GEAS
6. toukokuuta 2002 kello 17.18
linkki
|
Tein tälläisen kuvauksen ja ajattelin pistää sen tänne. Kuuntelen mielelläni mielipiteitänne.
Gradukin klaani
Aluksi
Gradukin klaani sijaitsee Uzgorin kukkuloilla ja sen peikot kertovat olevansa yksi klaaneista joille Arkat antoi tämän alueen. Klaanin jäsenet palvovat pääasiassa Kyger Litoria.Klaania johtaa Hulmhag niminen yöpeikko. Hän on Kyger Litorin papitar ja hän on saanut vaarallisia voimia sankarimatkoilla. Monet klaanin jäsenet kertovat poikasilleen tarinaa että ennen kuin he kuolevat Hulmhag muuttuu uzuziksi ja valloittaa heidän menettämänsä alueet takaisin.
Jäsenet ja perheet:
41 uzkoa:15 urosta ja 26 naarasta
viisi uzdoa jotka Hulmnhag on synnyttänyt.
yksi uzdo joka on paennut toisesta klaanista. Hän on nimeltään Himlur
108 enloa jotka ovat syntyneet uzkoista.
41 enloa jotka ovat syntyneet enloista.
53 varastettua tai kaapattua enloa
enloista 21 on ruokapeikkolaisia,40 soturia,18 valiota ja 103 työläispeikkolaista.
kolme luolapeikkoa: Ju, Tu ja Klug
Vogdotkin perhe: Vogdotkin perhe on klaanin johtaja perhe ja klaanin johtaja on ollut 400 vuotta Votdotkin perheen jäsen. Tällä hetkellä perheeseen kuuluu vain 15 uskoa, mutta Vogdotkit ovat silti klaanin suurin perhe. Perheelle kuuluvat kaikki klaanin uzdot, joiden takia se on klaanin voimakkain. Perheelle kuuluu noin 50 enloa.
Mudhugin perhe: Mudhugin perhe on jäsenmäärältään ja fyysisiltä voimiltaan heikko, kahdeksan uzkoa,vain 24 enloa ja Klug niminen luolapeikko. Vaikkei perheessä ole paljon jäseniä se on perheiden arvojärjestyksessä toinen, koska siihen kuuluu klaanin kolme voimakkainta papitarta Hulmhagin jälkeen. He ovat Hiehhan, Kolmpen ja Grumgui. Hiehhan on kyger litorin papitar, Kolmpen palvoo Xiola umbaria ja Grumgui on Zorak Zoranin kuoleman lordi.
Moagrun perhe: Moagrunin perheellä on klaanin eniten peikkolaisia, 100 ja myös kaksi luolapeikkoa Ju ja Tu. Yöpeikkoja heillä vain neljä. Moagrun on perheiden arvojärjestyksessä neljäs. Perhettä kutsutaan myös peikkolaisen auttajiksi, koska kaikki perheen yöpeikot ovat tavallista kiltimpiä peikkolaisia kohtaan ja he palvovat Xiola Umbaria Kyger Litorin lisäksi.
Kidkin perhe: Heitä kutustaan myös kauppiaiksi, koska heihin kuuluvat ainoat klaanin Argan Argarin palvojat. Kidkineihin kuuluu 10 uzkoa ja 40 enloa. Viisi uzkoa Min,Kurgre ihmismäinen, Koekao kummasilmä, Tigdik ja kikfik palvovat Argan Argaria.
Tarkat ryhmä: Eivät itseasiassa ole perhe vaan ryhmä siihin kuuluu kolme peikkoa jotka ovat: Kaxor, Torkol ja Curlik verihammas he palvovat Arkat Rauhantekijää ja Kyger Litoria. Vaikka heitä ei kunnioiteta muuten kuin käytännön syistä he ovat rikkaampia kuin suurin osa klaanin peikoista. He osaavat velhotaikuutta ja ovat eläneet ihmisten alueella muutamia vuosia. He osaavat kaikki rakentaa Arbalesti ja varsijuosen ja pukeutuvat aina tumman sinisiin vittoihin joissa on punaisia koristeita.
