Vanha foorumi

Takaisin

Kallyr ja tiedot

Gloranthan olennot ja henkilöt
Arkat 15. toukokuuta 2002 kello 12.30
Kirjoittaja Viesti
Arkat linkki 14. toukokuuta 2002 kello 8.22
Arkat 14. toukokuuta 2002 kello 8.22 linkki Muutamastakin syystä pistän tähän tekemäni Kallyr Tähtikulman tiedot... 1. Ideoiksi ihmisille. Mielestäni valmiit statistiikat ovat erinomaisia inspiraation lähteitä. 2. Malliksi siitä mitä käsitän Kallyrin tasoisen sankarin tiedoiksi. 3. Jos joku vaikka käyttäisi niitä (oletettavasti raskaan räätälöinnin jälkeen). 4. Keskustelunaiheeksi - kommentit tervetulleita. Muutenkin ihmisten käsitykset Kallyrista kiinnostavat. Kallyr Tähtikulma, Kheldonien Rosvokuningatar Valkoisen Kvartsin klaanista Kheldonin heimosta, Vingan Uskollinen Tytär, Orlanth Ukkosen Myrskyääni, Ernaldan, Sartarin ja Dar Kuninkaan noviisi, born 1582 VMA 15 (45) Liike 3(7) o jalka 13(41)/ 9(13)____ R-R 17 (37) KP 16(26)+12=28(38)____ v jalka 13(41)/ 9(13)____ KOK 14 VP 31(81)+25-36=20(70)____ vatsa 13(41)/ 9(13)____ ÄLY 16 TP omat 25____ rinta 13(41)/11(15)____ MHT 25 TP 100+30+47+21=177(125)____ o käsi 13(41)/ 7(10)____ NPP 21 (31) NPP-IH 0 v käsi 13(41)/ 7(10)____ ULK 18 Vahinkomuutos +1d4(+3d6) pää 16(44)/ 9(13)____ Ase IH Hyö% Tor% Vahinko PP/ENC 1K Lyhytkeihäs 4 265 240 1d8+1+1d4 15/2.0 Heittokeihäs 4 250 225 1d6+1+1d4 12/1.5 Heitetty 1/3/6/9 240 1d8+1d2 2K Pitkäkeihäs 3 220 220 1d10+1+1d4 15/2.0 1K Bastardimiekka 4 200 200 1d10+1+1d4 18/2.0 Pyöreä Kilpi 5 100 210 1d6+1d4 15/3.0 Moniainejousi 1/3/6/9 175 50 1d8+1+1d2 7/0.5 Nyrkki 5 150 70 1d3+1d4 3 Potku 4 100 1d6+1d4 (1K Lyhytkeihäs) 4 325 290 2d8+2+12+3d6 25/ (Putoava Tähti -keihäs) 1/3/6/9 240 3d6+3d3 12/1.5 Heitetyt Loitsut: Tavallisesti taikoo Liikkuvuus 4, Sitkeys 10, Terävyys 12, Suoja 12, Koordinaatio 10, Vastataikuus 13, Torjunta 10, ja Voimakkuus 9 (muista kristalli), ja Tarkkuus Väistö, Tarkkuus 1K Keihäshyökkäys, Kilpi 8, ja Tosikeihäs. Tämä vie 25 IH liittolaishengen avustuksella. Vapaa ÄLY: 0 Henkitaikuus (152-36=116%): Haava, Havaitse Vihollinen, Hämäännys (2), Lainaa Vahinko, Liikkuvuus 2, Parannus 6, Refleksit, Roikku, Vakaus (Liittolaishenki, 204%): Ajatuspuhe 5, Henkinäkö (3), Sitkeys 6 (Tähtikulma): Kestävyys 5, Korjaus 2, Masennus (2), Suoja 8, Sytytys, Terävyys 8, Tulimiekka (4), Valo, Valovalli (4), Voimakkuus 6 (Älyhenget): Fanaattisuus, Havaitse Taikuus, Henkisuoja 3, Kaukonäkö 2, Koordinaatio 6, Salamanuoli, Torjunta 6, Vastataikuus 9 Riimutaikuus (127-36=91%): Kilpi 9, Kultinkirous (Orlanth Ukkonen), Kultinkirous (Vinga), Kysymys (Orlanth Ukkonen) 2, Kysymys (Vinga) 6, Käske Sylfiä x4, Lento 12, Loitsun Opetus (Orlanth Ukkonen), Loitsun Opetus (Vinga), Löydä Vihollinen x3, Ojattu Teleportaatio (3) IV, Palvo Orlanthia, Palvo Vingaa, Paranna Vamma x5, Pilvikutsu 