Waylander
linkki
20. elokuuta 2001 kello 12.08
|
Waylander
20. elokuuta 2001 kello 12.08
linkki
|
Mitäs porukka on nykyisestä vastustustaulukosta jossa yhden pisteen ero merkitsee 5% suuntaan jos toiseen?
Tämä on yksi sääntö joka särkyy räjähtäen kun Mahti kasvaa sankareiden mittapuihin.
Esimerkiksi Eukko Piikkisilmän Mahti taisi olla 1000 (en muista sitä koskaan oikein joten tuo on varmasti väärin). Demoni jolla on Mht 990 menee nujertamaan tuota olentoa.
Demonilla ei ole mitään mahdollisuutta torjua loitsuja eukolta koska 10p ero antaa eukolle 95%:n onnistumismahdollisuuden, vaikka ero on vain 1% lukuarvojen välillä.
Tietenkin voidaan saivarrella jostain puolustavasta taikuudesta sun muusta mutta ne eivät nyt kuulu tämän kysymyksen piiriin. Kyse on simppelistä säännöstä. Mielipiteitä?
|
Guzmo
linkki
21. elokuuta 2001 kello 2.52
|
Guzmo
21. elokuuta 2001 kello 2.52
linkki
|
Diin. Sama taulukkohan mahdollistaa sen, että jos kerätään 100 Humaktia (kyllä niitä löytyy) ja pistetään kaikki heittämään henkikatko punaiseen lepakkoon niin todennäköisyyssääntöjen mukaan jonkun on miltei pakko onnistua heittämään 1-5%, millä lebakko kuolee :smile: :smile:
Taulukko siis kusee isoilla arvoilla. Järjen käyttö sallittua.
DEmoni vs. EugGo taulukon voi skaalata sopivammaksi jakamalla MHT arvot 100:lla tai 10:llä.
1000 vs 990 -> 10 vs 9. (pyöristetty alaspäin, että Euggo voittaisi helpommin :smile: ) Nyt onkin jo paljon järkevämpää.
- Guzmo
|
Waylander
linkki
21. elokuuta 2001 kello 11.27
|
Waylander
21. elokuuta 2001 kello 11.27
linkki
|
[i:ef11e1d0c9] Diin. Sama taulukkohan mahdollistaa sen, että jos kerätään 100 Humaktia (kyllä niitä löytyy) ja pistetään kaikki heittämään henkikatko punaiseen lepakkoon niin todennäköisyyssääntöjen mukaan jonkun on miltei pakko onnistua heittämään 1-5%, millä lebakko kuolee [/i:ef11e1d0c9]
No niin...en kyllä usko että millään kytyisellä 3p uusiutuvalla (Miekat) taialla Lepakko henkensä heittäisi. Se olisi kuollut sen sata kertaa Sartarin ilmatilassa...
[i:ef11e1d0c9] DEmoni vs. EugGo taulukon voi skaalata sopivammaksi jakamalla MHT arvot 100:lla tai 10:llä.[/i:ef11e1d0c9]
Aivan, mielestäni prosentuaalinen ero on merkitsevämpi kuin piste-ero. Se vain että pelaajat saattaisivat suuttua kun rulettaisin jossain tilanteessa (velhomme Mahti jotain 30) että No niin, nyt skaalataa taas! :smile:
Hankalia asioita. |I:/ -->
|
Guzmo
linkki
21. elokuuta 2001 kello 5.29
|
Guzmo
21. elokuuta 2001 kello 5.29
linkki
|
[i:c5627d7e9c] No niin...en kyllä usko että millään kytyisellä 3p uusiutuvalla (Miekat) taialla Lepakko henkensä heittäisi. Se olisi kuollut sen sata kertaa Sartarin ilmatilassa...[/i:c5627d7e9c]
Tämä saattaa tulla jo toiseen kertaan...
Toinen hyvä keino (parempi ehkä) on pistää 100 malkioni velhoa heittämään 10-100 vuoden ajan yhtä jumalattoman (eh, heh) suurta vahingonlisäystä bumerangiin. Tietysti heitetään joku vala loitsu ettei kukaan pölli sitä valmistusvaiheessa. Sen jälkeen otetaan kätevä bumerangisen viskaaja, joka heittää lepakkoa bumerangilla jossa vahingonlisäys 1000 :smile:
Jos ei ensimmäisestä tipahda niin sitten varmasti kyllä toisesta...
Reality check:
Jos on kerran Lunarillakin velhoarmeijoita ja on ollut Humakti armeijoita, miksei olisi mahdollinen (edes teorissa) 100 velhon Kill-da-Bat liittoutuma?