Historia
Gradukin klaanin jäsenet kertovat että heidän esi-isänsä asuivat kauan aikaa sitten Halikivissä ennen kuin Arkat Rauhantekijä tuli ja antoi heille nämä maat. Myöhemmin, vähän sen jälkeeen kun Arkat Korotettiin, ihmiset valtasivat heiltä paljon alueita ja tappoivat monia. He pakenivat huonommille seuduille ja ovat eläneet siellä siitä asti. Neljäsataa vuotta sitten Vogdotgin perhe nuosi tärkeimmäksi perheeksi. Noin 300 vuotta sitten klaaniin saapui uusia peikkoja jotka palvoivat arkat vapauttajaa. heidän jälkeläisen jatkavat yhä Arkatin palvontaa.
Uskonto
Lähes kaikki peikot palvovat Kyger Litoria, mutta poikkeuksiakin on Kidkinin perheessä suositaan lisäksi Argan Argania ja Tarkatit palvovat Arkatia, Moagrunit sen sijaan Xiola Umbaria ja on klaanissa myös Zorak Zoranin kuoleman lordi. Eräässä luolassa klaanin mailla on kyger litorin pieni temppeli ja pyhättöjä muille jumalille mitä klaani palvoo, paitsi Arkatille jolla on oma pyhättösä jossakin salaisessa paikassa.
Klaanin kolme tärkeintä Kyger Litorin sankarikulttia ovat Kivenpurija ja puunhakkaaja, koska Klaani on niin lähellä haltioden ja kääpiöiden alueita ja Kurgultin sankari kulttia joka on kuvattu lopussa. Jokainen perhe palvoo omaa Esi-äitiään, joka mukaan perhe on nimetty. Lisäksi monet klaanin jäsenet palvovat mustasormen henkikulttia, joka opettaa käske varjo loitsua.
kurgult
Tämä on peikkosankari jota palvotaan vain Gradukin klaanin keskuudessa. Hän on klaanin esi-äiti ja perustaja. Hän taisteli Arkatin rinnalla kaaosta vastaan. Hän antaa jälkeläisilleen riimuloitsun Turtupuru.
Turtupuru
1 piste kantomatka, väliaikainen,pinoamaton, uusiutuva.
Tämä loitsu voidaaan heittää ainastaan peikkoo ja se vaikuttaa peikon hampaisiin. Jos peikko puree sen hampaista erittyy myrkkyä uhriin. Se osumapaikka mihin peikko puri halvaantuu loitsun kesto-ajaksi. Jos purema osui päähän hän menettää tajunsa, Jos purema osui rintaan uhri halvaantuu kokonaa loitsun kestoajaksi, mutta pysyy tajuissaaan ja voi loitsia puolella taidostaan. Jos purema osuin vatsaan niin uhri ei voi enää kävellä eikä istua.
Vallanjakaantuminen ja perheiden arvojärjetykset
Kuten tavallisesti peikkojen keskuudessa, myös Gradukin klaanissa hallinto on matriarkaalista. Klaania hallitsee voimakas yöpeikko nainen nimeltä Hulmhag, joka on kulkenut snakareiden polkuja kauna ja on Kyger Litorin papitar. Monet peikot heikommista perheistä väittävä että hän on synnyttänyt suurpeikko palvelijansa Zorak Zoranin kanssa. Tosin kaikki papittaret tietävät että Zorak Zoran on hedelmätön ja he tietävät myös että suurpeikot on siitetty erään erittäin voimakkaan alkupeikko esi-isän hengen kanssa. Perheiden arvojärjestys on seraavan lainen: Vogdottit ovat tärkein ja voimakkain perhe osittain Hulmhagin takia osittain suurpeikkojensa takia. Toisena arvojärjestyksessä on Mudhugit voimakkaiden papittariensa takia. Mudhugit ovat monesti yrittäneet päästä valtaan ja nyt se näyttääkin todennäköiseltä koska, koska se on saanut tukea Tarkateilta ja Moagrunilta. Seuraavana arvoltaan on Kinkinin perhe kauppiaidensa ja muiden heikkouden takia. Seuraavana on Moagruin perhe koska he ovat selvästi heikompia kuin muut perheet. Perheisiin kuulumaton kutta silti tärkeä osa klaania ovat Tarkat ryhmän jäsenet jotka ovat varustaneet monet yöpeikoista varsijousilla ja voimakkaimpien perheiden luolat on suojeltu arbalestein.