7, Poista Taikuus 6, Pyhitys (Orlanth Ukkonen), Pyhitys (Vinga), Rohkaisu 6, Salama 8, Sielunäkö x4, Teleportaatio (3) x2, Tosi Torjunta (3), Tuulipuhe x6, Täysi Terveys (VMA) 5, Ukkonen (3) 4, Yökulku x3 (Tähtikulma): Kilpi 8, Kohtaa Kaaos x3, Ohjaa Sieluja x2, Siunaa Palvojat 4, Tarkkuus 1K Keihäshyökkäys (2) x2, Tarkkuus Väistö (2) x2, Tosikeihäs x4 [Loitsut Vingan epävirallisesta kulttikuvauksesta: Lainaa Vahinko - Borrow Harm Refleksit - Reflexes Rohkaisu - Inspire Roikku - Droop Vakaus - Stability] [Loitsut Polariksen epävirallisesta kulttikuvauksesta: Ohjaa Sieluja - Captain Souls (kts. TotRM eka Prax-spessu)] [Loitsut Orlanthin kulttikuvauksesta River of Cradles -kirjasta: Sumuverho Tosi Torjunta - Great Parry Yökulku - Dark Walk] [Torjunta Muuttuva, Kosketus, Väliaikainen, Passiivinen Jokainen piste tätä loitsua parantaa aseen torjuntaa 5 %:lla ja antaa lisää suojapisteitä 1 pisteen verran. Loitsua voi käyttää yhdessä Terävyyden kanssa. On huomattava että vaikkka Torjunnan antamat suojapisteet estävät vahinkoa läpäisemästä torjuntaa, aseen omat suojapisteet vähenevät niiden ylittyessä.] Kyvyt: Ketteryys (+10) Veneily (05) 78 Kiipeily (40) 145 Väistö (05) 210 Hyppy (25) 166 Ratsastus (05) 130 Uinti (15) 99 Heitto (25) 151 Kommunikaatio (+18) Suostuttelu (05) 107 Puhetaito (05) 160 Laulu (05) 93 Tieto (+6) Eläintieto (05) 57 Ammatti (10) Tee Lääke 96 Arvon Arviointi (05) Ensiapu (10) 110 Ihmistieto (05) 75 Aseeton Taistelu (00) Mineraalitieto (05) Kasvitieto (05) 101 Laivankäsittely (00) Maailmatieto (05) 52 Taikuus (+27) Seremonia (05) 162 Lumous (00) 105 Kutsu (00) 100 Henkitaistelu (05) 84 (kts. Ye Booke of Tentacles Vol. 2) Manipulaatio (+20) Kätke (05) 142 Laadi (05) 109 Silmänkääntö (05) 77 Soita (00) Havainnointi (+18) Kuuntelu (25) 143 Havaitse (25) 152 Etsintä (25) 119 Jäljitys (05) 120 Salavihkaisuus (-8) Piileskely (10) 144 Hiipiminen (10) 145 Kielet: Sartar 112/88, Heortinmaa 64/88, Pavis 64/88, Kauppakieli 50/47, Uusi Peloria 56/48, Prax 46/25, Myrskypuhe 75/52, Maapuhe 50/41, Tulipuhe 60/43 [pelissäni kaikki heorttilaiskielet ovat sama kirjoitustaito, mutta puhetaito on vain 1/2 perusarvolla] Lahjat/Kiellot: Ei saa sallia naisen kärsiä tarpeettomasti; taikapisteet palautuvat tuplanopeudella. Ei saa sallia lapsen kärsiä tarpeettomasti; väsymyspisteet palautuvat tuplanopeudella. Ei saa sallia parantajan kärsiä tarpeettomasti; +3 R-R tauteja vastaan. Ei saa paeta tai antautua brooille; pysyvä Refleksit-loitsu laskee NPP-IH:eä yhdellä. Ei saa paeta tai antautua Kaaokselle; kaksinkertainen mahdollisuus vastustaa pelkopohjaisia loitsuja. Ei saa kieltäytyä haasteesta reiluun kamppailuun; +15% 1K lyhytkeihään osumiseen ja torjuntaan. [Vingan kulttikuvauksesta; ei tietoa kieltojen sopivuudesta] Henget: Liittolaishenki, Tähtituuli (ÄLY 14, MHT 35) Älyhenget (ÄLY 10 MHT 29, ÄLY 9 MHT 25, ÄLY 6 MHT 22, ÄLY 4 MHT 19) Mahtihenget (MHT 19, MHT 16, MHT 12) Sylfit 8m3 ja 4m3 Maahinen 6m3 Salamanteri 5m3 Erikoiset Esineet: Tähtikulma - tähtikristalli upotettuna Kallyrin otsaan, saatu Taivasmaailmasta. Kristalli voi ohjata Kallyrin - tai hänen sielunsa - takaisin Pohjantähden luokse, ja se antaa hänelle taikuutta ja voimaa. Kristalli on 100 pisteen MHT-matriisi (eli TP:t palautuvat normaalisti), ja matriisi suurelle määrälle Polariksen taikuutta. Se toimii myöskin yhdistettynä vahvistavana ja parantavana kristallina. Kantaa Putoavaa Tähteä - lumottua heittokeihästä Pohjantähdestä joka iskee heitettynä kuin siihen olisi heitetty Tähdenlento -loitsu. Se palaa aina Kallyrin käteen, Tähtikulman taikuuden ansiosta. [Yelornan kulttikuvauksesta Pavis & the Big Rubble -kirjasta: Tähdenlento - Shooting Star] Tatuointeja joissa on 12 KP ja 25 VP vahvistuslumouksia ja 21 TP matriiseja. Käyttää lumottua rautaista suomupanssaria ja lumottua rautakypärää, jotka on kaikki lumouksella panssaroitu 4 PP:n edestä (ENC 20.5). Hänen aseensa - lyhytkeihäs, pitkäkeihäs, kaksi heittokeihästä, ja bastardimiekka - sekä hänen pyörökilpensä ovat samoin kaikki lumottua rautaa. Erikoisvoimat: Maksimi-MHT 25, johtuen yhteydestä Pohjantähteen. Intohimot: Himo Seksi 2, Pelko Kaaos 4, Pelko Peikot 3, Rakkaus Aviomies 4, Rakkaus Perhe 6, Uskollisuus Perhe 8, Viha Kaaos 10, Viha Peikot 6, Viha Tulen Palvojat 4 Riimut: Liikkuvuus 56, Myrsky 42, Maa 37, Mestaruus 34, Ihminen 50, Hedelmällisyys 31, Harmonia 29, Taivas 22, Totuus 16 [kts. Arachne Solara's ToE, Nikk Effinghamin Sankarisäännöt - korkeat riimuarvot johtuvat omista käytännöistäni] Lähteet: Jane Williamsin kirjoitukset Kallyrista ja hänen Vingan kulttinsa, Barbarian Adventures, Wyrms Footprints, useat muut kirjat (mm. RQ-kirjat, HW-kirjat, TotRM), oma pääni (varustuksessa ja yksityiskohdissa) [ Tätä viestiä on muokannut: Arkat 2002-05-14 11:37 ]
Guzmo linkki 14. toukokuuta 2002 kello 8.39
Guzmo 14. toukokuuta 2002 kello 8.39 linkki Aika heikko :grin: Nuo statit menivät aika mössöksi ja lukeminen oli hankalahkoa. Taitaa olla aika epeli kun osaa noin montaa asetta yli 100% kyvyllä. Liittolaishengelle voisi pistää pari paranna vammaa.
Arkat linkki 14. toukokuuta 2002 kello 8.55
Arkat 14. toukokuuta 2002 kello 8.55 linkki No ne aseet nyt ovat mitä ovat koska tahdon mahdollisuuden vaihteluun taistelussa EPH:illani. No jaa, ottaen huomioon että liittolaishenki ja omistaja ovat käsittääkseni pysyvässä Ajatuslinkissä... ja kun henkiparka on pelkkä noviisi, niin taikuus olisi hieman kertaluontoista. Joo, mössöä ovat... ei sitten tykkää useista speisseistä tämä vai. Jos joku tietää miten ongelman korjaan, niin apua arvostetaan.
