Vanha foorumi

Takaisin

Henkitaistelu

RuneQuestin säännöt
Manageri 10. maaliskuuta 2002 kello 21.53
Kirjoittaja Viesti
Manageri linkki 4. joulukuuta 2001 kello 19.35
Manageri 4. joulukuuta 2001 kello 19.35 linkki Kun nyt pääsin hieman vauhtiin näissä taikuussännöissä, niin mitä mieltä olette henkitaistelusta? (TP vs. TP) Jos toisella on reilusti isompi MHT niin ainut keino on juosta...ehkä (plus henkisuojat). Eli tarkoitin että onko mielestänne apulaissamaani joka joutuu olemaan paljon henkien kanssa tekemisissä (MHT 18 ) yhtä hyvä henkiä vastaan kuin Tarmo tömistelijä (MHT 18 ) joka ei ole koskaan henkeä kohdannutkaan? Täytyy myöntää että sain idean topiciin Simon Phippsin nettisivuilta.... :roll: [url=http://www.geocities.com/Area51/Rampart/1481/spirit4.html]www.geocities.com/Area51/Rampart/1481/spirit4.html[/url] Edited by: Manageri at: 12/4/01 1:35:56 am
Guzmo linkki 4. joulukuuta 2001 kello 19.38
Guzmo 4. joulukuuta 2001 kello 19.38 linkki Jos apulaisshamaanilla on abuhenki (en muista mitä säännöt tähän sanoo) niin kyllähän hän nyt Tarmo Tömistelijän kellistää henkitaistelussa. Ellei tarmolla käy MÄIHÄ. - Guzmo
Waylander linkki 4. joulukuuta 2001 kello 16.31
Waylander 4. joulukuuta 2001 kello 16.31 linkki [i:d3a60b29d1] Kun nyt pääsin hieman vauhtiin näissä taikuussännöissä, niin mitä mieltä olette henkitaistelusta? (TP vs. TP)[/i:d3a60b29d1] Mitä nyt nopsasti katoin nuo Simonin säännöt läpi niin aika lailla samankaltaisilla säännöillä me ollaan pelailtu, eli on olemassa Henkitaistelukyky joka luonnollisesti joillain apulaisshamaaneilla ja itse shamaaneilla on korkeampi kuin joillain John Smitheillä. Lisäksi olemme soveltaneet hieman porrastetumpaa vahinkotaulukkoa hankitaistelussa kuin Simon. Periaate menee näin: Voit hyökätä, puolustaa, hyökätä täysillä (ei puolustusta) tai puolustaa täysillä (ei hyökkäystä). Lisäksi shamaani voi yrittää erikoiskikkoja kuten Karkoitusta, Tyynnyttelyä tai Henkituntemusta. Kaikki voivat yrittää Henkihavainnointia niin ja myös tuota Henkituntemusta. Aivan, meidän pelissämme henget ovat niin monimuotoisia ettei piru parka välttämättä tiedä mikä hänen kimpussaan häärää. En viitsi yksityiskohtaisemmin noita sääntöjä kuvailla mutta me olemme todenneet ne toimiviksi koska ne antavat kuvaamallesi apulaisshamaanille selvän edun ammatistaan ja elämän tavastaan johtuen jotain hurjaa maajussia vastaan joka muutoin silkalla tahdonvoimallaan musertaa kaikki esteet tieltään :smile: Eli nuo Simoninkin säännöt ovat mielestäni PALJON paremmat kuin perussäännöt.
Plentonius linkki 4. joulukuuta 2001 kello 13.34
Plentonius 4. joulukuuta 2001 kello 13.34 linkki Apropoo, huomautan, että kannattaa olla yleensä reilu omia pelaajiaan vastaan siten, että kova taikuri ei tarkoita automaattisesti kovaa mahtia. Tästä on käytä keskustelua aikaisemminkin ja huomautan nyt uudelleen, että RQ säännöissä ei MHTia kannata juuri 14 yli nostaa. Miksi? Koska sitten loppuu sen tuleminen drastisesti ja lumousten tekeminen loppuu. Ja mikä tekee velhosta tai ylipäätänsä kenestäkään on se, että kuinka paljon mahtia voi sitoa esineisiinsä/ihoonsa. Joten ei apushamaanilla välttämättä mitään 18 ole mahdissaan, vaan henkien kanssa taistellaan loitsujen boostaamalla mahdilla. Sama pätee paljon kovempiinkin hemmoihin, joilla on vielä näitä inhimillisyyden rasitteita. Ei Halcyonilla mitään Pow 20 kannata olla. Hidastaa aivan liian paljon. Siis tämä on mielipide, joka tulee sen kautta, että on RQta tullut aikanaan pelattua suhteellisen paljon ja ainakaan kukaan minun pelaajistani ei laittanut Powiaan yli 15 ikinä. Ainoastaan heikon tason pelaajat, jotka eivät osaa lumota esineitä voivat hyötyä korkeasta mahdista. Liittyikö tämä enää alkuperäiseen kysymykseen, en tiedä. Joka tapauksessa henkitaistelu as such on ihan sinusta kiinni. Tee niin kuin itse tykkäät. Shamaaneilla kuitenkin Spirit screen ja Spirit block ovat varmastikin hyvin tarpeellisia vaikka "herätetty osa sielusta" antaisikin omat taikapisteensä puolustusta varten.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 7. joulukuuta 2001 kello 2.58
