Thorinir
linkki
13. kesäkuuta 2002 kello 19.12
|
Thorinir
13. kesäkuuta 2002 kello 19.12
linkki
|
itse pelasin DDtä ihan hyvä rope ei siinä mitään :D
mutta kaverini oli vähän sählä ja hukkasi paperit hän oli siis pelinjohtaja...
onko kellekkään muulle käynyt näin hyvissä roolipeleissä? :rollin:
|
Vash the Stampede
linkki
13. kesäkuuta 2002 kello 19.17
|
Vash the Stampede
13. kesäkuuta 2002 kello 19.17
linkki
|
IMHO ei se D&D kyllä kovin hyvä ole.
|
Thorinir
linkki
13. kesäkuuta 2002 kello 19.18
|
Thorinir
13. kesäkuuta 2002 kello 19.18
linkki
|
no joo... ei alussa, mutta myöhemmin se on ihan o.k
|
Vash the Stampede
linkki
13. kesäkuuta 2002 kello 19.23
|
Vash the Stampede
13. kesäkuuta 2002 kello 19.23
linkki
|
Eiku just toisinpäin. Mitä enemmän pelaa niin sen enemmän se haisee. Tai viimestään sitte kun sai vihiä jostain paremmasta, niin sitten älysi kuinka penaalista se D&D oikein olikaan/onkaan.
|
Thorinir
linkki
13. kesäkuuta 2002 kello 19.29
|
Thorinir
13. kesäkuuta 2002 kello 19.29
linkki
|
hehhee... ihan miten vaa. (makuasia)... onko tullu pelattua cyberpunkkia... se on ainakin ihan cool...
|
Thorinir
linkki
13. kesäkuuta 2002 kello 19.30
|
Thorinir
13. kesäkuuta 2002 kello 19.30
linkki
|
niin no DD oli mun eka rope... ku vähä tarkemmin aattelee ni on se aika sukka muihin peleihin verrattuna mut kyllä sitäki pelailee
|
Kasila
linkki
13. kesäkuuta 2002 kello 20.08
|
Kasila
13. kesäkuuta 2002 kello 20.08
linkki
|
DD oli mun alotus peli,,, ainoa kunnia pelille siitä...
Ei siinä oo mitään pelaamista... d20 ja dunkeoneihin onanoimaan..
PS saa sitä pelata ... mutta ei kannata myöntä...
PSPS saa pelata muutakin kun rq ... ja nyt ihan luvan kanssa
|
Guzmo
linkki
13. kesäkuuta 2002 kello 22.32
|
Guzmo
13. kesäkuuta 2002 kello 22.32
linkki
|
D&D:tä en keksi muuta hyvää sanottavaa kuin Elmoren taide ja gelatiinikuutiot (maukkaat hyytelöt).
Sillä pelillä minäkin aloitin ja nostalgia-arvo on sanoinkuvaamaton.
Ja kyllä Thorinir, Dungeon Mastah suutuspäissään päätti hävittää hahmoni majapaikan ja sen aarteiden tiedot pitävän paperin. Kyllä harmitti silloin.
Oli myös vallatonta horjuttaa koko pseudo-forgotten-realms maailman rahataloutta vaihtamalla miljoona kultapalaa kuparipaloiksi (oletko nähnyt koskaan varasta jo varastaa sinulta 100.000.000 kuparipalaa kerralla). Ja muut levottomat ideat...
Missä muussa pelissä tarvitset expert säännöt, että pääset luolista ulos? :)
|
Vaakkujaakko
linkki
14. kesäkuuta 2002 kello 7.20
|
Vaakkujaakko
14. kesäkuuta 2002 kello 7.20
linkki
|
[quote:8c2b77aea8="Guzmo"]D&D:tä en keksi muuta hyvää sanottavaa kuin Elmoren taide ja gelatiinikuutiot (maukkaat hyytelöt).
:)[/quote:8c2b77aea8]
Voin vieläkin kuulla ruostehirviön pärskähtelyn... enkä voi unohtaa sitä, kun hahmot tappoivat toisiaan saadakseen hernepussin, joka oli löytynyt tukkeutuneesta savupiipun hormista...
|
Chividal
linkki
20. kesäkuuta 2002 kello 10.12
|
Chividal
20. kesäkuuta 2002 kello 10.12
linkki
|
Uuh. D&D. Joo on sillä nostalgia-arvoa. Muuten minunkin mielestäni aika takapuolesta. Yritettiin joskus alottaa uudelleen pelaamaan sitä ajatellen: "ei niillä säännöillä mitään merkitystä ole." Olimme väärässä.
