late
linkki
19. toukokuuta 2002 kello 15.42
|
late
19. toukokuuta 2002 kello 15.42
linkki
|
Voiko RQ:ssa tehdä riivatusta eläimestä lemmikkiä? Ja jos voi niin miten?
Eikös tuo riivaaminen(?) ole väliaikaista? Miten hengen saisi pysyvästi riivaamaan jonkin olennon? Lumoamallahan se ei (kai) onnistu. Pitäisikö löytää joku henki joka suostuu lemmikiksi ja omasta tahdostaan riivaa jonkin eläimen?
Entä mikä siinä lemmikin luomisloitsussa sitten varsinaisesti muuttuisi lemmikiksi? Henki, eläin vai niiden yhteensulautuma?
Hohhoh, on minullakin suunnitelmat. Olisi vaan hienoa kun olisi joku kunnon saalistaja lemmikkinä jonka äly ja mahti olisivat siinä viidentoista kieppeillä.
Ja sitten vielä yksi kysymys tänne loppuun (ihan niinkuin niitä ei vielä olisi tarpeeksi): Voiko velholla olla useampi kuin yksi lemmikki? Itse ymmärsin lemmikin uniikiksi RQ:n kirjojen pohjalta, mutta joissakin teksteistä saa sen käsityksen että velholla voisi olla useampikin lemmikki.
|
GEAS
linkki
19. toukokuuta 2002 kello 16.33
|
GEAS
19. toukokuuta 2002 kello 16.33
linkki
|
No voihan lemmikkiin saada hengen sidottua mutta ei se helppoa ole. Kyllähän velhoilla voi olla monia lemmikkejä, kuten esimerkiksi Aarnikotkien saaren Halcyonilla hänellä nimittäin oli kolme lemmikkiä, uskoisin jopa että maageilla on useinkin joko todella voimakas lemmikki tai usempia heikkoja lemmikkejä.
|
late
linkki
19. toukokuuta 2002 kello 16.39
|
late
19. toukokuuta 2002 kello 16.39
linkki
|
[quote:304eb6628e]
19.05.2002 klo 19:33, GEAS kirjoitti:
No voihan lemmikkiin saada hengen sidottua mutta ei se helppoa ole.
[/quote:304eb6628e]
Tarkoitin siis että ensin jotenkin saisi sen hengen ottamaan jonkin eläimen haltuunsa ja siitä yhdistelmästä tekisi sen lemmikin. Jos lemmikkiin sitoo hengen niin sehän on periaatteessa sama kuin sitoisi sen hengen sormukseen tai miekkaan jne. Ajatuksena on siis saada eläimelle terästetyt henkiset ominaisuudet, kun ainakaan minä en paljoa raaskisi älyä uhrata lemmikille.
|
Nysalor
linkki
19. toukokuuta 2002 kello 22.48
|
Nysalor
19. toukokuuta 2002 kello 22.48
linkki
|
late:
[i:4834b76bb1]Eikös tuo riivaaminen(?) ole väliaikaista? Miten hengen saisi pysyvästi riivaamaan jonkin olennon? Lumoamallahan se ei (kai) onnistu. Pitäisikö löytää joku henki joka suostuu lemmikiksi ja omasta tahdostaan riivaa jonkin eläimen?[/i:4834b76bb1]
Riivaaminen ei vastaa samaa kuin että henki hallitsisi täydellisesti ruumista. Vanha henkihän on yhä ruumiissa, jolloin ainakin minun ajatteluni mukaan se aiheuttaa liikaa kiusaa lemmikin luomiseen. Sen sijaan pitäisi saada entinen henki pois riivatusta ruumiista ja uusi henki tilalle. Tämä vain lienee yleensä melkoisen kova homma ja siksi sitä minun näkemykseni mukaan ei ihan kuka tahansa velho osaa tehdä. Halcyonillahan on tällä tavalla tehty lemmikki, mutta sen luominen on varmasti vaatinut juuri hänen suuret maaginkykynsä. Olisi vähän turhan helppoa, jos velho voisi luoda lemmikkejä antamalla hengen riivata jonkin tavallisen eläimen ruumiin.
[i:4834b76bb1]Entä mikä siinä lemmikin luomisloitsussa sitten varsinaisesti muuttuisi lemmikiksi? Henki, eläin vai niiden yhteensulautuma?[/i:4834b76bb1]
Lemmikin ruumiiksi voi laittaa aivan hyvin jonkin esineenkin. Minun näkemykseni mukaan se ei kuitenkaan tarkoita, että lemmikiksi otettu henki voisi automaattisesti liikuttaa ruumistaan, vaan se tarvitsisi siihen loitsuja tai jotain sellaista. Voisi siis vaikkapa sitoa hengen pronssiseen kävelykeppiin ja tehdä siitä lemmikin ruumiin, mutta henki tarvitsisi sitten vaikkapa Animoi pronssi tai Lento -loitsun voidakseen liikkua. Kepistä tulee tällöin kuitenkin lemmikin ruumis, vaikka se pysyykin ihan kävelykeppinä.