Topi Hiski Viljami Salmi 7. joulukuuta 2001 kello 2.58 linkki [quote:7fc1489d3b] Siis tämä on mielipide, joka tulee sen kautta, että on RQta tullut aikanaan pelattua suhteellisen paljon ja ainakaan kukaan minun pelaajistani ei laittanut Powiaan yli 15 ikinä. Ainoastaan heikon tason pelaajat, jotka eivät osaa lumota esineitä voivat hyötyä korkeasta mahdista.[/quote:7fc1489d3b] Jeh.. Meilläkin kun mahti on hahmoilla siinä 15-17 paikkella se usein vähennetään samantien 11-14.. Että mahtia saisi. Nöf.. no ainaskin sitten tulee jännitystä hieman jos kovia taikojia tai henkiä/haamuja tulee vastaan.. :9
Ruddie linkki 30. tammikuuta 2002 kello 22.35
Ruddie 30. tammikuuta 2002 kello 22.35 linkki [quote:b53cf8709f]Joten ei apushamaanilla välttämättä mitään 18 ole mahdissaan, vaan henkien kanssa taistellaan loitsujen boostaamalla mahdilla. Sama pätee paljon kovempiinkin hemmoihin, joilla on vielä näitä inhimillisyyden rasitteita. Ei Halcyonilla mitään Pow 20 kannata olla. Hidastaa aivan liian paljon. [/quote:b53cf8709f] Tuota... ei niitä henkiä vastaan voi pärjätä kuitenkaan tulee vaan ikuisuuden pitkä taistelu kun ei ole olemassa sellaista loitsua joka auttaisi hahmon tekemään vahinkoon henkitaistelussa. Parhaimmillaan edellisellä esimerkillä tulee "ikuista junnausta" jos esim. hengellä on mht 25 ja hahmolla hyökkäävä 15 ja puolustava 30 [quote:b53cf8709f]Jeh.. Meilläkin kun mahti on hahmoilla siinä 15-17 paikkella se usein vähennetään samantien 11-14.. Että mahtia saisi. [/quote:b53cf8709f] Pah, justiinsa menee Mahti yli 20! Tosin on tuota maximiakin tullut kasvatettua:) Mutta noihin sääntöihin: Me ollaan sovellettu simon phibbsin sääntöjä Ye book of tentacles 2:sen shamaanisääntöihin eli on olemassa henkitaistelutaito jo henkitaistelussa vahingon määrä riippuu mahdista esim d3/d6/2d6 jne. Havainnollistaa huomattavasti paremmin sitä että kun on tarpeeksi kova niin ei tarvi 20 vuoroa taistella vaan riittää 1 isku! Lisäksi noita erilaisia spirit bundleja yms. on tuolla Phibbsin kotisivuilla mistä saisi lisää vahinkoa henkitaisteluun.
Plentonius linkki 31. tammikuuta 2002 kello 14.12
Plentonius 31. tammikuuta 2002 kello 14.12 linkki [i:cb928d593a]Tuota... ei niitä henkiä vastaan voi pärjätä kuitenkaan tulee vaan ikuisuuden pitkä taistelu kun ei ole olemassa sellaista loitsua joka auttaisi hahmon tekemään vahinkoon henkitaistelussa. Parhaimmillaan edellisellä esimerkillä tulee "ikuista junnausta" jos esim. hengellä on mht 25 ja hahmolla hyökkäävä 15 ja puolustava 30 [/i:cb928d593a] Kuka tarvitsee näin ison Powin omaavia otuksia? Jos sinulla on Pow 20 niin saat kahdenkymmenen powiheiton jälkeen 1 pointin lisää = yksi matriisi, johon saanet sen 25 mahtihengen. Jos taas powisi on 11, niin 20 mahtiheittoa antaa sinulle minun laskuoppini mukaan 10 powia. Kymmenen matriisia, joissa mahti 10 henget antaa 100 taikapistettä. Kerro, milloin oikeasti tarvit (muuten kuin hyökkäyksen alaisen, jolloin Divine Blockit ja Spirit Screenit riittävät torjumaan) mahti 25 henkiä? Kaikki elementaalit ja muut sälät kannattaa hommata mahdollisimman alhaisilla Pow arvoilla. [i:cb928d593a]Pah, justiinsa menee Mahti yli 20! Tosin on tuota maximiakin tullut kasvatettua:) [/i:cb928d593a] Maximia kasvatettua? Kivaa kun RQ säännöt ovat niin modifioidut. [i:cb928d593a]Mutta noihin sääntöihin: Me ollaan sovellettu simon phibbsin sääntöjä Ye book of tentacles 2:sen shamaanisääntöihin eli on olemassa henkitaistelutaito jo henkitaistelussa vahingon määrä riippuu mahdista esim d3/d6/2d6 jne. Havainnollistaa huomattavasti paremmin sitä että kun on tarpeeksi kova niin ei tarvi 20 vuoroa taistella vaan riittää 1 isku! [/i:cb928d593a] Ok, mutta silti se on jokseenkin tyhmää olla enchantoimatta moninkertaisia määriä powia pelkästään siitä syystä, että kykenee jotain pow 25 mörköjä pistämään päiviltä. [i:cb928d593a]Lisäksi noita erilaisia spirit bundleja yms. on tuolla Phibbsin kotisivuilla mistä saisi lisää vahinkoa henkitaisteluun. [/i:cb928d593a] Hei oikeesti, jos puhutaan kuitenkin sellaisesta RQsta, missä powheitto on normaalilla tavalla järjestetty, niin mitä järkeä on olla voimakas Pow, mutta vähän henkiä ja muuta voimaa? RQssa kovaksi jätkäksi pääsee vain ja ainoastaan Powin uhrauksella.