No nämä 100 urheaa velhoa päättävät toteuttaa huiman suunnitelmansa. Jokainen velho voi aivan suruttaa uhrata 1-2 MHT pistettä matriisiin vuodessa. 10 vuotta * 100 pistettä = 1000
Eli bumerangi jossa vahingolisäys matriisi intensiteetillä 1000+.
Sitten vielä etsitään joku, jolla tarpeeksi paljon TP:tä heittämään loitsu. Aarnikotkien saaren Halcyankin saattaisi liittyä Kill-da-Bat ryhmittymään... Samalla bumerangilla voi mennä myös heittelemään muitakin haasteellisia vastustajia.
Ensimmäisenä tulee varmasti mieleen Hirviöiden äiti ja muutamat Herot. Tietysti bumerankia viskaa itäisten saarten ninja tai muu hero jolla kyky hulppeat 200+% (huteihin ei taida olla varaa). Joku bumerangitranssi ennen heittämistä on myös suotavaa.
Tästähän menetelmäsätä on tietysti aika paljon variaatioita. Salavihkaisempi keino olisi lennättää vaikka koulutettu Orava lepakon selkään ja antaa kurren hoitaa lepakon tappaminen. Oravan hampaisiin heitetty tietysti se vahingonlisäys.
Olemme kaverin kanssa miettineet näitä... :smile:
- Guzmo
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
20. elokuuta 2001 kello 23.08
|
Topi Hiski Viljami Salmi
20. elokuuta 2001 kello 23.08
linkki
|
Tai tietysti punaisen lepakon voi tappaa myös jollain hieman kovemmalla taikaesineellä, kuten tuomion tikari, joita löytyy Balazarista? Lento loitsu tikariin.. aijai.
Tuo muuten tosiaan on aika moinen tuska tuo vastustustaulukko. Siis ongelmia tulee jo kädenväännössä.
Vma14 vs. vma 18 on siis 30% onnistumis mahdollisuudet..
Eli suhteellisen suuret, jos katsoo miesten voimia. Pienempi voimainen voittaa liian usein. :smile:
:b
|
Waylander
linkki
20. elokuuta 2001 kello 22.45
|
Waylander
20. elokuuta 2001 kello 22.45
linkki
|
[i:aa834ec6b1] Eli bumerangi jossa vahingolisäys matriisi intensiteetillä 1000+.Sitten vielä etsitään joku, jolla tarpeeksi paljon TP:tä heittämään loitsu. [/i:aa834ec6b1]
Tai sitten niitä innokkaita yrittäjiä vaan jonoon. Kriittisellä loitsunheitolla ei mene kuin yksi piste..
Aivan uskomatonta numeron murskausta! Onneksi ette pelaa meidän Rolemaster-porukassa! :smile:
|
Guzmo
linkki
21. elokuuta 2001 kello 4.15
|
Guzmo
21. elokuuta 2001 kello 4.15
linkki
|
[i:0662681c23]
Tai sitten niitä innokkaita yrittäjiä vaan jonoon. Kriittisellä loitsunheitolla ei mene kuin yksi piste.. [/i:0662681c23]
Tietenkin! 100:ta velhosta yksi kyllä onnistuu kriittisesti.
[i:0662681c23]
Aivan uskomatonta numeron murskausta! Onneksi ette pelaa meidän Rolemaster-porukassa![/i:0662681c23]
Tämä nyt on vielä suht pientä. Taisi olla MOB tai joku muu RQ kirjoittaja, joka oli omilla sivuillaan esitellyt RQ sääntöjen porsaanreikiä ja kuinka niitä käyttäen tehdä kunnon [b:0662681c23] ÄIJÄT[/b:0662681c23] :smile:
- Guzmo
|
Nysalor
linkki
21. elokuuta 2001 kello 7.23
|
Nysalor
21. elokuuta 2001 kello 7.23
linkki
|
[i:5c4cee5bbe] DEmoni vs. EugGo taulukon voi skaalata sopivammaksi jakamalla MHT arvot 100:lla tai 10:llä.[/i:5c4cee5bbe]
Jep, tämä voisi olla hyvä idea.
[i:5c4cee5bbe] Jokainen velho voi aivan suruttaa uhrata 1-2 MHT pistettä matriisiin vuodessa.[/i:5c4cee5bbe]
Tuskin kukaan velho haluaisi uhrata tuollaiseen tarkoitukseen arvokasta mahtiaan. Lisäksi moinen kammottava bumerangi saattaisi olla aika jumalaton vempain – kammottava kuin pahojen jumaltietäjien tappavat vempaimet. Loitsu tarvitsisi myös Kestoaikaa melko runsaasti.
