ukko omalla puolellaan, eikä auta muu kuin käskyttää jotkut aivottomat broopalvelijat jarruttamaan myrskyhärkiä sillä aikaa kun itse tyhjentelee niitä vaivalla kerättyjä päitä yksi kerrallaan riimutaikuudesta.[/i:a8c101d44d] Äh, kunnon Thanatarin temppelissä on puolustuksia sen verran, että sinne tunkeutumiseen tarvittaisiin joko valtavan paljon viekkautta ja taitoa tai pieni armeija. Temppelissä on kasapäin hulluja päähaamuja, epäkuolleet zombit ja luurangot vartioivat niitä, noviisit organisoivat maallikot (joiden joukossa on varmasti niin ihmisiä kuin kaaosolentojakin) puolustukseen, temppeli sijaitsee hankalakulkuisessa paikassa, temppeli on täynnä mutkikkaita luolia ja ansoja, temppeliä suojaa joukko maagisia puolustuksia, palvojat voivat manata varjoja apuunsa, ainoastaan Thanatarin poppoot näkevät yövalossa, jne. Viimeisenä mahdollisuutena voidaan sitten hyödyntää kostonhenkeä tai Henkikatko-loitsuja. Ei, kunnon thanatarilaisen temppelin tuhoaminen ei ole helppoa. Sen kertoo varmaan jo sekin, että thanatarilaiset sinnittelevät sitkeästi muiden kiusana siitä huolimatta, että jopa kaoottiset porukat suhtautuvat heihin epäluuloisesti. [i:a8c101d44d]Yhtiömme suosittelee ennemmin vaikka Bagogia tai Krjalkia -- Hornankuusen hirviöhaltiat ovat aika koneita mättöosastossa.[/i:a8c101d44d] Eivät Bagog ja Krjalk huonoja ole, mutta loitsuarsenaali on jokseenkin yksipuolista heillä. Ei epäkuolleita, eikä mahdollisuutta riistää toisilta taikuutta, ei edes suuren oppineisuuden kasaumaa.
Guzmo linkki 31. toukokuuta 2002 kello 9.56
Guzmo 31. toukokuuta 2002 kello 9.56 linkki [quote:5005f16638] Eivät Bagog ja Krjalk huonoja ole, mutta loitsuarsenaali on jokseenkin yksipuolista heillä. Ei epäkuolleita, eikä mahdollisuutta riistää toisilta taikuutta, ei edes suuren oppineisuuden kasaumaa. [/quote:5005f16638] Muuten nyssen kanssa Thanatarin suhteen suunnilleen samaa mieltä, mutta älä unohda Bagogin syömisrituaaleja.
Marcus Maximus linkki 31. toukokuuta 2002 kello 11.18
Marcus Maximus 31. toukokuuta 2002 kello 11.18 linkki Totta, näppituntumaani Vivamortista en perustellut koska siitä en ole aivan yhtä varma -- pitäisi ensin lukea Vivamort uudelleen ja huolella. Suomenkielinen kulttikuvaus myös sotkee iloisesti pysyvän mahdin, taikapisteiden ja sellaisten käsitteillä eestaas niin että siitä on paikoitellen hiukka hankalaa ottaa tolkkua. Palailen Vivamortiin kun ehdin vähän lukea aiheesta. Nysalor: [i:abb4574bab]Päitä voi myös kutistaa, kuten Dorastorin Adull Päänkutistaja, jolloin päitä mahtuu runsaasti mukaan.[/i:abb4574bab] Muistelisin, että herra Kallonkutistajan mainitaan samaisessa teoksessa olevan suhteellisen ainutlaatuinen poikkeus Thanatarin kultissa. Siis, sankaritason hommaa sellaisella tasolla jossa kulttikuvaukset menettävät merkitystään paljon. [i:abb4574bab]Jopa pappeja, akolyyttejä ja riimulordeja voi napsia kadulta elävinä, jos vain suunnittelee operaation tarpeeksi hyvin. Salakavala hyökkäys, jossa käytetään huumaavia aineita, lyödään uhri tajuttomaksi niin nopeasti, ettei hän ehdi huomata, mikä häneen iski, tai muuten kukistetaan vastarinta.