Ruddie linkki 1. helmikuuta 2002 kello 11.04
Ruddie 1. helmikuuta 2002 kello 11.04 linkki [quote:58beb820ab]Jos sinulla on Pow 20 niin saat kahdenkymmenen powiheiton jälkeen 1 pointin lisää = yksi matriisi, johon saanet sen 25 mahtihengen. [/quote:58beb820ab] Njooh, maksimipowwi on 30 kun sitä on tullut kasvatettua. Eli tuo 20 on minulle sama kun 11 Pate Perusjätkälle. [quote:58beb820ab]Maximia kasvatettua? Kivaa kun RQ säännöt ovat niin modifioidut[/quote:58beb820ab] ja sanoin:[i:58beb820ab]Me ollaan sovellettu simon phibbsin sääntöjä Ye book of tentacles 2:sen shamaanisääntöihin...[/i:58beb820ab] [quote:58beb820ab]että kykenee jotain pow 25 mörköjä pistämään päiviltä. [/quote:58beb820ab] meidän peleissä noiden sääntöjen mukaan hengellä on pow 1d6/1 piste eli siitäkun lasket niin tuollaisella n.8 pisteen loitsuhengellä on jo 25pow. Eikä muuten paljoo naurata millään olla 4 pisteen henkitaioilla ja 10*pow 10-14 hengillä varustettu shamaani kun on ympärillä jengiä jolla on kymmeniä pisteitä riimuloitsuja sekä nämä mainitsemasi spirit blockit jne jolloin hengetkään ei saa mitään aikaan. [quote:58beb820ab]missä powheitto on normaalilla tavalla järjestetty[/quote:58beb820ab] Joo, aivan normaalilla (min+max-nykyinen)*5 [quote:58beb820ab]vähän henkiä ja muuta voimaa[/quote:58beb820ab] Nytkun sain hahmiksen käsiin niin onhan noita lumouksia itekkin tullu tehtyä melkein pari tusinaa. [quote:58beb820ab]RQssa kovaksi jätkäksi pääsee vain ja ainoastaan Powin uhrauksella.[/quote:58beb820ab] Totta, mutta kovaksi shamaaniksi pääsee ainoastaan gaziljoonan statin uhrauksella jotta saa pow ylärajaa nostettua.
Guzmo linkki 1. helmikuuta 2002 kello 11.09
Guzmo 1. helmikuuta 2002 kello 11.09 linkki Ihan totta Plentonius, mutta ei ne hahmon heittämät loitsut mene ikinä läpi jos MHT on 12. Tärkeillä vihuillahan kun on MHT aina vähintään se 18 :smile: Tietysti Tauno Terävä hankkii kristallin, joka voimistaa hänen loitsujaan esim. 3:lla pisteellä ja sitten hankitaan henkiä läjä jotka heittävät sanotaanko 10 haavaa vuorossa. Alkaa todennäköisyydet olla vastaan jos moinen kombo ei kellistä MHT 18 äijää parissakymmenessä vuorossa. Ne 20 vuoroa juostaan tietysti haneen tätä äijää Liikkuvuus-2 matriisin avulla. Muah, minäkö munchkin? =)
Plentonius linkki 1. helmikuuta 2002 kello 12.26
Plentonius 1. helmikuuta 2002 kello 12.26 linkki [i:9a2630743d]Njooh, maksimipowwi on 30 kun sitä on tullut kasvatettua. Eli tuo 20 on minulle sama kun 11 Pate Perusjätkälle. [/i:9a2630743d] Ok, tämä selvittää hiukan, mutta ei tee mielestäni investointiongelmaa tyhjäksi. [i:9a2630743d]ja sanoin:Me ollaan sovellettu simon phibbsin sääntöjä Ye book of tentacles 2:sen shamaanisääntöihin... [/i:9a2630743d] Huomasin kyllä. En tarkoittanut mitään pahaa sillä - totesin vain että on vaikea keskustella ihmisten kanssa säännöistä jos/kun ei ole yhteisiä sääntöjä. [i:9a2630743d]meidän peleissä noiden sääntöjen mukaan hengellä on pow 1d6/1 piste eli siitäkun lasket niin tuollaisella n.8 pisteen loitsuhengellä on jo 25pow. [/i:9a2630743d] En enää muista oliko tälläinen normaalisääntöjen puitteissa, mutta ilmeisesti puhut taas modifioiduista säännöistä. Jotenkin tuntuu hassulta, että kumoat analyysiäni näiden sääntöjen pohjalta. Mutta ei se mitään, mielestäni näissä uusissa säännöissä järkevän Powin taso vain nousee. [i:9a2630743d]Eikä muuten paljoo naurata millään olla 4 pisteen henkitaioilla ja 10*pow 10-14 hengillä varustettu shamaani kun on ympärillä jengiä jolla on kymmeniä pisteitä riimuloitsuja sekä nämä mainitsemasi spirit blockit jne jolloin hengetkään ei saa mitään aikaan. [/i:9a2630743d] Hetkonen, sinullahan pitäisi olla kymmenen kertaa enemmän Divine magickia jos olet pitänyt Powisi järkevällä tasolla. Et mielestäni vieläkään hahmota kritiikkiäni. [i:9a2630743d]Nytkun sain hahmiksen käsiin niin onhan noita lumouksia itekkin tullu tehtyä melkein pari tusinaa. [/i:9a2630743d] Vaikea sanoa mitään kun en tiedä hahmostasi mitään, mutta epäilen vahvasti, että Mahtisi on ollut järkevällä tasolla, tai sitten voisit olla vieläkin voimakkaampi. [i:9a2630743d]Totta, mutta kovaksi shamaaniksi pääsee ainoastaan gaziljoonan statin uhrauksella jotta saa pow ylärajaa nostettua.