[i:5c4cee5bbe] Eli bumerangi jossa vahingolisäys matriisi intensiteetillä 1000+.[/i:5c4cee5bbe]
Ehkä tuollainen Vahingon lisäys alkaa olla vaarallinen jo viskaajallekin. Kenties kaikki vahinko kohdistuukin jo koskettajaan, eikä tekisi varmaankaan kovin kivaa jälkeä. Noin suuren vahingon omaava esine voisi olla valtavan herkkä vahingoittamaan.
[i:5c4cee5bbe] Ensimmäisenä tulee varmasti mieleen Hirviöiden äiti ja muutamat Herot.[/i:5c4cee5bbe]
No, eipä Hirviöiden Äiti vielä tuhannestakaan vahinkopisteestä kupsahtaisi – hänellä kun on yli 3000 kokonaiskestopistettäkin. :smile: No, voihan tuollaisia jo pelkällä järjelläkin rajoittaa tarvitsematta mitään sääntöjen perusteluja. Säännöthän eivät ole mikään ehdoton totuus, vaan se on pelinjohtaja. :wink:
|
Arkat
linkki
16. syyskuuta 2001 kello 17.52
|
Arkat
16. syyskuuta 2001 kello 17.52
linkki
|
Ei tässä muuta kuin että mitenkä sitä oikein pistetään lisää pisteitä matriisiin? Se vanhahan on pakko rikkoa ennen uuden tekemistä...
|
Nysalor
linkki
16. syyskuuta 2001 kello 17.14
|
Nysalor
16. syyskuuta 2001 kello 17.14
linkki
|
[i:3c87ff7b9c] Ei tässä muuta kuin että mitenkä sitä oikein pistetään lisää pisteitä matriisiin?[/i:3c87ff7b9c]
Minä ainakin näkisin asian niin, että esineeseen kaiverretaan vain lisää lumouskaiverruksia vanhoja rikkomatta. Toki pienissä esineissä kaiverrustila rajoittaa jonkin verran taikakapasiteettia. Tämän vuoksikaan siis ei bumerangiin aivan loputtomasti matriiseja tai muita lumouksia mahdu.
|
Arkat
linkki
16. syyskuuta 2001 kello 18.35
|
Arkat
16. syyskuuta 2001 kello 18.35
linkki
|
Mutta mutta, jos teen ensin Vahingon Lisäys 10 matriisin, ja sitten Vahingon Lisäys 12 matriisin, ja heitän molemmat, niin eihän siitä tule kuin +12 vahinkoa.
|
Nysalor
linkki
16. syyskuuta 2001 kello 12.11
|
Nysalor
16. syyskuuta 2001 kello 12.11
linkki
|
[i:bbfaf3f11d] Mutta mutta, jos teen ensin Vahingon Lisäys 10 matriisin, ja sitten Vahingon Lisäys 12 matriisin, ja heitän molemmat, niin eihän siitä tule kuin +12 vahinkoa.[/i:bbfaf3f11d]
Niin, eihän aseessa tietenkään pysy kuin toinen Vahingon lisäys kerralla. Siksi lieneekin paljon järkevämpää laittaa yhteen loitsumatriisiin lisää intensiteettiä, eikä luoda kokonaan toista loitsumatriisia.
|
Guzmo
linkki
17. syyskuuta 2001 kello 18.25
|
Guzmo
17. syyskuuta 2001 kello 18.25
linkki
|
[i:2a6990ae03]
Niin, eihän aseessa tietenkään pysy kuin toinen Vahingon lisäys kerralla. Siksi lieneekin paljon järkevämpää laittaa yhteen loitsumatriisiin lisää intensiteettiä, eikä luoda kokonaan toista loitsumatriisia. [/i:2a6990ae03]
jepjep
Hyvä, että vanhoihinkin aiheisiin tulee uusia viestejä.
- Guzmo
|
Waylander
linkki
5. lokakuuta 2001 kello 11.52
|
Waylander
5. lokakuuta 2001 kello 11.52
linkki
|
Piileskely/hiipiminen vs. havainto/kuuntelu...
Olettekos olleet tyytyväisiä RQ:n tämän osaston toimivuuteen. Säännöthän sanovat että onnistunut piileskely vähennetään aktiivisen havainnoitsijan kykystä...aika vaikea on löytää ketään. Sama kuunteluun.
Oletteko tehneet mitään omia houseruleja tämän asian käsittelyyn...? Entäs erikoiset ja kritulit tässä yhtälössä? Itselläni on sellainen mutu-pohjainen käsittely tähän asiaan, enemmän HW tyyliä kuin varsinaista prosenttien tuijottelua.
|
Tero Kaija
linkki
4. lokakuuta 2001 kello 21.49
|
Tero Kaija
4. lokakuuta 2001 kello 21.49
linkki
|
Hmm, olisikohan kova sana aloittaa oma viestiketju, kun ei vastustustaulukosta enää keskustella?
|
Ruddie
linkki
1. helmikuuta 2002 kello 11.15
|
Ruddie
1. helmikuuta 2002 kello 11.15
linkki
|
Tuota, olisiko hyviä ideoita tähän: Minulla on pow 99 varjo. Kuitenkin pelkoshockin mukaan tällä varjolla on yhtä hyvä mahdollisuus saada erikoinen/kriittinen pelkoshokki kun pow 21 varjolla pow 10 jannua vastaan...
