Tosinuija
linkki
26. toukokuuta 2002 kello 19.17
|
Tosinuija
26. toukokuuta 2002 kello 19.17
linkki
|
Mitkä lemmikit on teidän lemppareita? Mulla oli yhdessä (pikaisesti päättyneessä) seikkailussa Zith-rannerengas. RAKAS broidini(ei oikea veljeni, vaan hahmoni veli) ehdotti että myisin sen yhdelle tyypille. Sen tyypin nimi oli joku Reiska Rehti... No, minä myin sen ja päätin hankkia sen takaisin. Sanoin vain "Zith" :evil: ja -tadaa!- samassa Reiska Rehdin kurkussa roikkuu amphisboena. Sitten tuli joukko vartijoita ja silppusi minut ja veljeni. Silti yksi muuli(noloa) herätti meidät henkiin vaikka veljeltä puuttuikin kädet. Myöhemmin sitten meidät tapttiin uudestaan...
:D
|
Guzmo
linkki
26. toukokuuta 2002 kello 20.56
|
Guzmo
26. toukokuuta 2002 kello 20.56
linkki
|
Täh häh?
Mikä on Zith rannerengas tai amisaboeba?
|
Larppa
linkki
8. kesäkuuta 2002 kello 6.19
|
Larppa
8. kesäkuuta 2002 kello 6.19
linkki
|
Mäkin kyllä haluaisin tietää mikä on Zith rannerengas?
Mutta mun lempi lemmikit on tai niitä pelaajatkin on käyttäny:
Pöllö,aarnikotka,haukka ja on niitä muitakin mut en oikein muista. :wink:
|
Wlu 000
linkki
8. kesäkuuta 2002 kello 7.47
|
Wlu 000
8. kesäkuuta 2002 kello 7.47
linkki
|
Wlu ratkaisee mysteerit 8-)
[url]http://personal.inet.fi/koti/topi.sironen/rq-items.htm[/url]
Eli tuohon osoitteesen jos rannerengas kiinnostaa...
|
Guzmo
linkki
8. kesäkuuta 2002 kello 17.40
|
Guzmo
8. kesäkuuta 2002 kello 17.40
linkki
|
[quote:4e4550507d="Wlu 000"]Wlu ratkaisee mysteerit 8-)
[url]http://personal.inet.fi/koti/topi.sironen/rq-items.htm[/url]
Eli tuohon osoitteesen jos rannerengas kiinnostaa...[/quote:4e4550507d]
Ois voinut pistää sivulta suoraan copy-pasten niin ei olisi tarttenut alun alkajenkaan ihmetellä :)
|
Tosinuija
linkki
11. kesäkuuta 2002 kello 10.30
|
Tosinuija
11. kesäkuuta 2002 kello 10.30
linkki
|
Nin että se amphisboena on iso kaksipäinen käärme. Sen toinen pää on sen hännässä. Ja Zith-rannerengas on rannerengas joka onkin oikeasti amphisboena. Niin yksinkertaista. :roll:
|
Tupew
linkki
12. kesäkuuta 2002 kello 13.32
|
Tupew
12. kesäkuuta 2002 kello 13.32
linkki
|
MInulla ei ole ollut lemmikkiä en pidä niistä kovinkaan paljon ja jos ihmettelette sitä muulia se oli lahja issariesilta joka osasi puhua ajatus linkillä ja osasi se joitain taikojakin se oli ainoa lemmikkini mikä minulla on ollut ja se on ehkä lempparini :wink:
|
ArtaniS
linkki
31. elokuuta 2002 kello 12.52
|
ArtaniS
31. elokuuta 2002 kello 12.52
linkki
|
Käärme.
