Vanha foorumi

Takaisin

Sankariasioista

RuneQuestin säännöt
Nysalor 9. toukokuuta 2002 kello 0.30
Kirjoittaja Viesti
Nysalor linkki 8. toukokuuta 2002 kello 1.06
Nysalor 8. toukokuuta 2002 kello 1.06 linkki Siirsin keskustelun sääntöjen puolelle, koska se koskee nyt sen verran paljon RuneQuestia. Toivon siis, että ainakin RuneQuestin sääntömekaniikkojen osalta keskustelua jatketaan täällä, jotteivät HW:n/HQ:n kannattajat ärsyynny. :smile: Sitten joitakin kommentteja Arkatin kommentteihin GEASin peikkoklaanista. Arkat: [i:1d920a5369]Ylimääräinen "buustaus" hoituu sillä pakollisella voimistavalla kristallilla (vai mikä lieni nimeltään, siis joka nostaa henkiloitsun voimaa) - MHT 8-12 tuon tasoiselle olennolle.[/i:1d920a5369] Minusta taas tuontasoiset esineet vasta ovatkin suuria harvinaisuuksia. Luulisi nyt kovia henkiloitsujakin olevan helpompi hankkia kuin moisia kristalleja! [i:1d920a5369]MHT:lle on vain yksi sana - rivo. MHT 21 riittää (omassa pelissäni MHT:n nostaminen on aivan tajuton homma, ja ylinormaali MHT on vain 1. olennoilla joilla on jumalaista verta, 2. Supersankareilla ja 3. Puoljumalilla), ja kun kyseessä on shamaani-papitar, on hänellä tietenkin n. 100-200 MHT apuhenki (omassa pelissäni apuhengen TPt lisätään loitsiessa heitettyihin TP vs TP -otteluihin).[/i:1d920a5369] Minusta taas nimenomaan sankareilla täytyy olla mahtia enemmän kuin tavallisilla kuolevaisilla. Pelkkä MHT 21 on minusta kerrassaan naurettava henkilölle, joka on hankkinut sankarikykyjä ja sellaista kivaa. Esimerkiksi Vesa Lehtisen seikkailussa Hullu herra linnassansa (Magus #38) damalien sankarilla on MHT 35, eikä hän arvatenkaan ole mikään suoranainen supersankari. Sankaripolulta sitä mahtia valuu sankariin. [i:1d920a5369]Loitsuja on todella liian vähän - vähintään kaikki Kyger Litorin henkitaikuus, kaikki lumoukset ja useita kutsuntoja.[/i:1d920a5369] Joo, loitsuarsenaalin pitäisikin olla laajempi. [i:1d920a5369]kaikki yleiset loitsut olisi löydyttävä (ymmärrettävästi vaikeaa kun ei ole valmista listaa surkeissa suomenkielisissä säännöissä, mutta itse asiassa sen voi kasata Gloranthan Kulttien avulla - itse taisin saada kokonaista yhden loitsun väärin kun aikanaan tein niin).[/i:1d920a5369] Yleisiä loitsuja kannattaa vilkaista minun [url=http://personal.inet.fi/koti/matti.jarvinen/runequest/muuta/irkkipeli/saannot.html]sääntölisäyksistäni[/url]. Siellä pitäisi olla kaikki yleiset loitsut listattuna, ellei Guzmon minulle osoittama lähde ole aivan valehdellut. [i:1d920a5369]pimeysnymfi eli akka - riivaaja kai Riimumestarin kirjassa[/i:1d920a5369] Itse asiassa riivajainen. :smile:
Guzmo linkki 8. toukokuuta 2002 kello 7.21
Guzmo 8. toukokuuta 2002 kello 7.21 linkki No kommentoidaan sitten Hulmhaggista. Ensinnäkin hän näyttää niin voimakkaalta, että voisi olla alkupeikko. Tällöin hänellä kyllä olisi isompikin poppoo komennettavanaan. Hänen tasoisella peikolla olisi myös vaikuttavat henkivartijat/apulaiset. Todennäköisesti 5-10 pappia koko ajan hääräämässä. Täytyy tähän alkuun kuitenkin huomauttaa siitä että RQ:n kykyjen skaalautuvuudessa on isojakin eroja peliporukoitten välillä. Toisilla 100% on