Vanha foorumi

Takaisin

Nopat, Baby Nopat!

Roolipelikeskustelu
Sivulan Poika 8. toukokuuta 2002 kello 16.59
Kirjoittaja Viesti
Sivulan Poika linkki 7. toukokuuta 2002 kello 9.03
Sivulan Poika 7. toukokuuta 2002 kello 9.03 linkki joo, Noppakeskustelua. Paljon omistat? Mikä on seksikkäin? Miten heität noppia? Mistä kandee ostaa? Monta mahtuu suuhun keralla? Entäs nenään?
Guzmo linkki 7. toukokuuta 2002 kello 9.18
Guzmo 7. toukokuuta 2002 kello 9.18 linkki Omistan ehkä n. 40 noppaa. Puolet on tullut pelien mukana (D&D,RQ ja joku noppapeli) osan on antanut vaarini. Mistäköhän nekin löysi.. Muutaman yksittäisen jopa ostanutkin. Mitään erikoista nopissa ei ole. Joistakin näkyy läpi ja jotkut ovat taas syödyn näköisiä.Osa pelaajista uskoo taikauskoisesti, että tietyt nopat antavat parempia numeroita. Hyvä heittotyylihän on sellainen, että kättä ravistetaan kevyesti ja sen jälkeen nopat päästetään elliptiselle lentoradalle. Laskeutumisalustan täytyy olla tasainen ja kova. Noppien sirpaloitumista (lentämistä sohvien ynm. huonekalujen alle) en ole pystynyt kuitenkaan ratkaisemaan. Liian kova ravistus tai irroittamiskulma voi vahingoittaa pöydän lakkapintaa. Ostan noppani vain hyvämaineisilta välittäjiltä. Noppia ei tietääkseni ole tarkoitettu ruumiinonteloihin tunkemiseen. Lähin lääkäri voi kertoa sinulle asiasta enemmän.
Sivulan Poika linkki 7. toukokuuta 2002 kello 9.36
Sivulan Poika 7. toukokuuta 2002 kello 9.36 linkki [quote:2196ee19b8] Osa pelaajista uskoo taikauskoisesti, että tietyt nopat antavat parempia numeroita. [/quote:2196ee19b8] No ei tuo vielä mitään. Minun pelaajani ovat antaneet nopille nimet. Jotkut ovat heidän lemmikkejänsä, ja niihin ei pelinjohtaja saa koskea tai tulee huono dämötsi.
TypoDemon linkki 7. toukokuuta 2002 kello 11.34
TypoDemon 7. toukokuuta 2002 kello 11.34 linkki No tässä kun kerran kysyttiin kuinka monta noppaa mahtuu suuhun tai nenään, niin ajattelin kertoa harrastuksestani noppien kanssa. Olen tässä jo jonkin aikaa pistäny noppia silmiin. Vaikka se voikin vähän oudolta kuullostaa, mutta niin se vain on. Olen todennut D10 D8 ja D6 nopat oiviksi välineiksi tähän. Olen muutamia kertoja onnistunut pitämään kahta noppaa silmässä samaan aikaa niin, että pää on alaspäin ja molemmat nopat pysyy silmässä. :D Muita esineitä mitä olen laittanut vahingossa/tahallaan silmääni: näkkileipä, kännykkä, kynä, sellainen karkkihyllyn piikki, mihin voi ripustaa vaikka karkkipusseja, mukia ja pyyhekumia. Muitakin esineitä olen laittanuut silmääni, lähinnä sellaisia mitä nyt sattuu käden ulottuville ropettaessa. Ja niistä nopista mitä minulla on. Noh nyt minulla on neljän tai viiden noppasetin jämät, mistä on jäljellä 6 noppaa. Niiden lisäksi on 1 D6 HeroQuest pelistä ja myös yksi sellainen pääkallonoppa. Olen tässä tilannut muutama settiä noppia Fantasiapeleistä, mutta ne ei sitten osaa sinne postiin tulla, elikkä ovat pahasti myöhässä. Ps: Sori jos menee vähän off topic.
