Tosinuija
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 18.19
|
Tosinuija
23. toukokuuta 2002 kello 18.19
linkki
|
Kyselen nyt tässä, että minkälaisia ei-pelaajahahmoja (siis joitain vähän erikoisempia) olette keksineet/tiedätte? Kunhan ajattelin verrata että onko mun omat EPH-hahmot ihan lällyjä.
|
Arkat
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 21.46
|
Arkat
23. toukokuuta 2002 kello 21.46
linkki
|
Öh. Tuota. Itse olen kehittänyt... eh. Varmaan satoja ei-pelaajahahmoja. Tähän sitten kaikkien statit, vai?
Paha sitä on ei-pelaajahahmoja verrata. Veikkaan että useimmat teistä pitäisivät täysin älyttöminä joitakin kehittämiäni pahiksia (esim. muutama lunari joilla on varmaan satoja pisteitä taikuutta päällä taistelussa)... tärkeintä on ei-pelaajahahmon soveltuvuus kampanjaan ja sille tarkoitettuun rooliin.
Lemppareitani EPH:jen joukossa ovat kyllä Lena (vingalainen joka on ilmeisesti rakastunut Therlainiin, aloittelevaan Humaktisankariin), Rana (eräs tyttönen ja tätä nykyä erään hahmon vaimo orlanthikampanjassa), ja varmaankin Kallyr... Kumma kyllä kaikki määrätietoisia, voimakastahtoisia naisia. Ja hiukan poikamaisia... :razz:
Stattien puolesta... noh, sehän riippuu pelaajahahmoista. Useimmat kovat tyypit (lunariagentit, riimulordit, vampyyrit) ovat melko rankkoja: erikoiskykyjä, 50-100 pistettä riimutaikuutta, n. 100-300 taikapistettä, taistelussa n. 40 PP, tärkeimmät taidot 200-400%, jne. Luoja paratkoon kun EPH osaa velhotaikuutta - siinä ei siekailla, vaan hahmolla on permanencylla kaikki taiat jotka voivat olla "puolitehoisia", ja loput vievät sitten presenceä. Sitten on toisaalta Ranan kaltaisia hahmoja, joiden vetovoima on heidän persoonassaan ja roolissaan stattien sijaan (Rana on 19-vuotias Ernaldan noviisi, ja statit sen mukaan - paras asetaito on nyrkki, perusosaamiselle).
|
Marcus Maximus
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 22.54
|
Marcus Maximus
23. toukokuuta 2002 kello 22.54
linkki
|
Iänikuiseen voimatasokeskusteluun sen suuremmin menemättä todettakoon, että kun Arkatin ukkojen statit jakaa aika tarkkaan kahdella, päästään allekirjoittaneen pelien voimatasolle. Ennen kuin lyömistaito nousee kahteen sataan, on kyllä pinossa kaikki mahdolliset Humaktin siunaukset ja Terävyydet.
|
Guzmo
linkki
24. toukokuuta 2002 kello 6.51
|
Guzmo
24. toukokuuta 2002 kello 6.51
linkki
|
Tekemäni EPH:t on ollut kaikkea peikkolaisen 15% kyvystä taivaskauhun 600% kykyihin ja sielun kerrasta tuhoaviin hyökkäyksiin.
Voimataso on meillä sellainen, että riimulorditason ihmisten kyvyt ovat parhaimmillaan about 150%. Korkeammaksikin ne voivat nousta, mutta alkaa mennä jo herottamiseksi. Taikuudella tuon 150% voi sitten tietysti tuplata tai triplata.
Pelaajien tasosta sen verran, että Riimutaikuutta eniten on tainnut olla Erantha Gorin ja Orlanthin papittarilla. Kummallakin n. 20-30 pistettä. Velholla taas 3 lemmikkiä ja n. 100 tp varasto.
Muistaakseni vain kerran on pelaaja saanut jonkun kyvyn yli 100%. Ominaisuudet on pyörinyt inhimillisissä (rajoissa 3-21 välillä), lukuunottamatta velhoa joka on taikuudella boostannut NPP arvonsa 29:ään.