[/i:9a2630743d] En tunne näitä sääntöjä, mutta kyllä vanhojen sääntöjen puitteissa Powin uhraus oli kaikki kaikessa. Henkiä, elementaaleja, HPseja, kaikkea. Tämä maksimiPowin lisäys kuullostaa vain välineenä päästä edelliseen. Ja herra G: [i:9a2630743d]Ihan totta Plentonius, mutta ei ne hahmon heittämät loitsut mene ikinä läpi jos MHT on 12. Tärkeillä vihuillahan kun on MHT aina vähintään se 18 [/i:9a2630743d] Eikö enää saa boostata läpimenoa magicpisteillä? Muistanko ihan väärin? En muista enää tarkasti RQn sääntöjä. Toinen seikka on se, että RQn loitsut eivät niin kauhean tehokkaita olleet (voi ei, disrupt ei mennyt lävitse!), elementaaleilla ja muilla hengillä sitä muistaakseni paljon paremman hyötysuhteen sai (10 kuution elementaali, jolla minimi Pow on hyvä juttu - temppeleissä varmasti nimiä moisille). [i:9a2630743d]Tietysti Tauno Terävä hankkii kristallin, joka voimistaa hänen loitsujaan esim. 3:lla pisteellä ja sitten hankitaan henkiä läjä jotka heittävät sanotaanko 10 haavaa vuorossa. Alkaa todennäköisyydet olla vastaan jos moinen kombo ei kellistä MHT 18 äijää parissakymmenessä vuorossa. Ne 20 vuoroa juostaan tietysti haneen tätä äijää Liikkuvuus-2 matriisin avulla. Muah, minäkö munchkin? =) [/i:9a2630743d] Pikkupiperrystä minä sanon. Läväytät ne kaksikymmentä Wraithia ja haamua, joilla Pow n. 15 ja katsot kuinka monta menee lävitse. Ei kai nyt kukaan millään loitsuilla Runessa taistele? Joka tapauksessa tämä on jotenkin selvää ainakin minulle, että mitä kauemmin uskaltaa pitää Powin alhaisena, sitä paremman investoinnin pelaaja tekee hahmonsa aktuaaliseen tehokkuuteen. Vai kuinka?
Nysalor linkki 1. helmikuuta 2002 kello 14.29
Nysalor 1. helmikuuta 2002 kello 14.29 linkki Plento: [i:b422b4b89c]Eikö enää saa boostata läpimenoa magicpisteillä? Muistanko ihan väärin? En muista enää tarkasti RQn sääntöjä.[/i:b422b4b89c] Ei loitsun vahvistamisesta ole mitään apua silloin, kun pitäisi voittaa kohteen taikapisteet. Lisätyt taikapisteet auttavat vain kukistamaan loitsuilta suojaavan taikuuden. [i:b422b4b89c]Toinen seikka on se, että RQn loitsut eivät niin kauhean tehokkaita olleet (voi ei, disrupt ei mennyt lävitse!), elementaaleilla ja muilla hengillä sitä muistaakseni paljon paremman hyötysuhteen sai (10 kuution elementaali, jolla minimi Pow on hyvä juttu - temppeleissä varmasti nimiä moisille).[/i:b422b4b89c] Ajatusisku, Hulluus, Valokeihäs, Hämäännys ja Uni ovat ainakin niitä ikävänpuoleisia loitsuja, jotka onnistuessaan eivät saa kohdettaan pomppimaan riemusta (paitsi ehkä Hulluus erikoisonnistumisena :smile:). Alkeisvoimien heikkous on siinä, että ne ovat aika alttiita varastamiselle, jos joku maagikko sattuu tuntemaan sopivia loitsuja. [i:b422b4b89c]Ei kai nyt kukaan millään loitsuilla Runessa taistele?[/i:b422b4b89c] Kyllä noilla aikaisemmin mainitsemillani loitsuilla voi saada vihollisen kukistettua. Esimerkkinä elävästä elämästä (tai siis pelistä :smile:) voisin mainita Guzmon pelaaman Sarshas Yarallon, joka pudotti erään äijän mereen Kehdon reunalta Hulluus-loitsun avulla. Eivät nuo mitään tulipallomaisia tappoloitsuja ole, mutta onpahan noistakin taistelussa hyötyä. [i:b422b4b89c]Joka tapauksessa tämä on jotenkin selvää ainakin minulle, että mitä kauemmin uskaltaa pitää Powin alhaisena, sitä paremman investoinnin pelaaja tekee hahmonsa aktuaaliseen tehokkuuteen. Vai kuinka?[/i:b422b4b89c] Tuo homma riippuu aika pitkälti pelinjohtajasta ja jos minä saisin päättää, niin mahtihanat pysyisivät kiinni kaikilta taktikoijilta. Täytyyhän aina huomioida mahtitason uskonnollinen ja sosiaalinen puolikin: heikkomahtinen pappi ei ole omiaan toimimaan uskonnollisena johtajana ja heikko mahti viittaa myös siihen, ettei hän ole lähellä jumalaansa ja maailmaa. Toisin sanoen shamaanien, pappien ja velhojen täytyy pitää jo uskonnollistakin syistä mahti korkealla.