Mikäs sen kivempi :)
|
Rautakääpiö
linkki
16. lokakuuta 2002 kello 10.19
|
Rautakääpiö
16. lokakuuta 2002 kello 10.19
linkki
|
Hauska lemmikin kaltainen on semmoinen iso sika, joka käyskentelee hahmojen mukana. Aina kun tulloo nälkä, niin sialta pätkäistään jalka tai muu kehon osa ruoaksi. Sitten velho heittää sikaan parannuksen ja regeneroinnin. Koska possu ei pysty käyskentelemään jalkapuolena, pitää se siirtää luultavasti tainnutettuna kärryyn. :-D
Possu olisi siis lemmikki, joka ruokkisi omistajansa ikuisesti!!! 8)
|
Northstar
linkki
17. lokakuuta 2002 kello 5.02
|
Northstar
17. lokakuuta 2002 kello 5.02
linkki
|
[quote:da21e3093b="Guzmo"]
Mikä on amisaboeba?
[/quote:da21e3093b]
RQ:ssa kaksipäinen käärme, jonka myrkyn sanotaan olevan niin vahvaa, että jos se puraisee puuhun niin puukin kuolee sen johdosta. Pystyy myös liikkumaan ottamalla toisen päänsä toisen pään suuhun, jolloin syntyy rengas ja tadaa -> kärrynpyöräefekti. :)
Muistaakseni niitä, kuten yleensäkin tämänkaltaisi mömmöjä, esiintyy vain Pamaltelassa.
|
Chividal
linkki
17. lokakuuta 2002 kello 11.36
|
Chividal
17. lokakuuta 2002 kello 11.36
linkki
|
[quote:1df4c74256]Mikä on amisaboeba?[/quote:1df4c74256]
Heh.. onkohan tuo tahallinen tuo [i:1df4c74256]amis[/i:1df4c74256]amoeba. Eli amisameeba. :wink:
|
Larppa
linkki
28. tammikuuta 2003 kello 6.52
|
Larppa
28. tammikuuta 2003 kello 6.52
linkki
|
Nykyään minun peleissäni pelaajat ovat enemmän kiinnostuneet näistä varjokissoista. Hyvä kun on henki niissä niin pystyvät pitämään yhteyttä jatkuvasti ja aika kiva sellainen kissa on tiedustelussa, kun on ne hiipiminen ja piileskely sellaista 90%.
Ja on niillä ollut myös pelissä mukana Taivashärkä! Uroxi otti kiinni jostain kumman syystä ja on saanut kesytettyä sen, osin siksi kun tahtoi niin paljon en viitsinyt vaikeuttaa sitä liikaa. Semmosella on ihan kiva lennellä ja taistella sen kanssa, ainakin Urox sanoo niin. :)
|
Mjösä
linkki
28. tammikuuta 2003 kello 8.50
|
Mjösä
28. tammikuuta 2003 kello 8.50
linkki
|
Mun hahmollani on lemmikkinä varjokissa. Voitin sen jostain kilpailusta.
|
Larppa
linkki
28. tammikuuta 2003 kello 12.39
|
Larppa
28. tammikuuta 2003 kello 12.39
linkki
|
Mjösä kirjoitti:
[i:ae108bece6]Voitin sen jostain kilpailusta.[/i:ae108bece6]
Juu, taitaa olla Auringon kreivikunnassa tuo Karkoiran kisat nimittäin. Meilläkin eräs pelaajista sai sen palkinnoksi kun voitti erään kisan. Juu, varjokissat rulaa. :)
|
Mjösä
linkki
28. tammikuuta 2003 kello 13.01
|
Mjösä
28. tammikuuta 2003 kello 13.01
linkki
|
Niin just siinä kilpailussa kun mä voitin niin yinkinin palvojat anto sen mulle...
|
Bombur
linkki
25. maaliskuuta 2003 kello 16.10
|
Bombur
25. maaliskuuta 2003 kello 16.10
linkki
|
Entisellä kääpiöllä, joka kuoli taistelussa peikkoa vastaan, oli haukka jolle hän opetti muutamia temppuja.
Velhomme päämäärä olisi sateenkaartikumpujen jälkeen etsiä aarnikotkan muna, kasvattaa olento ja käyttää sitä matkustusvälineenä.