Erikoisia tapoja
Tarkatit ovat tietenkin peikkojen tapauksessa erikoisia, koska he eivät käytä muita aseita kuin veitsiä ja tikareita. Klaani on erityisen sivistynyt juuri Tarkatien takia. Tarkatien alkemisti-expertti Curlic Verihammas tekee mainiota drikkejä myrkkyjen ja taikajuomien lisäksi ja Kidkinnin perheen jäsenet ovat myyneet hänen tuotoksiaan Guhanissa ja myös joillekkin ihmisille. He pitävät rönsy tarhaa eräässä luolassa. Rönsytarha on kivin tukittu luola jossa on pieni aukko josta annetaan ruokaa rönsyille. Hulmhag nappasi rönsyt eräällä ryöstöretkellä haltiota vastaan. Peikot syövät rönsyjä vain erityisinä juhla päivinä ja näin rönsyjä tarhassa 15, joista puolet on syntynyt vankeudessa.
Rönsyjen kanssa tarhassa on yksi haltia jonka Hulmhag on lumonnut aivottomaksi orjaksi. Hän kasvattaa joitakin kasveja luolassa. Luolan katto on lumottu oudoti ja se hohkaa valoa joka ei vaikuta peikkoihin mutta auttaa kasveja kasvamaan ja tekee rönsyjen elämän helpommaksi.
Sodankäynti
Klaani suosii muiden uzien tapaan väijytystä, mutta he käyttävät yleensä linkojen sijasta arbalesteja, jotka he asettavat sopivaan paikkaan ennen hyökkäyksen alkua. He tekevät mielellään voimakkaita maagisia hyökkäyksiä Hulmhagin johdolla. Klaanin aionoa alkemisti on keksi nyt taika juoman mikä räjähtää helposti ja hyökkäyksissä käytetään lingolla heitettäviä pulloja, joissa on "jyminä drikkiä", kuten peikot kutsuvat tätä nestettä.
Tärkeitä hekilöitä
Hulmhag
Hulmhag on 160-vuotias peikko naaras, mutta hän ei ole osoittanut minkään laisia vanhenemisen merkkejä lähes sataan vuoteen. Hän on taitava sankarimatkaaja ja on kulkenut monia Kyger Litorin matkoja ja saanut paljon sankarivoimia. Hän ei ole vallan himoinen ja pysyttelee johtajana vain siksi että hänelle jäisi aikaa papittaren tehtäviin ja sankarimatkailuun eikä hänen tarvitsisi tehdä töitä kuten metsästää tai vastaavaa. Hän on kaikkien peikkojen tapaan agressiivinen eikä kaihda tappeluja. Vaikka hän käyttää suurimman osan ajastaan jumalattarensa palveluun ja sankarimatkailuun hän hoitaa myös tehokkaasti matriarkan tehtävänsä. Taistelussa hän käyttää mielellään sankari kykyjään. Taistelun alkaessa heittää itseensä ainakin turtupuru loitsun,suojan ja rautakouran.
Vma: 35 R-R: 28 Kok: 28 ÄLY:17 MHT:42 NPP:17 ULK:13
liike: 3 vahinkomuutos: +8d6 npp-ih:2 + kok-ih: 0 =ih:2
vp:93 kp:28 tp:177
O jalka 01-04 01-03 10/9
V jalka 05-08 04-06 10/9
Vatsa 09-11 07-10 10/9
Rinta 12 11-15 10/11
O käsi 13-15 16-17 20/7
V käsi 16-18 18-19 20/7
Pää 19-20 20 10/9
Aseet ja panssari: Kokonaistaakka =2.0. Väsymys = 91 (93 - 2).