MHT on kaikilla yleensä 13-17 sen takia, että se nousisi mahdollisimman varmasti :smile:
Eli toistaiseksi ollut aika low level pelailua. Kyllähän nuo papit ovat sellaisia, että kun ilmoille törähtää 10 pistettä riimutaikuutta niin heikommat vastutajat lakoaa silmissä. Dorastorissa kyllä riittää haastetta heille :wink:
|
Vaakkujaakko
linkki
24. toukokuuta 2002 kello 6.56
|
Vaakkujaakko
24. toukokuuta 2002 kello 6.56
linkki
|
Yhdyn edelliseen puhujaan.
Lunarin Koodinvartijat ovat aina olleet kampanjassani voimakkaita hahmoja, joita vastaan ei hahmojen kannata asettua.
Sen sijaan monet PJ:t täällä käyttävät paljon voimakkaampia pelaaja- ja ei-pelaaja-hahmoja; Arkatin PH:t taitavat syödä Koodaajia aamupalaksi...
|
Waylander
linkki
24. toukokuuta 2002 kello 10.45
|
Waylander
24. toukokuuta 2002 kello 10.45
linkki
|
Pelaajani ovat oppineet kunnioittamaan/pelkäämään vampyyreja, haltioita (haltia-hinttareita kuten he asian ilmaisevat), rautakääpiöitä, lohikäärmeitä ja tietysti basiliskeja. Mainittakoon vielä lichet, vaikka vain yhden ovat kohdanneet.
Outoa kyllä, peikot eivät heitä pelota lainkaan, useista oppitunneista huolimatta.
Yksittäisistä möröistä pahimpina ja pelottavimpina he pitänevät tuoppi puheiden perusteella zombi-T-Rexiä jonka surmasivat Pohjois-Pentissä liikkuessaan (erään lichen aikaansaannos).
Pahin encouteri tapahtui Tienin armeijan kanssa Pimeällä Ajalla. Hahmot sattuivat olemaan kaupungissa jota vastaan se armeija hyökkäsi ja eivät pitäneet näkemästään.
|
Vash the Stampede
linkki
24. toukokuuta 2002 kello 12.39
|
Vash the Stampede
24. toukokuuta 2002 kello 12.39
linkki
|
EPH:iden kyvyt riippuvat tosiaankin paljon siitä, mihin tarkoitukseen ne on tehty. Joskus statteja ja kykyjä ei tarvita ollenkaan, joskus kaikki kyvyt pitää olla tiedossa todella tarkkaan. Suuressa kaupungissa olevalle kauppiaalle on ehkä turhaa ruveta miettimään kaikkia kykyjä/statteja, mutta pelaajien matkassa roikkuvalle metsästäjänalulle monet kyvyt luultavasti ovat tarpeen. Korostaisin myös tässä, että luonne ja hahmojen erilaiset tavoitteet ja mielipiteet ovat myös tärkeitä. Joskus on hyvä jättää statit/kyvyt kehittämättä, jos kamppanja myöhemmin etenee tiettyyn suuntaan, niin voipahan sitten muokata haluamallaan tavalla.
Eikä sitä tarvi miettiä, että ovatko eph:t lällyjä. Siinähän sinä opit, kun teet liian huonoja tai liian kovia. Ja pelaamalla yleensäkin oppii.
|
Dovas
linkki
24. toukokuuta 2002 kello 15.48
|
Dovas
24. toukokuuta 2002 kello 15.48
linkki
|
No, sehän riippuu ihan kampanjan luonteesta, tasosta yms.
Tuoppihöpinöistä puheen ollen, ne ovatkin aika hekumallisia ja huvittavia hetkiä. On niin nastaa kuunnella pelaajien puheita heidän hahmojensa motiiveista, joistain tyypeistä ja kuunnella heidän keskistä kinastelua! Sitten ne aina vannovat mitä aikovat hahmollaan tulevaisuudessa tehdä.