EDIT: Joo, nämä oli sitten näitä ihan ensimmäisiä pelejä.
|
Ugly Psycho
linkki
25. maaliskuuta 2003 kello 17.24
|
Ugly Psycho
25. maaliskuuta 2003 kello 17.24
linkki
|
Jaa, mitäs meiltä on noita löytynyt... Ainakin se Karkoiran Varjokissa, josta tuli inventaarioon "ei-varjokissa", kun PJ tokaisi, että "Se on kuollut, et oo kertaakaan sanonut ruokkinees sitä" tjsp. Tosin ankaran "sori, mää taisin sitten kuolla, kun en ole moneen pelivuoteen sanonut hengittäväni" jne protestoinnin jälkeen se taisi herätä henkiin pelkkänä kissana. Sitten on ollut hevosia suurehko tallillinen, toissakampanjassa oli tapana nimetä ne Galadrieleiksi ja Arweneiksi PJ:n ärsyttämiseksi (oli muuten paljon ennen LOTR-leffoja). Taisi meillä olla pari papukaijaakin jonkun seikkailun sivutuotteena, mutta ne myytiin. Niin ja jollain Yelmaliolaisella oli haukka.
Viimeisimmässä pidemmässä kampanjassa oli sitten ainakin Babeester Gori(lla)lla yksi käärme, jollakin Kralorelaisella hörhöllä oli Tiberius Jor -niminen kärppä, ja yksi pelaajista oli Jori... Jori sitten puolestaan nimesi hevosensa "Jean-Luc Juh":ksi, koskapa tämän Kralorelalaisen pelaaja oli Juha. Kralorelalaisen kuoltua kärppä päätyi hahmoni (Vinga) eläväksi puuhkaksi, kunnes sitten joskus kuoli, ja muuttui muuten vaan puuhkaksi.
Menee jo vähän aiheen viereen, mutta olen myös pelannut lyhyesti Leopardia.
|
ZamboNet
linkki
12. huhtikuuta 2003 kello 22.20
|
ZamboNet
12. huhtikuuta 2003 kello 22.20
linkki
|
Omalla runehahmollani on lemmikkinä pöllö. Sen lentotaito on usein auttanut ja jopa pelastanut. Toisella ryhmän jäsenellä (velholla) on lemmikkinä peikko-orava =D, niin outo kun se onkin. Itse en tiedä kuinka sellainen mutaatio on oikeastaan päässyt edes syntymään. Jotenkin tuntuu oudolta kuinka peikko ja orava olisivat voineet tehdä jälkeläisen. Mutta näin asia on ollut pitkään, eikä sitä oikein mihinkään voi muuttaa. Eikä varmaan tarvitsisikaan =D[/code]
|
Leguriand
linkki
2. tammikuuta 2004 kello 18.18
|
Leguriand
2. tammikuuta 2004 kello 18.18
linkki
|
paras on lohari,
mutta jos otetaan normaaleista eläimistä niin ehkä kolibri
tai ultimate koira. ai niin tavallisista: taistelusiili, kanipuppeli, myyrä, freddy ja Mikä lie pygmillä oli maki tai siis semmonen harmaa eläin(ainakin me kutsuttiin sitä makiksi) jossa oli mustia raitoja apinamainen kissaeläin (hieno ja pitkä häntä joka päätyi erään barbaarin (joka taisi olla minun hahmoni) kaula koruksi)
ja yhellä maagilla oli vähäinen demoni joka tais listiä maagin loitsuillaan!
|
Fourfinger
linkki
9. tammikuuta 2004 kello 13.09
|
Fourfinger
9. tammikuuta 2004 kello 13.09
linkki
|
Eli pystyykö RQ:ssa oman hahmon lemmikit toimimaan hänen aistinlaajennuksina esim. jos on hahmolla on lemmikkinään hiirihaukka tai joku vastaava niin tuoko se hahmolle lisää pisteitä esimerkiksi havaitse-heittoihin... jne...
Vai onko ne pelkästään seuralaisia..?
|
Runemaster
linkki
9. tammikuuta 2004 kello 13.52
|
Runemaster
9. tammikuuta 2004 kello 13.52
linkki
|
Fourfinger:
[i:7bd585893d]Eli pystyykö RQ:ssa oman hahmon lemmikit toimimaan hänen aistinlaajennuksina esim. jos on hahmolla on lemmikkinään hiirihaukka tai joku vastaava niin tuoko se hahmolle lisää pisteitä esimerkiksi havaitse-heittoihin... jne...