Guzmo linkki 1. helmikuuta 2002 kello 14.37
Guzmo 1. helmikuuta 2002 kello 14.37 linkki [i:a6076b5421][b:a6076b5421]Ruddie[/b:a6076b5421] Totta, mutta kovaksi shamaaniksi pääsee ainoastaan gaziljoonan statin uhrauksella jotta saa pow ylärajaa nostettua. [/i:a6076b5421] ööö.. Ei. Ei shamaanilla tartte olla MHT kuin se 18-21. Apuhengelle sitten se MHT johonkin 200 :smile: Omat loitsut ei ehkä mene läpi, mutta kiva heitellä isoja henkiloitsuja tai vapauttaa ne 10 wraithia kimppuun kerralla. [i:a6076b5421][b:a6076b5421]Plentonius[/b:a6076b5421] Ja herra G: Eikö enää saa boostata läpimenoa magicpisteillä? Muistanko ihan väärin? [/i:a6076b5421] Ei ainakaan minun tietääkseni saa. [i:a6076b5421] En muista enää tarkasti RQn sääntöjä. Toinen seikka on se, että RQn loitsut eivät niin kauhean tehokkaita olleet (voi ei, disrupt ei mennyt lävitse!), elementaaleilla ja muilla hengillä sitä muistaakseni paljon paremman hyötysuhteen sai (10 kuution elementaali, jolla minimi Pow on hyvä juttu - temppeleissä varmasti nimiä moisille). [/i:a6076b5421] Hmm.. Nyt uskaltanen olla eri mieltä. Masennus on hyvä, samoin hämäännys. Kummatkin 2 pisteen henkiloitsuja. Parannus-4 on myös hyvä. Riimutaikuudesta löytyy jo ihan mahdottomuuksia. Ehkä olen jäävi kommentoimaan kun en ole vielä pelauttanut RQ säännöillä Herotason megamättöä jossa riimutaikuutta palaa kymmeniä ellei satoja pisteitä. Mutta jos Kirvestranssi (palttiarallaa 100:lla taikapisteellä), Berserkki ja viilto VII ei tee vastustajasta kebabia niin mikä sitten? [i:a6076b5421] Pikkupiperrystä minä sanon. Läväytät ne kaksikymmentä Wraithia ja haamua, joilla Pow n. 15 ja katsot kuinka monta menee lävitse. Ei kai nyt kukaan millään loitsuilla Runessa taistele? [/i:a6076b5421] Joo ja ei. Velhot osaa edelleen kantomatkaa ja näön projektion. Shamaaneilla hidasta-3 viholliseen päälle ja pommitetaan 100 metrin päästä niitä henkiloitsuja niskaan. Papilla ukkonen III*3 tekee nakkirisottoa Lunareista ja hyvin osunut Ajatusisku/hulluus/henkikatko voi kääntää taistelun. Maran Gorin järistysloitsuilla voi ajatuslinkin avulla upottaa kokonaisen pienen armeijan maan alle. Kyllä RQ:n taiatkin on tehokkaita, mutta ne häviää monipuolisuudessaan 6-0 HW:lle. Äh, en nyt lähde ihan suin päin ylistämään HW:tä, korjataan edellinen tulos 1-0:si :smile: [i:a6076b5421] Joka tapauksessa tämä on jotenkin selvää ainakin minulle, että mitä kauemmin uskaltaa pitää Powin alhaisena, sitä paremman investoinnin pelaaja tekee hahmonsa aktuaaliseen tehokkuuteen. Vai kuinka? [/i:a6076b5421] Tämän suhteen olen samaa mieltä. Powerplay pelaajryhmässä yksi hahmo osaa sen hengiltä suojautumisen ja muut lypsää mahtiaan lumouksiin ja riimutaikuuteen.