Mutta D&D:ssä ei tosiaan tarvinnut ajatella, että miksi ja miten ihmeessä musta iso lohikäärme löytyy aina luolaston perimmäisestä nurkasta, josta ei ole mitään poispääsymahdollisuutta kuin se pieni tunneli, josta pelaajat saapuivat. Ja ah se aarretyypin mukainen aarretaulukko! Pussirotat pussit täynnä rahaa ja hyveitä.
|
Vesa
linkki
24. kesäkuuta 2002 kello 14.57
|
Vesa
24. kesäkuuta 2002 kello 14.57
linkki
|
Kummastas D&D:stä on puhe? siitä vanhasta, vaiko siitä uudemmasta versiosta...itse en ole D&D fani...mutta tuli vain mieleeni että kummastakohan nyt sitten on kyse...
|
Aztek the Merciful
linkki
24. kesäkuuta 2002 kello 19.32
|
Aztek the Merciful
24. kesäkuuta 2002 kello 19.32
linkki
|
D&D:ssä ei ole mitään järkeä. Onneksi olen jo unohtanut useimmat rektaalioksennusta aiheuttavat sääntöinfernot...
Muutetaan vaikkapa veikeä luuranko vedeksi, jonka jälkeen sytytetään vieressä leijuva hassu soihtu ilman tuluksia(ei se ole niin justiinsa) ja tapetaan nukkuva hirvitys-demoni terävällä neulalla 100% varmasti, jonka jälkeen kaikki karikatyyri-kaveritkin huomaavat olevansa pirun rikkaita, eli puolijumalia tasolla 10090067000 ja tottahan toki mitä suuremmat/vahvemmat panssarit, sitä vaikeampi on niitä kantavaan kohteeseen osua. On myös selvää, että joku tietyn ammatin omaava ihminen [i:ceadb87642]ei voi[/i:ceadb87642] käyttää tiettyä asetta. Tosikovalla jätkällä on vahva suoja keppejä ja sauvoja vastaan. :P :P
D&D:tä ei pidä hyväksyä... ainakaan yli 13 v. keskuudessa. DDtä ei saa pelata, paitsi ilman lupaa ja varoen ettei kukaan tiedä. DD on paha, koska tyhmyys on pahaa.
|
Marcus Maximus
linkki
24. kesäkuuta 2002 kello 21.47
|
Marcus Maximus
24. kesäkuuta 2002 kello 21.47
linkki
|
Onko mielestänne 'huonolla' roolipelillä mahdollista pelata 'hyvää' peliä? 'Hyvällä' roolipelillä voi ainakin pelata todella 'huonoa' peliä.
Jos on, eikö silloin D&D:lläkin ole mahdollisuus? Ja eikö tämä koko viisas keskustelu mene ohi aiheesta?
|
Aztek the Merciful
linkki
24. kesäkuuta 2002 kello 23.58
|
Aztek the Merciful
24. kesäkuuta 2002 kello 23.58
linkki
|
Aihe = DD hyvä rope
Joten ei mene aiheen vierestä, luulen ma :wink:
Jos pelaa huonolla pelillä "hyvää peliä", kyseessä on ilmiö nimeltään itsepetos. Asioiden aktiivinen tiedostamattomuus on mahdollista, mutta joku päivä se totuus iskee takaisin... Miksi edes yrittää?
Kananpaskasta ei saa kanasalaattia. Talon rakentaminen kalliolle hiekan sijaan on viisaampaa.
Mutta huonon pelin pelaaminen on tosiaankin mahdollista... jopa RQ:n voi pilata.
|
carolina
linkki
8. heinäkuuta 2002 kello 1.53
|
carolina
8. heinäkuuta 2002 kello 1.53
linkki
|
Kyllä muuten voi pelata hyvän pelin jos tarinan kertoja / kirjoittaja on hyvä. Me ainakin teimme D&D:hen omat seikkailut eikä sieltä löytynyt niitä mustia lohhareita pimeimmistä nurkista :-D
Eli ollaan kyllä D&D:llä vedetty hyviä ja loistaviakin pelejä.
|
TypoDemon
linkki
8. heinäkuuta 2002 kello 18.06
|
TypoDemon
8. heinäkuuta 2002 kello 18.06
linkki
|
Luulin että täällä todella puhutaan DD:n hyvistä puolista! hämäännyin 100 % 0]
Noh siis. Jos olette joskus muinoin pelanneet jotain DD:tä, niin älkää sitten haukkoka kaikkia niitä. Voisitten kiltisti vaikka lisätä sen version mitä haukutte, niin kävisi asiat selkeämmiksi.