Vai onko ne pelkästään seuralaisia..?[/i:7bd585893d]
Ei, tietääkseni lemmikkillä on oma havaitse kyky, mutta se ei lisää pelaajan kykyä ollenkaan.
Lemmikit eivät ole myöskään pelkkiä seuralaisia, vaan niistä on valtavasti muuta hyötyä (pelaajan kirja s.75 ja riimumestarin kirjan lemmikinluonti loitsun kohdalla lisää tietoa), kuten taikapisteiden lainaaminen lemmikiltä tai loitsujen muistaminen lemmikin älyllä. Lisäksi velholla on jatkuva telepaattinen yhteys lemmikkiin 10 kilometrin säteellä.
|
Ugly Psycho
linkki
9. tammikuuta 2004 kello 13.55
|
Ugly Psycho
9. tammikuuta 2004 kello 13.55
linkki
|
[quote:ceadff318f="Fourfinger"]Eli pystyykö RQ:ssa oman hahmon lemmikit toimimaan hänen aistinlaajennuksina esim. jos on hahmolla on lemmikkinään hiirihaukka tai joku vastaava niin tuoko se hahmolle lisää pisteitä esimerkiksi havaitse-heittoihin... jne...
Vai onko ne pelkästään seuralaisia..?[/quote:ceadff318f]
Normaalisti RQ-elukat on ihan normaaleita eläimiä, joilla ei ole mitään suoraa vaikutusta yhtään mihinkään, mutta joillakin loitsuilla pystyy kommunikoimaan elikoiden kanssa ja käskyttämään niitä. Velhojen lemmikit ovat sitten poikkeustapauksia, ne ovat jonkinlaisessa telepaattisessa linkissä velhon kanssa ja ovat vieläpä älyllisiä.
Edit: Hidas.
|
Nysalor
linkki
9. tammikuuta 2004 kello 16.55
|
Nysalor
9. tammikuuta 2004 kello 16.55
linkki
|
Fourfinger:
[i:67455fa3cc]Eli pystyykö RQ:ssa oman hahmon lemmikit toimimaan hänen aistinlaajennuksina esim. jos on hahmolla on lemmikkinään hiirihaukka tai joku vastaava niin tuoko se hahmolle lisää pisteitä esimerkiksi havaitse-heittoihin... jne...[/i:67455fa3cc]
Jos lemmikki on papin herätetty liittolaishenki, pappi pystyy käyttämään lemmikkinsä aisteja keskittymisheitolla (ÄLYx3) ja lemmikki pystyy taas vastaavaan papin aistien kautta. Ehkäpä itse aistin osaamiseen vaikuttaa lemmikin aistikyky, joten esimerkiksi liittolaishaukkansa kautta katsova Yelmalion valon poika (riimulordi) varmaan voisi tarkastella maastoa haukan terävillä silmillä (Havaitse-kyky varsin korkea) eikä omilla ihmissilmillään.
Luo lemmikki -loitsulla luodulla lemmikillä ei aivan näin hyvä mahdollisuuksia ole, mutta velho on siihen telepaattisessa yhteydessä 10 kilometrin säteellä, joten esimerkiksi velhon haukkalemmikki voisi välittää jatkuvasti isännälleen tietoa edessä olevasta maastosta.
Lemmikistä, jolla ei ole maagista sidettä isäntäänsä, ei ole sitten suuremmin apua isännän aistien suhteen.
|
Guzmo
linkki
10. tammikuuta 2004 kello 10.17
|
Guzmo
10. tammikuuta 2004 kello 10.17
linkki
|
[quote:be79ea4545="Fourfinger"]Eli pystyykö RQ:ssa oman hahmon lemmikit toimimaan hänen aistinlaajennuksina esim. jos on hahmolla on lemmikkinään hiirihaukka tai joku vastaava niin tuoko se hahmolle lisää pisteitä esimerkiksi havaitse-heittoihin... jne...