Plentonius linkki 1. helmikuuta 2002 kello 15.02
Plentonius 1. helmikuuta 2002 kello 15.02 linkki [i:99f6c3fecf]Ei ainakaan minun tietääkseni saa. [/i:99f6c3fecf] Tarkistan. En usko, että olisin mitään tämänkaltaista itse keksinyt. [i:99f6c3fecf]Hmm.. Nyt uskaltanen olla eri mieltä. Masennus on hyvä, samoin hämäännys. Kummatkin 2 pisteen henkiloitsuja. Parannus-4 on myös hyvä. Riimutaikuudesta löytyy jo ihan mahdottomuuksia.[/i:99f6c3fecf] Sanoin ehkä vähän turhan kärjistäen. Mutta nämä befuddlet ja masennukset on apulaishenget omistaviin tyyppeihin aika marginaalisia. Ja sitten on vielä nuo taistelijat, jotka on vuorattu raudalla... [i:99f6c3fecf]Ehkä olen jäävi kommentoimaan kun en ole vielä pelauttanut RQ säännöillä Herotason megamättöä jossa riimutaikuutta palaa kymmeniä ellei satoja pisteitä. Mutta jos Kirvestranssi (palttiarallaa 100:lla taikapisteellä), Berserkki ja viilto VII ei tee vastustajasta kebabia niin mikä sitten? [/i:99f6c3fecf] Divine on kovaa, en minä sillä. Varsinkin kun rohkeasti satsaa Extensioniin. 15 pistettä extensionia = taika reiluksi kahdeksi vuodeksi päälle. [i:99f6c3fecf]Joo ja ei. Velhot osaa edelleen kantomatkaa ja näön projektion. Shamaaneilla hidasta-3 viholliseen päälle ja pommitetaan 100 metrin päästä niitä henkiloitsuja niskaan.[/i:99f6c3fecf] Aika marginaalinen mahdollisuus pysäyttää kunnon tekijöitä. [i:99f6c3fecf] Papilla ukkonen III*3 tekee nakkirisottoa Lunareista ja hyvin osunut Ajatusisku/hulluus/henkikatko voi kääntää taistelun.[/i:99f6c3fecf] Juu, nämä alkaa jo olla kunnon taikoja. [i:99f6c3fecf]Maran Gorin järistysloitsuilla voi ajatuslinkin avulla upottaa kokonaisen pienen armeijan maan alle. [/i:99f6c3fecf] Ihanaa. Paranee. [i:99f6c3fecf]Kyllä RQ:n taiatkin on tehokkaita, mutta ne häviää monipuolisuudessaan 6-0 HW:lle. Äh, en nyt lähde ihan suin päin ylistämään HW:tä, korjataan edellinen tulos 1-0:si [/i:99f6c3fecf] Ehkä monipuolisuudessa, mutta mitä tulee HWn taikajärjestelmään, niin sen tehoa voi peliä pelaamaton luulla todellisuutta suuremmaksi. Mutta ei lähdetä tälle linjalle, eihän? [i:99f6c3fecf]Tämän suhteen olen samaa mieltä. Powerplay pelaajryhmässä yksi hahmo osaa sen hengiltä suojautumisen ja muut lypsää mahtiaan lumouksiin ja riimutaikuuteen. [/i:99f6c3fecf] Kyllä se on nuorena vitsa väännettävä tämmösessä pelissä. Ei keskustella siitä kuinka järkevää se on.
Guzmo linkki 1. helmikuuta 2002 kello 15.39
Guzmo 1. helmikuuta 2002 kello 15.39 linkki [i:0d21963884] Tarkistan. En usko, että olisin mitään tämänkaltaista itse keksinyt. [/i:0d21963884] Ei susta tiiä.. :smile: [i:0d21963884] Sanoin ehkä vähän turhan kärjistäen. Mutta nämä befuddlet ja masennukset on apulaishenget omistaviin tyyppeihin aika marginaalisia. Ja sitten on vielä nuo taistelijat, jotka on vuorattu raudalla... [/i:0d21963884] Juu eihän niillä nyt shamaaneja pysäytellä. Mutta eikös rauta toiminut vain velhotaikuuteen? Ja se oli siis lumoamaton rauta. Ja kuka nyt moista kantaa päällään kun lumotulle raudalle saa 1.5 kertaiset panssaripisteet. Tämä saattaa olla selitetty HW:ssä paljon järkevämmin. [i:0d21963884] Varsinkin kun rohkeasti satsaa Extensioniin. 15 pistettä extensionia = taika reiluksi kahdeksi vuodeksi päälle. [/i:0d21963884] Niimpä. [i:0d21963884] Aika marginaalinen mahdollisuus pysäyttää kunnon tekijöitä. [/i:0d21963884] Kyllä mä sanon, että se bumerangi missä on vahingonlisäys 1000 tiputtaa Harrekinkin. Ja se bumeranki heitetään sitä selkään yöllä kun raukka nukkuu laivassaan. Nih! :smile: Reality check.. Prk... [i:0d21963884] Ehkä monipuolisuudessa, mutta mitä tulee HWn taikajärjestelmään, niin sen tehoa voi peliä pelaamaton luulla todellisuutta suuremmaksi. Mutta ei lähdetä tälle linjalle, eihän? [/i:0d21963884] Ei ei. Mutta älä suotta Runggua hauku, kun ei se nyt NIIN huono ole. Kyllähän sun täytyy RQ-säännöt kuitenkin kestää jos tulet meiän lössiin Runea vääntämään :smile: [i:0d21963884] Kyllä se on nuorena vitsa väännettävä tämmösessä pelissä. Ei keskustella siitä kuinka järkevää se on.[/i:0d21963884] Viittaa varmaankin mun tarpeettomaan, mutta aina niin tarpeelliseen powerplay esimerkkiin :smile:
Nysalor linkki 1. helmikuuta 2002 kello 16.48
Nysalor 1. helmikuuta 2002 kello 16.48 linkki Guzmo: [i:0e7d12a583]Juu eihän niillä nyt shamaaneja pysäytellä. Mutta eikös rauta toiminut vain velhotaikuuteen? Ja se oli siis lumoamaton rauta. Ja kuka nyt moista kantaa päällään kun lumotulle raudalle saa 1.5 kertaiset panssaripisteet.[/i:0e7d12a583] Gloranthan olennot ja salaisuudet sanoo seuraavaa: "Lumoamaton rauta vastaa pronssia, mutta se vaikuttaa taikuuteen. Karkaisematon rauta vaikeuttaa sekä loitsujen heittämistä että vaikutusta 5%:lla ENC-yksikköä kohti. Jos hahmolla olisi yllään kokonainen lumoamattomasta raudasta tehty panssaripuku (ENC 25 keskikokoiselle hahmolle), mitkään loitsut eivät vaikuttaisi häneen eikä hän voisi itse heittää mitään loitsuja, paitsi noppatuloksella 01-05." Eli siis minun ymmärrykseni mukaan lumoamaton rauta vaikuttaa ihan kaikkeen taikuuteen. Tosin yleensä kai porukka pitää kätevämpänä sitä, että rauta on lumottua ja siten kestävämpää kuin taikuutta hyljeksivää vaikutusta.