Ase IH Hyö/Tor Vahinko ENC/PP
katse 1 100/- sokaisu jos voittaa tp vs. tp -/-nyrkki v. 6 300/250 d20+8d8(+10) -/20
nyrkki o. 9 250/200 d20+8d8(+10) -/20
puraisu 5/8/10 120/- d6+8d8(+10+halvaus) -/-
Henkitaikuus:(210%):parannus -6,kutsu(varjo),kutsu(taikahenki),haava(1),vastaloitsu -6, (älyhenget):suoja-10,rautakoura-10,yövalli (2),ajatuspuhe-2,sammutus-4,masennus(2),fanaattisuus-(1),tylsyys-4,hitaus-4, (matriiseissa):vastataikuus-10,henkikilpi-10,hämäännys(2),
riimutaikuus:(151%):yönäkö x10,kivenpurenta x5,puunhakkauslaulu x1,vastakaaos x 5,absorbointi x10,kutsu kulttihenkeä x10,Ajatuslinkki x2, Henkikilpi x2, Kultinkirous x4, Kutsu (taikahenki,riivajainen,varjo,pelkohenki), Kysymys x1,Loitsumatriisilumous x2, Loitsun opetus x2, Lumoa (lyijy) x1, Löydä (lyijy) x1, Löydä vihollinen x4, Palvo (jumalaa) x2, Panssarointilumous x1, Paranna vamma x6, Poista taikuus x7, Pyhitys x2, Sidontalumous x6, Sielunäkö x4, Taikapistematriisilumous x1, Vahvistuslumous x1, Vartiointi x2, Venytys x6, käske varjo x4,käsek pelkohenkeä x3,
Kyvyt:väistö 40,piilekely 120,yö/havaitse 423,yö/etsintä 348,kutsu 203 %,lumoa 174%,seremonia 263%
Sankarivoimat:sokaisee katseellaan kymmeneksi meleevuoroksi(pitää voittaa taikapisteet,käsien panssaripisteet, pystyy puremaan kolme kertaa meleevuorossa muiden hyökkäyksien lisäksi,
sidontalumoukset: kuusi älyhenkeä(äly:10,mht:10),kuusi mahtihenkeä(mht:15),
kaksi varjoa(vma:30,kok:8 kuutiometriä,mht:32,kp:30,)kolme pelkohenkeä(mht:15),kolme taikahenkeä(mht:10 äly:10 loitsut(50%):parannus-5,haava(1),rautakoura-4,)
Loitsumatriisit:(katso loitsut)
liittolaiset: apuhenki mht:45,äly:7 loitsut:(225) kaikki Hulmhagin matriisit,
Vilp,riivajainen,
vma:19 R-R:10 KOK:10 ÄLY:17 MHT:28 NPP:10 ULK:4
O jalka 01-04 01-03 0/4
V jalka 05-08 04-06 0/4
Vatsa 09-11 07-10 0/4
Rinta 12 11-15 0/5
O käsi 13-15 16-17 0/3
V käsi 16-18 18-19 0/3
Pää 19-20 20 0/4
ase ih os% vahinko
kynsi 8 55 d6+d4
kyvyt: intensiteetti 50, piileskele 72
taikuus:(henki 140%)haava(1),rautakoura-10,parannus-2,muodon asetus varjo 74,lento 65,illuusio kosketus 72,halvaus 62,
mukana aina muutamia rottia,lepakoita ja varjo(4 kuutiometriä,vma:17,mht:19)
[ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-05-08 15:22 ]
[ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-05-08 15:33 ]
|
Nysalor
6. toukokuuta 2002 kello 18.45
linkki
|
GEAS:
[i:db786f617b]Tein tälläisen kuvauksen ja ajattelin pistää sen tänne. Kuuntelen mielelläni mielipiteitänne.[/i:db786f617b]
Hyvin kiinnostavalta vaikuttaa. Ehkä voisin joitakin kommentteja heittää, nämä tietysti ihan vain minun mielipiteitäni.
