Vanha foorumi

Takaisin

Ralios

Gloranthan alueet ja mantereet
Sampi 13. kesäkuuta 2002 kello 9.47
Kirjoittaja Viesti
Sampi linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 9.47
Sampi 13. kesäkuuta 2002 kello 9.47 linkki jotkut täällä ovat innostaneet minut kehittelemään omaa kampanjaa / pientä pelisarjaa Gloranthaan. En mainitse nimiä, eikä kukaan ole sitä tarkoituksella tehnyt, olenpa vain innostunut. Kuitenkin olen tutkiskellut erilaisista lähteistä paikkaa, jossa pelini aloittaisin, ja olen päätynyt Raliokseen (ehkä.) Nyt pyytäisinkin seuraavaa: voisitteko te pitempään gloranthaa kolunneet kertoa minulle, mitkä julkaisut sisältävät ko.alueesta tietoa ja lisäksi omat käsityksenne Ralioksen alueesta. Minun kun ovat hieman hatarat. Kiitän jo etukäteen.
Nysalor linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 13.43
Nysalor 13. kesäkuuta 2002 kello 13.43 linkki Sampi: [i:ee085b3862]Kuitenkin olen tutkiskellut erilaisista lähteistä paikkaa, jossa pelini aloittaisin, ja olen päätynyt Raliokseen (ehkä.)[/i:ee085b3862] Ralios on myös minusta oikein sopiva paikka oman kampanjan vetämiseen, sillä pelikelpoista materiaalia on aika mukavasti tarjolla ja Ralioksen sisäisissä kamppailuissa riittää tekemistä. [i:ee085b3862]Nyt pyytäisinkin seuraavaa: voisitteko te pitempään gloranthaa kolunneet kertoa minulle, mitkä julkaisut sisältävät ko.alueesta tietoa ja lisäksi omat käsityksenne Ralioksen alueesta. Minun kun ovat hieman hatarat.[/i:ee085b3862] Ihan ykkösinä ovat Genertela Kirja ja HW:n Glorantha-kirja, sillä niistä löytyy aika mukavasti perustietoa Ralioksen alueesta. Genertela Kirjassa on asukaslukujen kaltaista hyödyllistä infoa, jota Glorantha-kirjasta ei löydy, kun taas Glorantha-kirja antaa aikaisempaa tarkempia yksityiskohtia ja kartan, josta löytyy nyt aikaisempaa enemmän valtioita. Tradetalkit ovat toinen erittäin hyödyllinen tiedonlähde. Numerosta kaksi löytyvät kuvaukset Tiskoksesta ja Kustriasta ja siellä on myös infoa boristeista, Ralioksen taistelutyyleistä ja Felster-järven laivoista. [url=http://users.geco.it/guccione/tiskos.html]Tiskoksen kuvaus[/url] löytyy netistäkin, kuten luullakseni myös taistelutyylit ja laivateksti. Tradetalkin kakkosnumerosta löytyy kuvaus synkästä Naskorionista, johdantoluontoista tietoa Itäisestä autiosta ja jopa pieni minikampana Raliokseen. Numerosta kuusi löytyy vielä kuvaus Istakaxin kaupungista ja Kustriassa sijaitsevasta Xudin tornista. Taleseista Raliokseenkin liittyvää asiaa on ainakin lännen erikoisnumerossa eli lehdessä numero 13. Siinä on kaikenlaista yleistä malkionismista ja myös styygialaisuudesta. The World’s Greatest Tournament -kirjanen sisältää myös kaikenlaista tietoa Ralioksesta ja Kustrian turnajaisista, joskaan en tiedä tarkemmin, kun minulla ei tuota kirjasta ole. No, tuossa tuli jokunen hyödyllinen kirjallinen lähde. Netistä tietysti löytyy paljon lisää asiaa Ralioksesta. [url=http://www.crashbox.com/nikk/rqpage.htm]Nikk Effinghamin sivut[/url] ovat ainakin suositeltavat, jos haluaa peluuttaa RuneQuestilla Ralioksessa. Itsellänikin on yksi irkkipeli meneillään Ralioksen Daranmaassa ja olen kirjoittanut hiukan sitä koskevaa materiaalia. Visioni on sellainen, että Daranmaassa aatelisto on styygialaista ja palvoo Pyhää Ehilmiä, kun taas talonpojat ovat rokarilaisia. Ai niin, Glorantha Digestissä oli tässä vähän aikaa sitten epävirallinen aikataulu erilaisista Ralioksen tapahtumista sankarien sodissa. Siitä saattaa saada inspiraatiota, vaikkei se virallista tietoa olekaan. Mitä omiin ajatuksiini tulee, niin minä näkisin Ralioksen ja nimenomaan Felster-järven tienoot aika hajanaisina ja toisiaan vastaan juonittelevina valtakuntina. Silti yhteinen vihollinen, Seshnelan kuningaskunta, saattaa saada aikaan Daranin liiton kaltaisia väliaikaisia yhteistyön muotoja. Ralios on myös täynnä kaikenlaisia pieniä järjestöjä, jotka usein liittyvät arkatismiin. Monijumalainen kirkko on myös yksi kiinnostava pointti, sillä se on kasvattamassa valtaansa ja varsinkin pohjoisemmilla mailla. Peikot ovat myös väkevä voima Ralioksessa, etenkin Naskorionin liittolaisina. Ralios tulee varmasti olemaan merkittävä paikka sankarien sodissa ainakin siksi, että Arkat tulee palaamaan ainakin viitenä ruumiillistumana. Seshnelan kuningaskunta hyökkää varmaan myös ennemmin tai myöhemmin Raliokseen saadakseen sen takaisin hallintaansa, kuten menneinä aikoina. Orlanthien suunnassa Garundyer aikoo ilmeisesti suorittaa Valontuojien matkan tai jotakin yhtä kovaa, joskaan hänen tarkkoja suunnitelmiaan lähde arvailemaan. No, tuossa nyt sitten jotakin ajatusta Ralioksesta. Toivon mukaan saat kehiteltyä kivan kampanjan Raliokseen.
Sampi linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 9.43
Sampi 14. kesäkuuta 2002 kello 9.43 linkki Kiitoksia paljon. Noilta Effinghamin sivuilta löytyi todella paljon hyödyllistä tavaraa ja lisäksi linkkejä muille erittäin hyödyllisille sivustoille. Kirjoja ja lehtiä, jotka mainitsit ei minulla ole, mutta ehkäpä hankin joitain niistä. Marcus Maximus, ei sinulla sattuisi olemaan joitain noista? Voisitkohan lainata? :-D
Marcus Maximus linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 12.59
Marcus Maximus 14. kesäkuuta 2002 kello 12.59 linkki Lonkalta heittäisin että kaikki löytyvät, ja lisäksi vielä pari korkeampaa teologiaa ja metafysiikkaa käsittelevää opusta vuoden 1625 (?) ekumeenisen kirkolliskokouksen komiteoiden päätösluetteloita myöten. Mutta kuten tietänet, kirjavuori ei asu allekirjoittaneen kämpässä enkä sitä edes itseasiassa omista, joten Topin kanssa suosittelen keskustelemaan.