Plentonius linkki 2. helmikuuta 2002 kello 2.53
Plentonius 2. helmikuuta 2002 kello 2.53 linkki [i:90bedeb521]Ei susta tiiä.. [/i:90bedeb521] No ei niin. Tarkistan kuitenkin jahka saan jostain mun vanhan GW basic editionin käsiini. [i:90bedeb521]Juu eihän niillä nyt shamaaneja pysäytellä. Mutta eikös rauta toiminut vain velhotaikuuteen? Ja se oli siis lumoamaton rauta. Ja kuka nyt moista kantaa päällään kun lumotulle raudalle saa 1.5 kertaiset panssaripisteet. Tämä saattaa olla selitetty HW:ssä paljon järkevämmin. [/i:90bedeb521] Minulla on muistikuvat rautaan pakatuista kääpiöstä, joka nimenomaan halusi olla taikuutta hylkivä rautapurkki... [i:90bedeb521]Kyllä mä sanon, että se bumerangi missä on vahingonlisäys 1000 tiputtaa Harrekinkin. Ja se bumeranki heitetään sitä selkään yöllä kun raukka nukkuu laivassaan. Nih! [/i:90bedeb521] Tätä kutsuisin todella marginaaliseksi :wink: [i:90bedeb521]Ei ei. Mutta älä suotta Runggua hauku, kun ei se nyt NIIN huono ole. Kyllähän sun täytyy RQ-säännöt kuitenkin kestää jos tulet meiän lössiin Runea vääntämään [/i:90bedeb521] Totta pirussa. N: [i:90bedeb521]Gloranthan olennot ja salaisuudet sanoo seuraavaa: "Lumoamaton rauta vastaa pronssia, mutta se vaikuttaa taikuuteen. Karkaisematon rauta vaikeuttaa sekä loitsujen heittämistä että vaikutusta 5%:lla ENC-yksikköä kohti. Jos hahmolla olisi yllään kokonainen lumoamattomasta raudasta tehty panssaripuku (ENC 25 keskikokoiselle hahmolle), mitkään loitsut eivät vaikuttaisi häneen eikä hän voisi itse heittää mitään loitsuja, paitsi noppatuloksella 01-05." Eli siis minun ymmärrykseni mukaan lumoamaton rauta vaikuttaa ihan kaikkeen taikuuteen. Tosin yleensä kai porukka pitää kätevämpänä sitä, että rauta on lumottua ja siten kestävämpää kuin taikuutta hyljeksivää vaikutusta.[/i:90bedeb521] Jotain ainakin muistan oikein.
Lariq linkki 18. helmikuuta 2002 kello 13.18
Lariq 18. helmikuuta 2002 kello 13.18 linkki Taustana voisin tähän mainita, että pelaamme ns. power runea. Neljästä aktiivisimmasta hahmosta yksi on ollut hengissä oikeata aikaa kymmenkunta vuotta, yksi 6-8 ja loput sitten pari kolme vuotta. 31.01.2002 klo 00:35, Ruddie kirjoitti: [quote:ee95565a8b]Ei Halcyonilla mitään Pow 20 kannata olla. Hidastaa aivan liian paljon. [/quote:ee95565a8b] Mutta jos Halcyonilla ei ole mitään kamoja päällänsä, voi kuka tahansa taavertaja tulla ja heittää tähän henkikatkon. Onko realistista, että maagi joka on esim. 100 vuotias, kuolee noviisin heittämään loitsuun. Kun hahmo itsessään on kova, ei hän tarvitse kamoja tai päällä olevia loitsuja selvitäkseen seppo perusheikkien heittämistä loitsuista. [quote:ee95565a8b]Jeh.. Meilläkin kun mahti on hahmoilla Pah, justiinsa menee Mahti yli 20! Tosin on tuota maximiakin tullut kasvatettua:)[/quote:ee95565a8b] Mekin olemme sallineet maksimimahdin noston. Tämä ei tosin ole helppoa. Pj antaa joistakin erityisseikkailuista mahdollisuuden heittää lisää maksimimahtia, onnistumismahdollisuudet ovat suunnilleen samat, kuin mahdin lisäyksessä yleensäkin. Kovempien hahmojen mahdit ovat muistaakseni noin 50 ja 40 ja itselläni 22 sekä toisella 2-3 v pelatulla hahmolla saman verran. Suuresta mahdista tottakai on järjettömät hyödyt, mutta esim. jumalallisen väliintulon käyttö napsaisee maksimista aina pois. Kun riimuloordilla väliintulossa lähteeä 1-10 mahtia pois, noilla supersankareilla lähtee lisäksi 1/3 tuosta heitosta maksimia pois. Olemme myös modifioineet hiukan tuota mahdin lisäämistä mahtiheiton onnistuessa. Jos maksimi on 21 tai alle, tulee lisää d3-1. 22-30 lisää tulee d3 31-40 lisää tulee d4 41-50 lisää tulee d5 (tai d4+1, en muista) Näin kovat hahmot voivat tehdä tuolla mahdillaan melkoisia asioita, mutta olemme herrasmies sopimuksella rajoittaneet mahtikuureja (=monta kuukautta ankan tappamista ja lumoamista).