Mostal linkki 7. toukokuuta 2002 kello 11.47
Mostal 7. toukokuuta 2002 kello 11.47 linkki Heh heh...:smile: Huvittava aihe. Omistan vain perusnopat eli 12, 20, 10, 8, 6 ja 4 sivuiset nopat. Kaikki mahtuu kerralla suuhun. Nenään taas yks per sierain. Seksikkyys taas...hmm... olen vähän liian nuori vastaamaan tuohon. Olen nimittäin 10 vuotta.:smile: [ Tätä viestiä on muokannut: Mostal 2002-05-07 20:19 ]
Guzmo linkki 7. toukokuuta 2002 kello 12.38
Guzmo 7. toukokuuta 2002 kello 12.38 linkki Tämä topicci alkaa jo kohta näyttämään onko keskustelukultin moderaattori riimulordeilla sitä niin kutsuttua [b:8cac4c3a79]sietokykyä[/b:8cac4c3a79] :grin:
Sivulan Poika linkki 7. toukokuuta 2002 kello 13.02
Sivulan Poika 7. toukokuuta 2002 kello 13.02 linkki Spammataanpa kunnolla. Tehkääpä tälläinen testi: Ottakaa joku kiva noppa käteenne, pyöritelkää ja tunnustelkaaa sitä, katsokaa kiunka se säihkyy valoa vasten, katsokaa sen haluttavia kulmia. Nyt sanokaa rehellisesti, eikö tämä kiihota teitä? Kaikki roolipelaajat ovat sisimmässään noppafiilejä. Sosiaaliset kokemukset ja Seikkailunhalu ovat vain tekosyitä. Onnistumisheitto - Mikä ihana tekosyy.
Chividal linkki 7. toukokuuta 2002 kello 13.34
Chividal 7. toukokuuta 2002 kello 13.34 linkki Joo, taitaapa kaikki paitsi 20-sivuinen mahtua nenään. Noppia voi myös kouluttaa. Esim huonosti käyttäytyneitä noppia voi opettaa laittamalla ne kuumaan uuniin. Luulisi heittojen lähtevän paremmin! Lopullinen rangaistus nopalle, joka ei opi on täydellinen murskaaminen voimapihdeillä.
Dovas linkki 7. toukokuuta 2002 kello 13.35
Dovas 7. toukokuuta 2002 kello 13.35 linkki No herran pieksut teitä! Kylläpä jännän aiheen kietasitte. :eek: Mites onko sloganeita/mitään sanontoja kun heitätte noppaa? "Here we go" tai "let`s go" on jotenkin jäänyt mulla tonne nuppiin jonka lähes huomaamatta älähtää kun noppia heittää ja sillain kaaaaarevasti pyöräyttää ne siihen pöydälle. Orlanthi-kampanjassa tulee tärkeissä heitoissa käytettyä huvittavan korneja ja mahtipontisia: "For the Great Powers of the Storm blaa blaa..." Kaikki 40-50 noppaa suuhun, korviin yms. :wink:? En takuulla laita!! [ Tätä viestiä on muokannut: Dovas 2002-05-07 16:37 ]
Tero Kaija linkki 7. toukokuuta 2002 kello 14.46
Tero Kaija 7. toukokuuta 2002 kello 14.46 linkki Kerrottakoon, että pelaajani joskus muinoin todistivat, että kaikki nopat mahtuvat nenään, korvaankin menee osa ja suussa ovat varmaankin kaikki noppani käyneet. En sitten haluakaan enää tietää, missä muissa paikoissa ne ovat käyneet. :b Noppia omistan 30-40, ja melkein kaikkia malleja löytyy (3-, 4-, 6-, 8-, 10-, 12- ja 20-sivuiset). Satasivuista noppaa olen viskonut, mutta tuskallista toimintaa oli sen kanssa (pyörii todella pitkään). Omistan myös ekstra-ison 20-sivuisen nopan.