[i:db786f617b]41 uzkoa[/i:db786f617b]
Ehkä tähän olisi hyvä saada myös sukupuolijakauma?
[i:db786f617b]108 enloa jotka ovat syntyneet uzkoista.
41 enloa jotka ovat syntyneet enloista
53 varastettua tai kaapattua enloa[/i:db786f617b]
Ehkä parempi jako peikkolaisten kesken olisi jakaa heidän valiopeikkolaisiin, sotureihin, työläisiin ja ruokapeikkolaisiin. Eihän sillä yleensä kai ole merkitystä, miten peikkolaiset ovat klaanin omaisuudeksi tulleet, vaan tärkeämpää lienee se, miten niistä voisi hyötyä. Tuntuu muuten aika isolta luvulta tuo 41 enloista syntynyttä enloa, koska useimmat peikkolaisten omista jälkeläisistä syntyvät kuolleina.
[i:db786f617b]Perheeseen kuuluu noin 50 enloa.[/i:db786f617b]
Parempi olisi ehkä sanoa, että perheelle kuuluu tuon verran enloja. Peikkolaiset kun kai käsitetään enemmän omaisuutena kuin perheenjäseninä. :smile: Kenties hommaan voisi lisätä jotakin sellaisesta, miten perheet hankkivat elantonsa. Tuo Kidkin perhe varmaan hankkii tuloja kaupankäynnillä, mutta voisihan ajatella, että peikot myös metsästämisen lisäksi kasvattaisivat kuoriaisia tai jotakin sellaista.
[i:db786f617b]Rönsytarha on kivin tukittu luola jossa on pieni aukko josta annetaan ruokaa rönsyille. -- Peikot syövät rönsyjä vain erityisinä juhla päivinä ja näin rönsyjä tarhassa 15, joista puolet on syntynyt vankeudessa. Rönsyjen kanssa tarhassa on yksi haltia jonka Hulmhag on lumonnut aivottomaksi orjaksi. Hän kasvattaa joitakin kasveja luolassa.[/i:db786f617b]
Hmm. Tuntuu aika oudolta, että rönsyt pystyisivät elämään pimeässä luolassa, johon auringonvalo ei yllä. Luulisi heidän heittävän henkensä tuollaisessa ympäristössä, eikä ainakaan kykenevän lisääntymään. Ja kasvienkin voisi kuvitella tarvitsevan auringonvaloa. No, joka tapauksessa oikein kiinnostava peikkoklaani.
|
Arkat
7. toukokuuta 2002 kello 23.49
linkki
|
Huom: Tietenkin vain omia mielipiteitäni, mutta jos kerran pyytää kommenttia...
Eh, siis sori jos vaikuttaa hirveältä stattinatsimenolta, mutta kun säännöt kerran venyvät, ja kun omasta mielestäni tässä on melko hiton hyvät vaatimukset... en tarkoita kritisoida, omat ensimmäiset "Sankarini" olivat aivan surkeaa kamaa (nykyisen kampanjani pelaajat olisivat viskoneet heitä mennen tullen, kuten kävisi tuollekkin).
Tiedän että nämä saattavat vaikuttaa Super-RQ -jutuilta (saattavat jopa ollakkin), mutta Sankarien tapauksessa asian on oltava niin - pelkkien sääntöjen puitteissa on liian helppoa päästä tasolle, jolla tuollainen EPH voidaan piestä (siis ryhmätyöllä ja hyvillä taktiikoilla, mutta jos niitä ei löydy niin täytyy jonkin olla vialla).
Ja muutenkin, mielestäni tämä on erinomainen tapa havainnollistaa omia mielipiteitäni Sankarien tasosta. ;P Ainakin tiedätte minun kantani tämän jälkeen.
En peikosta paljoa tiedä, joten jätän sen osan muille... mutta Powergaming- ja munchkin-luokan PJ:nä sanon tämän: liian voimakas loitsu. Ennemmin näin:
Turtupuru [Turtapuru? No, suomen kielen opiskelijoita riittä, he huolehtikoot siitä...]
