Tosinuija
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 18.03
|
Tosinuija
23. toukokuuta 2002 kello 18.03
linkki
|
Olen vähän miettinyt omien saarten kehittämistä seikkailuja/kamppanjoita varten. Mitä mieltä te olette, onko ihan tyhmää alkaa keksiä saaria vai onko se... järkevää?
|
Nysalor
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 18.22
|
Nysalor
23. toukokuuta 2002 kello 18.22
linkki
|
Tosinuija:
[i:2210b8b312]Olen vähän miettinyt omien saarten kehittämistä seikkailuja/kamppanjoita varten. Mitä mieltä te olette, onko ihan tyhmää alkaa keksiä saaria vai onko se... järkevää?[/i:2210b8b312]
Minulla tuskin ainakaan on tarvetta mitään uusia suuria saaria varten, sillä riittääpä noita jo Gloranthassa valmiinakin, jos sellaisilla haluaa peluuttaa. Kaikenlaisille pikkusaarille voi toki sijoittaa kaikenlaista uskottavuuden kärsimättä. Sen sijaan Teleos, Jrustela, Loral, Itäiset saaret, Vormain ja Kumanku tarjoavat jo melkoisesti paikkoja ja kulttuureita pelaamiseen. Jos haluaa hirviönmetsästystä, oikea paikka on Loral. Jos haluaa kaupankäyntiä tai tutkimusta eksoottisten ihmisten parissa, kannattaa suunnata Teleokseen. Jos haluaa harrastaa merirosvousta tai etsiä jumaltietäjien salaisuuksia, reitti kulkee Jrustelaan. Jos haluaa tutkia jotakin outoa ja tuntematonta, sitä löytyy Vormainista. Jos haluaa vapauttaa kansan vieraan valloittajan ikeestä, sopii purjehtia Kumankuun. Ja Itäisillä saarilla voi varmasti tehdä näitä kaikkia. :smile:
Näistä saarista ei ole mitenkään turhan paljon materiaalia, joten varmasti aiheista kiinnostuneelle löytyisi keksittävää. Missing Lands lienee paras teos näitä seutuja varten, mutta sekin tarjoaa vain joitakin tiedonmurusia. Omaa kampanjaa varten riittää siis runsaasti suunnittelua ja ideointia. Kukaties parhaat ideansa voi jakaa myös toisten pelinjohtajien kanssa.
|
GEAS
linkki
28. toukokuuta 2002 kello 16.21
|
GEAS
28. toukokuuta 2002 kello 16.21
linkki
|
Minkäslaisia paikkoja Loral ja Kumanku tarkemmin ovat? Kun ei ole harmainta aavistustakaan kun missing landsia en omista.
|
Nysalor
linkki
28. toukokuuta 2002 kello 17.10
|
Nysalor
28. toukokuuta 2002 kello 17.10
linkki
|
GEAS:
[i:36e3681600]Minkäslaisia paikkoja Loral ja Kumanku tarkemmin ovat? Kun ei ole harmainta aavistustakaan kun missing landsia en omista.[/i:36e3681600]
Loralin toinen nimi on Hirviösaari - ja syystä, sillä siellä asustaa tappavan vaarallisia hirviöitä. Kävijät kertovat esimerkiksi sellaisista olennoista kuin Vihreä pyrohydra, jättiläissimpanssi, jättiläisperhonen ja lentävä kilpikonna. Se on muuten aivan tavallinen trooppinen saari, jonka sisäosassa on vuoristoa. Kammottavien hirviöiden vuoksi Loralissa ei asusta ihmisiä, vaikka sinne välillä saapuu tutkimusmatkailijoita tai sellaista porukkaa, joista tosin harva palaa kertomaan matkastaan. Ennen sulkua saari oli Loralin kuningatarkunta, mutta sulun aikana sen ihmiset katosivat jäljettömiin. Kaupungit ovat nyt raunioina ja saari on erittäin vaarallinen - siis ihanteellinen hulluille seikkailijoille. :smile:
Kumanku puolestaan on kivisempi saari, jossa on muutamia hedelmällisiä laaksoja. Sen asukkaat ovat peräisin myyttisestä Thinobutusta ja he ovat jakautuneet klaaneihin, jotka ovat matriarkaalisia ja joiden perimys katsotaan äidin puolelta. Klaanit jakautuvat kahteen eri poppooseen ja uskontona harjoitetaan esi-isienpalvontaa ja animismia. Tällä hetkellä Kumankun saaret ovat kuitenkin fonritilaisten hallinnassa, paikalliset asukkaat on alistettu ja orja-armeija valvoo tiukasti saaria. Kenties mainitsemisenarvoista olisi vielä se, että eräällä saarista asustaa timinitejä, jotka tuotiin alun perin Jrustelasta.