Waylander linkki 18. helmikuuta 2002 kello 13.55
Waylander 18. helmikuuta 2002 kello 13.55 linkki [i:ce872b3e62]Onko realistista, että maagi joka on esim. 100 vuotias, kuolee noviisin heittämään loitsuun.[/i:ce872b3e62] Meillä kuolemattomuusloitsu antaa hidastaa sielun pakoa ruumiista ja antaa +25 henkikatkon tai muun "kerrasta poikki" - loitsun vastustukseen.
Krasht linkki 10. maaliskuuta 2002 kello 18.36
Krasht 10. maaliskuuta 2002 kello 18.36 linkki Tuli tässä mieleen, että nämä henkitaistelut ovat mahdottoman elitistisiä. Yksi shamaani MHT 50 apuhengellä on turvassa tuhansien MHT 20 haamujen hyökkäyksen keskellä. Tähän olisi hyvä soveltaa RQ:n normaalia taisteluperiaatetta: Iso kasa pieniä voittaa yhden voimakkaan. Ajattelin, että tämä henkitaistelu voitaisiin järjestää siten, että kunkin hengen MHT jaetaan 20 osioihin, joista kaikki täydet 20 MHT kuluttavat d3 taikapistettä ja ylijäänyt osa antaa 5%/piste mahdollisuutta kuluttaa vielä d3 tp:ä. Näin shamaanit saisivat suurelle MHT-kulutukselleen katetta ja henkitaistelu muuttuisi enemmän loogisemmaksi. Tuhannen pienen haamun joukkohyökkäys pelottaisi korkeamahtisiakin kuluttaessaan tp:itä pikkuhiljaa. Mielestäni on aika typerää, että jokin shamaaninplanttu voisi olla täysin koskematon pienten henkien yhteishyökkäykselle olipa kuinka mahtinen hyvänsä. Tämän saman ajatuksen heitin englanninkieliselle RQ-listalle, mutta siellä esitin asian d20-nopalla ratkaistavaksi ja koko juttu lässähti sivuraiteille DD20 ja RQ100 väittelyksi.
Nysalor linkki 10. maaliskuuta 2002 kello 21.06
Nysalor 10. maaliskuuta 2002 kello 21.06 linkki Krasht: [i:a209d1f00f]Tuli tässä mieleen, että nämä henkitaistelut ovat mahdottoman elitistisiä. Yksi shamaani MHT 50 apuhengellä on turvassa tuhansien MHT 20 haamujen hyökkäyksen keskellä.[/i:a209d1f00f] Paitsi tuloksella 01. Jos shamaanin MHT olisi vaikkapa 20 ja apuhengen 50 ja vastassa olisi viisituhatta henkeä, joiden MHT on 20 ja joista jokainen kävisi shamaanin ja apuhengen kimppuun ja joka sadas onnistuisi vähentämään taikapisteitä keskimäärin 1,5 pistettä, niin shamaanin ja apuhengen pisteet vähenisivät nollaan heti ensimmäisellä kierroksella laskujeni mukaan. :smile: No, totta puhuen henkitaistelu ON todella elitistinen, eikä kymmenenkään henkeä pysty kovin helpolla voittamaan kovaa shamaania, vaikka tuhannet henget siihen pystyisivätkin. [i:a209d1f00f]Tähän olisi hyvä soveltaa RQ:n normaalia taisteluperiaatetta: Iso kasa pieniä voittaa yhden voimakkaan.[/i:a209d1f00f] Itse tein joskus ammoisina aikoina niin, että pienten henkien yhteismahdin saattoi asettaa sitä vastaan, joka taisteli kaikkia henkiä vastaan. En tiedä, onko moinen maailman järkevin systeemi, mutta se toimi siinä tilanteessa. [i:a209d1f00f]Ajattelin, että tämä henkitaistelu voitaisiin järjestää siten, että kunkin hengen MHT jaetaan 20 osioihin, joista kaikki täydet 20 MHT kuluttavat d3 taikapistettä ja ylijäänyt osa antaa 5%/piste mahdollisuutta kuluttaa vielä d3 tp:ä.[/i:a209d1f00f] Minusta tuntuu vain epäloogiselta, että taikapisteet katoaisivat vain yllättäen henkien tarvitsematta voittaa yhtään mitään. [i:a209d1f00f]Mielestäni on aika typerää, että jokin shamaaninplanttu voisi olla täysin koskematon pienten henkien yhteishyökkäykselle olipa kuinka mahtinen hyvänsä.[/i:a209d1f00f] Joo, henkien yhteishyökkäys voisi kyllä olla tehokkaampi kuin satunnaiset 01:n heitot.
Arkat linkki 10. maaliskuuta 2002 kello 21.53
Arkat 10. maaliskuuta 2002 kello 21.53 linkki No johan on. Erinomaisia henkitaistelusääntöjä netti ja fanijulkaisut (okei, YBoT #2) pullollaan, ja ihmiset ihmettelevät tätä? Yksinkertaista. Henkitaistelu-kyky. Taikuuskyky, perusosaaminen vaikkapa 15%, ja henkitaistelun voittaminen antaa MHT-merkinnän. Hyökkäyksen voi torjua, jolloin heitetään torjutun "vahingon" määrä nopalla. Ja vielä vähän suhteuttamisen vuoksi - jokainen 20 MHT tekee 1d6 vahinkoa. Jos MHT on alle 10, niin vahinko on 1d3. Näin. Ja vielä tälläinen... kaiken maailman hengillä tms. ei tätä ole, joten: EPH:lle PJ:n mielipiteen mukaan sopivasti, ja hengille vaikka 3xMHT%.