2 pistettä (ihan vain varmuuden vuoksi, totta puhuen)
Kantomatka, väliaikainen, pinoamaton, uusiutuva
Kohteen on oltava peikko. Loitsun vaikuttaessa peikon purema voi lamauttaa osumakohdan. Jos purema aiheuttaa vahinkoa, on uhrin vastustettava hyökkäävän peikon taikapisteitä omillaan. Jos uhri häviää, purtu osumakohta halvaantuu. Pään halvaantuessa uhri menettää tajuntansa. Rinnan halvaantuessa hän menettää toimintäkykynsä, mutta pysyy tajuissaan. Vatsan halvaantuessa uhrin jalat pettävät eivätkä toimi. Halvaantuminen kestää loitsun loppuun asti [tärkeä sääntöpointti - kyseessä on hyödyllinen lumous jolla on kohde, joten olisi syytä kertoa uhrin kärsimien vaikutusten kesto] (keston voisi muuttaa, ehkä 5 tai 10 MV?)
Ja vielä melkoisella kokemuksella sankaritason EPH:ista ja heidän voimasuhteistaan PH:ihin...
Noista stateista... uskomattoman huonot loitsut. 40 pisteen henkitaikuus on omasta mielestäni vain aivan älytöntä ja epäreilua (en ikinä käytä yli 20 pisteen henkiloistuja ellei kyseessä ole todella tajuton artefakti tms.), etenkin kun sitä tuskin tarvitaan. Ylimääräinen "buustaus" hoituu sillä pakollisella voimistavalla kristallilla (vai mikä lieni nimeltään, siis joka nostaa henkiloitsun voimaa) - MHT 8-12 tuon tasoiselle olennolle.
MHT:lle on vain yksi sana - rivo. MHT 21 riittää (omassa pelissäni MHT:n nostaminen on aivan tajuton homma, ja ylinormaali MHT on vain 1. olennoilla joilla on jumalaista verta, 2. Supersankareilla ja 3. Puoljumalilla), ja kun kyseessä on shamaani-papitar, on hänellä tietenkin n. 100-200 MHT apuhenki (omassa pelissäni apuhengen TPt lisätään loitsiessa heitettyihin TP vs TP -otteluihin).
Loitsuja on todella liian vähän - vähintään kaikki Kyger Litorin henkitaikuus, kaikki lumoukset ja useita kutsuntoja.
Riimutaikuuden puolella n. 50-150 pistettä - valikoima on liian vähäinen, kaikki yleiset loitsut olisi löydyttävä (ymmärrettävästi vaikeaa kun ei ole valmista listaa surkeissa suomenkielisissä säännöissä, mutta itse asiassa sen voi kasata Gloranthan Kulttien avulla - itse taisin saada kokonaista yhden loitsun väärin kun aikanaan tein niin). Siihen vielä kaikki Kyger Litorin loitsut ja liittolaiskulttien loitsut, plus shamaanina vielä Kauhun ja Pimeyden Kulteista peikkohenkien loitsut (eli siis Kaaossurmakivet jne.). Muuten, Puunhakkauslaulua ei varmaan kukaan tarvitse kuin sen yhden pisteen - ei kannata pistää turhia loistimiskertoja, etenkään mitään rituaaleja (1 kerta riittää lähes aina), se näyttää hölmöltä ja on vähän niinkuin "täytettä" (nostaa riimuloitsujen MHT-määrää muttei auta mitään).
Varsinaiset fyysiset suojaukset ovat liian vähäiset lähitaistelijalle (ei kylläkään fiksun Sankarin vaihtoehto) - suoja 18 plus 12 (kristallista) alkaisi riittää, mutta kunnon tosimiekka + voimakkuus + terävyys -yhdistelmä olisi vieläkin vaarana.