kova kyky, toisilla ei. [i:adbda1b1e5] Hulmhag Hulmhag on 160-vuotias peikko naaras, mutta hän ei ole osoittanut minkään laisia vanhenemisen merkkejä lähes sataan vuoteen. Hän on taitava sankarimatkaaja ja on kulkenut monia Kyger Litorin matkoja ja saanut paljon sankarivoimia. Hän ei ole vallan himoinen ja pysyttelee johtajana vain siksi että hänelle jäisi aikaa papittaren tehtäviin ja sankarimatkailuun eikä hänen tarvitsisi tehdä töitä kuten metsästää tai vastaavaa. Hän on kaikkien peikkojen tapaan agressiivinen eikä kaihda tappeluja. Vaikka hän käyttää suurimman osan ajastaan jumalattarensa palveluun ja sankarimatkailuun hän hoitaa myös tehokkaasti matriarkan tehtävänsä. Taistelussa hän käyttää mielellään sankari kykyjään. Vma: 65 R-R: 28 Kok: 28 ÄLY:17 MHT:82 NPP:17 ULK:13 liike: 3 vahinkomuutos: +8d6 npp-ih:2 + kok-ih: 0 =ih:2 vp:93 kp:28 tp:382 O jalka 01-04 01-03 10/9 V jalka 05-08 04-06 10/9 Vatsa 09-11 07-10 10/9 Rinta 12 11-15 10/11 O käsi 13-15 16-17 20/7 V käsi 16-18 18-19 20/7 Pää 19-20 20 10/9 Aseet ja panssari: Kokonaistaakka =2.0. Väsymys = 91 (93 - 2). Ase IH Hyö/Tor Vahinko ENC/PP katse 1 100/- sokaisu -/- nyrkki v. 6 300/250 d20+8d8 -/20 nyrkki o. 9 250/200 d20+8d8 -/20 puraisu 5/8/10 120/- d6+8d8 -/- Henkitaikuus:(410%):parannus -17,(älyhenget):suoja-18,rautakoura-40,yövalli (2),(matriiseissa):vastataikuus-40,henkikilpi-40,hämäännys(2) riimutaikuus:(151%):yönäkö x15,kivenpurenta x15,puunhakkauslaulu x10,vastakaaos x 15,absorbointi x30,kutsu kulttihenkeä x20, Sankarivoimat:sokaisee katseellaan kymmeneksi meleevuoroksi,käsien panssaripisteet, pystyy puremaan kolmekertaa meleevuorassa muiden hyökkäyksien lisäksi, taikatatuoinnit pimeyden riimuina ympäri ruumista:kolme älyhenkeä kaikkien äly:42 ja mht 10,matriisit loitsuille vastataikuus,henkikilpi ja hämäännys,kolme mht 100 mahtihenkeä, [/i:adbda1b1e5] Peikkonaaraitten ei tarvitse käyttää aikaansa metsätykseen ja tappeluun. Uros peikot hoitavat sen puolen. Jotain olisi kiva kuulla kulteista. Todennäköisesti H on usean kultin jäsen. Todennäköisesti hän on myös shamaani. VMA ja MHT on aika timmit. Mikäs siinä. Henkitaikuus. Aika turhan voimakkaita henkiloitsuja minunkin mielestäni. Yli 20 pisteen loitsut pitäisi olla äärimmäisen harvinaisia. Toisaalta henkitaiat alkavat olla jo aika huonoja tuon tehoisina. Ne vievät aikaa ja taikapisteitä heittää. Parannus-17 on silkkaa tuhlailua. Paranna vamma on paljon kätevämpi loitsu. Tai vaihtoehtoisesti yksi tai useampi henki, jotka on käsketty heittämään esim. parannus-5:ta aina kun tulee haavoja. Ja loitsuissa saisi olla enemmän vaihtelua. Riimutaikuus: Riimutaikuudesta uupuu PALJON perustaikoja. Palvo jumala(t), kultinkirous, loitsunopetukset, pyhitykset, käske kulttihenkeä, venytys jne.. jne.. Absorbointi 30 on kyllä aika mehukas riimuloitsu. Ehkä siinä on kuitenkin 10-20 pojoa liikaa. Sankarivoimat: Sokaisu on aika paha jos se toimii automaattisesti. Älyhengillä on vähän turhan terhakka äly minun mieleeni. Samoin MHT 100 mahtihenget on aika veijareita. No jos voimatasonne on tämä, niin mikäs siinä. Lähinnä kannattaa korjailla tuota henkitaikuus ja riimutaikuus puolta.