Ps: ei tässä nyt jaksa hyvistä puolista keskustelemaan kun hämäännyin niin totaalisesti. :cry:
|
Thorinir
linkki
13. syyskuuta 2002 kello 18.06
|
Thorinir
13. syyskuuta 2002 kello 18.06
linkki
|
no lueskelin vähän deedeen sääntöjä taas uudestaan pitkään aikaan "oli se sittenkin aika paska" :smokin:
|
Larppa
linkki
27. syyskuuta 2002 kello 13.25
|
Larppa
27. syyskuuta 2002 kello 13.25
linkki
|
heheee
En tieda mista DD laitoksesta puhutte, mutta kolmas laitos on ainakin minusta ihan hyve!!! :wink:
|
Sir Potato
linkki
28. joulukuuta 2009 kello 19.08
|
Sir Potato
28. joulukuuta 2009 kello 19.08
linkki
|
Moi,
aloitimme pienellä porukalla D&D:n peluun pari kuukautta sitten.
Meillä on D&D:n alkuperäinen versio. Punaiset ohuet kirjat. Aika
p-säännöt, kun olen kuitenkin RQ:takin pelannut. Pelistä tuli lopulta erittäin mieluisa, kun muutimme hahmolomakkeita ym. sääntöjä melko radikaalisti hiukan RQn tapaisiksi.
En täten voi sanoa, että pelaammeko D&D:tä, vai jotain ihan omaa RPG:tä.
Meillä on oma, hyvin vapaamuotoinen maailmamme, muokatut hahmolomakkeet, %-taitoja ja sääntöihin liittyvät kysymykset sovelletaan demokratian avulla. D&D:n pohja kuitenkin.
Että kyllä huonommasta pelistä saa "pienillä" muutoksilla paremman pelin, jos sen näin haluaa ilmaista.
Sir
|
Assath
linkki
29. joulukuuta 2009 kello 19.22
|
Assath
29. joulukuuta 2009 kello 19.22
linkki
|
Aah vanha ihana punainenlaatikko. Ensirakkauteni roolipelien saralla. Ympärikäydään ja yhteen tullaan huomenna pitäis taas pelata punaisen laatikon viilatuilla säännöillä peliä. Metsän pikkuväen suuret seikkailut lisäosa myös mahdollistaa kaikenlaista kivaa gutaa, jonka seurauksena yksi hahmoista on kentauri, toinen keiju, kolmas älykäs pöllö ja neljäs metsäkärmes. Nyt vain katsotaan miten metsän puolustaminen tällaiselta kööriltä onnistuu.
|
littlestone
linkki
15. tammikuuta 2010 kello 11.37
|
littlestone
15. tammikuuta 2010 kello 11.37
linkki
|
Kokeilin vasta ADD 3."jotain" versiota. Samanlaista säänöillä ratsastamista ja kikkailemista erilaisilla erikoiskyvyillä ja niiden yhdistelmillä. Ei oikein tunnelmallista. Sopii peliin, jossa hakataan paljon monstereita ja sillee. Aivan kuten aikaisemmissakin versioissa. Perusidea ei ole muuttunut.
Onneksi pelijohtaja oli hyvä ja hän sai luotua peliin muutakin kuin sitä taistelua ja sääntökikkailua. Hän palkitsi pelaajia expillä hyvästä roolipelaamisesta, ei niinkään vihulaisien mätkimisestä.
Homma menee kuitenkin (vieläkin) pidemmän päälle hahmon levelien kyttäämiseen, ei niinkää siihen itse roolipelaamiseen. Lisäksi hahmot ovat niin sitkeästi kuolemattomia, että PJ:n tulee olla tosissaan vittumainen, että hahmot kuolevat.
Hahmojen pitkässä iässä ei ole sinäänsä mitään vikaa, mutta tuudittautuminen "kuolemattomuuteen", ei omasta mielestäni lisää peli-intoa.
Tälläkin kertaa hyvistä peleistä huolimatta kiinnostus DD:n maailmaan kuoli.
Olen myös kokeillut D20 säännöstöä Star Wars merkeissä. Siinä on jotenkin parempi tunnelma, kuin DD:n maailmassa ja D20 säännöstö istuu paremmin SW:hen kuin DD:n maailmaan. Ja toisin kuin DD:ssä, meidän pelit jatkuu edelleen Star Wars merkeissä ja ovat jatkuneet aktiivisesti jo yli puolivuotta.
|
black knight
linkki
1. helmikuuta 2010 kello 22.40
|
black knight
1. helmikuuta 2010 kello 22.40
linkki
|
Itse olen ajatellut luoda pientä nostalgiaa, kerätä pienen porukan kasaan, ja kokeilla taas miltä se Dungeons and Dragons tuntuikaan.
saattaisi jopa olla ihan hauskaa!
|