[/i:abb4574bab] Jep jep. Ongelma onkin siinä ettei tempusta ole niin älyttömästi hyötyä. Jos kaikki menee putkeen, hommalla saa jonkun 20p sekalaista riimutaikuutta, jota ei käytännössä oikein voi uusia. Onhan parikymmentä pistettä ihan kunnon kasa etenkin kun nappaa pari kolme päätä saman tien. Vaiva ja hankaluus vihollisten kanssa onkin sitten ihan eri luokkaa, Thanatareja vihataan niin paljon että niitä etsitään kaikin mahdollisin keinoin, ja muiden tiedonjumalien vihan takia parhaat mahdolliset keinot ovat myös aika hyviä. Valaistuminen, muuten, muuttaa thanatariitin osaa elämässä aika kunnolla. Valaistunut moinen kun voi melkeinpä luikkia vaikka Orlanthin menoihin uudistamaan Myrskyääntensä taikuutta -- jos oikeasti uskoo että nuo riimupisteet ovat paljastumisriskin arvoisia. [i:abb4574bab]Kyllähän taikuutta on muillakin kuin papeilla, sillä tavallinen ihminenkin hallitsee toki hiukan henkitaikuutta ja mahdollisesti joitakin kertakäyttöisiä riimuloitsujakin, joten ei päitä ole pakko ottaa papeilta.[/i:abb4574bab] Noviisitason henkitaikojen hankkimiseen on helpompia ja turvallisempia tapoja kuin päiden roudaaminen ympäriinsä -- kuten esimerkiksi paikallisen shamaanin kanssa diilaileminen. [i:abb4574bab]Eivät Bagog ja Krjalk huonoja ole, mutta loitsuarsenaali on jokseenkin yksipuolista heillä.[/i:abb4574bab] Kieltämättä, melkeinpä kaikkia kaaosjumalia vähän vaivaa repertuaarin kehnous. Mutta jos valikoiman perässä on, valaistunut kaikkien kulttien mikälie on todella oikotie onneen verrattuna verisiin rituaaleihin salaisissa temppeleissä omien tapettavana.
Nysalor linkki 31. toukokuuta 2002 kello 14.02
Nysalor 31. toukokuuta 2002 kello 14.02 linkki Guzmo: [i:8f9586c106]Muuten nyssen kanssa Thanatarin suhteen suunnilleen samaa mieltä, mutta älä unohda Bagogin syömisrituaaleja.[/i:8f9586c106] Joo, Syömisrituaali kieltämättä pääsi unohtumaan. Tosin se on siinä mielessä heikko, että rituaalin saavat vain riimujäsenet ja se on heillekin kertakäyttöinen. Marcus Maximus: [i:8f9586c106]Totta, näppituntumaani Vivamortista en perustellut koska siitä en ole aivan yhtä varma -- pitäisi ensin lukea Vivamort uudelleen ja huolella. Suomenkielinen kulttikuvaus myös sotkee iloisesti pysyvän mahdin, taikapisteiden ja sellaisten käsitteillä eestaas niin että siitä on paikoitellen hiukka hankalaa ottaa tolkkua.[/i:8f9586c106] Suomenkielisen kuvauksen sekavuus saattaa johtua siitä, että kulttikuvaushan on ollut alun perin RuneQuestin kakkosversiolle. Siksipä velhouttakaan, joka minusta ehdottomasti kuuluisi vampyyreille, ei ole mukana. Todella sääli, ettei lupailtua Tower of Nightia Vivamortin uudistetun kulttikuvauksen kera koskaan julkaistukaan. :sad: Itse joskus virittelin Vivamortista vanhan kuvauksen pohjalta uudempaa versiosta, jossa kultilla olisi ollut vain velhotaikuutta. Velhotaikuudenkin kera Vivamortin kultti vaikutti aika voimakkaalta. [i:8f9586c106]Muistelisin, että herra Kallonkutistajan mainitaan samaisessa teoksessa olevan suhteellisen ainutlaatuinen poikkeus Thanatarin kultissa. Siis, sankaritason hommaa sellaisella tasolla jossa kulttikuvaukset menettävät merkitystään paljon.[/i:8f9586c106] Hän on vain poikkeuksellisen inhottava tyyppi jopa thanatarilaisten mielestä, mutta eipä Adullin sankarihommista mitään puhuta. Päänkutistaminen on vain erikoiskyky, mutta enpä tiedä, onko se välttämättä kuitenkaan sankarikyky, sillä siellä tavallisten maallisten kykyjen listassa se on. Eikös joillakin meidänkin maailmamme pääkallonmetsästäjillä ollut tapana kutistaa kalloja? Silloin kai homma onnistuu ilman mitään sankarimatkojakin. [i:8f9586c106]Ongelma onkin siinä ettei tempusta ole niin älyttömästi hyötyä. Jos kaikki menee putkeen, hommalla saa jonkun 20p sekalaista riimutaikuutta, jota ei käytännössä oikein voi uusia. Onhan parikymmentä pistettä ihan kunnon kasa etenkin kun nappaa pari kolme päätä saman tien.