GEAS linkki 8. toukokuuta 2002 kello 12.22
GEAS 8. toukokuuta 2002 kello 12.22 linkki Tein nuo statit yöllä enkä viittinyt paljon sitä miettiä,muuten kiva kun kaikki kommentoi sankri kyvystä ja ominisuuksista mutta kukaan ei maininnut että siintä puuttuu kokonaan kaikki kyvyt.no muutin sitä aika paljon ja tässä tulos: Hulmhag Hulmhag on 160-vuotias peikko naaras, mutta hän ei ole osoittanut minkään laisia vanhenemisen merkkejä lähes sataan vuoteen. Hän on taitava sankarimatkaaja ja on kulkenut monia Kyger Litorin matkoja ja saanut paljon sankarivoimia. Hän ei ole vallan himoinen ja pysyttelee johtajana vain siksi että hänelle jäisi aikaa papittaren tehtäviin ja sankarimatkailuun eikä hänen tarvitsisi tehdä töitä kuten metsästää tai vastaavaa. Hän on kaikkien peikkojen tapaan agressiivinen eikä kaihda tappeluja. Vaikka hän käyttää suurimman osan ajastaan jumalattarensa palveluun ja sankarimatkailuun hän hoitaa myös tehokkaasti matriarkan tehtävänsä. Taistelussa hän käyttää mielellään sankari kykyjään. Taistelun alkaessa heittää itseensä ainakin turtupuru loitsun,suojan ja rautakouran. Vma: 35 R-R: 28 Kok: 28 ÄLY:17 MHT:42 NPP:17 ULK:13 liike: 3 vahinkomuutos: +8d6 npp-ih:2 + kok-ih: 0 =ih:2 vp:93 kp:28 tp:177 O jalka 01-04 01-03 10/9 V jalka 05-08 04-06 10/9 Vatsa 09-11 07-10 10/9 Rinta 12 11-15 10/11 O käsi 13-15 16-17 20/7 V käsi 16-18 18-19 20/7 Pää 19-20 20 10/9 Aseet ja panssari: Kokonaistaakka =2.0. Väsymys = 91 (93 - 2). Ase IH Hyö/Tor Vahinko ENC/PP katse 1 100/- sokaisu jos voittaa tp vs. tp -/-nyrkki v. 6 300/250 d20+8d8(+10) -/20 nyrkki o. 9 250/200 d20+8d8(+10) -/20 puraisu 5/8/10 120/- d6+8d8(+10+halvaus) -/- Henkitaikuus:(210%):parannus -6,kutsu(varjo),kutsu(taikahenki),haava(1),vastaloitsu -6, (älyhenget):suoja-10,rautakoura-10,yövalli (2),ajatuspuhe-2,sammutus-4,masennus(2),fanaattisuus-(1),tylsyys-4,hitaus-4, (matriiseissa):vastataikuus-10,henkikilpi-10,hämäännys(2), riimutaikuus:(151%):yönäkö x10,kivenpurenta x5,puunhakkauslaulu x1,vastakaaos x 5,absorbointi x10,kutsu kulttihenkeä x10,Ajatuslinkki x2, Henkikilpi x2, Kultinkirous x4, Kutsu (taikahenki,riivajainen,varjo,pelkohenki), Kysymys x1,Loitsumatriisilumous x2, Loitsun opetus x2, Lumoa (lyijy) x1, Löydä (lyijy) x1, Löydä vihollinen x4, Palvo (kyger litor) x2, Panssarointilumous x1, Paranna vamma x6, Poista taikuus x7, Pyhitys x2, Sidontalumous x6, Sielunäkö x4, Taikapistematriisilumous x1, Vahvistuslumous x1, Vartiointi x2, Venytys x6, käske varjo x4,käsek pelkohenkeä x3, Kyvyt:väistö 40,piilekely 120,yö/havaitse 423,yö/etsintä 348,kutsu 203 %,lumoa 174%,seremonia 263% Sankarivoimat:sokaisee katseellaan kymmeneksi meleevuoroksi(pitää voittaa taikapisteet,käsien panssaripisteet, pystyy puremaan kolme kertaa meleevuorossa muiden hyökkäyksien lisäksi, sidontalumoukset: kuusi älyhenkeä(äly:10,mht:10),kuusi mahtihenkeä(mht:15), kaksi varjoa(vma:30,kok:8 kuutiometriä,mht:32,kp:30,)kolme pelkohenkeä(mht:15),kolme taikahenkeä(mht:10 äly:10 loitsut(50%):parannus-5,haava(1),rautakoura-4,) Loitsumatriisit:(katso loitsut) liittolaiset: apuhenki mht:45,äly:7 loitsut:(225) kaikki Hulmhagin matriisit, Vilp,riivajainen, vma:19 R-R:10 KOK:10 ÄLY:17 MHT:28 NPP:10 ULK:4 O jalka 01-04 01-03 0/4 V jalka 05-08 04-06 0/4 Vatsa 09-11 07-10 0/4 Rinta 12 11-15 0/5 O käsi 13-15 16-17 0/3 V käsi 16-18 18-19 0/3 Pää 19-20 20 0/4 ase ih os% vahinko kynsi 8 55 d6+d4 kyvyt: intensiteetti 50, piileskele 72 taikuus:(henki 140%)haava(1),rautakoura-10,parannus-2,muodon asetus varjo 74,lento 65,illuusio kosketus 72,halvaus 62, mukana aina muutamia rottia,lepakoita ja varjo(4 kuutiometriä,vma:17,mht:19) [ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-05-08 15:35 ] [ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-05-08 15:41 ] [ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-05-08 15:45 ] [ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-05-08 15:46 ]
Guzmo linkki 8. toukokuuta 2002 kello 13.08
Guzmo 8. toukokuuta 2002 kello 13.08 linkki Jep, nyt se on parempi.