Koska älykäs Sankari ei ota osaa lähitaisteluun (Orlantheja ja miespeikkoja ei lasketa älykkäiksi), ja shamaanin voima taistelussa ei ole aseissa: Vaihtelevan kokoisia varjoja (1-20 m3), pelko- ja kipuhenkiä, haamuja, aaveita, sekä mahdollisesti muuta (maahisia, orjuutettuja sylfejä, kaikkea kivaa krääsää), kaikkia sellaiset puolesta tusinasta tusinaan.
Älyhenget ja mahtihenget... ensinnäkin, itse en pistäisi älyhengille tuollaista älyä. N. 20 ÄLY-pistettä niitä (eli sellaisit 2-5, riippuu) joilla on kaikki muuttumattomat loistut, sitten kasa järkevän MHT:n loitsuhenkiä (eli 10-20, ÄLY samaa luokkaa) joilla kullakin on yksi tai harvoin kaksi loitsua niin kovalla pistemäärällä kuin ÄLY sallii. Mahtihenget joilla on tuollainen MHT ovat lähinnä vaarallisia, ennemmin monta joilla on MHT siinä 10-30, yhteensä sellaiset 100-300 MHT.
Sankarivoimien osaltaa puuttuu paljon. Sokaisu on kiva (paitsi että unohdit yhden asian - TP vs TP, ellei sitten kyseessä ole todella uskomattoman voimakas ja epäreilu Sankarikyky), mutta olisi syytä lisätä jotain voimakkaampaa - suosittelen jotain suuntaan Henkikatko kerran päivässä tms. (tai jokin muu vahingollinen loitsu, esim. voimistettu Haava-efekti joka tekee d20 pistettä vahinkoa jolta Vastataikuus suojaa kuin panssari, tms. hienoa).
Ja ihan kampanjankin kannalta: Sankareilla on varmasti voimakkaita liittolaisia - nämä ovat hyvin tärkeitä muutenkin kuin taistelussa (tässä tapauksessa esim: älykäs varjo eli dehori, demoneita, erikoisia jälkeläisiä, tai vaikkapa yksinkertaisesti pimeysnymfi eli akka - riivaaja kai Riimumestarin kirjassa).
PS. Oletin siis että kyseessä on tarkoitus olla peikkoakka joka on mitään pelaajahahmoja vahvempi, joten... ja kun tuo kaikki olisi vielä mielestäni melko helppoa 160-v Sankarittarelle... Myönnettäköön että statit voivat tuntua sopivammilta jonkin suuren peikkoheimon ylipapittarelle, mutta Sankarit nyt ovat vähintään tuota tasoa, eikä niitä aivan joka klaanista löydykkään. Tuollaiset statit nyt kuitenkin takaavat vähintään ikimuistoisen kohtaamisen jos ikinä tulee vihamielisyyksiä...
PPS. Helkutti, tulipas legendaa! Muuten, ihan vaan sivuhuomautus... Matriarkan (ylipapittaren, vai?) tehtäviin mitä luultavimmin kuuluvat juuri Sankarimatkailu ja palvontamenot - useimmat tärkeät riitit kun ovat Sankarimatkoja, ja mikä tahansa Sankarimatka mitä luultavimmin voimistaa klaania. Sivuhuomautuksena, klaanilla on oletettavasti paljon voimakasta taikuutta käytössä, jos heillä on klaaniin sitoutunut Sankaritar... henkiä ja muita vartijoina, taikaesineitä...
[ Tätä viestiä on muokannut: Arkat 2002-05-08 02:50 ]
[ Tätä viestiä on muokannut: Arkat 2002-05-08 03:20 ]
[ Tätä viestiä on muokannut: Arkat 2002-05-08 03:23 ]
[b:1496902628]Moderaattori Nysalorin lisäys:[/b:1496902628] Tässä on kyllä niin paljon RuneQuestin sääntöihin liittyvää asiaa, että keskustelun pitäisi siirtyä sääntöfoorumille. Olen aloittanut sinne aiheen, jota voi jatkaa. Ihan vain sitä varten, etteivät HW:n/HQ:n kannattajat ärsyynny sääntökeskustelusta. :smile:
[ Tätä viestiä on muokannut: Nysalor 2002-05-08 04:09 ]
|