[i:4834b76bb1]Ja sitten vielä yksi kysymys tänne loppuun (ihan niinkuin niitä ei vielä olisi tarpeeksi): Voiko velholla olla useampi kuin yksi lemmikki? Itse ymmärsin lemmikin uniikiksi RQ:n kirjojen pohjalta, mutta joissakin teksteistä saa sen käsityksen että velholla voisi olla useampikin lemmikki.[/i:4834b76bb1]
Kuten GEAS jo totesikin, Aarnikotkien saaren tiedon perusteella velholla voi olla useampikin lemmikkejä. Tosin kuvittelisin lemmikin luomisen olevan sen verran vaativa tehtävä, että vain mahtavimmat maagit luovat itselleen useampia lemmikkejä.
|
Arkat
linkki
19. toukokuuta 2002 kello 23.01
|
Arkat
19. toukokuuta 2002 kello 23.01
linkki
|
Öööh, no, käsittääkseni jos pakotat hengen (Hallitse tms. loitsulla) ottamaan haltuun jonkin olennon henkitaistelussa, venyttäen loitsun kestoa tarpeeksi jotta voit suorittaa lemmikin sidontaloitsun, ja sitten suoritat kyseisen rituaalin hengelle... niin, lemmikkinä henki on käskettävissäsi, ja voit ohjastaa sen pysymään hallitsemassaan olennossa. Mitenkään pysyvää tämä ei silti olisi, hengen poistuessa ruumiista alkuperäinen mieli/sielu pääsisi kaiketi vallalle.
Tietenkin EPH:ille kaikki on mahdollista... :wink: (PJ:n sääntö #5)
|
late
linkki
20. toukokuuta 2002 kello 16.38
|
late
20. toukokuuta 2002 kello 16.38
linkki
|
Nysalor:
[i:cb34ad5022]Lemmikin ruumiiksi voi laittaa aivan hyvin jonkin esineenkin. Minun näkemykseni mukaan se ei kuitenkaan tarkoita, että lemmikiksi otettu henki voisi automaattisesti liikuttaa ruumistaan, vaan se tarvitsisi siihen loitsuja tai jotain sellaista. Voisi siis vaikkapa sitoa hengen pronssiseen kävelykeppiin ja tehdä siitä lemmikin ruumiin, mutta henki tarvitsisi sitten vaikkapa Animoi pronssi tai Lento -loitsun voidakseen liikkua. Kepistä tulee tällöin kuitenkin lemmikin ruumis, vaikka se pysyykin ihan kävelykeppinä.[/i:cb34ad5022]
Mitenkäs tuollaisella sauvalla sitten on voiman, ruumiinrakenteen ja näppäryyden laita? "Hei katsokaa mun sauvaa jolla on näppäryys kymppi!" Lemmikillähän pitää olla kaikki ominaisuudet.
Arkat:
[i:cb34ad5022]Tietenkin EPH:ille kaikki on mahdollista... (PJ:n sääntö #5)[/i:cb34ad5022]
Niin, mutta mulla on tapana powergamettaa paperilla ja pohdiskella miten sääntöjen mukaan voi kehitellä voimakkaita olentoja. On minullakin harrastukset...
|
Nysalor
linkki
20. toukokuuta 2002 kello 18.18
|
Nysalor
20. toukokuuta 2002 kello 18.18
linkki
|
late:
[i:5f15ef0479]Mitenkäs tuollaisella sauvalla sitten on voiman, ruumiinrakenteen ja näppäryyden laita? "Hei katsokaa mun sauvaa jolla on näppäryys kymppi!" Lemmikillähän pitää olla kaikki ominaisuudet.[/i:5f15ef0479]
Joo, kyllähän lemmikillä täytyy kaikki ominaisuudet olla. Kuitenkaan VMA:n, R-R:een ja NPP:n luovuttaminen ei ole yleensä velholle mitenkään kovin kova juttu, koska VMA ja R-R ovat kai velhoille vähemmän tärkeitä ja pisteen NPP:ttä saa kohtuullisen helposti takaisin. Toisaalta jos tekee pronssisauvasta lemmikin, VMA:lla ja R-R:lla tuskin on kovin paljon merkitystä, vaikka ne olisivat alhaisiakin. Eihän keppi voi nostella tavaroita, väsyä tai sairastua. :smile: Kestopisteetkin laskettaneen ihan pronssimateriaalin perusteella. NPP:ttä sen sijaan saa nostettu tietysti taikuuden avulla ja jokainen kunnon velhohan osaa Lisää NPP -loitsun.
[i:5f15ef0479]Niin, mutta mulla on tapana powergamettaa paperilla ja pohdiskella miten sääntöjen mukaan voi kehitellä voimakkaita olentoja. On minullakin harrastukset...[/i:5f15ef0479]
Sehän onkin ihan kätevää, niin osaa varautua pelaajien temppuihin jo etukäteen. :smile: Eipä silti, pidän itsekin kaikenlaisesta kikkailusta EPH:jen kanssa ja kovia hahmoja on joskus kiva luoda vaikka ihan huvikseenkin.
|
GEAS
linkki
30. toukokuuta 2002 kello 11.16
|
GEAS
30. toukokuuta 2002 kello 11.16
linkki
|
Lueskelin tässä Aarnokotkien saarta ja siinä sanotaan että Halcyon loi Franglin-preodaktyylin hukuttamalla pienen preodaktyylin ja sitomalla siihen Ghoulin hengen. Joten uskoisin että vain sopiva henki voi ottaa ruumiin haltuunsa niin että voi hallita sitä ja tämä toimii vain jos vanha henki on poistunut ruumiista. Tuollaisia henkiä ei vain ole kovin helppo hommata ellet satu olemaan shamaani.
|
Dovas
linkki
30. toukokuuta 2002 kello 20.21
|
Dovas
30. toukokuuta 2002 kello 20.21
linkki
|
Toinen esimerkki joka on varmasti monille tuttu, on Lunar Codereiden Maculus the Monitor. Se nyt todellakin on jo niin kovan luokan velho kanssa, ettei ihme...
Sillä on kolme apuria, jotka on mini-wyverni (KOK 2), metallinen koira(!) (kaikki statit, -paitti ULK tietysti) ja hellion (KOK & ÄLY).
|