[/i:8f9586c106] Kyllä minusta 20 pistettä kertakäyttöistäkin riimutaikuutta on melkoinen määrä ja ihan varmasti sellaisesta on hyötyä. [i:8f9586c106]Vaiva ja hankaluus vihollisten kanssa onkin sitten ihan eri luokkaa, Thanatareja vihataan niin paljon että niitä etsitään kaikin mahdollisin keinoin, ja muiden tiedonjumalien vihan takia parhaat mahdolliset keinot ovat myös aika hyviä.[/i:8f9586c106] Eipä thanatarilaisia silti oikein tavallisesta kadunvilinästä huomaa, ellei satu olemaan myrskyhärkä. Sama ongelma vaivaa toki muitakin kaoottisia poppoita, kuten vaikka krarshtilaisia, mutta thanatarilaiset ovat vainon vuoksi myös todella taitavia piileskelemään. [i:8f9586c106]Valaistuminen, muuten, muuttaa thanatariitin osaa elämässä aika kunnolla. Valaistunut moinen kun voi melkeinpä luikkia vaikka Orlanthin menoihin uudistamaan Myrskyääntensä taikuutta -- jos oikeasti uskoo että nuo riimupisteet ovat paljastumisriskin arvoisia.[/i:8f9586c106] Joo, turhaan en sanokaan Nysalorin "kulttia" yhdeksi voimakkaimmista, kun valaistumisen siunauksen avulla voi tehdä kaikenlaisia erikoisia temppuja. [i:8f9586c106]Noviisitason henkitaikojen hankkimiseen on helpompia ja turvallisempia tapoja kuin päiden roudaaminen ympäriinsä -- kuten esimerkiksi paikallisen shamaanin kanssa diilaileminen.[/i:8f9586c106] Ei shamaaneita kuitenkaan löydy kaikkialta ja varmaan aika harva shamaani olisi kovin innokas opettamaan thanatarilaiselle henkiloitsuja. Noilla shamaaninretaleilla on myös paha tapa vaatia maksua loitsujen opettamisesta, kun taas irrotetut päät eivät sitä pahemmin vaadi. Toisaalta vankeja tarvitaan joka tapauksessa uhrimenoihin, joten eikös se ole vain järkevää sitten samalla viedä vangeilta loitsut? [i:8f9586c106]Mutta jos valikoiman perässä on, valaistunut kaikkien kulttien mikälie on todella oikotie onneen verrattuna verisiin rituaaleihin salaisissa temppeleissä omien tapettavana.[/i:8f9586c106] Joo, valaistuneella on toki periaatteessa pääsy kaikkiin kultteihin ja sitä kautta mahdollisuus saada valtavasti loitsuja. Jälleen yksi piste Nysalorin "kultille". :smile: Thanatarin ja Vivamortin porukat voivat joka tapauksessa tehdä saman rajallisemmin, mutta joutumatta ottamaan osaa vieraan kultin riitteihin.
Musta Nuoli linkki 2. maaliskuuta 2006 kello 2.46
Musta Nuoli 2. maaliskuuta 2006 kello 2.46 linkki Kumma, kun kukaan ei ole tarjonnut Härkäin voimaa. Omassa kampanjassani pelaajat vääntävät (kyllästymiseen asti) Myrskyhärän berserkkejä, osalla herroista on kokemusta Uroxeista jo vuodesta 1990... Myrskyhärän heebot ovat taisteluorientoituneille herkkua, sillä mitä muutakaan Härät ovat kuin ultimaalisia tappokoneita, joilla on hyvä tekosyy kehittää jatkuvasti taistelukykyjään? Matseissa Härät ovat myös vastuksena ikäviä Fanaattisuuden ja Berserkin takia, varsinkin jos sarvipäät ovat ehtineet kiskaista muitakin taisteluloitsuja ylle. Myrskykaani on sellainen turjake, ettei sitä halua kohdata yksikään täysjärkinen vastustaja. Kaani on kuin Juicen joulupukki: se puree ja lyö. Häränpalvoja on epäsosiaalinen tyyppi, kuin fantasian harrikkajätkä, joka partaisena rettelöi, juo, ahdistelee naisia ja elämöi ilman että monet uskaltavat siihen puuttua. Toisaalta kaikki edellämainittu voi olla myös positiivinen asia, varsinkin kun lain ulkopuolella eläminen antaa erivapauksia tiukan ja säädellyn kulttuurin parissa. Naisia Härät saavat lähinnä rahalla, mutta harva Uroxi edes etsii romanttista tosirakkautta ja riemullista avioelämää farmilla. Omassa kampanjassani olen muuttanut Härkien olemusta reilusti hirtehisen huumorin