Guzmo linkki 14. toukokuuta 2002 kello 9.53
Guzmo 14. toukokuuta 2002 kello 9.53 linkki [quote:2cf8957900] No jaa, ottaen huomioon että liittolaishenki ja omistaja ovat käsittääkseni pysyvässä Ajatuslinkissä... ja kun henkiparka on pelkkä noviisi, niin taikuus olisi hieman kertaluontoista. [/quote:2cf8957900] Niin no tässä se kysymys onkin. Voiko liittolaishenki käyttää Kallyrin taikuutta jos Kallyr lyödään ensimmäisellä iskulla tajuttomaksi/kuoliaaksi? Jos ei voi niin se on moi moi Kallyr. Herotason mättöönhään kuuluu useat ihmeparantumiset taistelun aikana :smile:
Arkat linkki 14. toukokuuta 2002 kello 10.08
Arkat 14. toukokuuta 2002 kello 10.08 linkki Tarkkaan ottaen Kallyrhan tapetaan ainakin kerran, muistaakseni Kuningattarien taistelussa... ja hän palaa takaisin, oletettavasti Pohjantähden kautta. Pelissäni Kallyr ei siis sinänsä tarvitse valtavaa pikaparannusarsenaalia, koska Pohjantähti toimii hänen takaovenaan elämään. Muuten hyvä pointti kyllä - sankarit ovat melko turhia jos heidän parannustaikuutensa ei ole samaa tasoa kuin heidän taistelukykynsä. [ Tätä viestiä on muokannut: Arkat 2002-05-14 13:09 ]
Nysalor linkki 14. toukokuuta 2002 kello 15.23
Nysalor 14. toukokuuta 2002 kello 15.23 linkki Ihan kivat numerotiedot nuo. Varmaan tarpeen vaatiessa voi sitten muutella niitä haluamaansa suuntaan, jos tarvitsee omaan peliinsä heikompaa tai vahvempaa Kallyria. Sääntöteknisistä asioista sen verran, että jos niistä halutaan jatkaa keskustelua, niin olisi parempi laittaa ne RuneQuestin sääntöjen puolelle. Ihan vain siksi, etteivät HW:n/HQ:n pelaajat harmistuisi. :smile:
Arkat linkki 15. toukokuuta 2002 kello 6.04
Arkat 15. toukokuuta 2002 kello 6.04 linkki Älkää väittäkö ettei kenelläkään ole omia ajatuksia Kallyrista! Hänhän on Sartarin toisiksi tärkein Sankari sitten Sodissa! Omassa pelissäni hahmot törmäsivät Kallyriin ensi kertaa tämän ollessa kostoretkellä klaaninsa hävittäneitä Char-Un kasakkoja vastaan. Hän saapui tulalle palkkaamaan sotureita, ja hahmot lähtivät mielellään mukaan - vaikka Kallyr ei suostunut paljoa kertomaan tehtävästä. Kotkanpesässä, upouuden kuvernöörin virkarakennuksen portailla, Kallyr hyökkää päistikkaa Char-Un komentajan kimppuun, jättäen hahmot taistelemaan kaikkialta ryntääviä hopliitteja vastaan. Kovan taistelun päätteeksi Kallyr kutsuu sylfin kuljettamaan seurueen turvaan. Jotenkin pelaajat ja hahmot jäivät hieman katkeriksi kuumapäiselle neidolle (tuolloin ja nyt vasta 21-vuotias). Toivon mukaan kuitenkin leppyvät - vaikka olisihan se kiintoisaa jos he vastustaisivat Kallyrin pyrkimyksiä. :razz:
Waylander linkki 15. toukokuuta 2002 kello 12.30
Waylander 15. toukokuuta 2002 kello 12.30 linkki Kiitos stateista Arkat! Alapas vääntämään nimimerkkisi statteja seuraavaksi... :smile: Nämä näkemykset sankareista ovat mielettömän mielenkiintoisia! Oman pelini Kallyr on hieman kovempi kuin tarjoamasi, olennainen ero on tuossa kestossa. Minun Kallyrilla on kädessä samanverran kestoa kuin tällä versiolla kokonaiskestoa! Aseita ei ole noin paljoa ainakaan mainittuina, ja ykkösase on huomattavasti parempi 400%:n kyvyllä ja Powered ominaisuudella (1621).