Pitkäaikainen kampanja jota vielä väännämme, sisältää nykyisin paljon NPC:itä keihin hahmot eivät luota juurikaan (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta) ja ovat tulleet suoraan sanottuna aika paranoideiksi. NPC:itä on Orlanthin pantheonista, lunareista, vaeltavista, peikoista, salamurhaajista...kaoottisia NPC:itä ei taida olla elossa enään :smile: ja vaikka oiskin niin en sitä pelaajieni takia tässä paljastaisi.
Lhankor Mhyn, Yanafal Tarnilsin, Zorak Zoranin ja Arkat Chaosbanen kulteista ovat mielenkiintosimmat NPC:t. Yanafaleilla on yksi sellainen mun kehittelemä Danfive Xaronin Black Army-tyylinen salaorganisaatio josta löytyy luultavasti pelaajien mielestä pahimmat tyypit (nykyisin Chaosbanelaisten lisäksi). Dmg-luokat on keskimäärin tollasta 17-28 luokkaa heillä. Tosin pelaajatkin on kehittynyt huimasti sitten viime heidän kohtaamisensa jälkeen.
|
Marcus Maximus
linkki
24. toukokuuta 2002 kello 17.54
|
Marcus Maximus
24. toukokuuta 2002 kello 17.54
linkki
|
Eräs haastava mutta erinomaisen toimiva npc-kategoria ovat sellaiset eph:t, jotka uskovat voimakkaasti ja vankkumattomasti eri asioihin kuin pelaajahahmot, jotka eivät juurikaan huoju pelaajien käännytysyrityksistä vaan pikemminkin pyrkivät muuttamaan pelaajahahmojen tapaa ajatella. Nuo yllämainitut kooderit ovat oiva esimerkki; niitä voi käyttää keisarillisina nyrkkeinä provinsseissa jotka vetävät turpaa hitsin kovaa, mutta on niistä muuhunkin.
Strangers in Praxin ylimääräinen ylipappi -skenusta voi esimerkiksi kehitellä kunnon julkisuuskamppailun lunarien ja sankarien välille; ei ehkä ole oleellista kumpi voittaa kädenväännön temppelistä, vaan tapa jolla se voitetaan. Jos lunarit taistelevat kunnialla ja häviävät, hahmoista tulee häpeällisiä voittajia; jos lunarit toimivat viisaasti ja hahmot vain rynnäköivät syliin, omatkin alkavat ihmetellä että oliko se orpoja ruokkiva mukava tatuoitu kaveri pakko tappaa niin äkkipikaisesti.
Kun hahmot vielä alkavat tutustua koodereihin, vaikka taistelemalla yhteisiä vihollisia vastaan (kaaosta tai peikkoja esimerkiksi), alkaa tilanne muuttua todella monimutkaiseksi. Kun hahmo-humaktin on pakko arvostaa Julanin urheutta, voimaa, taitoa ja periaatteita, alkaa olla vähän ikävää irroittaa kaverilta päätä kapinan tai uskonsodan takia.
Tiedän tämän sikäli kokemuksesta, että oma barbaarikapinalliseni on enemmän tai vähemmän hyvää pataa niin Kreivi Julanin kuin Fazzur Laajalukijankin kanssa, ja rinnan on taisteltu jopa niinkin ikävän ihmisen kuin Morthander "Saatana" DeVillen kanssa. Jos rintamasotaan ryhdytään, välttäisin mieluusti ainakin Julanin kanssa selvittämisen.
Morthander, kuitenkin, saisi mennä edes hetkeksi nukkumaan. Jalosti ja urhoollisesti mielelläni upottaisin tosimiekkaa selkään. Rajansa se on periaatteillakin, ja moni raja kulkee sen miehen kohdalla. :smile:
|
Arkat
linkki
24. toukokuuta 2002 kello 22.18
|
Arkat
24. toukokuuta 2002 kello 22.18
linkki
|
[quote:12a25c69f4]
24.05.2002 klo 09:56, Vaakkujaakko kirjoitti:
Sen sijaan monet PJ:t täällä käyttävät paljon voimakkaampia pelaaja- ja ei-pelaaja-hahmoja; Arkatin PH:t taitavat syödä Koodaajia aamupalaksi...