humis linkki 7. toukokuuta 2002 kello 20.59
humis 7. toukokuuta 2002 kello 20.59 linkki [i:98a2b18bcc]Omistan myös ekstra-ison 20-sivuisen nopan. [/i:98a2b18bcc] Mulla oli/on setti jotain 30x30 cm keltasia pehmonoppia (vaahtomuovia tai jotain). Niillä oli/on ihan hyvä heittää pelaajia, jos äityvät liian ärsyttäviksi. Ainoa vaan, että ne pelaajatkin tykkää heitellä niitä, sekä toisiaan että pelinjohtajaa päin. Tää toiminta tietty on johtanu siihen, että puolet nopista on hävinny :smile:. No, onneksi D20 on vielä tallella, kun HW:tä pelataan. Ainiin, on mulla myös vihree läpinäkyvä D30, erinomaisen tärkeä väline missä tahansa pelissä.
Arkat linkki 8. toukokuuta 2002 kello 0.56
Arkat 8. toukokuuta 2002 kello 0.56 linkki Johan on noppia... Meillä näyttää nykyään kaikilla paitsi yhdellä pitempään pelanneilla olevan omat nopat (tuo yksikin on tuonot kaksi täyttä settiä pelitiloihin, ja ne taitavat olla koossakin, vaikka ne on hiukan kommuunikäyttöön otettu). Omia noppia vartioidaan suht tiukasti, mutta toisaalta pöydällä pyörii varmaan 5 settiä yhteisiä noppia (n. 20-25 noppaa yhteensä). Oma settini... täytyy tunnustaa etten muista mistä sen sain. Mutta ihana oranssi d20, punainen d6, sininen d8, vihreä d4, musta d12 ja valkoiset d10 ja d00 (eli siis d10 jossa on 0 joka luvun perässä) ovat silmäteräni. Niihin ei koske kukaan lisäkseni, ja ne palvelevat minua uskollisesti (vaikkakin oikukkaasti - esim. Roolimestarissa yksikään "väli"- tai "pääpahis" ei saa mitään aikaan, mutta kun epätoivoinen peikko viskaa kiven tarkoituksenaan härnätä, nappaa se haltiaa otsaan, ja siihen malliin). Koska rinnastan noppani lapsiini, lyön kovalla (Rautakoura-10) kädellä kaikkia jotka alkavat tekemään niistä seksiobjekteja. PS. Kaikki mahtuvat suuhun kerralla, ja tilaa jää. Nenään en ole koittanut (pahoja kokemuksia pienempänä marmorikuulien kanssa - vieläkin kolisee kun päätä heilauttaa). PPS. Älkää sylkekö noppia halki pelitilojen. Se aiheuttaa yleistä kauhua, inhotusta, ärtymystä ja vihaa kanssapelaajissa ja PJ:ssa. PPPS. Ehdottomasti oudoin puheenaihe tähän mennessä.
Squirrel linkki 8. toukokuuta 2002 kello 15.17
Squirrel 8. toukokuuta 2002 kello 15.17 linkki Joo no omistan jotain 100 noppaa kun tuohon Warhammeriin tarvitaan aika läjä niitä noppia. Suurin osa niistä on kyllä deekutosia. Meillä päin on suurinta huvia rakennella nopista kaiken maailman ihme rakennelmia kesken peliä. Olemme huomanneet että noppien pyörimiseen vaikuttavat erinäiset taikalauseet kuten "Sorcerers Curse", älkää kysykö miksi, mutta se saa nopan pyörähtämään juuri kohdalleen :wink:
GEAS linkki 8. toukokuuta 2002 kello 16.59
GEAS 8. toukokuuta 2002 kello 16.59 linkki Omistan kahdeksan noppaa ja nenää olen saanut ahdettua vain d4 ja pienemmät d6.Ehdottomasti seksikkäin noppani on hieno d20 joka on väriltää musta ja sen sisällä on kauniita hopeisiä hieleitä.korviin sopii d8 parhaiten ja suuhun ole saanut tungettua ainakin kahdeksan omaa noppaani. [ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-05-08 20:15 ]
Sarmal linkki 3. kesäkuuta 2002 kello 15.19
Sarmal 3. kesäkuuta 2002 kello 15.19 linkki Noppia löytyy pussillinen. Tarkempaa analyysiä niiden määrästä en kuitenkaan ala tässä tilanteessa tekemään. Noppia löytyy D4:sta D20:seen. Itse tykkään marmorinopista, mutta muitakin toki voin tarvittaessa heittää. Yli suuri D20 on myös hankittu ja sillä on varsin hyvä uhkailla If-gamettamaan rupeavia pelaajia. Muuten on ruumiinontelot jääneet kokeilematta, mutta aina hermoja riipivässä tilanteessa huomaa D10 joutuneen suuhun.