Vai onko ne pelkästään seuralaisia..?[/quote:be79ea4545]
Meillä herätetyt lemmikit ja velhon lemmikit on aina toiminut eräänlaisina hahmon aistinlaajennuksina. Suoria plussia ei ole tullut, mutta usein heitetään erikseen näkeekö esim. velhon korppi/ilves/susi/orava/puhveli väijyttävät vihulaiset. Jos elukka on älykäs niin kyllä se korppi osaa itsekkin tulla "kertomaan" herralleen, että kilometrin päässä on kiven takana 200 broota väijyssä. Tämä on äärimmäisen viihdyttävää pelaajien kannalta kun eläimille tekee vielä värikkäät persoonallisudet.
|
Häjy
linkki
10. tammikuuta 2004 kello 12.46
|
Häjy
10. tammikuuta 2004 kello 12.46
linkki
|
Tunnustan tässä samalla ehkä karmeimman munchkauksen minkä roolipeliurallani olen tehnyt. Koodinvartija kokelas lunarvelhollani oli lemmikkinä muutaman kilon köntti kuukiveä, jossa psyvänä kiven muokkaus, lento ja suoja vahingolta. Sen lisäksi tietysti että se oli käytännössä aika tuhoamaton, se tarjosi lunarvelholle itselleen täyden kuun suomat edut loitsuihin. Useimmiten lemmikki oli kivisen punaisen lepakon muodossa. Se ei herättänyt kovin positiivisia reaktioita Tarshista etelään kuljettaessa...
-Simo
|
Fourfinger
linkki
11. tammikuuta 2004 kello 14.36
|
Fourfinger
11. tammikuuta 2004 kello 14.36
linkki
|
Entäs jos "elätti" eli lemmikki kuolee taistelussa tai jostakin muusta syystä niin tuleeko hahmolle jotain penalteja vai pitääkö heittää vaikka ÄLY:ä vastaan, että vaipuuko hahmo väliaikaisesti masennukseen tai jonkinlaiseen suruaikaan lemmikin kuoltua...? :cry:
Muistaakseni D&D:ssä menettää exp:tä jos lemmikki kuolee.. :-?
|
Ugly Psycho
linkki
11. tammikuuta 2004 kello 18.19
|
Ugly Psycho
11. tammikuuta 2004 kello 18.19
linkki
|
[quote:26aa5e3b20="Fourfinger"]Entäs jos "elätti" eli lemmikki kuolee taistelussa tai jostakin muusta syystä niin tuleeko hahmolle jotain penalteja vai pitääkö heittää vaikka ÄLY:ä vastaan, että vaipuuko hahmo väliaikaisesti masennukseen tai jonkinlaiseen suruaikaan lemmikin kuoltua...? :cry:
Muistaakseni D&D:ssä menettää exp:tä jos lemmikki kuolee.. :-?[/quote:26aa5e3b20]
Muistaakseni tällaisissa tapauksissa ei ole mitään suoraa peliteknistä vaikutusta.
|
Diaidis
linkki
17. tammikuuta 2004 kello 18.59
|
Diaidis
17. tammikuuta 2004 kello 18.59
linkki
|
Voiko lemmikkiä tehdessän jättää antamatta sille joitain ominaisuuksia?
Entäs jos päättää tehdä ruumiittomasta esim. taikahengestä lemmikin, voiko sen biologisen koostumuksen päättää itse kun antaa sille KOK ominaisuutta?
Kuinka usein Genertelan velhot tekevät ihmisistä lemmikkejä? esim. orjasta. Luulisi sen olevan suhteellisen suosittua, kun velhot vieläpä sattuvat olemaan rikkaita ja hakevat älykkäitä lemmikkejä. Jollain maagilla voisi olla varmaan kokonainen haaremi noita lemmikkejä!? :wink:
Mihin te olette peleissänne päätyneet.