suuntaan (esimerkkinä Auringon kreivikunnan Sticklebrix ja vastaavat iloluonteiset Härät), sillä partaisia köriläitä ei jaksa ottaa aina liian vakavasti. Allekirjoittaneen peleissä Härkien palvontailtamat ovat lähinnä hyvä tekosyy vetää kauheat kännit, aiheuttaa rettelö ja surra naisten puutetta. Kaukaa viisaat härkäläiset kokevat tosin naisen kosketuksen jatkuvasti, sillä porukan mukana on usein Chanala Arroyn papitar, joka nostelee lukua ottavia härkäläisiä jaloilleen kaaosvastaisissa kampanjoissa. CA-väkihän vihaa kaaosta, joten sopivaa temppelille annettavaa lahjoitusta vastaan papittaret voivat luvallisestikin osallistua "ristiretkille". Peliteknisestikin Härät ovat ripeä reitti Riimutasolle, mikäli sellaista halajaa. Vaatimuksina ovat pääosin taistelukyvyt ja käytännön taidot, ja Kaanit ovat Riimulordeista parhaimpia, sillä pappeina kaikki riimutaikuus on heille uusiutuvaa ja kunnon riimutaikuudella varustettu kokenut veteraani vie paljon väkeä mukanaan ennen kuin sortuu elon tiellä (mikä tosin on härkäläisen varjopuoli - tuoni vie melko usein). NPC-Härkäläiset ovat myös sopiva "sallittu" ihmisvastus, sillä äkkipikaisuus ja epäonnistunut Aisti Kaaos-heitto ovat helppoja tekosyitä pikaiselle verenvuodatukselle.
Ugly Psycho linkki 2. maaliskuuta 2006 kello 7.28
Ugly Psycho 2. maaliskuuta 2006 kello 7.28 linkki [quote:74202ed07d="Musta Nuoli"]Kaani on kuin Juicen joulupukki: se puree ja lyö.[/quote:74202ed07d] Sarjassamme oleellisia vastauksia: Taitaa olla kyllä M.A. Nummisen joulupukki tuo. Itse topiciin ei juuri uutta annettavaa sitten olekaan. Zorak Zoranit ja Humaktit nyt käy ainakin kovista mättäjistä, sen sijaan monipuolisuudesta en niin tiedä. Sillä saralla taitaa isommat kultit porskuttaa liittolaisten kautta pikemminkin. Vinga tosin ansaitsee maininnan monipuolisena, mikä ehkä osaltaan johtuu siitä, että fanimateriaalia ja virallisia versioita tuntuu löytyvän useampaan lähtöön.
Alec linkki 2. maaliskuuta 2006 kello 8.42
Alec 2. maaliskuuta 2006 kello 8.42 linkki [quote:543b8843e0="Musta Nuoli"]Häränpalvoja on epäsosiaalinen tyyppi, kuin fantasian harrikkajätkä, joka partaisena rettelöi, juo, ahdistelee naisia ja elämöi ilman että monet uskaltavat siihen puuttua. Toisaalta kaikki edellämainittu voi olla myös positiivinen asia, varsinkin kun lain ulkopuolella eläminen antaa erivapauksia tiukan ja säädellyn kulttuurin parissa. Naisia Härät saavat lähinnä rahalla, mutta harva Uroxi edes etsii romanttista tosirakkautta ja riemullista avioelämää farmilla. [/quote:543b8843e0] Sä kuvasit just mun unelmahahmon :-D Nyt heräs taas into pelata runea (tuli himo runkata :lol: ), ku noin kauniin hahmokuvauksen pystyit kirjottamaan. No, jos totta puhutaan onhan mulla pari tuollaista hahmoa jo ollukki, mut Musta Nuoli vastas hyvin myös niitten heebojen kohtaloon: [quote:543b8843e0="Musta Nuoli"]härkäläisen varjopuoli - tuoni vie melko usein[/quote:543b8843e0] Jep, kuollu ne on jokanen ja yleensä vielä ekalla pelikerralla. snif...
Spinosar linkki 2. maaliskuuta 2006 kello 14.54
Spinosar 2. maaliskuuta 2006 kello 14.54 linkki Kalikoksen vuositapaamisessa Turussa pelataan tänä vuonna [b:b35bb1463d]Iä!istä Taistoa[/b:b35bb1463d]. Se on myyttiset mittakaavat täyttävä nopeatempoinen peli, jossa ei muuta pelatakaan kuin Ur-Oxen[b:b35bb1463d](¤)[/b:b35bb1463d]MyrskyHärän seuraajia hirvittävässä tuoksinassa. Tsekatkaa "The Eternal Battle" -laatikko Uroxin kultista, Storm Tribe-opuksesta. ps. siellä oppii jotain oikeasti jostain /älä katso wakbothia silmään