Itse tuohon mietittiin että jokainen mahtipiste sen 11 suuremman(vai mikä se 99% sääntöjen mukaan olikaan) powwin erotuksen jälkeen toisi myös prossan lisää "kykyyn" heittoa tehdessä jolloin juuri 100 powwin varjolla olisi melkein 200% kyky erikoisia ja kriittisiä ajatellen, ovathan sentään tällaiset mahtavat varjot *pelottavampia*.
Ja siis tätähän voisi soveltaa myös luneihin ja pelko-riimuloitsuun jnejne.
|
Guzmo
linkki
1. helmikuuta 2002 kello 14.42
|
Guzmo
1. helmikuuta 2002 kello 14.42
linkki
|
Ihan hyvä idea Ruddie, mutta voi tuottaa ongelmia kun vastaan tulee muinainen varjo elementaali (MHT 1000)ja kriittisen mahdollisuus kasvaa liikaa.
GM: "No se ympäröi sut. Kuolit"
GM: "Säkin kuolit."
GM: "Katos niin säkin!"
jne..
:smile:
|
Ruddie
linkki
4. helmikuuta 2002 kello 14.12
|
Ruddie
4. helmikuuta 2002 kello 14.12
linkki
|
[quote:a2bf53cc23]voi tuottaa ongelmia kun vastaan tulee muinainen varjo elementaali (MHT 1000)[/quote:a2bf53cc23]
No hei, Eikös tuon tason varjo ole jo melkein jumala-tasoa eli kyllähän se
voisikin jo tappaa suorilta... tosin nuokin tappaa vaan yhden vuorossa...
Sitäpaitsi varjoilla on suht. huono liike eli kun yhden uhraisi niin muut jo pääsisivät karkuun :wink:
|
Lariq
linkki
18. helmikuuta 2002 kello 13.37
|
Lariq
18. helmikuuta 2002 kello 13.37
linkki
|
Meilläkin oli suuri ongelma tuollaisista bumerangeista, jotka aiheuttivat suurta vahinkoa. Ongelma oli lähinnä velhojen tikarit ja tikat, nuolet yms. vähän vahinkoa tekevät aseet. Olemme rajoittaneet maksimaalista taian aiheuttavaa läpitulevaa vahinkoa niin, että se max 2* aseen vahinko + vahinkomuutos. Toki suuremmista buustingeista on hyötyä, ne kun poistavat suojaavaa taikuutta.
Tässä esimerkki kun sääntö ei se yksinkertaisin ole:
Aseena miekka, luonnollinen vahinko d8
Taistelijan vahinkomuutos d6
Aseessa 40p damage boosting
Vastustajalla 10 p suojataika ja 6 panssari.
Hyökkääjä heittä vahinkoa 3+4+40=47
Suojataika vähentää tästä 10 ja panssari 6, jäljelle jää 31. Nyt kuitenkaan 31 vauriota ei tule puolustajan lihaan, vaan katsotaan paljonko on (3+4)*2=14 joka on maksimi taian aiheuttama vaurio ja lisätään tämä luonnolliseen vaurioon. Näin vastustajan lihaan tulee 21 vauriota. Erityisesti suurilla loitsuilla tulee rajoituksia, kun luonnollisten vaurioitten raja on ainakin meillä ollut jossain 30-40 tienoilla. Tosin kyllähän se sattuu, kun vaikkapa 110 damagea on tulossa eikä kilpi ole edessä...
Pahaksi tuo tosin menee siinä vaiheessa, kun supersankareile (vauriot 80-120 luokassa) mitoitetut vastustajat tulevat meikäläisen kimppuun (vaurio 30-45). Siinä kannattaa pitää kilvet ja miekat torjunnassa edessä oikeassa järjestyksessä, kun kilpikin sietää vain n. 30p ja rapisee joka iskulla hiukan huonommaksi :sad:
|
Waylander
linkki
26. helmikuuta 2002 kello 12.11
|
Waylander
26. helmikuuta 2002 kello 12.11
linkki
|
Lariq:
Melkoiset damaget! Ensimmäinen korjaus epätasapainoiseen velhouteenne lienee siirtyminen Sandy Petersenin velhosääntöihin. Tulee järkeä hommaan.
|