Anonymous
25. syyskuuta 2001 kello 4.22
linkki
|
Mitäs mieltä olette onko vahinkomuutos asteikot hieman liian jyrkkiä. pitäisikö olla jotain välimuotoja vahinkomuutoksilla? esim vaikka D6 ja 2D6 välinen ero on aika suuri. Muutos tuplaantuu, mutta verrattuna D4 ja D6 väliin, niin muutosten ero ei ole kovinkaan suuri. Voisiko olla 2D4 muutosten D6 ja 2D6 välissä? kun tuossahan on suuri kynnys, ja vaikka 2D6 ja 3D6 välissä 2D4 + D6, vai menisikö se liian häsläykseski? Onko kukaan kokeillut tälläisiä jotain välimuotoja?
|
Guzmo
26. syyskuuta 2001 kello 13.21
linkki
|
Niin onhan siinä d6 & 2d6 välillä aika hyppäys. Voimakkaalle olennolle (Peikko) vahinkomuutos +2d6 meinaa sitä, että nyrkit on jo varteenotettavat aseet.
Voithan toki muuttaa vahinkomuutostaulukkoa jos se ei mielestäsi skaalaudu tasaisesti.
- Guzmo
|
Waylander
26. syyskuuta 2001 kello 18.36
linkki
|
Tässäpä olis meidän käyttämä taulukko. Tästä selvästi näkee että 'break-pointit' ovat tasoittuneet.
RQ4:ssä (AIG) muuten oli tarkoitus olla sellainen systeemi jossa vahinkomuutos olisi ollut +1, +2, +3 jne. pohjalta. Tämän tarkoitus oli oikaista se seikka että jokainen tikarin isku ei vammauttaisi ihmisen raajaa, mielestäni järkevä ajattelutapa. Itse olen oikaissut tämän ongelman käyttäen tätä vahinkomuutostaulukkoa ja lisäämällä kaikkien yli KOK 6 olentojen kestoon +6. RQ:n tappelu ei täten ole aivan niin vaarallista. Möröt ja hahmot kestävät keskimäärin yhden iskun enemmän rangaistusta.. :smile:
Vahinkomuutostaulukko                       
STR + SIZ Bonus Avg.bonus                                
2-5         -1d6         (-3.5)        
6-10         -1d4         (-2.5)        
11-15         -1d2         (-1.5)        
16-20         0                                
21-25         +1d2        (+1.5)
26-30         +1d4         (+2.5)
31-35         +1d6         (+3.5)       
36-40         +2d4         (+5.0)
41-45         +2d6         (+7.0)               
46-50         +2d8         (+9.0)        
51-55         +3d6         (+10.5)               
56-60         +2d12 (+13.0)        
61-65         +4d6         (+14.0)        
66-70         +3d10 (+16.5)
71-80         +5d6         (+17.5)
Each +10         add 1d6
|
Joza
30. toukokuuta 2006 kello 14.21
linkki
|
Kiitoksia taulukosta. Kirjastosta lainaamastani opuksesta oli unohtunut vahinkomuutostaulukko kokonaan pois! Luki vain että katso alla olevasta taulukosta vaikkei sellaista edes ollut..
|
Alec
30. toukokuuta 2006 kello 16.15
linkki
|
Mistä opuksesta puhut(pelaaja kirja?), tuo meinaan ei ole mikään virallinen RQ:n vahinkomuutostaulukko. Kyllä sen virallisenkin taulukon postaus tänne varmaan onnistuu, mikäli sitä satut tarvitsemaan.
|
Joza
31. toukokuuta 2006 kello 5.22
linkki
|
Pelaajan kirja joo, mut tuo taulukko on ihan ok. :)
|
Bellad
31. toukokuuta 2006 kello 9.42
linkki
|
Olisikohaqn vahinkomuutos ollut itselläkin ekoja houseruletuksen kohteita... on tosiaan melko harppaava tuo rq:n alkuperäinen vahinkomuutos.
Oman peliporukan taulukko lähti liikkeelle 0:sta, ja nousi 3 harppauksina +1,+d2,+d3,+d4,+d5,+d6,+d7...
d12:sta jälkeen tuli 2d6 ja sitten nousi 2dX:inä.
Myöhemmin tuokin muutettiin siten, että jatkui d13, d14, d15, d16,d17,d18...
kun jos käytti 2 noppaa, muuttui todennäköisyysjakauma keskiverroksi.
tosin noiden isojen lukujen heitto meni vähän hankalaksi, kun esim d13 heitteään d2:lla ja d7:llä. Jos d2 heitto on 1, niin luetaan d7 lukema normaalisti. Jos taas d2 lukema on 2, niin lisätään d7 lukemaan 7, ja lukema 7 heitetään uudelleen.
Tässä vielä se mutta, että d7 heitetään d8:lla, jossa 8 heitetään uudestaan.
mutta onneksi pelaajahahmoilla vahinkomuutokset pysyivät aina alle d10 loitsuillakin avustettuna, niin ei siitä tullut sitten ongelmaa.
|
Ripper
25. elokuuta 2006 kello 13.40
linkki
|
vahinko muutos taulu on aika yleinen house rule ...
Tässä meidän käyttämä :
VMA+KOK VM
1-5 -d6
6-10 -d4
11-15 -1
16-20 0
21-25 +1
26-30 +d4
31-35 +d6
36-40 +d6+1
41-45 +d6+2
46-50 +2d6
51-55 +2d6+1
56-60 +2d6+2
61-65 +3d6
66-70 +3d6+1
... jne ...
Tässä tulee d6 lisää 15 välein. Alkuperäisessä 16 välein. Ei aiheuta hirveitä eroja isoillakaan ömmeillä. Lisäksi 15 on helpompi jakaa kuin 16, joten vähän ajan kuluttua tämä taulukko on siis jopa alkuperäistä helpompi.
|