Tähän aiheeseen liittyen, paras [u:8a8585845c]lempi[/u:8a8585845c]lemmikki olisi varmaan se nainen ULK 18+ R-R 15+ ? Vai onko joku eri mieltä? :lol: Tämä voisi myös mennä niihin "Unelma nainen", "Unelmia" jne threadien alle...
|
Nysalor
linkki
17. tammikuuta 2004 kello 20.39
|
Nysalor
17. tammikuuta 2004 kello 20.39
linkki
|
Diaidis:
[i:69e80be092]Voiko lemmikkiä tehdessän jättää antamatta sille joitain ominaisuuksia?[/i:69e80be092]
Kyllä minun nähdäkseni, jos olennolla on jo jokin ominaisuus valmiina. Tärkeintä on, että Luo lemmikki -loitsujen käytön jälkeen lemmikillä on kaikki ominaisuudet.
[i:69e80be092]Entäs jos päättää tehdä ruumiittomasta esim. taikahengestä lemmikin, voiko sen biologisen koostumuksen päättää itse kun antaa sille KOK ominaisuutta?[/i:69e80be092]
Itse luultavasti päättäisin, että lemmikin ruumiin voi tuolloin määrittää itse joissakin rajoissa. Mikään koulukunnalle sopimaton materiaali ei kävisi, kuten lyijy Pyhän Ehilmin kirkon velhoille. Ei tuolla tavalla tosikiveä tai adamantiumiakaan voi kikkailla lemmikin ruumiiksi.
[i:69e80be092]Kuinka usein Genertelan velhot tekevät ihmisistä lemmikkejä? esim. orjasta. Luulisi sen olevan suhteellisen suosittua, kun velhot vieläpä sattuvat olemaan rikkaita ja hakevat älykkäitä lemmikkejä. Jollain maagilla voisi olla varmaan kokonainen haaremi noita lemmikkejä!?[/i:69e80be092]
Epäilemättä kuitenkin lemmikin tekeminen ihmisestä olisi epäeettistä useimmille malkionilahkoille, koska eihän heidän mielestään sovi sorkkia sitä, minkä Jumalan lait ovat muuttaneet. Malkionit tuntevat tarinoita ihmisistä, jotka ovat muutelleet Luojan suomaa ulkonäköään ja huonostihan siinä on käynyt. Kuuluisin tapaus lienee Arkat, joka petti Jumalan lain ja muuttui kurjaksi krjalkipeikoksi. Kuten ihmistä ei sovi imeä, ei häntä sovi myöskään taikuuden avulla vääristää. Eri asia saattavat olla sitten Fonritin Ompalamin kanssa tekemisissä olevat velhot, vivamortilaiset ja muut epäilyttävät tyypit.
Toinen enemmän käytännön syistä nouseva este voisi olla se, että lemmikki säilyttää oman persoonansa, ja näin ollen esimerkiksi vastentahtoisesta orjasta tehty lemmikki saattaisi pyrkiä aiheuttamaan isännälleen haittaa, vaikka joutuisikin tottelemaan tämän käskyjä. Moinen suhde voisi jopa johtaa lemmikin itsemurhaan, jos paineet käyvät liian koviksi käskyläissidoksen vetäessä toiseen suuntaan ja oma tahto toiseen suuntaan.
[i:69e80be092]Tähän aiheeseen liittyen, paras lempilemmikki olisi varmaan se nainen ULK 18+ R-R 15+ ? Vai onko joku eri mieltä?[/i:69e80be092]
Äh, mitä turhia. Nautintoja tahtova ja keinoja kaihtamaton velho valitsee mieluummin taitavan lamian (ULK 24 + lisää pisteitä sopivan tehokkaasta Lisää ULK -loitsusta ja Kurtisaani vähintään 100 %). Kannattaa tosin muistaa kieltää tällaista lemmikkiä puremasta ja antamasta lamianpusuja. :)
|
Bragolgurth
linkki
18. tammikuuta 2004 kello 16.51
|
Bragolgurth
18. tammikuuta 2004 kello 16.51
linkki
|
Olihan meillä yksi "lemmikki".
Kaveri otti Gorgosauruksen hallintaan Hallitse(eläin) -loitsulla, ja onnistui.