Arkat linkki 9. toukokuuta 2002 kello 0.30
Arkat 9. toukokuuta 2002 kello 0.30 linkki Täytyy sanoa että alkaa näyttämään asialliselta. :wink:
GEAS linkki 18. kesäkuuta 2002 kello 10.43
GEAS 18. kesäkuuta 2002 kello 10.43 linkki Nyt (kauhun ja pimeyden kulttien hankkimisen jälkeen) olen vähän muutellut Hulmhagin tietoja. [size=24:51c668e8c3]Hulmhag[/size:51c668e8c3] Hulmhag on 160-vuotias peikko naaras, mutta hän ei ole osoittanut minkään laisia vanhenemisen merkkejä lähes sataan vuoteen. Hän on taitava sankarimatkaaja ja on kulkenut monia Kyger Litorin matkoja ja saanut paljon sankarivoimia. Hän ei ole vallan himoinen ja pysyttelee johtajana vain siksi että hänelle jäisi aikaa papittaren tehtäviin ja sankarimatkailuun eikä hänen tarvitsisi tehdä töitä kuten metsästää tai vastaavaa. Hän on kaikkien peikkojen tapaan agressiivinen eikä kaihda tappeluja. Vaikka hän käyttää suurimman osan ajastaan jumalattarensa palveluun ja sankarimatkailuun hän hoitaa myös tehokkaasti matriarkan tehtävänsä. Taistelussa hän käyttää mielellään sankari kykyjään. Taistelun alkaessa heittää itseensä ainakin turtupuru loitsun,suojan ja rautakouran. Hulmhag on Kyger Litorin shamaanipapitar ja Xenthan papitar. Hän kuluu Kurgultin sankarikulttiin ja Boztakangin,Karrgin ja vaneekara viskaajan henkikultteihin. Hän kantaa mukanaan 12 mustaa kaaoksensurmakiveä, neljää sinistä kiveä(vie 3d10 tp:tä), seitsemää vihreään kiveä(parantaa 5d6 kp:tä) ja kolmea ruskeaa kaaoksensurmakiveä. Vma: 35 R-R: 28 Kok: 28 ÄLY:17 MHT:42 NPP:17 ULK:13 liike: 3 vahinkomuutos: +8d6 npp-ih:2 + kok-ih: 0 =ih:2 vp:93 kp:28 tp:177 O jalka 01-04 01-03 10/9 V jalka 05-08 04-06 10/9 Vatsa 09-11 07-10 10/9 Rinta 12 11-15 10/11 O käsi 13-15 16-17 20/7 V käsi 16-18 18-19 20/7 Pää 19-20 20 10/9 Aseet ja panssari: Kokonaistaakka =2.0. Väsymys = 91 (93 - 2). Ase IH Hyö/Tor Vahinko ENC/PP katse 1 100/- sokaisu jos voittaa tp vs. tp -/-nyrkki v. 6 300/250 d20+8d8(+10) -/20 nyrkki o. 9 250/200 d20+8d8(+10) -/20 puraisu 5/8/10 120/- d6+8d8(+10+halvaus) -/- Henkitaikuus:(210%):parannus -6,kutsu(varjo),kutsu(taikahenki),haava(1),vastaloitsu -6, (älyhenget):suoja-10,rautakoura-10,yövalli (2),ajatuspuhe-2,sammutus-4,masennus(2),fanaattisuus-(1),tylsyys-4,hitaus-4, (matriiseissa):vastataikuus-10,henkikilpi-10,hämäännys(2), riimutaikuus:(151%):yönäkö x10,kivenpurenta x5,puunhakkauslaulu x1,vastakaaos x 5,absorbointi x10,kutsu kulttihenkeä x10,Ajatuslinkki x2, Henkikilpi