Northstar linkki 7. kesäkuuta 2002 kello 6.27
Northstar 7. kesäkuuta 2002 kello 6.27 linkki Noppia löytyy parisenkymmentä, 4,6,8,10,12 ja 20 tahoisia. Marmoriset ovat hienoimmat. Ennen ajattelimme taikauskoisesti, että osa nopista antaa parempia tuloksia kuin toiset. Sitten teimme tieteellisen testin ja heittelimme niitä (yksilöllisesti) parisen sataa kertaa kirjaten tulokset ja havaitsimme, että jotkin nopat antavat todellakin parempia tuloksia, toiset huonompia. Osa taas toimii niinkuin nopan kuuluukin, randomilla. Marmoriset ovat toimineet parhaiten randomilla, halvimmat nopat (miten näissäkin hinta voikaan vaikuttaa laatuun näin paljon?) yleensä ovat juuri niitä, joista tulee painotettuja tuloksia (tiettyä lukuarvoa). Semmoista. :roll:
Kasila linkki 7. kesäkuuta 2002 kello 9.57
Kasila 7. kesäkuuta 2002 kello 9.57 linkki Noppia ei ole kun n.1 kpl per tapaus... mutta eräät 2d10 siis d100 on ollut mulla n 8 vuotta.. mitenkähän toi on niin universaalia toi noppa-korva-auts meininki ? Todella kätevä heittoesine on BattleBeast(niitä tuli vesi puut juttuja).. joita meillä sattuu olemaan... pj:nä voin todeata että pelaajat ovat yleesä suojatta ja PJ:llä on näköeste suojanaa.. (PP13)
Grammund linkki 7. kesäkuuta 2002 kello 16.27
Grammund 7. kesäkuuta 2002 kello 16.27 linkki Siis nopillahan on oma elämänsä, jotkut on luotu hahmonluontiin toiset kriittisellä hetkellä tarvittavaan kriittiseen onnistumiseen tai kahvinkeittämisestä päätettäessä. Ja tottakai kaikilla on omat nimet. Mutta itse olen tullut siihen tulokseen että jos huono nopanheittäjä(minä) niin silloin ei mikään noppa pelasta hahmoa helvettiin joutumiselta.
Chividal linkki 11. kesäkuuta 2002 kello 11.39
Chividal 11. kesäkuuta 2002 kello 11.39 linkki Uskooko kukaan muu muuten noppien "lataamiseen"? Siis niin, että pistetään d100:n nopat näyttämään sitä 00:aa niin se ei tule niin helposti seuraavalla heitolla. Hyvää ajanvietettä on jo jonkun mainitsema nopista rakenteleminen. Niistä saa tosiaan mitä mielikuvituksellisimpia muotoja ja rakennelmia. :D
Tupew linkki 12. kesäkuuta 2002 kello 9.20
Tupew 12. kesäkuuta 2002 kello 9.20 linkki Minä pidän noppia sormien välissä. Olen saanut pysymään yhden nopan kummassakin silmässäni suuhun en tahdo niitä pistää vaikka sinne niitä mahtuisikin. nenään mahtuu d8 noppa.
Thorinir linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 19.34
Thorinir 13. kesäkuuta 2002 kello 19.34 linkki hehheh... mun yhen frendin nopat on sille niin tärkeet että se heittää niitä muitten puolesta... ettei vaa sattuis yksikää hukkumaa (aika pihii) :lol: