Vanha foorumi

Takaisin

ongelma???

RuneQuestin säännöt
kenny 9. kesäkuuta 2002 kello 20.29
Kirjoittaja Viesti
kenny linkki 9. kesäkuuta 2002 kello 20.29
kenny 9. kesäkuuta 2002 kello 20.29 linkki vähän on vielä epäselviä juttua runequestissa kuten mitä tarkoitatte hahmojen kompuroinnilla ja miten se katsotaan?
TypoDemon linkki 9. kesäkuuta 2002 kello 21.42
TypoDemon 9. kesäkuuta 2002 kello 21.42 linkki No kompuroinnilla varmaan tarkoitetaan kämmiä. Eli kämmimahdollisuus on 5-5%kyvystä, tai jotain tuollaista. Sitten se on aina sieltä isoista numeroista, eli kämmi on siinä 96,97,98,99 tai 100. Sitten kun on kämmännyt, niin sääntöjen mukaan pitäisi heittää kämmi kämmitaulukosta. Toki tätä voi itse soveltaa niin paljon kuin haluaa. Jotkut mielettömät kämmit voidaan ohittaa, kuten esim. jousella ampuminen itseään päähän. Tuossa on siisn noin karkeasti kompurointi. Joku voisi vähän tarkemmin selostaa, kun en edes itse tahdo saada tuosta selvää, ja minun sääntötietoni on siinä tasoa porkkana. :-?
Nysalor linkki 9. kesäkuuta 2002 kello 21.47
Nysalor 9. kesäkuuta 2002 kello 21.47 linkki kenny: [i:7d8bae1449]vähän on vielä epäselviä juttua runequestissa kuten mitä tarkoitatte hahmojen kompuroinnilla ja miten se katsotaan?[/i:7d8bae1449] Sääntöteknisesti kompurointi tarkoittaa sitä, että hahmon möhlää kyvyssä pahemman kerran. RuneQuestin säännöillä kompurointi on 5 % siitä mahdollisuudesta, joka hahmolla on epäonnistua kyvyssään. Jos siis hahmon kyky on 50 %, mahdollisuus epäonnistua on 50 % ja mahdollisuus kompuroida on 2,5 eli 3 %. Se siis tarkoittaa d100:lla lukuja 98, 99 ja 00. Viimeksi mainittu on aina kompurointi, vaikka kyky olisi kuinka korkea. Asekyvyissä kompurointi tarkoittaa sitä, että heitetään sopivasta kompurointitaulukosta jokin ikävä sattumus ja sovelletaan sitä pelitilanteeseen. Useissa kyvyissä on sitten omia seurauksiaan kompuroinnista, vaikka kaikissa kyvyissä ei sellaista olekaan. Tarkempaa tietoa kompuroinnin vaikutuksista kussakin kyvyssä saa sopivan kyvyn kuvauksen kohdalta.
kenny linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 9.07
kenny 10. kesäkuuta 2002 kello 9.07 linkki jaa kiitos oli noista jonkun verran hyötyä mutta vielä yksi juttu, puhuitte jostain kompurointi taulukosta??? mistä sellaisen saa vaiko täytyykö se itse tehdä?
AeA linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 9.29
AeA 10. kesäkuuta 2002 kello 9.29 linkki [quote:be4bf50cad="kenny"]puhuitte jostain kompurointi taulukosta??? mistä sellaisen saa vaiko täytyykö se itse tehdä?[/quote:be4bf50cad] Sääntökirjasta, suunnilleen samasta kohdasta kuin muutkin kompurointiin liittyvät säännöt, eli Deluxe Editionin tapauksessa sivut 58-60 ja toistamiseen takaosan referenssiosastossa.
Guzmo linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 10.34
Guzmo 10. kesäkuuta 2002 kello 10.34 linkki Pelaajan kirjasta löytyy taulukot. Kai sinulla sentään on sääntökirjat?
Nysalor linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 13.33
Nysalor 10. kesäkuuta 2002 kello 13.33 linkki kenny: [i:491628d9df]jaa kiitos oli noista jonkun verran hyötyä mutta vielä yksi juttu, puhuitte jostain kompurointi taulukosta??? mistä sellaisen saa vaiko täytyykö se itse tehdä?[/i:491628d9df] Suomenkielisessä Pelinjohtajan kirjassa pitäisi olla keskellä kirjaa sellaisia kiiltäväpintaisia sivuja, joilta löytyvät sellaiset taulukot kuin Meleeaseiden kompuroinnit, Heittoaseiden kompuroinnit ja Luonnollisten aseiden kompuroinnit. Samat taulukot löytyvät myös Pelaajan kirjan sivuilta 39-40, joten pelin aikana pelaajat ja pelinjohtaja voivat vilkuilla niitä omista opuksistaan. RuneQuestin suomenkielisen version ensimmäisestä painoksesta uupuu muistaakseni jokin taulukko, mutta en ole varma, sattuuko se olemaan juuri kompurointitaulukko vai jokin muu.
Vaakkujaakko linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 15.04
Vaakkujaakko 10. kesäkuuta 2002 kello 15.04 linkki [quote:2c0cac0f1f="Nysalor"] RuneQuestin suomenkielisen version ensimmäisestä painoksesta uupuu muistaakseni jokin taulukko, mutta en ole varma, sattuuko se olemaan juuri kompurointitaulukko vai jokin muu.[/quote:2c0cac0f1f] Jokin muu. Kyseessä oli "vahinkomuutostaulukko".
Northstar linkki 25. kesäkuuta 2002 kello 8.50
Northstar 25. kesäkuuta 2002 kello 8.50 linkki Sekin taulukko on erillisenä liitteenä (A4 kopiopaperilla).
Sampi linkki 25. kesäkuuta 2002 kello 9.40
Sampi 25. kesäkuuta 2002 kello 9.40 linkki Juu, onhan se erratana. Kyseinen kopiopaperilappunen tosin katosi allekirjoittaneelta vuonn 1 ennen nakkisotaa, mutta hyvin on ilman pärjätty. Eikä minulla taida mitään kompurointitaulukoitakaan olla tallella. Hatusta minä ne kompuroinnit heitän, eipä tule omasta nuolesta päähän.
Northstar linkki 25. kesäkuuta 2002 kello 10.56
Northstar 25. kesäkuuta 2002 kello 10.56 linkki [quote:bec141719f="Sampi"]Juu, onhan se erratana. Kyseinen kopiopaperilappunen tosin katosi allekirjoittaneelta vuonn 1 ennen nakkisotaa, mutta hyvin on ilman pärjätty. Eikä minulla taida mitään kompurointitaulukoitakaan olla tallella. Hatusta minä ne kompuroinnit heitän, eipä tule omasta nuolesta päähän.[/quote:bec141719f] Hyvin sanottu sieltä takaa. 'R.I.P. ampui nuolella itseään päähän'. Jotkut ottavat kuitenkin liian kirjaimellisesti kaikki säännöt mitä on kirjoitettu vaikka jopa niissä säännöissä itsessään on sanottu -> "ohjenuora". Antavat siis osviittaa ja työkaluja/apuneuvoja asioihin. "Sviddu tää peli on iha p"#¤eestä, enhän mä nyt voi itseäni nuolella päähän ampua, miettikää nyt vähän jätkät, hei!!" "Joo'o, mutta säännöissä lukee näin, ollaanpa nyt hiljaa siellä!" "Mussun mussun, sviddu, tää homma on ihan...!" -> Häzäsit jotain sen nuolkarisi kanssa tähdätessäsi ja kaaduit johonkin juurakkoon, jolloin nuoli sujahti suojaamattamosta kurkustasi läpi ja meni suoraan aivoihin... Erittäin lyhennetty ja tiivistetty versio aiheesta. Mutta säännöt eivät voi auttaa jokaisessa vaiheessa suoraan, itsekin täytyy käyttää päätään tai luoda ihan pirusti taulukoita ja huomata, että voi räkä, tätä ei ollut otettukaan huomioon kuitenkaan. Ei sillä, säännöt ovat silti myös hyvä olla olemassa, niitä täytyisi vain oppia käyttämään oikein, ettei ainakaan peli siitä kärsi. Jos jollain, tai vielä pahempaa kellään ei ole kivaa niin onko siinä järkeä sen jälkeen enää pahemmin pelailla. Olivat ns. säännöt sitten miten jumalalliset tahansa. :-o
Tupew linkki 27. kesäkuuta 2002 kello 8.42
Tupew 27. kesäkuuta 2002 kello 8.42 linkki Meidän porukat kyllä soveltaa kaikki kompuroinnit ainakin vihollisilla jos tuleee kompurointi ne voivat ampua itseään päähän nuolella mutta jos kyseessä on pelaaja se onkin ihan eri juttu mutta tässä on taas sitä pelin johtajan puoleellisuutta. enpä rupea sepittelemään enenpää kompuroinnista se tuli jo sen verran hyvin täällä mutta jos Kennyllä tai jollain sen kaverilla ei ole sääntökirjaa ei kannata pelata.