x2, Kultinkirous x4, Kutsu (taikahenki,riivajainen,varjo,pelkohenki), Kysymys x1,Loitsumatriisilumous x2, Loitsun opetus x2, Lumoa (lyijy) x1, Löydä (lyijy) x1, Löydä vihollinen x4, Palvo (kyger litoria) x2, palvo (xenthaa) x1, Panssarointilumous x1, Paranna vamma x6, Poista taikuus x7, Pyhitys x2, Sidontalumous x6, Sielunäkö x4, Taikapistematriisilumous x1, Vahvistuslumous x1, Vartiointi x2, Venytys x6, käske varjo x4,käske pelkohenkeä x3, Säilytä pimeys x 27, luo varjo x 4, Kaaoksensurmakivet x5, Viskaus x7, Kyvyt:väistö 40%,piileskely 120%,yö/havaitse 423%,yö/etsintä 348%,kutsu 203 % ,lumoa 174%,seremonia 263%, heitto 472%, Sankarivoimat:sokaisee katseellaan kymmeneksi meleevuoroksi(pitää voittaa taikapisteet,käsien panssaripisteet, pystyy puremaan kolme kertaa meleevuorossa muiden hyökkäyksien lisäksi, sidontalumoukset: kuusi älyhenkeä(äly:10,mht:10),kuusi mahtihenkeä(mht:15), kaksi varjoa(vma:30,kok:8 kuutiometriä,mht:32,kp:30,)kolme pelkohenkeä(mht:15),kolme taikahenkeä(mht:10 äly:10 loitsut(50%):parannus-5,haava(1),rautakoura-4,) Loitsumatriisit:(katso loitsut) liittolaiset: apuhenki mht:45,äly:7 loitsut:(henki:225%riimu:133) kaikki Hulmhagin matriisit,haava(1),sieluhyökkäys x3,vastaloitsu -5,parannus -1 Vilp,riivajainen, vma:19 R-R:10 KOK:10 ÄLY:17 MHT:28 NPP:10 ULK:4 O jalka 01-04 01-03 0/4 V jalka 05-08 04-06 0/4 Vatsa 09-11 07-10 0/4 Rinta 12 11-15 0/5 O käsi 13-15 16-17 0/3 V käsi 16-18 18-19 0/3 Pää 19-20 20 0/4 ase ih os% vahinko kynsi 8 55 d6+d4 kyvyt: intensiteetti 50, piileskele 72 taikuus:(henki 140%)haava(1),rautakoura-10,parannus-2,muodon asetus varjo 74,lento 65,illuusio kosketus 72,halvaus 62, mukana aina muutamia rottia,lepakoita ja varjo(4 kuutiometriä,vma:17,mht:19) Heittäjä, rönsy, Hulmhagin orja, Heittäjä on Hulmhagin erikoiskuolutettu orja. Hänet on kuolutettu heittämään keltaisia kaaoksensurmakiviä Hulmhagin puolesta. Hulmhag hakee hänet mukaansa aina kun lähtee taisteluun kaaosta vastaan. Taistelussa hän kyyhöttää Hulmhagin olalla ja heittelee kiviä. Hän kantaa suurta säkkiä jossa on 32 keltaista kaaoksensurmakiveä joista kolme tekee 5d10 vahinkoa,19 tekee 3d10 ja 10 tekee 4d10 vahinkoa. Vma: 12 liike: 2 R-R: 13 kp:9 Kok: 4 vp: 25 Äly: 5 tp: 5 Mht: 5 NPP-IH:1 Npp: 25 ulk: 7 Hyökkäykset IH OS% vahinko heittokivi 1/5/9 135 d4/ kaaoksensurmakivet Huom: heittää tavallisiin kiviin salamanuolen. loitsut(25%):salamanuoli. kyvyt: kiipeily 121%,piileskely 72%, hiipiminen 75%