Hetken mielijohteesta hyökkäsime sen kanssa Nidikiin (aarnikotkien saari), ja tuhosimme sen. Lopuksi pistimme Gorgon syömään itsensä, ettei siitä koituisi meille haittaa.
Tämä juttu on tosi...
______
[i:afeb1e45b3]Joukossa tyhmyys tiivistyy...[/i:afeb1e45b3]
|
Diaidis
linkki
19. tammikuuta 2004 kello 12.27
|
Diaidis
19. tammikuuta 2004 kello 12.27
linkki
|
Tuli tässä mieleen onko mahdollista käskeä hengen valtaamaan jonkun elukan esim. taikahenki koiraan ja sen jälkeen luomaan siitä viritelmästä lemmikin? Ihan vain säästäkseen velhon ominaisuuspisteitä... :)
Jos taas on luomassa ruumiittomasta hengestä lemmikkiä ja antaa sille KOK:a eikö sillä tavalla saisi aikan uusia rotuja? Esim. velho tekee jonkun uuden rodun edustajan ja päättää että se ötökkä pystyy lisääntymään itsenäisesti ilman parittelua. (tai luo kaksi eri sukupuolta olevaa)
Silloinhan voisi perhana saada melkein mitä vain aikaan. :-o
Hmmm, mistä sielut tulevat kaikkiin Gloranthan olentoihin? Eikös sellaisia tarvita siellä? Onko sen jokin MAHTI VOIMA iskemässä ruumiisiin syntymän yhteydessä, vai kierrätetäänkö niitä (aka hindut) vai tuleeko aina syntymän yhteydessä uusi sielu?
|
Ugly Psycho
linkki
19. tammikuuta 2004 kello 12.46
|
Ugly Psycho
19. tammikuuta 2004 kello 12.46
linkki
|
[quote:d2a111edec="Diaidis"]Hmmm, mistä sielut tulevat kaikkiin Gloranthan olentoihin? Eikös sellaisia tarvita siellä? Onko sen jokin MAHTI VOIMA iskemässä ruumiisiin syntymän yhteydessä, vai kierrätetäänkö niitä (aka hindut) vai tuleeko aina syntymän yhteydessä uusi sielu?[/quote:d2a111edec]
Jonkinnäköiseen henkien kierrätykseen on viitteitä ainakin Odaylan yhteydessä yms. Eli että tapettujen eläinten henget palaavat kiertoon, kun käyttää rauhaisaa viiltoa jne. Ja jos ei henkiä kierrätetty, niin elukkamäärä alueella putoaa jne...
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
19. tammikuuta 2004 kello 15.01
|
Topi Hiski Viljami Salmi
19. tammikuuta 2004 kello 15.01
linkki
|
Bragolgurth:
[i:b1840d3e1b]"Kaveri otti Gorgosauruksen hallintaan Hallitse(eläin) -loitsulla, ja onnistui. Hetken mielijohteesta hyökkäsime sen kanssa Nidikiin (aarnikotkien saari), ja tuhosimme sen.Lopuksi pistimme Gorgon syömään itsensä, ettei siitä koituisi meille haittaa. "[/i:b1840d3e1b]
- Fiksua, joskin oletan että kyseessä oli riimuloitsu. Taisitte käyttää venytystä, koska Nidikin tuhoamiseen ja itsensä syömiseen varmasti menee yli 15min? Mutta suorastaan mieltäkutkuttava idea tuli minulle tuosta teidän loistavasta ideasta! Tiesittekö muuten että se hallitse[eläin] loitsu tarkoittaa että pitää valita joku eläin laji jota loitsu hallitsee..
Eli kaverillasi oli kai hallitse Gorgosaurus -loitsu?
|
Chividal
linkki
19. tammikuuta 2004 kello 15.33
|
Chividal
19. tammikuuta 2004 kello 15.33
linkki
|
Sitä paitsi eikös hallittu elikko tms saa alkaa heittelemään jotakin vaputumisheittoja jos se laitetaan tekemään jotakin perin kummallista kuten esim syömään itseään. Ja jos ei niin ainakin pitäisi.