[/quote:12a25c69f4]
En ole saanut kuunaan käsiini Koodajien statteja (kun en omista Strangers in Praxia), mutta jos ne tyypit pärjäisivät (selviäisivät hengissä) kohtaamisista joidenkin Dorastorin keskivoimakkaiden olentojen (eli ei aivan Ralzakark tms.) kanssa, niin sanoisin että pelaajieni hahmot (kummasta vain kampanjasta) olisivat hätää kärsimässä... taidot voivat nousta vaikka kuinka, mutta taikuus se on joka ratkaisee, ja sitä ei parissa vuodessa niin paljoa kartu.
Toisaalta mielestäni Glorantha onkin (jopa RuneQuestilla) paikka jossa sankarit (ihan pikku-ässällä) loikkaavat vuorten yli, ajavat pakoon (tai kaatavat lakoon) puolensataa hopliittia, ja puhuvat vaikka Uroxin laskemaan aseensa kun sille päälle sattuvat. :wink: Matalan voimatason pelaaminen tapahtukoot Lännessä (jonne aion kylläkin pian siirtyä). :lol:
Mutta kyllä asia on niin että tyyli ennen tarkoitusta. En käytä ensimmäistäkään ei-pelaajahahmoa pitkäaikaisesti ellei se ole tyylikäs tavalla tai toisella. Taistelu on paha kyllä vaihtoehto jonka pelaajani valitsevat useimmiten, mutta mielelläni rohkaisen muita lähestymisiä (juuri asettamalla heitä vastaan vihollisia jotka pyörittävät koko porukkaa miten vain, eivätkä edes joudu satuttamaan heitä elleivät halua).
Mutta roolipelaajan mantrahan kuuluu (Gloranthalainen versio): YGMV - your Glorantha may vary, eli Oma Gloranthasi saattaa erota esitetystä (OGSEE?). :wink:
|
Vaakkujaakko
linkki
25. toukokuuta 2002 kello 6.40
|
Vaakkujaakko
25. toukokuuta 2002 kello 6.40
linkki
|
[quote:dd8518b5ce]
En ole saanut kuunaan käsiini Koodajien statteja (kun en omista Strangers in Praxia), mutta jos ne tyypit pärjäisivät (selviäisivät hengissä) kohtaamisista joidenkin Dorastorin keskivoimakkaiden olentojen
[/quote:dd8518b5ce]
Yeah, uskoisin että ne selviäisivät kyllä. Koodaajien ensisijainen tehtävä on tosin edistää Keisarikunnan etuja diplomatian keinoin, ns. puhtain asein - uskoisin Imperiumilla olevan aivan toinen tiimi puhdasta voimankäyttöä varten (Vampyyrilegioona jne.). Eivät Koodaajat taistelussakaan aivan heittopusseja toki ole.
Tuolla ihan threadin alussa luettelit "pahojen tyyppien" riimuloitsujen, muun taikuuden, asekykyjen ja panssareiden määrää, ja tuosta vain päättelin, että pelaajasikin lienevät voimakkaista, kun tuollaisille EPH:lle on ylipäätään käyttöä. Kyseessä oli siis ihan arvolataukseton kommentti; YGMV.
Pelaajieni Aurinkokupolilais"seikkailijat" katsovat Gloranthaa vielä aika maan pinnalta - edes ensimmäistä broota ei ole kohdattu vielä, vaikka heidän yrityksensä on kovaa. Pelaamalla low-leveliä pysyy pelaajillakin tuntuma Gloranthan kaduntallaajan perspektiiviin, joka pelkää esim. broita ja kaaosta sydämensä pohjasta.