|
GEAS
linkki
28. toukokuuta 2002 kello 17.16
|
GEAS
28. toukokuuta 2002 kello 17.16
linkki
|
Nuohan tuntuvat ihanteellisilta seikkailu paikoilta. Ja kampajan kulku tuonne päin tuntuu selvältä kun porukka pyörii tällä hetkellä Teleoksella.
|
Vash the Stampede
linkki
29. toukokuuta 2002 kello 12.50
|
Vash the Stampede
29. toukokuuta 2002 kello 12.50
linkki
|
Ei oman saaren luomisessa ole mitään ihmeellistä. Minulla ainakin ensimmäiset kamppanjat olivat saaria jossain hevon... Saarelle sijoittuva kamppanja on helppo pitää aisoissa. Ja jos pelaajat eivät ole kokeneita pelaajia, niin saari/saaret ovat loistava tapa aloittaa seikkailu. Yleensä sieltä löytyy kotikylän lisäksi muita kyliä, ehkä kaupunki, mutta ei mitään niin paljoa kuin esim. Sartarissa tai jossain tiheämpään asutetussa alueessa. Saari antaa jossain määrin enemmän vapautta PJ:lle. Jos jokin suunta tai punainen lanka on mielessä ennen kamppanjan rakentamista, se on helposti ympätty saarelle.
|
Tupew
linkki
7. kesäkuuta 2002 kello 8.39
|
Tupew
7. kesäkuuta 2002 kello 8.39
linkki
|
Tosi nuijis minusta on järkevää tehdä omia saaria koska nihin voi kehittää omat kaupungit plus tavat . jos käyttäisi valmiita alueita pitää päntätä tapoja ja kaupunkeja. Kyllähän minä tietoja pänttään kulteista sun muista.
|
Larppa
linkki
7. heinäkuuta 2002 kello 13.26
|
Larppa
7. heinäkuuta 2002 kello 13.26
linkki
|
Musta ei tosiaankaan ole tyhmää tehdä omia saaria, koska siellä voi helposti vetää seikkailuja ja kampanjoita, eikä tarte lueskella kirjoja tavoista, kulteista...
Minä olen itsekkin tehnyt paljon omia saaria ja ne on ollut omasta mielestäni ihan kivoja ku sinne on helppo keksii vaikka mitä!!!
|
Tupew
linkki
17. heinäkuuta 2002 kello 12.18
|
Tupew
17. heinäkuuta 2002 kello 12.18
linkki
|
Larppa
Mitä olet pistänyt omille saarillesi tai miten pelaajille on käynyt saarillasi voisin käyttää niitä omissa kamppanjoissani ovat nimittäin ideat aika lopussa.
Tosinuija
eihän omat paikat tarvitse olla saaria tai mantereita (mantereita olisi kyllä aika vaikea tehdä ne nimittäin tuppaavat olemaan aika laajoja pysyisin mielummin saarissa) millainen olisi ajatus että maan alla olisi sivilisaatio eli pelaajien koti paikka olisi jossain maan alla missä olisi ruokaa ja muuta ja kansalaiset eivät itsekkään oikein tiedä missäpäin he olisivat ja jos pelaajat haluisivat käyttää hahmoja useamman kerran olisi käynyt niin että pelaajat ovat lähteneet pois maan alta ja saaneet tietoonsa muuta maailmaa.
Saattaa kuullostaa aika psykolta mutta tulipa mieleen.
|
Vaakkujaakko
linkki
17. heinäkuuta 2002 kello 12.33
|
Vaakkujaakko
17. heinäkuuta 2002 kello 12.33
linkki
|
[quote:570db39f91="Tupew"]Larppa
Mitä olet pistänyt omille saarillesi tai miten pelaajille on käynyt saarillasi voisin käyttää niitä omissa kamppanjoissani ovat nimittäin ideat aika lopussa.
[/quote:570db39f91]
Jos ideat ovat lopussa, eikä ole niin tarkkaa gloranthafilian ts. Glorantha-autenttisuuden suhteen, osta ihmeessä Maguksia ja Claymoreja, kun niitä vielä saa! Siellä on valmiita seikkailuja RQ:lle ja jos ne loppuu, niin löytyy myös laadukkaita seikkailuja muillekin fantasiapeleille. Kirjoittelet vaan statit ja sitten vaan pelaamaan.
Teen itsekin tuota edelleen joskus; tosin jos haluaa säätää kultit, tavat yms. ne jutut joita varten joutuu lukemaan niitä kirjoja (jota et siis halunnut tehdä?), aikaa kuluu seikkailujen gloranthasoimisessa niin pitkään, että nykyisin pääsee helpommalla ideoimalla kokonaan itse.
Jonakin päivänä teen kampanjan urbaaneille Nochetilaisille ja käännän Claymoresta Ged the Greenhairin Specularum-seikkailut (jotka ovat parasta D&D -materiaalia mitä olen tavannut)...
|