[quote:980ec696ff]Tuli tässä mieleen onko mahdollista käskeä hengen valtaamaan jonkun elukan esim. taikahenki koiraan ja sen jälkeen luomaan siitä viritelmästä lemmikin? Ihan vain säästäkseen velhon ominaisuuspisteitä... [/quote:980ec696ff]
Mmm... silloinhan sillä koiralla olis niinku kuitenki kaks henkeä vaikka se onki se oikea otettu valtaan, eli aika sick tulis varmaan jos tekis siitä lemmikin :) Mutta jos tappais sen koiran ja sitois siihen jonku hengen (niinku Halcyonilla) niin sitten ois ehkä parempi. Vai mitenkä se menikään pitikö siitä tehä ghouli jollain loitsulla tms en muista.
Noitten uusien rotujen kanssa en oo kyllä ihan samaa mieltä. Kun eiköhän sen lemmikin ruumis ole ihan samaa materiaa kuin ennen lumoamistakin. Eli jos teet lemmikin pronssista niin mun mielipide on, että pronssi ei lisäänny :lol: Paitti jos tietty otetaan huomioon Broot :lol: :lol:
|
Nysalor
linkki
19. tammikuuta 2004 kello 20.16
|
Nysalor
19. tammikuuta 2004 kello 20.16
linkki
|
Diaidis:
[i:cb467ed1e4]Tuli tässä mieleen onko mahdollista käskeä hengen valtaamaan jonkun elukan esim. taikahenki koiraan ja sen jälkeen luomaan siitä viritelmästä lemmikin? Ihan vain säästäkseen velhon ominaisuuspisteitä...[/i:cb467ed1e4]
Pelkkä tavallinen riivaus tuskin vielä auttaisi, koska se ei sallisi riivata hengen täydellisesti hallita ruumista. Pitäisi sen sijaan saada vaihdettua eläimen oman hengen tilalle toinen henki ja se ei välttämättä ole yksinkertaista. Sidontalumous voisi olla yksi keino, kuten Aarnikotkien saaressa Halcyonin vihjataan tehneen luodessaan Frangling Pterodaktyylin. Sidontalumouksella Halcyon on myös tehnyt taikasormuslemmikkinsä ja samoin on menetellyt Strangers in Praxin velho Arlaten sitoessaan taikahengen pronssiin ja luoden siitä lemmikin pronssi ruumiina.
Silti pelkkä sidontalumous ei tarkoita sitä, että lemmikki pystyisi käyttämään tehokkaasti ruumistaan. Arlatenin lemmikki tarvitsee liikkumista varten loitsuja. Voisin myös kuvitella, että koirahengen sitominen kissan ruumiiseen aiheuttaisi pahoja hankaluuksia. Itse luultavasti rajoittaisin tällaisilla jutuilla liikaa kikkailua lemmikkien kanssa. Kaikkiaan lemmikin luominen on vaativa työ ja sen valinnassa pitäisi näkyä velhon mieltymisten ja hänen järjestönsä mieltymykset.
[i:cb467ed1e4]Jos taas on luomassa ruumiittomasta hengestä lemmikkiä ja antaa sille KOK:a eikö sillä tavalla saisi aikan uusia rotuja? Esim. velho tekee jonkun uuden rodun edustajan ja päättää että se ötökkä pystyy lisääntymään itsenäisesti ilman parittelua. (tai luo kaksi eri sukupuolta olevaa)[/i:cb467ed1e4]
Enpä usko, että velho voi noin vain päättää luovansa lisääntymiskykyisen uuden lajin. Sellainenhan vaatisi tavattoman monimutkaista tietämystä biologiasta ja varmaan harvalla velholla esimerkiksi Gloranthan kaltaisessa maailmassa sellaista on. Toki myös moraaliset syyt voivat olla esteenä. Mitä Rokarikirkko ajattelisikaan sellaisesta, että sen jäsen ryhtyisi ottamaan Jumalan roolin ja loisi uusia eläimiä?
|