Eipä silti, kunhan vahvistuvat, niin riimu- ja sankaritason pelaaminenkin on kyllä mukavaa!
|
Guzmo
linkki
25. toukokuuta 2002 kello 8.56
|
Guzmo
25. toukokuuta 2002 kello 8.56
linkki
|
[i:b049545da1]
En ole saanut kuunaan käsiini Koodajien statteja (kun en omista Strangers in Praxia), mutta jos ne tyypit pärjäisivät (selviäisivät hengissä) kohtaamisista joidenkin Dorastorin keskivoimakkaiden olentojen (eli ei aivan Ralzakark tms.) kanssa, niin sanoisin että pelaajieni hahmot (kummasta vain kampanjasta) olisivat hätää kärsimässä...
[/i:b049545da1]
Kodarit ovat kova poppoo. Heillä on erittäin monipuolinen ryhmä josta löytyy lihas- kuin aivovoimaakin. Suosittelen hankkimaan Strangers in Praxin. Mielestäni yksi parhaista RQ kirjoista. Kertoo skenujen lisäksi tietoja velhoista, uuden pavisin poliitikasta ja gloranthan merestä.
|
Waylander
linkki
27. toukokuuta 2002 kello 9.15
|
Waylander
27. toukokuuta 2002 kello 9.15
linkki
|
Guzmo kirjoitti Strangerista: Olen samaa mieltä. Lisäksi siinä on erinomainen kuvaus siitä miten barbaarit kohtelevat velhoja..:smile:
|
Marcus Maximus
linkki
27. toukokuuta 2002 kello 13.02
|
Marcus Maximus
27. toukokuuta 2002 kello 13.02
linkki
|
Strangersissa on myös imho aika hyvä voimataso. Esimerkkikooderit edustavat minulle hahmoja, jotka selviävät jo paremmin sankariretkillä, mutta eivät ole vielä juuri mitään niiltä hakeneet. Hirveitä mankeleita jokainen, mutta vain Julan selviäisi yksin edes alkuun.
|
Tupew
linkki
12. kesäkuuta 2002 kello 7.55
|
Tupew
12. kesäkuuta 2002 kello 7.55
linkki
|
Kransan Horisontti: orlanthin noviisi.salaryhmän päällikkö genertelasta.Charilyn runfang: Chalana Arroyn parantaja erään pelaajan öh.... kumppani. Ferio Scolp: hyvä kartan lukija ja kielien taitaja pamaltin noviisi. Herven Gadive: pamaltin pappi. osaa taikoja(hyviä sellaisia) Quincy Tivarel: Humaktin noviisi (aivan on sukua GEASin Kudast Tivarelille)Tereme takkutukka (peikkolainen) Kyger litorin sanansaattaja. Srif (kääpiö) on suunnitellut ja rakennuttanut sala ryhmän linnoituksen.Mons (liskolainen) Sligo-Joen noviisi.
nuo kaikki kuuluvat salaryhmään joka on kamppanja jota pelautan tällä hetkellä.
|
Larppa
linkki
4. heinäkuuta 2002 kello 8.46
|
Larppa
4. heinäkuuta 2002 kello 8.46
linkki
|
Joku tämmönen salmurhaaja ja jotain taistelijoita on ollu seikkailujen varrella, mut musta ei kannata tehä mittään epic ukkoja ku pelaajat on huonompii joka asiassa ja siitä nousee älämölö kuten:
Pj:Joo se taistelija vetäsee siltä ukolta pään irti miekallaan
P:Eipä ollu yllätys
P2:Nii mä saan ehkä siltä kynnen irti kymmenellä iskulla
Pj:No on tää teitä kokeneempi ja ja...
P=pelaaja
|
Guzmo
linkki
4. heinäkuuta 2002 kello 9.05
|
Guzmo
4. heinäkuuta 2002 kello 9.05
linkki
|
[quote:029ad7ed55="Larppa"]Joku tämmönen salmurhaaja ja jotain taistelijoita on ollu seikkailujen varrella, mut musta ei kannata tehä mittään epic ukkoja ku pelaajat on huonompii joka asiassa ja siitä nousee älämölö kuten:
[/quote:029ad7ed55]
Mitä järkeä siinä sitten on, että kaikki maailmassa ovat suunnilleen samaa tasoa?
Ja ei kai jokaista vastaantulijaa pidä turpaan vetää muutenkaan?
|